Ja, dat speelt ook mee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
Niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb vooral geen zin in regen morgen. Echt druk zal het toch niet zijn
Nou ja, ik vind regen tijdens het lopen irritantquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 07:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet?
Ik ben blij dat het regent, eindelijk dat ellendige broeierige warme weer weg
En kijk nu nog eens?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:50 schreef sqdtnz het volgende:
Ik dacht dat het nogal hevig zou regenen, maar volgens de buienradar valt dat allemaal reuze mee. De zon schijnt zelfs momenteel.
Dat doet Cendris / BDS volgens mij, zijn dochterbedrijven van PostNL.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/22/het-gaat-weer-mis-ook-drukfouten-in-duizenden-stempassen-in-zwolle/
Ik dacht dat wij ze alleen bezorgden, maar kennelijk drukken wij ook de adressen er op.
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
het is een rustige dag vandaag
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
Beterschap beidenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:49 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.
Moest voor het eerst een andere wijk lopen....halverwege toch maar even naar huis gegaan...moest echt nodig en mijn huis licht ineens echt rete ver....maar goed, 3 kwartier langer over gedaan dan dat er voor staat, voor de eerste keer die wijk lopen....
Ik wel, totdat ik thuis kwam en een folder van PostNL in mijn bus vond met de titel "Veelgestelde vragen over uren, looptijden, uitbetaling en meer..."quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het zelf net niet droog kunnen houden.
Dus niet! De planning wordt hier meestal veel later gemaakt, en uitgezonderd degenen die een vaste wijk hebben krijg je vaak pas op de dag zelf te horen wat je moet lopen.quote:Q: Wanneer kan ik de planning voor de nieuwe week inzien?
A: Op donderdagmiddag wordt de planning voor de nieuwe week gemaakt. Uiterlijk vrijdagmorgen is de planning voor de nieuwe week bekend.
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.quote:Q: Worden alle uren die ik werk, betaald?
A: Ja, alle uren die je hebt gewerkt krijg je uitbetaald.
Uiteindelijk 2 flinke buien gehad, valt wel mee. Het nachtmerrie scenario dat ik voor ogen had was de hele dag onafgebroken regen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En kijk nu nog eens?
Hier komt het momenteel met bakken naar beneden. Ik ben maar naar huis gegaan, ik loop de rest van de post straks wel.
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:32 schreef Deezertje het volgende:
Pffffff... zat hier vandaag ook geen schot in!
Hele week al slecht geslapen, dus liep er vandaag nog wel duf bij op straat. En dat er dan weer eens superweinig post was hielp ook niet echt mee. Heb altijd twee wijken op zaterdag. Een grote en een kleine. Bizar: vandaag had de grote wijk MINDER post dan de kleine wijk. De grote had één lullig tasje (normaal heeft alleen al één straat een eigen tas vol!!!) Hier heeft het heel even flink geregend.
En ja, ook ik had al gemerkt dat de nieuwe fietstassen niet waterdicht zijn! Weggegooid geld dus! Snap sowieso al niet waarom we geen nieuwe broeken, shirts etc. krijgen (allemaal TNT nog), maar wél nieuwe fietstassen. Zijn exact hetzelfde, of zelfs nog wel slechter, maar alleen omdat er een nieuw logo op staat... Hoeveel geld heeft ze dit wel niet gekost? Hadden ze ook nog wat fulltimers in dienst van kunnen houden!
Mocht de reorganisatie ooit nog doorgaan (ik hoop het niet, vrees dat de kwaliteit dan helemaal beneden pijl raakt), hoe worden dan de depots dan van post voorzien? Want de CVL die ze hier willen openen staat nou niet bepaald dichtbij (ruim 80 km verderop). Zou de begintijd iig niet beter uitkomen... En nog maar niet te spreken over de daldagen, dat gaat ze dan aan benzine al meer kosten dan ze verdienen aan de post
Nou, ook als je er niet blind op vertrouwt en je je er wel in verdiept proberen ze je gewoon nog te naaien. Van de afgelopen 10 weken waren er gewoon 4 weken waarin de uren die ze mij gaven niet overeen kwamen met de tijden die ik had doorgegeven. Gaven ze me ineens 10 minuten voor een dienst waar 1 uur en 40 minuten voor staat. En ook geregeld dat je dan 3 uur doorgeeft, maar dat ze je dan 2 uur 50 geven. En ja, als je erover zeurt krijg je die tijd alsnog wel, maar het is wel erg irritant dat je er steeds zo achteraan moet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijdenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.
Die chauffeurs komen dan op een hub te werken. Dus een overslaglocatie tussen een CVL en de depots/brengklanten/etc... Oftewel vrachtwagen gaat van CVL naar Hub en van daaruit gaat het met het autobedrijf weer verder. Het idee is kostenbesparing dus het zal allemaal wel goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijden(160 retour dus). Vraag me dus af waar de 'echte' kostenbesparing zit (VBG weg?), want elke dag minimaal 80km rijden met de post is op daldagen zeker niet winstgevend.... , en het wordt steeds minder druk op piek- en zaterdagen, dus wanneer zou het dan winstgevend moeten zijn?
verzekerd van en naar huis? tegen wat??quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Wat ik persoonlijk flauwekul vind,is dat je werktijd pas begint vanaf depot.
Je loopt al daarvoor in werkkleding en je bent ook verzekerd van en naar huis,
er zijn collega's die kilometers weg wonen.
Het is er allemaal niet beter op geworden.
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Ja ben ik het mee eens. Ik woon ook 5 km van mijn wijk af.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
Ik heb ook absoluut geen moeite met de inhoud van de folder, ik vind het allemaal heel redelijk. Beetje jammer alleen dat je in de praktijk heel goed moet opletten of ze deze afspraken wel nakomen, omdat ze dat vaak niet uit zichzelf doen, en ik uit eigen ervaring weet dat je maandelijks voor tientallen euro's het schip kunt ingaan als je er blind van uit gaat dat de urenboekers zorgvuldig en eerlijk te werk gaan. Dat zou niet moeten hoeven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb het boekje gister ook doorgelezen en heb niet het idee dat er iets raars of onredelijks in staat. Werken als postbezorger is geen vetpot, maar je krijgt wel waar je recht op hebt. (Als de uren kloppen tenminste).
Nou, ik vind het wel een beetje aan de situatie liggen. Ik moet soms in een andere plaats bezorgen, dan moet ik eerst 6km fietsen om er te komen. Ik wil dat best doen, maar niet in mijn eigen tijd. Ze kunnen in die plaats verder geen bezorgers vinden, en van mijn woonplaats willen de meesten er ook niet heen. Dus ja, ik ben dan best bereid het te doen, maar alleen als ik die tijd vergoed krijg, anders moeten ze maar een andere oplossing zoeken om de post daar rond te krijgen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
of je dat dus even terug wil storten en als je dat niet doet komt er een incassobrief.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef HetBrabandertje het volgende:
PostNL wil 55 euro terug die ze gestort hebben op m'n rekening (contracturen juli die vorige maand gestort zijn, maar ben halverwge juli uit dienst gegaan, is dus langs elkaar heen gegaan). Hoe gaat PostNL dat aanpakken? Ze hebben immers geen machting geld van m'n rekening af te halen en er zat geen begeleidende brief bij.
Waar zie jij dat ik zeur dan? Ik zeg immers nergens dat ik vind dat de aanrijtijd altijd betaald moet worden. Sterker nog, dat vind ik helemaal niet. Als ik gewoon in mijn eigen woonplaats moet bezorgen hoef ik dat er niet bij te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:33 schreef Troeta het volgende:
Dus je brengt in geval van nood wel eens andere wijkjes verderop weg en dan krijg je die reistijd ook uitbetaald? Eigenlijk zeur je nu dus om niks![]()
Er om vragen en wat voor elkaar doen is toch heel gewoon. Als jij hun helpt en hun geven dat ervoor dan is het toch mooi, maar over het algemeen werken postbezorgers in hun eigen wijk, dus die reistijd hoeft er echt niet standaard bij.
En 6 km is niks natuurlijk he..
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Het viel mij ook al op. De volumes zijn weer aardig op het oude niveau. Ik vond de zaterdag voor het eerst in een paar maanden best tegenvallen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vond het nog best druk afgelopen zaterdag qua post. Volgens mij trekken de volumes op zaterdag weer aan hoor, de zomer nadert toch haar einde...
Dan moeten ze het niet in de vorm van een salarisstrookje sturen.. Maar ze kunnen het op 75 cent na volledig verrekenen met vakantietoeslag die ik nog tegoed heb. En de rest dan maar met de winstuitkering als die nog komt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:35 schreef Troeta het volgende:
[..]
of je dat dus even terug wil storten en als je dat niet doet komt er een incassobrief.
( ik heb wel eens teveel vakantiegeld gekregen)
Ik vraag me ondertussen serieus af of die winstuitkering überhaupt nog wel komt en zo ja, wanneer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Dan moeten ze het niet in de vorm van een salarisstrookje sturen.. Maar ze kunnen het op 75 cent na volledig verrekenen met vakantietoeslag die ik nog tegoed heb. En de rest dan maar met de winstuitkering als die nog komt.
Met het oog op kwaliteit is stempassen op een daldag natuurlijk niet zo gek. Maar het is sowieso een rommeltje de afgelopen weken, want ik krijg regelmatige scenario die niet passen bij de post. Ik kan me er niet al te druk om maken, aangezien ik gewoon mijn werk doe en klaar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:
Smsje vandaag ''graag op de scenario's letten, vorige week weer 125 uren teveel!''
Ja vindt je het gek als je op een normale drukke dinsdag scenario B geeft in plaats van E en de dag daarna de stempassen laat bezorgen op een daldag
Ja, dat bedoel ik dus ook. Als zij geen goede scenario's geven, hoe kunnen ze dan verwachten dat er binnen de tijd gelopen wordt?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:18 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Met het oog op kwaliteit is stempassen op een daldag natuurlijk niet zo gek. Maar het is sowieso een rommeltje de afgelopen weken, want ik krijg regelmatige scenario die niet passen bij de post. Ik kan me er niet al te druk om maken, aangezien ik gewoon mijn werk doe en klaar.
Nou ja, daar krijg je dus ook niet naar betaalt dan. Wees blijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:56 schreef Herfstblad het volgende:
Wij krijgen niet eens scenario's door.
Dat is balen zeg, en jij maar wachten en je afvragen of ie ooit nog komt! Zou ik ook hellig van worden!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
Sorry hoor maar moet even schelden![]()
![]()
Godverdomme kut Post NLBezorg mijn telefoon eens gewoon. Telkens wordt het pakketje uitgesteld naar een andere dag, en de status is nog steeds: het pakket bevindt zich in het sorteercentrum.
Heb al gebeld maar die zeggen dat ik weer naar die winkel moet bellen. Hoop toch echt niet dat die is gestolen of kwijt is.
Dat heb ik ook een keer gehad!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
Godverdomme kut Post NLBezorg mijn telefoon eens gewoon. Telkens wordt het pakketje uitgesteld naar een andere dag, en de status is nog steeds: het pakket bevindt zich in het sorteercentrum.
Heb al gebeld maar die zeggen dat ik weer naar die winkel moet bellen. Hoop toch echt niet dat die is gestolen of kwijt is.
Waarom moeten wij op de scenario's letten? Wat bedoelen ze überhaupt met dit bericht? "Als wij zeggen dat het rustig is, moeten jullie harder lopen?"quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef Selestha het volgende:
Smsje vandaag ''graag op de scenario's letten, vorige week weer 125 uren teveel!''
Ja vindt je het gek als je op een normale drukke dinsdag scenario B geeft in plaats van E en de dag daarna de stempassen laat bezorgen op een daldag
Dat is inderdaad wat ze bedoelenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom moeten wij op de scenario's letten? Wat bedoelen ze überhaupt met dit bericht? "Als wij zeggen dat het rustig is, moeten jullie harder lopen?"
Nee, er klopt geen kloot van die scenario's. Hier was het vandaag zogenaamd scenario normaal, terwijl we stempassen hadden, 3x hah, Bijenkorfbrochures en voor de bedrijven dikke Viking-catalogi.
Dankjewel voor de mooie telefoon Ferry ;-).quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
Zal ook wel weer lekker gezet zijn daar op 't CVL.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag in opleiding gegaan in een ander gebied, een autobestelling.
Vanuit Nieuwegein de auto ophalen, dan naar Europalaan in Utrecht, dan de spullen meenemen voor de depots en je eigen autobestelling in regio Culemborg.
Prima.
Echter is men dus ook overgestapt daar op 24 uurs post, en Niet 24 uurspost, moet je 2 bundels dus erbij pakken. Wat een kriem zeg!!!
als gewoon postbode krijg je deze tijd namelijk welquote:Op maandag 27 augustus 2012 12:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waar zie jij dat ik zeur dan? Ik zeg immers nergens dat ik vind dat de aanrijtijd altijd betaald moet worden. Sterker nog, dat vind ik helemaal niet. Als ik gewoon in mijn eigen woonplaats moet bezorgen hoef ik dat er niet bij te hebben.
Ik merkte slechts op dat het wel een beetje afhankelijk is van de omstandigheden.
ik ben zelfs een belangrijke aangetekende kwijt, de postale recherche is er al mee bezig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
![]()
het wordt in de toekomst alleen maar erger. Voor die tijd ben ik iig wegquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Vandaag in opleiding gegaan in een ander gebied, een autobestelling.
Vanuit Nieuwegein de auto ophalen, dan naar Europalaan in Utrecht, dan de spullen meenemen voor de depots en je eigen autobestelling in regio Culemborg.
Prima.
Echter is men dus ook overgestapt daar op 24 uurs post, en Niet 24 uurspost, moet je 2 bundels dus erbij pakken. Wat een kriem zeg!!!
verzekerd tegen ongevallen,het lijkt me dat je dan al aan het werk bent,quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:03 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
verzekerd van en naar huis? tegen wat??
Ik woon zelf ook 5km van mn wijk vandaan, vind ik niet erg, het is een prima fietsroute.
Ik dacht dat het 'normaal' was dat je die tijd niet kreeg uitbetaald.
Maar wat mijns inziens onredelijk is , is dat je die ellendige fietstassen en postjassen niet op het depot mag achterlaten , zodat je inderdaad nog niet klaar bent als je klaar bent!
dat moet je als reistijd opschrijvenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:34 schreef gelestipjes het volgende:
Maar als postbode moet je toch ook beginnen op de vestiging met voorbereiden? Dus dan loopt je tijd gewoon door als je onderweg gaat naar het depot/het begin van je wijk. Dus dan is het wel logisch dat je die tijd ook vergoedt krijgt.
Niet dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:25 schreef lbeew het volgende:
[..]
Zal ook wel weer lekker gezet zijn daar op 't CVL.
Al die aangetekende gaan tegenwoordig via de Pakketdienst. Vaak dus ook subco's.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik ben zelfs een belangrijke aangetekende kwijt, de postale recherche is er al mee bezig.
Bijna een maand geleden verzonden en daarna werd het stil
Niet normaal, je blijft terugrijdenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt in de toekomst alleen maar erger. Voor die tijd ben ik iig weg
ben benieuwd welke politieke partij aan de algehele stuatie bij ons iets gaat doen,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niet normaal, je blijft terugrijden![]()
Welke manager dit idee bedacht heeft moeten ze zelf eens op den auto zetten.
Ik vind dat je als manager zijnde ook moet hebben gewerkt op de werkvloer en uitvoring zelf. Niet rechtstreeks vanuit HBO oid's een management positie moet pakken.
Laten die managers eens met de "boots on the ground" blijven.
Hoevaak wij vandaag niet werden aangesproken. De rit waarvoor ik nu in opleiding ben (ik ben de brandweer schijnbaar) ging volledig de mist in omdat een subco die reed. Post werd soms pas om 20:00 in de bus gedaan, en zelfs op 2de paasdag en zondagenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ben benieuwd welke politieke partij aan de algehele stuatie bij ons iets gaat doen,
veel langer doorgaan zoals nu kan niet meer.
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweestquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het kan als manager wel, maar dan moet je ook bereid zijn om minimaal een week in een drukke periode op de werkvloer mee te werken.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:23 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dankjewel voor de mooie telefoon Ferry ;-).
klopt,veelal zijn het van die omhooggevallen piepeltjes va 25jr die nooit een brief gevoeld hebben,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweest
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:53 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om hem terug te sturen![]()
Alvast bedankt!
het gebeurt helaas wel. Degenen die dit bedenken zijn vaak dan ook overbodig binnen het bedrijf, al zien ze dat zelf andersquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pfff, je bent manager of je bent het niet. Krijg je voor betaald. Niet vanuit de losse pols dingen besluiten waarvan die gozah denkt dat dat beter werkt terwijl die nog nooit op een depot is geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |