Ja, dat speelt ook mee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, dat zei mijn vader ook al. Sneu is dat.
Niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb vooral geen zin in regen morgen. Echt druk zal het toch niet zijn
Nou ja, ik vind regen tijdens het lopen irritantquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 07:24 schreef Selestha het volgende:
[..]
Niet?
Ik ben blij dat het regent, eindelijk dat ellendige broeierige warme weer weg
En kijk nu nog eens?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:50 schreef sqdtnz het volgende:
Ik dacht dat het nogal hevig zou regenen, maar volgens de buienradar valt dat allemaal reuze mee. De zon schijnt zelfs momenteel.
Dat doet Cendris / BDS volgens mij, zijn dochterbedrijven van PostNL.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
http://www.nrc.nl/verkiezingen/2012/08/22/het-gaat-weer-mis-ook-drukfouten-in-duizenden-stempassen-in-zwolle/
Ik dacht dat wij ze alleen bezorgden, maar kennelijk drukken wij ook de adressen er op.
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
het is een rustige dag vandaag
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, ben er alleen toch in geslaagd er 2,5 uur over te doen
Ten eerste waren ze mijn HaH vergeten dus kon ik daar 45 minuten op wachten, en verder was ik toch al kapot van de hele week slecht slapen door de hitte (restless legs syndrome) dus ik kwam als een slak vooruit vandaag
Beterschap beidenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:49 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik leef met je mee....Ik was vannacht ziek en vanmorgen toch maar gaan werken.
Moest voor het eerst een andere wijk lopen....halverwege toch maar even naar huis gegaan...moest echt nodig en mijn huis licht ineens echt rete ver....maar goed, 3 kwartier langer over gedaan dan dat er voor staat, voor de eerste keer die wijk lopen....
Ik wel, totdat ik thuis kwam en een folder van PostNL in mijn bus vond met de titel "Veelgestelde vragen over uren, looptijden, uitbetaling en meer..."quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het zelf net niet droog kunnen houden.
Dus niet! De planning wordt hier meestal veel later gemaakt, en uitgezonderd degenen die een vaste wijk hebben krijg je vaak pas op de dag zelf te horen wat je moet lopen.quote:Q: Wanneer kan ik de planning voor de nieuwe week inzien?
A: Op donderdagmiddag wordt de planning voor de nieuwe week gemaakt. Uiterlijk vrijdagmorgen is de planning voor de nieuwe week bekend.
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.quote:Q: Worden alle uren die ik werk, betaald?
A: Ja, alle uren die je hebt gewerkt krijg je uitbetaald.
Uiteindelijk 2 flinke buien gehad, valt wel mee. Het nachtmerrie scenario dat ik voor ogen had was de hele dag onafgebroken regen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En kijk nu nog eens?
Hier komt het momenteel met bakken naar beneden. Ik ben maar naar huis gegaan, ik loop de rest van de post straks wel.
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:32 schreef Deezertje het volgende:
Pffffff... zat hier vandaag ook geen schot in!
Hele week al slecht geslapen, dus liep er vandaag nog wel duf bij op straat. En dat er dan weer eens superweinig post was hielp ook niet echt mee. Heb altijd twee wijken op zaterdag. Een grote en een kleine. Bizar: vandaag had de grote wijk MINDER post dan de kleine wijk. De grote had één lullig tasje (normaal heeft alleen al één straat een eigen tas vol!!!) Hier heeft het heel even flink geregend.
En ja, ook ik had al gemerkt dat de nieuwe fietstassen niet waterdicht zijn! Weggegooid geld dus! Snap sowieso al niet waarom we geen nieuwe broeken, shirts etc. krijgen (allemaal TNT nog), maar wél nieuwe fietstassen. Zijn exact hetzelfde, of zelfs nog wel slechter, maar alleen omdat er een nieuw logo op staat... Hoeveel geld heeft ze dit wel niet gekost? Hadden ze ook nog wat fulltimers in dienst van kunnen houden!
Mocht de reorganisatie ooit nog doorgaan (ik hoop het niet, vrees dat de kwaliteit dan helemaal beneden pijl raakt), hoe worden dan de depots dan van post voorzien? Want de CVL die ze hier willen openen staat nou niet bepaald dichtbij (ruim 80 km verderop). Zou de begintijd iig niet beter uitkomen... En nog maar niet te spreken over de daldagen, dat gaat ze dan aan benzine al meer kosten dan ze verdienen aan de post
Nou, ook als je er niet blind op vertrouwt en je je er wel in verdiept proberen ze je gewoon nog te naaien. Van de afgelopen 10 weken waren er gewoon 4 weken waarin de uren die ze mij gaven niet overeen kwamen met de tijden die ik had doorgegeven. Gaven ze me ineens 10 minuten voor een dienst waar 1 uur en 40 minuten voor staat. En ook geregeld dat je dan 3 uur doorgeeft, maar dat ze je dan 2 uur 50 geven. En ja, als je erover zeurt krijg je die tijd alsnog wel, maar het is wel erg irritant dat je er steeds zo achteraan moet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als je tenminste iedere week je uren goed noteert en controleert in de uitdraai (als je die al kunt vinden), want zodra wij merken dat je er blind op vertrouwt dat wij je uren goed boeken, of je je er uit gemakzucht nooit in verdiept, zullen wij je hard en diep naaien waar je bij staat.
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijdenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dan rijden ze vanaf de CVL naar het depot daar ;-). Daarom zijn er ook veel nachtdiensten op de CVL's.
Die chauffeurs komen dan op een hub te werken. Dus een overslaglocatie tussen een CVL en de depots/brengklanten/etc... Oftewel vrachtwagen gaat van CVL naar Hub en van daaruit gaat het met het autobedrijf weer verder. Het idee is kostenbesparing dus het zal allemaal wel goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar de mensen die nu voor het Autobedrijf werken en hier vanaf het VBG de depots van post voorzien vliegen er dus uit zodra de CVL open is? Zie ze namelijk niet 80 kilometer gaan rijden(160 retour dus). Vraag me dus af waar de 'echte' kostenbesparing zit (VBG weg?), want elke dag minimaal 80km rijden met de post is op daldagen zeker niet winstgevend.... , en het wordt steeds minder druk op piek- en zaterdagen, dus wanneer zou het dan winstgevend moeten zijn?
verzekerd van en naar huis? tegen wat??quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Wat ik persoonlijk flauwekul vind,is dat je werktijd pas begint vanaf depot.
Je loopt al daarvoor in werkkleding en je bent ook verzekerd van en naar huis,
er zijn collega's die kilometers weg wonen.
Het is er allemaal niet beter op geworden.
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:43 schreef ophaling10 het volgende:
Wat ik persoonlijk flauwekul vind,is dat je werktijd pas begint vanaf depot.
Je loopt al daarvoor in werkkleding en je bent ook verzekerd van en naar huis,
er zijn collega's die kilometers weg wonen.
Het is er allemaal niet beter op geworden.
Ik durf te wedden dat er velen het niet redden op di/do en ook buitentijds lopen.
Ja ben ik het mee eens. Ik woon ook 5 km van mijn wijk af.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
Ik heb ook absoluut geen moeite met de inhoud van de folder, ik vind het allemaal heel redelijk. Beetje jammer alleen dat je in de praktijk heel goed moet opletten of ze deze afspraken wel nakomen, omdat ze dat vaak niet uit zichzelf doen, en ik uit eigen ervaring weet dat je maandelijks voor tientallen euro's het schip kunt ingaan als je er blind van uit gaat dat de urenboekers zorgvuldig en eerlijk te werk gaan. Dat zou niet moeten hoeven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb het boekje gister ook doorgelezen en heb niet het idee dat er iets raars of onredelijks in staat. Werken als postbezorger is geen vetpot, maar je krijgt wel waar je recht op hebt. (Als de uren kloppen tenminste).
Nou, ik vind het wel een beetje aan de situatie liggen. Ik moet soms in een andere plaats bezorgen, dan moet ik eerst 6km fietsen om er te komen. Ik wil dat best doen, maar niet in mijn eigen tijd. Ze kunnen in die plaats verder geen bezorgers vinden, en van mijn woonplaats willen de meesten er ook niet heen. Dus ja, ik ben dan best bereid het te doen, maar alleen als ik die tijd vergoed krijg, anders moeten ze maar een andere oplossing zoeken om de post daar rond te krijgen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:10 schreef Troeta het volgende:
[..]
Bij andere banen begint je werktijd toch ook pas als je op je werk bent?
Je kan veel zeggen over TNT, maar dit vind ik wel iets normaals. En meestal kan je wel een wijkje in je eigen buurt krijgen, dus zo'n groot probleem is het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |