Neequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:53 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturen![]()
Alvast bedankt!
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf anders
is zondequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.
Ze sluiten zich op in luxe kantoorpanden, en gaan om 17:00 weer naar moeders de vrouw en de kids.
Nee hoor: De reistijd die een postbode heeft vanaf zijn huis naar de vestiging is ook gewoon eigen tijd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als gewoon postbode krijg je deze tijd namelijk wel
dus worden er tig k mensen genaaid (kost geld om dit te betalen)
De feeling van de TC's en PB+'s met de werkvloer laat bij ons ook steeds meer te wensen over. Om over feeling met de de PBZ'ers maar te zwijgen. Communicatie nul, komma, nul... Wordt voor een groot deel ook veroorzaakt door te hoge werkdruk. Als je echt alles goed wilt communiceren ben je de hele dag aan het bellen en zaken aan het navragen... Gevolg van het opsplitsen van de werkzaamheden en de locaties.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maar tja, dat zie je in héél veel bedrijven dus, totaal geen feeling met de werkvloer.
Ze sluiten zich op in luxe kantoorpanden, en gaan om 17:00 weer naar moeders de vrouw en de kids.
Ja die kaart is van mijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb een kaartje in de bus gehad voor Dordrecht in plaats van mijn woonplaats + compleet andere straat (collega heeft zitten suffen dus). Het is de goede postcode.
Alleen de sorteermachine heeft mijn postcode erop gezet. Ik gooi morgen hem maar terug in de bus en hopelijk komt ie nu wel in Dordrecht terecht
Die oranje? Die is namelijk onmogelijk door te strepen zonder ook Nederland door te strepenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
je moet dan de code rechtsonder wel ff doorstrepen of er even overheen stickeren
Ja precies , dat dacht ik ook!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf anders
Zijn ze begonnen met dat tweebundelsysteemquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen heb ik de kieslijsten. Nu 2 dagen ingeleerd op een autobestelling met gelukkig maar 2 postcode regio's.
Wel baal ik van die 24uurs post en 48uurs post. Dat is klote, moet je 2 bundels doorspitten 1 24uurs, ander 48uurs![]()
En ook vandaag weer, wat was het slecht gezet op het CVL in Utrecht
Op het CVL Utrecht, voor de autobestellingen in elk geval wel, weet niet hoe het voor de postbezorgers is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Zijn ze begonnen met dat tweebundelsysteem
Ik rijd sowieso alleen maar terug als ik zelf een fout heb gemaaktquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben er nu héél simpel in, en dat heb ik ook tegen mijn opleider gezegd dat als het niet goed gezet is ik niet steeds terug rij. Je blijft zo bezig.
Ok, behalve trombosekaarten of rouwkaarten dan.
Ja ok, als je zelf een fout hebt gemaakt prima, maar zetfouten ga ik in de rit niet meer herstellen, dan maar morgen. De tijden zijn al zo strak, en ik ga niet in eigen tijd werkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:08 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik rijd sowieso alleen maar terug als ik zelf een fout heb gemaakt
dan zal die dwangbuis er ook zowel aankomen,quote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Op het CVL Utrecht, voor de autobestellingen in elk geval wel, weet niet hoe het voor de postbezorgers is.
Klote systeem is het.
klopt ik had eveneens een redelijke hoeveelheidquote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:51 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was er best veel post. Zeker om ervoor te zorgen dat morgen niet te druk is.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 15:09 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Ik ben zo blij, goed bericht binnen gehad vandaag via de post
Ik kan m'n nieuwe auto kopen
Ja had ik ook...heb toch nog best rap gereden....quote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:31 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er qua volume wel weinig, maar ik moest toch wel bij veel adressen stoppen. Altijd spul van loterijen wat erbij zit op de woensdag. Deze keer weer de bankgiroloterij.
Ja, dat is hier meestal zo, veel adressen langs.. en dan wel tijd eraf halen omdat de totale hoeveelheid weinig isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 16:31 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was er qua volume wel weinig, maar ik moest toch wel bij veel adressen stoppen. Altijd spul van loterijen wat erbij zit op de woensdag. Deze keer weer de bankgiroloterij.
Zinloos en bovendien niet de juiste procedurequote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:29 schreef Selestha het volgende:
Hier ook weinig, maar super slecht gezet.
En wel 6 kaarten/brieven voor buiten mijn woonplaats er tussen![]()
Toch maar even een opmerking in mijn boekje gezet + de brieven erbij gestopt.
Ja dat weet ik wel, maar dit is de tigste keer dat dezelfde voorbereider die fouten maakt en ik heb hem 3x per week.. Wordt het zo zatquote:Op woensdag 29 augustus 2012 17:33 schreef lololo het volgende:
[..]
Zinloos en bovendien niet de juiste procedure. Zeker als het zo weinig is hebben de sorteermachines het moeilijk, zetters mogen niet actief zoeken naar fouten van de sorteermachine dus die laten ze zitten.
En dan moet je als bezorger de foutlopers bestickeren en weer in de oranje brievenbus gooien.
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh.. ik let dus wel op dat soort fouten als ik aan het voorbereiden ben.
Maar dat mag dus niet?_
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.
het zal wel met dat beleid, maar ik kijk het iig altijd wel ff goed na. Zeker bij autoroutes. Daar weet je dat op straat nakijken gewoon geen doen isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, controle moet op straat gebeuren. Bij het voorbereiden mag je alleen de foutlopers die je toevallig tegenkomt er uithalen, je mag niet alles nalopen, want dat kost teveel tijd.
Goed dat ik het weet.. !quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Qua machinepost niet nee, en dingen voor verkeerde plaatsen zijn meestal machinepost.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleidingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh ok, dus eigenlijk kan hij er niets aan doen?
Nou ja, officieel kan hij/zij er dan inderdaad niks aan doen, want ze volgen gewoon het beleid. Het beleid is dus gewoon niet goed, en gelukkig zijn er ook nog wel genoeg voorbereiders die alles wel gewoon controleren, maar het hoeft dus niet. Dus ja, ik klaag meestal alleen over de zetfouten, want die machinefouten, daar zeggen ze toch niks van als je daarover klaagt omdat het dus officieel gewoon de juiste manier is.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleiding
Dat heb ik ook bij sommige namenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel, maar dit is de tigste keer dat dezelfde voorbereider die fouten maakt en ik heb hem 3x per week.. Wordt het zo zat
Het is niet alleen dat, maar ook hele straten door elkaar etc.. Ik knijp'm al als ik die naam zie.
Het is gewoon beleid om niet alles te controleren, dus hij doet niks fout. Daarom is klagen erover ook compleet zinloos en jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar tegenwoordig is tijd geld en rammelt de opleiding
En vergeet ook niet dat er steeds meer wordt voorbereid door mensen die nog nooit een bestelling hebben gelopen, en dus de wijken niet kennen. En plaatwerk tussen de machinepost zetten is dan behoorlijk lastig als er niet voor elk adres machinepost is, zeker bij vakjes die niet gewoon 1, 2, 3, etc lopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:33 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, nu met die daldagen zijn er natuurlijk vakjes waar niks of vrijwel niks in zit, dus dan is de kans dat je toevalligerwijs iets tegenkomt wat fout is ook een stuk kleiner. Op de daldagen zitten er dan over het algemeen ook nog meer machinefouten in bij de bezorging dan op de piekdagen.
quote:
Bij ons zijn die door een overijverige TC allemaal in de afvalcontainer gegooid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:34 schreef KatrienDuck het volgende:
Daarvoor hebben wij bij elke wijk een rode map liggen, daar kijk ik altijd in. Ik heb nog nooit een wijk gelopen, maar kan zodoende toch alles goed in volgorde zetten!
Ik zou er niet aan moeten denken om op zulke tijden nog te gaan beginnen met lopen. Meestal was ik rond 11.00 - 13.00 klaar met lopen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik had aangegeven dinsdag te kunnen werken. Mijn TC zei maandag dat er geen werk voor mij zou zijn. Dus dat geloofde ik wel. Het volgende vindt plaats: hij belt toch ineens dinsdag (om 13.45u!) of ik toch kan komen werken want hij 'had een gigantisch probleem'. Dus ik zei dat dat goed was op voorwaarde dat ik een beetje redelijk vroeg thuis zou kunnen zijn i.v.m. mijn sporten 's avonds (badminton). Volgens hem was het maar een wijkje van zo'n 3 uur tot 3 1/2 uur lopen. Uiteindelijk ben ik er 4 1/2 uur mee bezig geweest en was ik van 14.30u tot 19.00u mee bezig!
Hier heb ik echt geen zin meer in de volgende keer. Ik heb nu gezegd dat ik voortaan uiterlijk om 12.00u wil beginnen anders heeft het geen zin!![]()
Gemiddelde TC's:![]()
Planning PostNL:![]()
PostNL:
Hier wordt ook grote drukte verwacht. Heb voor mijn wijken gisteren (woensdag) al op een paar kasten 2 bakken ingegooid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef tntster het volgende:
morgen een goei dagje bij ons..de bakken stonden bij ons nu al 4-5 hoog..daar komt morgenvroeg nog bij plus de stemwijzers
Dat hangt er van af. Als je postbezorger bent is de kans op een vast contract vrij groot, voor andere functies is de kans een stuk kleiner.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn contract loopt af op 30 september. Door mijn leeftijd heb ik nu al vier jaarcontracten gehad en zou dus nu een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurt en wanneer kan ik een nieuw contract verwachten? Voorheen moest ik dan even op kantoor langskomen om te tekenen maar ik heb hier al vaak gelezen dat de contracten tegenwoordig gewoon per post worden verstuurd.
Hier ook heel veel post vandaag en veel van die extreem dikke catalogi, libelles, en weet ik wat! Echt, toen ik die torenhoge containers vol kratten zag, wou ik het liefst hard weglopen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:20 schreef Deezertje het volgende:
Heb het vandaag te doen met de pbzers hier!
Post erg laat, overheids HAH en veel post (dikke boekwerken!).
Zal voor velen weer even wennen zijn na een rustige zomerdal!
Zaterdag (1 september, start nieuwe maand), ook druk. Hier sowieso Makro + gemeentemailing en HAH. Bij jullie?
Is dat 7 tassen voor 1 wijk? Ik had er vandaag 9 voor 2 wijken, en hoewel er wel drukkere dagen zijn geweest was dit toch wel drukker dan een doorsnee donderdag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vond het hier nog wel meevallen qua hoeveelheid, het is wel eens drukker geweest. Ik had vandaag 7 tassen post, een vrij normaal aantal voor een donderdag.
Da's een behoorlijke wijk, dan. Veel bedrijven, soms? We hebben hier ook een wijk die op piekdagen tussen de 8 en de 12 tassen heeft, maar dat is een wijk met veel bedrijven en div. universiteitsgebouwen (looptijd: 4 uur).quote:
Nee, wel KPN kaartjes over internetquote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:14 schreef Anonymousz het volgende:
hadden jullie ook veel upc kaartjes?
Vreselijke rotdingen! Ik moest sommige bundels wel in drieën splitsen om ze enigszins hanteerbaar te maken!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veronicagidsen met een dikke pocketroman erbij.
Grijze tassen worden alleen nog maar voor het hah gebruikt. We hebben het hier over die nieuwe oranje binnentassen, die aan merkelijk hoger zijn (en breder) dan die grijze.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
Maar hebben we het dan over 'fietstassen' post, of van die nabreng grijze zakken post? Want in een normale oranje fietstas past veel meer post dan één grijs tasje....
Ik heb 'm ook binnen gekregen, 2 weken terug. Een M trouwens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen
Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
Ik had een L, twee weken geleden gekregen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen
Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :pquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populairquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:01 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :p
Als je je al vorige week hebt ziekgemeld, hoef je dat nu niet opnieuw te doen. Je bent ziek, totdat je je weer beter meldt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Tyron het volgende:
Hoi, ik breng op zaterdag post rond en heb vorige zaterdag halverwege mezelf ziek gemeld (bij het servicecentrum en mocht de post na lang gezeur naar het depot brengen, uiteindelijk heeft iemand anders het op maandag bezorgd. Alleen nu door het hevige hoesten heb ik waarschijnlijk in mijn linkerzij bij mijn ribben een spiertje of zelfs een rib gekneusd en kan ik amper wat dragen.
Moet ik me nu vrijdag alvast ziekmelden voor zaterdag zodat er minder gezeur komt? En dan weer bij het servicecentrum of moet ik de 06 van mijn teamleider bellen?
Zo afwijkend zijn jullie niet hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Wij hadden hier deze week geen kieswijzer. Die doen we volgende week. Vraag me af waarom wij wat donderdag post betreft toch steeds afwijken van de rest van het land.
Kwab post maakten het trouwens niet uit. 4 giga volle tassen, waarvan 2 zo vol dat ze dicht geknoopt waren met elastiek. Wie dat toch verzint.
Aanlevering deze donderdag slechts 1 uur te laat. Kon om 2 uur met me wijk beginnen.
Oh das balen zeg! Hopelijk zijn ze klaar als jij vakantie hebt! Het is vreselijk om in je slaap te worden gestoord!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef gridjuh het volgende:
Vandaag vrij, morgen een dagje werken, volgende week 3 dagen werken en dan lekker 3 weken vakantieIk kan niet wachten...
Tot die tijd hoop ik dat ze volgende week klaar zijn bij onze bovenburen met hakken, boren, herrie en rotzooi maken...Heel de week begonnen ze om 10 uur(ik slaap slecht snachts dus blijf graag tot 9 a half 10 liggen) nee beginnen ze vandaag gezellig om kwart voor 8![]()
Nu vind ik het jammer dat ik niet hoef te werken zeg maar
staat op de PostNL-site te lezenquote:Nu al een miljard stuks huis-aan-huis bezorgd
Vandaag (28 augustus) bezorgen wij de miljardste huis-aan-huisfolder van 2012! Zo vroeg in het jaar hebben we deze mijlpaal nog nooit bereikt. Een prestatie waar we met zijn allen trots op mogen zijn!
Paard & leven is het blad van de hippische sportbond (knhs). Je hebt dus een hoop paardensporters in je wijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:40 schreef Selestha het volgende:
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populairEn iedereen in mijn wijk heeft het blad van de lokale tennisvereniging.
We zitten niet toevallig in het zelfde gebied?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
Zo afwijkend zijn jullie niet hoor
Bij mij was de post ook weer een uur te laat, waren er gigantische hoeveelheden post en ik heb ook nog geen kandidatenlijst gezien.
Ik zit tegenwoordig op donderdag al standaard te wachten op het sms'je dat er weer vertraging is. Het is hier iedere donderdag raak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |