abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:29:47 #121
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_116066331
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt he? En dan dat soort figuren als Fred Teeven die het liefst op elke straathoek een camera hangen. Wat dan een zogenaamde VVD-er is. We waren zo goed bezig in Nederland... en we hebben zoveel verprutst...

Ik vind het echt zonde als ik Nederland eind jaren '90 zie en vergelijk met nu.
Die camera's hadden er niet hoeven hangen als we al die fijne medelanders niet hadden binnen gelaten. Kijk jij wel eens Opsporing Marokkanen gezocht?
pi_116066426
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Die camera's hadden er niet hoeven hangen als we al die fijne medelanders niet hadden binnen gelaten. Kijk jij wel eens Opsporing Marokkanen gezocht?
Vlak oost europeanen niet uit!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116066433
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:24 schreef Joene het volgende:

[..]

Oh maar iets bezuinigen is ook niet verkeerd hoor ,en volgens mij stelt elke partij bezuinigingen voor alleen de een wat radicaler dan de andere . En bij geen 1 partij is er een doelgroep die niet gepakt wordt . De vraag is alleen moet het zo snel ? of kunnen we ipv 5 jaar ook in 10 jaar inlossen ?
Punt is alleen dat als we rond die 3% blijven zitten, we nog steeds niets inlossen maar enkel iets minder schulden maken dan vroeger.
pi_116066437
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:29 schreef Joene het volgende:

[..]

Tsjah maar is het geen politiek falen dat het geweld kennelijk zo is toegenomen ? blijkbaar was er toch iets teveel leven en laten leven ? ondanks dat ik het niet eens ben met overal maar bekeken worden en het inleveren van mn privacy, ik zit er ook niet op tewachten dat men maar neergestoken wordt en er geen dader te bekennen is (niet dat die nu wel wordt gepakt).
Heel London hangt vol met camera's en de criminaliteit wordt er echt niet minder voor. Er gaat weinig preventieve werking uit van een camera, hooguit dat je de dader sneller hebt. Maar goed daar heb je wat aan als je dood ligt te bloeden op de grond.

De politiek heeft weinig invloed op geweld denk ik. Het is niet alsof de afgelopen 10 jaar minder gewelddadig waren dan de jaren '90 ofzo. Geweld in de samenleving is een optelsom van opvoeding, sociale omstandigheden, onderwijs en... (ik vind het vervelend om te zeggen maar het is toch echt zo vrees ik) de verheerlijking van geweld in de media en in het dagelijks leven. Eén blote tiet en het land staat op z'n kop maar 10 jarigen die hele dagen in Call of Duty rondhangen en geen haan die er naar kraait. Ik zeg niet dat games en tv verantwoordelijk zijn voor geweld, maar de hele dag geconfronteerd worden met geweld moét haast wel zorgen voor een soort van... acceptatie, ofzo.
pi_116066459
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:27 schreef Luigi het volgende:

Ik vind het echt zonde als ik Nederland eind jaren '90 zie en vergelijk met nu.
Wat is dan het verschil tussen eind jaren '90 en nu?
pi_116066479
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen eind jaren '90 en nu?
Vrijheid.
pi_116066490
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Punt is alleen dat als we rond die 3% blijven zitten, we nog steeds niets inlossen maar enkel iets minder schulden maken dan vroeger.
Jij denkt dat we ooit op 0% komen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116066508
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vrijheid.
Is die mentaliteit dan niet het gevolg van wat we dus nu bij de kinderen uit de jaren 90 zien? Alles moet maar kunnen...
pi_116066530
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Heel London hangt vol met camera's en de criminaliteit wordt er echt niet minder voor. Er gaat weinig preventieve werking uit van een camera, hooguit dat je de dader sneller hebt. Maar goed daar heb je wat aan als je dood ligt te bloeden op de grond.

De politiek heeft weinig invloed op geweld denk ik. Het is niet alsof de afgelopen 10 jaar minder gewelddadig waren dan de jaren '90 ofzo. Geweld in de samenleving is een optelsom van opvoeding, sociale omstandigheden, onderwijs en... (ik vind het vervelend om te zeggen maar het is toch echt zo vrees ik) de verheerlijking van geweld in de media en in het dagelijks leven. Eén blote tiet en het land staat op z'n kop maar 10 jarigen die hele dagen in Call of Duty rondhangen en geen haan die er naar kraait. Ik zeg niet dat games en tv verantwoordelijk zijn voor geweld, maar de hele dag geconfronteerd worden met geweld moét haast wel zorgen voor een soort van... acceptatie, ofzo.
Klopt hoor , toch denk ik dat camera's wellicht iets helpen of althans dat hoop ik net als de dnaspray. Ik ben er niet mee blij mee dat het schijnbaar nodig is , maar misschien is het nog wel erger zonder die middelen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:37:17 #130
2964 Armageddon
pi_116066534
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vlak oost europeanen niet uit!
Ook zulk fijn volk inderdaad. Echt van die mensen die echt wat toevoegen hier.
pi_116066551
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Ook zulk fijn volk inderdaad. Echt van die mensen die echt wat toevoegen hier.
De blowjobs voor een 10tje A.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:38:33 #132
2964 Armageddon
pi_116066567
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:37 schreef Joene het volgende:

[..]

Klopt hoor , toch denk ik dat camera's wellicht iets helpen of althans dat hoop ik net als de dnaspray. Ik ben er niet mee blij mee dat het schijnbaar nodig is , maar misschien is het nog wel erger zonder die middelen.
Je kan ook al die gasten het land uit donderen. Kun je al de camera's weer opruimen en kunnen we weer fijn picknicken in het Zuiderpark zonder overhoop gestoken te worden. 8-)
pi_116066582
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:38 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je kan ook al die gasten het land uit donderen. Kun je al de camera's weer opruimen en kunnen we weer fijn picknicken in het Zuiderpark zonder overhoop gestoken te worden. 8-)
Gezallig! *)
pi_116066593
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is die mentaliteit dan niet het gevolg van wat we dus nu bij de kinderen uit de jaren 90 zien? Alles moet maar kunnen...
Ja, dat riep ik dus al in het vorige topic. Het is ook een wisselwerking, alleen extremen zijn niet goed. Deze tijd zal een correctie zijn op die jaren denk ik. En wat hierna komt zal daar weer tussenin zitten, wellicht.

Daarnaast vind ik de hele typering van 'alles moet kunnen' van de jaren '90 niet kloppen. Het klopt dat er heel veel vrijheid was, maar niet dat alles moest kunnen. Ik (spreek even voor mezelf nu) vond juist dat iedereen erg op elkaar lette, ook de jeugd, er heerste toch een soort van positieve vibe onder elkaar. Ik vond de jaren '90 een soort kapitalistische versie van de jaren '70 (volgen we het nog?) Tegenwoordig lijkt iedereen er vooral op uit het elkaar zuur te maken en elkaar niks te gunnen. Ook jongeren, die elkaar zo afsnauwen enzo. Zo naar.
pi_116066616
quote:

[..]

Probleem is dat Brussel niet toelaat dat je zo met vreemdelingen omgaat...

Net als die uitgeprocedeerde irakezen.. Die dan verzamelen bij de ind, omdat ze het niet eens zijn met de beslissing. Hoe makkelijk wil je het maken? De hele zooi in 1 bus, schiphol en enkele reis terug... Maar nee, dat mag niet.
pi_116066644
quote:

[..]

Je moet gewoon handhaven. Er staan gevangenissen leeg die we verhuren aan de Belgen terwijl we genoeg uitschot hebben, autochtoon én allochtoon, om ze mee op te vullen. We hebben echt regels genoeg in Nederland om elk probleem mee te lijf te gaan.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:41:20 #137
2964 Armageddon
pi_116066658
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Net als die uitgeprocedeerde irakezen.. Die dan verzamelen bij de ind, omdat ze het niet eens zijn met de beslissing. Hoe makkelijk wil je het maken? De hele zooi in 1 bus, schiphol en enkele reis terug... Maar nee, dat mag niet.
Dan sturen we ze toch naar Brussel? 8-)
pi_116066660
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat riep ik dus al in het vorige topic. Het is ook een wisselwerking, alleen extremen zijn niet goed. Deze tijd zal een correctie zijn op die jaren denk ik. En wat hierna komt zal daar weer tussenin zitten, wellicht.

Daarnaast vind ik de hele typering van 'alles moet kunnen' van de jaren '90 niet kloppen. Het klopt dat er heel veel vrijheid was, maar niet dat alles moest kunnen. Ik (spreek even voor mezelf nu) vond juist dat iedereen erg op elkaar lette, ook de jeugd, er heerste toch een soort van positieve vibe onder elkaar. Ik vond de jaren '90 een soort kapitalistische versie van de jaren '70 (volgen we het nog?) Tegenwoordig lijkt iedereen er vooral op uit het elkaar zuur te maken en elkaar niks te gunnen. Ook jongeren, die elkaar zo afsnauwen enzo. Zo naar.
Ik denk dat wij toch iets te veel in leeftijd verschillen, de jaren 90 hebben we daardoor echt wel anders meegemaakt.
Ik zie de jaren 90 vooral de tijd waarin de vrije opvoeding helemaal in was...
pi_116066667
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mwoch, dat probleem ligt meer in een kleinigheidje dat we een 'grondwet' noemen...
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:41:53 #140
2964 Armageddon
pi_116066679
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je moet gewoon handhaven. Er staan gevangenissen leeg die we verhuren aan de Belgen terwijl we genoeg uitschot hebben, autochtoon én allochtoon, om ze mee op te vullen. We hebben echt regels genoeg in Nederland om elk probleem mee te lijf te gaan.
Dan moet je het halve land opsluiten. Weet je wat dat kost!?
pi_116066694
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik denk dat wij toch iets te veel in leeftijd verschillen, de jaren 90 hebben we daardoor echt wel anders meegemaakt.
Ik zie de jaren 90 vooral de tijd waarin de vrije opvoeding helemaal in was...
Ik heb het meer ervaren als 'eigen verantwoordelijkheid'. Wat ook inhield dat ik zelf op de blaren moest zitten.
pi_116066709
quote:
10s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mwoch, dat probleem ligt meer in een kleinigheidje dat we een 'grondwet' noemen...
We zijn toch hard bezig om een europese aan te nemen , kan die van ons zelf er wel uit :{
pi_116066719
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:41 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan moet je het halve land opsluiten. Weet je wat dat kost!?
Ik snap dat dat zo lijkt als je daar woont maar geloof me, de criminele allochtonen zijn nog steeds ondertallig aan de hele Nederlandse bevolking hoor.
pi_116066728
we hebben toch niets aan onze eigen grondwet... mooi voor de bühne maar verder niets...
pi_116066739
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik snap dat dat zo lijkt als je daar woont maar geloof me, de criminele allochtonen zijn nog steeds ondertallig aan de hele Nederlandse bevolking hoor.
1 op 2 ?
pi_116066755
quote:
15s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:42 schreef Joene het volgende:

[..]

We zijn toch hard bezig om een europese aan te nemen , kan die van ons zelf er wel uit :{
Tsja, onze kans om er over mee te praten hebben we verprutst door het vorige referendum erover als spelletje te zien. Jammer, helaas.

Of had je graag mee bepaald wat er in Europa gebeurt?
pi_116066800
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Nielsch het volgende:
we hebben toch niets aan onze eigen grondwet... mooi voor de bühne maar verder niets...
Ja zo kun je niet discussieren natuurlijk... de 1 roept dat 1 op 2 Nederlanders (of ze nou allochtoon zijn of niet) crimineel zijn en het land uit moeten, de ander dat de grondwet van Nederland waardeloos is...

Zucht. Simplisme viert hoogtij. Ik kan er zó slecht tegen.
pi_116066811
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:

[..]

Tsja, onze kans om er over mee te praten hebben we verprutst door het vorige referendum erover als spelletje te zien. Jammer, helaas.

Of had je graag mee bepaald wat er in Europa gebeurt?
Nee ik hoef niet zo mee te bepalen wat er in europa gebeurt , net als dat ik niet nodig vind dat europa dat met de onze doet.
pi_116066848
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:46 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee ik hoef niet zo mee te bepalen wat er in europa gebeurt , net als dat ik niet nodig vind dat europa dat met de onze doet.
Je weet dat de Europese samenwerking in zijn huidige vorm ons gemiddeld een extra maandsalaris aan inkomsten per jaar oplevert he?
pi_116066882
Wat een onzin. We zijn na de Gouden Eeuw / VOC helemaal nooit baas over eigen economie geweest en zullen dat ook nooit worden. Daarvan zijn we gewoon te afhankelijk van Duitsland en Frankrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')