Tja, dan kom je ongeveer hier uit;quote:Op donderdag 13 september 2012 13:04 schreef cafca het volgende:
Bianchi via nirone met 105 kostte dit jaar nieuw 1050.
Is idd veels te duur
We hebben natuurlijk het WK in Limburg eind September nog, daarna zullen ze langzamerhand de 2012-modellen wel op beginnen te ruimen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:48 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Tja, dan kom je ongeveer hier uit;
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11729&catid=2909
Maar die is met Tiagra.
Ik dacht dat die fietsen een stuk goedkoper waren. Heb ik mij blijkbaar vergist.
Wanneer worden die fietsen in de aanbieding geworpen? Anders loont het wachten zich misschien wel. Het seizoen is toch al grotendeels voorbij. Tenzij je natuurlijk de winter doorhengst.
Klopt. 879,- wordt het dan (waarom wil ik dat eigenlijk weten?)quote:Op donderdag 13 september 2012 13:54 schreef eentwee het volgende:
Kaaiman korting gaat er nog af he..
Klopt, daar is het andere oog op gevallen!quote:Op donderdag 13 september 2012 14:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Herken het wel, mijn vriendin liep ook altijd helemaal warm van die Bianchi'sEcht een vrouwenfietsje. De Cube vrouwenlijn deed het ook altijd goed.
Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...quote:Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, daar is het andere oog op gevallen!
Link?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan hebben ze bij mantel een nieuwe 105 staan voor 849...
Mijn opa zijn groenten bakfiets in 1945 woog nog lichterquote:Op donderdag 13 september 2012 14:19 schreef eentwee het volgende:
Dat gewicht zegt toch niks joh. Al die fietsen in de prijsklasse wegen zoiets.
Mijn vriendin heeft met 55kg een lichaam om door een ringetje te halen. Daar kwijl jij bij wegquote:Op donderdag 13 september 2012 14:28 schreef Limburg82 het volgende:
Hoe zwaar is je vriendin? Is misschien makkelijker dat zij een kilootje afvalt.
Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:27 schreef eentwee het volgende:
Zo'n alu frame is altijd 1500g ofzo, vork 500, 105 groep is zwaar. Afmontage is niet al te licht, goedkope zware wielen.. Heb je eens een licht frame van Canyon ofzo dan gaat er misschien 300g af. Geneuk in de marge imo. Daarnaast zeggen die gewichtsopgaves weinig. Omdat je niet weet wat ze meten (maat, afmontage, pedalen) kan het werkelijke gewicht zo een halve kg anders uitpakken als je twee fietsen vergelijkt.
In de prijsklasse waar je kijkt zijn de verschillen in afmontage vrij klein dus het kan eigenlijk niet dat je voor zeg 1000¤ twee fietsen kunt vinden waar in het reele gewicht een kg verschil zit. Alleen als je van plan bent de afmontage te upgraden zou je met het frame- en vorkgewicht rekening kunnen houden. Vindt je vriendin het een issue of heb jij vooral het idee dat het niet nodeloos zwaar moet zijn?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja is ook zo, een Canyon Ultimate CF met Athena en Ksyrium wielen voor 1899 weegt zo'n 7,2kg. Maar goed, dan hebben we het wel over een keer zoveel geld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
quote:Op donderdag 13 september 2012 16:24 schreef Narcotical het volgende:
Ik rij ook rond met ruim 9kg onder mn kont maar op het vlakke merk je daar niks van. En met 55 kg als berijdster zal ook klimmen wel geen probleem worden.
Eat thisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Er zal qua soignee van alles mis zijn...maar genieten doet ze welquote:
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.quote:
Hehequote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
Volgens google is dat ook gewoon 105quote:Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?quote:Op maandag 24 september 2012 07:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
Denk nog wel wat minder. R500s doen 120 E ofzo. Die Eastons zullen niet veel meer waard zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Limburg82 het volgende:
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.
Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
1. Je moet wielen zeggen en niet velgenquote:Op maandag 24 september 2012 11:22 schreef Limburg82 het volgende:
Okay 120. Ik doe het ervoor.
De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
Ik haat auto vergelijkingen in fietstopics maar goed, ga het ook maar proberen: jij kijkt toch ook niet raar op dat er onder een mercedes duurdere banden liggen dan onder een skoda?quote:Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Limburg82 het volgende:
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.
Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."
Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).
Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.
Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.quote:Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven.
Valt nog tegen. Bij Bianchi krijg je voor 1400 E gewoon pure bagger.quote:Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.quote:Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef Narcotical het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?
Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid.
Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk
Lijkt me wel, ik kan het er niet voor samenstellen vrees ik. De Stevens is ietsje lichter volgens de specs. Als je daar waarde aan hecht kan dat een belangrijk argument zijn om voor de Stevens te gaan. Kies anders gewoon welke je de mooiste vind of op welke je de meeste korting kan bedingen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 september 2012 08:18 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groepquote:Op maandag 24 september 2012 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose nietquote:Op maandag 24 september 2012 14:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je betaalt niet altijd meer voor een fiets met betere producten. Jij weet zelf ook wel dat je voor een instap Bianchi veel meer betaalt dan een fiets van Rose (bijvoorbeeld) met vergelijkbare groep.
Verschil zit hem natuurlijk in de naam en dergelijke, maar dat is niet voor iedere recreant interessant die gewoon lekker wil fietsen.
Ik had het over 2 fietsen met vergelijkbare geometrie en groep, die ongeveer gelijk zijn in prijsquote:Op maandag 24 september 2012 15:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar jij had het over 2 dezelfde fietsen en dat is een Bianchi en Rose niet
Ben het wel met je eens dat een Rose niets onderdoet voor een instap Bianchi. Sommige mensen hechten waarde aan het merk en nemen dan mindere wielen voorlief (vooral de onkundige mensen). Ik zou zelf ook voor de inhoud gaan ipv de verpakking
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:quote:Op maandag 24 september 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Nu nog iemand die het gigantische verschil in geometrie opmerkt..
*Bovenbuis
*Balhoofdbuis
Stevens:
521 532 537 555 570 580 588
106 121 141 156 176 201 216
Beone:
513,6 535 555 580 605
115 125 135 165 195
De Beone heeft dus een veel lager balhoofd in de grotere maten. Tot wel 3,5cm verschil bij de 58cm TT! Daarnaast minder maten dus de kans is kleiner dat er een passende maat bij zit. Behalve bij de kleinste maten is de Beone alleen geschikt voor mensen met heel korte benen of die heel diep kunnen zitten. Bij een 555mm TT is het verschil al behoorlijk en dat hebben mensen van, zeg, tegen de 1.80m al nodig. In die zin is de Beone inderdaad een vrouwenfietsHeel merkwaardige geometrie voor een fiets van 1000¤. Voorheen hadden goedkope Beones juist een heel ontspannen geometrie.
Ondanks dat Easton wielen de laatste jaren niet echt probleemloos zijn, schaal ik ze wat hoger in dan de Shimano's van de Beone. Als je 60kg weegt maakt het allemaal niet veel uit. Kun je de Stevens ook krijgen met zwarte 105 groep? Is mooier imo.
Voor die prijs ook?quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
Dat is dus de 2011 versie.quote:Op maandag 24 september 2012 15:48 schreef b_jurriens het volgende:
[..]
Ik weeg 80 KG, dus in die zin lijkt het wel uit te maken. Bedankt voor de goeie tip, dit maakt de keuze compleet om voor de Stevens te gaan. Dit is de uitvoering zoals hij bij de FM staat:
http://fietswereldjohanko(...)2_angled-300x233.jpg
Allemaal alvast bedankt voor de reacties, dit heeft zeker geholpen!
En na een seizoen janken dat de lak zo slecht houdt of verkleurd is. Daar zijn die overigens hele mooie Williers wel berucht om. Kunnen blijkbaar de hechtcoating niet op orde krijgen en laten veel te weinig, dure, UV absorbers aan hun lak toevoegen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:49 schreef eentwee het volgende:
Aardig beginnersfietsje: Wilier La Triestina voor 595GBP.
Misschien hier eens kijken voor een aanbieding?quote:Op woensdag 26 september 2012 22:44 schreef Wiwatron het volgende:
Ha allen,
Ik speel al een tijdje met het idee m'n woon-werk-verkeer voortaan af te gaan leggen op de fiets (18 km, R'dam-Delft). En blijkt aan het eind van dit jaar het fietsplan afgeschaft te worden, dus ben ik maar eens snel langs de lokale fietsenmaker gegaan.
Ik heb een budget van ongeveer 800-900 euro, en als gevolg daarvan kwam ik bij die beste man uit op twee fietsen:
-Een Jan Janssen Vuelta (¤925, afgemonteerd met tiagra, Exal Hawk wielen) http://www.janjanssen.nl/index.php?lnk=6&modId=1
-Een Raleigh Team Race (¤974, eveneens tiagra, wielen weet ik niet precies meer eigenlijk) http://www.raleigh.nl/fie(...)-Team-Race-H54-zwart
Allebei dus al best iets boven mijn originele budget. Maar nu ik dit en enkele van de vorige topics door heb gelezen, lijkt het dat ik meer waar binnen dit budget zou kunnen halen. Ik zie namelijk vaak fietsen met beter afmontering voorbij komen voor ongeveer ¤1000,-. Om één of andere reden is dit door hem dus niet ter sprake gebracht. Leek me dus een wijs idee om bij jullie te rade te gaanDenken jullie dat er in de prijscategorie rond 800-900 euro een fiets te krijgen is die kwalitatief beter in elkaar steekt? Of andersom: denken jullie dat er fietsen te koop zijn die Tiagra-afgemonteerd zijn voor een lagere prijs? Het is tenslotte mijn eerste racefiets.
Ik dacht zelf dat fietsen van Cube en Bulls prijstechnisch gunstig waren, maar kom er op hun websites niet altijd achter wat bijvoorbeeld een Bulls Vulture 3/Harrier of een Cube Peloton kost, en via Google variëren de prijzen nogal. De Rose Pro 2000/2200 is volgens de website voor 1000,- 105 afgemonteerd. Om het allemaal compleet te maken lijkt een Trek 1.5 me ook redelijk geprijsd. Vind het inschatten van de geometrie van een fiets overigens nog lastig.
Gezien 't gunstige fietsplan veel voordeel oplevert is een tweedehands-fiets helaas geen optie, fietsenmaker zei zelf wel dat hij elk gewenst model kan bestellen. Als jullie een fietsenmaker in de regio Delft/Rotterdam aan kunnen bevelen hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Thanks!
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:13 schreef CyberThijs het volgende:
Ik ben druk op zoek achter een leuke instapfiets op de 2e-handsmarkt. Kan er iemand van jullie iets zinnigs zeggen over de prijs/kwaliteit van deze fiets:
http://nl.kapaza.be/vi/67624023.htm ?
Ik heb sowieso wel de indruk dat het hier in Vlaanderen allemaal net ietsje duurder is dan in Nederland. Ofwel passeren er hier gewoon toevallig erg veel goeie aanbiedingen :-)
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Valt weinig over te zeggen zonder dat je info hebt over bouwjaar en hoeveel ermee gefietst is..
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:06 schreef Knuffleheinz het volgende:
Hoe kijken jullie eigenlijk aan tegen cyclocross fietsen met racebanden er onder?
Ik heb nu een maand op een oude stalen racefiets gereden en wil zelf iets gaan aanschaffen. Heb een beperkt budget. Een vriend van mij die fanatiek fietser is zei dat ik eigenlijk net zo goed een 2e hands crosser kan kopen en daar racebanden op zetten..
Welk frame type is het? Fiets ziet er zo op het oog geschikt uit voor jouw maten. Als in: is passend te maken, al dan niet met andere stuurpen en/of zadelpen. Voor <400¤ lijkt het me zeker een goede koop als de staat inderdaad zo goed is. Ziet er netjes uit op het oog.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:32 schreef CyberThijs het volgende:
[..]
Ik heb even contact opgenomen met de verkoper: de fiets is 3 jaar oud, enkel recreationeel gebruikt en heeft er ongeveer 2000 km opzitten.
Bijkomende vraag: ik ben 1m92 en heb BBL 89cm. Afhankelijk van de bron komt dat op een kadermaat 58-59-60. Nu lees ik ook net dat Ridley nogal een afwijkende mening heeft van wat de juiste kadermaat is. Is een kadermaat 60 voor mij dan wel een goed idee?
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jahoor, dat kan best. Best een goed idee want dan kan je 's winters crossen en 's zomers op de weg fietsen met dezelfde fiets.
@Cyberthijs: Is dat advies van 60 voor jou van Ridley dan?
Waarom niet?quote:Op maandag 1 oktober 2012 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het verzet op een crosser is toch niet echt geschikt voor op de weg?
Ik dacht dat dat net zoiets als een mountainbike verzetje was? Dus 44/32 ofzo? Dan zit je al best snel op de max of met scheve ketting enzo.quote:
Maar als je dan "goedkoop" een crosser wil overnemen maar dan wel wel de banden + voorbladen moet gaan vervangen is het al weer een stuk minder goedkoopquote:Op maandag 1 oktober 2012 16:43 schreef eentwee het volgende:
Je kunt natuurlijk elk verzet steken dat je wilt, zelfs een 53x11Een crosser kan prima voor op de weg, maar ik zou het niet doen als je a) ermee de bergen in wilt (slechte remmen) of b) nooit van de (semi-)verharde wegen af gaat.
Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willenquote:Op maandag 1 oktober 2012 17:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat slechte remmen verhaal voor crossers dateert nog uit de tijd van de Mafac crossremmetjes. Zet je er fatsoenlijke cantilevers op (bijv. de Tektro Oryx) remt ie prima. Ik heb die remmen op m'n vakantiefiets zitten en kan prima een vol beladen fiets bergaf tot stilstand brengen.
Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:52 schreef Knuffleheinz het volgende:
Oke dat zijn wel wat goede overwegingen.
Voor mijn gevoel zijn de tweedehands crossers op marktplaats enzo wat goedkoper. Vaak zijn het dan wel al fietsen met ook een set wegbanden erbij.
Maar als ik het begrijp kan racen met een crosser op zich wel, maar eigenlijk heeft het alleen meerwaarde als je er ook mee gaat crossen en geen twee fietsen wilt.
slippende banden of slippende remmen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb ook Tektro Oryx, en ik kom slippend tot stilstand als ik zou willen
Inderdaad! Dan ook goed opletten op de busjes voor bidonhouders. Op mijn fiets maar voor 1 bidon, helaas. Er zijn wel oplossingen voor. Crossfiets is gewoon behoorlijk veelzijdig. Als ik ooit de behoefte zou krijgen op Parijs-Roubaix voor toeristen te rijden zou ik het ook op de crosser doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 04:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je een crosser met oogjes heb je ook de meerwaarde dat je er makkelijker een mooie vakantiefiets of wintefiets van kan maken. Spatborden en bagagedrager zijn dan zo gemonteerd.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Rory78 het volgende:
Ben gisteren begonnen aan Start2bike en hetgeen me opviel was dat anderen veel kleinere verzetten hadden op hun fiets. Nou heb ik voor 2 keuzes: 52 tandwielen of 39.. Achter heb ik 9 keuzes tussen 24 en 11 tandwielen..
Wat raden jullie mij aan om te monteren?
je kan toch gewoon schakelen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
Hangt ervan af wat je van plan bent. Prima voor op vlakke polderwegen, zelfs voor een geoefende fietser misschien al wel te zwaar voor de alpen. Je zou nog een bergcassette kunnen monteren zodat je achter 27 of 28 tandjes als kleinste verzet hebt. Je crank vervangen wordt al snel een (te) dure grap.quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:44 schreef Rory78 het volgende:
Ja, ik hoorde iemand spreken over een "compact crank" ofzo?
De vraag is: is mijn kleinste plaat voor (39) wel klein genoeg?
Had al een reactie in ander topic geplaatstquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:34 schreef mime_negert het volgende:
Al een tijdje ben ik aan het kijken of ik recreatief wil gaan wielrennen om zo mijn conditie en lichaam te verbeteren. Heb hier al het een en ander gelezen, maar heb nog een aantal vragen:
- Het begint met de juiste maten van je fiets. Waar kan ik deze het beste laten opmeten, of is in zelf meten in het begin ook genoeg? (Woon in Noord-Limburg)
- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
Had ik ook gezienquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:39 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Had al een reactie in ander topic geplaatst
Ik ben voorstander van zelf meten. Bijvoorbeeld d.m.v. een site zoals https://www.wrenchscience(...)%2fFit%2fHeight.aspxquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:46 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Had ik ook gezien
Mijn budget is maximaal ¤ 1000,-
Natuurlijk zo goedkoop mogelijk omdat ik eerst zeker wil weten of ik het ook echt leuk vind.
Fietspompquote:- Wat voor begin materiaal raden jullie mij aan? (Kleding, schoenen, gereedschap, meters of wellicht iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |