Ja, dat speelt ook mee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
Niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb vooral geen zin in regen morgen. Echt druk zal het toch niet zijn
Nou ja, ik vind regen tijdens het lopen irritantquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 07:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet?
Ik ben blij dat het regent, eindelijk dat ellendige broeierige warme weer weg
En kijk nu nog eens?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:50 schreef sqdtnz het volgende:
Ik dacht dat het nogal hevig zou regenen, maar volgens de buienradar valt dat allemaal reuze mee. De zon schijnt zelfs momenteel.
Dat doet Cendris / BDS volgens mij, zijn dochterbedrijven van PostNL.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/22/het-gaat-weer-mis-ook-drukfouten-in-duizenden-stempassen-in-zwolle/
Ik dacht dat wij ze alleen bezorgden, maar kennelijk drukken wij ook de adressen er op.
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
het is een rustige dag vandaag
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
Beterschap beidenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:49 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.
Moest voor het eerst een andere wijk lopen....halverwege toch maar even naar huis gegaan...moest echt nodig en mijn huis licht ineens echt rete ver....maar goed, 3 kwartier langer over gedaan dan dat er voor staat, voor de eerste keer die wijk lopen....
Ik wel, totdat ik thuis kwam en een folder van PostNL in mijn bus vond met de titel "Veelgestelde vragen over uren, looptijden, uitbetaling en meer..."quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het zelf net niet droog kunnen houden.
Dus niet! De planning wordt hier meestal veel later gemaakt, en uitgezonderd degenen die een vaste wijk hebben krijg je vaak pas op de dag zelf te horen wat je moet lopen.quote:Q: Wanneer kan ik de planning voor de nieuwe week inzien?
A: Op donderdagmiddag wordt de planning voor de nieuwe week gemaakt. Uiterlijk vrijdagmorgen is de planning voor de nieuwe week bekend.
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.quote:Q: Worden alle uren die ik werk, betaald?
A: Ja, alle uren die je hebt gewerkt krijg je uitbetaald.
Uiteindelijk 2 flinke buien gehad, valt wel mee. Het nachtmerrie scenario dat ik voor ogen had was de hele dag onafgebroken regen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En kijk nu nog eens?
Hier komt het momenteel met bakken naar beneden. Ik ben maar naar huis gegaan, ik loop de rest van de post straks wel.
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:32 schreef Deezertje het volgende:
Pffffff... zat hier vandaag ook geen schot in!
Hele week al slecht geslapen, dus liep er vandaag nog wel duf bij op straat. En dat er dan weer eens superweinig post was hielp ook niet echt mee. Heb altijd twee wijken op zaterdag. Een grote en een kleine. Bizar: vandaag had de grote wijk MINDER post dan de kleine wijk. De grote had één lullig tasje (normaal heeft alleen al één straat een eigen tas vol!!!) Hier heeft het heel even flink geregend.
En ja, ook ik had al gemerkt dat de nieuwe fietstassen niet waterdicht zijn! Weggegooid geld dus! Snap sowieso al niet waarom we geen nieuwe broeken, shirts etc. krijgen (allemaal TNT nog), maar wél nieuwe fietstassen. Zijn exact hetzelfde, of zelfs nog wel slechter, maar alleen omdat er een nieuw logo op staat... Hoeveel geld heeft ze dit wel niet gekost? Hadden ze ook nog wat fulltimers in dienst van kunnen houden!
Mocht de reorganisatie ooit nog doorgaan (ik hoop het niet, vrees dat de kwaliteit dan helemaal beneden pijl raakt), hoe worden dan de depots dan van post voorzien? Want de CVL die ze hier willen openen staat nou niet bepaald dichtbij (ruim 80 km verderop). Zou de begintijd iig niet beter uitkomen... En nog maar niet te spreken over de daldagen, dat gaat ze dan aan benzine al meer kosten dan ze verdienen aan de post
Nou, ook als je er niet blind op vertrouwt en je je er wel in verdiept proberen ze je gewoon nog te naaien. Van de afgelopen 10 weken waren er gewoon 4 weken waarin de uren die ze mij gaven niet overeen kwamen met de tijden die ik had doorgegeven. Gaven ze me ineens 10 minuten voor een dienst waar 1 uur en 40 minuten voor staat. En ook geregeld dat je dan 3 uur doorgeeft, maar dat ze je dan 2 uur 50 geven. En ja, als je erover zeurt krijg je die tijd alsnog wel, maar het is wel erg irritant dat je er steeds zo achteraan moet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijdenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.
Die chauffeurs komen dan op een hub te werken. Dus een overslaglocatie tussen een CVL en de depots/brengklanten/etc... Oftewel vrachtwagen gaat van CVL naar Hub en van daaruit gaat het met het autobedrijf weer verder. Het idee is kostenbesparing dus het zal allemaal wel goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijden(160 retour dus). Vraag me dus af waar de 'echte' kostenbesparing zit (VBG weg?), want elke dag minimaal 80km rijden met de post is op daldagen zeker niet winstgevend.... , en het wordt steeds minder druk op piek- en zaterdagen, dus wanneer zou het dan winstgevend moeten zijn?
verzekerd van en naar huis? tegen wat??quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Wat ik persoonlijk flauwekul vind,is dat je werktijd pas begint vanaf depot.
Je loopt al daarvoor in werkkleding en je bent ook verzekerd van en naar huis,
er zijn collega's die kilometers weg wonen.
Het is er allemaal niet beter op geworden.
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Ja ben ik het mee eens. Ik woon ook 5 km van mijn wijk af.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
Ik heb ook absoluut geen moeite met de inhoud van de folder, ik vind het allemaal heel redelijk. Beetje jammer alleen dat je in de praktijk heel goed moet opletten of ze deze afspraken wel nakomen, omdat ze dat vaak niet uit zichzelf doen, en ik uit eigen ervaring weet dat je maandelijks voor tientallen euro's het schip kunt ingaan als je er blind van uit gaat dat de urenboekers zorgvuldig en eerlijk te werk gaan. Dat zou niet moeten hoeven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb het boekje gister ook doorgelezen en heb niet het idee dat er iets raars of onredelijks in staat. Werken als postbezorger is geen vetpot, maar je krijgt wel waar je recht op hebt. (Als de uren kloppen tenminste).
Nou, ik vind het wel een beetje aan de situatie liggen. Ik moet soms in een andere plaats bezorgen, dan moet ik eerst 6km fietsen om er te komen. Ik wil dat best doen, maar niet in mijn eigen tijd. Ze kunnen in die plaats verder geen bezorgers vinden, en van mijn woonplaats willen de meesten er ook niet heen. Dus ja, ik ben dan best bereid het te doen, maar alleen als ik die tijd vergoed krijg, anders moeten ze maar een andere oplossing zoeken om de post daar rond te krijgen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
of je dat dus even terug wil storten en als je dat niet doet komt er een incassobrief.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef HetBrabandertje het volgende:
PostNL wil 55 euro terug die ze gestort hebben op m'n rekening (contracturen juli die vorige maand gestort zijn, maar ben halverwge juli uit dienst gegaan, is dus langs elkaar heen gegaan). Hoe gaat PostNL dat aanpakken? Ze hebben immers geen machting geld van m'n rekening af te halen en er zat geen begeleidende brief bij.
Waar zie jij dat ik zeur dan? Ik zeg immers nergens dat ik vind dat de aanrijtijd altijd betaald moet worden. Sterker nog, dat vind ik helemaal niet. Als ik gewoon in mijn eigen woonplaats moet bezorgen hoef ik dat er niet bij te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:33 schreef Troeta het volgende:
Dus je brengt in geval van nood wel eens andere wijkjes verderop weg en dan krijg je die reistijd ook uitbetaald? Eigenlijk zeur je nu dus om niks![]()
Er om vragen en wat voor elkaar doen is toch heel gewoon. Als jij hun helpt en hun geven dat ervoor dan is het toch mooi, maar over het algemeen werken postbezorgers in hun eigen wijk, dus die reistijd hoeft er echt niet standaard bij.
En 6 km is niks natuurlijk he..
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Het viel mij ook al op. De volumes zijn weer aardig op het oude niveau. Ik vond de zaterdag voor het eerst in een paar maanden best tegenvallen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vond het nog best druk afgelopen zaterdag qua post. Volgens mij trekken de volumes op zaterdag weer aan hoor, de zomer nadert toch haar einde...
Dan moeten ze het niet in de vorm van een salarisstrookje sturen.. Maar ze kunnen het op 75 cent na volledig verrekenen met vakantietoeslag die ik nog tegoed heb. En de rest dan maar met de winstuitkering als die nog komt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
[..]
of je dat dus even terug wil storten en als je dat niet doet komt er een incassobrief.
( ik heb wel eens teveel vakantiegeld gekregen)
Ik vraag me ondertussen serieus af of die winstuitkering überhaupt nog wel komt en zo ja, wanneer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Dan moeten ze het niet in de vorm van een salarisstrookje sturen.. Maar ze kunnen het op 75 cent na volledig verrekenen met vakantietoeslag die ik nog tegoed heb. En de rest dan maar met de winstuitkering als die nog komt.
Met het oog op kwaliteit is stempassen op een daldag natuurlijk niet zo gek. Maar het is sowieso een rommeltje de afgelopen weken, want ik krijg regelmatige scenario die niet passen bij de post. Ik kan me er niet al te druk om maken, aangezien ik gewoon mijn werk doe en klaar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:
Smsje vandaag ''graag op de scenario's letten, vorige week weer 125 uren teveel!''
Ja vindt je het gek als je op een normale drukke dinsdag scenario B geeft in plaats van E en de dag daarna de stempassen laat bezorgen op een daldag
Ja, dat bedoel ik dus ook. Als zij geen goede scenario's geven, hoe kunnen ze dan verwachten dat er binnen de tijd gelopen wordt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:18 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Met het oog op kwaliteit is stempassen op een daldag natuurlijk niet zo gek. Maar het is sowieso een rommeltje de afgelopen weken, want ik krijg regelmatige scenario die niet passen bij de post. Ik kan me er niet al te druk om maken, aangezien ik gewoon mijn werk doe en klaar.
Nou ja, daar krijg je dus ook niet naar betaalt dan. Wees blijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:56 schreef Herfstblad het volgende:
Wij krijgen niet eens scenario's door.
Dat is balen zeg, en jij maar wachten en je afvragen of ie ooit nog komt! Zou ik ook hellig van worden!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
Sorry hoor maar moet even schelden![]()
![]()
Godverdomme kut Post NLBezorg mijn telefoon eens gewoon. Telkens wordt het pakketje uitgesteld naar een andere dag, en de status is nog steeds: het pakket bevindt zich in het sorteercentrum.
Heb al gebeld maar die zeggen dat ik weer naar die winkel moet bellen. Hoop toch echt niet dat die is gestolen of kwijt is.
Dat heb ik ook een keer gehad!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
Godverdomme kut Post NLBezorg mijn telefoon eens gewoon. Telkens wordt het pakketje uitgesteld naar een andere dag, en de status is nog steeds: het pakket bevindt zich in het sorteercentrum.
Heb al gebeld maar die zeggen dat ik weer naar die winkel moet bellen. Hoop toch echt niet dat die is gestolen of kwijt is.
Waarom moeten wij op de scenario's letten? Wat bedoelen ze überhaupt met dit bericht? "Als wij zeggen dat het rustig is, moeten jullie harder lopen?"quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:
Smsje vandaag ''graag op de scenario's letten, vorige week weer 125 uren teveel!''
Ja vindt je het gek als je op een normale drukke dinsdag scenario B geeft in plaats van E en de dag daarna de stempassen laat bezorgen op een daldag
Dat is inderdaad wat ze bedoelenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom moeten wij op de scenario's letten? Wat bedoelen ze überhaupt met dit bericht? "Als wij zeggen dat het rustig is, moeten jullie harder lopen?"
Nee, er klopt geen kloot van die scenario's. Hier was het vandaag zogenaamd scenario normaal, terwijl we stempassen hadden, 3x hah, Bijenkorfbrochures en voor de bedrijven dikke Viking-catalogi.
Dankjewel voor de mooie telefoon Ferry ;-).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
Zal ook wel weer lekker gezet zijn daar op 't CVL.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag in opleiding gegaan in een ander gebied, een autobestelling.
Vanuit Nieuwegein de auto ophalen, dan naar Europalaan in Utrecht, dan de spullen meenemen voor de depots en je eigen autobestelling in regio Culemborg.
Prima.
Echter is men dus ook overgestapt daar op 24 uurs post, en Niet 24 uurspost, moet je 2 bundels dus erbij pakken. Wat een kriem zeg!!!
als gewoon postbode krijg je deze tijd namelijk welquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waar zie jij dat ik zeur dan? Ik zeg immers nergens dat ik vind dat de aanrijtijd altijd betaald moet worden. Sterker nog, dat vind ik helemaal niet. Als ik gewoon in mijn eigen woonplaats moet bezorgen hoef ik dat er niet bij te hebben.
Ik merkte slechts op dat het wel een beetje afhankelijk is van de omstandigheden.
ik ben zelfs een belangrijke aangetekende kwijt, de postale recherche is er al mee bezig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
het wordt in de toekomst alleen maar erger. Voor die tijd ben ik iig wegquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag in opleiding gegaan in een ander gebied, een autobestelling.
Vanuit Nieuwegein de auto ophalen, dan naar Europalaan in Utrecht, dan de spullen meenemen voor de depots en je eigen autobestelling in regio Culemborg.
Prima.
Echter is men dus ook overgestapt daar op 24 uurs post, en Niet 24 uurspost, moet je 2 bundels dus erbij pakken. Wat een kriem zeg!!!
verzekerd tegen ongevallen,het lijkt me dat je dan al aan het werk bent,quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:03 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
verzekerd van en naar huis? tegen wat??
Ik woon zelf ook 5km van mn wijk vandaan, vind ik niet erg, het is een prima fietsroute.
Ik dacht dat het 'normaal' was dat je die tijd niet kreeg uitbetaald.
Maar wat mijns inziens onredelijk is , is dat je die ellendige fietstassen en postjassen niet op het depot mag achterlaten , zodat je inderdaad nog niet klaar bent als je klaar bent!
dat moet je als reistijd opschrijvenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:34 schreef gelestipjes het volgende:
Maar als postbode moet je toch ook beginnen op de vestiging met voorbereiden? Dus dan loopt je tijd gewoon door als je onderweg gaat naar het depot/het begin van je wijk. Dus dan is het wel logisch dat je die tijd ook vergoedt krijgt.
Niet dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:25 schreef lbeew het volgende:
[..]
Zal ook wel weer lekker gezet zijn daar op 't CVL.
Al die aangetekende gaan tegenwoordig via de Pakketdienst. Vaak dus ook subco's.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik ben zelfs een belangrijke aangetekende kwijt, de postale recherche is er al mee bezig.
Bijna een maand geleden verzonden en daarna werd het stil
Niet normaal, je blijft terugrijdenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt in de toekomst alleen maar erger. Voor die tijd ben ik iig weg
ben benieuwd welke politieke partij aan de algehele stuatie bij ons iets gaat doen,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet normaal, je blijft terugrijden![]()
Welke manager dit idee bedacht heeft moeten ze zelf eens op den auto zetten.
Ik vind dat je als manager zijnde ook moet hebben gewerkt op de werkvloer en uitvoring zelf. Niet rechtstreeks vanuit HBO oid's een management positie moet pakken.
Laten die managers eens met de "boots on the ground" blijven.
Hoevaak wij vandaag niet werden aangesproken. De rit waarvoor ik nu in opleiding ben (ik ben de brandweer schijnbaar) ging volledig de mist in omdat een subco die reed. Post werd soms pas om 20:00 in de bus gedaan, en zelfs op 2de paasdag en zondagenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ben benieuwd welke politieke partij aan de algehele stuatie bij ons iets gaat doen,
veel langer doorgaan zoals nu kan niet meer.
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweestquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het kan als manager wel, maar dan moet je ook bereid zijn om minimaal een week in een drukke periode op de werkvloer mee te werken.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:23 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dankjewel voor de mooie telefoon Ferry ;-).
klopt,veelal zijn het van die omhooggevallen piepeltjes va 25jr die nooit een brief gevoeld hebben,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweest
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:53 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturen![]()
Alvast bedankt!
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf andersquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweest
Neequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:53 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturen![]()
Alvast bedankt!
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf anders
is zondequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.
Ze sluiten zich op in luxe kantoorpanden, en gaan om 17:00 weer naar moeders de vrouw en de kids.
Nee hoor: De reistijd die een postbode heeft vanaf zijn huis naar de vestiging is ook gewoon eigen tijd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als gewoon postbode krijg je deze tijd namelijk wel
dus worden er tig k mensen genaaid (kost geld om dit te betalen)
De feeling van de TC's en PB+'s met de werkvloer laat bij ons ook steeds meer te wensen over. Om over feeling met de de PBZ'ers maar te zwijgen. Communicatie nul, komma, nul... Wordt voor een groot deel ook veroorzaakt door te hoge werkdruk. Als je echt alles goed wilt communiceren ben je de hele dag aan het bellen en zaken aan het navragen... Gevolg van het opsplitsen van de werkzaamheden en de locaties.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.
Ze sluiten zich op in luxe kantoorpanden, en gaan om 17:00 weer naar moeders de vrouw en de kids.
Ja die kaart is van mijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb een kaartje in de bus gehad voor Dordrecht in plaats van mijn woonplaats + compleet andere straat (collega heeft zitten suffen dus). Het is de goede postcode.
Alleen de sorteermachine heeft mijn postcode erop gezet. Ik gooi morgen hem maar terug in de bus en hopelijk komt ie nu wel in Dordrecht terecht
Die oranje? Die is namelijk onmogelijk door te strepen zonder ook Nederland door te strepenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
je moet dan de code rechtsonder wel ff doorstrepen of er even overheen stickeren
Ja precies , dat dacht ik ook!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf anders
Zijn ze begonnen met dat tweebundelsysteemquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen heb ik de kieslijsten. Nu 2 dagen ingeleerd op een autobestelling met gelukkig maar 2 postcode regio's.
Wel baal ik van die 24uurs post en 48uurs post. Dat is klote, moet je 2 bundels doorspitten 1 24uurs, ander 48uurs![]()
En ook vandaag weer, wat was het slecht gezet op het CVL in Utrecht
Op het CVL Utrecht, voor de autobestellingen in elk geval wel, weet niet hoe het voor de postbezorgers is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Zijn ze begonnen met dat tweebundelsysteem
Ik rijd sowieso alleen maar terug als ik zelf een fout heb gemaaktquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben er nu héél simpel in, en dat heb ik ook tegen mijn opleider gezegd dat als het niet goed gezet is ik niet steeds terug rij. Je blijft zo bezig.
Ok, behalve trombosekaarten of rouwkaarten dan.
Ja ok, als je zelf een fout hebt gemaakt prima, maar zetfouten ga ik in de rit niet meer herstellen, dan maar morgen. De tijden zijn al zo strak, en ik ga niet in eigen tijd werkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:08 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik rijd sowieso alleen maar terug als ik zelf een fout heb gemaakt
dan zal die dwangbuis er ook zowel aankomen,quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op het CVL Utrecht, voor de autobestellingen in elk geval wel, weet niet hoe het voor de postbezorgers is.
Klote systeem is het.
klopt ik had eveneens een redelijke hoeveelheidquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:51 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was er best veel post. Zeker om ervoor te zorgen dat morgen niet te druk is.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Ik ben zo blij, goed bericht binnen gehad vandaag via de post
Ik kan m'n nieuwe auto kopen
Ja had ik ook...heb toch nog best rap gereden....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:31 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er qua volume wel weinig, maar ik moest toch wel bij veel adressen stoppen. Altijd spul van loterijen wat erbij zit op de woensdag. Deze keer weer de bankgiroloterij.
Ja, dat is hier meestal zo, veel adressen langs.. en dan wel tijd eraf halen omdat de totale hoeveelheid weinig isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:31 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er qua volume wel weinig, maar ik moest toch wel bij veel adressen stoppen. Altijd spul van loterijen wat erbij zit op de woensdag. Deze keer weer de bankgiroloterij.
Zinloos en bovendien niet de juiste procedurequote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:29 schreef Selestha het volgende:
Hier ook weinig, maar super slecht gezet.
En wel 6 kaarten/brieven voor buiten mijn woonplaats er tussen![]()
Toch maar even een opmerking in mijn boekje gezet + de brieven erbij gestopt.
Ja dat weet ik wel, maar dit is de tigste keer dat dezelfde voorbereider die fouten maakt en ik heb hem 3x per week.. Wordt het zo zatquote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:33 schreef lololo het volgende:
[..]
Zinloos en bovendien niet de juiste procedure. Zeker als het zo weinig is hebben de sorteermachines het moeilijk, zetters mogen niet actief zoeken naar fouten van de sorteermachine dus die laten ze zitten.
En dan moet je als bezorger de foutlopers bestickeren en weer in de oranje brievenbus gooien.
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh.. ik let dus wel op dat soort fouten als ik aan het voorbereiden ben.
Maar dat mag dus niet?_
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.
het zal wel met dat beleid, maar ik kijk het iig altijd wel ff goed na. Zeker bij autoroutes. Daar weet je dat op straat nakijken gewoon geen doen isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.
Goed dat ik het weet.. !quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Qua machinepost niet nee, en dingen voor verkeerde plaatsen zijn meestal machinepost.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleidingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
Nou ja, officieel kan hij/zij er dan inderdaad niks aan doen, want ze volgen gewoon het beleid. Het beleid is dus gewoon niet goed, en gelukkig zijn er ook nog wel genoeg voorbereiders die alles wel gewoon controleren, maar het hoeft dus niet. Dus ja, ik klaag meestal alleen over de zetfouten, want die machinefouten, daar zeggen ze toch niks van als je daarover klaagt omdat het dus officieel gewoon de juiste manier is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleiding
Dat heb ik ook bij sommige namenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar dit is de tigste keer dat dezelfde voorbereider die fouten maakt en ik heb hem 3x per week.. Wordt het zo zat
Het is niet alleen dat, maar ook hele straten door elkaar etc.. Ik knijp'm al als ik die naam zie.
Het is gewoon beleid om niet alles te controleren, dus hij doet niks fout. Daarom is klagen erover ook compleet zinloos en jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleiding
En vergeet ook niet dat er steeds meer wordt voorbereid door mensen die nog nooit een bestelling hebben gelopen, en dus de wijken niet kennen. En plaatwerk tussen de machinepost zetten is dan behoorlijk lastig als er niet voor elk adres machinepost is, zeker bij vakjes die niet gewoon 1, 2, 3, etc lopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:33 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, nu met die daldagen zijn er natuurlijk vakjes waar niks of vrijwel niks in zit, dus dan is de kans dat je toevalligerwijs iets tegenkomt wat fout is ook een stuk kleiner. Op de daldagen zitten er dan over het algemeen ook nog meer machinefouten in bij de bezorging dan op de piekdagen.
quote:
Bij ons zijn die door een overijverige TC allemaal in de afvalcontainer gegooid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:34 schreef KatrienDuck het volgende:
Daarvoor hebben wij bij elke wijk een rode map liggen, daar kijk ik altijd in. Ik heb nog nooit een wijk gelopen, maar kan zodoende toch alles goed in volgorde zetten!
Ik zou er niet aan moeten denken om op zulke tijden nog te gaan beginnen met lopen. Meestal was ik rond 11.00 - 13.00 klaar met lopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik had aangegeven dinsdag te kunnen werken. Mijn TC zei maandag dat er geen werk voor mij zou zijn. Dus dat geloofde ik wel. Het volgende vindt plaats: hij belt toch ineens dinsdag (om 13.45u!) of ik toch kan komen werken want hij 'had een gigantisch probleem'. Dus ik zei dat dat goed was op voorwaarde dat ik een beetje redelijk vroeg thuis zou kunnen zijn i.v.m. mijn sporten 's avonds (badminton). Volgens hem was het maar een wijkje van zo'n 3 uur tot 3 1/2 uur lopen. Uiteindelijk ben ik er 4 1/2 uur mee bezig geweest en was ik van 14.30u tot 19.00u mee bezig!
Hier heb ik echt geen zin meer in de volgende keer. Ik heb nu gezegd dat ik voortaan uiterlijk om 12.00u wil beginnen anders heeft het geen zin!![]()
Gemiddelde TC's:![]()
Planning PostNL:![]()
PostNL:
Hier wordt ook grote drukte verwacht. Heb voor mijn wijken gisteren (woensdag) al op een paar kasten 2 bakken ingegooid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef tntster het volgende:
morgen een goei dagje bij ons..de bakken stonden bij ons nu al 4-5 hoog..daar komt morgenvroeg nog bij plus de stemwijzers
Dat hangt er van af. Als je postbezorger bent is de kans op een vast contract vrij groot, voor andere functies is de kans een stuk kleiner.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn contract loopt af op 30 september. Door mijn leeftijd heb ik nu al vier jaarcontracten gehad en zou dus nu een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurt en wanneer kan ik een nieuw contract verwachten? Voorheen moest ik dan even op kantoor langskomen om te tekenen maar ik heb hier al vaak gelezen dat de contracten tegenwoordig gewoon per post worden verstuurd.
Hier ook heel veel post vandaag en veel van die extreem dikke catalogi, libelles, en weet ik wat! Echt, toen ik die torenhoge containers vol kratten zag, wou ik het liefst hard weglopen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:20 schreef Deezertje het volgende:
Heb het vandaag te doen met de pbzers hier!
Post erg laat, overheids HAH en veel post (dikke boekwerken!).
Zal voor velen weer even wennen zijn na een rustige zomerdal!
Zaterdag (1 september, start nieuwe maand), ook druk. Hier sowieso Makro + gemeentemailing en HAH. Bij jullie?
Is dat 7 tassen voor 1 wijk? Ik had er vandaag 9 voor 2 wijken, en hoewel er wel drukkere dagen zijn geweest was dit toch wel drukker dan een doorsnee donderdag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vond het hier nog wel meevallen qua hoeveelheid, het is wel eens drukker geweest. Ik had vandaag 7 tassen post, een vrij normaal aantal voor een donderdag.
Da's een behoorlijke wijk, dan. Veel bedrijven, soms? We hebben hier ook een wijk die op piekdagen tussen de 8 en de 12 tassen heeft, maar dat is een wijk met veel bedrijven en div. universiteitsgebouwen (looptijd: 4 uur).quote:
Nee, wel KPN kaartjes over internetquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:14 schreef Anonymousz het volgende:
hadden jullie ook veel upc kaartjes?
Vreselijke rotdingen! Ik moest sommige bundels wel in drieën splitsen om ze enigszins hanteerbaar te maken!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veronicagidsen met een dikke pocketroman erbij.
Grijze tassen worden alleen nog maar voor het hah gebruikt. We hebben het hier over die nieuwe oranje binnentassen, die aan merkelijk hoger zijn (en breder) dan die grijze.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
Maar hebben we het dan over 'fietstassen' post, of van die nabreng grijze zakken post? Want in een normale oranje fietstas past veel meer post dan één grijs tasje....
Ik heb 'm ook binnen gekregen, 2 weken terug. Een M trouwens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen
Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
Ik had een L, twee weken geleden gekregen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen
Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :pquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populairquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:01 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :p
Als je je al vorige week hebt ziekgemeld, hoef je dat nu niet opnieuw te doen. Je bent ziek, totdat je je weer beter meldt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Tyron het volgende:
Hoi, ik breng op zaterdag post rond en heb vorige zaterdag halverwege mezelf ziek gemeld (bij het servicecentrum en mocht de post na lang gezeur naar het depot brengen, uiteindelijk heeft iemand anders het op maandag bezorgd. Alleen nu door het hevige hoesten heb ik waarschijnlijk in mijn linkerzij bij mijn ribben een spiertje of zelfs een rib gekneusd en kan ik amper wat dragen.
Moet ik me nu vrijdag alvast ziekmelden voor zaterdag zodat er minder gezeur komt? En dan weer bij het servicecentrum of moet ik de 06 van mijn teamleider bellen?
Zo afwijkend zijn jullie niet hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Wij hadden hier deze week geen kieswijzer. Die doen we volgende week. Vraag me af waarom wij wat donderdag post betreft toch steeds afwijken van de rest van het land.
Kwab post maakten het trouwens niet uit. 4 giga volle tassen, waarvan 2 zo vol dat ze dicht geknoopt waren met elastiek. Wie dat toch verzint.
Aanlevering deze donderdag slechts 1 uur te laat. Kon om 2 uur met me wijk beginnen.
Oh das balen zeg! Hopelijk zijn ze klaar als jij vakantie hebt! Het is vreselijk om in je slaap te worden gestoord!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef gridjuh het volgende:
Vandaag vrij, morgen een dagje werken, volgende week 3 dagen werken en dan lekker 3 weken vakantieIk kan niet wachten...
Tot die tijd hoop ik dat ze volgende week klaar zijn bij onze bovenburen met hakken, boren, herrie en rotzooi maken...Heel de week begonnen ze om 10 uur(ik slaap slecht snachts dus blijf graag tot 9 a half 10 liggen) nee beginnen ze vandaag gezellig om kwart voor 8![]()
Nu vind ik het jammer dat ik niet hoef te werken zeg maar
staat op de PostNL-site te lezenquote:Nu al een miljard stuks huis-aan-huis bezorgd
Vandaag (28 augustus) bezorgen wij de miljardste huis-aan-huisfolder van 2012! Zo vroeg in het jaar hebben we deze mijlpaal nog nooit bereikt. Een prestatie waar we met zijn allen trots op mogen zijn!
Paard & leven is het blad van de hippische sportbond (knhs). Je hebt dus een hoop paardensporters in je wijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:40 schreef Selestha het volgende:
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populairEn iedereen in mijn wijk heeft het blad van de lokale tennisvereniging.
We zitten niet toevallig in het zelfde gebied?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
Zo afwijkend zijn jullie niet hoor
Bij mij was de post ook weer een uur te laat, waren er gigantische hoeveelheden post en ik heb ook nog geen kandidatenlijst gezien.
Ik zit tegenwoordig op donderdag al standaard te wachten op het sms'je dat er weer vertraging is. Het is hier iedere donderdag raak.
Hulde!! Zou mijn voorbereider ook eens moeten doen! Hij [of een Zij met Hele Grote Handen]quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:19 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vreselijke rotdingen! Ik moest sommige bundels wel in drieën splitsen om ze enigszins hanteerbaar te maken!
lekkerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:57 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Hulde!! Zou mijn voorbereider ook eens moeten doen! Hij [of een Zij met Hele Grote Handen]
voegt zelfs op een piekdag nog af en toe 2 samen als ze nog niet extreem dik zijn!
Op CVL Utrecht, ik snap het niet, Afgelopen woensdag, daldag, was het later klaar dan op een piekdag. Vandaag hetzelfde. Ik snap niet hoe dat kan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een waardeloos systeem is dat DiDoZa toch. Werkt goed in rustige tijden, maar zodra de poststroom weer aantrekt gaat het mis. Gisteren kon je je een hernia sjouwen en waren de wijken veel te laat klaar, vandaag kon je met twee vingers in je neus lopen.
Nee, reuze efficiënt werken, hoor!
Track and Trace invullen op de website?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:24 schreef z0rz0r het volgende:
schiet eens op. ik wacht op mijn pakketje
Simpel. De hoeveelheid mensen. Op piekdagen wordt er een blik mensen open getrokken, terwijl je op daldagen alles met twee man moet doenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op CVL Utrecht, ik snap het niet, Afgelopen woensdag, daldag, was het later klaar dan op een piekdag. Vandaag hetzelfde. Ik snap niet hoe dat kan.
Ohhh ja, natuurlijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Simpel. De hoeveelheid mensen. Op piekdagen wordt er een blik mensen open getrokken, terwijl je op daldagen alles met twee man moet doen
Ikea kwam met Sand bij ons.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:08 schreef Teslynd het volgende:
Vandaag de Ikea-catalogus in de bus. Denk dat de bezorger wat knorrig was van al dat gesjouw. De krant is nogal gehavend.
pffffffff... wat een gek! Lastig, zulke mensen!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vandaag kwam er hier ook nog een man naar buiten gestormd, die begon te dreigen dat ie me zou laten ontslaan als ik nog één keer per fiets zijn oprit zou oprijden. Volgens hem was het in de weg vastgelegd dat de post lopend bezorgd moet worden, wat een idioot.
hoogseizoen is weer begonnen,wordt nog ergerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:30 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het voor een vrijdag echt behoorlijk druk. Normaal 1,5 tas voor die ene wijk op de vrijdag, nu 5. Voor mijn tweede wijk normaal nog niet eens 1 tas vol op de vrijdag, nu 2 propvolle tassen.
ja aankomende week zijn die er weerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Zijn de Kampioenen ook weer terug van zomerreces?
Verheug me er nu al opquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja aankomende week zijn die er weer
echte diehards gaan gewoon doorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Tyron het volgende:
Hoi, ik breng op zaterdag post rond en heb vorige zaterdag halverwege mezelf ziek gemeld (bij het servicecentrum en mocht de post na lang gezeur naar het depot brengen, uiteindelijk heeft iemand anders het op maandag bezorgd. Alleen nu door het hevige hoesten heb ik waarschijnlijk in mijn linkerzij bij mijn ribben een spiertje of zelfs een rib gekneusd en kan ik amper wat dragen.
Moet ik me nu vrijdag alvast ziekmelden voor zaterdag zodat er minder gezeur komt? En dan weer bij het servicecentrum of moet ik de 06 van mijn teamleider bellen?
ja die oranje dingen hebben ze bedacht dat je minder hoeft te herladen en je een breuk fietstquote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
Maar hebben we het dan over 'fietstassen' post, of van die nabreng grijze zakken post? Want in een normale oranje fietstas past veel meer post dan één grijs tasje....
Heb me al ziek gemeld en ben normaal nooit ziek.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
echte diehards gaan gewoon door
ja de maand aug is er even een maand rust,maar september is altijd druk wordt weer 6/8 zakken wijken komende tijdquote:
volgens mij al je binding met Ikea hebt krijg je een,quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:53 schreef Herfstblad het volgende:
Sandd brengt IKEA rondHier niet helaas
Hier was het vergelijkbaar met woensdag. Ook net zoveel zakken (3)![]()
Bij 1 huis heb ik trouwens wel 30 enveloppen voor 'het bruidspaar' in de bus gegooid. En gister en woensdag ook al
En sommige brievenbussen zijn kwaadaardig ja
nee joh is maar gein,als je niet lekker bent,moet je zeker niet gaan werken,quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
Heb me al ziek gemeld en ben normaal nooit ziek.
Ja precies en je bent 6x langer bezigquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
nee joh is maar gein,als je niet lekker bent,moet je zeker niet gaan werken,
maak je veel sneller fouten etc..
een ding is wel waar als je zoals ons pbode's buiten loopt ben je minder vatbaar,quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:11 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ja precies en je bent 6x langer bezig
weer in Nieuwegein,een straat moet je je eigen post ophalen,de toekomst?quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:14 schreef Deezertje het volgende:
Het wordt weer wat drukker en op de CVL's kunnen ze het nu al niet meer aan...
Ben écht benieuwd hoe ze daar KNJ gaan beleven
http://www.postnl.nl/voor(...)512-vertragingensurf
Hahaha, ja ik las het ook. En dan ook nog alleen op werkdagen tussen 11:00 en 14:00 uur af te halenquote:Op zaterdag 1 september 2012 00:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer in Nieuwegein,een straat moet je je eigen post ophalen,de toekomst?
Ik loop in postcode gebied 13. Behalve die gesealde dingen toen zie ik eigenlijk nooit meer HAH op donderdag... gelukkig!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
We zitten niet toevallig in het zelfde gebied?
Het is niet alleen om dit soort dingen dat ik het zeg. Maar als landelijk op donderdag folders zijn, heb ik ze meestal al op dinsdag. Zelfs die sets van 3 geseald hadden wij anders.
Ja irritant is dat hč, heb ook wel eens gehad dat ik op een daldag in de middag een afspraak met de dokter had gepland en dat toen de post laat was. Kreeg ik toen ik daar wat van zei te horen van mijn TC dat ik dan maar buiten mijn werk om geen afspraken moest maken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
Wat een vreugde! Ik krijg net een sms'je dat de post voor de verandering niet voor 11.00 en 13.30 uur op de depots is. Gelukkig maakt dat ook niet uit omdat postbezorgers verder geen leven hebben.
Dat is juist waarmee ze adverteren...quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja irritant is dat hč, heb ook wel eens gehad dat ik op een daldag in de middag een afspraak met de dokter had gepland en dat toen de post laat was. Kreeg ik toen ik daar wat van zei te horen van mijn TC dat ik dan maar buiten mijn werk om geen afspraken moest maken.
Met een contract van 10 uur!
Ik ben familylid, dus dan zou je er 1 moeten krijgen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
volgens mij al je binding met Ikea hebt krijg je een,
ik vroeg er een aan de bezorger,kon niet ivm adressering
Dat heeft te maken met het feit dat die huizen ontruimd zijn i.v.m. asbest. Is ook in het nieuws geweest.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer in Nieuwegein,een straat moet je je eigen post ophalen,de toekomst?
Hij is niet goed bij z'n hoofd. We hebben hier bestellingen van 60 km lang en wijken die kilometers van het depot af liggen. En dat zou dan allemaal lopend moeten? En die wijk in de Biesbosch? Met lieslaarzen zekerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vandaag kwam er hier ook nog een man naar buiten gestormd, die begon te dreigen dat ie me zou laten ontslaan als ik nog één keer per fiets zijn oprit zou oprijden. Volgens hem was het in de weg vastgelegd dat de post lopend bezorgd moet worden, wat een idioot.
Hier was het behoorlijk veel. Dikke Makro's, mailing van Zorg en Zekerheid, mailing van V&D en van Gall & Gall. Qua kilo's viel het wel mee, en de meeste ochtendwijken hadden hooguit 3 tassen (en dan nog 2 tassen met reclame, dus totaal 5) maar het was gewoon heel arbeidsintensief vandaag. Veel dun glad spul wat kennelijk niet door de HSM kon, en die blauwe bakken met SMG-post zaten ook behoorlijk vol. Meestal ben ik met mijn dienst om een uur of half 11 wel klaar, nu pas om 12 uur!quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:39 schreef Peterselieman het volgende:
Makje vandaag. Slechts de buitenroutes waren druk
Laat me raden. Meneer voldoet zeker zelf niet aan de tienmetergrens?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik had 7 blauwe bakken, vorige week 3.quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het behoorlijk veel. Dikke Makro's, mailing van Zorg en Zekerheid, mailing van V&D en van Gall & Gall. Qua kilo's viel het wel mee, en de meeste ochtendwijken hadden hooguit 3 tassen (en dan nog 2 tassen met reclame, dus totaal 5) maar het was gewoon heel arbeidsintensief vandaag. Veel dun glad spul wat kennelijk niet door de HSM kon, en die blauwe bakken met SMG-post zaten ook behoorlijk vol. Meestal ben ik met mijn dienst om een uur of half 11 wel klaar, nu pas om 12 uur!
Dat is echt belachelijk! Zoals ik al eerder zei, het is maar goed dat postbezorgers verder geen eigen leven hebben. Sowieso probeer ik afspraken altijd op mijn vrije dagen te plannen omdat ik weet dat de levering van de post niet altijd even voorspelbaar is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja irritant is dat hč, heb ook wel eens gehad dat ik op een daldag in de middag een afspraak met de dokter had gepland en dat toen de post laat was. Kreeg ik toen ik daar wat van zei te horen van mijn TC dat ik dan maar buiten mijn werk om geen afspraken moest maken.
Met een contract van 10 uur!
lekker ...quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik heb gelukkig zelf wel tijd genoeg om alles te bezorgen,
maar zo jammer dat mijn sorteerder zonder naam geen tijd had om de boel redelijk te sorteren.
Elastiekjes had ie kennelijk ook veel te weinig.
Worst Case Scenario...
3 wijken waarvan 2 grotequote:Op zaterdag 1 september 2012 19:01 schreef Anonymousz het volgende:
veel post vandaag
4 blauwe bakken per wijk
krijg jij nou weleens zo'n bezorgrapport te lezen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lekker ...
Eerste vereiste is toch wel dat je alles dubbel elastiekt. Kan het ook niet gaan schuiven. Tweede is dat je bij onbekende wijken de klapper volgt, tenzij het zo logisch is dat je geen klapper nodig hebt
Vroeger wel eens, maar tegenwoordig nooit meer.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
krijg jij nou weleens zo'n bezorgrapport te lezen?
[dus in geval die bezorger dr iets op aan te merken heeft?]
ja de biesbosch dat moet toch een fantastsch iets zijn met de boot,quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij is niet goed bij z'n hoofd. We hebben hier bestellingen van 60 km lang en wijken die kilometers van het depot af liggen. En dat zou dan allemaal lopend moeten? En die wijk in de Biesbosch? Met lieslaarzen zeker
ik bedoelde het niet persoonlijk , ik vroeg me af of het zin had opnieuw een bezorgrapport van 2 kantjes te schrijven met daarin de details van wat hij fout doet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vroeger wel eens, maar tegenwoordig nooit meer.
De meeste wijken die ik zet ken ik op mijn duimpje, dus dan versla ik de machine in enkele handigheidjes die het bezorgen alleen maar versnellen.
ik heb al 7 weken geen tv gekeken,van dit gebeuren heb ik niets meegekregenquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:50 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het feit dat die huizen ontruimd zijn i.v.m. asbest. Is ook in het nieuws geweest.
http://nos.nl/video/40415(...)ers-stanleylaan.html
Geen fout van de post zelf dus.
De rest van de vertraging met bezorging komt allemaal door CVL Utrecht.
nou nee. sinds die mappen er uit zijn gegaan worden die rapporten nauwelijks meer gelezen heb ik het idee. Ik denk dat je beter kunt klagen bij de TC en als dat niet helpt vragen om een oranje kaartquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik bedoelde het niet persoonlijk , ik vroeg me af of het zin had opnieuw een bezorgrapport van 2 kantjes te schrijven met daarin de details van wat hij fout doet.
als ik zoiets zou meemaken ging ik er prive nog een keer langs of hij dit nog een keer wil herhalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
dat is nog niks,gistermiddag werd ik gebeld om een 3e week te lopen,quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk! Zoals ik al eerder zei, het is maar goed dat postbezorgers verder geen eigen leven hebben. Sowieso probeer ik afspraken altijd op mijn vrije dagen te plannen omdat ik weet dat de levering van de post niet altijd even voorspelbaar is.
Dat is een zogenaamde schaduwbundel. Soms komt er tijdens het voorbereiden nog watquote:Op zondag 2 september 2012 02:01 schreef sqdtnz het volgende:
Ik vraag mij daarnaast een ding af:
Buiten de bundels krijgen wij een rood mapje, met hierin een kaartje, en wat formulieren. Maar bij mij ook elke keer een stuk of 10 a 20 ongesorteerde brieven en kaarten. Wat is dit in godsnaam? Het is heel irritant om met dit mini bundeltje te werken. Is dit een normaal verschijnsel, en wat kan ik er het beste mee doen?
Dat vind ik altijd zo'n domme reden. Je vraagt toch bij je sollicitatiegesprek wat je gaat verdienen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:14 schreef ophaling10 het volgende:
Over degene die gisteren die wijk niet deed ,was thuis gebleven ivm uiterst slechte betaling van de
werkzaamheden,ja sommigen denken dat je een 14 p/u hebt of zo,de man kreeg 4,10 p/u
Ja dan kun je beter de criminaliteit in gaan.
Lijkt me ook, sowieso weet je (lijkt me) van te voren wel dat het geen vetpot gaat worden bij de post.quote:Op zondag 2 september 2012 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n domme reden. Je vraagt toch bij je sollicitatiegesprek wat je gaat verdienen?
Bij ons gebeurde dit meestal als de vosser enorm kut was en het voor elkaar kreeg om meerdere wijken door elkaar te gooien. Dan heb je volle bakken waarvan niets van jouw is, en dan krijg je tijdens het voorbereiden echt een enorme stapel post. En als de tassen er nog staan moet bij ons alles met een postzegel mee. Maar 10-20 is wel erg veel.quote:Op zondag 2 september 2012 02:01 schreef sqdtnz het volgende:
Weer een uur wachten op de postzakken voor het bezorgen. Op zich geen probleem, maar ik wil altijd graag voor 17:00 klaar zijn, want dat tijden doormailen werkt volgens mij voor geen meter.
Maargoed er waren ook 4 tassen per wijk (ik doe twee wijken), dus het werd een latertje.
Buiten de bundels krijgen wij een rood mapje, met hierin een kaartje, en wat formulieren. Maar bij mij ook elke keer een stuk of 10 a 20 ongesorteerde brieven en kaarten. Wat is dit in godsnaam? Het is heel irritant om met dit mini bundeltje te werken. Is dit een normaal verschijnsel, en wat kan ik er het beste mee doen?
Wat een puinhoop! Geen leuke afsluiting. Stop je helemaal bij postnl?quote:Op zondag 2 september 2012 10:59 schreef Nezhi het volgende:
Donderdag was mijn laatste dag, jezus... 7/8 bakken voor wijken die er normaal 2/3 hebben. Ik kon pas om 11:45 beginnen met het zetten van een wijk die om 12:00 klaar moest zijn, maar ze hadden tenminste wel alle postbodes gebeld zodat die wat later naar de depots kwamen.
Oja, en stress, want een postbode zou een enorme wijk gaan bezorgen, maar die was onderweg naar het depot aangereden en er was geen vervanging voor (niet zo ernstig die aanrijding).
Ik moest ook een wijk laten staan, heb ze onder een bord gezet zodat de postbode ze mee kon nemen, heeft een josti die tassen maar liefst 3 keer op een container gezet... postbode 2x eraf gehaald, en de derde keer waren ze dus al weg
Inderdaad, komt bij ons ook veel voor, van die slechte vossers. Ik had gisteren een halve bak met macro's die niet voor mijn wijk waren. Die gooi ik dan allemaal bij de passe post, dan komt dat volgende week wel hoor!quote:Op zondag 2 september 2012 11:04 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Bij ons gebeurde dit meestal als de vosser enorm kut was en het voor elkaar kreeg om meerdere wijken door elkaar te gooien. Dan heb je volle bakken waarvan niets van jouw is, en dan krijg je tijdens het voorbereiden echt een enorme stapel post. En als de tassen er nog staan moet bij ons alles met een postzegel mee. Maar 10-20 is wel erg veel.
Ik heb dat vrij regelmatig.quote:Op zondag 2 september 2012 02:01 schreef sqdtnz het volgende:
Weer een uur wachten op de postzakken voor het bezorgen. Op zich geen probleem, maar ik wil altijd graag voor 17:00 klaar zijn, want dat tijden doormailen werkt volgens mij voor geen meter.
Maargoed er waren ook 4 tassen per wijk (ik doe twee wijken), dus het werd een latertje.
ja dat snap ik ook niet z n vr zei dat zo tegen mequote:Op zondag 2 september 2012 09:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n domme reden. Je vraagt toch bij je sollicitatiegesprek wat je gaat verdienen?
ja, los bovenop , dan zie ik het tenminste meteen. Mijn voorbereider zonder naam zet het er dan liever tussen , no 35 bij 35 , 37 bij 37 enz , ongeacht welke straat erop staat. Dus ik loop met 2 schoudertassen, 1 ervan is voor de post terug naar de fiets. en dan nog zie ik het kennelijk ook wel eens niet ; dan hoor je OEHOE ! HALLOOO ! zie je iemand zwaaien met een brief helemaal aan het eind van de straat , moet je weer helemaal terug....... met 2 schoudertassen en een megadikke bundel op de arm....quote:Op zondag 2 september 2012 12:25 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste heb ik ook wel eens je. Dan zitten de losse poststukken in de verkeerde tas, waardoor je aan het eind van de wijk er nog even een snel rondje doorheen moet. Gelukkig gebeurt zoiets zelden. Zelf doe ik het altijd bovenop de eerste bundel, zodat de bezorger weet dat er een los poststuk is
Las het net ja.quote:
Ja, daar horen we niks over, maar ik vroeg het me ook al af!quote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Uiteraard straks weer kamer vragen over die "gouden handdruk"
Bij ons doen de postbodes het in het rode mapje, en de meeste postbezorgers schrijven het dan af of gooien het in de bak zodat het de volgende dag er wel op tijd tussen gezet kan worden.quote:Op zondag 2 september 2012 02:01 schreef sqdtnz het volgende:
tenzij de wijk al weg is natuurlijkquote:Op maandag 3 september 2012 19:01 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij ons doen de postbodes het in het rode mapje, en de meeste postbezorgers schrijven het dan af of gooien het in de bak zodat het de volgende dag er wel op tijd tussen gezet kan worden.
Er mag niks op kantoor blijven liggen namelijk
Toch niet toevallig gebeten door een teek?quote:Op maandag 3 september 2012 20:09 schreef Selestha het volgende:
Ik heb al de hele week pijn in mijn bovenbeen, maar nu zit dus sinds vandaag een rode zwelling op de achterkant van mijn been.
Moet me waarschijnlijk dus morgen ziekmelden, maar dat is dan de 3e keer dit jaar. Ik durf bijna niet te bellen
Edit; Nou ja ik zeg wel dat als de dokter zegt dat ik kan werken ik alsnog kom.
Nee het is geen cirkelquote:Op maandag 3 september 2012 20:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Toch niet toevallig gebeten door een teek?
Dit bedrijf is ziek.quote:Op maandag 3 september 2012 19:01 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij ons doen de postbodes het in het rode mapje, en de meeste postbezorgers schrijven het dan af of gooien het in de bak zodat het de volgende dag er wel op tijd tussen gezet kan worden.
Er mag niks op kantoor blijven liggen namelijk
dan zelf afschrijven he luilak!quote:Op maandag 3 september 2012 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tenzij de wijk al weg is natuurlijk
Waarschijnlijk is dit geen goed moment voor hem om een "gouden handdruk" te ontvangen. Er is vast wel weer een of andere politicus die hier nu in de verkiezingstijd een enorme ophef over gaat maken om over te komen als een of andere held van het volk. Ik krijg bijna medelijden met de manquote:Op maandag 3 september 2012 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Uiteraard straks weer kamer vragen over die "gouden handdruk"
Ik probeer me slechts te vinden in de waanideeën van de gemiddelde tcquote:Op zondag 2 september 2012 17:38 schreef JMT het volgende:
@ Rafierafie : Ik voel me toch wel een beetje beledigd als jij meent dat postbezorgers verder geen leven hebben.. ahum...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |