*fluistert* medische patenten...quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De CE regelgeving waar medische apparatuur aan moet voldoen is echt bizar. dat red je niet met een valtestje van een meter op een voeding. Dan word die apparatuur ook nog eens in reletief zeer kleine aantallen gemaakt, meestal zeer hoogwaardig EN is er enorme R&D in geweest. Hetzelfde geldt voor medicijnen.
Tja, dan kost het snel knaken.
zeker. En nee, t maakt op het totaal niet uit. Maar je motiveert wel mensen om het vak in te gaan. Er zijn gewoon tekorten in de zorg, qua personeel. En dat is niet omdat het salaris zo hoog is. Wel zijn er wachtlijsten om geneeskunde te mogen studeren!quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
De chirurgen iets minder en de verpleegkundigen iets meer maakt op het totaal natuurlijk niks uit, je bent alleen lekker aan het nivelleren. Sterker nog, doordat er veeeeeel meer verpleegkundigen zijn ben je misschien nog wel meer kwijt.
Maar is dat dan ook niet in de omringende landen het geval? Duitsland, belgie, frankrijk?? Of ben ik gewoon in de veronderstelling dat Nederland de enige is die met zulke hoge zorgkosten zit?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De CE regelgeving waar medische apparatuur aan moet voldoen is echt bizar. dat red je niet met een valtestje van een meter op een voeding. Dan word die apparatuur ook nog eens in reletief zeer kleine aantallen gemaakt, meestal zeer hoogwaardig EN is er enorme R&D in geweest. Hetzelfde geldt voor medicijnen.
Tja, dan kost het snel knaken.
Nee klopt. Dat is met tegengaan van verspilling best makkelijk te verhelpen. Dus niet een vloertje vervangen omdat het nét een tintje lichter is dan de staal (waargebeurd!)quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb daar ook niets op tegen maar het lost de hoge miljardenverspilling in de zorg echt niet op.
medische patenten...quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan, dat een operatie zo onwijs duur is. Dat moet toch gewoon voor veel minder kunnen?
Volgens mij is dat Europees wel een probleem. Ik weet alleen niet hoe het in de andere landen met vergrijzing zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar is dat dan ook niet in de omringende landen het geval? Duitsland, belgie, frankrijk?? Of ben ik gewoon in de veronderstelling dat Nederland de enige is die met zulke hoge zorgkosten zit?
Da's idd ten onrechte, zie http://www.zorgwelzijn.nl(...)erlands-probleem.htm .quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar is dat dan ook niet in de omringende landen het geval? Duitsland, belgie, frankrijk?? Of ben ik gewoon in de veronderstelling dat Nederland de enige is die met zulke hoge zorgkosten zit?
Dat is idd verspilling en daar moet een manager door een financiele afdeling of CFO ongenadig voor op z'n flikker krijgen in deze tijden. Spreekt voor zich.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nee klopt. Dat is met tegengaan van verspilling best makkelijk te verhelpen. Dus niet een vloertje vervangen omdat het nét een tintje lichter is dan de staal (waargebeurd!)
Maar dat een bedrijf flink moet investeren soms om een medicijn te ontwikkelen, mag best beschermt worden dat het niet meteen wordt gekopieerd..quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
medische patenten...
Bedrijf A ontwikkelt medicijn Z.
Om één medicijn Z te produceren is Bedrijf A een lousy 50 euro kwijt.
Bedrijf A verkoopt medicijn Z voor 5000 euro aan de zorgverlener / patiënt.
Bedrijf B wil best concurreren met Bedrijf A, maar vanwege patenten mag alleen Bedrijf A het medicijn aanbieden.
wij zijn het duurst, samen met Zweden. Duitsland en frankrijk hanteren hogere eigen risico's en ouderen betalen hun hulpmiddelen zelf in plaats van betaald uit de AWBZ. (ben ik ook voor eigenlijk waarom niet zelf bijdragen aan je verblijf in een verzorgingshuis of rollator?)quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:39 schreef Joene het volgende:
Als we zo gaan kijken is het verzorgen van de 'kasplantjes" ook een drama natuurlijk , maar die gaan we ook niet allemaal naar het eind helpen denk ik om de kosten te drukken.
In frankrijk zijn wij met Jen wel in het ziekenhuis geweest. Daar een hele dag, 3 dokters gezien, urine getest bloedafname en longfoto's -> moest ik 100 eu voor afrekenen..quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
wij zijn het duurst, samen met Zweden. Duitsland en frankrijk hanteren hogere eigen risico's en ouderen betalen hun hulpmiddelen zelf in plaats van betaald uit de AWBZ. (ben ik ook voor eigenlijk waarom niet zelf bijdragen aan je verblijf in een verzorgingshuis of rollator?)
Ik snap wel de angst dat als je de patenten afschaft er geen ontwikkeling en R&D meer is. Daarom ben ik ook voor het belonen van ontwikkeling van nieuwe methodes / medicijnen door de (Europese) overheid én tegelijkertijd het afschaffen van de patenten. Dat scheelt miljarden en miljarden en miljarden en miljarden en nog veul meer miljarden per jaar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat een bedrijf flink moet investeren soms om een medicijn te ontwikkelen, mag best beschermt worden dat het niet meteen wordt gekopieerd..
Maar patenten zijn toch maar een aantal jaar geldig? Zo niet -> Dat mag best ingevoerd worden. Patent op medicijn Z, voor 10 jaar. Heb je 10 jaar om je investering terug te verdienen en daarna kun je het bij de kruidvat halen.
Krijg je dan niet een beetje amerikaanse taferelen..? Daar kun je gewoon failliet gaan als je echt zorg nodig hebt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
En jij denkt dat die mensen dat gratis doen ofzo? Dat wordt gewoon betaald door de Franse bevolking via de belasting.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In frankrijk zijn wij met Jen wel in het ziekenhuis geweest. Daar een hele dag, 3 dokters gezien, urine getest bloedafname en longfoto's -> moest ik 100 eu voor afrekenen..
Als ik dan zie wat er hier wordt gedeclareerd voor een bloedtest...
Die farmaceuten verdienen zo dik, dat het ook met afschaffen van patenten heus een mooie business blijft.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap wel de angst dat als je de patenten afschaft er geen ontwikkeling en R&D meer is. Daarom ben ik ook voor het belonen van ontwikkeling door de (Europese) overheid én tegelijkertijd het afschaffen van de patenten. Dat scheelt miljarden en miljarden en miljarden en miljarden en nog veul meer miljarden per jaar.
Nee, de behandelingen werden gewoon gedeclareerd bij mijn verzekeraar?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En jij denkt dat die mensen dat gratis doen ofzo? Dat wordt gewoon betaald door de Franse bevolking via de belasting.
Als we zo doorgaan zoals nu gaan we hier allemaal failliet. De zorg is gewoonweg niet meer te betalen onder de huidige omstandigheden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Krijg je dan niet een beetje amerikaanse taferelen..? Daar kun je gewoon failliet gaan als je echt zorg nodig hebt.
Ik blijf me verbazen over de neiging om voor een ander te bepalen hoeveel hij of zij 'mag' verdienen...quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die farmaceuten verdienen zo dik, dat het ook met afschaffen van patenten heus een mooie business blijft.
Okee, ik was even in de war met Engeland.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de behandelingen werden gewoon gedeclareerd bij mijn verzekeraar?
Nou, waar wachten we nog op denk ik dan!quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die farmaceuten verdienen zo dik, dat het ook met afschaffen van patenten heus een mooie business blijft.
Klinkt niet heel CDA, dit...?quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moeten we met z'n allen opdraaien voor die kasplantjes? Als een familie zo graag een kasplantje in leven wil houden, dan betalen ze dat zelf maar.
Wel als dat bijdraagt aan de onhoudbare kosten die we met zn allen straks niet meer kunnen ophoesten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen over de neiging om voor een ander te bepalen hoeveel hij of zij 'mag' verdienen...
tuurlijk...quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:03 schreef Barreltje het volgende:
als we nou eens de zorgmanagers eens afschaffen en die mensen gewoon billen laten schoonmaken..
dan is de zorg ook ZO weer betaalbaar
Ook lekker voor de mensen die chronisch ziek zijn en er geen tegemoetkoming voor krijgenquote:Op maandag 27 augustus 2012 15:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat dus...
En huisarts kan best met eigen risico ja.. Laten we de eerste 5 bezoeken uit het eigen risico, en de rest betaal je zelf maar.
Dan hoef je toch niet elke week naar de huisarts?quote:Op maandag 27 augustus 2012 16:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook lekker voor de mensen die chronisch ziek zijn en er geen tegemoetkoming voor krijgen
best inhoudelijk argument ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |