Net als dat als je een rokje draagt, je het risico loopt om verkracht te worden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je weet dat er genoeg mensen zijn die een bloedhekel aan katten hebben. Als je ze dan toch naar buiten laat weet je dat je dat risico loopt.
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Net als dat als je een rokje draagt, je het risico loopt om verkracht te worden.
Goede denkwijze wel.
Een kat vergelijken met tokkiegedrag.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:00 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Als ik in iemand zijn/haar tuin zit te schijten is het volkomen terecht wanneer ik daarvoor een schop krijg. Het heeft niks met stoer zijn te maken, maar het is gewoon tokkiegedrag. En tokkiegedrag verdient een tokkiestraf.
Dit!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef wise het volgende:
een HUISdier nemen en deze dan naar buitenschoppenNeem dan geen kat
Maar mijn kat vind zijn kattenbak heilig, en poept ook altijd thuis. Tot grote ergenis van mijzelf, want het stinktquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.
Het is nu eenmaal zo dat als jij een kat buiten laat schijten of bij iemand de vogelkooi probeert in te sluipen dat er genoeg mensen zijn die dat beest dan een schop verkopen.
Het schoppen van een dier, ipv het wegjagen komt ook voort uit sadisme. Als je roept naar een kat, of stampt op de grond naast een kat zal hij vluchten, als je hem toch daadwillig schopt ben je sadistisch bezig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
We wijken nu wel heel erg af, en nee met het eerste punt ben ik het niet eens. Verkrachting komt voort uit sadisme dus staat daar los van. Maar dat is geen onderwerp voor deze discussie.
Het is nu eenmaal zo dat als jij een kat buiten laat schijten of bij iemand de vogelkooi probeert in te sluipen dat er genoeg mensen zijn die dat beest dan een schop verkopen.
Geloof me, als ik daar achter zou komen, krijg je diezelfde klap terug. Ik vind het zo triest dat mensen er zo makkelijk over denken. Ooh dat dier is toch veel kleiner en zal weinig doen. Dus daarom mag ik het bewerken met voorwerpen of schoppen. ipv gewoon weg te jagen op een normale volwassen manier.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Dit!
Als hier een kat in de tuin of schuur loopt krijgt die de bats in de nek.
Ik denk dat het voornamelijk speelt dat mensen niet kunnen relativeren. Als ze zo'n kat dan bezig zien met een vogel, kikker of weet ik wat worden ze boos - gevoel van onrechtvaardigheid - terwijl het gewoon de natuur is en hem daarom een schop verkopen. Maar je hebt wel een punt dat er inderdaad sadistische kattenmishandelaars rondlopen ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:06 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het schoppen van een dier, ipv het wegjagen komt ook voort uit sadisme. Als je roept naar een kat, of stampt op de grond naast een kat zal hij vluchten, als je hem toch daadwillig schopt ben je sadistisch bezig.
En kattengeilers kunnen ALLE meest gekke en asociale gedrag van hun huisdiertje die altijd buiten is weer lekker goed praten en doen alsof er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:07 schreef 7nightwing7 het volgende:
En daar gaan we weer. Kattenhaters kunnen hun lol weer op. Ze draaien hun hand er niet voor om om even een filmpje of foto te plaatsen waar te zien is dat een kat aangevallen, mishandeld, of zelfs dood is. Zulke mensen zijn ziek in mijn ogen.
Ts: sterkte met je kat.
P.s.: heb zelf ook 2 honden en 2 katten.
In mijn optiek, (en misschien ben daarom gewoon een sulletje of een huilie, maar dan is dat maar zo) is het nooit rechtvaardig om een dier moedwillig te pijnigen, wanneer er geen direct gevaar van het dier uitgaat. Dat komt altijd voort uit sadisme.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk speelt dat mensen niet kunnen relativeren. Als ze zo'n kat dan bezig zien met een vogel, kikker of weet ik wat worden ze boos - gevoel van onrechtvaardigheid - terwijl het gewoon de natuur is en hem daarom een schop verkopen. Maar je hebt wel een punt dat er inderdaad sadistische kattenmishandelaars rondlopen ja.
Ja wegjagen heeft zin, dan zit de kat er 2 dagen kater weer te schijten. Nee, katteneigenaren zoals als jij, die verdienen geen lucht om te ademen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:08 schreef Toradora het volgende:
[..]
Geloof me, als ik daar achter zou komen, krijg je diezelfde klap terug. Ik vind het zo triest dat mensen er zo makkelijk over denken. Ooh dat dier is toch veel kleiner en zal weinig doen. Dus daarom mag ik het bewerken met voorwerpen of schoppen. ipv gewoon weg te jagen op een normale volwassen manier.
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
In mijn optiek, (en misschien ben daarom gewoon een sulletje of een huilie, maar dan is dat maar zo) is het nooit rechtvaardig om een dier moedwillig te pijnigen, wanneer er geen direct gevaar van het dier uitgaat. Dat komt altijd voort uit sadisme.
Je hebt het nu over tokkies en sadistische kattenmoordenaars en weet ik veel. Maar als Ingrid 2 deuren verderop weeeeeer kattenschijt uit haar mooie tuintje moet halen en ze ziet die kat, geeft ze hem ook een schop... pure frustratie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.
Emmer water werkt ook prima, doe dat 3 keer en die kat komt echt niet meer terug.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Ja wegjagen heeft zin, dan zit de kat er 2 dagen kater weer te schijten. Nee, katteneigenaren zoals als jij, die verdienen geen lucht om te ademen.
Dan zijn we het daar over eens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ben ik het ook volkomen mee eens, helaas lopen er genoeg tokkies rond die eerst schoppen zodra er woede opkomt en pas daarna (of helemaal niet) nadenken.
Dat maakt ingrid niet minder sadistisch. En ook niet minder tokkie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:12 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je hebt het nu over tokkies en sadistische kattenmoordenaars en weet ik veel. Maar als Ingrid 2 deuren verderop weeeeeer kattenschijt uit haar mooie tuintje moet halen en ze ziet die kat, geeft ze hem ook een schop... pure frustratie.
Dat valt wel mee hoor. Ik vind als je een kat in jouw tuin ziet dat schijten, je hem/haar rustig mag wegjagen. Stampen op de grond, klappen, of zelfs met de plantenspuit nat maken. Dat is vaak al genoeg. Maar trappen of slaan, dat gaat te ver.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
En kattengeilers kunnen ALLE meest gekke en asociale gedrag van hun huisdiertje die altijd buiten is weer lekker goed praten en doen alsof er niks aan de hand is.
Ja want ze geniet er van om die kat te schoppen, jij bent wel echt een huilie ja zoals je eerder zeiquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat maakt ingrid niet minder sadistisch. En ook niet minder tokkie.
sadistisch
[bijvoeglijk naamwoord]• waarbij men geniet van de pijn van anderen
Ook sadisme uit frustratie is sadisme.
Gek genoeg helpt dat allemaal niet is mijn ervaring. Maar een lichte trap tegen de kont wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:15 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Ik vind als je een kat in jouw tuin ziet dat schijten, je hem/haar rustig mag wegjagen. Stampen op de grond, klappen, of zelfs met de plantenspuit nat maken. Dat is vaak al genoeg. Maar trappen of slaan, dat gaat te ver.
Gedrag van je huisdier goedpratenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:04 schreef Toradora het volgende:
[..]
Een kat vergelijken met tokkiegedrag.![]()
Alsof dat beest er besef van heeft dat hij fout zit
Jij weet dat je fout zit, maar die kat niet.
Waarom denken mensen dat als een kat buiten loopt die zich perfect aan de bedachte regels van een buitenstaander gaat houden, of dat het baasje er constant achteraan hobbelt.
En ze reageert die frustatie af op die kat, door hem te schoppen voelt ze zich beter. Het lucht op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja want ze geniet er van om die kat te schoppen, jij bent wel echt een huilie ja zoals je eerder zei
Ik zeg net dat het uit frustratie komt.
Als mijn kat een kind verwond of doodbijt zal ik hem zelf terechtstellen als het nodig is..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Gedrag van je huisdier goedpraten
Als ik een rottweiler koop en die bijt een kind gewond of dood wordt de hond toch ook afgemaakt?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
En ze reageert die frustatie af op die kat, door hem te schoppen voelt ze zich beter. Het lucht op.
Lees nu de definitie van sadisme nog een keer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |