abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:16:22 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_116063810
Wij gaan weer naar school :W
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116063823
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, die waarschuwingen. Vind het tnt ook erg meevallen.

Wij zitten sinds gisteren in Kroatie. Heet! En kan iemand me vertellen waarom ik de eerste dagen van de vakantie altijd! Kapot ga van de koppijn? Ik weet al twee dagen niet waar ik het zoeken moet.
Ik ken dat!!! Migraine altijd de eerste dag.. Van de stress die wegvalt ofzo?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116063830
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, die waarschuwingen. Vind het tnt ook erg meevallen.
Ik vind het gewoon erg leuk, het hele leven eigenlijk wel :D. We hebben beide een vaste baan, een eigen huis, we zijn dol op elkaar, geen deurwaarders achter onze reet, we wonen in 1 van de welvarendste landen ter wereld, ik kan zeggen en doen wat ik wil, echt, ik snap dat geklaag om me heen niet hoor. Sommige mensen moet je gewoon een een goede trap onder de reet geven denk ik dan. Of een weekje in Polen parkeren.

Maar goed als je dat zegt wordt je aangekeken alsof je van Mars komt, terwijl als je loopt te kreunen en steunen iedereen begripvol knikt :').
pi_116063852
Ik iok Livelink!!

Herkenbaar Spring.... Stresssssss
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116063888
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Troel het volgende:
Alsof de manier waarop sommige ouders met elkaar omgaan gelijk staat aan de manier waarop kinderen opgevoed worden :N
Mwoch, al die korte lontjes om niks zeggen wel íets hoor. En als je elkaar verrot scheld waar de kinderen niet bij zijn: prima, leef je uit. Maar er zijn er genoeg die echt van alles tegen elkaar zeggen waar ze gewoon bij lopen. :').
pi_116063913
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Een jaar geleden werd ik voorgelaten bij de supermarkt 'want in de rij staan met zo'n kleine is geen pretje he'. Toen ik daarvoor bedankte en vriendelijk vertelde dat wij, in tegenstelling tot driekwart van Nederland, wél gewoon aan opvoeden doen, kreeg ik ook zo'n blik. Maar na het afrekenen moest die mevrouw me toch even een complimentje maken, de uk had gewoon netjes en rustig staan te wachten :).

Als ik sommige kinderen op school zie dan denk ik toch, ergens hebben we iets goed gedaan ;). Maar goed als je ook al ziet hoe sommige ouders met elkaar omgaan... brrrrr.
Nou, we hebben ook wel supermarkt momenten dat ik heel veel commentaar krijg van mensen. Jen kan behoorlijk volhardend zijn. Maar als ik nee zeg, dan is het nee. En als madam dan beslist om op de grond te gaan liggen krijsen, dan is dat maar zo. Ik ga gewoon verder boodschappen doen en haal haar weer op als ik bij de kassa sta...
Ja dan krijg ik commentaar van de kassajuf, dat ze wel een volhoudertje is, of van een andere meneer uit de rij dat ze anders best een lief kind is... Maar zulk gedrag beloon ik dus niet, en haar op zo'n moment toespreken of tot reden brengen is onbegonnen werk. Als ze dan eindelijk eens stopt met gillen leg ik uit waarom...
pi_116063934
Dat herken ik in Tess tico...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:21:06 #278
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116063945
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:17 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon erg leuk, het hele leven eigenlijk wel :D. We hebben beide een vaste baan, een eigen huis, we zijn dol op elkaar, geen deurwaarders achter onze reet, we wonen in 1 van de welvarendste landen ter wereld, ik kan zeggen en doen wat ik wil, echt, ik snap dat geklaag om me heen niet hoor. Sommige mensen moet je gewoon een een goede trap onder de reet geven denk ik dan. Of een weekje in Polen parkeren.

Maar goed als je dat zegt wordt je aangekeken alsof je van Mars komt, terwijl als je loopt te kreunen en steunen iedereen begripvol knikt :').
Totdat 1 van de twee z'n baan verliest voor een jaar of twee of dat je elkaar in één keer niet meer ziet zitten. Dan ben je in één keer niet zo dol meer op je leven. ;)
pi_116063961
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ken dat!!! Migraine altijd de eerste dag.. Van de stress die wegvalt ofzo?
Ik denk het. En het totaal andere klimaat, ritme, enz. Ach, ik weet ook wel waar het van komt, denk ik, ik wil er alleen zsm vanaf. Vorig jaar duurde het een week.

En Luigi, jouw opmerking bij de kassa, had bij mij ook zo'n blik opgeroepen. Je kan van jezelf best vinden dat je het beter doet dan anderen, maar dat mens probeerde alleen maar aardig te zijn.
pi_116063963
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Totdat 1 van de twee z'n baan verliest voor een jaar of twee of dat je elkaar in één keer niet meer ziet zitten. Dan ben je in één keer niet zo dol meer op je leven. ;)
Dan wordt het tijdelijk even lastiger ja.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116063967
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:19 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mwoch, al die korte lontjes om niks zeggen wel íets hoor. En als je elkaar verrot scheld waar de kinderen niet bij zijn: prima, leef je uit. Maar er zijn er genoeg die echt van alles tegen elkaar zeggen waar ze gewoon bij lopen. :').
Wat me soms wel eens opvalt is hoe chaggo ouders soms ook tegen kinderen praten.. Natuurlijk weet je niet hoe die dag verloopt voor die betreffende persoon, maar luister eens naar de toon om je heen in bijvoorbeeld dierentuinen, speelparken, enz.. Gezellig een dagje weg..
pi_116063968
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:21 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Is dit weer zo'n 'wacht maar af...'? 8-).
pi_116064017
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat me soms wel eens opvalt is hoe chaggo ouders soms ook tegen kinderen praten.. Natuurlijk weet je niet hoe die dag verloopt voor die betreffende persoon, maar luister eens naar de toon om je heen in bijvoorbeeld dierentuinen, speelparken, enz.. Gezellig een dagje weg..
Maar ook op dagjes weg moeten ze gewoon luisteren :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:24:08 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116064018
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Toen ik daarvoor bedankte en vriendelijk vertelde dat wij, in tegenstelling tot driekwart van Nederland, wél gewoon aan opvoeden doen,
Je denkt dat je niet meedoet aan al dat geklaag, maar deze zin heeft anders wel een heel klagerig ondertoontje. Ik denk, ik zeg het maar even.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:24:31 #285
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116064032
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Is dit weer zo'n 'wacht maar af...'? 8-).
Ow nee hoor. Heb het alleen een paar keer gezien van dichtbij. Vroeger kon je gewoon normaal rondkomen van 1 salaris. Tegenwoordig niet meer. M'n vader was postbode. Kon ie een heel gezin van onderhouden. Hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen. 8-)
pi_116064036
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:20 schreef Vicky het volgende:
Dat herken ik in Tess tico...
Vorige keer begon het met dat mevrouw een crossantje wilde, bij de bakker. Nu doen we dat als ik op vrijdag naar de winkel ga met ze. Maar het was gewoon boodschappendag, dan doen we dat nooit, want elke dag naar de bakker vind ik onzin.
Dus ze mocht van mij cossantjes uitzoeken in de supermarkt. Die werden op de grond gesmeten, dus prima, dan helemaal niet.
Ja toen wilde ze opeens wel die crossantjes, maar die had ze met haar gedrag al verspilt. Jammer dus, volgende keer beter.
pi_116064056
quote:

[..]

Ja dat! Zo genant is dat altijd ook :@. Dat je je wijf kut vind is 1 ding maar gedraag je gewoon tegen je kinderen die je zelf op de wereld hebt geschopt denk ik dan.
pi_116064088
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vorige keer begon het met dat mevrouw een crossantje wilde, bij de bakker. Nu doen we dat als ik op vrijdag naar de winkel ga met ze. Maar het was gewoon boodschappendag, dan doen we dat nooit, want elke dag naar de bakker vind ik onzin.
Dus ze mocht van mij cossantjes uitzoeken in de supermarkt. Die werden op de grond gesmeten, dus prima, dan helemaal niet.
Ja toen wilde ze opeens wel die crossantjes, maar die had ze met haar gedrag al verspilt. Jammer dus, volgende keer beter.
Schaamrood krijg ik er nog een beetje van van dat soort gedrag... .maar toegeven is helemaal verkeerd... :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116064091
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Maar ook op dagjes weg moeten ze gewoon luisteren :P
Oh ja zeker! Maar hoe korter af ik ben tegen de kinderen, hoe meer de hakken in het zand gaan. Als ik gewoon vriendelijk iets vraag, eigenlijk luisteren ze dan 9 van de 10 keer wel.. Die ene keer dat de jongste boef dan toch de trap op gaat (ik noem maar wat) dan volgt er ook dat ik wel even boos word. Maar als het verdriet dan over is omdat iets niet mag, dan is het ook klaar. Er over door blijven gaan vind ik zo nare smaak hebben voor een leuke dag.
pi_116064100
Bij ons bij de bakker vragen ze altijd aan Leander of een broodje wil. als ie nee zegt is het ook nee. Als we de winkel uitlopen en bedenkt zich dat ie toch wel wil kan ie ook op de grond gaan liggen. Soms willen ze dan alsnog een broodje geven maar dat mag van mij dan niet. Was zijn eigen keuze. En ja soms vinden voorbijgangers me dan gemeen maar hij leert wel de gevolgen van zijn eigen keuze!
pi_116064103
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Je denkt dat je niet meedoet aan al dat geklaag, maar deze zin heeft anders wel een heel klagerig ondertoontje. Ik denk, ik zeg het maar even.
Iets zeggen is iets anders als klagen. Ik bedoel er ook iets anders mee. Heb het meer over de mensen voor wie niks goed is, Nederland naar de klote gaat, kinderen niks dan lastig zijn, dat soort volk. Verder hoef je mij niks aan te praten hoor! :D.
pi_116064109
quote:

[..]

Nou idd!

Nou had k laatst ook een momentje dat ik wat onaardiger tegen m was, maar dan voel k mezelf er al rot over.

En wat betreft opvoeden, soms denk ik dat k t best goed doe ;)
Zaterdag waren we op een feestje en heb geen kind aan m gehad, lekker spelen enzo.
En op sommige momenten ben ik blij dat ik een winkel uit ben ;) hij houdt niet zo van wachten :') en dan heb je wel s.drama bij de kassa
pi_116064148
En natuurlijk faal ik soms behoorlijk. Dat we zitten te kaarten en ik uit de mond van de 5 jarige hoor, dat is echt kut he?
pi_116064152
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja zeker! Maar hoe korter af ik ben tegen de kinderen, hoe meer de hakken in het zand gaan. Als ik gewoon vriendelijk iets vraag, eigenlijk luisteren ze dan 9 van de 10 keer wel.. Die ene keer dat de jongste boef dan toch de trap op gaat (ik noem maar wat) dan volgt er ook dat ik wel even boos word. Maar als het verdriet dan over is omdat iets niet mag, dan is het ook klaar. Er over door blijven gaan vind ik zo nare smaak hebben voor een leuke dag.
Precies. Maar moet wel zeggen dat die van mij bij aan dagje weg altijd heel goed luisteren. Ze zijn teveel onder de indruk om dingen te doen die we niet willen hebben!!
pi_116064189
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:26 schreef Joene het volgende:

[..]

Schaamrood krijg ik er nog een beetje van van dat soort gedrag... .maar toegeven is helemaal verkeerd... :{
Ja, de situatie was binnen 3 minuten op te lossen, door naar de bakker te lopen. Maar wat geef je dan mee idd...
Dat je met gillen en krijsen wel je zin krijgt. Daar krijg je hele vervelende kinderen van.
pi_116064203
Natuurlijk kan er altijd iets ellendigs gebeuren, maar atm ben ik ook erg blij met ons leven en dochter. Ik vind het zelfs leuker om een kind te hebben dan ik verwachtte. Ik heb zeker elke dag wel een momenje waarop ik me verbaas over het feit dat ik überhaupt een kind heb en me ervan bewust ben hoe graag ik dit wilde en hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen.

Ik denk dat dat me ook helpt om op moeilijke momenten, zoals toen ze in het wegrestaurant uit boosheid een stoel omgooide en op de grond ging liggen krijsen, te relativeren en het grotere geheel voor ogen te houden.
pi_116064204
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
En natuurlijk faal ik soms behoorlijk. Dat we zitten te kaarten en ik uit de mond van de 5 jarige hoor, dat is echt kut he?
Mijn 2 jarige kan de k niet uitspreken...das best handig met kut :') is.niet zo verstaanbaar als kut :')
pi_116064213
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ow nee hoor. Heb het alleen een paar keer gezien van dichtbij. Vroeger kon je gewoon normaal rondkomen van 1 salaris. Tegenwoordig niet meer. M'n vader was postbode. Kon ie een heel gezin van onderhouden. Hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen. 8-)
Al sinds ik van school ben is het duidelijk dat 1 inkomen gezinnen geen huis (of geen luxe huis, iig) meer kunnen kopen. Dat is echt iets van +/- 30 jaar geleden. En dat mag je best kut vinden, het is nu eenmaal een kenmerk van deze tijd. Dus dan kun je twee dingen doen. Of het kut blíjven vinden, óf je leven zo inrichten dat je dit feit op een zo acceptabel mogelijke wijze aan kunt nemen.

Wij hadden ook nog met gemak 30k extra of meer kunnen lenen voor een leuke tophypotheek. Niet gedaan, we willen wat overhouden. We hadden ook best wat meer carriere kunnen hebben, niet gedaan, heel bewust. Dichtbij gaan werken (en nee, zo'n baan vind je niet in 1 dag), dat soort dingen. Tijd voor jezelf, niet voor dat dure huis.

Ik vind iedereen in Nederland zo... slachtofferig altijd. DOE EENS WAT, wil ik dan gillen. Actie!
pi_116064220
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Iets zeggen is iets anders als klagen. Ik bedoel er ook iets anders mee. Heb het meer over de mensen voor wie niks goed is, Nederland naar de klote gaat, kinderen niks dan lastig zijn, dat soort volk. Verder hoef je mij niks aan te praten hoor! :D.
Nou, nederland gaat behoorlijk naar de klote denk ik.. Dat wel.
pi_116064231
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
goffedomme!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')