quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
een HUISdier nemen en deze dan naar buitenschoppenNeem dan geen kat
Ik gun mijn kat zijn vrijheidquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Dat dus!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Beter dat dan in het ziekenhuis liggen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik gun mijn kat zijn vrijheid![]()
Hoe zal jij het vinden als men jouw 20 uur per dag op een vensterbank voor de open wereld neer zet?
Daar krijg ik een (riant) salaris voor dus geen enkele moeite mee..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Hoe zal jij het vinden als men jouw 20 uur per dag op een vensterbank voor de open wereld neer zet?
Mijn katten kunnen door het hele huis rennen en hebben er geen last van. Als ik in de tuin zit gaan ze mee naar buiten aan een lijntje. Die beesten willen niet eens naar buiten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Maar dat doe je ook niet je gehele leven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Lithia het volgende:
[..]
Beter dat dan in het ziekenhuis liggen.
Nou, wat heeft hij de laatste 4 maanden genoten.quote:
Wat ga je nu doen als je kat weer 'gerepareerd' is? Laat je m weer buiten?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:37 schreef Toradora het volgende:
[..]
Maar dat doe je ook niet je gehele leven.
Ditquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
awwwquote:
verdommequote:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:30 schreef Toradora het volgende:
kat valt terwijl hij krabt ook nog eens uit het raam.
quote:
Alsof katten binnen horenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Sterkte, sommige mensen vinden het logisch dat dat beestje lens wordt getrapt omdat ie in andermans tuin zit te kakken.quote:
Jezusquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:39 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Alsof katten binnen horenKatten moeten zowel buiten en tegelijkertijd buiten kunnen leven.
Ik zal wel moeten. Hij miauwt de gehele nacht en dag keihard door als hij niet naar buiten kan. Bovendien wilt hij dan niks meer met je te maken hebben.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:38 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wat ga je nu doen als je kat weer 'gerepareerd' is? Laat je m weer buiten?
Zodat de plaatselijke Chinees er Babi Pangang van kan maken?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:38 schreef Yi-Long het volgende:
Katten horen gewoon naar buiten te kunnen.
Als je mijn kat kent dan kom je daar wel op terugquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:41 schreef JackHerrer het volgende:
Voor dit soort katten heb ik een luchtbuks op mijn vensterbank liggen.
goede vergelijkingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Sluit een baby 4 jaar in een kelder op en hij heeft ook geen behoefte meer naar buiten te gaan^^quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mijn katten kunnen door het hele huis rennen en hebben er geen last van.
Uiteraard. Onbekend gebied. Daar deinst de baby die 4 jaar in een kelder opgesloten zat ook voor terugquote:Als ik in de tuin zit gaan ze mee naar buiten aan een lijntje. Die beesten willen niet eens naar buiten.
Tja, daarvoor betaalt je kat een prijs, kennelijk.quote:
Als jouw kat mij zou kennen dan komt ie niet meer terugquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:41 schreef Toradora het volgende:
[..]
Als je mijn kat kent dan kom je daar wel op terug
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:40 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik zal wel moeten. Hij miauwt de gehele nacht en dag keihard door als hij niet naar buiten kan. Bovendien wilt hij dan niks meer met je te maken hebben.
Hij gaat maar 2 uurtjes per dag naar buiten, dat is voor de kat al voldoende. Dat moet ik hem gewoon gunnen.
Mźn, wat naar.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:40 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik heb geen tuin![]()
Zit op de eerste etage van een herenhuis.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, daarvoor betaalt je kat een prijs, kennelijk.
En kennelijk is je dat het waard.
Je laat zelf je kat naar buiten en dan klaag je dat 'm iets overkomt. Ja, hallo
Alleen maar omdat ze huisdier genoemd worden moeten ze binnen blijven? Wat een flauwekul. Ons huis wordt omringd door onze eigen grond, het is niet afgezet, dus misschien dat ze eens per jaar een pootje in de tuin van de buren zetten, maar daar begint ook het territorium van hun katten, dus waarschijnlijk niet eens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
Katten moet je ook gewoon binnen houden. Geen zorgen dat beestje plat gereden wordt of ten slachtoffer valt aan een kattenhater. Daarbij is het asociaal om ze in andermans tuin te laten schijten en een huisdier is een huisdier zoals wise al zegt.
Dat is natuur iddquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef spamcat het volgende:
Terechte klacht hoor, een kat moet gewoon buiten rond kunnen lopen om vogels en muizen te martelen
Dat klopt ook wel, maar vind het gewoon kut. Dat mijn kat niet eens lekker naar buiten meer kan zonder aangevallen te worden, of met rare beesten en ziektes thuis komt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, daarvoor betaalt je kat een prijs, kennelijk.
En kennelijk is je dat het waard.
Je laat zelf je kat naar buiten en dan klaag je dat 'm iets overkomt. Ja, hallo
Wat een vergelijkingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Sluit een baby 4 jaar in een kelder op en hij heeft ook geen behoefte meer naar buiten te gaan^^
[..]
Uiteraard. Onbekend gebied. Daar deinst de baby die 4 jaar in een kelder opgesloten zat ook voor terug
Klopt wel maar ik vind het gewoon geen prettig idee dat ze buiten lopen ik maar moet afwachten of ze nu 's avonds terug komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ze huisdier genoemd worden moeten ze binnen blijven? Wat een flauwekul. Ons huis wordt omringd door onze eigen grond, het is niet afgezet, dus misschien dat ze eens per jaar een pootje in de tuin van de buren zetten, maar daar begint ook het territorium van hun katten, dus waarschijnlijk niet eens.
En bij de weg blijven ze allemaal uit de buurt.
Voor de katten is dit in mijn ogen ideaal. Ze vinden binnenshuis ook nog altijd de aangenaamste en veiligste plek om te slapen.
ja, maar bijna niemand heeft hier zo'n groot lap grond als jij, chaiquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:44 schreef Chai het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ze huisdier genoemd worden moeten ze binnen blijven? Wat een flauwekul. Ons huis wordt omringd door onze eigen grond,
Dan is je kat gewoon dom. Natuurlijke selectie ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:44 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat is natuur idden dat een auto over jouw kat heen rijd ook.
Katten zijn sowieso dom.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:46 schreef spamcat het volgende:
[..]
Dan is je kat gewoon dom. Natuurlijke selectie ja.
Dat heb ik zelf ook. Maar ik merk gewoon dat de kat veel gelukkiger is als hij even buiten is geweest. Dan voel ik me echt een slecht baasje als ik hem dan binnen houquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:45 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Klopt wel maar ik vind het gewoon geen prettig idee dat ze buiten lopen ik maar moet afwachten of ze nu 's avonds terug komen.
Ja en? Ik ga ook geen koeien houden in een flat, omdat ik nu eenmaal geen grond heb, maar toch per se koeien wilquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:45 schreef wise het volgende:
[..]
ja, maar bijna niemand heeft hier zo'n groot lap grond als jij, chai
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:47 schreef Toradora het volgende:
Dat heb ik zelf ook. Maar ik merk gewoon dat de kat veel gelukkiger is als hij even buiten is geweest. Dan voel ik me echt een slecht baasje als ik hem dan binnen hou
Maar hij is WEL gelukkigquote:
Wat is dit voor kak vergelijking?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja en? Ik ga ook geen koeien houden in een flat, omdat ik nu eenmaal geen grond heb, maar toch per se koeien wil
Les 1 bij katten: als je geen beschadiging wil aan je auto, laat ze dan ook niet schrikkenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef Catenaccio het volgende:
Katten: De meest onnodige dieren! Waarom kopen mensen toch altijd een kat en laten ze de kat de buurt verzieken? Vorige week ook weer, zit er zo'n kat op mn hagelnieuwe auto. Ik kom eraan, hij springt eraf, allemaal krassen. Ik heb de buren verteld dat als hij nog een keer op mn auto zit of weer door een openstaand raampje naar binnenkomt, dat ze het touwtje moeten doorknippen als ie aan hun eigen deurklink hangt. Dat is pas een klacht!
Ja maar nu heeft hij pijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Maar hij is WEL gelukkig
Is het helemaal niet. Ik vind gewoon dat je geen dieren moet nemen als je niet de capaciteiten hebt ze een aangenaam en veilig leven te bieden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat is dit voor kak vergelijking?
Les 2 bij katten: doodschieten voordat ze schrikken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Les 1 bij katten: als je geen beschadiging wil aan je auto, laat ze dan ook niet schrikken
Les 2: Knal ze dan gelijk af. Heb je er geen last meer van. Maarja, hoe krijg je het bloed eraf?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Les 1 bij katten: als je geen beschadiging wil aan je auto, laat ze dan ook niet schrikken
Waarom zit jouw kat op een andermans auto? Om even in jouw termen te blijven, ik laat mijn baby toch ook niet op jouw auto spelen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Les 3 op Fok: ventjes die dreigen met geweld tegen wie dan ook, totaal niet serieus nemenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Les 2 bij katten: doodschieten voordat ze schrikken.
Wat doet die baby daar uberhaupt. Ze kunnen niet op een auto gaan klimmen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarom zit jouw kat op een andermans auto? Om even in jouw termen te blijven, ik laat mijn baby toch ook niet op jouw auto spelen?
Autowasstraat en de rekening naar de eigenaar van de kat sturen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef Catenaccio het volgende:
Les 2: Knal ze dan gelijk af. Heb je er geen last meer van. Maarja, hoe krijg je het bloed eraf?
Om even te corrigeren, ze had het over een kind van 4... Die kan dat met gemak...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:53 schreef Lithia het volgende:
[..]
Wat doet die baby daar uberhaupt. Ze kunnen niet op een auto gaan klimmen.
Als je in een appartement woont, flat of rijtjeshuis en iedereen houd een kat als HUISdier. Weet je wat voor tandjeszooi het dan word in de buurt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Is het helemaal niet. Ik vind gewoon dat je geen dieren moet nemen als je niet de capaciteiten hebt ze een aangenaam en veilig leven te bieden.
edit: Zonder daarbij andere mensen en hun eigendommen te hinderen/beschadigen etc.
Dat vind ik geen fijn leven voor zo'n dier.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:54 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Als je in een appartement woont, flat of rijtjeshuis en iedereen houd een kat als HUISdier. Weet je wat voor tandjeszooi het dan word in de buurt?
Met je hectares grond jij.
hmm... alrightquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Om even te corrigeren, ze had het over een kind van 4... Die kan dat met gemak...
Andersmans kat zit zelden op mijn auto, meestal eronder (om te schuilen tegen weetikveelwat). Maar als ze erop zitten? Prima, laat maar gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef SuperWeber het volgende:
Waarom zit jouw kat op een andermans auto? Om even in jouw termen te blijven, ik laat mijn baby toch ook niet op jouw auto spelen?
Vind jij idd... maar als zo'n kat niet anders weet (zoals het hoort) is er niks aan de hand. Jij kan niet voor die kat denken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat vind ik geen fijn leven voor zo'n dier.Die moet op zijn minst een afgezette tuin hebben voor frisse lucht.
En als je hem daar naar buiten laat is de kans groot dat hij andere mensen/hun eigendommen hindert.
Ik ga even een grote schutting bouwen zodat mn kat frisse lucht krijgt, eerst ga ik hem even wat kaviaar gevenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:55 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat vind ik geen fijn leven voor zo'n dier.Die moet op zijn minst een afgezette tuin hebben voor frisse lucht.
En als je hem daar naar buiten laat is de kans groot dat hij andere mensen/hun eigendommen hindert.
Je begrijpt het niet hč, jouw kat hoort daar in de eerste plaats niet op te zitten, net als andere huisdieren. Hoe zo'n beest dan van een auto afgejaagd dient te worden doet helemaal niet ter zake...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Andersmans kat zit zelden op mijn auto, meestal eronder (om te schuilen tegen weetikveelwat). Maar als ze erop zitten? Prima, laat maar gaan.
Voordeel van katten zijn namelijk de kussentjes onder de poten, lekker zacht.
Hun nagels zullen ze alleen gebruiken om zeer snel weg te kunnens printen of in bomen te klimmen. Als jij een kat wegjaagt terwijl hij op de auto zit: sorry hoor, maar dan ben je echt stom bezig.
Tja sorry ik ga niet mee in dat offtopic geneuzel, het gaat hier over katten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:56 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Vind jij idd... maar als zo'n kat niet anders weet (zoals het hoort) is er niks aan de hand. Jij kan niet voor die kat denken.
Of vind je ook dat vogels niet in vollieres gehouden mogen worden? of in kooitjes? of vissen in de tuinvijver? of aquarium?
En katten schijten in de perkjes!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Ik begrijp het prima, jij hebt simpelweg gewoon moeite met onze samenleving hoe die in elkaar steekt; in onze samenleving lopen katten namelijk gewoon buiten. Hou er maar fijn rekening mee, je doet er toch niks tegen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef SuperWeber het volgende:
Je begrijpt het niet hč, jouw kat hoort daar in de eerste plaats niet op te zitten, net als andere huisdieren. Hoe zo'n beest dan van een auto afgejaagd dient te worden doet helemaal niet ter zake...
Mening. Geen feit.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
Katten moet je ook gewoon binnen houden. Geen zorgen dat beestje plat gereden wordt of ten slachtoffer valt aan een kattenhater. Daarbij is het asociaal om ze in andermans tuin te laten schijten en een huisdier is een huisdier zoals wise al zegt.
Dit dus.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Fascination het volgende:
Uitlaten aan een riempje. Oh wacht, dat doe je niet met katten, he, want die hebben een eigen willetje.![]()
Neem gewoon een hond, heb je dit gejank niet.
Katten.![]()
![]()
Oh ok, nou ja laat dan maar.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Chai het volgende:
[..]
Tja sorry ik ga niet mee in dat offtopic geneuzel, het gaat hier over katten.
Ik kan inderdaad niet voor die kat denken, maar op die manier kan je elke maatregel van welzijn voor dieren ter discussie stellen.
Nu weet ik waarom jij naar Aziė wil verhuizen, zodat je ze op kan eten!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Elke buurt waarin ik mij bevind is automatisch een kat-onvriendelijke buurt. Kutbeesten.
Fixed.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Fascination het volgende:
Uitlaten aan een riempje.Dat doe je niet met katten,Want katten zijn niet zwakzinnig, zijn netjes, en hebben een eigen leven. Neem gewoon een hond, heb je dit gejank niet.
Ik heb het reeds geprobeerd. Evenals hond. Best smakelijkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:01 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Nu weet ik waarom jij naar Aziė wil verhuizen, zodat je ze op kan eten!
Verder moet TS de kat gewoon binnen of in de tuin houden.
Haha.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Elke buurt waarin ik mij bevind is automatisch een kat-onvriendelijke buurt. Kutbeesten.
Dit.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Fascination het volgende:
Uitlaten aan een riempje. Oh wacht, dat doe je niet met katten, he, want die hebben een eigen willetje.![]()
Neem gewoon een hond, heb je dit gejank niet.
Katten.![]()
![]()
quote:Neem gewoon een hond, heb je dit gejank niet.
Dat klopt ja. Een hond kan je leren te luisteren, een kat niet; die heeft daar schijt aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef Fascination het volgende:
Uitlaten aan een riempje. Oh wacht, dat doe je niet met katten, he, want die hebben een eigen willetje.
Yeah, want vogeltjes opsluiten in een kooi, dat is wel 'natuurlijk'...(!)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn buurman heeft ooit een kat gevangen die steeds bij zijn voliere zat. De volgende dag moest ie naar Belgie of Luxemburg of zoiets, en hij heeft de kat meegenomen en daar losgelaten
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, jij hebt simpelweg gewoon moeite met onze samenleving hoe die in elkaar steekt; in onze samenleving lopen katten namelijk gewoon buiten. Hou er maar fijn rekening mee, je doet er toch niks tegen.
Katten denken anders als mensen. Mensen kunnen ergens schijt aan hebben, katten niet. Die hebben gewoon geen toereikend verstand.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Een hond kan je leren te luisteren, een kat niet; die heeft daar schijt aan.
Daarom heeft een hond ook een riem nodig; die heeft geen eigen wil meer.
Ja, wtf, man.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:02 schreef kedge het volgende:
[..]
Dit.
Sowieso katten. Aan een kat heb je al vrij weinig, behalve dat je ze af en toe aait of wat dan ook. Zijn ze ook nog eens hele dagen buiten, dan kun je net zo goed geen huisdier nemen.
Zoals fascination al zeg:
[..]
Ik weet niet waar jullie wonen,quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Geen toereikend verstand? Dat is niet geheel correct, de intelligentie van een beest is ook niet te zien aan het formaat van het brein, maar aan de brein/lichaam verhouding.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Katten denken anders als mensen. Mensen kunnen ergens schijt aan hebben, katten niet. Die hebben gewoon geen toereikend verstand.
Ik zeg nergens dat ze dom zijn, maar het verstand is zeker niet zo dat zij ergens 'schijt' aan hebben ofso hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:04 schreef Murdera het volgende:
[..]![]()
[..]
Geen toereikend verstand? Dat is niet geheel correct, de intelligentie van een beest is ook niet te zien aan het formaat van het brein, maar aan de brein/lichaam verhouding.
Katten zijn zeker slimme dieren.
een hond is ook een huisdier, maar schijt altijd buiten voor iemand anders zijn deurquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nee, katten hebben gewoon schijt en honden zijn karakterloze dienaren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Katten denken anders als mensen. Mensen kunnen ergens schijt aan hebben, katten niet. Die hebben gewoon geen toereikend verstand.
Zoals kutjeugd die fijn muziek draaien op hun Iphone op max. speakervolume overdags?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:02 schreef SuperWeber het volgende:
Sinds wanneer is het in onze samenleving de bedoeling om overlast te veroorzaken?
Maar dat ligt aan de baas, niet aan de hondquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
een hond is ook een huisdier, maar schijt altijd buiten voor iemand anders zijn deur
Ja want van die sociale mensen die hun kat op eigen terrein houden merk je niet dat ze een kat hebben, slimmerik.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:04 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jullie wonen,
maar hier lopen die schijt beesten allemaal buiten.
Noem het hoe je het noemen wil. Het resultaat is hetzelfde.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Hebben een eigen leven.quote:
Goeie argumentenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef BzP het volgende:
[..]
Nee, katten hebben gewoon schijt en honden zijn karakterloze dienaren.
Honden stinken en katten zijn hygienisch en zindelijk.
kat >hond
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hebben een eigen leven.Een kat interesseert zich gewoon weinig voor z'n baasje. Ik las eens dat ze zich meer hechten aan een omgeving dan aan personen. Bij wie zien we dat gedrag nog meer? Juist, de zolderkamerautist. Als er nog eens wordt ingebroken bij je moet je niet rekenen op de hulp van een kat, een hond daarentegen zal alles op alles zetten om z'n baasje te beschermen.
Een kat geeft even de kluiscombinatie door aan een inbreker en gaat dan op pad.
Deze chickquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hebben een eigen leven.Een kat interesseert zich gewoon weinig voor z'n baasje. Ik las eens dat ze zich meer hechten aan een omgeving dan aan personen. Bij wie zien we dat gedrag nog meer? Juist, de zolderkamerautist. Als er nog eens wordt ingebroken bij je moet je niet rekenen op de hulp van een kat, een hond daarentegen zal alles op alles zetten om z'n baasje te beschermen.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze dom zijn, maar het verstand is zeker niet zo dat zij ergens 'schijt' aan hebben ofso hoor
quote:
touchee.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:09 schreef BzP het volgende:
Sorry man kon t niet laten, BAM!
[..]
[..]
Waarom moet er nu weer een hele reeks aan andere onderwerpen bijgehaald worden?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zoals kutjeugd die fijn muziek draaien op hun Iphone op max. speakervolume overdags?
Zoals moskees die met mooie muziek oproepen tot gebed?
Zoals mensen die spontaan 20 kilo aankomen als jij er langs wil lopen?
En zo nog 100den voorbeelden.
Dus maar een wedervraag: in hoeveel duizend jaar denk jij in een samenleving terecht te komen die jou géén overlast geeft?
Las je dat in de viva? Het klopt namelijk niet. Ook katten kunnen ziek of depressief worden als ze hun baasje missen, zijn ook een stuk gelukkiger als het baasje weer terug is van vakantie etc.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hebben een eigen leven.Een kat interesseert zich gewoon weinig voor z'n baasje. Ik las eens dat ze zich meer hechten aan een omgeving dan aan personen.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:09 schreef BzP het volgende:
Sorry man kon t niet laten, BAM!
[..]
[..]
So so truequote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
inderdaad anders stond mn kat ook niet elke dag bij de deur te miauwen als ik thuiskom, en rent altijd vrolijk met me mee als ik naar bed ga.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:12 schreef Murdera het volgende:
[..]
Las je dat in de viva? Het klopt namelijk niet. Ook katten kunnen ziek of depressief worden als ze hun baasje missen, zijn ook een stuk gelukkiger als het baasje weer terug is van vakantie etc.
Simpele ridiculisatie, ontstaan uit een simpel brein.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:14 schreef BzP het volgende:
[..]
inderdaad anders stond mn kat ook niet elke dag bij de deur te miauwen als ik thuiskom, en rent altijd vrolijk met me mee als ik naar bed ga.
Ja mn kat slaapt bij mij op bed, omdat het een binnenkat is ben ik er niet vies van.
Ik vind sowieso dieren in bed ranzig. Kat of hond of wat dan ook.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:14 schreef BzP het volgende:
[..]
inderdaad anders stond mn kat ook niet elke dag bij de deur te miauwen als ik thuiskom, en rent altijd vrolijk met me mee als ik naar bed ga.
Ja mn kat slaapt bij mij op bed, omdat het een binnenkat is ben ik er niet vies van.
Overdrijven is ook een vak; ik moet de eerste tuin nog tegenkomen waar dat bij gebeurd is. Maar uiteraard is precies jouw tuin wél volgestort met tientallen kilo's kattenpoep.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:12 schreef SuperWeber het volgende:
Waarom moet er nu weer een hele reeks aan andere onderwerpen bijgehaald worden?
Ik zie hierin bovendien geen enkel argument waarom het normaal moet zijn dat katten andermans auto beschadigen of andermans tuin volschijten (waardoor diegene bv. zijn jonge kinderen niet eens meer fatsoenlijk in zijn eigen tuin kan laten spelen)...
Mn kat ligt bij mn voeten, en of die zn gat likt op de bank of bij t voeteinde.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dieren in bed ranzig. Kat of hond of wat dan ook.
Zo'n kat ook, zit zijn gat lekker te likken op je kussen
Wij denken er hetzelfde over!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Les 2 bij katten: doodschieten voordat ze schrikken.
naja vind ik wel een big dealquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:18 schreef BzP het volgende:
[..]
Mn kat ligt bij mn voeten, en of die zn gat likt op de bank of bij t voeteinde.
Big deal.
Katten zijn veel meer op hygiene gesteld dan honden, moet je maar eens ruiken als je met een hond bent gaan wandelen in de regen![]()
Mijn kat stinkt nooit
Same here; mijn aktten zijn nog nooit onder de douche geweest of uberhaupt door mij schoongemaakt. Doen ze allemaal fijn zelf. En stinken doen ze absoluut niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:18 schreef BzP het volgende:
[..]
Mn kat ligt bij mn voeten, en of die zn gat likt op de bank of bij t voeteinde.
Big deal.
Katten zijn veel meer op hygiene gesteld dan honden, moet je maar eens ruiken als je met een hond bent gaan wandelen in de regen![]()
Mijn kat stinkt nooit
Precies, wat doe je eigenlijk met een kat?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
naja vind ik wel een big deal
Verder vind ik ook honden velen maler toffer dan katten, alleen al omdat die veel meer kunnen en je er wat aan hebt.
Wat ongeveer 80% van de tijd is dat jij thuis bent.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:22 schreef Fascination het volgende:
[..]
Precies, wat doe je eigenlijk met een kat?Je mag 'm af en toe aaien als meneer daar zin in heeft.
Ik heb heel andere ervaringen met katten: katten zoeken ook genegenheid. Een ander voordeel tussen katten en honden is; honden vreten alles op wat ze zien, of het nu goed of slecht voor ze is - katten doen dat niet, die vreten alleen spul dat goed voor ze is.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:22 schreef Fascination het volgende:
[..]
Precies, wat doe je eigenlijk met een kat?Je mag 'm af en toe aaien als meneer daar zin in heeft.
ider zn ding, ik heb liever een lief klein katje die ik in mn armen kan aaien savonds voor de tv dan een lomp springend met de snuit naar je kruis tikkend stinkbeest die je compleet onderkwijlt en ook al je bezoek lastig valt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
naja vind ik wel een big deal
Verder vind ik ook honden velen maler toffer dan katten, alleen al omdat die veel meer kunnen en je er wat aan hebt.
Oh, eerst het normaal en nu is de overlast plotseling minimaal...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak; ik moet de eerste tuin nog tegenkomen waar dat bij gebeurd is. Maar uiteraard is precies jouw tuin wél volgestort met tientallen kilo's kattenpoep.
En hetzelfde geldt voor jouw auto-gezeur; ook daar moet ik de eerste klachten nog over zien en horen. Ook daarin overdrijf jij (ja, dat doe je wel) enorm. Maak maar een mooie foto ofzo van de beschadiging, dan raak ik wel overtuigd.
En no
Hou er maar fijn rekening mee? Jij bent zeker ook iemand die hem op de snelweg met 105km/u naar links gooit, terwijle er iemand met 130km/u aankomt? Tsja, ik was eerst en je houdt er maar rekening mee.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, jij hebt simpelweg gewoon moeite met onze samenleving hoe die in elkaar steekt; in onze samenleving lopen katten namelijk gewoon buiten. Hou er maar fijn rekening mee, je doet er toch niks tegen.
Ja alle katten en honden zijn zoals jij ze beschrijft.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:27 schreef BzP het volgende:
[..]
ider zn ding, ik heb liever een lief klein katje die ik in mn armen kan aaien savonds voor de tv dan een lomp springend met de snuit naar je kruis tikkend stinkbeest die je compleet onderkwijlt en ook al je bezoek lastig valt.
En wat kun je met een hond? Een stok gooien?
Joepie, dan vemaak ik veel liever mn kat met een laserpen.
nogmaals, ieder zn ding
Katten horen juist ook buiten te slenteren. Of laat jij je hond ook binnen uit?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Hou er maar fijn rekening mee? Jij bent zeker ook iemand die hem op de snelweg met 105km/u naar links gooit, terwijle er iemand met 130km/u aankomt? Tsja, ik was eerst en je houdt er maar rekening mee.![]()
Mijn mening is dat je ergens voor moet zorgen. Ik hou er niet van als ik iemand overlast bezorg. Jammer genoeg denken andere mensen er anders over. En maar janken als hun kat een schrammetje heeft!
Wie koopt nou een kat om hem vervolgens buiten te laten slenteren? Als hij zin heeft mag je hem een keer aaien. Voor de rest loopt ie bij anderen in de tuin, poepen ze overal en nergens, zitten ze bij een ander op de auto en kan je geen raam meer openzetten. Leuk man, katten!
En daarmee basta usahey!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja alle katten en honden zijn zoals jij ze beschrijft.
Jij bent een kattenpersoon en ik niet. Klaar
Amen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:27 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, eerst het normaal en nu is de overlast plotseling minimaal...
Mijn auto interesseert mij eigenlijk geen bal, echter interesseert het andere mensen wel! Daarom vinden die mensen het vervelend als er een kat op hun auto zit.
Ik heb er wel een hekel aan als er katten in mijn tuin schijten. En nee, dat gebeurt gelukkig niet elke dag, desalniettemin heb ik er niet om gevraagd.
Het zou katteneigenaren sieren als ze eens wat begrip op zouden brengen voor de mensen om hun heen.
Daar gaat het juist om! De meest overbodige dieren zijn katten! Waarom koop je iets, waarna je het lekker buiten laat ''spelen'' en anderen overlast laten bezorgen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Katten horen juist ook buiten te slenteren. Of laat jij je hond ook binnen uit?
Naar de huisarts zou ik ook niet gaan met een katquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:32 schreef Drinky het volgende:
Je kat naar de huisarts brengen omdat die moet kotsen of is aangevallen.
Door zulke mensen gaan katten kapot. Als mijn kat kotst van iets wat hij gegeten heeft weet hij in ieder geval dat 'ie het niet weer moet eten, en als 'ie een keer gemept is zorgt 'ie maar dat hij de volgende keer wel goed slaat. Niet dat het laatste ooit is voorgekomen, al myn katten zyn vechtersbazen.
Ik moet persoonlijk nog de eerste keer horen dat katten overlast zijn. De kat wordt juist veel aangehaald door buren en krijgt er zelfs etenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:32 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om! De meest overbodige dieren zijn katten! Waarom koop je iets, waarna je het lekker buiten laat ''spelen'' en anderen overlast laten bezorgen?
Lees al het eerder geschreven maar eens na.. Daar hebben we het al over gehad.
Nog nooit naar een huisarts geweest met mijn katten niks mis meequote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Naar de huisarts zou ik ook niet gaan met een kat
Laten we het zo stellen: Niet elke buitenlander is slecht, maar inmiddels wordt elke buitenlander wel zo aangekeken. Dat is niet voor niets. Er zijn dingen gebeurd wat het een slechte naam heeft gegeven. Dat is hetzelfde met katten. Er wandelen wel meer katten in onze buurt, maar van een aantal hebben we echt last. Het gaat ook gewoon maar door.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik moet persoonlijk nog de eerste keer horen dat katten overlast zijn. De kat wordt juist veel aangehaald door buren en krijgt er zelfs eten
Dat is een groter probleem.
Maar goed, je hebt duidelijk een hekel aan katten - dat is je goed recht.
Dan heb je echt een huis(!)dier. Zo kan het dus ook!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze poes zit al haar hele leven binnen en amuseert zich kostelijk. Nooit miauwt ze eens om naar buiten te willen. Ze kijkt wel vaak naar buiten, maar neemt daar vrede mee.
Een kat kun je wel degelijk binnen houden dus, maar doe het wel van kleins af aan; dan worden ze dat gewoon en weten ze niet beter.
Mijn ervaring toch.
een kat wil juist graag buiten zijnquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Moeilijk hč, Duits?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:38 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Diteigen schuld. En sowieso katten
untertieren. had je eerder over na moeten denken.
Kan je je geweer wel rechthouden vanaf je tractor?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:42 schreef densmee het volgende:
Gelukkig zijn katten vogelvrij als ze verder dan 50 meter van een huis zijn. ruimt goed op met staalhagel
Blijkbaar wel, ik wist vroeger ook niet dat dat kon.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:43 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Dan heb je echt een huis(!)dier. Zo kan het dus ook!
ik ben boswachter, jacht verpachten wij. en de jagers worden bij ons inderdaad gestimuleerd om katten af te schieten, dit scheelt op jaarbasis veel broedvogel sterftequote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kan je je geweer wel rechthouden vanaf je tractor?
Katten doodschieten is volgens de wet strafbaarquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:48 schreef densmee het volgende:
[..]
ik ben boswachter, jacht verpachten wij. en de jagers worden bij ons inderdaad gestimuleerd om katten af te schieten, dit scheelt op jaarbasis veel broedvogel sterfte
welke wet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Katten doodschieten is volgens de wet strafbaar
Hangt van de kat af. Wij hebben nu 2 kittens. Eentje wil niet naar buiten en de ander wil alleen maar ontsnappen om de buitenwereld te ontdekken. Die kun je dan ook proberen binnen te houden maar daar wordt 'ie echt niet gelukkig van.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Onze poes zit al haar hele leven binnen en amuseert zich kostelijk. Nooit miauwt ze eens om naar buiten te willen. Ze kijkt wel vaak naar buiten, maar neemt daar vrede mee.
Een kat kun je wel degelijk binnen houden dus, maar doe het wel van kleins af aan; dan worden ze dat gewoon en weten ze niet beter.
Mijn ervaring toch.
Overlast ook..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Katten doodschieten is volgens de wet strafbaar
Je hebt het over de krassen op je wagen?quote:
Het ter plaatse doden van loslopende honden en katten is geregeld in artikel 4, eerste lid, onder b, van de Wet op de dierenbescherming.quote:
Dat jammer genoeg niet alleen. Zie mijn reactie een paar posts hierboven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je hebt het over de krassen op je wagen?
De katten in de buurt eten anders toch maar mooi van de vergiftigde kattenbrokjes die ik buiten neer strooi.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb heel andere ervaringen met katten: katten zoeken ook genegenheid. Een ander voordeel tussen katten en honden is; honden vreten alles op wat ze zien, of het nu goed of slecht voor ze is - katten doen dat niet, die vreten alleen spul dat goed voor ze is.
Ook zijn katten heel wat hygiėnischer dan honden.
Mocht ik mijn huurwoning ooit uitgaan dan kies ik voor een kitten en een pup, die kunnen dan samen opgroeien
ik zie het al niet in alle provincies is de jacht op verwilderde katten toegestaan via de jachtwet helaas, toch zou dat veel goed doen voor de natuurquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je hebt het over de krassen op je wagen?
[..]
Het ter plaatse doden van loslopende honden en katten is geregeld in artikel 4, eerste lid, onder b, van de Wet op de dierenbescherming.
De mogelijkheid van het ter plaatse doden van loslopende honden en katten wordt in twee opzichten beperkt:
1. de hond of de kat moet een onmiddellijk gevaar vormen voor zich op erven of in het veld bevindende dieren, waarvan de instandhouding gewenst is;
2. geen ander middel ter afwering van het gevaar moet ten dienste staan;
3. deze bevoegdheid komt slechts toe aan de bezoldigde ambtenaren van politie en de door de minister van justitie aangewezen onbezoldigde ambtenaren van politie.
Zon mensen zoals jou zouden ze de vergiftigde kattenbrokjes in je reet moeten duwen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
De katten in de buurt eten anders toch maar mooi van de vergiftigde kattenbrokjes die ik buiten neer strooi.!
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Moet je ze maar niet van je auto jagen, zetten ze in hun reactie ook niet hun nagels uitquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:01 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Dat jammer genoeg niet alleen. Zie mijn reactie een paar posts hierboven.
We hebben het hier niet over vewilderde katten he. Dat mag, maar enkel door mensen die er toestemming voor hebben gekregen. Huiskatten is een totaal ander verhaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:08 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zie het al niet in alle provincies is de jacht op verwilderde katten toegestaan via de jachtwet helaas, toch zou dat veel goed doen voor de natuur
Alsof ze dat erg zou vinden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef BzP het volgende:
[..]
Zon mensen zoals jou zouden ze de vergiftigde kattenbrokjes in je reet moeten duwen.
Lees eerst de reacties hierboven. De discussie hebben we al gehad. Volgens mij heeft een kat niets op mijn auto te zoeken. Dan ga je mij nog kwalijk nemen ook dat ik een kat van mijn eigen auto afjaag. Hier gaat Nederland kapot aan. Jij drinkt zeker vaak thee?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:15 schreef x3ro het volgende:
[..]
Moet je ze maar niet van je auto jagen, zetten ze in hun reactie ook niet hun nagels uit
En ochossie, alle interwebz helden die de kat van de buren wel 'ff' een lesje leren. Je durft je buren wss geeneens onder ogen te komen
Stoere meid hoor.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
De katten in de buurt eten anders toch maar mooi van de vergiftigde kattenbrokjes die ik buiten neer strooi.!
De volgende keer gewoon weer wegjagen, dan heb je iig een goede reden om dat beest af te maken, je had de buren tenslotte gewaarschuwd. Je drinkt zeker veel bier ?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:26 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Lees eerst de reacties hierboven. De discussie hebben we al gehad. Volgens mij heeft een kat niets op mijn auto te zoeken.
Af en toe gaat een biertje er wel in. Meestal in het weekend, maar dan alleen 's avonds. Door de week drink ik geen alcohol. Weet je voldoende?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:39 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
De volgende keer gewoon weer wegjagen, dan heb je iig een goede reden om dat beest af te maken, je had de buren tenslotte gewaarschuwd. Je drinkt zeker veel bier ?
Eens kijken:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik moet persoonlijk nog de eerste keer horen dat katten overlast zijn. De kat wordt juist veel aangehaald door buren en krijgt er zelfs eten
Dat is een groter probleem.
Maar goed, je hebt duidelijk een hekel aan katten - dat is je goed recht.
Haha ja he lol xDquote:
Lekker voor jequote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een kat die het nodig vindt zijn kont naar jou te keren en vol te gaan zeiken.
Ja maar een kat hoort buiten dus pas jij je maar aan. Je kan ook tijgerpoep kopen en schrikdraad en en en.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eens kijken:
Krolse katten die de hele nacht onder je raam liggen te mauwen. Klompen, ijswater, heet water, niets werkt.
Katten die op je knaagdieren die in een ren in de tuin zitten jagen.
Katten die je net geplante bollen uit de tuin graven om er te gaan schijten.
Gelukkig heb ik tegenwoordig weer een hond. Mijn vorige hond joeg op katten. Geweldig, hond werd onrustig: "Nou, ga maar dan" en een paar minuten later zat ze voor je neus met een kat, opgepakt in het nekvel en weggeplukt uit een veld, in d'r bek. Tevens hebben mijn honden nooit structureel aangelijnd gelopen en was 1x zeggen genoeg om de hond te laten luisteren.
Geloof niet dat de kat kort daarna nog lekker heeft kunnen lopen... Iets met stalen neuzen aan en een flinke schop geven.quote:
Prachtigquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik stuurde niets, hond ving zelf een kat die ik nadien weer vrij liet. Enige wat ik deed was hond toestemming geven de kat te vangen. Of is dat opeens andere "natuur" dan wanneer een kat een vogel vangt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Prachtig
Vooral als ik zie dat je je hond op kattenjacht stuurde.The fuck.
Precies zo'n iemand waar het land kapot aan gaat.. Jij moet je aanpassen aan een kat? Omgekeerde wereld!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja maar een kat hoort buiten dus pas jij je maar aan. Je kan ook tijgerpoep kopen en schrikdraad en en en.
Gewoon aanpassen aan andermans huisdier. Wat snap je niet?
2Nutz is cynisch bezigquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:58 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Precies zo'n iemand waar het land kapot aan gaat.. Jij moet je aanpassen aan een kat? Omgekeerde wereld!
Dat begrip is er niet omdat er meteen over doodschieten enzo gesproken wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:27 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Oh, eerst het normaal en nu is de overlast plotseling minimaal...
Mijn auto interesseert mij eigenlijk geen bal, echter interesseert het andere mensen wel! Daarom vinden die mensen het vervelend als er een kat op hun auto zit.
Ik heb er wel een hekel aan als er katten in mijn tuin schijten. En nee, dat gebeurt gelukkig niet elke dag, desalniettemin heb ik er niet om gevraagd.
Het zou katteneigenaren sieren als ze eens wat begrip op zouden brengen voor de mensen om hun heen.
"Ik las eens"quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:07 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als je een hond traint om katten te vangen is het geen natuur.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik stuurde niets, hond ving zelf een kat die ik nadien weer vrij liet. Enige wat ik deed was hond toestemming geven de kat te vangen. Of is dat opeens andere "natuur" dan wanneer een kat een vogel vangt?
En zon triest figuur als jij zit in de FP redactie? Weten ze ook dat je een dierenbeul bent?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Lees de reactie nog eens waar ik op reageer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:05 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
En zon triest figuur als jij zit in de FP redactie? Weten ze ook dat je een dierenbeul bent?
vrouwenhumor, laat ze doenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:05 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
En zon triest figuur als jij zit in de FP redactie? Weten ze ook dat je een dierenbeul bent?
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Weet ik. Het was dan ook maar een grapje.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Stoere praat. Ik heb het over natuurlijke zaken. Verhuld gif dat jij zogenaamd strooit eten ze natuurlijk ook.
Ik ken genoeg honden die tegen fietsen aan pissen, op trapveldjes schijten, andere honden kapot bijten, etc.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:42 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Laten we het zo stellen: Niet elke buitenlander is slecht, maar inmiddels wordt elke buitenlander wel zo aangekeken. Dat is niet voor niets. Er zijn dingen gebeurd wat het een slechte naam heeft gegeven. Dat is hetzelfde met katten. Er wandelen wel meer katten in onze buurt, maar van een aantal hebben we echt last. Het gaat ook gewoon maar door.
De buurman van twee huizen verder heeft pas al een emmer met kokend heet water over een van hun heen gegooid (dus ik niet!) en nog blijft ie komen, blijft ie poepen in de tuin, over de schutting lopen, op het dak van de veranda lopen terwijl je op de veranda zit, blijft ie door de ramen springen en als de voordeur opstaat omdat je boodschappen uit de auto moet halen dan staat ie in de woonkamer. Daar raak je van geirriteerd. Ik hoop dat je dat snapt.
Nogmaals, er lopen wel meer katten rond, maar van een aantal hebben we echt last. Dat staat buiten mijn punt dat katten de meest overbodige huis(?)dieren zijn.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:22 schreef Murdera het volgende:
Bij welk bos zit je eigenlijk Densmee?
Huiskatten 50 meter bij een huis vandaan neerschieten omdat het kan?
Heb je vaker agressieproblemen gehad? En heb je hier wel eens met iemand over gepraat?
Wat voor dromen heb je? Hoe was je jeugd? Zijn je ouders nog bij elkaar?
Hoe wil je in godsnaam een hond leren, zonder professionele opleidingsmethoden, een kat te vangen. Ik ga echt geen kat aan een waslijntje binden ofzo...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je een hond traint om katten te vangen is het geen natuur.
Mooi, zijn we het daarover eens. Ik heb ook geen hekel aan katten, maar wel aan de arrogantie van bepaalde katteneigenaren (en aan kattenstront in de tuin, net als hondenstront op het voetpad). Een kat is gewoon een beest dat er niets aan kan doen dat zjin eigenaar hem nooit iets heeft geleerd, net als een hond ook niets kan doen aan het feit dat zijn baas een klootzak is.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ken genoeg honden die tegen fietsen aan pissen, op trapveldjes schijten, andere honden kapot bijten, etc.
Heb ik daarom een hekel aan honden? Nee.
Naar buiten schoppen? Die beesten willen het vaak zelf. Mooi juist dat het bij katten mogelijk is.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Lopen honden los zonder dat hun baasje er niet bij is? Nog nooit gezien, behalve in Thailand. Dan spreken ze over zwerfhonden. Elke kat is Nederland is onderhand een zwerfkat, want ze zwerven maar rond.. Heb ik daarom een hekel aan honden? Nee.. Heb ik een hekel aan een slecht baasje die een hond niet corrigeert? Ja..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik ken genoeg honden die tegen fietsen aan pissen, op trapveldjes schijten, andere honden kapot bijten, etc.
Heb ik daarom een hekel aan honden? Nee.
Blaffende hond kan je nog als bedreigend ervaren. Hoe dan ook, wat schiet je ermee op zo'n beest een schop te verkopen, je kan ook weglopen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mooi, zijn we het daarover eens. Ik heb ook geen hekel aan katten, maar wel aan de arrogantie van bepaalde katteneigenaren (en aan kattenstront in de tuin, net als hondenstront op het voetpad). Een kat is gewoon een beest dat er niets aan kan doen dat zjin eigenaar hem nooit iets heeft geleerd, net als een hond ook niets kan doen aan het feit dat zijn baas een klootzak is.
Maargoed, zoals ik een kat die mij onder probeerde te pissen een schop gaf, heb ik een hond die blaffend op mij af kwam ook eens een schop verkocht.
Ach rot toch op. Die 'verwilderde' katten zijn misschien wel van iemand. Ik heb er laatst nog een gered en herenigd met het baasje. Schuw en verwilderd als de tering, maar met de juiste aandacht weer tam en de liefste kat ooit gehad. Al was het dan tijdelijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:08 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zie het al niet in alle provincies is de jacht op verwilderde katten toegestaan via de jachtwet helaas, toch zou dat veel goed doen voor de natuur
Je maakt een grapje mag ik hopen? Anders ben je net zo'n teringmongool wie aan onze kat rattengif gevoerd heeft en een erg, erg pijnlijke en langzame dood stierf. Zou er niet trots op zijn. Straks vergiftig je de kat van een klein meisje die door jouw toedoen dagen lang huilt om haar zieke poesje.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
Was dat maar zo.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef JeMoeder het volgende:
katten doen dat niet, die vreten alleen spul dat goed voor ze is.
Dit valt me van je tegen, -Strawberry-.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je maakt een grapje mag ik hopen? Anders ben je net zo'n teringmongool wie aan onze kat rattengif gevoerd heeft en een erg, erg pijnlijke en langzame dood stierf. Zou er niet trots op zijn. Straks vergiftig je de kat van een klein meisje die door jouw toedoen dagen lang huilt om haar zieke poesje.
Eens gelijks.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dit valt me van je tegen, -Strawberry-.
In de zin dat je het niet als grapje herkent. Vrij duidelijk mijns inziens.quote:
Gevoelig onderwerp voor mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
In de zin dat je het niet als grapje herkent. Vrij duidelijk mijns inziens.
Aww.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gevoelig onderwerp voor mij.
Jouw opa.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Meloewa het volgende:
Raad je aan om bij mijn opa in de straat te wonen als hij je kat meer dan zat is verzuipt ie hem in een ton met water.
Ik had een kat die buiten kwam en als ik haar dan onrustig heen en weer voor mijn gesloten raam zie bewegen doe ik de raam open, vliegt ze zo naar binnen, schijt of pist ze in de kattenbak en als ze daarmee klaar was wilde ze weer naar buiten. Ze zat wel vaker binnen dan buiten hoor en sliep nooit buiten of zo.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
Zit je opa psychisch vast in de honger winter of zo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Meloewa het volgende:
Raad je aan om bij mijn opa in de straat te wonen als hij je kat meer dan zat is verzuipt ie hem in een ton met water.
Dan is 50% van de hondenbazen die ik hier in de buurt zie incompetent.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:51 schreef Catenaccio het volgende:
[..]
Lopen honden los zonder dat hun baasje er niet bij is? Nog nooit gezien, behalve in Thailand. Dan spreken ze over zwerfhonden. Elke kat is Nederland is onderhand een zwerfkat, want ze zwerven maar rond.. Heb ik daarom een hekel aan honden? Nee.. Heb ik een hekel aan een slecht baasje die een hond niet corrigeert? Ja..
Voor zoiets zou ik dus never nooit niet de rekening betalen. Zeker niet gezien het feit dat je dat gedrag - overigens natuurlijk en de kans dat katten elkaar verwonden is klein - stimuleert. Als jij bewust de kat loslaat zodat hij kan matten met de andere kat en hij raakt gewond zou ik daar dus echt niet de rekening voor gaan betalen, als antwoord op die vraag zou je dan de spreekwoordelijke dikke vinger krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:24 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben ook buren met katten en als onze katten onrustig worden laat ik de oudste kat los en vliegt hij de buurkat aan en dan is het een geknok en dan vlucht de andere kat weg en komt meneer trots aanlopen en dan krijgt hij een brokje van mij. Als mijn kat gewond is geraakt dan krijgt de buurman de rekening maar dat is nog nooit gebeurd want onze kat is de baas in eigen tuin.
Als onze oudste kat doodgaat dan neemt ons kitten zijn rol over (dat dat nog maar lang mag duren)
Ze lijken vanaf 10 meter wel heul erg op konijnen hoor!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:08 schreef densmee het volgende:
[..]
In de oorlog werden ze dakhazen genoemd, ze schijnen ook naar hazen (weliswaar geen konijn) te smaken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:48 schreef charon het volgende:
[..]
Ze lijken vanaf 10 meter wel heul erg op konijnen hoor!
Dat doet mijn kat dus ook, die staat samen met mijn vriend op om 5 uur. Schijt dan lekker zn bak even vol, en zeurt dan naar buiten te willen. Bij terugkomst gaat hij nogmaals lekker poepen en valt dan voldaan in slaap. Dus zitten wij de gehele dag in de stankquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik had een kat die buiten kwam en als ik haar dan onrustig heen en weer voor mijn gesloten raam zie bewegen doe ik de raam open, vliegt ze zo naar binnen, schijt of pist ze in de kattenbak en als ze daarmee klaar was wilde ze weer naar buiten. Ze zat wel vaker binnen dan buiten hoor en sliep nooit buiten of zo.
Ik weet niet of andere katten dit ook doen. Denk dat ik kan stellen dat echte huiskatten op de bak willen en echte buitenkatten liever buiten gaan schijten+pissen
En als je dat wel doet, hoe zou jij het vinden om dan in je bek geschopt te worden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:38 schreef Don_Vanelli het volgende:
Heb een keer de kat van de overburen geschopt, omdat ie in onze voortuin zat te schijten. Komt dat hysterische wijf me op hoge poten duidelijk maken dat ik haar kat met rust moet laten
Echt serieus, ik ga toch ook niet bij hen in de tuin schijten?
LOLquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:51 schreef Toradora het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat er iemand mijn kat letterlijk in zijn bek heeft geschopt!:(
Nee niks lol.quote:
Hij zal er wel om gevraagd hebbenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:55 schreef Toradora het volgende:
[..]
Nee niks lol.
Dat doe je gewoon niet.
Hij kwam laatst ook al met en kneuzing in zijn ribben aan. Misschien is dat ook wel gebeurd door een persoon, en is hij tegen zijn ribben geschopt.
Dat gaat echt echt echt te ver.
Jij houdt je kat 24/7 in de gaten? Wellicht piste hij toch ergens in de tuin of viel hij vogels van iemand lastig..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:51 schreef Toradora het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat er iemand mijn kat letterlijk in zijn bek heeft geschopt!:(
En dan kan je de grootste kattenhater zijn maar dat doe je niet!!
Wat vele mensen vergeten is dat katten ook regelmatig voor ongelukken zorgen, dus je kan je kat wel zijn vrijheid willen gunnen maar het is een gevaar voor zijn eigen en voor anderen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Geen probleem, maar kom je wel even de sh*t opruimen die dat beest in tuinen achterlaat?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:35 schreef Toradora het volgende:
[..]
Als ik in iemand zijn/haar tuin zit te schijten is het volkomen terecht wanneer ik daarvoor een schop krijg. Het heeft niks met stoer zijn te maken, maar het is gewoon tokkiegedrag. En tokkiegedrag verdient een tokkiestraf.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:54 schreef Toradora het volgende:
[..]
En als je dat wel doet, hoe zou jij het vinden om dan in je bek geschopt te worden?
Best dat jij geen katten in je tuin wilt. Maar ze mishandelen gaat wel heel ver. Emmer water of laten schrikken is voldoende hoor.
Je wordt er echt niet stoerder door gevonden
Leuk grapje wel, in de zin dat auschwitsch en dode baby grapjes leuk zijn om te maken tegen bejaarde joden en vrouwen die net hun kind verloren zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:01 schreef Fascination het volgende:
[..]
In de zin dat je het niet als grapje herkent. Vrij duidelijk mijns inziens.
Je weet dat er genoeg mensen zijn die een bloedhekel aan katten hebben. Als je ze dan toch naar buiten laat weet je dat je dat risico loopt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:55 schreef Toradora het volgende:
[..]
Nee niks lol.
Dat doe je gewoon niet.
Hij kwam laatst ook al met en kneuzing in zijn ribben aan. Misschien is dat ook wel gebeurd door een persoon, en is hij tegen zijn ribben geschopt.
Dat gaat echt echt echt te ver.
Als de kat vervelend is dan begrijp ik dat je daar vanaf wilt. Maar niet door een beestje te mishandelen. Geweld is nooit een oplossing, toont alleen maar teken van zwakte, en al helemaal bij een dier wat 20 keer zo klein is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:57 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Jij houdt je kat 24/7 in de gaten? Wellicht piste hij toch ergens in de tuin of viel hij vogels van iemand lastig..
Als het echt om het haten is, is het zinloos ja.
Jouw opa:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:11 schreef Meloewa het volgende:
Net als dat als je een rokje draagt, je het risico loopt om verkracht te worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je weet dat er genoeg mensen zijn die een bloedhekel aan katten hebben. Als je ze dan toch naar buiten laat weet je dat je dat risico loopt.
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Net als dat als je een rokje draagt, je het risico loopt om verkracht te worden.
Goede denkwijze wel.
Een kat vergelijken met tokkiegedrag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:00 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Als ik in iemand zijn/haar tuin zit te schijten is het volkomen terecht wanneer ik daarvoor een schop krijg. Het heeft niks met stoer zijn te maken, maar het is gewoon tokkiegedrag. En tokkiegedrag verdient een tokkiestraf.
Dit!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Maar mijn kat vind zijn kattenbak heilig, en poept ook altijd thuis. Tot grote ergenis van mijzelf, want het stinktquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.
Het is nu eenmaal zo dat als jij een kat buiten laat schijten of bij iemand de vogelkooi probeert in te sluipen dat er genoeg mensen zijn die dat beest dan een schop verkopen.
Het schoppen van een dier, ipv het wegjagen komt ook voort uit sadisme. Als je roept naar een kat, of stampt op de grond naast een kat zal hij vluchten, als je hem toch daadwillig schopt ben je sadistisch bezig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.
Het is nu eenmaal zo dat als jij een kat buiten laat schijten of bij iemand de vogelkooi probeert in te sluipen dat er genoeg mensen zijn die dat beest dan een schop verkopen.
Geloof me, als ik daar achter zou komen, krijg je diezelfde klap terug. Ik vind het zo triest dat mensen er zo makkelijk over denken. Ooh dat dier is toch veel kleiner en zal weinig doen. Dus daarom mag ik het bewerken met voorwerpen of schoppen. ipv gewoon weg te jagen op een normale volwassen manier.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dit!
Als hier een kat in de tuin of schuur loopt krijgt die de bats in de nek.
Ik denk dat het voornamelijk speelt dat mensen niet kunnen relativeren. Als ze zo'n kat dan bezig zien met een vogel, kikker of weet ik wat worden ze boos - gevoel van onrechtvaardigheid - terwijl het gewoon de natuur is en hem daarom een schop verkopen. Maar je hebt wel een punt dat er inderdaad sadistische kattenmishandelaars rondlopen ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het schoppen van een dier, ipv het wegjagen komt ook voort uit sadisme. Als je roept naar een kat, of stampt op de grond naast een kat zal hij vluchten, als je hem toch daadwillig schopt ben je sadistisch bezig.
En kattengeilers kunnen ALLE meest gekke en asociale gedrag van hun huisdiertje die altijd buiten is weer lekker goed praten en doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef 7nightwing7 het volgende:
En daar gaan we weer. Kattenhaters kunnen hun lol weer op. Ze draaien hun hand er niet voor om om even een filmpje of foto te plaatsen waar te zien is dat een kat aangevallen, mishandeld, of zelfs dood is. Zulke mensen zijn ziek in mijn ogen.
Ts: sterkte met je kat.
P.s.: heb zelf ook 2 honden en 2 katten.
In mijn optiek, (en misschien ben daarom gewoon een sulletje of een huilie, maar dan is dat maar zo) is het nooit rechtvaardig om een dier moedwillig te pijnigen, wanneer er geen direct gevaar van het dier uitgaat. Dat komt altijd voort uit sadisme.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk speelt dat mensen niet kunnen relativeren. Als ze zo'n kat dan bezig zien met een vogel, kikker of weet ik wat worden ze boos - gevoel van onrechtvaardigheid - terwijl het gewoon de natuur is en hem daarom een schop verkopen. Maar je hebt wel een punt dat er inderdaad sadistische kattenmishandelaars rondlopen ja.
Ja wegjagen heeft zin, dan zit de kat er 2 dagen kater weer te schijten. Nee, katteneigenaren zoals als jij, die verdienen geen lucht om te ademen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:08 schreef Toradora het volgende:
[..]
Geloof me, als ik daar achter zou komen, krijg je diezelfde klap terug. Ik vind het zo triest dat mensen er zo makkelijk over denken. Ooh dat dier is toch veel kleiner en zal weinig doen. Dus daarom mag ik het bewerken met voorwerpen of schoppen. ipv gewoon weg te jagen op een normale volwassen manier.
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
In mijn optiek, (en misschien ben daarom gewoon een sulletje of een huilie, maar dan is dat maar zo) is het nooit rechtvaardig om een dier moedwillig te pijnigen, wanneer er geen direct gevaar van het dier uitgaat. Dat komt altijd voort uit sadisme.
Je hebt het nu over tokkies en sadistische kattenmoordenaars en weet ik veel. Maar als Ingrid 2 deuren verderop weeeeeer kattenschijt uit haar mooie tuintje moet halen en ze ziet die kat, geeft ze hem ook een schop... pure frustratie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.
Emmer water werkt ook prima, doe dat 3 keer en die kat komt echt niet meer terug.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ja wegjagen heeft zin, dan zit de kat er 2 dagen kater weer te schijten. Nee, katteneigenaren zoals als jij, die verdienen geen lucht om te ademen.
Dan zijn we het daar over eens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.
Dat maakt ingrid niet minder sadistisch. En ook niet minder tokkie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:12 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je hebt het nu over tokkies en sadistische kattenmoordenaars en weet ik veel. Maar als Ingrid 2 deuren verderop weeeeeer kattenschijt uit haar mooie tuintje moet halen en ze ziet die kat, geeft ze hem ook een schop... pure frustratie.
Dat valt wel mee hoor. Ik vind als je een kat in jouw tuin ziet dat schijten, je hem/haar rustig mag wegjagen. Stampen op de grond, klappen, of zelfs met de plantenspuit nat maken. Dat is vaak al genoeg. Maar trappen of slaan, dat gaat te ver.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En kattengeilers kunnen ALLE meest gekke en asociale gedrag van hun huisdiertje die altijd buiten is weer lekker goed praten en doen alsof er niks aan de hand is.
Ja want ze geniet er van om die kat te schoppen, jij bent wel echt een huilie ja zoals je eerder zeiquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat maakt ingrid niet minder sadistisch. En ook niet minder tokkie.
sadistisch
[bijvoeglijk naamwoord]• waarbij men geniet van de pijn van anderen
Ook sadisme uit frustratie is sadisme.
Gek genoeg helpt dat allemaal niet is mijn ervaring. Maar een lichte trap tegen de kont wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:15 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Ik vind als je een kat in jouw tuin ziet dat schijten, je hem/haar rustig mag wegjagen. Stampen op de grond, klappen, of zelfs met de plantenspuit nat maken. Dat is vaak al genoeg. Maar trappen of slaan, dat gaat te ver.
Gedrag van je huisdier goedpratenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:04 schreef Toradora het volgende:
[..]
Een kat vergelijken met tokkiegedrag.![]()
Alsof dat beest er besef van heeft dat hij fout zit
Jij weet dat je fout zit, maar die kat niet.
Waarom denken mensen dat als een kat buiten loopt die zich perfect aan de bedachte regels van een buitenstaander gaat houden, of dat het baasje er constant achteraan hobbelt.
En ze reageert die frustatie af op die kat, door hem te schoppen voelt ze zich beter. Het lucht op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja want ze geniet er van om die kat te schoppen, jij bent wel echt een huilie ja zoals je eerder zei
Ik zeg net dat het uit frustratie komt.
Als mijn kat een kind verwond of doodbijt zal ik hem zelf terechtstellen als het nodig is..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Gedrag van je huisdier goedpraten
Als ik een rottweiler koop en die bijt een kind gewond of dood wordt de hond toch ook afgemaakt?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
En ze reageert die frustatie af op die kat, door hem te schoppen voelt ze zich beter. Het lucht op.
Lees nu de definitie van sadisme nog een keer?
Tegen de kont is heel anders dan tegen zn bek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Gek genoeg helpt dat allemaal niet is mijn ervaring. Maar een lichte trap tegen de kont wel.
Je hoeft niet met stalen neuzen uit te halen nee.
Je kan de definitie niet begrijpen? Heb je het daar heel erg moeilijk mee?quote:
Als het beest een gevaar voor de samenleving is, dan wordt het dier inderdaad afgemaakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Gedrag van je huisdier goedpraten
Als ik een rottweiler koop en die bijt een kind gewond of dood wordt de hond toch ook afgemaakt?
Probeer maar niks meer, want je zit toch in je eigen wereld. Hebben veel kattenmensen, die kunnen geen begrip tonen voor mensen die er last van hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je kan de definitie niet begrijpen? Heb je het daar heel erg moeilijk mee?
Zal ik het iets simpeler proberen uit te leggen voor je?![]()
We hebben geen muizen, en als je in een gvd flatje woont neem je toch geen HUISdier ofwel! Dat is net alsof je een paard koopt en geen weiland hebt dus hem maar op straat zet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:12 schreef Toradora het volgende:
[..]
Emmer water werkt ook prima, doe dat 3 keer en die kat komt echt niet meer terug.
Ik denk dat jij beter 20 hoog in een flat kan gaan zitten. Want volgens mij draai jij de nekken van muizen om omdat ze holletjes graven in je tuin ofzo
Prima, blijf jij maar bezig met het verheerlijken van geweld, zonder te willen zien wat ik nou eigenlijk zeg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Probeer maar niks meer, want je zit toch in je eigen wereld. Hebben veel kattenmensen, die kunnen geen begrip tonen voor mensen die er last van hebben.
Ik heb zelf ook last gehad van een kat. En dat heb ik opgelost met een emmer water, en daarna de eigenaar van de kat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Probeer maar niks meer, want je zit toch in je eigen wereld. Hebben veel kattenmensen, die kunnen geen begrip tonen voor mensen die er last van hebben.
Kerel ga janken in een hoekje serieusquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:25 schreef Murdera het volgende:
[..]
Prima, blijf jij maar bezig met het verheerlijken van geweld, zonder te willen zien wat ik nou eigenlijk zeg.
Ik snap best dat je er last van hebt, vooral die kerel in dit topic die daadwerkelijk krassen op zijn auto had, maar geweld is een zeer simplistische sadistische bekrompen kinderachtige oplossing.
Volgens mij begreep je me niet helemaal. Maakt niet uitquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:24 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
We hebben geen muizen, en als je in een gvd flatje woont neem je toch geen HUISdier ofwel! Dat is net alsof je een paard koopt en geen weiland hebt dus hem maar op straat zet.
Trouwens al eens een kat of ander dier onder de motor gehad? Nee heh? Zover wordt niet nagedacht door jou!
Goede cumbek.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Kerel ga janken in een hoekje serieus
"geweld verheerlijken"
"sadist"
tering
Ik denk dat er maar weinig mensen het serieus goed praten om een kat 'voor zijn bek te schoppen'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:25 schreef Toradora het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook last gehad van een kat. En dat heb ik opgelost met een emmer water, en daarna de eigenaar van de kat.
Begrijpen doe ik het wel. Oplossen ook.
Maar ik zal nooit begrip hebben voor mensen die denken dat dieren zoveel denkvermogen hebben dat ze zich aan de regels van een vreemde kunnen houden, en als ze dat niet doen ze maar het dier mogen pijnigen.
Nu komen we ergens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:31 schreef 2NutZ het volgende:
En nogmaals ik overdrijf wat natuurlijk met doden van katten enzo
Ach, dat wist je zelf ook wel.quote:
Van jou ja. Maar er zijn er een hoop in dit topic die de katten echt graag dood zouden schoppen of schieten. Ik duw ze ook weg met mijn voet als ze in de weg staan enzo, en ik gooi ze ook opzei als het nodig is. Maar er zijn zo enorm veel mensen die de beesten graag pijn willen zien lijden als "straf" voor het plassen op een plantje..quote:
Dan zijn die katten slecht opgevoed. Zo is mijn kat weer helemaal niet. Die heeft 1 keer de deurmat ondergekotst van de buurvrouw, en dat was het. Veder doet hij buiten zijn eigen ding, en dat houd in door zand rollen en in de zon liggen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:31 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar weinig mensen het serieus goed praten om een kat 'voor zijn bek te schoppen'.
Tokkies zijn er altijd, maar ga niet lullen over een emmertje water want dat helpt echt 9 vd 10x niet.
En ik heb 2 katers naast me wonen die 24/7 buiten zijn dus ik zit niet zomaar wat te lullen ofso.
Ik kan mijn ramen niet open hebben in de zomer want ze klimmen naar binnen en pissen alles onder.
ALs ik met de auto terug kom gaan ze er op zitten, gevolg krassen.
Tuin, poepen... overal pissen.
Gemauw regelmatig op de kutste tijdstippen... maar meneer de buurman kan ze niet binnen houden want dat willen ze niet.
Nee, als je een kind maar geeft wat ie wil word ie ook verwend.
Kan het tegen 10 mensen zeggen met katten en ze snappen mij niet, ik moet maar shit kopen om het te weren
Als ik het tegen 10 neutrale mensen zeg, zijn die het met mij eens.
En nogmaals ik overdrijf wat natuurlijk met doden van katten enzo, maar ik schop ze wel ja... en niet keihard en niet tegen hun bek.
En dat wilt mijn kat dus ook, en ik heb hem ook zo gekregen, met de mededeling: het is een buitenkat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:33 schreef -supergirl- het volgende:
Ik lees net de posts op de eerste pagina van dit topic en dit is wat ik dacht:
[ afbeelding ]
De meeste katten willen zelf juist naar buiten. Lekker vrij rondlopen, in het zonnetje liggen, beetje op avontuur gaan, muizen vangen. Mijn katten gaan het huis onderzeiken als ze niet naar buiten mogen (expres niet in de kattenbak dus) Nee echt, katten die horen gewoon naar buiten te mogen. Tuurlijk zullen er ook wel binnenkatten zijn maar dat zijn uitzonderingen.
Ik woon trouwens wel in een katvriendelijke buurt. Lijkt wel of iedereen hier een kat heeft.![]()
Waar woon je TS?
Ja klopt ik word er ook moe van. Hoop dat ze gauw dood gaan, serieus. ENnee niet bij mijn hand.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:40 schreef Toradora het volgende:
[..]
Dan zijn die katten slecht opgevoed. Zo is mijn kat weer helemaal niet. Die heeft 1 keer de deurmat ondergekotst van de buurvrouw, en dat was het. Veder doet hij buiten zijn eigen ding, en dat houd in door zand rollen en in de zon liggen.
Het is ook niet normaal dat die katten zomaar in jouw huis komen. Dat doen de meeste echt niet.
En ik begrijp dat je dat op een gegeven moment echt zat bent.
Maar misschien toch een tussenweg zoeken tussen emmer water en schoppen.
Je kan altijd verhaal halen bij je buurman, aangeven dat je er bv schrikdraad voor katten aan gaat leggen, maar wel op zijn kosten, of iig de helft.
Krassen ook laten vergoeden, of een beschermhoes.
Tegen poepen, plassen en miauwen doe je vrij weinig. Dat is een kat bijna niet af te leren. Als dat beestje zijn territorium heeft afgezet in jouw tuin, kan je emmers water blijven gooien, maar blijft hij terugkomen. schrikdraad voor katten kan een oplossing zijn.
Of de buurman in huishoudpakje de drollen uit jouw tuin laten rapen. Foto's maken en op FOK! zetten.
Valt denk ik wel mee, dit blijft FOK!.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Van jou ja. Maar er zijn er een hoop in dit topic die de katten echt graag dood zouden schoppen of schieten. Ik duw ze ook weg met mijn voet als ze in de weg staan enzo, en ik gooi ze ook opzei als het nodig is. Maar er zijn zo enorm veel mensen die de beesten graag pijn willen zien lijden als "straf" voor het plassen op een plantje..
Ik zie hier geen oplossing voor eigenlijk. Je kan moeilijk verhuizen alleen voor je kat. Succes ermee.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:42 schreef Toradora het volgende:
[..]
En dat wilt mijn kat dus ook, en ik heb hem ook zo gekregen, met de mededeling: het is een buitenkat.
Ik heb het 4 maanden geprobeerd met binnenhouden, maar dat ging op een gegeven moment echt niet meer.
En ik woon in , daar verschilt de buurt. Woonde voorheen een stuk veder van het centrum af dan dat ik nu woon. En daar hadden katten een luxe rustig leventje.
Nu ga ik sowieso verhuizen, maar dat duurt nog wel 2 jaar denk ik. Ik ga wel rekening houden met de buurt. Nu heb ik maar 1 kat. Maar ik wil uiteindelijk nog meer dierenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:45 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik zie hier geen oplossing voor eigenlijk. Je kan moeilijk verhuizen alleen voor je kat. Succes ermee.
Ik ben bang van niet. Het is verbazend hoeveel bloedlust mensen in zich hebben, vooral de minder ontwikkelde mensen, en daarvan zijn er bijzonder veel op FOK!.quote:
Het zijn idd altijd mensen met een kat die binnen blijft die wel kunnen relativerenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:52 schreef snakelady het volgende:
Ik heb 4 katten en alle 4 zitten ze binnen, om diverse redenen als raskat en chronisch ziek zijn overigens.
Maar als ik naar mijn katten kijk kan ik echt niet zeggen dat ze ongelukkig zijn, uiteraard kan je een kat die gewend is om buiten te zijn niet ineens binnen houden, maar naar buiten gaan is aangeleerd gedrag van de eigenaar.
Als een kat nooit buiten is geweest mist hij het ook niet, met grote regelmaat staan hier ramen en deuren open en toch gaan ze niet naar buiten.
Het is dus grote onzin dat katten buiten "horen", een kat beleeft alles driedimensionaal en is daarnaast ook nog eens een stuk kleiner dan een mens, dus wat voor ons een kleine ruimte is is voor de kat gewoon een grote ruimte.
Ik heb de kat overgenomen van een gezin dat de kat niet meer kon houden. Daar gingen alle katten naar buiten. De mijne was toen 14 maanden, en ging ook een een jaar naar buiten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:52 schreef snakelady het volgende:
Ik heb 4 katten en alle 4 zitten ze binnen, om diverse redenen als raskat en chronisch ziek zijn overigens.
Maar als ik naar mijn katten kijk kan ik echt niet zeggen dat ze ongelukkig zijn, uiteraard kan je een kat die gewend is om buiten te zijn niet ineens binnen houden, maar naar buiten gaan is aangeleerd gedrag van de eigenaar.
Als een kat nooit buiten is geweest mist hij het ook niet, met grote regelmaat staan hier ramen en deuren open en toch gaan ze niet naar buiten.
Het is dus grote onzin dat katten buiten "horen", een kat beleeft alles driedimensionaal en is daarnaast ook nog eens een stuk kleiner dan een mens, dus wat voor ons een kleine ruimte is is voor de kat gewoon een grote ruimte.
Waarom ben je het voor jezelf goed aan het praten? De kat is meerdere malen in pijn thuis gekomen, heeft regelmatig bij de dierenarts gezeten dus iets gaat er niet goed buiten in die 3 uurtjes.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef Toradora het volgende:
En ach, hij gaat om half 6 naar buiten, en is om half 9 uiterlijk weer binnen. De rest van de dag en nacht zeurt hij dan niet naar buiten te willen, alleen 's ochtends even.
Die 3 uurtjes buiten schelen mij veel. Ik krijg nachtrust, mijn vriend krijgt nachtrust. De kat zeurt niet meer 3 uur achter elkaar. De kat doet weer lief. De kat oogt gelukkiger weer.
Mijn katten begrijpen de gevaren prima. Wegwezen als er een hond langskomt, oppassen voor auto's,.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom ben je het voor jezelf goed aan het praten? De kat is meerdere malen in pijn thuis gekomen, heeft regelmatig bij de dierenarts gezeten dus iets gaat er niet goed buiten in die 3 uurtjes.
Vergelijk het met een jong kind, die laat je ook niet alleen buiten lopen aangezien die de gevaren niet begrijpt, die begeleid je buiten.
Een kat wordt door ons mensen klein gehouden, ze blijven in principe altijd een kitten.
Heb je al eens aan een lijntje uitlaten geprobeerd?
Ook dat niet alle mensen lief zijn voor katten? Dat hij niet zomaar alles mag eten wat lekker ruikt? Dat als hij gaat schuilen voor een storm de kans is dat hij opgesloten wordt en verhongerd?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:07 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mijn katten begrijpen de gevaren prima. Wegwezen als er een hond langskomt, oppassen voor auto's,.
Schuldgevoel waarschijnlijk. Ik wil het beste voor mijn kat. En dat kan ik dus niet geven in deze woning.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom ben je het voor jezelf goed aan het praten? De kat is meerdere malen in pijn thuis gekomen, heeft regelmatig bij de dierenarts gezeten dus iets gaat er niet goed buiten in die 3 uurtjes.
Vergelijk het met een jong kind, die laat je ook niet alleen buiten lopen aangezien die de gevaren niet begrijpt, die begeleid je buiten.
Een kat wordt door ons mensen klein gehouden, ze blijven in principe altijd een kitten.
Dat er idioten zijn die voor hun plezier katten schoppen is niets iets waar je rekening mee kan houden. Ik probeer mijn vertrouwen in de mensheid te behouden, en er vanuit te gaan dat er daar niet heel veel van rondlopen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook dat niet alle mensen lief zijn voor katten? Dat hij niet zomaar alles mag eten wat lekker ruikt? Dat als hij gaat schuilen voor een storm de kans is dat hij opgesloten wordt en verhongerd?
Veruit de meeste katten die buiten komen sterft een onnatuurlijke dood, terwijl dit voor binnenkatten juist uitzonderingen zijn.
Jouw kat zal wel de uitzondering zijn, net als iedere andere katteneigenaar met een buitenkat dat beweerd.
Dat is juist iets waar je wel rekening mee zou moeten houden, net als dat je als je kinderen hebt er rekening mee houdt dat er mensen zijn die kinderen nare dingen aan willen doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat er idioten zijn die voor hun plezier katten schoppen is niets iets waar je rekening mee kan houden. Ik probeer mijn vertrouwen in de mensheid te behouden, en er vanuit te gaan dat er daar niet heel veel van rondlopen.
Dan heb jij geluk, maar de meerderheid van de loslopende katten zitten in een woonwijk met een drukke weg in de buurt.quote:Uiteindelijk zullen ze misschien wel een ongeluk krijgen oid, maar daar ga ik niet vanuit.
De vorige 2 zijn een natuurlijke dood gestorven na een fantastisch leven.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik in een hele bosrijke omgeving woon, en ze dus bijna nooit in woonwijken zitten, behalve mijn eigen huis en tuin.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is juist iets waar je wel rekening mee zou moeten houden, net als dat je als je kinderen hebt er rekening mee houdt dat er mensen zijn die kinderen nare dingen aan willen doen.
Ik heb zelf een hekel aan kinderen met dieren vergelijken maar in deze gaat dat wel op denk ik, met als enige verschil dat kinderen opgroeien en leren en uiteindelijk volwassen worden dus dat je die steeds meer los kan laten naarmate ze ouder worden.
[..]
Dan heb jij geluk, maar de meerderheid van de loslopende katten zitten in een woonwijk met een drukke weg in de buurt.
Ik heb zelf met dieren gewerkt en stage gelopen bij een dierenartspraktijk en dierenambulance en als je ziet wat er allemaal kan gebeuren met katten zou voldoende reden moeten zijn om de kat tegen zichzelf en anderen te beschermen en het binnen te houden.
Daarnaast gebeuren er ook regelmatig ongelukken doordat een kat ineens de weg opschiet en mensen uitwijken met de auto of ineens op de rem gaan staan.
Als je daar rekening mee moet houden kan je je kinderen ook nooit naar buiten laten gaan he..?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is juist iets waar je wel rekening mee zou moeten houden, net als dat je als je kinderen hebt er rekening mee houdt dat er mensen zijn die kinderen nare dingen aan willen doen.
Zoals ik al schreef, niet meteen alleen nee, die maak je bekend met de buitenwereld onder begeleiding, die leer je wat wel en niet kan en waar ze voor moeten uitkijken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:38 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als je daar rekening mee moet houden kan je je kinderen ook nooit naar buiten laten gaan he..?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:52 schreef snakelady het volgende:
Als ik op straat een kind wil neerschoppen of beroven, kan je er ook niets tegen doen. Je kan ze op zoiets niet voorbereiden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, niet meteen alleen nee, die maak je bekend met de buitenwereld onder begeleiding, die leer je wat wel en niet kan en waar ze voor moeten uitkijken.
Kinderen groeien op, katten niet, die blijven hetzelfde en uiteraard leren ze wel het een en ander maar voornamelijk leren ze gevaar uit ervaring en dan kan het wel eens te laat zijn.
En honden dan ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:49 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Uit dit topic blijkt ook goed hoe egoļstisch een aantal kattenbezitters zijn.
''Mijn kat kan 's nachts niet binnenblijven want dan kan ik niet slapen'' ... vervolgens zetten ze de kat buiten, waar die dan een concert aan brul-/jankgeluiden kan geven. Zolang de kattenbezitter dus zelf maar geen last van heeft is het goed ...
Het is gewoon verboden om katten buiten je tuin te laten lopen. Eigen rechter spelen is misschien niet wenselijk, maar de mensen die de overlast hebben moeten vaak wel voor eigen rechter spelen omdat je geen idee hebt van wie de kat is of waar die vandaan komt.
Bron.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:49 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Het is gewoon verboden om katten buiten je tuin te laten lopen. Eigen rechter spelen is misschien niet wenselijk, maar de mensen die de overlast hebben moeten vaak wel voor eigen rechter spelen omdat je geen idee hebt van wie de kat is of waar die vandaan komt.
Honden zijn over het algemeen binnen. Moet jezelf ook weten, je vertelde dat je honden had toch?quote:
Je was me net voor. Nog eens nagezocht, katten mogen gewoon buiten lopen. Honden niet. Gewoon even uit zijn duim gezogen dus.quote:
Klopt, maar er zijn ook genoeg mensen die hun hond snachts buiten laten vanwege de "overlast". Niet denkende aan hun buren.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:22 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Honden zijn over het algemeen binnen. Moet jezelf ook weten, je vertelde dat je honden had toch?
Jep, omdat ik voor de jager opzoek was naar wetsartikelen zou ik dat zeker wel gezien moeten hebben als dat zo was.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je was me net voor. Nog eens nagezocht, katten mogen gewoon buiten lopen. Honden niet. Gewoon even uit zijn duim gezogen dus.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:24 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn ook genoeg mensen die hun hond snachts buiten laten vanwege de "overlast". Niet denkende aan hun buren.
Dit. Van die halve zwerfkatten zijn geen haar beter dan ratten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
Hier wonen vrij veel katten, maar ik heb eigenlijk nog nooit snachts katten gehoord, en ik slaap altijd met het raam open.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
[..]wat voor buurt woon jij dan?
Nog nooit van gehoord eigenlijk, en ik denk dat die ratio van katten en honden een zwaar groot verschil is wat betreft snachts buiten blijven
Een kat aan de lijnquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |