Desnoods Bio Wortels !quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wel bio wortels he, weet je hoe duur?!
Bospeen, 1 eu ofzo..quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wel bio wortels he, weet je hoe duur?!
Maar het veegt zo lastig je aarsch af met drinkyoghurt he ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:51 schreef Luigi het volgende:
Ook zoiets, ik weet nu opeens hoe duur dingen zijn. Dat een pak wc papier dus 2 euro 40 kost voor 8 rollen en dat ik 94 cent betaal voor een pak AH drinkyoghurt..
Inderdaad. Heb er ook één en ga eigenlijk best vaak naar het Spoorwegmuseum, wat hier dan ook om de hoek ligt. Na 3 keer heb je het er al uit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Museumjaarkaart vind ik ook een aanschaf die loont. Laatst hystorische driehoek gedaan hoorn-medemblik-enkhuizen met museumtram, kasteelbezoek en zuiderzeemuseum. Kosten: de trein van enkhuizen Hoorn 15 euro in totaal en twee keer koffie.![]()
Oh, sauna's kunnen we echt helemaal los op gaanquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Dit jaar met z'n tweeën ook al twee keer gratis naar de sauna geweest... gewoon de acties in de gaten houden. Scheelt toch alweer bijna 100 euro aan entree.
Ik vond het dubbeldwars waard dat we een weekendje weg zijn geweest.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:53 schreef Luigi het volgende:
Wij zijn dit jaar geeneens op vakantie geweest (niet heel bewust ofzo hoor, meer met het idee nog een last minute te pakken) en dat was echt zo fijn. Gewoon lekker met z'n 3-en thuis, kneuteren, dagje weg hier, fietstochtje daar, lekker uitslapen... Zo goddelijk. Hele jaar door lukt het niet om echt met z'n drieen lekker thuis te zijn en dan kan het eindelijk en dan ga je in een tentje of veel te kleine hotelkamer zitten... Zo krom eigenlijk.
Plus je bespaart zo een paar duizend euro.
Sauna kan je altijd bijelkaar sparen met optimel als je het toch drinkt , of via vakantieveilingen even een halfuurtje voor gaan zitten en je ramt zo een arrangementje bijelkaar met bieden , meestal voor 2 personen rond de 30 eu.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Dit jaar met z'n tweeën ook al twee keer gratis naar de sauna geweest... gewoon de acties in de gaten houden. Scheelt toch alweer bijna 100 euro aan entree.
maar we hebben ook niet de hoofdprijs betaald en het was superfijn maar voor 500/600 eu was het wel minder fijn denk ikquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond het dubbeldwars waard dat we een weekendje weg zijn geweest.
Het is ook fijn, en ik heb niks tegen vakantie ofzo hoor maar ik vond het dit jaar gewoon zo goddelijk om gewoon eens écht lange tijd thuis te zijn met z'n allen. Weekendjes zijn leuk, maar vaak is echt op vakantie gaan ook een berg stress die ik prima kan missen...quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vond het dubbeldwars waard dat we een weekendje weg zijn geweest.
Voor 600 eu zit ik een maand in zuid frankrijk, in september...quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:56 schreef Joene het volgende:
[..]
maar we hebben ook niet de hoofdprijs betaald en het was superfijn maar voor 500/600 eu was het wel minder fijn denk ik
of 2 weken in augustusquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor 600 eu zit ik een maand in zuid frankrijk, in september...
Mijn kinderen zitten er helemaal niet op te wachten om zolang bij ons thuis te zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het is ook fijn, en ik heb niks tegen vakantie ofzo hoor maar ik vond het dit jaar gewoon zo goddelijk om gewoon eens écht lange tijd thuis te zijn met z'n allen. Weekendjes zijn leuk, maar vaak is echt op vakantie gaan ook een berg stress die ik prima kan missen...
Wij vonden het ook wel ff spannend, maar ze heeft zich prima vermaakt én gedragen. We zijn naar de dierentuin geweest, we hebben fietstochtjes gedaan, ze is gaan logeren bij opa's en oma's, speeltuin links en rechts, keertje zwemmen... Echt die drie weken vlogen voorbij!quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten er helemaal niet op te wachten om zolang bij ons thuis te zijn.nou gaan wij redelijk goedkoop op vakantie dus t kan wat lijen. Maar ik moet nodig op aanbiedingenles begrijp ik?
Na een jaar waar alles voor de kindjes op zn kop kwam te staan vond ik gewoon dat we er echt even uit moesten.. Gewoon 4 dagen zwemmen. En als Jen filmpjes ziet van het zwembad in centerparks begint ze meteen weer, ik wil wel weer naar een huisje.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn kinderen zitten er helemaal niet op te wachten om zolang bij ons thuis te zijn.nou gaan wij redelijk goedkoop op vakantie dus t kan wat lijen. Maar ik moet nodig op aanbiedingenles begrijp ik?
Als wij ooit nog zoiets veroorzaken (wat theoretisch aan het onmogelijke grenst) koop ik écht helemaal níks meer nieuwquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Oh en nu met nieuwe baby op komst... We hebben echt alles via de kringloop, incl een mooie bugaboo...
Mysteriegedoe van centerparcs , lachen prijzenquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Vakantie hebben we dit jaar niet goedkoop gedaan. 3 weken Thailand, maar goed zit er voorlopig even niet meer in denk ik.
Nu nog weekje ofzo weg voor k weer moet werken. Gewoon huisje in Nederland ergens.
Echt joh alles waar baby opstaat worden de prijzen x10 gedaan, wat een mongolen die een kinderkamer van 5k kopen , of een wandelwagen van 1200 euquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Als wij ooit nog zoiets veroorzaken (wat theoretisch aan het onmogelijke grenst) koop ik écht helemaal níks meer nieuw. Jemig wat een oplichterij, die babymeuk zeg. En driekwart gaat bijna ongebruikt naar de kringloop idd
.
Ja precies, zoiets idd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Mysteriegedoe van centerparcs , lachen prijzen
Nou ik zou het wel willen , maar het was dit jaar financieel niet zo een topjaar op zn zachtst gezegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:03 schreef Luigi het volgende:
Misschien zitten wij volgend jaar ook drie weken in Verweggistan hoor, maar het vanzelfsprekende van vakantie (dat dat dus elk jaar moét) is er wel af voor mij iig.
De auto werd wel ff een puntje zo met nr 3 opkomstquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:07 schreef Luigi het volgende:
Sowieso ben ik enorm fan van 1 kind gezinnen als ik al dat getob van mensen die hun 2e krijgen of hebben zo om me heen eens zie..
Wij waren in januari 2009 voor t laatst echt op vakantie geweest (wel weekjes landal enzo). Dus ik wilde dit jaar echt naar de zon. Vriend zag t met 1,5 jarige eigenlijk niet zitten naar Thailand (ivm reis), maar in januari is dichterbij te weinig warmte naar mn zin. Zomer ging m niet worden ivm bevalling, dus dan maar ver wegquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:03 schreef Luigi het volgende:
Misschien zitten wij volgend jaar ook drie weken in Verweggistan hoor, maar het vanzelfsprekende van vakantie (dat dat dus elk jaar moét) is er wel af voor mij iig.
ik weet nietnhoe oud ze is, maar ik krijg rollende ogen hoor, als ik een fietstochtje voorstelquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij vonden het ook wel ff spannend, maar ze heeft zich prima vermaakt én gedragen. We zijn naar de dierentuin geweest, we hebben fietstochtjes gedaan, ze is gaan logeren bij opa's en oma's, speeltuin links en rechts, keertje zwemmen... Echt die drie weken vlogen voorbij!
Eenmaal op de middelbare school vermaken ze zichzelf wel, toch? Alhoewel ik me kan voorstellen dat de leeftijd 7-12 wel lastig is qua 'dingen doen' ja.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik weet nietnhoe oud ze is, maar ik krijg rollende ogen hoor, als ik een fietstochtje voorstel![]()
Logeren hebben ze gedaan, over en weer, zwembad op twee keer vallen maar dat verveelt ook na een paar weken. Dierentuin is niet te betalen zodra je volwassenenprijzen moet betalen vanaf 10, en de vakantie duurt 6 weken basisschool en 8(!) weken middelbare school.
Dat denk jij? De eerste dag hoor je al ik verveel me, en vervolgens zitten ze als het tegenzit 8 weken met een chaggo smoelwerk op je bank thuis... Want niemand wilt afspreken, of die en die zijn op vakantie...quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:35 schreef Luigi het volgende:
[..]
Eenmaal op de middelbare school vermaken ze zichzelf wel, toch? Alhoewel ik me kan voorstellen dat de leeftijd 7-12 wel lastig is qua 'dingen doen' ja.
En kinderen moéten zich af en toe ook eens stierlijk vervelen. Dat is goed voor ze! Al dat ge-entertain de hele tijd. Van vervelen wordt je creatief, ga je zelf dingen verzinnen, ga je nadenken...
Oh, ik zie dat niet zo, eigenlijk. Ben wat positiever qua insteek en de afgelopen 6 jaar heeft me dat nog niet tegengewerkt moet ik zeggen. Maar als je er zo negatief naar uitkijkt komt het misschien ook uit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat denk jij? De eerste dag hoor je al ik verveel me, en vervolgens zitten ze als het tegenzit 8 weken met een chaggo smoelwerk op je bank thuis... Want niemand wilt afspreken, of die en die zijn op vakantie...
En dan ga je op vakantie, dan zitten ze de eerste week met datzelfde smoelwerk voor je tent.. Geen leuke mensen op de camping, noem maar op...
Ik heb nog 10 jaar... Dan heb ik dat x3...
Het is niet negatief hoor , maar pubers kunnen zichzelf nou eenmaal niet vermakenquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh, ik zie dat niet zo, eigenlijk. Ben wat positiever qua insteek en de afgelopen 6 jaar heeft me dat nog niet tegengewerkt moet ik zeggen. Maar als je er zo negatief naar uitkijkt komt het misschien ook uit.
Ik vind het heerlijk om samen te zijn, samen dingen te doen, maar ook om samen te vervelen. Hangen we gewoon een beetje op de bank, en op een gegegeven moment gaat ze kleuren, boven spelen of d'r DS pakken. Of een treinbaan bouwen.
Maar goed, nogmaals, met 1 zal het makkelijker zijn dan met 2 wellicht (alhoewel het ook wel eens fijn is als er een vriendinnetje is want dan houden ze elkaar bezig).
Ik had daar vroeger eigenlijk nooit zo heel veel problemen mee... maar goed, ik kan me dan ook erg goed vervelen zonder vervelend te zijn. Hele vakanties thuis doorgebracht zonder problemen. En toen ik eenmaal oud genoeg was om zelf de stad in te gaan met vrienden was het helemaal geen probleem meer, toen was ik gewoon nooit thuisquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:52 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is niet negatief hoor , maar pubers kunnen zichzelf nou eenmaal niet vermaken
Met die van 5 en 2 kijk ik zeker gewoon uit dat ze er zijn... Het gelach en geren door mn huis, heerlijk. Dat ze binnen een uur mn huis overhoop gooien en lekker bezig zijn. Ja daar kan ik wel van genieten...quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh, ik zie dat niet zo, eigenlijk. Ben wat positiever qua insteek en de afgelopen 6 jaar heeft me dat nog niet tegengewerkt moet ik zeggen. Maar als je er zo negatief naar uitkijkt komt het misschien ook uit.
Ik vind het heerlijk om samen te zijn, samen dingen te doen, maar ook om samen te vervelen. Hangen we gewoon een beetje op de bank, en op een gegegeven moment gaat ze kleuren, boven spelen of d'r DS pakken. Of een treinbaan bouwen.
Maar goed, nogmaals, met 1 zal het makkelijker zijn dan met 2 wellicht (alhoewel het ook wel eens fijn is als er een vriendinnetje is want dan houden ze elkaar bezig).
Je hebt toch helemaal geen pubers?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met die van 5 en 2 kijk ik zeker gewoon uit dat ze er zijn... Het gelach en geren door mn huis, heerlijk. Dat ze binnen een uur mn huis overhoop gooien en lekker bezig zijn. Ja daar kan ik wel van genieten...
Maar dat chaggo gepuber, nee sorry daar ben ik absoluut allergisch voor. Ik zou de hele houding van mijn meiden ook gewoon niet accepteren.
Ik had een stiefpuber?quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je hebt toch helemaal geen pubers?.
tell me, hoe werkt dat???quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Mysteriegedoe van centerparcs , lachen prijzen
www.bungalows.nl , en dan centerparcs mysteriepark.quote:
Oh dat weet ik dan weer niet geloof ik. Nouja ik hoor al sinds we die muppet hebben van 'wacht maar af...' ("tot ze 2 zijn!" - "tot ze naar school gaan!" - "tot ze in groep 3 zitten!") en van al die doemverhalen komt er altijd maar verdomd weinig uit. Ik geloof het allemaal wel, het komt zoals het komt en ook puberen hoort erbij. Een slaafse volgzame 15 jarige is tegennatuurlijk denk ik danquote:
Zes weken thuis zitten is natuurlijk wel ff wat anders dan 3 weken werken en gebruik maken van opvang in welke vorm dan ook en dan 3 weken vakantie en leuke dingen doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Nou ik vind 6 weken thuis zitten met een kleuter en peuter anders best pittig hoor. Het ging even goed en daarna sloegen ze elkaar bijna de hersens in. "Gelukkig" kon de oudste nog naar zijn vader bijna 3 weken lang!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:07 schreef Troel het volgende:
We zien volgend jaar wel. Dit jaar was de verdeling ook niet echt handig.Wat koooortSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik in oktober 13jr♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Mijn ex zat er ongeveer vanaf dag drie ofzo. Qua account dan, ik gok dat hij nog steeds iets van 10 posts heeftquote:
Oh ik ben niet zo van wacht maar af...quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh dat weet ik dan weer niet geloof ik. Nouja ik hoor al sinds we die muppet hebben van 'wacht maar af...' ("tot ze 2 zijn!" - "tot ze naar school gaan!" - "tot ze in groep 3 zitten!") en van al die doemverhalen komt er altijd maar verdomd weinig uit. Ik geloof het allemaal wel, het komt zoals het komt en ook puberen hoort erbij. Een slaafse volgzame 15 jarige is tegennatuurlijk denk ik dan. Je moet er ook de lol van in kunnen zien hoor.
Dat herken ik wel, die waarschuwingen. Vind het tnt ook erg meevallen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh dat weet ik dan weer niet geloof ik. Nouja ik hoor al sinds we die muppet hebben van 'wacht maar af...' ("tot ze 2 zijn!" - "tot ze naar school gaan!" - "tot ze in groep 3 zitten!") en van al die doemverhalen komt er altijd maar verdomd weinig uit. Ik geloof het allemaal wel, het komt zoals het komt en ook puberen hoort erbij. Een slaafse volgzame 15 jarige is tegennatuurlijk denk ik dan. Je moet er ook de lol van in kunnen zien hoor.
Een jaar geleden werd ik voorgelaten bij de supermarkt 'want in de rij staan met zo'n kleine is geen pretje he'. Toen ik daarvoor bedankte en vriendelijk vertelde dat wij, in tegenstelling tot driekwart van Nederland, wél gewoon aan opvoeden doen, kreeg ik ook zo'n blik. Maar na het afrekenen moest die mevrouw me toch even een complimentje maken, de uk had gewoon netjes en rustig staan te wachtenquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik geniet nu juist van de wacht maar af tot ze 2 is... Waar de dame na 2 weken terug kwam van papa en hele verhalen aan het vertellen is, maar zonder ondertiteling..
En de dame van wacht maar tot ze op school zitten, vanmorgen keurig een plaatsje in de kring koos, dicht bij de juf en me een zoen gaf en dat ik ook echt weg mocht zonder huilen of om mn nek vastgrijpen..
Ik ken dat!!! Migraine altijd de eerste dag.. Van de stress die wegvalt ofzo?quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, die waarschuwingen. Vind het tnt ook erg meevallen.
Wij zitten sinds gisteren in Kroatie. Heet! En kan iemand me vertellen waarom ik de eerste dagen van de vakantie altijd! Kapot ga van de koppijn? Ik weet al twee dagen niet waar ik het zoeken moet.
Ik vind het gewoon erg leuk, het hele leven eigenlijk welquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, die waarschuwingen. Vind het tnt ook erg meevallen.
Mwoch, al die korte lontjes om niks zeggen wel íets hoor. En als je elkaar verrot scheld waar de kinderen niet bij zijn: prima, leef je uit. Maar er zijn er genoeg die echt van alles tegen elkaar zeggen waar ze gewoon bij lopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Troel het volgende:
Alsof de manier waarop sommige ouders met elkaar omgaan gelijk staat aan de manier waarop kinderen opgevoed worden
Nou, we hebben ook wel supermarkt momenten dat ik heel veel commentaar krijg van mensen. Jen kan behoorlijk volhardend zijn. Maar als ik nee zeg, dan is het nee. En als madam dan beslist om op de grond te gaan liggen krijsen, dan is dat maar zo. Ik ga gewoon verder boodschappen doen en haal haar weer op als ik bij de kassa sta...quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Een jaar geleden werd ik voorgelaten bij de supermarkt 'want in de rij staan met zo'n kleine is geen pretje he'. Toen ik daarvoor bedankte en vriendelijk vertelde dat wij, in tegenstelling tot driekwart van Nederland, wél gewoon aan opvoeden doen, kreeg ik ook zo'n blik. Maar na het afrekenen moest die mevrouw me toch even een complimentje maken, de uk had gewoon netjes en rustig staan te wachten.
Als ik sommige kinderen op school zie dan denk ik toch, ergens hebben we iets goed gedaan. Maar goed als je ook al ziet hoe sommige ouders met elkaar omgaan... brrrrr.
Totdat 1 van de twee z'n baan verliest voor een jaar of twee of dat je elkaar in één keer niet meer ziet zitten. Dan ben je in één keer niet zo dol meer op je leven.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon erg leuk, het hele leven eigenlijk wel. We hebben beide een vaste baan, een eigen huis, we zijn dol op elkaar, geen deurwaarders achter onze reet, we wonen in 1 van de welvarendste landen ter wereld, ik kan zeggen en doen wat ik wil, echt, ik snap dat geklaag om me heen niet hoor. Sommige mensen moet je gewoon een een goede trap onder de reet geven denk ik dan. Of een weekje in Polen parkeren.
Maar goed als je dat zegt wordt je aangekeken alsof je van Mars komt, terwijl als je loopt te kreunen en steunen iedereen begripvol knikt.
Ik denk het. En het totaal andere klimaat, ritme, enz. Ach, ik weet ook wel waar het van komt, denk ik, ik wil er alleen zsm vanaf. Vorig jaar duurde het een week.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken dat!!! Migraine altijd de eerste dag.. Van de stress die wegvalt ofzo?
Dan wordt het tijdelijk even lastiger ja.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:21 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Totdat 1 van de twee z'n baan verliest voor een jaar of twee of dat je elkaar in één keer niet meer ziet zitten. Dan ben je in één keer niet zo dol meer op je leven.
Wat me soms wel eens opvalt is hoe chaggo ouders soms ook tegen kinderen praten.. Natuurlijk weet je niet hoe die dag verloopt voor die betreffende persoon, maar luister eens naar de toon om je heen in bijvoorbeeld dierentuinen, speelparken, enz.. Gezellig een dagje weg..quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch, al die korte lontjes om niks zeggen wel íets hoor. En als je elkaar verrot scheld waar de kinderen niet bij zijn: prima, leef je uit. Maar er zijn er genoeg die echt van alles tegen elkaar zeggen waar ze gewoon bij lopen..
Is dit weer zo'n 'wacht maar af...'?quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:21 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Totdat 1 van de twee z'n baan verliest voor een jaar of twee of dat je elkaar in één keer niet meer ziet zitten. Dan ben je in één keer niet zo dol meer op je leven.
Maar ook op dagjes weg moeten ze gewoon luisterenquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat me soms wel eens opvalt is hoe chaggo ouders soms ook tegen kinderen praten.. Natuurlijk weet je niet hoe die dag verloopt voor die betreffende persoon, maar luister eens naar de toon om je heen in bijvoorbeeld dierentuinen, speelparken, enz.. Gezellig een dagje weg..
Je denkt dat je niet meedoet aan al dat geklaag, maar deze zin heeft anders wel een heel klagerig ondertoontje. Ik denk, ik zeg het maar even.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Toen ik daarvoor bedankte en vriendelijk vertelde dat wij, in tegenstelling tot driekwart van Nederland, wél gewoon aan opvoeden doen,
Ow nee hoor. Heb het alleen een paar keer gezien van dichtbij. Vroeger kon je gewoon normaal rondkomen van 1 salaris. Tegenwoordig niet meer. M'n vader was postbode. Kon ie een heel gezin van onderhouden. Hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Is dit weer zo'n 'wacht maar af...'?.
Vorige keer begon het met dat mevrouw een crossantje wilde, bij de bakker. Nu doen we dat als ik op vrijdag naar de winkel ga met ze. Maar het was gewoon boodschappendag, dan doen we dat nooit, want elke dag naar de bakker vind ik onzin.quote:
Ja dat! Zo genant is dat altijd ookquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat me soms wel eens opvalt is hoe chaggo ouders soms ook tegen kinderen praten.. Natuurlijk weet je niet hoe die dag verloopt voor die betreffende persoon, maar luister eens naar de toon om je heen in bijvoorbeeld dierentuinen, speelparken, enz.. Gezellig een dagje weg..
Schaamrood krijg ik er nog een beetje van van dat soort gedrag... .maar toegeven is helemaal verkeerd...quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vorige keer begon het met dat mevrouw een crossantje wilde, bij de bakker. Nu doen we dat als ik op vrijdag naar de winkel ga met ze. Maar het was gewoon boodschappendag, dan doen we dat nooit, want elke dag naar de bakker vind ik onzin.
Dus ze mocht van mij cossantjes uitzoeken in de supermarkt. Die werden op de grond gesmeten, dus prima, dan helemaal niet.
Ja toen wilde ze opeens wel die crossantjes, maar die had ze met haar gedrag al verspilt. Jammer dus, volgende keer beter.
Oh ja zeker! Maar hoe korter af ik ben tegen de kinderen, hoe meer de hakken in het zand gaan. Als ik gewoon vriendelijk iets vraag, eigenlijk luisteren ze dan 9 van de 10 keer wel.. Die ene keer dat de jongste boef dan toch de trap op gaat (ik noem maar wat) dan volgt er ook dat ik wel even boos word. Maar als het verdriet dan over is omdat iets niet mag, dan is het ook klaar. Er over door blijven gaan vind ik zo nare smaak hebben voor een leuke dag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Maar ook op dagjes weg moeten ze gewoon luisteren
Iets zeggen is iets anders als klagen. Ik bedoel er ook iets anders mee. Heb het meer over de mensen voor wie niks goed is, Nederland naar de klote gaat, kinderen niks dan lastig zijn, dat soort volk. Verder hoef je mij niks aan te praten hoor!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Je denkt dat je niet meedoet aan al dat geklaag, maar deze zin heeft anders wel een heel klagerig ondertoontje. Ik denk, ik zeg het maar even.
Nou idd!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies. Maar moet wel zeggen dat die van mij bij aan dagje weg altijd heel goed luisteren. Ze zijn teveel onder de indruk om dingen te doen die we niet willen hebben!!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ja zeker! Maar hoe korter af ik ben tegen de kinderen, hoe meer de hakken in het zand gaan. Als ik gewoon vriendelijk iets vraag, eigenlijk luisteren ze dan 9 van de 10 keer wel.. Die ene keer dat de jongste boef dan toch de trap op gaat (ik noem maar wat) dan volgt er ook dat ik wel even boos word. Maar als het verdriet dan over is omdat iets niet mag, dan is het ook klaar. Er over door blijven gaan vind ik zo nare smaak hebben voor een leuke dag.
Ja, de situatie was binnen 3 minuten op te lossen, door naar de bakker te lopen. Maar wat geef je dan mee idd...quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:26 schreef Joene het volgende:
[..]
Schaamrood krijg ik er nog een beetje van van dat soort gedrag... .maar toegeven is helemaal verkeerd...
Mijn 2 jarige kan de k niet uitspreken...das best handig met kutquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
En natuurlijk faal ik soms behoorlijk. Dat we zitten te kaarten en ik uit de mond van de 5 jarige hoor, dat is echt kut he?
Al sinds ik van school ben is het duidelijk dat 1 inkomen gezinnen geen huis (of geen luxe huis, iig) meer kunnen kopen. Dat is echt iets van +/- 30 jaar geleden. En dat mag je best kut vinden, het is nu eenmaal een kenmerk van deze tijd. Dus dan kun je twee dingen doen. Of het kut blíjven vinden, óf je leven zo inrichten dat je dit feit op een zo acceptabel mogelijke wijze aan kunt nemen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:24 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ow nee hoor. Heb het alleen een paar keer gezien van dichtbij. Vroeger kon je gewoon normaal rondkomen van 1 salaris. Tegenwoordig niet meer. M'n vader was postbode. Kon ie een heel gezin van onderhouden. Hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen.
Nou, nederland gaat behoorlijk naar de klote denk ik.. Dat wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Iets zeggen is iets anders als klagen. Ik bedoel er ook iets anders mee. Heb het meer over de mensen voor wie niks goed is, Nederland naar de klote gaat, kinderen niks dan lastig zijn, dat soort volk. Verder hoef je mij niks aan te praten hoor!.
goffedomme!quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:28 schreef Ticootje het volgende:
En natuurlijk faal ik soms behoorlijk. Dat we zitten te kaarten en ik uit de mond van de 5 jarige hoor, dat is echt kut he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |