quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:39 schreef marcodej het volgende:
Een goede buitenband kost meestal rond de 35 euro inderdaad. De Continental GP4000 (s) wordt over het algemeen gezien als een uitstekende band.
Weet niet welke banden er nu onder zitten, maar het advies van je FM is op zich ok. Die bandjes kan je net zo goed op rijden en dan pas nieuwe banden aanschaffen. Een speciaal wintersetje is niet echt nodig, voor een Tacx zijn speciale achterbandjes op de markt. Een Tacx vreet normale bandjes.
Het begint allemaal bij je budget.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
Okee, ik zal hier m'n vraag stellen...
Ik heb vorig jaar een 2e hand racefiets gekocht, met een framehoogte van 60cm... Ben zelf ongeveer 1.90.
Ik probeer als het goed weer is zo'n twee keer in de week te fietsen, maar niet te ver (max 60 km) tot nu toe... Dit in verband met een slechte conditie ivm met een ziekte en medicijnen...
Nu is die oude fiets kapot, was gewoon om uit te proberen of ik fietsen überhaupt wel leuk vind om te doen... En dat vind ik dus... En ik wil er ook wel mee doorgaan... Al is het alleen maar om in de zomer bezig te blijven, in de winter voetbal ik de rest van het jaar voetbal ik onder andere...
Maar ik wil hier wel mee doorgaan, maar nogmaals, ik ben niet super fanatiek, fiets niet super vaak en ben niet van plan om ver te gaan fietsen...
Naar wat voor iets zou ik nu moeten kijken??
Ik wil eigenlijk wel een degelijke fiets hebben, maar natuurlijk niet al teveel betalen...
Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb zoiets gezien...
Is dat echt niets? Gezien de prijs, pfff budget is moeilijk aangezien ik echt geen idee heb bij welke prijs een beetje een fatsoenlijke fiets begint zeg maar...
Maar heb ik voor bijvoorbeeld 400 euro een redelijke fiets voor mij?
Tiagra afmontage zegt me eigenlijk al niets hehe...
Okee thanks... Ik ga even zoeken, als ik nog vragen heb of iets gevonden heb dan meld ik het hier wel weer even!!quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.
Voor 400 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands met Tiagra of shimano 105 afmontage. Dit zijn groepen van shimano die deze bestaan uit de volgende onderdelen: Ketting,tandwielen,remmen,shifters,achterderailleur,voorderailleur en de crankset incl. trapas.
105 is kwalitatief beter dan tiagra, maar ook tiagra zal voor jou wel voldoende zijn
http://www.bike-component(...)-Set-Faltreifen.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef LexerZ het volgende:
Misschien op rose.nl?
54 euro voor 2 banden excl. verzendkosten
Continental 4000 S
Of is er nog ergens een goedkopere winkel?
De meeste recreatieve fietsers rijden met Shimano-onderdelen rond denk ik zo. Beide merken zijn niet slecht te noemen hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
[..]
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?
[..]
Zie ook mijn antwoord hierboven. Een alu fiets met carbon voorvork is een prima fiets om veel mee te rijden. Heb zelf onlangs ook zo'n fiets aangeschaft, en heb er nog geen moment spijt van. En aangezien je graag onder de 700 euro wilt blijven, is carbon eigenlijk al helemaal geen optie. Dan kom je op minimaal het dubbele uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
[..]
Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?
Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.
Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.
Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
Een keuze voor carbon maak je in eerste instantie ook niet voor het gewichtsvoordeel, maar voor het verbeterde rijgedrag. Maar gezien de doelen waarmee LexX wil gaan fietsen is die meerwaarde eigenlijk niet echt nodig. Dan is een goede, slijtvastere afmontage nuttiger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Marurk het volgende:
@ LeXX: Ook ik stond voor een soortgelijke keuze en ben uiteindelijk voor een alu met Ultegra gegaan. Bij mijn fiets zat er maar ongeveer 0.5 kg gewichtsverschil tussen de carbon en niet-carbon. 105 weegt immers weer wat meer dan ultegra naar mijn weten... Dus de gewichtswinst wordt dan weer gedeeltelijk teniet gedaan door de goedkopere afmontage... Daarnaast: Als je zelf al een paar kilo afvalt, heb je het gewichtsvoordeel er ook al uit, niet?
Volgens mij heeft 'Campa' de meeste TdF-overwinningen ja. Maar bijv Rabobank rijdt met Shimano Dura-Ace en zowel Radioshack (Armstrong) als Astana (Contador) met SRAM Red. Bedenk dat de 3 grote groepenmerken (Shimano, Campagnolo, SRAM) alledrie in bepaalde gradaties groepen maken. Op een gelijk niveau (het hoogste is resp Dura-Ace, Super Record en Red) maakt het bijv allemaal niet zoveel uit, ze hebben allemaal hun eigen voor-en nadeeltjes maar het is allemaal min-of-meer gelijk aan kwaliteit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?
2200, Sora en Tiagra zijn echte amateurniveaus (waarbij Tiagra dan weer het beste is, Sora is ok om mee te beginnen, 2200 moet je echt vanaf blijven, dat heeft niets met wielrennen te maken ) en lopen wat achter qua 'features'. Vanaf 105 worden de verschillen al kleiner: Ultegra is echt beter dan 105, maar niet zo veel beter als 105 is t.o.v. Tiagra. Vanaf 105 heb je ook 10 kransjes achter (ipv 9).quote:Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?
Bij recreanten zie je alles: van een "racefiets" van de Gamma tot de duurste carbon Pinarello's. Het zijn recreanten. Hobbyisten. Oftewel: wat de gek eraan uitgeeft. Een alu fiets met carbon voorvork is echter wat je heel veel ziet. Want: betaalbaar, degelijk en gewoonweg prima.quote:Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.
Welke fiets? Zonder te weten welke het is, kan je voor een nieuwe fiets van het huidige modeljaar, afgemonteerd met 105, uitgaan van zo'n 800 - 1100 euro, afhankelijk van het uiteindelijke merk.quote:Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.
Je kan altijd zijwieltjes laten monterenquote:Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef MrTinux het volgende:
[..] Oh ja, en even oefenen met de klikpedaaltjes. Bijna iedereen (ik nog niet ) vergeet het een keer bij een stoplicht...
Goede keuzequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan
Ik ga voor de Alu Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes
Ik stond voor precies dezelfde keuze.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan
Ik ga voor de Alu Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes
Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef Stage het volgende:
[..]
Ik stond voor precies dezelfde keuze.
Ik heb wel voor de carbon gekozen. Dit om een paar verschillende redenen.
Als eerste vond ik het carbon frame gewoon mooier als de Alu
En over het ultegra vs 105.. moet je er wel ff rekening mee houden dat alleen de shifters en derailleurs ultegra zijn en de rest 105 en FSA grossamer.. Hier vond ik het zelf belangrijker om een goed frame als basis te hebben en onderdelen die kan je altijd nog wisselen..
En de wielen die onder de advanced zitten zijn beter als die onder de Alu..
En een ander belangrijk ding was dat mijn FM de Limited niet meer in mijn maat kon regelen en ik daarvoor de fiets bij een fietsenmaker 100 km verder zou moeten halen..
Ik weet niet waar je woont en welke framemaat je zoekt maar je kan altijd komen kijken en stukkie rijden
Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:15 schreef LeXX het volgende:
[..]
Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.
Ik weet dat bijvoorbeeld de ketting "gewoon" 105 is, ik zie het belangrijkste voordeel in de derailleurs (ook de naaf is Ultegra overigens!). En jouw punt klopt helemaal: je kan later altijd een onderdeel vervangen door een ander (beter) onderdeel.
Als beginner vind ik Alu prima, en zou carbon alleen voor de looks zijn Ook had ik nu iets meer speling met de onderhandeling, en heb voor een mooie prijs de fiets en alles wat ik nodig had.
Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter wordenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!
Heb me net als jou goed georiënteerd alvorens mijn fiets aan te schaffen, en dan kun je er achteraf geen spijt van hebben. En een carbon fiets, ach, die komt er toch vast wel een keer, over een x aantal jaren ofzo. Een alu is prima om mee te beginnen.
Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:39 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter worden
Ik was verrast over het comfort, en het gemak van het fietsen. Het schakelen liep lekker soepel. wel stond eea niet helemaal goed afgesteld, maar dat is inmiddels verholpen door de FM.
Balen dat het zulk slecht weer is nu! Ik had een ritje rond Kinderdijk dit weekend in gedachte, maar valt in het water...
Ik had die dingen op m'n racefiets, ze zitten nu op m'n crosser en heb ook nog een setje op m'n mtb. Volgens mij zijn het de goedkoopste van Shimano, maar dat maakt niet veel uit hoor. Er komt wel een schoenplaatje bij, een klein ijzeren plaatje, wat als voordeel heeft dat het bijna niet slijt. Ze passen alleen op schoenen waar onderin twee sleuven zitten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik ben deze week jarig, en ik had voor m'n fiets nog SPD pedalen nodig. Nu had ik deze gezien. Die zijn wel redelijk goedkoop, maar zijn ze ook goed? Ik ga ermee MTB'en, maar dat zou in principe toch niet uit moeten maken.
En kan je in principe met alle schoenen op die pedalen (zolang je er plaatjes op maakt). Of heb je echt bepaalde schoenen nodig voor bepaalde pedalen?
En zoals ik het daar las zitten er toch gewoon schoenplaatjes bij?
Ik heb de witte genomen, mat Welke Advanced er in de aanbieding was weet ik niet precies, ik denk de Advanced 3 als ik zo op de site van Giant kijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Stage het volgende:
Heb je de witte of de zwarte genomen?
En welk model Advanced hadden ze voor jou in de aanbieding?
Ik had prima weer, niet nat geworden, enkel van het zweetquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:31 schreef Marurk het volgende:
[..]
Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.
Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het rijcomfort en het fietsgemak. Had dat in 't begin ook, had nog nooit op zo'n soort fiets gereden. Echt een wereld van verschil. Wees trouwens niet ongerust als na een aantal km's ineens het schakelen bagger gaat, dit kan komen door het rekken van de kabels (waardoor te weinig kabelspanning ontstaat). Dit kun je vanzelfsprekend gemakkelijk zelf bijstellen. En anders kun je hier altijd vragen. Op een gegeven moment ga je je fiets echt leren kennen, ook qua techniek. Succes ermee en veel rijplezier!
Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.quote:@ rudedeltadude: Ik denk dat alleen de kleur anders is..
Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo.quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:42 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.
Ik ga Trek gewoon mailen.
Kom maar met het antwoord....
geloof dat de meeste fietsen volgend jaar duurder worden, reden is me even ontschoten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo.
Goed moment om een nieuwe fiets te kopen als je geen problemen hebt met het model / de kleuren van het afgelopen jaar. Voor een tweedehands is over het algemeen het voorjaar een beter momentquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:52 schreef Gurb het volgende:
Hier meld ik me ook even, ga me binnenkort orienteren op de aankoop van een fiets. Is het naseizoen een goede periode om een nieuw of tweedehands fiets te kopen? (net zoals dit is bij wintersport spullen)
Zeker een mooie fiets! Goede groep! Wielen zijn alleen niet echt geschikt voor je gezien je gewicht, maar ook daar kan je in het begin prima meefietsen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef R_B het volgende:
om maar meteen in huis te vallen, dit ziet er goed uit:
http://tinyurl.com/27ulavh
ben zelf 1,76 / 100 kg.
Zou een mooi start fietsje zijn lijkt me.
Ik gok dat je moet zoeken naar een 54quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef R_B het volgende:
dit frame lijkt me beter (kwa grootte dan)
http://tinyurl.com/33dgn7l
Die wielen zijn inderdaad best wel rommel. Ooit gehad, totdat de velg compleet scheurde op een van de plekken waar de spaken zitten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Alleen komen die wielen niet bijzonder degelijk over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |