abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116738038
Bianchi via nirone met 105 kostte dit jaar nieuw 1050.
Is idd veels te duur
  donderdag 13 september 2012 @ 13:48:50 #102
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116739359
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:04 schreef cafca het volgende:
Bianchi via nirone met 105 kostte dit jaar nieuw 1050.
Is idd veels te duur
Tja, dan kom je ongeveer hier uit;
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11729&catid=2909

Maar die is met Tiagra.
Ik dacht dat die fietsen een stuk goedkoper waren. Heb ik mij blijkbaar vergist.

Wanneer worden die fietsen in de aanbieding geworpen? Anders loont het wachten zich misschien wel. Het seizoen is toch al grotendeels voorbij. Tenzij je natuurlijk de winter doorhengst.
pi_116739414
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:48 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Tja, dan kom je ongeveer hier uit;
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11729&catid=2909

Maar die is met Tiagra.
Ik dacht dat die fietsen een stuk goedkoper waren. Heb ik mij blijkbaar vergist.

Wanneer worden die fietsen in de aanbieding geworpen? Anders loont het wachten zich misschien wel. Het seizoen is toch al grotendeels voorbij. Tenzij je natuurlijk de winter doorhengst.
We hebben natuurlijk het WK in Limburg eind September nog, daarna zullen ze langzamerhand de 2012-modellen wel op beginnen te ruimen.
pi_116739537
Kaaiman korting gaat er nog af he..
  donderdag 13 september 2012 @ 13:56:36 #105
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116739603
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef eentwee het volgende:
Kaaiman korting gaat er nog af he..
Klopt. 879,- wordt het dan (waarom wil ik dat eigenlijk weten?)
pi_116739955
Herken het wel, mijn vriendin liep ook altijd helemaal warm van die Bianchi's :') Echt een vrouwenfietsje. De Cube vrouwenlijn deed het ook altijd goed.
pi_116740017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Herken het wel, mijn vriendin liep ook altijd helemaal warm van die Bianchi's :') Echt een vrouwenfietsje. De Cube vrouwenlijn deed het ook altijd goed.
Klopt, daar is het andere oog op gevallen! :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116740035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, daar is het andere oog op gevallen! :D
Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...
pi_116740102
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...
Link?

gevonden

tsjezus 9kg. Vind dat nogal wat voor een fiets uit 2012..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116740368
Dat gewicht zegt toch niks joh. Al die fietsen in de prijsklasse wegen zoiets.
pi_116740530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:19 schreef eentwee het volgende:
Dat gewicht zegt toch niks joh. Al die fietsen in de prijsklasse wegen zoiets.
Mijn opa zijn groenten bakfiets in 1945 woog nog lichter ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116740674
Zo'n alu frame is altijd 1500g ofzo, vork 500, 105 groep is zwaar. Afmontage is niet al te licht, goedkope zware wielen.. Heb je eens een licht frame van Canyon ofzo dan gaat er misschien 300g af. Geneuk in de marge imo. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Omdat je niet weet wat ze meten (maat, afmontage, pedalen) kan het werkelijke gewicht zo een halve kg anders uitpakken als je twee fietsen vergelijkt.
  donderdag 13 september 2012 @ 14:28:32 #113
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116740729
Hoe zwaar is je vriendin? Is misschien makkelijker dat zij een kilootje afvalt. ;)
pi_116740769
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:28 schreef Limburg82 het volgende:
Hoe zwaar is je vriendin? Is misschien makkelijker dat zij een kilootje afvalt. ;)
Mijn vriendin heeft met 55kg een lichaam om door een ringetje te halen. Daar kwijl jij bij weg ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef eentwee het volgende:
Zo'n alu frame is altijd 1500g ofzo, vork 500, 105 groep is zwaar. Afmontage is niet al te licht, goedkope zware wielen.. Heb je eens een licht frame van Canyon ofzo dan gaat er misschien 300g af. Geneuk in de marge imo. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Omdat je niet weet wat ze meten (maat, afmontage, pedalen) kan het werkelijke gewicht zo een halve kg anders uitpakken als je twee fietsen vergelijkt.
Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 september 2012 @ 14:30:51 #115
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116740798
Ha ha :9~ :)
pi_116740983
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.
In de prijsklasse waar je kijkt zijn de verschillen in afmontage vrij klein dus het kan eigenlijk niet dat je voor zeg 1000¤ twee fietsen kunt vinden waar in het reele gewicht een kg verschil zit. Alleen als je van plan bent de afmontage te upgraden zou je met het frame- en vorkgewicht rekening kunnen houden. Vindt je vriendin het een issue of heb jij vooral het idee dat het niet nodeloos zwaar moet zijn? :)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:39:11 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116741062
Ik gok dat tweede eentwee.
pi_116741109
Ik ook. En zijn vriendin bepaalt de kleur :P
pi_116741233
Klopt, ik heb haar nog 0x over het gewicht gehoord :D

godverdomme wat kennen jullie mij al goed
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116741248
Mijn fiets weegt trouwens ook 'exact' 9kg. Zonder zadeltasje maar mét pedalen ;)
  donderdag 13 september 2012 @ 14:45:38 #121
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116741304
Mijnes 8.5 ook zonder zadeltasje *O*
  donderdag 13 september 2012 @ 14:49:52 #122
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116741436
8.7
Maar wanneer je daar mijn pedalen, zadeltasje en twee volle bidons bij optelt, kom je volgens mij op 15kg uit. :Y
  donderdag 13 september 2012 @ 16:24:22 #123
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116744770
Ik rij ook rond met ruim 9kg onder mn kont maar op het vlakke merk je daar niks van ;). En met 55 kg als berijdster zal ook klimmen wel geen probleem worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_116755073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef Narcotical het volgende:
Ik rij ook rond met ruim 9kg onder mn kont maar op het vlakke merk je daar niks van ;). En met 55 kg als berijdster zal ook klimmen wel geen probleem worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eat this :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 september 2012 @ 20:45:55 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116755226
Laat Kaas die foto niet zien!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116755368
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Laat Kaas die foto niet zien!
Er zal qua soignee van alles mis zijn...maar genieten doet ze wel :D Ik ook trouwens :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 september 2012 @ 21:02:13 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116756195
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Laat Kaas die foto niet zien!
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.

Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?

Nu terug ontopic graag. :P
  donderdag 13 september 2012 @ 21:08:59 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116756638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.

Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?

Nu terug ontopic graag. :P
Hehe _O-
.
pi_116758071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.

Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?

Nu terug ontopic graag. :P
_O_
pi_117176250
Dag allemaal,

Ik sta op het punt om een fiets te kopen en zit nog te twijfelen tussen 2 fietsen. Ik hoop hier graag wat tips te krijgen om een goede keuze te maken.

Bij de ene FM kan ik een Stevens Stelvio kopen met de volgende specs:
http://www.stevensbikes.d(...)40&cou=CH&lang=nl_NL

Bij de andere FM kan ik een BeOne Briza kopen met deze specs:
http://www.beone-bikes.nl(...)_race_briza_comp.php

Beide dus een 105 groep erop en ongeveer dezelfde fiets. Beide fietsen kosten evenveel (1000,-). Wat zouden jullie doen?

Tnx alvast!
pi_117176567
Als je een kerel bent koop een Stevens. BeOne is echt een vrouwenmerk.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_117176599
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
  zondag 23 september 2012 @ 23:07:21 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117176606
Ik zou waarschijnlijk ook voor de Stevens gaan

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
Volgens google is dat ook gewoon 105
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_117176708
ok, ik kende die FD niet.

Dan zou ik ook voor de Stevens gaan :)
  zondag 23 september 2012 @ 23:19:09 #135
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117177152
Ik heb zelf de Stevens. Uit 2011, dat dan weer wel. Zover ik kan zien is het dezelfde fiets. Alleen de kleurstelling wijkt ietsie pietsie af.

Zelf ben ik tevreden over de fiets. Bij de koop had ik eigenlijk de Aspin (Ultegra) op het oog. De verkoper adviseerde mij de Stelvio. Dit voornamelijk, aangezien ik maar 1 a 2 keer per week fiets, zou ik het verschil met Ultegra toch niet merken.

Zeg nou zelf. De Stevens oogt toch beter dan de Beone.
pi_117179915
De Stevens oogt idd beter. Zijn de Shimano wielen van de beone niet wat beter, of maakt dat niet uit? Ik neem aan dat beide fietsen een complete 105 groep hebben? Dus ook crankstel etc?

Tnx
  maandag 24 september 2012 @ 07:24:20 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117181954
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
pi_117182283
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
pi_117185320
1000 voor 105 is wel normaal ja.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 24 september 2012 @ 11:11:15 #140
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117185467
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.

Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
pi_117185625
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Limburg82 het volgende:
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.

Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
Denk nog wel wat minder. R500s doen 120 E ofzo. Die Eastons zullen niet veel meer waard zijn.

Is ook niet zo belangrijk imo, voor deze prijsklasse ga je nergens betere wielen krijgen. Gewoon lekker op fietsen tot ze op zijn en dan is het inderdaad een mooie upgrade.
  maandag 24 september 2012 @ 11:22:49 #142
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117185842
Okay 120. Ik doe het ervoor.

De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
pi_117186100
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:22 schreef Limburg82 het volgende:
Okay 120. Ik doe het ervoor.

De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
1. Je moet wielen zeggen en niet velgen :P Spaken en naven horen daar ook bij en zijn minstens net zo belangrijk ;)

2. Dat hier al een systeemset onder zit van easton danwel shimano geeft al aan dat de fabrikant er wel waarde aan hecht. Je kan nou eenmaal geen wielset van 4 of 500 honderd euro verwachten op instapmodellen tot 1500 euro. Dat heeft alleen met de prijs te maken en niet met het wel of niet belangrijk vinden van een goede wielset.

Edit: en het is ook echt niet zo dat deze wielen niets waard zijn. Kan veel slechter. Prima om mee te beginnen.
  maandag 24 september 2012 @ 11:43:59 #144
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117186507
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.

Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."

Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).

Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.

Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
pi_117186933
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Limburg82 het volgende:
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.

Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."

Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).

Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.

Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
Ik haat auto vergelijkingen in fietstopics maar goed, ga het ook maar proberen: jij kijkt toch ook niet raar op dat er onder een mercedes duurdere banden liggen dan onder een skoda? :P

Het is gewoon onmogelijk om onder een instapfiets van 1000 euro een setje fulcrum3s te leggen. Je moet ergens compromissen sluiten om die prijs op dat niveau te krijgen. Dat wil dan niet gelijk zeggen dat een fabrikant het niet interesseert met wat voor materiaal ze hun klanten de weg opsturen :)

En in dit geval is de gekozen wielset helemaal zo slecht nog niet. Er zijn ook merken die je in dezelfde prijsklasse met een setje no name wielen de weg opsturen.
  maandag 24 september 2012 @ 12:08:45 #146
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117187258
Geen idee wat er onder een mercedes ligt. :s)

Laat ik verder niet twijfelen aan de intenties van de fabrikant. Dat weet ik namelijk niet.

Ik zeg ook niet dat de gekozen wielset slecht is. Het draait en draagt me. En dat moet het doen.

Laten we de conclusie staan, dat je een fiets kiest op basis van frame en groep. Niet op de wielen. (Tenzij je natuurlijk een fiets van een paar duizend euro koopt)

Eens?

[ Bericht 7% gewijzigd door Limburg82 op 24-09-2012 12:14:38 ]
  maandag 24 september 2012 @ 12:18:12 #147
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117187518
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?

Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid ;).

Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 24 september 2012 @ 12:51:35 #148
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117188463
quote:
Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven.
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
pi_117188570
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
Valt nog tegen. Bij Bianchi krijg je voor 1400 E gewoon pure bagger.
pi_117188673
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef Narcotical het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?

Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid ;).

Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk ;)
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 24 september 2012 @ 13:47:21 #151
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117190333
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 08:18 schreef b_jurriens het volgende:

[..]

Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
Lijkt me wel, ik kan het er niet voor samenstellen vrees ik. De Stevens is ietsje lichter volgens de specs. Als je daar waarde aan hecht kan dat een belangrijk argument zijn om voor de Stevens te gaan. Kies anders gewoon welke je de mooiste vind of op welke je de meeste korting kan bedingen bijvoorbeeld.
pi_117191155
Nu nog iemand die het gigantische verschil in geometrie opmerkt..

*Bovenbuis
*Balhoofdbuis

Stevens:
521 532 537 555 570 580 588
106 121 141 156 176 201 216

Beone:
513,6 535 555 580 605
115 125 135 165 195

De Beone heeft dus een veel lager balhoofd in de grotere maten. Tot wel 3,5cm verschil bij de 58cm TT! Daarnaast minder maten dus de kans is kleiner dat er een passende maat bij zit. Behalve bij de kleinste maten is de Beone alleen geschikt voor mensen met heel korte benen of die heel diep kunnen zitten. Bij een 555mm TT is het verschil al behoorlijk en dat hebben mensen van, zeg, tegen de 1.80m al nodig. In die zin is de Beone inderdaad een vrouwenfiets ;) Heel merkwaardige geometrie voor een fiets van 1000¤. Voorheen hadden goedkope Beones juist een heel ontspannen geometrie.

Ondanks dat Easton wielen de laatste jaren niet echt probleemloos zijn, schaal ik ze wat hoger in dan de Shimano's van de Beone. Als je 60kg weegt maakt het allemaal niet veel uit. Kun je de Stevens ook krijgen met zwarte 105 groep? Is mooier imo. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door eentwee op 24-09-2012 14:17:32 ]
  maandag 24 september 2012 @ 14:17:19 #153
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117191313
Daar hebben we eentwee voor.
  maandag 24 september 2012 @ 14:20:44 #154
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117191418
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep ;).

Verschil zit hem natuurlijk in de naam en dergelijke, maar dat is niet voor iedere recreant interessant die gewoon lekker wil fietsen.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_117193503
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2012 14:20 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep ;).

Verschil zit hem natuurlijk in de naam en dergelijke, maar dat is niet voor iedere recreant interessant die gewoon lekker wil fietsen.
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose niet :)
Ben het wel met je eens dat een Rose niets onderdoet voor een instap Bianchi. Sommige mensen hechten waarde aan het merk en nemen dan mindere wielen voorlief (vooral de onkundige mensen). Ik zou zelf ook voor de inhoud gaan ipv de verpakking ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 24 september 2012 @ 15:32:38 #156
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117193767
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose niet :)
Ben het wel met je eens dat een Rose niets onderdoet voor een instap Bianchi. Sommige mensen hechten waarde aan het merk en nemen dan mindere wielen voorlief (vooral de onkundige mensen). Ik zou zelf ook voor de inhoud gaan ipv de verpakking ;)
Ik had het over 2 fietsen met vergelijkbare geometrie en groep, die ongeveer gelijk zijn in prijs ;). Niet 2 exact dezelfde fietsen :P.

Uiteraard moet iemand die waarde hecht aan merk vooral een merkfiets kopen, maar als ik voor hetzelfde geld een iets minder bekent merk zou kunnen krijgen met betere onderdelen zou ik daar voor gaan :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_117194294
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Nu nog iemand die het gigantische verschil in geometrie opmerkt..

*Bovenbuis
*Balhoofdbuis

Stevens:
521 532 537 555 570 580 588
106 121 141 156 176 201 216

Beone:
513,6 535 555 580 605
115 125 135 165 195

De Beone heeft dus een veel lager balhoofd in de grotere maten. Tot wel 3,5cm verschil bij de 58cm TT! Daarnaast minder maten dus de kans is kleiner dat er een passende maat bij zit. Behalve bij de kleinste maten is de Beone alleen geschikt voor mensen met heel korte benen of die heel diep kunnen zitten. Bij een 555mm TT is het verschil al behoorlijk en dat hebben mensen van, zeg, tegen de 1.80m al nodig. In die zin is de Beone inderdaad een vrouwenfiets ;) Heel merkwaardige geometrie voor een fiets van 1000¤. Voorheen hadden goedkope Beones juist een heel ontspannen geometrie.

Ondanks dat Easton wielen de laatste jaren niet echt probleemloos zijn, schaal ik ze wat hoger in dan de Shimano's van de Beone. Als je 60kg weegt maakt het allemaal niet veel uit. Kun je de Stevens ook krijgen met zwarte 105 groep? Is mooier imo. :)
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:

http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg

Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
pi_117195101
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:

[..]

Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:

http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg

Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
Voor die prijs ook? :P
  maandag 24 september 2012 @ 16:14:40 #159
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117195324
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:

[..]

Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:

http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg

Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
Dat is dus de 2011 versie.


Mmm... Om één of andere reden is die uit 2011 duurder dan die uit 2012.
pi_117196969
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Voor die prijs ook? :P
Nee voor 1000 :)
pi_117231288
Aardig beginnersfietsje: Wilier La Triestina voor 595GBP.
pi_117295916
Ha allen,

Ik speel al een tijdje met het idee m'n woon-werk-verkeer voortaan af te gaan leggen op de fiets (18 km, R'dam-Delft). En blijkt aan het eind van dit jaar het fietsplan afgeschaft te worden, dus ben ik maar eens snel langs de lokale fietsenmaker gegaan.

Ik heb een budget van ongeveer 800-900 euro, en als gevolg daarvan kwam ik bij die beste man uit op twee fietsen:
-Een Jan Janssen Vuelta (¤925, afgemonteerd met tiagra, Exal Hawk wielen) http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=1
-Een Raleigh Team Race (¤974, eveneens tiagra, wielen weet ik niet precies meer eigenlijk) http://www.raleigh.nl/fie(...)-Team-Race-H54-zwart

Allebei dus al best iets boven mijn originele budget. Maar nu ik dit en enkele van de vorige topics door heb gelezen, lijkt het dat ik meer waar binnen dit budget zou kunnen halen. Ik zie namelijk vaak fietsen met beter afmontering voorbij komen voor ongeveer ¤1000,-. Om één of andere reden is dit door hem dus niet ter sprake gebracht. Leek me dus een wijs idee om bij jullie te rade te gaan ;) Denken jullie dat er in de prijscategorie rond 800-900 euro een fiets te krijgen is die kwalitatief beter in elkaar steekt? Of andersom: denken jullie dat er fietsen te koop zijn die Tiagra-afgemonteerd zijn voor een lagere prijs? Het is tenslotte mijn eerste racefiets.

Ik dacht zelf dat fietsen van Cube en Bulls prijstechnisch gunstig waren, maar kom er op hun websites niet altijd achter wat bijvoorbeeld een Bulls Vulture 3/Harrier of een Cube Peloton kost, en via Google variëren de prijzen nogal. De Rose Pro 2000/2200 is volgens de website voor 1000,- 105 afgemonteerd. Om het allemaal compleet te maken lijkt een Trek 1.5 me ook redelijk geprijsd. Vind het inschatten van de geometrie van een fiets overigens nog lastig.

Gezien 't gunstige fietsplan veel voordeel oplevert is een tweedehands-fiets helaas geen optie, fietsenmaker zei zelf wel dat hij elk gewenst model kan bestellen. Als jullie een fietsenmaker in de regio Delft/Rotterdam aan kunnen bevelen hoor ik dat natuurlijk ook graag :).

Thanks!

[ Bericht 3% gewijzigd door Wiwatron op 27-09-2012 00:03:34 ]
I'm the shortcut to fame
pi_117375781
Heb me opgegeven voor een clinic bij Start2Bike.nl.. :)
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:01:38 #164
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_117384111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef eentwee het volgende:
Aardig beginnersfietsje: Wilier La Triestina voor 595GBP.
En na een seizoen janken dat de lak zo slecht houdt of verkleurd is. Daar zijn die overigens hele mooie Williers wel berucht om. Kunnen blijkbaar de hechtcoating niet op orde krijgen en laten veel te weinig, dure, UV absorbers aan hun lak toevoegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_117387921
Dat is al wel van een paar jaar geleden toch, en was dat niet alleen bij carbon frames? Zullen ze inmiddels wel opgelost hebben lijkt me..
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:34:59 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117388723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:44 schreef Wiwatron het volgende:
Ha allen,

Ik speel al een tijdje met het idee m'n woon-werk-verkeer voortaan af te gaan leggen op de fiets (18 km, R'dam-Delft). En blijkt aan het eind van dit jaar het fietsplan afgeschaft te worden, dus ben ik maar eens snel langs de lokale fietsenmaker gegaan.

Ik heb een budget van ongeveer 800-900 euro, en als gevolg daarvan kwam ik bij die beste man uit op twee fietsen:
-Een Jan Janssen Vuelta (¤925, afgemonteerd met tiagra, Exal Hawk wielen) http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=1
-Een Raleigh Team Race (¤974, eveneens tiagra, wielen weet ik niet precies meer eigenlijk) http://www.raleigh.nl/fie(...)-Team-Race-H54-zwart

Allebei dus al best iets boven mijn originele budget. Maar nu ik dit en enkele van de vorige topics door heb gelezen, lijkt het dat ik meer waar binnen dit budget zou kunnen halen. Ik zie namelijk vaak fietsen met beter afmontering voorbij komen voor ongeveer ¤1000,-. Om één of andere reden is dit door hem dus niet ter sprake gebracht. Leek me dus een wijs idee om bij jullie te rade te gaan ;) Denken jullie dat er in de prijscategorie rond 800-900 euro een fiets te krijgen is die kwalitatief beter in elkaar steekt? Of andersom: denken jullie dat er fietsen te koop zijn die Tiagra-afgemonteerd zijn voor een lagere prijs? Het is tenslotte mijn eerste racefiets.

Ik dacht zelf dat fietsen van Cube en Bulls prijstechnisch gunstig waren, maar kom er op hun websites niet altijd achter wat bijvoorbeeld een Bulls Vulture 3/Harrier of een Cube Peloton kost, en via Google variëren de prijzen nogal. De Rose Pro 2000/2200 is volgens de website voor 1000,- 105 afgemonteerd. Om het allemaal compleet te maken lijkt een Trek 1.5 me ook redelijk geprijsd. Vind het inschatten van de geometrie van een fiets overigens nog lastig.

Gezien 't gunstige fietsplan veel voordeel oplevert is een tweedehands-fiets helaas geen optie, fietsenmaker zei zelf wel dat hij elk gewenst model kan bestellen. Als jullie een fietsenmaker in de regio Delft/Rotterdam aan kunnen bevelen hoor ik dat natuurlijk ook graag :).

Thanks!
Misschien hier eens kijken voor een aanbieding?

http://www.12gobiking.nl/racefietsen/afmontage/shimano_105
pi_117389676
Het is een Bulls Harrier 1 geworden, voor ¤899.- Qua prijs/kwaliteit bleven uit een groep van ongeveer 20 merken uiteindelijk Bulls, Rose, Canyon en Sensa over. Omdat er een goeie fietsenmaker hier in de buurt zit die Bulls levert en de rest alleen via internet te verkrijgen is, is de keuze daarop gevallen.

Nog even wachten op de levering, maar ben blij met m'n keus!
I'm the shortcut to fame
pi_117463401
Ik ben druk op zoek achter een leuke instapfiets op de 2e-handsmarkt. Kan er iemand van jullie iets zinnigs zeggen over de prijs/kwaliteit van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/vi/67624023.htm ?

Ik heb sowieso wel de indruk dat het hier in Vlaanderen allemaal net ietsje duurder is dan in Nederland. Ofwel passeren er hier gewoon toevallig erg veel goeie aanbiedingen :-)
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:15:34 #169
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117463489
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:13 schreef CyberThijs het volgende:
Ik ben druk op zoek achter een leuke instapfiets op de 2e-handsmarkt. Kan er iemand van jullie iets zinnigs zeggen over de prijs/kwaliteit van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/vi/67624023.htm ?

Ik heb sowieso wel de indruk dat het hier in Vlaanderen allemaal net ietsje duurder is dan in Nederland. Ofwel passeren er hier gewoon toevallig erg veel goeie aanbiedingen :-)
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is.. ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_117464014
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:15 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is.. ;)
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.

Bijkomende vraag: ik ben 1m92 en heb BBL 89cm. Afhankelijk van de bron komt dat op een kadermaat 58-59-60. Nu lees ik ook net dat Ridley nogal een afwijkende mening heeft van wat de juiste kadermaat is. Is een kadermaat 60 voor mij dan wel een goed idee?

[ Bericht 15% gewijzigd door CyberThijs op 01-10-2012 15:26:33 (extra vraag) ]
pi_117465195
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen cyclocross fietsen met racebanden er onder?

Ik heb nu een maand op een oude stalen racefiets gereden en wil zelf iets gaan aanschaffen. Heb een beperkt budget. Een vriend van mij die fanatiek fietser is zei dat ik eigenlijk net zo goed een 2e hands crosser kan kopen en daar racebanden op zetten..
  maandag 1 oktober 2012 @ 15:54:13 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117466999
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:06 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen cyclocross fietsen met racebanden er onder?

Ik heb nu een maand op een oude stalen racefiets gereden en wil zelf iets gaan aanschaffen. Heb een beperkt budget. Een vriend van mij die fanatiek fietser is zei dat ik eigenlijk net zo goed een 2e hands crosser kan kopen en daar racebanden op zetten..
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.

@Cyberthijs: Is dat advies van 60 voor jou van Ridley dan?
pi_117467650
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:32 schreef CyberThijs het volgende:

[..]

Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.

Bijkomende vraag: ik ben 1m92 en heb BBL 89cm. Afhankelijk van de bron komt dat op een kadermaat 58-59-60. Nu lees ik ook net dat Ridley nogal een afwijkende mening heeft van wat de juiste kadermaat is. Is een kadermaat 60 voor mij dan wel een goed idee?
Welk frame type is het? Fiets ziet er zo op het oog geschikt uit voor jouw maten. Als in: is passend te maken, al dan niet met andere stuurpen en/of zadelpen. Voor <400¤ lijkt het me zeker een goede koop als de staat inderdaad zo goed is. Ziet er netjes uit op het oog.
pi_117468009
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.

@Cyberthijs: Is dat advies van 60 voor jou van Ridley dan?
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:39:25 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117468922
quote:
5s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?
Waarom niet?
pi_117469095
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik dacht dat dat net zoiets als een mountainbike verzetje was? Dus 44/32 ofzo? Dan zit je al best snel op de max of met scheve ketting enzo.
pi_117469096
Je kunt natuurlijk elk verzet steken dat je wilt, zelfs een 53x11 :P Een crosser kan prima voor op de weg, maar ik zou het niet doen als je a) ermee de bergen in wilt (slechte remmen) of b) nooit van de (semi-)verharde wegen af gaat.
pi_117469186
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:43 schreef eentwee het volgende:
Je kunt natuurlijk elk verzet steken dat je wilt, zelfs een 53x11 :P Een crosser kan prima voor op de weg, maar ik zou het niet doen als je a) ermee de bergen in wilt (slechte remmen) of b) nooit van de (semi-)verharde wegen af gaat.
Maar als je dan "goedkoop" een crosser wil overnemen maar dan wel wel de banden + voorbladen moet gaan vervangen is het al weer een stuk minder goedkoop :P
pi_117469229
Inderdaad, je moet het dan ook niet doen vanwege het geld t.o.v. een gebruikte racefiets maar omdat je ook offroad wilt rijden en niet twee fietsen wilt hebben.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:56:20 #180
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117469619
Daar heb je wel een punt eentwee.
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 17:07:55 #181
73911 ultra_ivo
pi_117470016
Dat slechte remmen verhaal voor crossers dateert nog uit de tijd van de Mafac crossremmetjes. Zet je er fatsoenlijke cantilevers op (bijv. de Tektro Oryx) remt ie prima. Ik heb die remmen op m'n vakantiefiets zitten en kan prima een vol beladen fiets bergaf tot stilstand brengen.
pi_117470073
'Klassiek' crossverzet is vaak een 44/39 dubbel o.i.d. De meeste nieuwe crossfietsen worden met een compact geleverd. Heb zelf een compact 46/36. Rijd altijd met gebruikte wegcassettes, liefst 12-27. 36/27 is helemaal niet zo licht, gebruik ik regelmatig. Niet te vergelijken met de pielverzetjes van mountainbikes, 22/32 en dan ook nog 26 inch wielen.. Bij toertochten moet ik dus ook eerder van de fiets op steile klimmen. Rijd je wedstrijden op een met linten afgezet grasveldje, dan heb je natuurlijk geen compact nodig. Ook is het bij lage snelheden vaak sneller om te rennen. Maar tegenwoordig worden crossfietsen breder ingezet dan voor wedstrijdjes van max 1 uur, vandaar dat ze steeds vaker compacts en bidonnokjes hebben.
pi_117470169
Ik heb zowel Shimano BR-550 (zelfde idee als Tektro Oryx) en TRP Euro X Mag (echte cantilevers) op mijn crossfiets gehad en het remt allebei redelijk (droog weer, vers afgesteld) tot bijna niet (nat weer, slechte afstelling bijv. door slijtage vd blokken). Komt nog bij dat de voorvork vaak bokt waardoor je weinig controle hebt. Maar mijn referentie is dan ook een moderne racefiets :P
  FOK!fotograaf maandag 1 oktober 2012 @ 19:01:22 #184
73911 ultra_ivo
pi_117474497
De afstelling van een cantilever bepaalt de remwerking. Stel je de kabelhoek fout in dan zal ie inderdaad niet remmen. Stel je 'm goed in dan werkt ie prima.
pi_117528060
Oke dat zijn wel wat goede overwegingen.

Voor mijn gevoel zijn de tweedehands crossers op marktplaats enzo wat goedkoper. Vaak zijn het dan wel al fietsen met ook een set wegbanden erbij.

Maar als ik het begrijp kan racen met een crosser op zich wel, maar eigenlijk heeft het alleen meerwaarde als je er ook mee gaat crossen en geen twee fietsen wilt.
pi_117529381
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat slechte remmen verhaal voor crossers dateert nog uit de tijd van de Mafac crossremmetjes. Zet je er fatsoenlijke cantilevers op (bijv. de Tektro Oryx) remt ie prima. Ik heb die remmen op m'n vakantiefiets zitten en kan prima een vol beladen fiets bergaf tot stilstand brengen.
Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willen ;)
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 04:07:17 #187
73911 ultra_ivo
pi_117534959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:52 schreef Knuffleheinz het volgende:
Oke dat zijn wel wat goede overwegingen.

Voor mijn gevoel zijn de tweedehands crossers op marktplaats enzo wat goedkoper. Vaak zijn het dan wel al fietsen met ook een set wegbanden erbij.

Maar als ik het begrijp kan racen met een crosser op zich wel, maar eigenlijk heeft het alleen meerwaarde als je er ook mee gaat crossen en geen twee fietsen wilt.
Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.
pi_117543761
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willen ;)
slippende banden of slippende remmen? :P ;)
pi_117549810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 04:07 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.
Inderdaad! Dan ook goed opletten op de busjes voor bidonhouders. Op mijn fiets maar voor 1 bidon, helaas. Er zijn wel oplossingen voor. Crossfiets is gewoon behoorlijk veelzijdig. Als ik ooit de behoefte zou krijgen op Parijs-Roubaix voor toeristen te rijden zou ik het ook op de crosser doen.
pi_117687754
Ben gisteren begonnen aan Start2bike en hetgeen me opviel was dat anderen veel kleinere verzetten hadden op hun fiets. Nou heb ik voor 2 keuzes: 52 tandwielen of 39.. Achter heb ik 9 keuzes tussen 24 en 11 tandwielen..
Wat raden jullie mij aan om te monteren?
pi_117690463
Wat valt er te monteren/kiezen?
pi_117691766
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
pi_117692183
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Rory78 het volgende:
Ben gisteren begonnen aan Start2bike en hetgeen me opviel was dat anderen veel kleinere verzetten hadden op hun fiets. Nou heb ik voor 2 keuzes: 52 tandwielen of 39.. Achter heb ik 9 keuzes tussen 24 en 11 tandwielen..
Wat raden jullie mij aan om te monteren?
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
je kan toch gewoon schakelen?
als jij voor 39 rijdt en achter 24, rijdt jij het lichtste verzet wat je kan op jouw fiets. Blijkt dit nog te zwaar te zijn voor de weg waarop je fietst, moet je of meer trainen of inderdaad andere kransjes plaatsen.
Hierbij is het eenvoudiger om achter grotere kransjes te plaatsen dan voor kleinere.
pi_117692217
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
Hangt ervan af wat je van plan bent. Prima voor op vlakke polderwegen, zelfs voor een geoefende fietser misschien al wel te zwaar voor de alpen. Je zou nog een bergcassette kunnen monteren zodat je achter 27 of 28 tandjes als kleinste verzet hebt. Je crank vervangen wordt al snel een (te) dure grap.
pi_117709201
Okay; thanks, dus ik kan beter achter een andere cassette overwegen...
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:34:19 #196
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_117723918
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik recreatief wil gaan wielrennen om zo mijn conditie en lichaam te verbeteren. Heb hier al het een en ander gelezen, maar heb nog een aantal vragen:

- Het begint met de juiste maten van je fiets. Waar kan ik deze het beste laten opmeten, of is in zelf meten in het begin ook genoeg? (Woon in Noord-Limburg)

- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:39:22 #197
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117724041
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:34 schreef mime_negert het volgende:
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik recreatief wil gaan wielrennen om zo mijn conditie en lichaam te verbeteren. Heb hier al het een en ander gelezen, maar heb nog een aantal vragen:

- Het begint met de juiste maten van je fiets. Waar kan ik deze het beste laten opmeten, of is in zelf meten in het begin ook genoeg? (Woon in Noord-Limburg)

- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
Had al een reactie in ander topic geplaatst ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:46:22 #198
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_117724245
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Had al een reactie in ander topic geplaatst ;)
Had ik ook gezien :Y

Mijn budget is maximaal ¤ 1000,-
Natuurlijk zo goedkoop mogelijk omdat ik eerst zeker wil weten of ik het ook echt leuk vind.
pi_117724496
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:46 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Had ik ook gezien :Y

Mijn budget is maximaal ¤ 1000,-
Natuurlijk zo goedkoop mogelijk omdat ik eerst zeker wil weten of ik het ook echt leuk vind.
Ik ben voorstander van zelf meten. Bijvoorbeeld d.m.v. een site zoals https://www.wrenchscience(...)%2fFit%2fHeight.aspx

In Limburg staat Math Salden bekent om de goede prijzen. Helaas ook voor de grote drukte en de mindere service. Echte dozenschuiver. Qua prijs komt er echter vrijwel niemand in de buurt, dus ik zou er zeker een kijkje gaan nemen. Aangezien we aan het einde van het seizoen zitten en de collectie van volgend jaar eigenlijk al in de winkel moet staan zullen veel lokale en kleinere fietswinkels ondertussen ook wel een mooie prijs kunnen bieden.
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:25:25 #200
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117725443
quote:
- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
Fietspomp :P

Voor de rest dat wat Knut zegt.
Behalve dat over het zelf meten. Jezelf opmeten is het één, de maten overbrengen op de fiets is weer iets anders. Je loopt niet met je rolmaat de winkel binnen, om de maat van de fiets te nemen. Daarnaast moet je ook goed weten wat je eigenlijk meet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')