Futurumshop is ook relatief duur (geen idee welk deel daarvan verzendkosten zijn), maar zitten soms wel leuke aanbiedingen tussen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Futurumshop bestel ik bijna nooit meer omdat ze de verzendkosten in de prijs berekenen. Bij 1 product maakt dat natuurlijk niet uit maar bestel bijna altijd wel een paar dingen.
Zal er eens wat bijzetten. Tevens heb ik de OP aangepast wegens ook eens iets voor de vrouwtjes te zienquote:Op woensdag 5 september 2012 15:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nu we het toch over kledingsites hebben: die lijst in de startpost kan ook wel wat uitgebreid worden.
Ik wil deze winter ook serieuzer gaan fietsen dus zal eens flink wat moeten spenderen.
Eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:09 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Futurumshop is ook relatief duur (geen idee welk deel daarvan verzendkosten zijn), maar zitten soms wel leuke aanbiedingen tussen.
Verder vind ik het assortiment wel aardig compleet, het een fijne site om rond te kijken en heb ik niets te klagen over de service
Bespaart je veel geld. Als je bang bent over de maat gewoon een paar maten bestellen en wat je niet past terugsturen. Doe ik ook wel eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:11 schreef Klonk het volgende:
hmmzz, kleding en internet vind ik over het algemeen geen fijne combinatie, binnenkort maar eens wat winkels afstruinen
Klopt, dat berekenen ze gewoon door in de prijs. In ieder product dat je besteld.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:12 schreef Limburg82 het volgende:
Futurumshop berekent geen verzendkosten.
Zal je verbazen hoe weinig je daar vindt.Kan zijn dat het seizoen gewoon over is, maar ik ben ook actief op zoek gegaan naar een fietshirt, en heb nog niksquote:Op woensdag 5 september 2012 15:11 schreef Klonk het volgende:
hmmzz, kleding en internet vind ik over het algemeen geen fijne combinatie, binnenkort maar eens wat winkels afstruinen
Klopt, daarom koop ik dus ook niks in de winkel. Maar er zijn dus genoeg andere webshops die gewoon 4 of 5 e verzendkosten en dan kan je desnoods kilo's naar huis sturen. En die zijn dan veel en veel goedkoper dan futurumshop.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:15 schreef Limburg82 het volgende:
Ah zo.
Koop je iets in de winkel wordt de 'service' ook in de prijs doorberekend.
Voor mij dus niet echt een argument om er niet te kopen.
Ik heb nog nooit iets in een winkel gekocht en alles past uitstekend, mensen die erover doen alsof het rocketscience is om een maattabel te lezenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:17 schreef Limburg82 het volgende:
Maar OT.
Kleding via internet kopen is lastig.
Tijdje geleden Castelli kleding via internet gekocht. Aangezien ik nog een setje had liggen, kon ik op basis daarvan de maat bepalen. Dan kan het wel.
Om die mensen enigszins te verdedigen, met sommige (vooral italiaanse) merken is het altijd afvragen of je maten groter moet bestellen dan je eigen kleding maat en hoeveel maten groter dan. Dit staat niet altijd mooi weergegeven in tabelletjes. Heb wel eens te kleine kleding thuis gekregenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iets in een winkel gekocht en alles past uitstekend, mensen die erover doen alsof het rocketscience is om een maattabel te lezen
Zoals gezegd, als ik twijfel bestel ik 2 maten en wat ik niet pas stuur ik, vaak gratis, weer terugquote:Op woensdag 5 september 2012 15:22 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Om die mensen enigszins te verdedigen, met sommige (vooral italiaanse) merken is het altijd afvragen of je maten groter moet bestellen dan je eigen kleding maat en hoeveel maten groter dan. Dit staat niet altijd mooi weergegeven in tabelletjes. Heb wel eens te kleine kleding thuis gekregen
Nee hoor, maar Patroon is nogal van de wetenschappelijke bevestiging.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Het is wel rocketscience om een fiets te kopen blijkbaar.
Volgens mij maakt geld wat minder uit in jouw geval, loop gewoon een paar fietszaken in en koop de fiets die je het mooiste vind en waar de proefrit ook nog bevalt. Als je specifieke vragen hebt dan kun je hier natuurlijk altijd terechtquote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Het is wel rocketscience om een fiets te kopen blijkbaar.
Ja de fietshandel.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:25 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ja geld maakt wel uit mijn budget is 2000 euro en het liefst lager. Iemand nog tips?
Heb je enig idee hoeveel fietsen er te koop zijn voor 2k of minderquote:Op woensdag 5 september 2012 15:25 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ja geld maakt wel uit mijn budget is 2000 euro en het liefst lager. Iemand nog tips?
En de Madone 3.1 van Trek? hihiquote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Sautor het volgende:
Met 2k is elke aluminium fiets, gekocht bij een racefietsspecialist, gewoon goed in orde.
met het frame is niets mis als het jou past. Wat zijn de onderdelen?quote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
En de Madone 3.1 van Trek? hihi
Tiagra 105 mix en no name wielenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:33 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
met het frame is niets mis als het jou past. Wat zijn de onderdelen?
quote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Sautor het volgende:
Met 2k is elke aluminium fiets, gekocht bij een racefietsspecialist, gewoon goed in orde.
Ik begrijp ook wel dat een nieuwe niet zoveel eisen stelt, ik wilde enkel laten zien wat het verschil tussen comfort en race is. Iets wat je wel moet weten als je een fiets koopt. Zie helaas teveel fietsers op een dure nieuwe fiets met 3cm spacers. Dat is zonde en hoeft niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:22 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Nee hoor, maar Patroon is nogal van de wetenschappelijke bevestiging.
Een fiets kopen kan met paar vuistregels in je hoofd prima op gevoel. Qua staat van een tweedehands fiets zijn er ook sites met truukjes om te ontdekken de staat goed is
http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93
Ik zou gewoon voor aluminium gaan. Want carbon fietsen zijn over het algemeen al duur, waardoor je met 2k op mindere onderdelen komt. Koop je voor 2k een aluminiumfiets, zijn de onderdelen die erop zitten gewoon prima.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:32 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
En de Madone 3.1 van Trek? hihi
Het is wel net een "breekpunt" zeg maarquote:Op woensdag 5 september 2012 15:35 schreef Holenbeer het volgende:
een fiets met tiagra/105 mix voor 2k is wel wat prijzig. Voor dat bedrag kan je beter spul krijgen.
Om over de geometrie van Cube maar te zwijgen. Verhoudingen zijn helemaal zoek bij Cube.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Voor 2k kun je ook echt een hele toffe Ultegra Cube kopen!
Het is zeker nooit weg om het te lezen, maar voor een beginner nogal overkill. Ik pleit gewoon voor het gevoel en een proefritje wanneer je een eerste fiets koopt. Dan merk je al snel genoeg wat te diep is en wat niet. Om deze reden zou ik een eerste fiets ook in een andere prijscategorie zoeken, puur omdat de kans groot is dat je na 2 seizoenen beter weet wat je wilt en wat meer besef van de waarde hebt. Ik kan mezelf dan beter verantwoorden om een nieuwe feits te kopen, die wel duurder kan zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat een nieuwe niet zoveel eisen stelt, ik wilde enkel laten zien wat het verschil tussen comfort en race is. Iets wat je wel moet weten als je een fiets koopt. Zie helaas teveel fietsers op een dure nieuwe fiets met 3cm spacers. Dat is zonde en hoeft niet.
Het zijn trouwens niet eens wetenschappelijke artikelen, maar zeer interessante artikelen van iemand met kennis van zaken, nooit weg om zoiets te lezen.
Eens met Knut, voor 2k kwam er een Canyon Ultimate CF
Voor de professionals wel ja, voor iemand die 2x in de week 40km fiets, maakt het geen drol uit of je aluminium hebt, of carbon. En al helemaal niet in Nederland, waar je niets eens bergen hebt.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Maar bijna al die fietsen van trek zijn van carbon. Dat doen ze toch niet voor niets dat is toch juist een mega ontwikkeling ofniet.
ja!!quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is geometrie niet gewoon persoonlijk?
Ik ben het met je eens dat je 1e fiets niet te duur moet zijn, zodat je een paar jaar later beter weet wat je wil. Doe zo'n proefrit wel met fietskleding enzo aan, anders kan je er geen goede mening over krijgen, met spijkerbroek en jas voelt het altijd andersquote:Op woensdag 5 september 2012 15:39 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Het is zeker nooit weg om het te lezen, maar voor een beginner nogal overkill. Ik pleit gewoon voor het gevoel en een proefritje wanneer je een eerste fiets koopt. Dan merk je al snel genoeg wat te diep is en wat niet. Om deze reden zou ik een eerste fiets ook in een andere prijscategorie zoeken, puur omdat de kans groot is dat je na 2 seizoenen beter weet wat je wilt en wat meer besef van de waarde hebt. Ik kan mezelf dan beter verantwoorden om een nieuwe feits te kopen, die wel duurder kan zijn.
Met de opmerking dat jij nogal van de wetenschappelijke bevestiging bent doel ik niet alleen op deze artikelen hoor en is zeker geen aanval. Het is een beleving die bij mij niet zo leeft.
Ja is ook zo.. beter gezegd, Cube is ideaal voor mensen met een zeer kort bovenlichaam.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is geometrie niet gewoon persoonlijk?
Kijk, kom ik weer terug op die 5k, als je zoveel uitgeeft dan pak je natuurlijk een top carbon frame wat stijver en lichter is maar toch meer comfort biedt dan carbon. Maar in de onderklasse is dat verschil helemaal niet aanwezig.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:38 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Maar bijna al die fietsen van trek zijn van carbon. Dat doen ze toch niet voor niets dat is toch juist een mega ontwikkeling ofniet.
Bovendien kun je beter een goed aluminium frame kopen dan een matig carbon framequote:Op woensdag 5 september 2012 15:39 schreef Sautor het volgende:
[..]
Voor de professionals wel ja, voor iemand die 2x in de week 40km fiets, maakt het geen drol uit of je aluminium hebt, of carbon. En al helemaal niet in Nederland, waar je niets eens bergen hebt.
Eens, al is carbon wel comfortabeler door de schok absorberende werking, maar of dat ook bij matige carbon frames zo is, weet ik niet, lichter dan top alu zijn ze iig niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Bovendien kun je beter een goed aluminium frame kopen dan een matig carbon frame
quote:Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Wat doen jullie met die fietsen dan? Salto's? schansspringen ofzo? Ik ga er op fietsen niet stunten.
Whut?quote:Op woensdag 5 september 2012 15:47 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Wat doen jullie met die fietsen dan? Salto's? schansspringen ofzo? Ik ga er op fietsen niet stunten.
En met mijn 72 kilo wil ik nou ook niet zeggen dat ik er dwars door heen zak.
En ik denk dat als je eens met je fiets op je bakkes gaat, blij bent dat je voor aluminium hebt gekozen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Bovendien kun je beter een goed aluminium frame kopen dan een matig carbon frame
Ja weet ik daarom vind ik 2000 ook zo'n mooi budget.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:50 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
En ik denk dat als je eens met je fiets op je bakkes gaat, blij bent dat je voor aluminium hebt gekozen.
@Alexdesouza. Denk je er ook nog even aan dat je nog boel andere zooi moet kopen. Wanneer je 2000 euro uitgeeft aan een fiets, ga je natuurlijk niet met een km-tellertje van een tientje uit de bouwmarkt rond fietsen.
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef Sautor het volgende:
Ik heb nog wel een Gazelle met carbon voorvork, Ultegra afgemonteerd. Je mag hem voor 1500 overnemen.
voor dat bedrag overweeg ik mijn carbon fiets met alu lugs van 10+ jaar oud en een campa Daytona groep ook wel te verkopenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef Sautor het volgende:
Ik heb nog wel een Gazelle met carbon voorvork, Ultegra afgemonteerd. Je mag hem voor 1500 overnemen.
Maar wat is je vraag dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Dus ik word gewoon in de maling genomen. Nou sluit dit topic dan maar want zo goed op hulp kun je nou ook weer niet rekenen. Die fietsen van Trek die maken ze voor jan lul zeker. Volgens mij fietsen jullie allemaal zelf op een rammelbak. gotver ik wil gewoon fietsen.
Ik fiets inderdaad niet op een topfiets, maar heb er wel verdomd veel plezier in.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Dus ik word gewoon in de maling genomen. Nou sluit dit topic dan maar want zo goed op hulp kun je nou ook weer niet rekenen. Die fietsen van Trek die maken ze voor jan lul zeker. Volgens mij fietsen jullie allemaal zelf op een rammelbak. gotver ik wil gewoon fietsen.
Bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik fiets inderdaad niet op een topfiets, maar heb er wel verdomd veel plezier in.
Maar om toch nog een poging te doen qua hulp. Wat van belang is bij het kopen van een fiets is het frame, de groep en de wielen.
Het frame moet passen bij je lichaamlengtes en het doel (koersen meer diep zitten, recreatief wat rechter op). Een licht frame heeft voordelen in de bergen, een stijf frame heeft voordelen met het overbrengen van kracht). Hoe beter je het wilt, hoe meer het kost.
De groep zijn de draaiende onderdelen. voor shimano heb je van laag (slecht) naar hoog: sora, tiagra, 105, ultegra, Dura Ace en Di2 (electrisch schakelen). 105 heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding. sora en tiagra worden door veel afgeraden als racegroep (maar meningen erover verschillen). Op een fiets van 2k is een tiagra gemixed met 105 middelmaat tot laag in kwaliteit.
De wielen heb ik minder verstand van. Stijfheid van wielen is belangrijk. Voordeel van een wielset is wel dat het eenvoudig te vervangen/upgraden is.
Betreft je keuze voor de trek. Het heeft een carbon frame die niet veel beter is dan de top aluminium. De groep is gewoon matig op een fiets van dergelijke prijs. De verhoudingen tussen frame en groep is gewoon scheef. Daarnaast is het carbon frame niet beter dan een aluminium frame en is er eigenlijk geen gegronde reden waarom je vasthoudt aan die keuze.
Om die laatste reden werd je ook enigszins belachelijk gemaakt. Maar, omdat ik vaker heb gezegd dat proefrijden en gevoel ook belangrijk is. Als jij lekker op die fiets zit en het gevoel hebt dat je verliefd bent (die indruk heb ik namelijk), moet je het zeker kopen. Het is alleen niet de beste optie die je kiest voor het bedrag.
Ik heb een Look kg 261 (getal, kan overigens ook iets anders zijn, maar fiets lijkt hierop). In ieder geval een fiets van medio 2000 (jaartal, geen prijsquote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
En wat heb je zelf voor fiets als ik vragen mag?
En ik heb op de site van giant gekeken en is zoiets wat beter dan: http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model/tcr/12244/58064/
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij wilde je een fiets in een winkel aanschaffen en niet via internet.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
En wat heb je zelf voor fiets als ik vragen mag?
En ik heb op de site van giant gekeken en is zoiets wat beter dan: http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model/tcr/12244/58064/
Ik heb het 2010 model van die fietsquote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
En wat heb je zelf voor fiets als ik vragen mag?
En ik heb op de site van giant gekeken en is zoiets wat beter dan: http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bikes/model/tcr/12244/58064/
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:43 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij wilde je een fiets in een winkel aanschaffen en niet via internet.
Heb je al gekeken of er bij je in de buurt fietsenzaken zijn die min of meer gespecialiseerd zijn in racefietsen? Kijk dan eerst welke merken die verkopen en vergelijk dan eens diverse fietsen op internet.
Dat zou mijn raad zijn.
Je kan het ook anders bekijken. Zolang jij geen vergelijkingsmateriaal hebt, weet je ook niet dat je achteraf een betere keuze had kunnen makenquote:Op woensdag 5 september 2012 17:01 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer bedankt voor jullie hulp ik denk nog wel even na want ik weet het echt niet meer. Nooit gedacht dat een fiets kopen zo moeilijk kon zijn. In afrika rennen ze tientallen kilometers om naar school te gaan maar als ik een fiets wil kopen van 2000 euro dan is er paniek in de tent. Ik bedank jullie voor de hulp maar ik kap er wel even mee.
Je werd inderdaad een beetje in het ootje genomen, maar er zit wel zeker een kern van waarheid in. Ik merk bij veel "leken" (zoals ik zelf ook ooit was) dat die vaak vasthouden aan bekende merken zoals Trek. Een carbonframe van Trek lijkt misschien aantrekkelijk voor 1700 euro: want carbon en Trek! Echter, voor 1700 euro kan je gewoon geen topcarbon frame verwachten en de shimano tiagra/105 mix is ook gewoon ondermaats als je het vergelijkt met andere fietsen rond ditzelfde budget. Voor 1500 euro kan je een fiets met een puik aluminium frame kopen en minimaal een 105 groep, maar hoogstwaarschijnlijk zelfs wel ultegra.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Dus ik word gewoon in de maling genomen. Nou sluit dit topic dan maar want zo goed op hulp kun je nou ook weer niet rekenen. Die fietsen van Trek die maken ze voor jan lul zeker. Volgens mij fietsen jullie allemaal zelf op een rammelbak. gotver ik wil gewoon fietsen.
Laat je vooral niet ontmoedigen door het woud aan fietsen wat je tegenkomt en bedenk jezelf even goed wat je wilt. Wat vind je belangrijker: een fiets van een "groot" bekend merk of wil je gewoon een goede fiets waarmee je jaren vooruit kan?quote:Op woensdag 5 september 2012 17:01 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ik weet het allemaal niet meer bedankt voor jullie hulp ik denk nog wel even na want ik weet het echt niet meer. Nooit gedacht dat een fiets kopen zo moeilijk kon zijn. In afrika rennen ze tientallen kilometers om naar school te gaan maar als ik een fiets wil kopen van 2000 euro dan is er paniek in de tent. Ik bedank jullie voor de hulp maar ik kap er wel even mee.
*pinkt traantje weg.quote:Ben je er dan nog steeds verliefd op moet je het gewoon doen, want uiteindelijk begint wielrennen vanuit passie voor de fiets en stimuleert een fiets waar je verliefd op bent alleen maar dat je wilt fietsen
Je wil toch het meeste waar voor je geld? Of wil je gewoon 2k uitgeven en of dat nou een fiets is met een waarde van 1100 euro of een fiets met een waarde van 1800 euro maakt je niet uit?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:40 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Wat is het grootste verschil tussen de groepen. Ik snap niet wat er kan gebeuren als ik een iets goedkopere groep heb?
Hé Holenbeer, wat leuk te horen dat je op een Look fiets rijdt. Voor mij pure nostalgie. Ooit een nieuwe KG 166 aangeschaft, zo'n mooie metallic donker blauwe carbon buizen en alu lugs. Volledig Campa Chorus met de eerste Ergo Powers afgemonteerd en Ambrosio wielen er in. Rib uit m'n lijf in, ik dacht, 1992. Een jaartje of 10 zowat alle bergen in Europa mee beklommen (39 x 26!) maar toen begon die toch wat slap te worden en heb ik hem maar ingeruild. HAD IK NOOIT MOETEN DOEN!quote:Op woensdag 5 september 2012 16:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik heb een Look kg 261 (getal, kan overigens ook iets anders zijn, maar fiets lijkt hierop). In ieder geval een fiets van medio 2000 (jaartal, geen prijs). Carbon met aluminium lugs. Daytona groep (maar mengelmoesje met shimano cassette en kmc ketting). Dit is mijn eerste fiets en 2e hands gekocht bij een fietsenmaker
de balans tussen frame en groep is beter bij die fiets. Toevallig een fietsenmaker in de buurt waar je het kan proberen?
Om misschien nog wat duidelijker te zijn over het afraden van een trek 3.1, Het is zeker geen slechte fiets. Wanneer je het koopt zal je er zeker plezier van hebben. Het is echter niet de beste optie voor je geld.
Het geval met racefietsen is dat de prijs/kwaliteit tot en met de 105 groep lineair omhoog gaat, maar daarna stijgt de prijs enorm veel harder dan de extra kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Met frames is dat hetzelfde, waarbij de prijs voor carbon veel hoger start. Echter, een goed aluminium frame doet niets onder voor een carbon frame die niet bij de top hoort.
Veel geld uitgeven voor iets beter materiaal is misschien zinvol als je top wilt presteren in wedstrijden, maar voegt weinig toe wanneer je gewoon recreatief rondrijdt.
Ik hoorde inderdaad al dat de lijm in de lugs niet altijd even goed houden en dat het frame nogal slap is/kan worden.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hé Holenbeer, wat leuk te horen dat je op een Look fiets rijdt. Voor mij pure nostalgie. Ooit een nieuwe KG 166 aangeschaft, zo'n mooie metallic donker blauwe carbon buizen en alu lugs. Volledig Campa Chorus met de eerste Ergo Powers afgemonteerd en Ambrosio wielen er in. Rib uit m'n lijf in, ik dacht, 1992. Een jaartje of 10 zowat alle bergen in Europa mee beklommen (39 x 26!) maar toen begon die toch wat slap te worden en heb ik hem maar ingeruild. HAD IK NOOIT MOETEN DOEN!
Grappig, 9 jaar terug heb ik een Look met Campagnolo Record gehad. Prachtige fiets. Weet zo niet welk type look het was, wel carbon met van die alu lugs idd.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hé Holenbeer, wat leuk te horen dat je op een Look fiets rijdt. Voor mij pure nostalgie. Ooit een nieuwe KG 166 aangeschaft, zo'n mooie metallic donker blauwe carbon buizen en alu lugs. Volledig Campa Chorus met de eerste Ergo Powers afgemonteerd en Ambrosio wielen er in. Rib uit m'n lijf in, ik dacht, 1992. Een jaartje of 10 zowat alle bergen in Europa mee beklommen (39 x 26!) maar toen begon die toch wat slap te worden en heb ik hem maar ingeruild. HAD IK NOOIT MOETEN DOEN!
Om die vergelijking nog iets door te trekken. De motor voor een ferrari uit de Formule 1 is gemaakt om te presteren. Erg licht van gewicht, maar door het lichte gewicht ook minder slijtvast. Een formule 1 motor is bijvoorbeeld al niet geschikt om een 24 uur Le Mans mee uit te rijden. Bij wielrennen heb je ook dat de groepen van lichtere materialen sneller slijten. Goed om mee te koersen (wedstrijden) maar voor een recreant die geen mechanieker en sponsor heeft wellicht te slijtage gevoelig om er lang mee te fietsen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:46 schreef Sautor het volgende:
Vergelijk het met een fabriekmotor uit China (goedkope Shimano groepen), of een goede Ferrari (duurdere Shimano groepen) motor. Het zijn allebei motoren, en ze kunnen allebei een auto aandrijven. In principe werken ze ook allebei. Toch zal je met de goedkopere Chinese motor eerder problemen krijgen met versleten onderdelen, haperingen, en storingen. Dat terwijl de Ferrari motor (theoretisch dan he, ligt ook aan de gebruiker) veel langer door blijft gaan.
Look was anders wel de eerste die met een verbeterde lijm techniek kwam. Bij Vitus en Alan frames wilde de onderbuis er nog wel eens uitschieten waardoor je ineens met je knieen op de straat geparkeerd stond.... ik heb het één keer zien gebeuren, hele frame dubbel gevouwen.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik hoorde inderdaad al dat de lijm in de lugs niet altijd even goed houden en dat het frame nogal slap is/kan worden.
Voor mij de eerste racefiets, waardoor het merk Look direct al een streepje voor heeft op de rest. Zoals gezegd een oud beestje met daytona groep (die groepsnaam heeft uiteindelijk ook maar paar jaar bestaan). Medio 2000 is de oorsprong van de fiets geloof ik, maar ik weet nog niet zeker of ik de juiste kg nummer heb. Het is gebaseerd op foto's van internet. Het mooie vind ik wel dat je weinig Looks ziet rijden, en al helemaal niet van deze leeftijd.
Ga naar een goede fietsenwinkel waar ze verstand hebben van racefietsen en laat je daar opmeten. Aan de hand van die meting kunnen zij (en jij ook natuurlijk) gaan kijken welke frames er bij je passen qua geometrie. Als jij bijvoorbeeld een kort bovenlichaam hebt dan heb je baat bij een frame met een wat kortere bovenbuis.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:14 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Bij mij kwam de trek fiets over als de BMW of Mercedes onder de fietsen.. Dat heb ik dus fout en ik wil een heerlijk lichte fiets van alu/carbon met een goed afgemonteerde groep. Alleen ken ik niet zo veel merken misschien is dat wel handig...
Ik zou Trek eerder inschatten als een Opel of VW ofzoquote:Op woensdag 5 september 2012 22:14 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Bij mij kwam de trek fiets over als de BMW of Mercedes onder de fietsen.. Dat heb ik dus fout en ik wil een heerlijk lichte fiets van alu/carbon met een goed afgemonteerde groep. Alleen ken ik niet zo veel merken misschien is dat wel handig...
Rotterdam/ omgeving Rotterdamquote:Op donderdag 6 september 2012 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou Trek eerder inschatten als een Opel of VW ofzo![]()
Al gaat die vergelijking niet echt op. Ieder fietsenmerk kan voor 5000 ¤ of nog iets meer een fiets in de markt zetten die niet onderdoet voor de concurrentie. Waar de profs zo de ronde van Frankrijk competitief op kunnen fietsen. Als je Skoda de opdracht geeft om een auto voor 3 ton in de markt te zetten is het nog lang niet een Ferrari![]()
Maar zoals nu al 100 keer is gezegd, loop eens wat fietsenzaken in. Niet stoppen bij de eerste die je op die en die fiets wil zetten, maar neem dat mee en probeer dan ook eens een andere fietsenman. Kunnen we daarna hier eens kijken naar de verschillende optie's die ze hebben aangedragen.
Als je laat weten in welk gebied je zoekt kunnen we je ook nog wel naar een goede specialist sturen
En waar ben je geweest voor die Trek?quote:Op donderdag 6 september 2012 09:43 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
Rotterdam/ omgeving Rotterdam
Pro Fietsen op de Bergweg of Wielerstudio op de Strevelsweg. Die hebben toch wel 't meeste verstand van racefietsen in R'dam.quote:Op donderdag 6 september 2012 09:43 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Rotterdam/ omgeving Rotterdam
Gazelle gaat er ook mee stoppen. Waarschijnlijk is dit het laatste model. Zou ik laten staan dus.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:46 schreef Limburg82 het volgende:
Dus even op de site van Wielerstudio kijkend,
Verkoopt die dus;
Pinarello (denk dat dit buiten budget ligt)
De Rosa (ook boven budget denk ik)
Orbea
Ridley
Sensa
Gazelle (wist niet dat die ook racefietsen maken)
Focus
Een paar merken kun je hier ook terugvinden. Gewoon om eens te zien wat er op en aan zit en wat het kost.
Ridley, De Rosa, Pinarello,http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=2908
Sensa, http://www.sensabikes.com/sensa_brochure_2012_web.pdf
of kijken of je een mooie korting kan bedingenquote:Op donderdag 6 september 2012 16:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gazelle gaat er ook mee stoppen. Waarschijnlijk is dit het laatste model. Zou ik laten staan dus.
Mja en als je dan over 2 jaar een scheur in je frame hebt trekken ze nog ergens een ondertussen 5 jaar oud reserve geval uit de kast. Bij veel fabrikanten krijg je dan wel het 2014 modelquote:Op donderdag 6 september 2012 16:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
of kijken of je een mooie korting kan bedingen
Tja, als je een mooie korting zou kunnen krijgen zou ik het risico wel nemen. In een geval van een scheur is het een mooie reden om ergens een mooi nieuw frame te scoren.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja en als je dan over 2 jaar een scheur in je frame hebt trekken ze nog ergens een ondertussen 5 jaar oud reserve geval uit de kast. Bij veel fabrikanten krijg je dan wel het 2014 model
Ik heb een Gazelle van 14 jaar oud en vele 10.000km's mee gereden. Wel staal natuurlijk.quote:Op donderdag 6 september 2012 16:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja en als je dan over 2 jaar een scheur in je frame hebt trekken ze nog ergens een ondertussen 5 jaar oud reserve geval uit de kast. Bij veel fabrikanten krijg je dan wel het 2014 model
Hier een Bioracer van 15 jaar uit met iets van 90.000 op de klok. Ook staal. Nog altijd onverslijtbaar.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een Gazelle van 14 jaar oud en vele 10.000km's mee gereden. Wel staal natuurlijk.
Ik weet niet of jij meer informatie hebt, maar lijkt mij een aanname die lastig te maken is op basis van de advertentie. Je weet immers niet hoeveel er op die fiets gefietst is de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:32 schreef Patroon het volgende:
Mijn vriendin heeft een racefiets gevonden op MP.
http://link.marktplaats.nl/593551678
Het gaat om een Bianchi C2C Nirone 105/Ultegra Compact uit 2009.
Nu vind ik 900 euro aan de hoge kant, omdat de fiets uit 2009 is, dus waarschijnlijk moeten ketting, tandwielen en kabels vervangen worden. Velgen zijn dan ook ingesleten. En de pedalen zijn niet de juiste dus moeten ook worden vervangen.
Een nieuwe Bianchi (dames model) met Tiagra kost zo'n 999 euro. Voor een paar honderd euro extra heb je zo'n fiets nieuw met 105. Inclusief onderhoudsbeurt en goede service bij een FM in de buurt.
Wat is jullie mening hierover?
Klopt, dat is ook een aanname. Maar een fiets van 3 jaar in die prijsklasse heeft meestal genoeg km's gereden om de cassette en ketting te doen slijten. Ik weet dus ook niet of die tussendoor is vervangen. Maar ook met het oog op doorverkoop lijkt het mij aantrekkelijker om een nieuwe te kopen voor een paar honderd euro meer, of een goedkopere tweedehands te nemen.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:34 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij meer informatie hebt, maar lijkt mij een aanname die lastig te maken is op basis van de advertentie. Je weet immers niet hoeveel er op die fiets gefietst is de afgelopen jaren.
Ja klopt, ik weet dat nieuwer sneller afschrijft. Maar te duur tweedehands kopen, kost ook afschrijvingquote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Juist nieuwe(re) fietsen schrijven veel sneller af. Wij kochten als 1e fiets voor de dame een Koga met 105 van een jaar of 10 oud. Gekocht voor 250 verkocht voor 350.
Ik vind t duur, maar ze zal wel op dat dameskleurtje gevallen zijn zeker?
Veel en veel te duur Patroon. Ik zou de helft maximaal bieden en geen cent meer. Zeker als er ook nog werk aan is.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:32 schreef Patroon het volgende:
Mijn vriendin heeft een racefiets gevonden op MP.
http://link.marktplaats.nl/593551678
Het gaat om een Bianchi C2C Nirone 105/Ultegra Compact uit 2009.
Nu vind ik 900 euro aan de hoge kant, omdat de fiets uit 2009 is, dus waarschijnlijk moeten ketting, tandwielen en kabels vervangen worden. Velgen zijn dan ook ingesleten. En de pedalen zijn niet de juiste dus moeten ook worden vervangen.
Een nieuwe Bianchi (dames model) met Tiagra kost zo'n 999 euro. Voor een paar honderd euro extra heb je zo'n fiets nieuw met 105. Inclusief onderhoudsbeurt en goede service bij een FM in de buurt.
Wat is jullie mening hierover?
Tja, dan kom je ongeveer hier uit;quote:Op donderdag 13 september 2012 13:04 schreef cafca het volgende:
Bianchi via nirone met 105 kostte dit jaar nieuw 1050.
Is idd veels te duur
We hebben natuurlijk het WK in Limburg eind September nog, daarna zullen ze langzamerhand de 2012-modellen wel op beginnen te ruimen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:48 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Tja, dan kom je ongeveer hier uit;
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11729&catid=2909
Maar die is met Tiagra.
Ik dacht dat die fietsen een stuk goedkoper waren. Heb ik mij blijkbaar vergist.
Wanneer worden die fietsen in de aanbieding geworpen? Anders loont het wachten zich misschien wel. Het seizoen is toch al grotendeels voorbij. Tenzij je natuurlijk de winter doorhengst.
Klopt. 879,- wordt het dan (waarom wil ik dat eigenlijk weten?)quote:Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef eentwee het volgende:
Kaaiman korting gaat er nog af he..
Klopt, daar is het andere oog op gevallen!quote:Op donderdag 13 september 2012 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Herken het wel, mijn vriendin liep ook altijd helemaal warm van die Bianchi'sEcht een vrouwenfietsje. De Cube vrouwenlijn deed het ook altijd goed.
Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...quote:Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, daar is het andere oog op gevallen!
Link?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...
Mijn opa zijn groenten bakfiets in 1945 woog nog lichterquote:Op donderdag 13 september 2012 14:19 schreef eentwee het volgende:
Dat gewicht zegt toch niks joh. Al die fietsen in de prijsklasse wegen zoiets.
Mijn vriendin heeft met 55kg een lichaam om door een ringetje te halen. Daar kwijl jij bij wegquote:Op donderdag 13 september 2012 14:28 schreef Limburg82 het volgende:
Hoe zwaar is je vriendin? Is misschien makkelijker dat zij een kilootje afvalt.
Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef eentwee het volgende:
Zo'n alu frame is altijd 1500g ofzo, vork 500, 105 groep is zwaar. Afmontage is niet al te licht, goedkope zware wielen.. Heb je eens een licht frame van Canyon ofzo dan gaat er misschien 300g af. Geneuk in de marge imo. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Omdat je niet weet wat ze meten (maat, afmontage, pedalen) kan het werkelijke gewicht zo een halve kg anders uitpakken als je twee fietsen vergelijkt.
In de prijsklasse waar je kijkt zijn de verschillen in afmontage vrij klein dus het kan eigenlijk niet dat je voor zeg 1000¤ twee fietsen kunt vinden waar in het reele gewicht een kg verschil zit. Alleen als je van plan bent de afmontage te upgraden zou je met het frame- en vorkgewicht rekening kunnen houden. Vindt je vriendin het een issue of heb jij vooral het idee dat het niet nodeloos zwaar moet zijn?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
quote:Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef Narcotical het volgende:
Ik rij ook rond met ruim 9kg onder mn kont maar op het vlakke merk je daar niks van. En met 55 kg als berijdster zal ook klimmen wel geen probleem worden.
Eat thisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Er zal qua soignee van alles mis zijn...maar genieten doet ze welquote:
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.quote:
Hehequote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
Volgens google is dat ook gewoon 105quote:Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?quote:Op maandag 24 september 2012 07:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
Denk nog wel wat minder. R500s doen 120 E ofzo. Die Eastons zullen niet veel meer waard zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Limburg82 het volgende:
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.
Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
1. Je moet wielen zeggen en niet velgenquote:Op maandag 24 september 2012 11:22 schreef Limburg82 het volgende:
Okay 120. Ik doe het ervoor.
De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
Ik haat auto vergelijkingen in fietstopics maar goed, ga het ook maar proberen: jij kijkt toch ook niet raar op dat er onder een mercedes duurdere banden liggen dan onder een skoda?quote:Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Limburg82 het volgende:
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.
Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."
Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).
Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.
Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.quote:Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven.
Valt nog tegen. Bij Bianchi krijg je voor 1400 E gewoon pure bagger.quote:Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.quote:Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef Narcotical het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?
Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid.
Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk
Lijkt me wel, ik kan het er niet voor samenstellen vrees ik. De Stevens is ietsje lichter volgens de specs. Als je daar waarde aan hecht kan dat een belangrijk argument zijn om voor de Stevens te gaan. Kies anders gewoon welke je de mooiste vind of op welke je de meeste korting kan bedingen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 september 2012 08:18 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groepquote:Op maandag 24 september 2012 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose nietquote:Op maandag 24 september 2012 14:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep.
Verschil zit hem natuurlijk in de naam en dergelijke, maar dat is niet voor iedere recreant interessant die gewoon lekker wil fietsen.
Ik had het over 2 fietsen met vergelijkbare geometrie en groep, die ongeveer gelijk zijn in prijsquote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose niet
Ben het wel met je eens dat een Rose niets onderdoet voor een instap Bianchi. Sommige mensen hechten waarde aan het merk en nemen dan mindere wielen voorlief (vooral de onkundige mensen). Ik zou zelf ook voor de inhoud gaan ipv de verpakking
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:quote:Op maandag 24 september 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Nu nog iemand die het gigantische verschil in geometrie opmerkt..
*Bovenbuis
*Balhoofdbuis
Stevens:
521 532 537 555 570 580 588
106 121 141 156 176 201 216
Beone:
513,6 535 555 580 605
115 125 135 165 195
De Beone heeft dus een veel lager balhoofd in de grotere maten. Tot wel 3,5cm verschil bij de 58cm TT! Daarnaast minder maten dus de kans is kleiner dat er een passende maat bij zit. Behalve bij de kleinste maten is de Beone alleen geschikt voor mensen met heel korte benen of die heel diep kunnen zitten. Bij een 555mm TT is het verschil al behoorlijk en dat hebben mensen van, zeg, tegen de 1.80m al nodig. In die zin is de Beone inderdaad een vrouwenfietsHeel merkwaardige geometrie voor een fiets van 1000¤. Voorheen hadden goedkope Beones juist een heel ontspannen geometrie.
Ondanks dat Easton wielen de laatste jaren niet echt probleemloos zijn, schaal ik ze wat hoger in dan de Shimano's van de Beone. Als je 60kg weegt maakt het allemaal niet veel uit. Kun je de Stevens ook krijgen met zwarte 105 groep? Is mooier imo.
Voor die prijs ook?quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
Dat is dus de 2011 versie.quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
En na een seizoen janken dat de lak zo slecht houdt of verkleurd is. Daar zijn die overigens hele mooie Williers wel berucht om. Kunnen blijkbaar de hechtcoating niet op orde krijgen en laten veel te weinig, dure, UV absorbers aan hun lak toevoegen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef eentwee het volgende:
Aardig beginnersfietsje: Wilier La Triestina voor 595GBP.
Misschien hier eens kijken voor een aanbieding?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:44 schreef Wiwatron het volgende:
Ha allen,
Ik speel al een tijdje met het idee m'n woon-werk-verkeer voortaan af te gaan leggen op de fiets (18 km, R'dam-Delft). En blijkt aan het eind van dit jaar het fietsplan afgeschaft te worden, dus ben ik maar eens snel langs de lokale fietsenmaker gegaan.
Ik heb een budget van ongeveer 800-900 euro, en als gevolg daarvan kwam ik bij die beste man uit op twee fietsen:
-Een Jan Janssen Vuelta (¤925, afgemonteerd met tiagra, Exal Hawk wielen) http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=1
-Een Raleigh Team Race (¤974, eveneens tiagra, wielen weet ik niet precies meer eigenlijk) http://www.raleigh.nl/fie(...)-Team-Race-H54-zwart
Allebei dus al best iets boven mijn originele budget. Maar nu ik dit en enkele van de vorige topics door heb gelezen, lijkt het dat ik meer waar binnen dit budget zou kunnen halen. Ik zie namelijk vaak fietsen met beter afmontering voorbij komen voor ongeveer ¤1000,-. Om één of andere reden is dit door hem dus niet ter sprake gebracht. Leek me dus een wijs idee om bij jullie te rade te gaanDenken jullie dat er in de prijscategorie rond 800-900 euro een fiets te krijgen is die kwalitatief beter in elkaar steekt? Of andersom: denken jullie dat er fietsen te koop zijn die Tiagra-afgemonteerd zijn voor een lagere prijs? Het is tenslotte mijn eerste racefiets.
Ik dacht zelf dat fietsen van Cube en Bulls prijstechnisch gunstig waren, maar kom er op hun websites niet altijd achter wat bijvoorbeeld een Bulls Vulture 3/Harrier of een Cube Peloton kost, en via Google variëren de prijzen nogal. De Rose Pro 2000/2200 is volgens de website voor 1000,- 105 afgemonteerd. Om het allemaal compleet te maken lijkt een Trek 1.5 me ook redelijk geprijsd. Vind het inschatten van de geometrie van een fiets overigens nog lastig.
Gezien 't gunstige fietsplan veel voordeel oplevert is een tweedehands-fiets helaas geen optie, fietsenmaker zei zelf wel dat hij elk gewenst model kan bestellen. Als jullie een fietsenmaker in de regio Delft/Rotterdam aan kunnen bevelen hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Thanks!
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:13 schreef CyberThijs het volgende:
Ik ben druk op zoek achter een leuke instapfiets op de 2e-handsmarkt. Kan er iemand van jullie iets zinnigs zeggen over de prijs/kwaliteit van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/vi/67624023.htm ?
Ik heb sowieso wel de indruk dat het hier in Vlaanderen allemaal net ietsje duurder is dan in Nederland. Ofwel passeren er hier gewoon toevallig erg veel goeie aanbiedingen :-)
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:06 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen cyclocross fietsen met racebanden er onder?
Ik heb nu een maand op een oude stalen racefiets gereden en wil zelf iets gaan aanschaffen. Heb een beperkt budget. Een vriend van mij die fanatiek fietser is zei dat ik eigenlijk net zo goed een 2e hands crosser kan kopen en daar racebanden op zetten..
Welk frame type is het? Fiets ziet er zo op het oog geschikt uit voor jouw maten. Als in: is passend te maken, al dan niet met andere stuurpen en/of zadelpen. Voor <400¤ lijkt het me zeker een goede koop als de staat inderdaad zo goed is. Ziet er netjes uit op het oog.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:32 schreef CyberThijs het volgende:
[..]
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.
Bijkomende vraag: ik ben 1m92 en heb BBL 89cm. Afhankelijk van de bron komt dat op een kadermaat 58-59-60. Nu lees ik ook net dat Ridley nogal een afwijkende mening heeft van wat de juiste kadermaat is. Is een kadermaat 60 voor mij dan wel een goed idee?
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.
@Cyberthijs: Is dat advies van 60 voor jou van Ridley dan?
Waarom niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?
Ik dacht dat dat net zoiets als een mountainbike verzetje was? Dus 44/32 ofzo? Dan zit je al best snel op de max of met scheve ketting enzo.quote:
Maar als je dan "goedkoop" een crosser wil overnemen maar dan wel wel de banden + voorbladen moet gaan vervangen is het al weer een stuk minder goedkoopquote:Op maandag 1 oktober 2012 16:43 schreef eentwee het volgende:
Je kunt natuurlijk elk verzet steken dat je wilt, zelfs een 53x11Een crosser kan prima voor op de weg, maar ik zou het niet doen als je a) ermee de bergen in wilt (slechte remmen) of b) nooit van de (semi-)verharde wegen af gaat.
Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat slechte remmen verhaal voor crossers dateert nog uit de tijd van de Mafac crossremmetjes. Zet je er fatsoenlijke cantilevers op (bijv. de Tektro Oryx) remt ie prima. Ik heb die remmen op m'n vakantiefiets zitten en kan prima een vol beladen fiets bergaf tot stilstand brengen.
Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:52 schreef Knuffleheinz het volgende:
Oke dat zijn wel wat goede overwegingen.
Voor mijn gevoel zijn de tweedehands crossers op marktplaats enzo wat goedkoper. Vaak zijn het dan wel al fietsen met ook een set wegbanden erbij.
Maar als ik het begrijp kan racen met een crosser op zich wel, maar eigenlijk heeft het alleen meerwaarde als je er ook mee gaat crossen en geen twee fietsen wilt.
slippende banden of slippende remmen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willen
Inderdaad! Dan ook goed opletten op de busjes voor bidonhouders. Op mijn fiets maar voor 1 bidon, helaas. Er zijn wel oplossingen voor. Crossfiets is gewoon behoorlijk veelzijdig. Als ik ooit de behoefte zou krijgen op Parijs-Roubaix voor toeristen te rijden zou ik het ook op de crosser doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 04:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Rory78 het volgende:
Ben gisteren begonnen aan Start2bike en hetgeen me opviel was dat anderen veel kleinere verzetten hadden op hun fiets. Nou heb ik voor 2 keuzes: 52 tandwielen of 39.. Achter heb ik 9 keuzes tussen 24 en 11 tandwielen..
Wat raden jullie mij aan om te monteren?
je kan toch gewoon schakelen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
Hangt ervan af wat je van plan bent. Prima voor op vlakke polderwegen, zelfs voor een geoefende fietser misschien al wel te zwaar voor de alpen. Je zou nog een bergcassette kunnen monteren zodat je achter 27 of 28 tandjes als kleinste verzet hebt. Je crank vervangen wordt al snel een (te) dure grap.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
Had al een reactie in ander topic geplaatstquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:34 schreef mime_negert het volgende:
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik recreatief wil gaan wielrennen om zo mijn conditie en lichaam te verbeteren. Heb hier al het een en ander gelezen, maar heb nog een aantal vragen:
- Het begint met de juiste maten van je fiets. Waar kan ik deze het beste laten opmeten, of is in zelf meten in het begin ook genoeg? (Woon in Noord-Limburg)
- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
Had ik ook gezienquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Had al een reactie in ander topic geplaatst
Ik ben voorstander van zelf meten. Bijvoorbeeld d.m.v. een site zoals https://www.wrenchscience(...)%2fFit%2fHeight.aspxquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:46 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Had ik ook gezien
Mijn budget is maximaal ¤ 1000,-
Natuurlijk zo goedkoop mogelijk omdat ik eerst zeker wil weten of ik het ook echt leuk vind.
Fietspompquote:- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
Van iedere fiets kun je thuis gewoon geometrie tabel opzoeken. Je kan best naar een fietsenmaker en je dan door die fietsenmaker op de juiste maat fiets laten zetten, maar zou daarna ook thuis even zelf vergelijken met de geometrie tabel.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:25 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Fietspomp![]()
Voor de rest dat wat Knut zegt.
Behalve dat over het zelf meten. Jezelf opmeten is het één, de maten overbrengen op de fiets is weer iets anders. Je loopt niet met je rolmaat de winkel binnen, om de maat van de fiets te nemen. Daarnaast moet je ook goed weten wat je eigenlijk meet.
Dit dus. Helaas zijn er veel meer van dat soort type's.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:33 schreef kaasplankje het volgende:
Naja, wat een rare FM. Tuurlijk maakt de kwaliteit wel uit welk merk.
Beter ga je naar een FM die iets meer verstand heeft van racefietsen en je wat deskundiger adviseren kan.
Wow, je hebt hem toch wel uitgelachen hè?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:11 schreef mime_negert het volgende:
Ik zal vanmiddag eens naar de lokale fietsenmaker gaan. Alvast bedankt!
Ben net even naar een plaatselijke fietsenmaker gegaan. Hij had welgeteld 2 racefietsen van Merida staan. Volgens hem maakt het merk tegenwoordig qua kwaliteit niets meer uit en is dit regio gebonden. Toen ik vroeg welke frame maat ik nodig heb wist hij te zeggen dat wanneer je over het frame staat je nog 10 centimeter over moet hebben.
Daarom dus ook altijd zelf meten. 75% zou je op een te grote of te kleine fiets zetten als ze daar dat overblijvertje mee kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:17 schreef mime_negert het volgende:
Ik moet zeggen dat het gesprek een hele rare wending nam, ik toonde interesse in een racefiets en het eindigde met dat hij het geluk heeft gehad om te kunnen groeien eind jaren negentig.
Verder dacht hij dat ik een maatje 52 nodig zou hebben, dit moet een inschatting van hem geweest zijn omdat ik mijn lengte niet heb gezegd (1,73 meter)
Ik heb niet veel verstand van racefietsen, maar hij ook niet. Dat was me al vrij snel duidelijk...
Ga vanavond eens rustig de linkjes bekijken, bedankt daarvoor.
eigenlijk zou je dan interesse moeten tonen in een nieuw 2013 model zodat de fietsenmaker moeite gaat doen naar de juiste maat (voorraad/bestelmogelijkheden zijn er dan nog) en als je eenmaal die maat weet kijken of er een goedkoper overjarig model in de showroom staat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom dus ook altijd zelf meten. 75% zou je op een te grote of te kleine fiets zetten als ze daar dat overblijvertje mee kunnen verkopen.
Voor dat budget en met die locatie zal ik als ik jou was eens gaan kijken bij Rose in Duitsland en daar een met shimano 105 afgemonteerde racer kopen denk ik.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:58 schreef chipzfreak het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen beginnen met wielrennen, zoals velen hier, alleen heb ik maar een beperkt budget van 1000 euro. Dit bedrag mag helemaal aan een fiets uitgegeven worden, kleding hoeft dus niet. Nu zou graag willen weten wat er zoal te koop is en wat jullie zouden kopen voor dit budget. Ook zou ik graag willen weten welke winkels ik zoal zou kunnen bezoeken, die je echt goed helpen en mij niet afzetten als leek, graag in de omgeving Gelderland / Brabant.
Alvast bedankt voor het helpen!
Thomas
Zijn ook nl en in garantie gevallen kun je ook opsturen of soms zelfs alleen foto-tje sturen. Hier staat er ook 1 en meer dan tevreden mee.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef chipzfreak het volgende:
Adviseren ze daar ook in het Nederlands, want mijn Duits is nou niet echt geweldig. Ook moet ik dan als er iets mee aan de hand is telkens naar Duitsland rijden, ik weet niet of ik daar nou om sta te springen.
Ja, hebben Nederlands sprekende verkopers. Het grote nadeel is inderdaad dat als er wat mee is je wel naar Duitsland moet rijden. Maar ik was er vanwege Gelderland/Brabant als omgeving vanuit gegaan dat dat eventueel niet het grootste probleem zal zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:05 schreef chipzfreak het volgende:
Adviseren ze daar ook in het Nederlands, want mijn Duits is nou niet echt geweldig. Ook moet ik dan als er iets mee aan de hand is telkens naar Duitsland rijden, ik weet niet of ik daar nou om sta te springen.
Focus maakt ook wel mooie fietsen in die prijsklasse.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef chipzfreak het volgende:
Okee, dan is dat toch de moeite waard! Moet ook geen probleem geven, heb net even opgezocht waar het lag, net over de grens, dus dat is ook te doen! Hebben jullie verder nog andere opties die het overwegen waard zijn?
Je zou bij mantel in arnhem kunnen gaan kijken, die hebben zo af en toe prima deals. Wat betreft service etc heb ik alleen geen ideequote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef chipzfreak het volgende:
Okee, dan is dat toch de moeite waard! Moet ook geen probleem geven, heb net even opgezocht waar het lag, net over de grens, dus dat is ook te doen! Hebben jullie verder nog andere opties die het overwegen waard zijn?
En laat ik er nou net eentje hebben staan..............quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:17 schreef mime_negert het volgende:
Verder dacht hij dat ik een maatje 52 nodig zou hebben, dit moet een inschatting van hem geweest zijn omdat ik mijn lengte niet heb gezegd (1,73 meter)
Ga naar Math Salden in Limbricht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:11 schreef chipzfreak het volgende:
Okee, dan is dat toch de moeite waard! Moet ook geen probleem geven, heb net even opgezocht waar het lag, net over de grens, dus dat is ook te doen! Hebben jullie verder nog andere opties die het overwegen waard zijn?
Maar heb je daarnaast ook nog veel spullen nodig?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Beetje zoeken op MP en je hebt al een mooie fiets voor ¤150. Althans, zo duur was de mijne
Schoenen, kleding. Toevallig heeft de Aldi momenteel deze spullen ook. Prima schoenen voor ¤30 en kleding voor ¤6,99.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:54 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Maar heb je daarnaast ook nog veel spullen nodig?
Ik zag zo'n Sky pak voor 50Equote:
Canyon, Rose, alles duits eigenlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:41 schreef Stansfield het volgende:
In de catagorie rond de 1500 euro. Bij welke merken heb ik dan de meeste waar voor mijn geld? En hoe zit dat precies met de afmontage? Wat is goed beter best?
Volgens mij moet Rival en Apex andersomquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Canyon, Rose, alles duits eigenlijk.
Voor 1500 top alu frame met top afmontage of instap carbon model met middenklasse afmontage. Ik zou gaan voor 1e optie maar de meningen daarover zijn verdeeld.
Shimano Sora-Tiagra-105-Ultegra-Dura Ace
Campa Mirage - Veloce Athena - Centaur - Chorus - Record - SR
SRAM Rival - Apex - Force - Red
uit mn hoofd dus misschien bij Campa en SRAM 1 omgewisseld
Volgens mij heb je gelijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij moet Rival en Apex andersom
Tnx. Canyon had ik al wat van gelezen dat dat wel veel waar voor je geld is in die prijsklasse. Ik zou zelf dan denk ik ook voor optie 1 gaan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Canyon, Rose, alles duits eigenlijk.
Voor 1500 top alu frame met top afmontage of instap carbon model met middenklasse afmontage. Ik zou gaan voor 1e optie maar de meningen daarover zijn verdeeld.
Shimano Sora-Tiagra-105-Ultegra-Dura Ace
Campa Mirage - Veloce Athena - Centaur - Chorus - Record - SR
SRAM Apex - Rival - Force - Red
uit mn hoofd dus misschien bij Campa en SRAM 1 omgewisseld
Je haalt nu 2 dingen door elkaar denk ikquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx. Canyon had ik al wat van gelezen dat dat wel veel waar voor je geld is in die prijsklasse. Ik zou zelf dan denk ik ook voor optie 1 gaan.
En wat betreft de afmontage is dan de shimano het duurste en de Red het goedkoopste?
Oh op die manier... Foutje.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je haalt nu 2 dingen door elkaar denk ikSRAM Red is zeker niet de goedkoopste, het is 1 van de allerbeste en daardoor ook duurste groepen (maar nog verbazingwekkend betaalbaar vergelijken met top van Shimano en Campa)
Shimano, Campagnolo en SRAM zijn merken
de namen daarachter zijn de verschillende groepen van die merken, van goedkoop naar duurst.
Nee, dat is allemaal redelijk vergelijkbaar. Campagonolo is het allerduurste. Maar de topgroepen doen weinig onder voor elkaar, je zal geen verschil merken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:14 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Oh op die manier... Foutje.
En qua kwaliteit staan die merken ook op volgorde dat shimano het goedkoopste is en Campagnolo wat duurder en Sram dar nog weer wat duurder is?
Ik zou die Campa Athena variant nemen, beste groep beste wielen en lichtste fiets.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit nu even op de site van canyon te kijken en daar hebben ze 3 modellen in mijn prijsklasse:
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3077
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3083
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3074
Welke van die 3 is dan zijn geld het meeste waard? Is het automatisch zo dat de duurste ook de beste is? De duurste heeft shimano 105 voor 1799 maar die van 1599 heeft weer campagonolo athena
Roadlite is wel wat meer gericht op de beginnende fietser, een net iets comfortabelere geometrie. Dit zou een overweging kunnen zijn om voor die variant te kiezen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:31 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit nu even op de site van canyon te kijken en daar hebben ze 3 modellen in mijn prijsklasse:
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3077
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3083
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3074
Welke van die 3 is dan zijn geld het meeste waard? Is het automatisch zo dat de duurste ook de beste is? De duurste heeft shimano 105 voor 1799 maar die van 1599 heeft weer campagonolo athena
Voor dat bedrag moet je inderdaad wel iets beters kunnen vindenquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:32 schreef b_jurriens het volgende:
Beste Mensen,
Afgelopen zomer heb ik mijn eerste wielrenfiets gekocht. Een stevens stelvio. Helaas is deze fiets gejat uit mijn eigen berging!!!!!!
Daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe fiets, helaas is mijn budget niet zo hoog als de vorige keer. Nu zo rond de 700 euro. Ik ben dit al tegengekomen op marktplaats:
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=1&pos=18
Is dat iets?
Bedankt alvast voor de hulp !
Iemand die mij kan voorzien van een advies in deze, ik heb de neiging om voor de Giant SCR 1 te gaan. Gezien de prijs en de afmontage een redelijke deal? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:22 schreef b_jurriens het volgende:
Ok, ik ben even verder aan het kijken dan me neus lang is.
van Tuyl VT 780 Shimano Dura Ace 18 speed, 59cm (600 euro):
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=2&pos=16
Racefiets Merida Road Ride 905, Shimano Ultegra (750 euro):
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=2&pos=24
Trek 5200 Durace/Ultegra (carbon) (2002) (700 euro):
http://www.marktplaats.nl(...)e=lr&pageNum=3&pos=9
Giant SCR 1 (2008) 105 groep (450 euro):
http://www.marktplaats.nl(...)=lr&pageNum=3&pos=15
Ik had die vraag ook gesteld, maar volgens de verkoper is hij zelf 1,88. Ik ben 1,83 dus dat zou wel mogelijk moeten zijn. Ik vind het wel raar dat de L een framemaat zou hebben van 55 cm... Ik heb even gekeken in de geriometrietabel van Giant, het lijkt toch wel te kloppen.quote:Op maandag 24 december 2012 14:29 schreef Limburg82 het volgende:
Is het frame van de giant niet kleiner dan de anderen?
Kleine frames zijn in de mode.quote:Op maandag 24 december 2012 14:33 schreef b_jurriens het volgende:
Ik had die vraag ook gesteld, maar volgens de verkoper is hij zelf 1,88. Ik ben 1,83 dus dat zou wel mogelijk moeten zijn. Ik vind het wel raar dat de L een framemaat zou hebben van 55 cm... Ik heb even gekeken in de geriometrietabel van Giant, het lijkt toch wel te kloppen.
Volgens verkoper 1000 km. op gereden. Ik ga zaterdag kijken.quote:Op maandag 24 december 2012 15:34 schreef Narcotical het volgende:
Die giant uit 2008 met 105 is gebruikt? Zit op mobiel dus vandaar. Indien ja dan vind ik het nogal duur. Daar moet makkelijk nog 100 euro afkunnen
Dit type fiets, alu Batavusje met Sora, was een paar jaar terug ook mijn eerste fietsje. Prima om mee te starten en tochtjes te maken, maar na anderhalf jaar wilde ik al wel echt iets beters.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef jobedi het volgende:
heb op andere site nog deze informatie gevonden:
http://shop.skatingonline(...)ID/1661/default.aspx
Ik fiets voornamelijk in zomer en op vakantie aardig wat, alleen heb nu een fiets die veel te klein is en zoek dus vrij goedkoop een grotere fiets..
2e hands iig ja. Nieuw zul je je budget iets (ik zou zeggen, 250 E ongeveer) moeten verhogen.quote:Op maandag 31 december 2012 13:55 schreef vault_tec het volgende:
Stel ik wil een racefiets kopen met een budget van 500~ euro waar kan ik dan het beste kijken regio spijkenisse-rotterdam?
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe racefiets, en kwam ook uit op die Bulls Harrier. Heb jij die intussen al gekozen, of andere meningen er over gehad?quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:31 schreef brulaap112 het volgende:
Ik zit te overwegen een nieuwe fiets aan te schaffen. Ik rij nu rond op een 2de hands die toch wat aan het aftakelen is. Budget circa 800e. Regio Gouda/Rotterdam.
Wat ik zelf al ben tegengekomen zoiets
http://www.12gobiking.nl/(...)lls_harrier_105_2012
http://www.12gobiking.nl/(...)_1_2012#omschrijving
Wielen vervangen door wat beters in de toekomst is het devies lijkt mij.
Iemand nog tips waar te kijken en in welke richting te denken?
Ik heb nog niks gekocht.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:46 schreef VincentvanG het volgende:
[..]
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe racefiets, en kwam ook uit op die Bulls Harrier. Heb jij die intussen al gekozen, of andere meningen er over gehad?
Hangt een beetje van de staat van de fiets af. Ik denk zo'n 800 euro ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:58 schreef Hipster het volgende:
Ik zou heel graag jullie hulp willen.
Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor de Specialized Tarmac Gerolsteiner uit ik geloof 2008 met 105 en Ultegra afgemonteerd. De fiets is in goede staat.
Alvast bedankt!
Die kan ik beantwoorden. Ik heb namelijk een fitnessfiets...quote:Op maandag 11 februari 2013 17:21 schreef mincemeat het volgende:
Hey,
Ps. Wat is eigenlijk het verschil tussen een fitnessfiets en een racefiets?
Simpelste manier om te meten: boek horizontaal tussen je benen, alsof je erop zit, afstand van bovenkant boek tot de grond meten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:36 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Nooit gevallen en goed onderhouden, fiets ziet er prima uit. Zit alleen een beetje over de maat te twijfelen. Gevoelsmatig denk ik dat 57 beter is. Ben 1.82m. Heb mijn benen niet gemeten, want weet niet exact welke maat ik dan aan moet houden
Ja, ik zou voor een goede tweedehands gaan. Die xtrail is afgemonteerd met louter de goedkoopste onderdelen. Voor 400 euro moet je ook wel een maximaal 2/3 jaar oude fiets kunnen vinden met shimano 105quote:
Ik vind het mooie en tijdloze fietsen. Zeker dat CAAD10-frame. Licht en stijf. Daarnaast heeft het merk een goede reputatie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:48 schreef Hipster het volgende:
Waarom ben je Cannondale fan? En de Giant TCR serie? Hoe vinden jullie die? Iemand ervaring met de composite serie of aluminium serie?
Daar heb je een punt. Ik ga maar marktplaats afspeuren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, ik zou voor een goede tweedehands gaan. Die xtrail is afgemonteerd met louter de goedkoopste onderdelen. Voor 400 euro moet je ook wel een maximaal 2/3 jaar oude fiets kunnen vinden met shimano 105
Zou ik je niet aanraden.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef vliegnerd het volgende:
Ik ben op zoek naar een beginnersfiets. Ik zoek een redelijke fiets liefst met een wat betere groep. Ik ben actief opzoek naar Shimano 105 e.d.
Ik ben 1.97 met bbl 93cm, dus ik zoek een 62/63cm frame.
Op marktplaats kwam ik deze Giant Cadex 62cm tegen:
http://www.marktplaats.nl(...)iant-cadex-62cm.html
Shimano 105, dus ok, maar eigenlijk liever geen carbon.
Is dit iets om mee te beginnen?
Lees anders eerst even de OP en dit topic door, dat zou je al wel een stuk op weg moeten helpenquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:10 schreef jdel het volgende:
Ik heb ben de laatste 2 jaar actief aan het mountainbiken, en nu kan ik via het fietsplan op het werk een fiets aan schaffen. Ik zat te denken aan een racefiets, om deze o.a. te gebruiken voor woon/werk en 1 x per week.
Max budget is ongeveer 750 euro.
Wat is iets goeds en waar op te letten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |