abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116164294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:33 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, nu met die daldagen zijn er natuurlijk vakjes waar niks of vrijwel niks in zit, dus dan is de kans dat je toevalligerwijs iets tegenkomt wat fout is ook een stuk kleiner. Op de daldagen zitten er dan over het algemeen ook nog meer machinefouten in bij de bezorging dan op de piekdagen.
En vergeet ook niet dat er steeds meer wordt voorbereid door mensen die nog nooit een bestelling hebben gelopen, en dus de wijken niet kennen. En plaatwerk tussen de machinepost zetten is dan behoorlijk lastig als er niet voor elk adres machinepost is, zeker bij vakjes die niet gewoon 1, 2, 3, etc lopen.

Ik ben op dit kantoor 1 van de weinigen die de loopvolgorde van nagenoeg alle wijken van ons bestelgebied uit z'n hoofd kent, inclusief de rare vakjes (9, 10a, 10, 17, 19, 12, 6, 9a, dat soort werk). Maar ik behoor dan ook tot een uitstervend ras. ;(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_116164449
Daarvoor hebben wij bij elke wijk een rode map liggen, daar kijk ik altijd in. Ik heb nog nooit een wijk gelopen, maar kan zodoende toch alles goed in volgorde zetten!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_116164748
Post sorteren, daar heb ik geen kaas van gegeten en dat wil ik graag zo houden ook! Soms zou ik als postbezorger willen weten wat er achter die (voor mij magische) schermen gebeurt. Machine ontploft, voorbereider onwel geworden of bril vergeten, of zou het echt 'postbezorgertje pesten' zijn, zoals ik hier eerder las? Alle begrip, maar de tijd die ik meer bezig ben met voorsorteren, post bij elkaar vissen en herstel van sorteerfouten declareer ik wel (met de reden). Het is aan PostNL of ze daar aandacht aan besteden. Gelukkig gaat het meestal goed, maar je hebt van die dagen...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:03:40 #154
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_116165854
Ik had aangegeven dinsdag te kunnen werken. Mijn TC zei maandag dat er geen werk voor mij zou zijn. Dus dat geloofde ik wel. Het volgende vindt plaats: hij belt toch ineens dinsdag (om 13.45u!) of ik toch kan komen werken want hij 'had een gigantisch probleem'. Dus ik zei dat dat goed was op voorwaarde dat ik een beetje redelijk vroeg thuis zou kunnen zijn i.v.m. mijn sporten 's avonds (badminton). Volgens hem was het maar een wijkje van zo'n 3 uur tot 3 1/2 uur lopen. Uiteindelijk ben ik er 4 1/2 uur mee bezig geweest en was ik van 14.30u tot 19.00u mee bezig!

Hier heb ik echt geen zin meer in de volgende keer. Ik heb nu gezegd dat ik voortaan uiterlijk om 12.00u wil beginnen anders heeft het geen zin! }:|

Gemiddelde TC's: :')

Planning PostNL: :')

PostNL: _O-
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:04:18 #155
341900 Atmosphere82
pi_116165879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dank je :)
^O^
pi_116166158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:34 schreef KatrienDuck het volgende:
Daarvoor hebben wij bij elke wijk een rode map liggen, daar kijk ik altijd in. Ik heb nog nooit een wijk gelopen, maar kan zodoende toch alles goed in volgorde zetten!
Bij ons zijn die door een overijverige TC allemaal in de afvalcontainer gegooid.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_116166235
morgen een goei dagje bij ons..de bakken stonden bij ons nu al 4-5 hoog..daar komt morgenvroeg nog bij plus de stemwijzers
pi_116166310
quote:
13s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 22:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik had aangegeven dinsdag te kunnen werken. Mijn TC zei maandag dat er geen werk voor mij zou zijn. Dus dat geloofde ik wel. Het volgende vindt plaats: hij belt toch ineens dinsdag (om 13.45u!) of ik toch kan komen werken want hij 'had een gigantisch probleem'. Dus ik zei dat dat goed was op voorwaarde dat ik een beetje redelijk vroeg thuis zou kunnen zijn i.v.m. mijn sporten 's avonds (badminton). Volgens hem was het maar een wijkje van zo'n 3 uur tot 3 1/2 uur lopen. Uiteindelijk ben ik er 4 1/2 uur mee bezig geweest en was ik van 14.30u tot 19.00u mee bezig!

Hier heb ik echt geen zin meer in de volgende keer. Ik heb nu gezegd dat ik voortaan uiterlijk om 12.00u wil beginnen anders heeft het geen zin! }:|

Gemiddelde TC's: :')

Planning PostNL: :')

PostNL: _O-
Ik zou er niet aan moeten denken om op zulke tijden nog te gaan beginnen met lopen. Meestal was ik rond 11.00 - 13.00 klaar met lopen.
lama
  woensdag 29 augustus 2012 @ 22:14:41 #159
341900 Atmosphere82
pi_116166489
Ja precies, het is nu ook echt klaar!

Hij was vergeten dat de vaste postbezorgster van die wijk een een week vrij was, en moest daar door iemand anders op worden gewezen! :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 augustus 2012 @ 22:15:30 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116166537
ik ben laatst om 15.00 nog begonnen aan een wijkje. Kon niet eerder komen _O-

Was wel een drukke dag, maar met extreem hard doorpezen was ik ruim voor 17.00 klaar :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116176892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef tntster het volgende:
morgen een goei dagje bij ons..de bakken stonden bij ons nu al 4-5 hoog..daar komt morgenvroeg nog bij plus de stemwijzers
Hier wordt ook grote drukte verwacht. Heb voor mijn wijken gisteren (woensdag) al op een paar kasten 2 bakken ingegooid.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_116178498
Mijn contract loopt af op 30 september. Door mijn leeftijd heb ik nu al vier jaarcontracten gehad en zou dus nu een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurt en wanneer kan ik een nieuw contract verwachten? Voorheen moest ik dan even op kantoor langskomen om te tekenen maar ik heb hier al vaak gelezen dat de contracten tegenwoordig gewoon per post worden verstuurd.
pi_116178986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
Mijn contract loopt af op 30 september. Door mijn leeftijd heb ik nu al vier jaarcontracten gehad en zou dus nu een contract voor onbepaalde tijd moeten krijgen.
Hoe groot is de kans dat dat ook daadwerkelijk gebeurt en wanneer kan ik een nieuw contract verwachten? Voorheen moest ik dan even op kantoor langskomen om te tekenen maar ik heb hier al vaak gelezen dat de contracten tegenwoordig gewoon per post worden verstuurd.
Dat hangt er van af. Als je postbezorger bent is de kans op een vast contract vrij groot, voor andere functies is de kans een stuk kleiner.
pi_116180190
Kan iemand mij in de OP zetten? Ik start vanaf 11 september als voorbereider in Bilthoven.
pi_116186490
Heb het vandaag te doen met de pbzers hier!
Post erg laat, overheids HAH en veel post (dikke boekwerken!).
Zal voor velen weer even wennen zijn na een rustige zomerdal! :P

Zaterdag (1 september, start nieuwe maand), ook druk. Hier sowieso Makro + gemeentemailing en HAH. Bij jullie?
pi_116186979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 14:20 schreef Deezertje het volgende:
Heb het vandaag te doen met de pbzers hier!
Post erg laat, overheids HAH en veel post (dikke boekwerken!).
Zal voor velen weer even wennen zijn na een rustige zomerdal! :P

Zaterdag (1 september, start nieuwe maand), ook druk. Hier sowieso Makro + gemeentemailing en HAH. Bij jullie?
Hier ook heel veel post vandaag en veel van die extreem dikke catalogi, libelles, en weet ik wat! Echt, toen ik die torenhoge containers vol kratten zag, wou ik het liefst hard weglopen! :o Om kwart over 7 begonnen met voorbereiden en om 1 u. klaar. Hier vandaag ook HAH, maar alleen de kandidatenlijsten voor de verkiezingen.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_116187878
Ik had een aantal goed zware zakken en de kieslijsten, maar ik vond het nog wel meevallen. Heb er niet langer over gedaan dan normaal :)
pi_116187954
Mijn zoon kwam als een verzopen kat thuis :), die heeft er nu spijt van dat hij ja gezegd heeft tegen vandaag en morgen extra lopen + 2 onbekende wijken en hah en die stemwijzer (hij is zaterdagmedewerker)
pi_116190237
Ik moest vandaag iemand opleiden in een totaal onbekende wijk.
Nee, dat was echt handig :')

[ Bericht 5% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 30-08-2012 16:47:33 ]
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_116190839
Wat een hoeveel post! Gelukkig bleef de voorspelde regen wel uit. Die kijslijsten konden dat niet hebben denk ik.
pi_116193261
Inderdaad enorm veel post vandaag. Libelle's, Villa d'Arte, een of ander outdoortijdschrift, en Veronicagidsen met een dikke pocketroman erbij.

Ook waren mijn wijken voorbereid door een of andere mongool die de TV-gidsen er op alle mogelijke manieren tussen had gezet behalve de goede, het verschil tussen even en oneven niet kende, de foutlopers kwistig over alle tassen had gestrooid, en de pakjes onderin de laatste tas had gedaan. Wat een oetlul, met permissie.

En de wijken werden ook veel te laat aangeleverd, de mijne was 1,5 uur te laat!
pi_116193545
Ik vond het hier nog wel meevallen qua hoeveelheid, het is wel eens drukker geweest. Ik had vandaag 7 tassen post, een vrij normaal aantal voor een donderdag.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 17:27:50 #173
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_116193788
vandaag idd redelijk veel post plus die kandidatenlijsten.
Ik reed voor het eerst een nieuwe route alleen, en ondanks dat gekloot met 24uurs post en 48uurs post (daar heb je aparte bundels voor op de DiDoZa's) ging het me prima af. En het was op het CVL Utrecht dit keer wel redelijk gezet, was om 13:45 klaar :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_116195183
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vond het hier nog wel meevallen qua hoeveelheid, het is wel eens drukker geweest. Ik had vandaag 7 tassen post, een vrij normaal aantal voor een donderdag.
Is dat 7 tassen voor 1 wijk? Ik had er vandaag 9 voor 2 wijken, en hoewel er wel drukkere dagen zijn geweest was dit toch wel drukker dan een doorsnee donderdag.
pi_116195443
Is 1 wijk ja
pi_116197052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:14 schreef gelestipjes het volgende:
Is 1 wijk ja
Da's een behoorlijke wijk, dan. Veel bedrijven, soms? We hebben hier ook een wijk die op piekdagen tussen de 8 en de 12 tassen heeft, maar dat is een wijk met veel bedrijven en div. universiteitsgebouwen (looptijd: 4 uur).
pi_116197870
Ja, het is een combinatie van boerderijen en bedrijven, beide hebben meestal wel aardig wat post.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:11:49 #178
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_116198150
tering wat was het druk

7 uur gewerkt :')
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:14:27 #179
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_116198254
hadden jullie ook veel upc kaartjes?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:16:34 #180
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_116198362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 19:14 schreef Anonymousz het volgende:
hadden jullie ook veel upc kaartjes?
Nee, wel KPN kaartjes over internet :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_116198528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Veronicagidsen met een dikke pocketroman erbij.
Vreselijke rotdingen! Ik moest sommige bundels wel in drieën splitsen om ze enigszins hanteerbaar te maken! ;(
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_116198702
Pff, hier was het ook veel.
Had een bundel voor een kwart stuk van een straat die serieus 15 cm dik was. :')
pi_116201044
Maar hebben we het dan over 'fietstassen' post, of van die nabreng grijze zakken post? Want in een normale oranje fietstas past veel meer post dan één grijs tasje.... :P
pi_116202706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 20:16 schreef Deezertje het volgende:
Maar hebben we het dan over 'fietstassen' post, of van die nabreng grijze zakken post? Want in een normale oranje fietstas past veel meer post dan één grijs tasje.... :P
Grijze tassen worden alleen nog maar voor het hah gebruikt. We hebben het hier over die nieuwe oranje binnentassen, die aan merkelijk hoger zijn (en breder) dan die grijze.
pi_116206772
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen :P

Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
pi_116207353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Op dagen als vandaag is het geen voordeel dat ik in een wijk loop waar wat meer geld zit. Iedereen heeft zo'n beetje een creditcard daar waardoor ik altijd een achterlijke hoeveelheid van die villa d'arte dingen heb. Als ik dan mijn collega's in de wijken met huurwoningen zie lopen hebben zij het een heel stuk makkelijker. Niet dat ik met ze wil ruilen :P

Het valt me trouwens op dat iedereen om me heen die een nieuwe regenjas heeft gekregen allemaal maat S of kleiner heeft. Gaat de uitgifte per maat ofzo?
Ik heb 'm ook binnen gekregen, 2 weken terug. Een M trouwens.
pi_116208531
Hoi, ik breng op zaterdag post rond en heb vorige zaterdag halverwege mezelf ziek gemeld (bij het servicecentrum en mocht de post na lang gezeur naar het depot brengen, uiteindelijk heeft iemand anders het op maandag bezorgd. Alleen nu door het hevige hoesten heb ik waarschijnlijk in mijn linkerzij bij mijn ribben een spiertje of zelfs een rib gekneusd en kan ik amper wat dragen.

Moet ik me nu vrijdag alvast ziekmelden voor zaterdag zodat er minder gezeur komt? En dan weer bij het servicecentrum of moet ik de 06 van mijn teamleider bellen?
pi_116208617
quote:

Ik had een L, twee weken geleden gekregen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_116212492
Wij hadden hier deze week geen kieswijzer. Die doen we volgende week. Vraag me af waarom wij wat donderdag post betreft toch steeds afwijken van de rest van het land.

Kwab post maakten het trouwens niet uit. 4 giga volle tassen, waarvan 2 zo vol dat ze dicht geknoopt waren met elastiek. Wie dat toch verzint.

Aanlevering deze donderdag slechts 1 uur te laat. Kon om 2 uur met me wijk beginnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_116215119
quote:

Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :p
pi_116215246
Ik heb vandaag pas mijn nieuwe jas gekregen :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_116220822
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:01 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ik loop in een gemengde wijk waar in 1 straat veel geld zit en hebben dan ook veeel post. En bladen als villa d'arte, golf, hockey etc. Altijd trouwens wel. :p
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populair ;) En iedereen in mijn wijk heeft het blad van de lokale tennisvereniging.
pi_116221347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:27 schreef Tyron het volgende:
Hoi, ik breng op zaterdag post rond en heb vorige zaterdag halverwege mezelf ziek gemeld (bij het servicecentrum en mocht de post na lang gezeur naar het depot brengen, uiteindelijk heeft iemand anders het op maandag bezorgd. Alleen nu door het hevige hoesten heb ik waarschijnlijk in mijn linkerzij bij mijn ribben een spiertje of zelfs een rib gekneusd en kan ik amper wat dragen.

Moet ik me nu vrijdag alvast ziekmelden voor zaterdag zodat er minder gezeur komt? En dan weer bij het servicecentrum of moet ik de 06 van mijn teamleider bellen?
Als je je al vorige week hebt ziekgemeld, hoef je dat nu niet opnieuw te doen. Je bent ziek, totdat je je weer beter meldt.
pi_116221813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Wij hadden hier deze week geen kieswijzer. Die doen we volgende week. Vraag me af waarom wij wat donderdag post betreft toch steeds afwijken van de rest van het land.

Kwab post maakten het trouwens niet uit. 4 giga volle tassen, waarvan 2 zo vol dat ze dicht geknoopt waren met elastiek. Wie dat toch verzint.

Aanlevering deze donderdag slechts 1 uur te laat. Kon om 2 uur met me wijk beginnen.
Zo afwijkend zijn jullie niet hoor :D
Bij mij was de post ook weer een uur te laat, waren er gigantische hoeveelheden post en ik heb ook nog geen kandidatenlijst gezien.
Ik zit tegenwoordig op donderdag al standaard te wachten op het sms'je dat er weer vertraging is. Het is hier iedere donderdag raak.
pi_116223909
Vandaag vrij, morgen een dagje werken, volgende week 3 dagen werken en dan lekker 3 weken vakantie :) Ik kan niet wachten...
Tot die tijd hoop ik dat ze volgende week klaar zijn bij onze bovenburen met hakken, boren, herrie en rotzooi maken...Heel de week begonnen ze om 10 uur(ik slaap slecht snachts dus blijf graag tot 9 a half 10 liggen) nee beginnen ze vandaag gezellig om kwart voor 8 :(
Nu vind ik het jammer dat ik niet hoef te werken zeg maar
pi_116224166
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef gridjuh het volgende:
Vandaag vrij, morgen een dagje werken, volgende week 3 dagen werken en dan lekker 3 weken vakantie :) Ik kan niet wachten...
Tot die tijd hoop ik dat ze volgende week klaar zijn bij onze bovenburen met hakken, boren, herrie en rotzooi maken...Heel de week begonnen ze om 10 uur(ik slaap slecht snachts dus blijf graag tot 9 a half 10 liggen) nee beginnen ze vandaag gezellig om kwart voor 8 :(
Nu vind ik het jammer dat ik niet hoef te werken zeg maar
Oh das balen zeg! Hopelijk zijn ze klaar als jij vakantie hebt! Het is vreselijk om in je slaap te worden gestoord!
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:45:14 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116224592
De mensen hier die denken dat ze steeds meer een folderloper worden hebben gelijk:

quote:
Nu al een miljard stuks huis-aan-huis bezorgd

Vandaag (28 augustus) bezorgen wij de miljardste huis-aan-huisfolder van 2012! Zo vroeg in het jaar hebben we deze mijlpaal nog nooit bereikt. Een prestatie waar we met zijn allen trots op mogen zijn!
staat op de PostNL-site te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:15:06 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_116227813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:40 schreef Selestha het volgende:
Jep bij mij ook, en gisteren ook het ''Paard & Leven'' magazine. Bij mijn wijk erg populair ;) En iedereen in mijn wijk heeft het blad van de lokale tennisvereniging.
Paard & leven is het blad van de hippische sportbond (knhs). Je hebt dus een hoop paardensporters in je wijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:17:07 #199
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_116227880
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:04 schreef Rafierafie het volgende:
Zo afwijkend zijn jullie niet hoor :D
Bij mij was de post ook weer een uur te laat, waren er gigantische hoeveelheden post en ik heb ook nog geen kandidatenlijst gezien.
Ik zit tegenwoordig op donderdag al standaard te wachten op het sms'je dat er weer vertraging is. Het is hier iedere donderdag raak.
We zitten niet toevallig in het zelfde gebied?

Het is niet alleen om dit soort dingen dat ik het zeg. Maar als landelijk op donderdag folders zijn, heb ik ze meestal al op dinsdag. Zelfs die sets van 3 geseald hadden wij anders.
Loesje
pi_116228193
schiet eens op. ik wacht op mijn pakketje :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')