Celine is de enige blanke op de psz. Misschien is dat nu nog zo maar dat is over een paar jaar niet meer zo. :-)quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik snap dat dat zo lijkt als je daar woont maar geloof me, de criminele allochtonen zijn nog steeds ondertallig aan de hele Nederlandse bevolking hoor.
ik ben niet tegen Europese samenwerking hoor , wel tegen europees opgelegde regelgeving.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je weet dat de Europese samenwerking in zijn huidige vorm ons gemiddeld een extra maandsalaris aan inkomsten per jaar oplevert he?
Geen simplisme. We hebben niets aan onze grondwet. Leuk dat we wat normen en waarden met elkaar hebben afgesproken maar de rechter mag er niet aan toetsen zoals dat in de VS wel mag. Het is dus ook geen wetboek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja zo kun je niet discussieren natuurlijk... de 1 roept dat 1 op 2 Nederlanders (of ze nou allochtoon zijn of niet) crimineel zijn en het land uit moeten, de ander dat de grondwet van Nederland waardeloos is...
Zucht. Simplisme viert hoogtij. Ik kan er zó slecht tegen.
terecht, Europa is eng!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ben niet tegen Europese samenwerking hoor , wel tegen europees opgelegde regelgeving.
Ik leerde vroeger al, als Duitsland ziek is dan heeft Nederland de hik. Het is idd onzin om over Nederland te praten als zelfstandig, ommuurd en protectionistisch bolwerk. Toen de EEG ons bakken met geld opleverde decennia geleden hoorde ik ook niemand zo principieel doen over Nederlandse wetten en invloeden. Sterker nog, we zijn er groot mee geworden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Nielsch het volgende:
Wat een onzin. We zijn na de Gouden Eeuw / VOC helemaal nooit baas over eigen economie geweest en zullen dat ook nooit worden. Daarvan zijn we gewoon te afhankelijk van Duitsland en Frankrijk.
Spelletje? We hadden eindelijk de kans om eens te laten horen wat we van europa vinden. En wat blijkt, we willen gewoon geen regelgeving centraal vanuit europa..quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tsja, onze kans om er over mee te praten hebben we verprutst door het vorige referendum erover als spelletje te zien. Jammer, helaas.
Of had je graag mee bepaald wat er in Europa gebeurt?
Er was niets mis met die samenwerking.. Waarom moesten we zo nodig doordraven? Het was goed zoals het was. Een uni is de grootste fout die er gemaakt is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik leerde vroeger al, als Duitsland ziek is dan heeft Nederland de hik. Het is idd onzin om over Nederland te praten als zelfstandig, ommuurd en protectionistisch bolwerk. Toen de EEG ons bakken met geld opleverde decennia geleden hoorde ik ook niemand zo principieel doen over Nederlandse wetten en invloeden. Sterker nog, we zijn er groot mee geworden.
Maar dan krijg je dus bizarre situaties waarbij landen als Griekenland wel profiteren van de samenwerking maar niet de lasten hoeven te dragen. Als je bijvoorbeeld een centrale pensioenleeftijd zou hebben, dan voorkom je huidige situaties. Wat jij eigenlijk zegt is dat je het wel best vindt dat het zo gaat zoals het de afgelopen 20 jaar is gegaan met Griekenland en dergelijke.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:48 schreef Joene het volgende:
[..]
ik ben niet tegen Europese samenwerking hoor , wel tegen europees opgelegde regelgeving.
Het is niet Eng, maar ik denk dat ieder land beter voor zich zelf kan bepalen , en dat als je samen als handelspartners naar buiten treed is een mooi iets ,waardoor je een sterke positie in kan nemen maar we hoeven straks toch niet op europees niveau te gaan bepalen dat we schijtpapier van een bepaald merk gaan boycotten omdat er chinese kinderhandjes aan meewerken.quote:
Ach kom. De verkiezingsprogramma's waren echt niet geheim in de jaren '60, '70 en '80 hoor. Voordat we doorhadden dat het iets is waar je eventueel ook wel eens geld in moet investeren is het meer collectieve desinteresse geweest.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Spelletje? We hadden eindelijk de kans om eens te laten horen wat we van europa vinden...
Het was helemaal niet goed zoals het was. Zoals het was heeft ervoor gezorgd dat Griekenland en Spanje lekker konden luieren op onze centen en dat we er nu weer miljarden moeten insteken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er was niets mis met die samenwerking.. Waarom moesten we zo nodig doordraven? Het was goed zoals het was. Een uni is de grootste fout die er gemaakt is.
Dat is ook pas van de laatste jaren he.Sinds we zo nodig een groot 3e rijk moesten vormen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het was helemaal niet goed zoals het was. Zoals het was heeft ervoor gezorgd dat Griekenland en Spanje lekker konden luieren op onze centen en dat we er nu weer miljarden moeten insteken.
You lost me. Leg uit!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen simplisme. We hebben niets aan onze grondwet. Leuk dat we wat normen en waarden met elkaar hebben afgesproken maar de rechter mag er niet aan toetsen zoals dat in de VS wel mag. Het is dus ook geen wetboek.
De enige die ik eind jaren '90 over 'het monster' Europa heb gehoord was de - tadaaa, SP. En ik heb maar weinig mensen SP zien stemmen destijds.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is ook pas van de laatste jaren he.Sinds we zo nodig een groot 3e rijk moesten vormen.
Zo een front tegen amerika
Het gaat er niet alleen om om als handelspartners naar buiten te treden. Het is natuurlijk wel erg makkelijk en gezellig om die paar belachelijke wetten te highlighten voor de bühne maar die overige 99% aan wetten waar heel veel burgers en ondernemers van profiteren niet te noemen. Waarschijnlijk weet je die ook niet eens.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:53 schreef Joene het volgende:
[..]
Het is niet Eng, maar ik denk dat ieder land beter voor zich zelf kan bepalen , en dat als je samen als handelspartners naar buiten treed is een mooi iets ,waardoor je een sterke positie in kan nemen maar we hoeven straks toch niet op europees niveau te gaan bepalen dat we schijtpapier van een bepaald merk gaan boycotten omdat er chinese kinderhandjes aan meewerken.
Klopt maar Wilders is gewoon een soort D66 , vertelt wat hem goed uitkomt , daarom ook kansloosquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
De enige die ik eind jaren '90 over 'het monster' Europa heb gehoord was de - tadaaa, SP. En ik heb maar weinig mensen SP zien stemmen destijds.
Overigens is het stemgedrag van vriendje Wilders toen hij nog voor de VVD in de Tweede Kamer zat ook erg interessant te noemen, aangaande Europese onderwerpen. Maar goed, dat wil -ie nu niet meer horen gok ik zo.
Lol! Hoe kortzichtig kun je zijn? Wat er nu met Griekenland en Spanje aan de hand is, is ongeveer 30 jaar in the making geweest. Dat is echt niet iets van de laatste jaren. De gezamenlijke munt is echt niet iets van de laatste jaren, dat werd al in 1979 afgesproken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat is ook pas van de laatste jaren he.Sinds we zo nodig een groot 3e rijk moesten vormen.
en er zo een gezamelijke munt etc moest komen.
Zo een front tegen amerika
Waar profiteer jij van dan dat we 1 europa zijn ? persoonlijk ? , het feit dat je niet meer naar het gwk hoeft ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om om als handelspartners naar buiten te treden. Het is natuurlijk wel erg makkelijk en gezellig om die paar belachelijke wetten te highlighten voor de bühne maar die overige 99% aan wetten waar heel veel burgers en ondernemers van profiteren niet te noemen. Waarschijnlijk weet je die ook niet eens.
En toen bleek dat dit soort uiterst complexe problemen verdieping, studie en nuance vereisen... Maar tsja, daar win je geen zetels mee.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lol! Hoe kortzichtig kun je zijn? Wat er nu met Griekenland en Spanje aan de hand is, is ongeveer 30 jaar in the making geweest. Dat is echt niet iets van de laatste jaren. De gezamenlijke munt is echt niet iets van de laatste jaren, dat werd al in 1979 afgesproken.
Het is misschien wel langer geweest, maar "wij" wilden ze zo nodig erbij hebben met zn allen toen we zo 1 europa wilde toch ? Nu houden we opeens de arme landen buiten nu we zien hoe het gaat... beetje laat ?quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lol! Hoe kortzichtig kun je zijn? Wat er nu met Griekenland en Spanje aan de hand is, is ongeveer 30 jaar in the making geweest. Dat is echt niet iets van de laatste jaren. De gezamenlijke munt is echt niet iets van de laatste jaren, dat werd al in 1979 afgesproken.
Diegene die het best kan praten en het mooiste plaatje voorhoud en ook nog is een klein beetje lange termijn denken erin heeft die wint tochquote:Op maandag 27 augustus 2012 14:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
En toen bleek dat dit soort uiterst complexe problemen verdieping, studie en nuance vereisen... Maar tsja, daar win je geen zetels mee.
Werken kost je geen geld ,ja misschien nu ti jdelijk , maar werken kost absoluut geen geld.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:02 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou wel willen dat ik met werken geld verdiende in plaats van dat het me geld kost.
welke politieke partij heeft daar wat zinnigs over?
want mijn motivatie moet ik wel iedere dag van de grond rapen op deze manier
In Amerika kan de rechter een bepaalde wet tegenhouden omdat deze strijdig zou zijn met de grondwet. In Nederland kan dit niet. We hebben wel een grondwet maar de rechter kan daar niet aan toetsen. Als een kabinet dus met een wetsvoorstel komt dat indruist tegen de grondwet, dan kan de rechter daar feitelijk niets tegen doen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
You lost me. Leg uit!. (oprecht geinteresseerd dus)
quote:Zaken die het best dicht bij mensen geregeld kunnen worden, zoals onderwijs, zorg, pensioenen en sociale woningbouw, regelen we in Nederland en in onze gemeenten.
Elke partij heeft wel goede punten, en met alle goede punten van alle partijen bijelkaar , zou je een heel fatsoenlijk en ook nog verantwoord iets hebben. Echter een 5/6/7 partijen kabinet is ook vragen om oorlog.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:04 schreef Luigi het volgende:
Overigens weten denk ik maar weinig mensen dat er in het D66 programma ook zaken staan als
[..].
Dat D66 blindelings alle beslissingen en gelden te 'Brussel' wil neerleggen is echt een overdrijving.
Verdiep je bijvoorbeeld eens in het Europees Belastingrecht. Heel veel (kleine) ondernemers hoeven bijvoorbeeld geen buitenlands BTW-nummer meer aan te vragen op het moment dat ze iets in het buitenland gaan verdienen. Dit is namelijk - en dat is op Europees niveau geregeld - tot een bepaald bedrag vrijgesteld. Met name kleine ondernemers en zelfstandigen profiteren daar ontzettend van aangezien ze dit een behoorlijke papierwinkel scheelt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:59 schreef Joene het volgende:
[..]
Waar profiteer jij van dan dat we 1 europa zijn ? persoonlijk ? , het feit dat je niet meer naar het gwk hoeft ?
Het feit dat de ex en import kosten lager zijn onderling of zijn verdwenen zelfs?
Als je in die mix extremen stopt wel ja. Onze meest daadkrachtige kabinetten waren de gewone, veilige, brede samenwerkingen tussen VVD, PvdA en bijvoorbeeld een CDA. Alle stromingen vertegenwoordigd, breed gedragen, ging prima. Tot we ons wijs hebben laten maken dat we allemaal dood gaan, Nederland naar de klote gaat en niks meer goed is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Elke partij heeft wel goede punten, en met alle goede punten van alle partijen bijelkaar , zou je een heel fatsoenlijk en ook nog verantwoord iets hebben. Echter een 5/6/7 partijen kabinet is ook vragen om oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |