abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116064296
speel aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116064318
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou, nederland gaat behoorlijk naar de klote denk ik.. Dat wel.
Nee natuurlijk niet, laat je toch niks wijsmaken joh :D. Áls er dingen naar de klote gaan, dan gebeurt dat op internationale schaal en zal er hoedanook niks aan te doen zijn. Maar de mensheid heeft een historie van sissers op zijn naam staan en Nederland al helemaal.

We leven in een paradijs! Misschien niet hét paradijs, maar toch. Nederland gaat écht niet naar de klote.

Maar goed ik ben een optimist.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:37:58 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116064440
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Al sinds ik van school ben is het duidelijk dat 1 inkomen gezinnen geen huis (of geen luxe huis, iig) meer kunnen kopen. Dat is echt iets van +/- 30 jaar geleden. En dat mag je best kut vinden, het is nu eenmaal een kenmerk van deze tijd. Dus dan kun je twee dingen doen. Of het kut blíjven vinden, óf je leven zo inrichten dat je dit feit op een zo acceptabel mogelijke wijze aan kunt nemen.

Wij hadden ook nog met gemak 30k extra of meer kunnen lenen voor een leuke tophypotheek. Niet gedaan, we willen wat overhouden. We hadden ook best wat meer carriere kunnen hebben, niet gedaan, heel bewust. Dichtbij gaan werken (en nee, zo'n baan vind je niet in 1 dag), dat soort dingen. Tijd voor jezelf, niet voor dat dure huis.

Ik vind iedereen in Nederland zo... slachtofferig altijd. DOE EENS WAT, wil ik dan gillen. Actie!
Met je eens hoor maar het is wel kut dat als er ook maar IETS gebeurd dat meteen je hele zooitje overhoop ligt. Snap je?
pi_116064496
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, laat je toch niks wijsmaken joh :D. Áls er dingen naar de klote gaan, dan gebeurt dat op internationale schaal en zal er hoedanook niks aan te doen zijn. Maar de mensheid heeft een historie van sissers op zijn naam staan en Nederland al helemaal.

We leven in een paradijs! Misschien niet hét paradijs, maar toch. Nederland gaat écht niet naar de klote.

Maar goed ik ben een optimist.
Ik denk dat als we op deze manier geld blijven uitgeven wat er niet is, ook al is dat op zulk hoog niveau, we daar als burgers echt wel de prijs van zullen betalen.

Maar goed, het is het me niet waard om te emigreren. Ik kom tot nu toe best goed rond zelf, ik doe leuke dingen, heb te eten. Geen echt klagen dus.
pi_116064518
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:37 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Met je eens hoor maar het is wel kut dat als er ook maar IETS gebeurd dat meteen je hele zooitje overhoop ligt. Snap je?
Ja, dat is zo, het is een fragiel kaartenhuis. Daarom is het ook zo raar dat niemand van onze generatie meer lijkt te sparen (me included hoor, kwartje viel vrij laat). Toch een beetje de zure vruchten van de 'bomen tot in de hemel' generatie van de jaren '90 denk ik.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:41:46 #6
2964 Armageddon
pi_116064570
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, het is een fragiel kaartenhuis. Daarom is het ook zo raar dat niemand van onze generatie meer lijkt te sparen (me included hoor, kwartje viel vrij laat). Toch een beetje de zure vruchten van de 'bomen tot in de hemel' generatie van de jaren '90 denk ik.
Ik kan niet eens sparen. Wij komen net rond met onze centen. :D

Maar ik bezuinig nergens op hoor. We hebben een goed leven. We kunnen eens weg, af en toe iets kopen maar sparen. Nee. :P
pi_116064604
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

Op dit moment is wat er inkomt ook echt wat er uit gaat. Ik heb een vrij hoge huur als ik dat afzet tegen wat er binnenkomt. Maar huurtoeslag kan niet, want ik mag me niet inschrijven op het adres. Het is dus gewoon even roeien met wat ik heb. Als ik uiteindelijk een beter betaalbaar huis heb, of misschien wel samen met Joene iets vind, dan is ook dat verhaal weer heel anders.
pi_116064612
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:39 schreef Ticootje het volgende:

Maar goed, het is het me niet waard om te emigreren. Ik kom tot nu toe best goed rond zelf, ik doe leuke dingen, heb te eten. Geen echt klagen dus.
Ik merk aan mezelf dat ik steeds vaker de behoefte heb om wat minder in de drukte te staan. Minder mensen, minder gedoe, gewoon wat simpeler allemaal. Van iets als een verjaardag kan ik al aardig in de stress schieten, het gaat voor m'n gevoel allemaal nergens meer over. Iedereen wil hipper, sneller, mooier, leuker en ziet niet meer waar het om gaat. Dat broodje knakworst van de Unox reclame, zeg maar ;).

Lekker een hutje op de hei ofzo ;). Maar goed, daar heb je weer geld voor nodig dus.
pi_116064620
overigens gaan wij gewoon op 1 salaris wel een huis kopen hoor :7

al dat geklaag dat dat tegenwoordig niet meer kan :N gelul.
>:)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116064639
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Op dit moment is wat er inkomt ook echt wat er uit gaat.
Maar dat is natuurlijk niet altijd zo geweest. Ook jullie hebben betere tijden gekend.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:44:30 #11
2964 Armageddon
pi_116064668
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef simmu het volgende:

Leuk voor je joh! :?
pi_116064673
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik merk aan mezelf dat ik steeds vaker de behoefte heb om wat minder in de drukte te staan. Minder mensen, minder gedoe, gewoon wat simpeler allemaal. Van iets als een verjaardag kan ik al aardig in de stress schieten, het gaat voor m'n gevoel allemaal nergens meer over. Iedereen wil hipper, sneller, mooier, leuker en ziet niet meer waar het om gaat. Dat broodje knakworst van de Unox reclame, zeg maar ;).

Lekker een hutje op de hei ofzo ;). Maar goed, daar heb je weer geld voor nodig dus.
Ik hou helemaal niet van verjaardagen vieren. Dus dat heb ik meteen afgeschaft voor mezelf. Leyla is as maandag jarig, maar dit weekend ben ik er toch niet. Dus hebben we afgelopen zaterdag even mn ouders en opa en oma thuis gehad. Dat was wat mij betreft meer dan voldoende.

Ik hou dus ook van rust.
pi_116064683
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef simmu het volgende:

Wij redden het neeeeeeeeeeeeet niet. Scheelt een paar 100 euro. (Alhoewel ik niet weet welke toeslagen ik zou krijgen als mn vrouw niet meer zou werken bijv.). Maar het is geen vetpot dat, maar goed, dat hoeft ook niet he. In dat voorbeeld van Arma was het dat 30 jaar geleden waarschijnlijk ook niet.
pi_116064709
quote:
3s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar dat is natuurlijk niet altijd zo geweest. Ook jullie hebben betere tijden gekend.
Klopt, maar daarvan hebben we toen een auto gekocht en een caravan. Netjes voor gespaard.. En die centjes waren dus zo goed als op. We hadden toen we uit elkaar gingen nog een beetje spaargeld en daarmee hebben we het gat opgevangen wat er ontstond omdat we allebei moesten wennen aan 1 salaris...
pi_116064724
quote:
3s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

en die komen ook voor alle betrokken partijen weer terug :) althans dat is waar ik in geloof en wil geloven.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116064732
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wij redden het neeeeeeeeeeeeet niet. Scheelt een paar 100 euro. (Alhoewel ik niet weet welke toeslagen ik zou krijgen als mn vrouw niet meer zou werken bijv.). Maar het is geen vetpot dat, maar goed, dat hoeft ook niet he. In dat voorbeeld van Arma was het dat 30 jaar geleden waarschijnlijk ook niet.
tis allemaal afhankelijk van een heleboel factoren. waar je dan woont (in drenthe vind je makkelijker iets leuks en betaalbaars dan in de randstad), wat je opleiding is, wat je wensen zijn. maar om nou te zeggen dat een woning kopen op 1 salaris tegenwoordig echt niet meer kan? nou, nee. dat kan best
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:48:08 #17
2964 Armageddon
pi_116064784
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:46 schreef simmu het volgende:

[..]

tis allemaal afhankelijk van een heleboel factoren. waar je dan woont (in drenthe vind je makkelijker iets leuks en betaalbaars dan in de randstad), wat je opleiding is, wat je wensen zijn. maar om nou te zeggen dat een woning kopen op 1 salaris tegenwoordig echt niet meer kan? nou, nee. dat kan best
Als je in Schubbekuttenveen gaat wonen wel ja. 8-)
pi_116064787
quote:

[..]

Oh dat kans ook prima. Ik kan op mijn salaris een prima appartementje kopen hier in zoetermeer. Maar we wachten heel even af..
En misschien wil ik wel niet kopen, dat huren bevalt me eigenlijk prima.
pi_116064802
quote:

[..]

Hier kan dat ook wel. Maar dan gaan we er qua woonruimte en wijk wel op achteruit. En dat hebben we er niet voor over!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116064809
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:48 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Den haag ook! Er zijn prima appartementjes te vinden rond een ton.. Het is maar net wat je eisen zijn.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:03 #21
2964 Armageddon
pi_116064816
Ik koop never nooit niet van m'n leven.
pi_116064829
quote:

[..]

Daarnaast he, hele volksstammen zijn vroeger groot geworden in een flat. Onze Griekse ex-buren deden dat nog steeds. Maar nee, je MOET een tuin, een grote, op het zuiden. En je MOET dat leuke jaren 30 huis. En dan MOET gelijk die mooie keuken en geile badkamer.

Wat mensen wel eens vergeten, mijn ouders konden vroeger ook op 1 salaris een huis kopen maaaaaaaarrrrr zaten nog wel een jaar of wat tegen bouwbehang en de standaard geplaatste keuken aan te kijken. En mijn moeder ging ook uit schoonmaken om geld voor de extraatjes te verdienen.
pi_116064830
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:48 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nou dat den haag staan ook prima huisjes voor 125 - 130k maar ja dan moet je wel wat verbouwen en onderhouden etc en je hebt geen topwijk maja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:33 #24
2964 Armageddon
pi_116064834
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Den haag ook! Er zijn prima appartementjes te vinden rond een ton.. Het is maar net wat je eisen zijn.
Ik ga echt niet in zo'n kuthok zitten van drie vierkante meter waar de hele boel van opgeknapt moet worden. ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:49:58 #25
2964 Armageddon
pi_116064856
quote:
3s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarnaast he, hele volksstammen zijn vroeger groot geworden in een flat. Onze Griekse ex-buren deden dat nog steeds. Maar nee, je MOET een tuin, een grote, op het zuiden. En je MOET dat leuke jaren 30 huis. En dan MOET gelijk die mooie keuken en geile badkamer.

Wat mensen wel eens vergeten, mijn ouders konden vroeger ook op 1 salaris een huis kopen maaaaaaaarrrrr zaten nog wel een jaar of wat tegen bouwbehang en de standaard geplaatste keuken aan te kijken. En mijn moeder ging ook uit schoonmaken om geld voor de extraatjes te verdienen.
Psies! :D
pi_116064879
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik koop never nooit niet van m'n leven.
Dat riep ik ook , en straks als huis verkocht is denk ik dat waarschijnlijk ook , aan de andere kant voor een redelijke hypotheekbedrag ben ik goedkoper uit dan met particulier huren in de randstad.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:50:33 #27
2964 Armageddon
pi_116064880
HUREN FTW! *O*
pi_116064888
quote:

[..]

Ik ga echt niet in zo'n kuthok zitten van drie vierkante meter waar de hele boel van opgeknapt moet worden. ;)
vergeet de schotelantenna's niet A!
pi_116064921
quote:

[..]

Psies! :D
En gewoon gelijk ook lekker kopen he samen... en doe mij dan maar die tophypotheek want de droom gaat toch nooit over. Tsja, dan doet het zeer als de zeepbel spat. Wij hebben gewoon eerst eens een paar jaar gehuurd in een flatje, hell, onze dochter heeft de eerste 2 jaar van dr leven op een flat gewoond. Zie je niks van! 8-).

Ik mis echt heel veel realiteit bij mensen tegenwoordig.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:54:43 #30
2964 Armageddon
pi_116065041
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:

[..]

En gewoon gelijk ook lekker kopen he samen... en doe mij dan maar die tophypotheek want de droom gaat toch nooit over. Tsja, dan doet het zeer als de zeepbel spat. Wij hebben gewoon eerst eens een paar jaar gehuurd in een flatje, hell, onze dochter heeft de eerste 2 jaar van dr leven op een flat gewoond. Zie je niks van! 8-).

Ik heb 30 jaar op een flatje gewoond. 8-)
pi_116065046
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:51 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn meisjes delen een kamer... En als het aan mij ligt, dan zal dat ook wel even zo blijven. Arme kinderen.
pi_116065060
quote:
3s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou dat dus...
pi_116065065
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:54 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik heb 30 jaar op een flatje gewoond. 8-)
RIP aan de nabestaanden?
pi_116065071
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn meisjes delen een kamer... En als het aan mij ligt, dan zal dat ook wel even zo blijven. Arme kinderen.
Wij delen onze slaapkamer ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:56:08 #35
2964 Armageddon
pi_116065088
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:50 schreef Joene het volgende:

[..]

vergeet de schotelantenna's niet A!
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:56:47 #36
2964 Armageddon
pi_116065105
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

RIP aan de nabestaanden?
Ik heb er ook niets aan overgehouden. 8-)
pi_116065110
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:56 schreef Armageddon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo een buurtje , daar pas ik echt ff voor. :{w
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:57:39 #38
2964 Armageddon
pi_116065130
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:56 schreef Joene het volgende:

[..]

Zo een buurtje , daar pas ik echt ff voor. :{w
Je zal toch wat moeten J. :P
pi_116065158
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:55 schreef Joene het volgende:

[..]

Wij delen onze slaapkamer ;)
Ook nog.. Arme wij!
pi_116065194
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:57 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je zal toch wat moeten J. :P
Nou zoetermeer heeft ook genoeg van dat soort huizen heb ik al gezien ,ben wel serieus blij dat wij niet in een complete achterstandswijk wonen , maar in een rustig buurtje :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:59:55 #41
2964 Armageddon
pi_116065228
Hier staat elke dag een peloton pliesie in de straat of heli's in de lucht. 8-)
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:00:26 #42
2964 Armageddon
pi_116065247
Maar we gaan over een jaartje verhuizen richting Kijkduin. Heerlijk.
pi_116065255
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:59 schreef Armageddon het volgende:
Hier staat elke dag een peloton pliesie in de straat of heli's in de lucht. 8-)
Laak?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:00:57 #44
2964 Armageddon
pi_116065270
Even de oprotpremie afwachten van 5 ruggen. Ik woon scheef namelijk. Ken ik ook niets aan doen. 8-)
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:01:08 #45
2964 Armageddon
pi_116065279
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Laak?
MOERWIJK! *O*
pi_116065304
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef Armageddon het volgende:
Ik weet er nog een leuk bungalowtje te koop voor een tonnetje of 8/9
pi_116065306
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:00 schreef Armageddon het volgende:
Maar zo werkt het toch ook? Niemand wil graag tussen de tokkie's wonen maar soms moet je iets doen wat je liever niet wil, dan incasseer je, je herpakt je en zorgt dat je daarna verder kunt!
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:01:50 #48
2964 Armageddon
pi_116065310
Probeer maar eens geen PVV te stemmen als je hier woont. Onmogelijk. :D
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:02:11 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065324
Wij hebben ook een schotel...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_116065331
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:01 schreef Armageddon het volgende:
En heeft het geholpen, de afgelopen 2 jaar?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:02:30 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116065338
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wij leven van een salaris. Wonen dan wel ' landelijk' maar t kan best. Kwestie van keuzes maken. En aangaande het vermaak van kinderen: tuurlijk vermaken ze zich. Maar ze mogen van mij niet de hele dag tv kijken of computeren. En ja, als vriendjes op vakantie zijn....
Dan hángen ze. Niet eens chagrijnig maar gewoon lui. Ik heb er geen last van maar 8 weken thuis is dan echt te lang hoor. :D

En ja, ze zijn ook keurig opgevoed. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:02:31 #52
2964 Armageddon
pi_116065340
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:01 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik weet er nog een leuk bungalowtje te koop voor een tonnetje of 8/9
Rot op met je koop. Huur! Geen gezeik, direct er in. We hebben al wat leuke eensgezinswoningen gezien met 5 kamers. *O*
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:02 #53
2964 Armageddon
pi_116065352
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar zo werkt het toch ook? Niemand wil graag tussen de tokkie's wonen maar soms moet je iets niet wat je liever niet wil, dan incasseer je, je herpakt je en zorgt dat je daarna verder kunt!
Zo is dat. Sjoe roel men. *boks*
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:03:20 #54
2964 Armageddon
pi_116065363
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

En heeft het geholpen, de afgelopen 2 jaar?
Nee :D
pi_116065375
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:01 schreef Armageddon het volgende:
PVV heeft goede punten, en punten waar ik van denk of hij wel helemaal goed bij zn hoofd is. Nee die krijgt mijn stem niet.
pi_116065381
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Rot op met je koop. Huur! Geen gezeik, direct er in. We hebben al wat leuke eensgezinswoningen gezien met 5 kamers. *O*
met 300jaar wachttijd ?
pi_116065390
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nee :D
Maar dat ligt, laat me raden, aan de PvdA? :P.
pi_116065404
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

PVV heeft goede punten, en punten waar ik van denk of hij wel helemaal goed bij zn hoofd is. Nee die krijgt mijn stem niet.
naar aanleiding van gisteravond , denk ik alleen maar wat moet ik in godsnaam stemmen, alles is even kut :{
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:05:03 #59
2964 Armageddon
pi_116065434
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:03 schreef Joene het volgende:

[..]

met 300jaar wachttijd ?
Nee, lees dan. Direct er in!
pi_116065436
Overigens eten wij vanavond macaroni. Om het even wat toegankelijker te maken, he.
pi_116065444
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:02 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Tja, en een wachtlijst van hier tot tokio.. Gewoon 0 kans. Ook particulier en vrije sector allemaal wachtlijsten. Wat een bagger.
pi_116065452
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Nee, lees dan. Direct er in!
Doe eens link!
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:05:51 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065467
Je moet ook niet in de Randstad wonen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:05:51 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_116065468
Hier uiteindelijk een prima eengezinswoning gekregen. Maar wel met 10 jaar wachttijd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:05:51 #65
2964 Armageddon
pi_116065471
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:04 schreef Joene het volgende:

[..]

naar aanleiding van gisteravond , denk ik alleen maar wat moet ik in godsnaam stemmen, alles is even kut :{
Ik denk dat is voor de PP ga deze keer. Juist omdat het allemaal hetzelfde gelul in de ruimte is van die grote vier inderdaad.
pi_116065490
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef Luigi het volgende:
Overigens eten wij vanavond macaroni. Om het even wat toegankelijker te maken, he.
Ik heb er slavink uitgelegd... (Ja, groot inkopen en dan invriezen he?)
Ik gok iets van aardappeltjes, met... groente. Geen idee welke groente eigenlijk.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:06:44 #67
2964 Armageddon
pi_116065499
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doe eens link!
Ja daahaag. Dan zit jij er straks in. :D
pi_116065508
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:05 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik denk dat is voor de PP ga deze keer. Juist omdat het allemaal hetzelfde gelul in de ruimte is van die grote vier inderdaad.
Maar dat is toch zonde van je stem?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:07:13 #69
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065517
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb er slavink uitgelegd... (Ja, groot inkopen en dan invriezen he?)
Ik gok iets van aardappeltjes, met... groente. Geen idee welke groente eigenlijk.
Witlof
pi_116065520
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ja daahaag. Dan zit jij er straks in. :D
Den haag? Nee, ik ga niet terug.
pi_116065543
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef Grijs het volgende:

[..]

Witlof
Komt ie: Lust ik niet.

Kan ook dat ik de slavink in stukjes hak, de aardappeltjes kook en daarna bak en ui erdoor.. mmmm.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:08:13 #72
2964 Armageddon
pi_116065557
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat is toch zonde van je stem?
Helemaal niet. Hoe moet je anders kenbaar maken dat je die andere partijen zat bent?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:08:41 #73
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065577
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan ook dat ik de slavink in stukjes hak, de aardappeltjes kook en daarna bak en ui erdoor.. mmmm.
Ook lekker :)
pi_116065582
Als ik die doorberekeningen van het cpb kijk , ben ik geneigd om vvd of pvv te stemmen dit ivm huizenmarkt , en banenmarkt. Echter PVV is zinloos niemand wil (terecht) met wilders regeren. VVD voel ik me de afgelopen 1,5 jaar ook genaaid , maar de rest van de partijen kost gewoon onwijs veel geld aan de generatie na ons.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:09:19 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_116065599
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dan met doperwtjes! Succes verzekerd :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116065607
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Helemaal niet. Hoe moet je anders kenbaar maken dat je die andere partijen zat bent?
Maar een feit is dat 1 van die grote straks wel aan de macht is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:10:17 #77
2964 Armageddon
pi_116065627
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef Joene het volgende:
Als ik die doorberekeningen van het cpb kijk , ben ik geneigd om vvd of pvv te stemmen dit ivm huizenmarkt , en banenmarkt. Echter PVV is zinloos niemand wil (terecht) met wilders regeren. VVD voel ik me de afgelopen 1,5 jaar ook genaaid , maar de rest van de partijen kost gewoon onwijs veel geld aan de generatie na ons.
Ik wacht even dat interview af vanavond op FOK met de PP. Als me dat ook niet zint dan ga ik voor Geert. *O*
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:10:53 #78
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065647
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan of ze na de verkiezingen nog groot zijn.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:10:55 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_116065648
Ondanks dat ik baal van alle bezuinigingen, hoop ik dat de nieuwe regering ook gaat bezuinigen. We moeten af van een begrotingstekort.

Maar wat mij betreft wel OVERAL bezuinigen. Alle takken zoveel procent eraf, niet alleen onderwijs en zorg. Laat ontwikkelingssamenwerking en cultuur/sport en noem maar op, ook maar inleveren :Y
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116065652
Pffff atemmen.. Geeeen vb idee.. Ik vind het allemaal galbakken en sta nergens 100] achter.. Ik heb mijn stemkaart nog niet eens binnen.

En eten: broccolli met krieltjes en een hamburgert.

Mijn kids groeien ook op in een appartement met een balkon maar daar worden ze echt niet slechter van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116065658
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:10 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ik wacht even dat interview af vanavond op FOK met de PP. Als me dat ook niet zint dan ga ik voor Geert. *O*
Financieel gezien 1 van de beste keuzes tot 2017 volgens de cpb.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:11:16 #82
2964 Armageddon
pi_116065661
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

We zullen het wel zien op 12 september.
pi_116065662
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:08 schreef Joene het volgende:
PVV heeft behoorlijk afgedaan vind ik. Grote mond vooral, en als ze ooit zo groot worden en gaan regeren, dan hebben we helemaal een probleem.
VVD... Misschien dat Rutte het maar eens moet proberen met een goede regeringspartner, en niet dat zooitje wat er uiteindelijk kwam met gedoogsteun. Dat was gewoon als mislukt voordat ze begonnen.
pi_116065679
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:10 schreef Troel het volgende:
Ondanks dat ik baal van alle bezuinigingen, hoop ik dat de nieuwe regering ook gaat bezuinigen. We moeten af van een begrotingstekort.

Waarom ? Omdat europa dat wil ? De hele wereld leeft toch op geld wat er niet is ?
pi_116065700
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:10 schreef Troel het volgende:

Maar wat mij betreft wel OVERAL bezuinigen. Alle takken zoveel procent eraf, niet alleen onderwijs en zorg. Laat ontwikkelingssamenwerking en cultuur/sport en noem maar op, ook maar inleveren :Y
Met alleen maar bezuinigen help je je economie compleet naar de klote.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:12:23 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_116065703
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Waarom ? Omdat europa dat wil ? De hele wereld leeft toch op geld wat er niet is ?
Nee, omdat je geen geld uit moet geven dat er niet is. Als we nu op die, of over die 3% gaan zitten, hoeveel wordt dat straks dan als er geen aardgas meer is?

Ik vind het behoorlijk hypocriet dat er overal bijgezegd moet worden "geld lenen kost geld" en dat er zoveel mensen in de schulden zitten. Maar ondertussen hebben ze zelf hun huishoudboekje ook niet voor elkaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:12:37 #87
2964 Armageddon
pi_116065716
In ieder geval geen SP. Dat gaat een regelrechte ramp worden.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:13:08 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065735
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met alleen maar bezuinigen help je je economie compleet naar de klote.
En met niet bezuinigen de maatschappij...
pi_116065764
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef Armageddon het volgende:
Geen Sp , niet de opvolger van Job , geen d66 , geen groenlinks .
:P
pi_116065777
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef Armageddon het volgende:
Eens! Ik hou echt mn hart vast...

En eerlijk, volgens mij zouden we er financieel best op vooruit gaan (Al hoorde ik dat SP al vind dat je een grootverdiener bent als je meer dan 2000 eu bruto verdient :') ), maar kansloos geld uit blijven geven, daar gaan we ooit enorm de rekening voor betalen.
pi_116065784
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:12 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, omdat je geen geld uit moet geven dat er niet is. Als we nu op die, of over die 3% gaan zitten, hoeveel wordt dat straks dan als er geen aardgas meer is?

Als we stoppen met uitgeven van geld wat er niet is , is nederland failliet :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:14:49 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_116065798
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:14 schreef Joene het volgende:

[..]

Als we stoppen met uitgeven van geld wat er niet is , is nederland failliet :)
Dan was Nederland jaren geleden al failliet geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116065800
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eens! Ik hou echt mn hart vast...

En eerlijk, volgens mij zouden we er financieel best op vooruit gaan (Al hoorde ik dat SP al vind dat je een grootverdiener bent als je meer dan 2000 eu bruto verdient :') ), maar kansloos geld uit blijven geven, daar gaan we ooit enorm de rekening voor betalen.
De sp gaan je kinderen betalen.
pi_116065821
Ik stem bij gebrek aan een écht liberale partij in Nederland op D66. Daar kan ik me niet voor 100% in vinden, zo zijn ze idd behoorlijk eurofiel (hoewel ik niet 'tegen' Europa ben en ook niet tegen verregaande democratisering van Europa) en zijn ze dit ook nog eens redelijk kritiekloos, toch staat D66 zoveel mogelijk voor waar ik in geloof: vrijheid, vrijzinnigheid en een redelijk liberaal gedachtengoed. Investeren in onderwijs, geen bekrompen gedoe over drugs of internet, goed privacybeleid, etc. Een kabinet met VVD/D66 aangevuld met... de grote onbekende ;) zou wmb prima zijn.

VVD zijn nep liberalen, alternatief zou LibDem zijn maar het lijkt me geen goede tijd om op outsiders te stemmen.
pi_116065824
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:13 schreef Grijs het volgende:

[..]

En met niet bezuinigen de maatschappij...
Als je economie compleet op zn gat gaat help je daar ook de maatschappij niet mee? Gerelateerd is namelijk werkgelegenheid?
pi_116065829
Tis allemaal de schuld van Ruud !
pi_116065855
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:15 schreef Luigi het volgende:
Ik stem bij gebrek aan een écht liberale partij in Nederland op D66. Daar kan ik me niet voor 100% in vinden, zo zijn ze idd behoorlijk eurofiel (hoewel ik niet 'tegen' Europa ben en ook niet tegen verregaande democratisering van Europa) en zijn ze dit ook nog eens redelijk kritiekloos, toch staat D66 zoveel mogelijk voor waar ik in geloof: vrijheid, vrijzinnigheid en een redelijk liberaal gedachtengoed. Investeren in onderwijs, geen bekrompen gedoe over drugs of internet, goed privacybeleid, etc. Een kabinet met VVD/D66 aangevuld met... de grote onbekende ;) zou wmb prima zijn.

VVD zijn nep liberalen, alternatief zou LibDem zijn maar het lijkt me geen goede tijd om op outsiders te stemmen.
VVD is niks liberaals meer aan idd.
pi_116065863
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:11 schreef Joene het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat Griekenland (waar heel lang socialisten en near-communisten hebben geregeerd) het zo slecht nog niet gedaan heeft? En dat dat ons voorbeeld zou moeten zijn?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:17:38 #99
2964 Armageddon
pi_116065903
quote:

D66 vind ik ook niets. Die lullen met alle winden mee.
pi_116065939
quote:

Daar gaat het al mis bij de d66 voor mij. Ik ben gewoon enorm van baas in eigen land en baas over je eigen economie. Die regels uit brussel heeft ons echt nog niet geholpen, eerder gezorgd dat de crisis in een sneltreinvaart kwam.

Uit de EU is totaal onzin natuurlijk, die keus is gemaakt, daarmee moeten we leven, maar het is wel zoeken naar oplossingen. Miljarden naar brussel brengen kunnen we gewoon niet betalen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:18:44 #101
2964 Armageddon
pi_116065942
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:16 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dus wat je zegt is dat Griekenland (waar heel lang socialisten en near-communisten hebben geregeerd) het zo slecht nog niet gedaan heeft? En dat dat ons voorbeeld zou moeten zijn?
Dat lijkt me ook wel wat. De hele dag met je kut in de zon liggen en geen belasting betalen. Paar uurtjes per week "werken" :')
pi_116065986
quote:

[..]

Nee , wat ik zeg is dat een paar tienden afwijken van die 3% helemaal geen ramp is. En dat er niet geregeerd zou moeten worden om die 3% zo lang te handhaven. Het tekort niet meer laten oplopen en langzaam inlossen zou wat mij betreft beter zijn ? ipv de komende 4 jaar alles op alles zetten om dan in 2017 met 1,1% tekort te eindigen ?
pi_116065991
quote:

[..]

Die gevolgen die de grieken nu ondervinden, zie ik als reele gevolg als de SP aan de macht komt en dat blijft. Natuurlijk voor de simpele burger die niet verder kijkt dan eigen portemonnee is het prachtig. Werken tot je 55e, geen belasting enz... Maar die prijs ga je gewoon betalen, en anders je kinderen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:17 #104
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116065993
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je economie compleet op zn gat gaat help je daar ook de maatschappij niet mee? Gerelateerd is namelijk werkgelegenheid?
Economie ligt niet direct op z'n gat als er bezuinigd wordt. Er wordt m.i. veel te veel naar de korte termijn baten/kosten gekeken en niet naar de lange termijn: waar willen we naartoe.
Er wordt al jaren geroepen dat Nederland een kennisland moet worden, maar vervolgens is er alleen maar bezuinigd op onderwijs. Zo kan er over een poosje niet meer goed geregeerd worden, omdat niemand meer fatsoenlijk onderwijs heeft gehad.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:20:53 #105
2964 Armageddon
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:21:01 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_116066022
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:20 schreef Grijs het volgende:

[..]

Economie ligt niet direct op z'n gat als er bezuinigd wordt. Er wordt m.i. veel te veel naar de korte termijn baten/kosten gekeken en niet naar de lange termijn: waar willen we naartoe.
Er wordt al jaren geroepen dat Nederland een kennisland moet worden, maar vervolgens is er alleen maar bezuinigd op onderwijs. Zo kan er over een poosje niet meer goed geregeerd worden, omdat niemand meer fatsoenlijk onderwijs heeft gehad.
Dat dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116066033
quote:

[..]

Op dit moment wordt alleen gekeken naar de 3%... Waar het vandaan komt boeit niet, maar dat moet en zou behaald worden. Op korte termijn.
pi_116066063
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:21 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat dus.
Oh en de mensen die wel doorleren en daar langer over doen, die bestraffen we ook meteen maar.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:22:12 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_116066068
Punt is dat als je niet bezuinigd, je over die 3% heen zult gaan. Dus je moet wel bezuinigen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:22:37 #110
2964 Armageddon
pi_116066078
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh en de mensen die wel doorleren en daar langer over doen, die bestraffen we ook meteen maar.
Ligt er aan waarom ze er langer over hebben gedaan. Wanneer ziek niet toepassen wanneer zuipen en neuken en feesten wel.
pi_116066115
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:17 schreef Armageddon het volgende:

[..]

D66 vind ik ook niets. Die lullen met alle winden mee.
Nee, ze schreeuwen gewoon niet zo hard. Nuance, ik ben d'r gek op.

Heb echt een hekel aan dat simplisme waarmee extreem gecompliceerde problemen worden gereduceerd tot iets wat je in 5 minuten oplost. Leuk voor aan de bar, maar niet iets voor in de echte wereld natuurlijk.

Daarnaast hoop ik dat we eindelijk verlost worden van dat enorm nare jaren 50 sfeertje in Nederland, mede mogelijk gemaakt door CDA, CU en in mindere mate VVD. Weg met de christelijke bemoeipolitiek. Bah.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:24:04 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_116066138
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind dat sowieso een rare maatregel. Beetje de spelregels veranderen tijdens het spelen. Prima om zoiets in te stellen voor nieuwe studenten, die weten waar ze aan toe zijn. Laat het bestuursjaar maar zitten en ga studeren of neem de extra kosten erbij. Zolang mensen die daadwerkelijk extra tijd nodig hebben omdat ze een handicap hebben, maar wel extra tijd krijgen. En een studie die langer duurt, moet ook naar rato meer tijd krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116066144
quote:

[..]

pi_116066152
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:22 schreef Troel het volgende:
Punt is dat als je niet bezuinigd, je over die 3% heen zult gaan. Dus je moet wel bezuinigen?
Oh maar iets bezuinigen is ook niet verkeerd hoor ,en volgens mij stelt elke partij bezuinigingen voor alleen de een wat radicaler dan de andere . En bij geen 1 partij is er een doelgroep die niet gepakt wordt . De vraag is alleen moet het zo snel ? of kunnen we ipv 5 jaar ook in 10 jaar inlossen ?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:25:15 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_116066184
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:24 schreef Joene het volgende:

[..]

Oh maar iets bezuinigen is ook niet verkeerd hoor ,en volgens mij stelt elke partij bezuinigingen voor alleen de een wat radicaler dan de andere . En bij geen 1 partij is er een doelgroep die niet gepakt wordt . De vraag is alleen moet het zo snel ? of kunnen we ipv 5 jaar ook in 10 jaar inlossen ?
Hoe lang we er over doen maakt me niet zo heel veel uit, als het maar opgelost is voordat het gas op is :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:25:35 #116
2964 Armageddon
pi_116066200
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarnaast hoop ik dat we eindelijk verlost worden van dat enorm nare jaren 50 sfeertje in Nederland, mede mogelijk gemaakt door CDA, CU en in mindere mate VVD. Weg met de christelijke bemoeipolitiek. Bah.
:Y
pi_116066218
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe lang we er over doen maakt me niet zo heel veel uit, als het maar opgelost is voordat het gas op is :@
*insert fout oorlogsgrapje*
pi_116066251
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:25 schreef Armageddon het volgende:

[..]

:Y
Echt he? En dan dat soort figuren als Fred Teeven die het liefst op elke straathoek een camera hangen. Wat dan een zogenaamde VVD-er is. We waren zo goed bezig in Nederland... en we hebben zoveel verprutst...

Ik vind het echt zonde als ik Nederland eind jaren '90 zie en vergelijk met nu.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:27:49 #119
2964 Armageddon
pi_116066275
Over zon gesproken, ik ga even met m'n klabanus in de zon zitten.
pi_116066314
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt he? En dan dat soort figuren als Fred Teeven die het liefst op elke straathoek een camera hangen. Wat dan een zogenaamde VVD-er is. We waren zo goed bezig in Nederland... en we hebben zoveel verprutst...

Tsjah maar is het geen politiek falen dat het geweld kennelijk zo is toegenomen ? blijkbaar was er toch iets teveel leven en laten leven ? ondanks dat ik het niet eens ben met overal maar bekeken worden en het inleveren van mn privacy, ik zit er ook niet op tewachten dat men maar neergestoken wordt en er geen dader te bekennen is (niet dat die nu wel wordt gepakt).
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:29:47 #121
2964 Armageddon
pi_116066331
quote:

[..]

Die camera's hadden er niet hoeven hangen als we al die fijne medelanders niet hadden binnen gelaten. Kijk jij wel eens Opsporing Marokkanen gezocht?
pi_116066426
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Die camera's hadden er niet hoeven hangen als we al die fijne medelanders niet hadden binnen gelaten. Kijk jij wel eens Opsporing Marokkanen gezocht?
Vlak oost europeanen niet uit!
pi_116066433
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:24 schreef Joene het volgende:

[..]

Punt is alleen dat als we rond die 3% blijven zitten, we nog steeds niets inlossen maar enkel iets minder schulden maken dan vroeger.
PWBF
pi_116066437
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Joene het volgende:

[..]

Tsjah maar is het geen politiek falen dat het geweld kennelijk zo is toegenomen ? blijkbaar was er toch iets teveel leven en laten leven ? ondanks dat ik het niet eens ben met overal maar bekeken worden en het inleveren van mn privacy, ik zit er ook niet op tewachten dat men maar neergestoken wordt en er geen dader te bekennen is (niet dat die nu wel wordt gepakt).
Heel London hangt vol met camera's en de criminaliteit wordt er echt niet minder voor. Er gaat weinig preventieve werking uit van een camera, hooguit dat je de dader sneller hebt. Maar goed daar heb je wat aan als je dood ligt te bloeden op de grond.

De politiek heeft weinig invloed op geweld denk ik. Het is niet alsof de afgelopen 10 jaar minder gewelddadig waren dan de jaren '90 ofzo. Geweld in de samenleving is een optelsom van opvoeding, sociale omstandigheden, onderwijs en... (ik vind het vervelend om te zeggen maar het is toch echt zo vrees ik) de verheerlijking van geweld in de media en in het dagelijks leven. Eén blote tiet en het land staat op z'n kop maar 10 jarigen die hele dagen in Call of Duty rondhangen en geen haan die er naar kraait. Ik zeg niet dat games en tv verantwoordelijk zijn voor geweld, maar de hele dag geconfronteerd worden met geweld moét haast wel zorgen voor een soort van... acceptatie, ofzo.
pi_116066459
quote:

Wat is dan het verschil tussen eind jaren '90 en nu?
PWBF
pi_116066479
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen eind jaren '90 en nu?
Vrijheid.
pi_116066490
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Punt is alleen dat als we rond die 3% blijven zitten, we nog steeds niets inlossen maar enkel iets minder schulden maken dan vroeger.
Jij denkt dat we ooit op 0% komen ?
pi_116066508
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vrijheid.
Is die mentaliteit dan niet het gevolg van wat we dus nu bij de kinderen uit de jaren 90 zien? Alles moet maar kunnen...
pi_116066530
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Heel London hangt vol met camera's en de criminaliteit wordt er echt niet minder voor. Er gaat weinig preventieve werking uit van een camera, hooguit dat je de dader sneller hebt. Maar goed daar heb je wat aan als je dood ligt te bloeden op de grond.

De politiek heeft weinig invloed op geweld denk ik. Het is niet alsof de afgelopen 10 jaar minder gewelddadig waren dan de jaren '90 ofzo. Geweld in de samenleving is een optelsom van opvoeding, sociale omstandigheden, onderwijs en... (ik vind het vervelend om te zeggen maar het is toch echt zo vrees ik) de verheerlijking van geweld in de media en in het dagelijks leven. Eén blote tiet en het land staat op z'n kop maar 10 jarigen die hele dagen in Call of Duty rondhangen en geen haan die er naar kraait. Ik zeg niet dat games en tv verantwoordelijk zijn voor geweld, maar de hele dag geconfronteerd worden met geweld moét haast wel zorgen voor een soort van... acceptatie, ofzo.
Klopt hoor , toch denk ik dat camera's wellicht iets helpen of althans dat hoop ik net als de dnaspray. Ik ben er niet mee blij mee dat het schijnbaar nodig is , maar misschien is het nog wel erger zonder die middelen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:37:17 #130
2964 Armageddon
pi_116066534
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vlak oost europeanen niet uit!
Ook zulk fijn volk inderdaad. Echt van die mensen die echt wat toevoegen hier.
pi_116066551
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ook zulk fijn volk inderdaad. Echt van die mensen die echt wat toevoegen hier.
De blowjobs voor een 10tje A.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:38:33 #132
2964 Armageddon
pi_116066567
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef Joene het volgende:

[..]

Klopt hoor , toch denk ik dat camera's wellicht iets helpen of althans dat hoop ik net als de dnaspray. Ik ben er niet mee blij mee dat het schijnbaar nodig is , maar misschien is het nog wel erger zonder die middelen.
Je kan ook al die gasten het land uit donderen. Kun je al de camera's weer opruimen en kunnen we weer fijn picknicken in het Zuiderpark zonder overhoop gestoken te worden. 8-)
pi_116066582
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:38 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je kan ook al die gasten het land uit donderen. Kun je al de camera's weer opruimen en kunnen we weer fijn picknicken in het Zuiderpark zonder overhoop gestoken te worden. 8-)
Gezallig! *)
pi_116066593
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is die mentaliteit dan niet het gevolg van wat we dus nu bij de kinderen uit de jaren 90 zien? Alles moet maar kunnen...
Ja, dat riep ik dus al in het vorige topic. Het is ook een wisselwerking, alleen extremen zijn niet goed. Deze tijd zal een correctie zijn op die jaren denk ik. En wat hierna komt zal daar weer tussenin zitten, wellicht.

Daarnaast vind ik de hele typering van 'alles moet kunnen' van de jaren '90 niet kloppen. Het klopt dat er heel veel vrijheid was, maar niet dat alles moest kunnen. Ik (spreek even voor mezelf nu) vond juist dat iedereen erg op elkaar lette, ook de jeugd, er heerste toch een soort van positieve vibe onder elkaar. Ik vond de jaren '90 een soort kapitalistische versie van de jaren '70 (volgen we het nog?) Tegenwoordig lijkt iedereen er vooral op uit het elkaar zuur te maken en elkaar niks te gunnen. Ook jongeren, die elkaar zo afsnauwen enzo. Zo naar.
pi_116066616
quote:

[..]

Probleem is dat Brussel niet toelaat dat je zo met vreemdelingen omgaat...

Net als die uitgeprocedeerde irakezen.. Die dan verzamelen bij de ind, omdat ze het niet eens zijn met de beslissing. Hoe makkelijk wil je het maken? De hele zooi in 1 bus, schiphol en enkele reis terug... Maar nee, dat mag niet.
pi_116066644
quote:

[..]

Je moet gewoon handhaven. Er staan gevangenissen leeg die we verhuren aan de Belgen terwijl we genoeg uitschot hebben, autochtoon én allochtoon, om ze mee op te vullen. We hebben echt regels genoeg in Nederland om elk probleem mee te lijf te gaan.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:41:20 #137
2964 Armageddon
pi_116066658
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Net als die uitgeprocedeerde irakezen.. Die dan verzamelen bij de ind, omdat ze het niet eens zijn met de beslissing. Hoe makkelijk wil je het maken? De hele zooi in 1 bus, schiphol en enkele reis terug... Maar nee, dat mag niet.
Dan sturen we ze toch naar Brussel? 8-)
pi_116066660
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat riep ik dus al in het vorige topic. Het is ook een wisselwerking, alleen extremen zijn niet goed. Deze tijd zal een correctie zijn op die jaren denk ik. En wat hierna komt zal daar weer tussenin zitten, wellicht.

Daarnaast vind ik de hele typering van 'alles moet kunnen' van de jaren '90 niet kloppen. Het klopt dat er heel veel vrijheid was, maar niet dat alles moest kunnen. Ik (spreek even voor mezelf nu) vond juist dat iedereen erg op elkaar lette, ook de jeugd, er heerste toch een soort van positieve vibe onder elkaar. Ik vond de jaren '90 een soort kapitalistische versie van de jaren '70 (volgen we het nog?) Tegenwoordig lijkt iedereen er vooral op uit het elkaar zuur te maken en elkaar niks te gunnen. Ook jongeren, die elkaar zo afsnauwen enzo. Zo naar.
Ik denk dat wij toch iets te veel in leeftijd verschillen, de jaren 90 hebben we daardoor echt wel anders meegemaakt.
Ik zie de jaren 90 vooral de tijd waarin de vrije opvoeding helemaal in was...
pi_116066667
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mwoch, dat probleem ligt meer in een kleinigheidje dat we een 'grondwet' noemen...
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:41:53 #140
2964 Armageddon
pi_116066679
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je moet gewoon handhaven. Er staan gevangenissen leeg die we verhuren aan de Belgen terwijl we genoeg uitschot hebben, autochtoon én allochtoon, om ze mee op te vullen. We hebben echt regels genoeg in Nederland om elk probleem mee te lijf te gaan.
Dan moet je het halve land opsluiten. Weet je wat dat kost!?
pi_116066694
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat wij toch iets te veel in leeftijd verschillen, de jaren 90 hebben we daardoor echt wel anders meegemaakt.
Ik zie de jaren 90 vooral de tijd waarin de vrije opvoeding helemaal in was...
Ik heb het meer ervaren als 'eigen verantwoordelijkheid'. Wat ook inhield dat ik zelf op de blaren moest zitten.
pi_116066709
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mwoch, dat probleem ligt meer in een kleinigheidje dat we een 'grondwet' noemen...
We zijn toch hard bezig om een europese aan te nemen , kan die van ons zelf er wel uit :{
pi_116066719
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan moet je het halve land opsluiten. Weet je wat dat kost!?
Ik snap dat dat zo lijkt als je daar woont maar geloof me, de criminele allochtonen zijn nog steeds ondertallig aan de hele Nederlandse bevolking hoor.
pi_116066728
we hebben toch niets aan onze eigen grondwet... mooi voor de bühne maar verder niets...
PWBF
pi_116066739
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik snap dat dat zo lijkt als je daar woont maar geloof me, de criminele allochtonen zijn nog steeds ondertallig aan de hele Nederlandse bevolking hoor.
1 op 2 ?
pi_116066755
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:42 schreef Joene het volgende:

[..]

We zijn toch hard bezig om een europese aan te nemen , kan die van ons zelf er wel uit :{
Tsja, onze kans om er over mee te praten hebben we verprutst door het vorige referendum erover als spelletje te zien. Jammer, helaas.

Of had je graag mee bepaald wat er in Europa gebeurt?
pi_116066800
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Nielsch het volgende:
we hebben toch niets aan onze eigen grondwet... mooi voor de bühne maar verder niets...
Ja zo kun je niet discussieren natuurlijk... de 1 roept dat 1 op 2 Nederlanders (of ze nou allochtoon zijn of niet) crimineel zijn en het land uit moeten, de ander dat de grondwet van Nederland waardeloos is...

Zucht. Simplisme viert hoogtij. Ik kan er zó slecht tegen.
pi_116066811
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Tsja, onze kans om er over mee te praten hebben we verprutst door het vorige referendum erover als spelletje te zien. Jammer, helaas.

Nee ik hoef niet zo mee te bepalen wat er in europa gebeurt , net als dat ik niet nodig vind dat europa dat met de onze doet.
pi_116066848
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik hoef niet zo mee te bepalen wat er in europa gebeurt , net als dat ik niet nodig vind dat europa dat met de onze doet.
Je weet dat de Europese samenwerking in zijn huidige vorm ons gemiddeld een extra maandsalaris aan inkomsten per jaar oplevert he?
pi_116066882
Wat een onzin. We zijn na de Gouden Eeuw / VOC helemaal nooit baas over eigen economie geweest en zullen dat ook nooit worden. Daarvan zijn we gewoon te afhankelijk van Duitsland en Frankrijk.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:48:10 #151
2964 Armageddon
pi_116066886
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Celine is de enige blanke op de psz. Misschien is dat nu nog zo maar dat is over een paar jaar niet meer zo. :-)

En er gebeuren ook positieve dingen hier hoor. We hebben Turkse buren. Die hebben de hoofdoek afgegooid en praten uitsluitend Nederlands. Helemaal goed!

Alleen woont er dan verderop weer een Nederlands mens die een hoofdoek is gaan dragen en de Islam aanhangt. :')
pi_116066888
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je weet dat de Europese samenwerking in zijn huidige vorm ons gemiddeld een extra maandsalaris aan inkomsten per jaar oplevert he?
ik ben niet tegen Europese samenwerking hoor , wel tegen europees opgelegde regelgeving.
pi_116066929
quote:
9s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja zo kun je niet discussieren natuurlijk... de 1 roept dat 1 op 2 Nederlanders (of ze nou allochtoon zijn of niet) crimineel zijn en het land uit moeten, de ander dat de grondwet van Nederland waardeloos is...

Zucht. Simplisme viert hoogtij. Ik kan er zó slecht tegen.
Geen simplisme. We hebben niets aan onze grondwet. Leuk dat we wat normen en waarden met elkaar hebben afgesproken maar de rechter mag er niet aan toetsen zoals dat in de VS wel mag. Het is dus ook geen wetboek.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:49:50 #154
2964 Armageddon
pi_116066952
Goed topic dit trouwens 8-)
pi_116066982
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Joene het volgende:

[..]

ik ben niet tegen Europese samenwerking hoor , wel tegen europees opgelegde regelgeving.
terecht, Europa is eng!
PWBF
pi_116066994
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Nielsch het volgende:
Wat een onzin. We zijn na de Gouden Eeuw / VOC helemaal nooit baas over eigen economie geweest en zullen dat ook nooit worden. Daarvan zijn we gewoon te afhankelijk van Duitsland en Frankrijk.
Ik leerde vroeger al, als Duitsland ziek is dan heeft Nederland de hik. Het is idd onzin om over Nederland te praten als zelfstandig, ommuurd en protectionistisch bolwerk. Toen de EEG ons bakken met geld opleverde decennia geleden hoorde ik ook niemand zo principieel doen over Nederlandse wetten en invloeden. Sterker nog, we zijn er groot mee geworden.
pi_116067008
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Spelletje? We hadden eindelijk de kans om eens te laten horen wat we van europa vinden. En wat blijkt, we willen gewoon geen regelgeving centraal vanuit europa..

Dat het ons dan alsnog door de neus wordt geboord, onder een andere naam, vind ik gewoon belachelijk!

Blijkbaar die de meerderheid van de nederlanders dus gewoon tegen de bemoeienis vanuit de EU.
pi_116067038
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik leerde vroeger al, als Duitsland ziek is dan heeft Nederland de hik. Het is idd onzin om over Nederland te praten als zelfstandig, ommuurd en protectionistisch bolwerk. Toen de EEG ons bakken met geld opleverde decennia geleden hoorde ik ook niemand zo principieel doen over Nederlandse wetten en invloeden. Sterker nog, we zijn er groot mee geworden.
Er was niets mis met die samenwerking.. Waarom moesten we zo nodig doordraven? Het was goed zoals het was. Een uni is de grootste fout die er gemaakt is.
pi_116067064
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Joene het volgende:

[..]

Maar dan krijg je dus bizarre situaties waarbij landen als Griekenland wel profiteren van de samenwerking maar niet de lasten hoeven te dragen. Als je bijvoorbeeld een centrale pensioenleeftijd zou hebben, dan voorkom je huidige situaties. Wat jij eigenlijk zegt is dat je het wel best vindt dat het zo gaat zoals het de afgelopen 20 jaar is gegaan met Griekenland en dergelijke.
PWBF
pi_116067070
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

terecht, Europa is eng!
Het is niet Eng, maar ik denk dat ieder land beter voor zich zelf kan bepalen , en dat als je samen als handelspartners naar buiten treed is een mooi iets ,waardoor je een sterke positie in kan nemen maar we hoeven straks toch niet op europees niveau te gaan bepalen dat we schijtpapier van een bepaald merk gaan boycotten omdat er chinese kinderhandjes aan meewerken.
pi_116067078
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Spelletje? We hadden eindelijk de kans om eens te laten horen wat we van europa vinden...
Ach kom. De verkiezingsprogramma's waren echt niet geheim in de jaren '60, '70 en '80 hoor. Voordat we doorhadden dat het iets is waar je eventueel ook wel eens geld in moet investeren is het meer collectieve desinteresse geweest.
pi_116067082
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Er was niets mis met die samenwerking.. Waarom moesten we zo nodig doordraven? Het was goed zoals het was. Een uni is de grootste fout die er gemaakt is.
Het was helemaal niet goed zoals het was. Zoals het was heeft ervoor gezorgd dat Griekenland en Spanje lekker konden luieren op onze centen en dat we er nu weer miljarden moeten insteken.
PWBF
pi_116067109
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het was helemaal niet goed zoals het was. Zoals het was heeft ervoor gezorgd dat Griekenland en Spanje lekker konden luieren op onze centen en dat we er nu weer miljarden moeten insteken.
Dat is ook pas van de laatste jaren he.Sinds we zo nodig een groot 3e rijk moesten vormen.

en er zo een gezamelijke munt etc moest komen.

Zo een front tegen amerika :{
pi_116067110
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Geen simplisme. We hebben niets aan onze grondwet. Leuk dat we wat normen en waarden met elkaar hebben afgesproken maar de rechter mag er niet aan toetsen zoals dat in de VS wel mag. Het is dus ook geen wetboek.
You lost me. Leg uit! :). (oprecht geinteresseerd dus)
pi_116067143
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat is ook pas van de laatste jaren he.Sinds we zo nodig een groot 3e rijk moesten vormen.

De enige die ik eind jaren '90 over 'het monster' Europa heb gehoord was de - tadaaa, SP. En ik heb maar weinig mensen SP zien stemmen destijds.

Overigens is het stemgedrag van vriendje Wilders toen hij nog voor de VVD in de Tweede Kamer zat ook erg interessant te noemen, aangaande Europese onderwerpen. Maar goed, dat wil -ie nu niet meer horen gok ik zo ;).
pi_116067158
in de jaren 60 toen we gewoon de krachten van de landen bundelde (de staal industrie) etc was dat toch gewoon een mooi voorbeeld van samenwerken en toch je eigen munt en regels behouden ?
pi_116067168
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is niet Eng, maar ik denk dat ieder land beter voor zich zelf kan bepalen , en dat als je samen als handelspartners naar buiten treed is een mooi iets ,waardoor je een sterke positie in kan nemen maar we hoeven straks toch niet op europees niveau te gaan bepalen dat we schijtpapier van een bepaald merk gaan boycotten omdat er chinese kinderhandjes aan meewerken.
Het gaat er niet alleen om om als handelspartners naar buiten te treden. Het is natuurlijk wel erg makkelijk en gezellig om die paar belachelijke wetten te highlighten voor de bühne maar die overige 99% aan wetten waar heel veel burgers en ondernemers van profiteren niet te noemen. Waarschijnlijk weet je die ook niet eens.
PWBF
pi_116067188
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

De enige die ik eind jaren '90 over 'het monster' Europa heb gehoord was de - tadaaa, SP. En ik heb maar weinig mensen SP zien stemmen destijds.

Overigens is het stemgedrag van vriendje Wilders toen hij nog voor de VVD in de Tweede Kamer zat ook erg interessant te noemen, aangaande Europese onderwerpen. Maar goed, dat wil -ie nu niet meer horen gok ik zo ;).
Klopt maar Wilders is gewoon een soort D66 , vertelt wat hem goed uitkomt , daarom ook kansloos :) Met zn rechtse ideeen en zn linkse politieke houding komt die ook nooit ergens.
pi_116067208
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Joene het volgende:

[..]

en er zo een gezamelijke munt etc moest komen.

Lol! Hoe kortzichtig kun je zijn? Wat er nu met Griekenland en Spanje aan de hand is, is ongeveer 30 jaar in the making geweest. Dat is echt niet iets van de laatste jaren. De gezamenlijke munt is echt niet iets van de laatste jaren, dat werd al in 1979 afgesproken.
PWBF
pi_116067223
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om om als handelspartners naar buiten te treden. Het is natuurlijk wel erg makkelijk en gezellig om die paar belachelijke wetten te highlighten voor de bühne maar die overige 99% aan wetten waar heel veel burgers en ondernemers van profiteren niet te noemen. Waarschijnlijk weet je die ook niet eens.
Waar profiteer jij van dan dat we 1 europa zijn ? persoonlijk ? , het feit dat je niet meer naar het gwk hoeft ?

Het feit dat de ex en import kosten lager zijn onderling of zijn verdwenen zelfs?
pi_116067237
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lol! Hoe kortzichtig kun je zijn? Wat er nu met Griekenland en Spanje aan de hand is, is ongeveer 30 jaar in the making geweest. Dat is echt niet iets van de laatste jaren. De gezamenlijke munt is echt niet iets van de laatste jaren, dat werd al in 1979 afgesproken.
En toen bleek dat dit soort uiterst complexe problemen verdieping, studie en nuance vereisen... Maar tsja, daar win je geen zetels mee.
pi_116067272
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is misschien wel langer geweest, maar "wij" wilden ze zo nodig erbij hebben met zn allen toen we zo 1 europa wilde toch ? Nu houden we opeens de arme landen buiten nu we zien hoe het gaat... beetje laat ?
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 15:02:31 #173
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116067319
ik zou wel willen dat ik met werken geld verdiende in plaats van dat het me geld kost.
welke politieke partij heeft daar wat zinnigs over?
want mijn motivatie moet ik wel iedere dag van de grond rapen op deze manier
pi_116067332
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

En toen bleek dat dit soort uiterst complexe problemen verdieping, studie en nuance vereisen... Maar tsja, daar win je geen zetels mee.
Diegene die het best kan praten en het mooiste plaatje voorhoud en ook nog is een klein beetje lange termijn denken erin heeft die wint toch :P
pi_116067351
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:02 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou wel willen dat ik met werken geld verdiende in plaats van dat het me geld kost.
welke politieke partij heeft daar wat zinnigs over?
want mijn motivatie moet ik wel iedere dag van de grond rapen op deze manier
Werken kost je geen geld ,ja misschien nu ti jdelijk , maar werken kost absoluut geen geld.
pi_116067360
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

You lost me. Leg uit! :). (oprecht geinteresseerd dus)
In Amerika kan de rechter een bepaalde wet tegenhouden omdat deze strijdig zou zijn met de grondwet. In Nederland kan dit niet. We hebben wel een grondwet maar de rechter kan daar niet aan toetsen. Als een kabinet dus met een wetsvoorstel komt dat indruist tegen de grondwet, dan kan de rechter daar feitelijk niets tegen doen.

GroenLinks wilde dit ooit wijzigen, maar zover is het nooit gekomen.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-aan-Grondwet.dhtml
PWBF
pi_116067388
Overigens weten denk ik maar weinig mensen dat er in het D66 programma ook zaken staan als

quote:
Zaken die het best dicht bij mensen geregeld kunnen worden, zoals onderwijs, zorg, pensioenen en sociale woningbouw, regelen we in Nederland en in onze gemeenten.
:).

Dat D66 blindelings alle beslissingen en gelden te 'Brussel' wil neerleggen is echt een overdrijving.
pi_116067433
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:04 schreef Luigi het volgende:
Overigens weten denk ik maar weinig mensen dat er in het D66 programma ook zaken staan als

[..]

:).

Dat D66 blindelings alle beslissingen en gelden te 'Brussel' wil neerleggen is echt een overdrijving.
Elke partij heeft wel goede punten, en met alle goede punten van alle partijen bijelkaar , zou je een heel fatsoenlijk en ook nog verantwoord iets hebben. Echter een 5/6/7 partijen kabinet is ook vragen om oorlog.
pi_116067505
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:59 schreef Joene het volgende:

[..]

Waar profiteer jij van dan dat we 1 europa zijn ? persoonlijk ? , het feit dat je niet meer naar het gwk hoeft ?

Het feit dat de ex en import kosten lager zijn onderling of zijn verdwenen zelfs?
Verdiep je bijvoorbeeld eens in het Europees Belastingrecht. Heel veel (kleine) ondernemers hoeven bijvoorbeeld geen buitenlands BTW-nummer meer aan te vragen op het moment dat ze iets in het buitenland gaan verdienen. Dit is namelijk - en dat is op Europees niveau geregeld - tot een bepaald bedrag vrijgesteld. Met name kleine ondernemers en zelfstandigen profiteren daar ontzettend van aangezien ze dit een behoorlijke papierwinkel scheelt.

Mijn vrouw kan zo aan de bak in Oxford als ze dat wil. Heeft daar connecties en na haar PhD. lijkt haar dat best wel gaaf. Dankzij Europese regelgeving is er geen wet in Engeland die haar tegen kan houden. Mooi geregeld wat mij betreft!
PWBF
pi_116067512
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:06 schreef Joene het volgende:

[..]

Elke partij heeft wel goede punten, en met alle goede punten van alle partijen bijelkaar , zou je een heel fatsoenlijk en ook nog verantwoord iets hebben. Echter een 5/6/7 partijen kabinet is ook vragen om oorlog.
Als je in die mix extremen stopt wel ja. Onze meest daadkrachtige kabinetten waren de gewone, veilige, brede samenwerkingen tussen VVD, PvdA en bijvoorbeeld een CDA. Alle stromingen vertegenwoordigd, breed gedragen, ging prima. Tot we ons wijs hebben laten maken dat we allemaal dood gaan, Nederland naar de klote gaat en niks meer goed is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:09:51 #181
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116067541
Nou ja, onze economie drijft op export en kennis. Dus is Pro europa zijn niet verkeerd. D66 is verder ook de enige partij die onderwijs hoog op het programma heeft staan. En daar is wel het een en ander nodig.

Hoorde ik Roemer gister nou ook pleiten voor 'geld bijdrukken'? Zulke Spaanse en Geiekse taferelen kan toch niemand voor zijn?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116067552
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Verdiep je bijvoorbeeld eens in het Europees Belastingrecht. Heel veel (kleine) ondernemers hoeven bijvoorbeeld geen buitenlands BTW-nummer meer aan te vragen op het moment dat ze iets in het buitenland gaan verdienen. Dit is namelijk - en dat is op Europees niveau geregeld - tot een bepaald bedrag vrijgesteld. Met name kleine ondernemers en zelfstandigen profiteren daar ontzettend van aangezien ze dit een behoorlijke papierwinkel scheelt.
ergens kan ik me ooit herinneren dat er een vrij handelsplatform werd voor gesteld tussen de landen , daar past dit soort dingen mooi in. Weet niet meer waarom dat toen niet door is gegaan ?
pi_116067567
Mijn vrouw kan zo aan de bak in Oxford als ze dat wil. Heeft daar connecties en na haar PhD. lijkt haar dat best wel gaaf. Dankzij Europese regelgeving is er geen wet in Engeland die haar tegen kan houden. Mooi geregeld wat mij betreft!
PWBF
pi_116067570
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als je in die mix extremen stopt wel ja. Onze meest daadkrachtige kabinetten waren de gewone, veilige, brede samenwerkingen tussen VVD, PvdA en bijvoorbeeld een CDA. Alle stromingen vertegenwoordigd, breed gedragen, ging prima. Tot we ons wijs hebben laten maken dat we allemaal dood gaan, Nederland naar de klote gaat en niks meer goed is.
Paars 3 ftw ?
pi_116067585
Roemer wil met geleend geld ook overheidsgebouwen en wegen gaan opknappen die daar nog lang niet aan toe zijn... Dubbele verspilling :')
PWBF
pi_116067590
quote:
Thanks. Interessant :). Van Donner en Opstelten ( :') ) hoef je weinig te verwachten op dat vlak ja. Als er 2 fossielen zijn die zsm moeten wieberen... maar goed, persoonlijke frustratie.

Al met al maakt dit een grondwet nog steeds niet waardeloos natuurlijk.
pi_116067597
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:09 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, onze economie drijft op export en kennis. Dus is Pro europa zijn niet verkeerd. D66 is verder ook de enige partij die onderwijs hoog op het programma heeft staan. En daar is wel het een en ander nodig.

Hoorde ik Roemer gister nou ook pleiten voor 'geld bijdrukken'? Zulke Spaanse en Geiekse taferelen kan toch niemand voor zijn?
Nou het nederlandse kennis niveau daalt anders drastisch op de wereldranking idd :{
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 15:11:43 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116067609
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:03 schreef Joene het volgende:

[..]

Werken kost je geen geld ,ja misschien nu ti jdelijk , maar werken kost absoluut geen geld.
ik zal het je uitleggen.
ik ben 100% afgekeurd, en zelfs onbemiddelbaar bevonden door het uwv.
eigenwijs als ik ben, heb ik net zo lang doorgesolliciteerd en ben nu 24 uur per week aan het werk.
dat trek ik net (eigenlijk net niet, maar zoals ik al zei, ik ben eigenwijs)
had ik op mijn kont op de bank gebleven met enkel hand ophouden levert me dat elke maand zo'n 250 euro meer op dan nu.
toen kon ik net rondkomen met mijn inkomen.
nu heb ik elke maand een gat van 250 euro in mijn begroting.
vertel mij maar hoe ik mezelf gemotiveerd hou om dit vol te houden.
tot nu toe haal ik mijn motivatie uit mijn liefde voor het vak, het plezier van eruit zijn, de contacten met de collega's en clienten.
tot mijn loonstrook weer binnenvalt,
dit ga ik echt niet lang meer volhouden zo. niet financieel en niet lichamelijk.
wat moet ik dan? weer thuis komen te zitten met als mijn beste vriend mijn stofzuiger?
pi_116067638
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:10 schreef Joene het volgende:

[..]

Paars 3 ftw ?
Wat mij betreft wel ja :D. Maar dat zal wel vrij onhaalbaar zijn gok ik zo.
pi_116067663
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Roemer wil met geleend geld ook overheidsgebouwen en wegen gaan opknappen die daar nog lang niet aan toe zijn... Dubbele verspilling :')
Echt Chinese praktijken he... "Kom we leggen hier een 8 baans snelweg aan". Waarom? Omdat het werk oplevert! Dat er geen verkeer rijd doet er ff niet toe.

Socialisten :'). Plan economie :').
pi_116067679
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik zal het je uitleggen.
eigenwijs als ik ben, heb ik net zo lang doorgesolliciteerd en ben nu 24 uur per week aan het werk.
had ik op mijn kont op de bank gebleven met enkel hand ophouden levert me dat elke maand zo'n 250 euro meer op dan nu.
tot nu toe haal ik mijn motivatie uit mijn liefde voor het vak, het plezier van eruit zijn, de contacten met de collega's en clienten.
dit ga ik echt niet lang meer volhouden zo. niet financieel en niet lichamelijk.
wat moet ik dan? weer thuis komen te zitten met als mijn beste vriend mijn stofzuiger?
ja dat zijn vervelende situaties (ik veronderstelde even dat je voor niks werkte ivm kinderopvang) en dat het dus tijdelijk was. Sorry! :)

Respect niet handje ophouden is goed ! En voor je sociale leven etc is dit idd een stuk fijner dan thuis op de bank hangen.

Zit er geen "groei" meer in je werk ?
pi_116067697
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel ja :D. Maar dat zal wel vrij onhaalbaar zijn gok ik zo.
Ruud heeft er geen zin meer an J.
pi_116067706
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik zal het je uitleggen.
Zo zie je maar hoe belachelijk ons sociale vangnet is. Heel goed dat je dit doet en treurig dat werken minder oplevert dan thuiszitten, maar het toont wel goed aan hoe ziek ons sociale vangnet eigenlijk is.
PWBF
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 15:14:29 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116067708
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef Joene het volgende:

[..]

ja dat zijn vervelende situaties (ik veronderstelde even dat je voor niks werkte ivm kinderopvang) en dat het dus tijdelijk was. Sorry! :)

Respect niet handje ophouden is goed ! En voor je sociale leven etc is dit idd een stuk fijner dan thuis op de bank hangen.

Zit er geen "groei" meer in je werk ?
welkom in de zorg :')
daar waar de meeste klappen vallen op het moment :{
pi_116067710
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt Chinese praktijken he... "Kom we leggen hier een 8 baans snelweg aan". Waarom? Omdat het werk oplevert! Dat er geen verkeer rijd doet er ff niet toe.

Socialisten :'). Plan economie :').
Gelukkig mag je wel 100 op dat stuk
pi_116067724
quote:

Zulke Spaanse en Geiekse taferelen kan toch niemand voor zijn?
Natuurlijk wel, als je denkt dat je zelf enorm zielig bent en er komt iemand voor Sinterklaas spelen, da's toch heerlijk?
pi_116067727
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:14 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Kortom je stemt , sp ?
pi_116067740
quote:

[..]

Ahja zorg is wel drama sector hoor idd qua salaris etc.
pi_116067745
quote:

[..]

Tsja de dierenpolitie en boerkawetten moeten ergens van betaalt worden he.
pi_116067755
Ik stem voor het eerst in mijn leven CDA.
PWBF
pi_116067766
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

De dierenpolitie is al afgeschaft toch ? :D
pi_116067791
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:15 schreef Nielsch het volgende:
Ik stem voor het eerst in mijn leven CDA.
ik heb hem ook serieus in overweging , al heb ik er echt wat tegen.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 15:17:00 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116067805
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:14 schreef Joene het volgende:

[..]

Kortom je stemt , sp ?
ik zou het niet weten. het idiote is dat mijn nederlandse collega's en ik geen grote contracten kunnen krijgen, maar de eerste de beste oostblokkert voor 36 uur aangenomen wordt.
dan krijg je scheve gezichten kan ik je wel vertellen.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 15:17:42 #204
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116067827
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

wat is dat nou voor achterlijke opvatting?
pi_116067867
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat is dat nou voor achterlijke opvatting?
Ja weet ik veel ik stem er niet op, dergelijke partijen. Feit is dat 'rechts' Nederland z'n vingers heeft afgelikt bij het bezuinigen op de zorg omdat overlastgevende buitenlanders een hogere prio hadden.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:19:10 #206
2964 Armageddon
pi_116067879
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:17 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik zou het niet weten. het idiote is dat mijn nederlandse collega's en ik geen grote contracten kunnen krijgen, maar de eerste de beste oostblokkert voor 36 uur aangenomen wordt.
dan krijg je scheve gezichten kan ik je wel vertellen.
Dit is ook zo'n mooie ontwikkeling ja. 8)7
pi_116067888
quote:

geld bijdrukken is voor een wereld in een deflationaire tijden al helemaal gekheid. maar goed. centrale banken geloven er heilig in :X meer geld maakt alles beter. boeien dat zowel geld als spullen dan geen donder meer waard zijn :{w
pi_116067907
ER is natuurlijk ook iets flink mis met ons zorgstelsel.. Kijk eens wat dat kost..
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:19:58 #209
2964 Armageddon
pi_116067910
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja weet ik veel ik stem er niet op, dergelijke partijen. Feit is dat 'rechts' Nederland z'n vingers heeft afgelikt bij het bezuinigen op de zorg omdat overlastgevende buitenlanders een hogere prio hadden.
Als je overlastgevende buitenlanders het land uit flikkert gaan de zorgkosten ook omlaag. 8-)
pi_116067974
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Als je overlastgevende buitenlanders het land uit flikkert gaan de zorgkosten ook omlaag. 8-)
Of de asielzoekers in een ander land gaat opvangen, scheelt dat ook al tig aanvragen voor toeslagen van mensen die daar eigenlijk geen recht op hebben, maar het wel krijgen.
pi_116068046
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk.

Waar het probleem zit is dat zorgverleners nu de perverse prikkel hebben om maar zoveel mogelijk (extra dure) zorg aan te bieden. Niets is te gek, alles moet kunnen. Ja, de verzekeringsmaatschappijen of de overheid betalen toch wel dus waarom niet? Een extra behandeling terwijl die niet nodig is hier, extra hulp en luxe daar, een extra pot pillen her en der terwijl er al genoeg zijn uitgegeven... Allemaal levert het de zorgverleners geld op dus DOEN!
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:24:30 #212
2964 Armageddon
pi_116068086
Hoppa Burgernet , komt net binnen.

quote:
Beroving,Rubensstr 2526PD,getinte jongen,grijs/groen shirt,spijkerbroek weg richting teniersplantsoen,kort haar.Heeft u info bel dan 112
pi_116068088
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk.

Waar het probleem zit is dat zorgverleners nu de perverse prikkel hebben om maar zoveel mogelijk (extra dure) zorg aan te bieden. Niets is te gek, alles moet kunnen. Ja, de verzekeringsmaatschappijen of de overheid betalen toch wel dus waarom niet. Een extra behandeling terwijl die niet nodig is, een extra pot pillen her en der terwijl er al genoeg zijn uitgegeven... Allemaal levert het de zorgverleners geld op dus DOEN!
Wat denk je van de absurd hoge salarissen van de top in de zorg, of de specialisten...
pi_116068104
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Armageddon het volgende:
Hoppa Burgernet , komt net binnen.

[..]

Daar wonen niet eens niet getinte mensen..
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:25:37 #215
2964 Armageddon
pi_116068129
Kettingrukkers hebben we nu ook in Den Haag. Hoe kom je er op. Kettingrukkers. :')
pi_116068162
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat denk je van de absurd hoge salarissen van de top in de zorg, of de specialisten...
Dat praat ik niet goed hoor, maar die hoge salarissen van management / specialisten is natuurlijk ook maar een druppel. De overhead kosten zijn niets vergeleken met de daadwerkelijke kosten die opgaan aan daadwerkelijke zorg (medicijnen, hulpmiddelen, opnames, behandelingen en dergelijke). Vooral die laatste kosten stijgen belachelijk de laatste jaren.
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:26:19 #217
2964 Armageddon
pi_116068164
En zo komen er tientallen per dag binnen. Altijd is de dader licht getint.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:26:46 #218
2964 Armageddon
pi_116068177
OPBOKKEN MET DIE GASTEN!

Sorry 8-)
pi_116068181
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:25 schreef Armageddon het volgende:
Kettingrukkers hebben we nu ook in Den Haag. Hoe kom je er op. Kettingrukkers. :')
Als in ketting van je nek af trekken?

Nou dan kun je je lol op in den haag, van die samanta's die zo'n gouden plaat om hebben hangen omdat ze te dom zijn om hun eigen naam te onthouden. :')
pi_116068196
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Da's eigenlijk ook nog een druppel. Ik las ergens dat 1 JSF genoeg is voor 1 ochtendje totale zorg in Nederland. De totale hoeveelheid geld die er in de zorg omgaat is gewoon gigantisch, dat moet je niet zoeken in incidentele bezuinigingen maar in structurele veranderingen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:27:22 #221
2964 Armageddon
pi_116068205
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als in ketting van je nek af trekken?

Nou dan kun je je lol op in den haag, van die samanta's die zo'n gouden plaat om hebben hangen omdat ze te dom zijn om hun eigen naam te onthouden. :')
:D
pi_116068249
Ik word ook altijd een beetje moe van al die mensen die maar schreeuwen dat je de salarissen in de zorg moet aanpakken. Daarmee los je werkelijk niets op. Maar goed, het schreeuwt wel zo lekker he.
PWBF
pi_116068277
over de salarissen in de zorg van chirurgen etc .

In een land als polen , verdient een chirurg minder dan hier in nederland zakjes groente in een plastic kratje tiefen 8 uur per dag.
pi_116068303
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat praat ik niet goed hoor, maar die hoge salarissen van management / specialisten is natuurlijk ook maar een druppel. De overhead kosten zijn niets vergeleken met de daadwerkelijke kosten die opgaan aan daadwerkelijke zorg (medicijnen, hulpmiddelen, behandelingen en dergelijke). Vooral die laatste kosten stijgen belachelijk de laatste jaren.
Maar komt dat niet ook doordat er steeds meer mogelijk is? Behandelingen worden steeds verfijnder, en daardoor misschien ook duurder omdat er betere of duurdere technieken nodig zijn.

De verspilling van medicijnen ben ik het absoluut mee eens.. Geef maar een pot mee, de verzekering betaald wel..
Ik heb nog vrij dure voeding voor de jongste gehad, en toen ze het niet meer nodig had, had ik nog een halve doos over ofzo.. Dan praten we al snel over 50 a 60 euro.. Maar terugbrengen kon niet.. Ondanks dat elke voeding apart verpakt was. Nee dan werd het vernietigd. Zelfs de fabriek nog gemaild, of zij er dan een andere bestemming voor hadden, zoals ziekenhuizen of wat dan ook. De enige bestemming was prullenbak.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:30:10 #225
2964 Armageddon
pi_116068305
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:28 schreef Nielsch het volgende:
Ik word ook altijd een beetje moe van al die mensen die maar schreeuwen dat je de salarissen in de zorg moet aanpakken. Daarmee los je werkelijk niets op. Maar goed, het schreeuwt wel zo lekker he.
Je moet alles in de zorg aanpakken. Niet alleen de top salarissen.

Ow en ook mensen die voor elk bultje op kun klabanus bij de dokter zitten moeten ze een boete geven.
pi_116068308
quote:
Nou sorry hoor , maar een chirurg hoeft van mij geen ton per jaar te verdienen ? hij kan ook prima rondkomen met 5 k per maand?
pi_116068317
quote:
Totdat ze bij jouw salarisschaal aankomen omdat socialisme nu eenmaal een dure hobby is. Hoorde pas al dat gezinsinkomens van 85K 'aangepakt' moesten worden volgens de SP. Dem, ik zeg niet dat half Nederland dit verdient maar doen alsof dit 'rijk' is... :').
pi_116068358
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Totdat ze bij jouw salarisschaal aankomen omdat socialisme nu eenmaal een dure hobby is. Hoorde pas al dat gezinsinkomens van 85K 'aangepakt' moesten worden volgens de SP. Dem, ik zeg niet dat half Nederland dit verdient maar doen alsof dit 'rijk' is... :').
De sp wil mensen die 2500 euro bruto of meer verdienen al aanpakken J.

Jan modaal dus.
pi_116068370
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou sorry hoor , maar een chirurg hoeft van mij geen ton per jaar te verdienen ? hij kan ook prima rondkomen met 5 k per maand?
He ja, laten we onze specialisten naar het buitenland jagen... lege medische faculteiten, heerlijk.

Maximum salarissen :').
pi_116068376
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:30 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je moet alles in de zorg aanpakken. Niet alleen de top salarissen.

Ow en ook mensen die voor elk bultje op kun klabanus bij de dokter zitten moeten ze een boete geven.
Nou dat dus...

En huisarts kan best met eigen risico ja.. Laten we de eerste 5 bezoeken uit het eigen risico, en de rest betaal je zelf maar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:32:19 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068395
quote:

[..]

Ik heb liever dat die man gewoon een ton per jaar verdiend....
pi_116068421
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

He ja, laten we onze specialisten naar het buitenland jagen... lege medische faculteiten, heerlijk.

Ze gaan heus niet allemaal weg. De studie geneeskunde is voor alsnog goed voor fikse wachtlijsten. Er is heus geen ruimte voor als die specialisten die dan maar weg gaan.
pi_116068426
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

nee elke operatie mogen declareren en zelf tarief bepalen ? dat is de oplossing ?
pi_116068429
Ik ken toevallig iemand die het einde van z'n specialisatie nadert en echt... voor 100k per jaar zou ik het nóg niet doen :D. Wat een hondenleven heeft die zeg.
pi_116068446
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:33 schreef Luigi het volgende:
Ik ken toevallig iemand die het einde van z'n specialisatie nadert en echt... voor 100k per jaar zou ik het nóg niet doen :D. Wat een hondenleven heeft die zeg.
Je hoeft het vak niet te kiezen he?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:33:36 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068448
Ik heb liever dat we terminale kankerpatienten van 86 niet meer lekker aan een chemokuur van 50K hangen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:34:22 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068480
Of iedereen die een beetje stramme knieën heeft een stoelscooter gaan geven.
pi_116068486
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb liever dat we terminale kankerpatienten van 86 niet meer lekker aan een chemokuur van 50K hangen.
Nouja, het moet wmb wel mogelijk zijn, maar het vanzelfsprekende mag daar wel af ja. Mensen komen ongemerkt in een medische malle molen terecht en kunnen vaak geen nee zeggen (of weten geeneens dat nee een optie is).
pi_116068500
quote:
Ik vind het absurd dat we daar uberhaupt over moeten hebben. Dat we een grens gaan stellen of je de behandeling wel waard bent.

De euthanasie wet mag van mij wel flink worden aangepakt. Want als mensen er wel uit willen wordt dat van alle kanten tegen gewerkt.
pi_116068512
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je hoeft het vak niet te kiezen he?
Voor die 50K die hier voorgesteld wordt zullen dat er maar weinig doen idd. Toevallig weet ik uit ervaring dat je dat ook prima kunt verdienen met een beetje achter een PC zitten de hele dag :').
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:35:23 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116068517
quote:
_O_ Je moet toch ergens aan dood gaan, maar nee... tegenwoordig zijn we nog geschokt en diep bedroefd als iemand met 88 de pijp aan maarten geeft. :N
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:35:28 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068522
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:34 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nouja, het moet wmb wel mogelijk zijn, maar het vanzelfsprekende mag daar wel af ja. Mensen komen ongemerkt in een medische malle molen terecht en kunnen vaak geen nee zeggen (of weten geeneens dat nee een optie is).
Nou wat mij betreft niet. Daar zitten zulke gigantische kosten. Dat is simpelweg niet meer te betalen. Zeker niet omdat er steeds meer ouderen komen.
pi_116068532
quote:
Die discussie hadden wij gisteravond nog naar aanleiding van het debat, wel of geen eigenkeus op doorbehandelen. Moeilijk
pi_116068552
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou wat mij betreft niet. Daar zitten zulke gigantische kosten. Dat is simpelweg niet meer te betalen. Zeker niet omdat er steeds meer ouderen komen.
En de zeer premature kindjes? Weet je wat dat kost om ze in leven te houden?
pi_116068577
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind het moreel gezien lastig om mensen als economisch oninteressant te bestempelen en daardoor toegang tot bepaalde zorg te ontzeggen. Maar goed, lastige discussie. Als het mijn pa is mag het van mij 3 miljoen kosten eerlijk gezegd.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:37:17 #246
2964 Armageddon
pi_116068591
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat dus...

En huisarts kan best met eigen risico ja.. Laten we de eerste 5 bezoeken uit het eigen risico, en de rest betaal je zelf maar.
*O*
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:37:25 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068601
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het absurd dat we daar uberhaupt over moeten hebben. Dat we een grens gaan stellen of je de behandeling wel waard bent.

De euthanasie wet mag van mij wel flink worden aangepakt. Want als mensen er wel uit willen wordt dat van alle kanten tegen gewerkt.
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

_O_ Je moet toch ergens aan dood gaan, maar nee... tegenwoordig zijn we nog geschokt en diep bedroefd als iemand met 88 de pijp aan maarten geeft. :N
Precies. Als je KINDEREN wil, is er wel een maximaal aantal IVF behandelingen. Prima wat mij betreft. Maar als je al met 1 been in de dood staat en je andere been heb je niet meer, is niets te gek.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:37:30 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116068608
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het moreel gezien lastig om mensen als economisch oninteressant te bestempelen en daardoor toegang tot bepaalde zorg te ontzeggen. Maar goed, lastige discussie. Als het mijn pa is mag het van mij 3 miljoen kosten eerlijk gezegd.
Ook als hij 86 is? En dan nog aan de chemo's etc om het leven nog te rekken?
pi_116068631
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor die 50K die hier voorgesteld wordt zullen dat er maar weinig doen idd. Toevallig weet ik uit ervaring dat je dat ook prima kunt verdienen met een beetje achter een PC zitten de hele dag :').
Hij mag ook best gewoon aardig verdienen. Daar heb je kennis voor die anderen niet hebben. Daar mag een prijs voor gevraagd worden. Maar volgens mij verdienen specialisten ook wel meer dan een ton.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:38:05 #250
2964 Armageddon
pi_116068634
quote:
:7
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:38:21 #251
2964 Armageddon
pi_116068648
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Of iedereen die een beetje stramme knieën heeft een stoelscooter gaan geven.
_O_ _O-
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:38:45 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116068664
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Natuurlijk is het lastig om er een grens aan te hangen, maar ik persoonlijk vind dat soort dingen echt te ver gaan heel eerlijk gezegd...
pi_116068683
Als we zo gaan kijken is het verzorgen van de 'kasplantjes" ook een drama natuurlijk , maar die gaan we ook niet allemaal naar het eind helpen denk ik om de kosten te drukken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:39:12 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068690
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En de zeer premature kindjes? Weet je wat dat kost om ze in leven te houden?
Zeer premature kindjes staan aan het BEGIN van een mogelijk zeer productief leven. Het potentieel is derhalve veel groter.
pi_116068706
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Precies. Als je KINDEREN wil, is er wel een maximaal aantal IVF behandelingen. Prima wat mij betreft. Maar als je al met 1 been in de dood staat en je andere been heb je niet meer, is niets te gek.
Nou, dat mensonterende lijden waar we mensen soms in duwen, omdat de behandelingen het nog wel een jaar of 7 kunnen rekken. Soms kun je beter een hond zijn denk ik dan.
pi_116068711
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is natuurlijk onmogelijk te beantwoorden deze vraag, maar als er vooruitzichten zijn op nog een tijdje redelijke levenskwaliteit en hij ziet het zelf nog zitten, ja, waarom niet? Die man leeft voor z'n kleinkinderen momenteel (om ff ontopic te gaan ;) ) en elke dag dat ie z'n ogen open kan doen en ze zien is hem goud waard denk ik zo.

Aan de andere kant moet het veel bespreekbaarder worden om zelf die keuze te kunnen maken. Maar dan zijn we terug bij de pil van Drion die, niet opmerkelijk, door een Paarse minister werd voorgesteld ;). (Alle CU/SGP/CDA stemmers van die kast af aub! ;) ).
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:41:01 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116068757
Wat mij betreft gaan we alle pre-pensionado's die hun zakken vullen met 'adviesfuncties' aanpakken. En ja, ze hebben vást van alles opgebouwd, maar t met dezelfde vaart weer afgebroken. Dikke banen, vriendjespolitiek, glazen plafond... Ze glippen overal tussendoor (want zitten blijkbaar in het ambtenarenapparaat ook op de gouden posities) en ze zijn met véél. En onze generatie moet t gaan oplossen. Dus werken tot je 90e, zelf studie betalen voor je kinderen want leenstelsel en opgesoupeerd door bovenstaande generatie die allemaal nog zonder rem mochten langstuderen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:41:29 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068779
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:38 schreef Armageddon het volgende:

[..]

_O_ _O-
Ja dat is toch te gek voor woorden? "Ja anders zijn ze niet meer mobiel en vereenzamen ze" Eh ja, ik snap best dat mensen graag mobiel willen zijn. Daarom koop je je hele leven fietsen en auto's en OV kaarten. Maar als je knieën stram zijn dan KRIJG je opeens mobiliteit. Te gestoord voor woorden.

Kijk een rolator snap ik nog, voor de basale bewegingsvrijheid... maar een stoelscooter... flikker op. Betaal dat kreng zelf maar.
pi_116068785
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:39 schreef Joene het volgende:
Als we zo gaan kijken is het verzorgen van de 'kasplantjes" ook een drama natuurlijk , maar die gaan we ook niet allemaal naar het eind helpen denk ik om de kosten te drukken.
We hebben er hier een afdeling vol van. Kinderen die nog nooit hebben kunnen praten, lachen of huilen. Kasplantjes idd, die wel dagelijks verzorgd worden. Van mij persoonlijk hoeft het ook niet op die manier, maar ik kan er geen prijskaartje aanhangen... het zal je kind maar zijn. (En vaak speelt geloof daar ook in mee dus).
pi_116068803
quote:

[..]

En waarom zou een chirurg geen ton mogen verdienen? Zijn die mensen dan zo makkelijk te vervangen?

Een chirurg verdient een ton. Boeiend. Elke operatie die hij doet kost ook een ton. Stel hij doet 200 operaties per jaar dan kost dat 20.000.000 euro.. 20 miljoen aan variabele kosten en dan kom jij aanzetten met het verlagen van de vaste kosten van 100.000 naar 50.000
PWBF
pi_116068808
Weet je ! ik ga gewoon lekker van de arbeidsplaats naar huis rijden en de economie spekken door even te tanken ! het milieu verkloten met uitlaatgassen en 100 km asfalt te gebruiken , stilstaan in de file . etc.
pi_116068838
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:42 schreef Joene het volgende:
Weet je ! ik ga gewoon lekker van de arbeidsplaats naar huis rijden en de economie spekken door even te tanken ! het milieu verkloten met uitlaatgassen en 100 km asfalt te gebruiken , stilstaan in de file . etc.
Niet te hard bij de trajecten he? Zoveel hoef je ze ook weer niet te spekken.
pi_116068844
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En waarom zou een chirurg geen ton mogen verdienen? Zijn die mensen dan zo makkelijk te vervangen?

Een chirurg verdient een ton. Boeiend. Elke operatie die hij doet kost ook een ton. Stel hij doet 200 operaties per jaar dan kost dat 20.000.000 euro.. 20 miljoen aan variabele kosten en dan kom jij aanzetten met het verlagen van de vaste kosten van 100.000 naar 50.000
een chirurg verdient in nederland per ingreep ipv per maand. De beste man kan best gewoon een vast salaris hebben wat mij betreft , maar nee dat is slecht voor de wachtlijsten.
pi_116068860
quote:

[..]

Maar hoe komt het dan, dat een operatie zo onwijs duur is. Dat moet toch gewoon voor veel minder kunnen?
pi_116068885
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dan, dat een operatie zo onwijs duur is. Dat moet toch gewoon voor veel minder kunnen?
Dat heeft maar echt heel, heel, heel weinig te maken met het salaris dat de uitvoerend specialist verdient.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:44:56 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116068920
quote:

[..]

Die chirurg is niets zonder zijn operatieteam, de verpleegkundige op de afdeling en de thuiszorg daarna. Waarom de chirurg niet een beetje minder zodat de rest ook wat meer kan verdienen. Hoeven we ook geen spaanse of poolse handen aan het bed.

Al vind ik wel dat de kunde en vaardigheid en de verantwoordelijkheid (voor een ander leven) zeker een goed salaris waard is. Maar dat doen verpleegkundigen ook!
pi_116068940
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:44 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Die chirurg is niets zonder zijn operatieteam, de verpleegkundige op de afdeling en de thuiszorg daarna. Waarom de chirurg niet een beetje minder zodat de rest ook wat meer kan verdienen. Hoeven we ook geen spaanse of poolse handen aan het bed.

Al vind ik wel dat de kunde en vaardigheid en de verantwoordelijkheid (voor een ander leven) zeker een goed salaris waard is. Maar dat doen verpleegkundigen ook!
kuddos
pi_116068979
quote:

[..]

De chirurgen iets minder en de verpleegkundigen iets meer maakt op het totaal natuurlijk niks uit, je bent alleen lekker aan het nivelleren. Sterker nog, doordat er veeeeeel meer verpleegkundigen zijn ben je misschien nog wel meer kwijt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:46:14 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116068980
quote:

[..]

De CE regelgeving waar medische apparatuur aan moet voldoen is echt bizar. dat red je niet met een valtestje van een meter op een voeding. Dan word die apparatuur ook nog eens in reletief zeer kleine aantallen gemaakt, meestal zeer hoogwaardig EN is er enorme R&D in geweest. Hetzelfde geldt voor medicijnen.

Tja, dan kost het snel knaken.
pi_116068988
quote:

[..]

Die chirurg is niets zonder zijn operatieteam, de verpleegkundige op de afdeling en de thuiszorg daarna. Waarom de chirurg niet een beetje minder zodat de rest ook wat meer kan verdienen.
Ik heb daar ook niets op tegen maar het lost de hoge miljardenverspilling in de zorg echt niet op.
PWBF
pi_116069012
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De CE regelgeving waar medische apparatuur aan moet voldoen is echt bizar. dat red je niet met een valtestje van een meter op een voeding. Dan word die apparatuur ook nog eens in reletief zeer kleine aantallen gemaakt, meestal zeer hoogwaardig EN is er enorme R&D in geweest. Hetzelfde geldt voor medicijnen.

*fluistert* medische patenten... ;)
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:48:10 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116069068
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

De chirurgen iets minder en de verpleegkundigen iets meer maakt op het totaal natuurlijk niks uit, je bent alleen lekker aan het nivelleren. Sterker nog, doordat er veeeeeel meer verpleegkundigen zijn ben je misschien nog wel meer kwijt.
zeker. En nee, t maakt op het totaal niet uit. Maar je motiveert wel mensen om het vak in te gaan. Er zijn gewoon tekorten in de zorg, qua personeel. En dat is niet omdat het salaris zo hoog is. Wel zijn er wachtlijsten om geneeskunde te mogen studeren!
pi_116069107
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar is dat dan ook niet in de omringende landen het geval? Duitsland, belgie, frankrijk?? Of ben ik gewoon in de veronderstelling dat Nederland de enige is die met zulke hoge zorgkosten zit?
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:50:19 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116069152
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb daar ook niets op tegen maar het lost de hoge miljardenverspilling in de zorg echt niet op.
Nee klopt. Dat is met tegengaan van verspilling best makkelijk te verhelpen. Dus niet een vloertje vervangen omdat het nét een tintje lichter is dan de staal (waargebeurd!)
pi_116069158
quote:

[..]

medische patenten...

Bedrijf A ontwikkelt medicijn Z.

Om één medicijn Z te produceren is Bedrijf A een lousy 50 euro kwijt.

Bedrijf A verkoopt medicijn Z voor 5000 euro aan de zorgverlener / patiënt.

Bedrijf B wil best concurreren met Bedrijf A, maar vanwege patenten mag alleen Bedrijf A het medicijn aanbieden.

Zorgverzekeraar C zegt: "ja daaaag, wij vergoeden maar tot 200 euro!"

En omdat de overheid dat zielig vindt legt die het bedrag van 42000 euro wel bij...
PWBF
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 augustus 2012 @ 15:51:04 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116069175
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar is dat dan ook niet in de omringende landen het geval? Duitsland, belgie, frankrijk?? Of ben ik gewoon in de veronderstelling dat Nederland de enige is die met zulke hoge zorgkosten zit?
Volgens mij is dat Europees wel een probleem. Ik weet alleen niet hoe het in de andere landen met vergrijzing zit.
pi_116069183
quote:

[..]

Da's idd ten onrechte, zie http://www.zorgwelzijn.nl(...)erlands-probleem.htm .

Sterker nog, uit het artikel blijkt dat de Nederlandse aanpak met veel belangstelling wordt gevolgd. In heel veel landen heerst nog een beetje de struisvogel mentaliteit en weet men helemaal niet hoe erover te beginnen.
pi_116069233
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Nee klopt. Dat is met tegengaan van verspilling best makkelijk te verhelpen. Dus niet een vloertje vervangen omdat het nét een tintje lichter is dan de staal (waargebeurd!)
Dat is idd verspilling en daar moet een manager door een financiele afdeling of CFO ongenadig voor op z'n flikker krijgen in deze tijden. Spreekt voor zich.
pi_116069242
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

medische patenten...

Bedrijf A ontwikkelt medicijn Z.

Om één medicijn Z te produceren is Bedrijf A een lousy 50 euro kwijt.

Bedrijf A verkoopt medicijn Z voor 5000 euro aan de zorgverlener / patiënt.

Bedrijf B wil best concurreren met Bedrijf A, maar vanwege patenten mag alleen Bedrijf A het medicijn aanbieden.
Maar dat een bedrijf flink moet investeren soms om een medicijn te ontwikkelen, mag best beschermt worden dat het niet meteen wordt gekopieerd..

Maar patenten zijn toch maar een aantal jaar geldig? Zo niet -> Dat mag best ingevoerd worden. Patent op medicijn Z, voor 10 jaar. Heb je 10 jaar om je investering terug te verdienen en daarna kun je het bij de kruidvat halen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:52:37 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116069245
quote:

[..]

wij zijn het duurst, samen met Zweden. Duitsland en frankrijk hanteren hogere eigen risico's en ouderen betalen hun hulpmiddelen zelf in plaats van betaald uit de AWBZ. (ben ik ook voor eigenlijk waarom niet zelf bijdragen aan je verblijf in een verzorgingshuis of rollator?)
pi_116069358
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:39 schreef Joene het volgende:
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
PWBF
pi_116069362
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

wij zijn het duurst, samen met Zweden. Duitsland en frankrijk hanteren hogere eigen risico's en ouderen betalen hun hulpmiddelen zelf in plaats van betaald uit de AWBZ. (ben ik ook voor eigenlijk waarom niet zelf bijdragen aan je verblijf in een verzorgingshuis of rollator?)
In frankrijk zijn wij met Jen wel in het ziekenhuis geweest. Daar een hele dag, 3 dokters gezien, urine getest bloedafname en longfoto's -> moest ik 100 eu voor afrekenen..
Als ik dan zie wat er hier wordt gedeclareerd voor een bloedtest...
pi_116069413
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat een bedrijf flink moet investeren soms om een medicijn te ontwikkelen, mag best beschermt worden dat het niet meteen wordt gekopieerd..

Maar patenten zijn toch maar een aantal jaar geldig? Zo niet -> Dat mag best ingevoerd worden. Patent op medicijn Z, voor 10 jaar. Heb je 10 jaar om je investering terug te verdienen en daarna kun je het bij de kruidvat halen.
Ik snap wel de angst dat als je de patenten afschaft er geen ontwikkeling en R&D meer is. Daarom ben ik ook voor het belonen van ontwikkeling van nieuwe methodes / medicijnen door de (Europese) overheid én tegelijkertijd het afschaffen van de patenten. Dat scheelt miljarden en miljarden en miljarden en miljarden en nog veul meer miljarden per jaar.
PWBF
pi_116069425
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
Krijg je dan niet een beetje amerikaanse taferelen..? Daar kun je gewoon failliet gaan als je echt zorg nodig hebt.
pi_116069440
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In frankrijk zijn wij met Jen wel in het ziekenhuis geweest. Daar een hele dag, 3 dokters gezien, urine getest bloedafname en longfoto's -> moest ik 100 eu voor afrekenen..
Als ik dan zie wat er hier wordt gedeclareerd voor een bloedtest...
En jij denkt dat die mensen dat gratis doen ofzo? Dat wordt gewoon betaald door de Franse bevolking via de belasting.
PWBF
pi_116069468
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap wel de angst dat als je de patenten afschaft er geen ontwikkeling en R&D meer is. Daarom ben ik ook voor het belonen van ontwikkeling door de (Europese) overheid én tegelijkertijd het afschaffen van de patenten. Dat scheelt miljarden en miljarden en miljarden en miljarden en nog veul meer miljarden per jaar.
Die farmaceuten verdienen zo dik, dat het ook met afschaffen van patenten heus een mooie business blijft.
pi_116069484
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En jij denkt dat die mensen dat gratis doen ofzo? Dat wordt gewoon betaald door de Franse bevolking via de belasting.
Nee, de behandelingen werden gewoon gedeclareerd bij mijn verzekeraar?
pi_116069540
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Krijg je dan niet een beetje amerikaanse taferelen..? Daar kun je gewoon failliet gaan als je echt zorg nodig hebt.
Als we zo doorgaan zoals nu gaan we hier allemaal failliet. De zorg is gewoonweg niet meer te betalen onder de huidige omstandigheden.
PWBF
pi_116069560
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die farmaceuten verdienen zo dik, dat het ook met afschaffen van patenten heus een mooie business blijft.
Ik blijf me verbazen over de neiging om voor een ander te bepalen hoeveel hij of zij 'mag' verdienen...
pi_116069567
quote:

[..]

Nee, de behandelingen werden gewoon gedeclareerd bij mijn verzekeraar?
Okee, ik was even in de war met Engeland.
PWBF
pi_116069591
quote:

[..]

Nou, waar wachten we nog op denk ik dan!
PWBF
pi_116069594
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klinkt niet heel CDA, dit...? :o.
pi_116069605
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik blijf me verbazen over de neiging om voor een ander te bepalen hoeveel hij of zij 'mag' verdienen...
Wel als dat bijdraagt aan de onhoudbare kosten die we met zn allen straks niet meer kunnen ophoesten.
pi_116069624
Het gaat niet om de salarissen :')
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:03:58 #295
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116069696
als we nou eens de zorgmanagers eens afschaffen en die mensen gewoon billen laten schoonmaken..
dan is de zorg ook ZO weer betaalbaar :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:04:40 #296
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116069732
Hallo. Samenvatting?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_116069738
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef Barreltje het volgende:
als we nou eens de zorgmanagers eens afschaffen en die mensen gewoon billen laten schoonmaken..
dan is de zorg ook ZO weer betaalbaar :D
tuurlijk... :')

zucht... hoe simpel kun je zijn?
PWBF
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:05:29 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_116069770
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat dus...

Ook lekker voor de mensen die chronisch ziek zijn en er geen tegemoetkoming voor krijgen :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116069803
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:05 schreef Troel het volgende:

[..]

Ook lekker voor de mensen die chronisch ziek zijn en er geen tegemoetkoming voor krijgen :')
Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?
  maandag 27 augustus 2012 @ 16:07:02 #300
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_116069838
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tuurlijk... :')

zucht...
best inhoudelijk argument ook :Y
^O^

want in een verzorgtehuis heb je ook echt 5 lagen management nodig?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_116069850
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?
jawel je moet toch horen dat je nog steeds ziek bent? :P
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')