Is er ook nog een tussenweg, of kun je alleen maar een harde krijgen van vervolging of juist vrijspraak?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En de lovers weer heerlijk naief zijn.
Die zijn erquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alsof er ook maar iemand vanuit gaat dat Armstrong clean is geweest tijdens zijn hele carriere
Ik ben zelf van de tussenweg. Er vanuit gaande dat er voldoende bewijs is dus wel veroordelen, echter niet straffen in de vorm van afpakken resultaten. Overigens wel bannen voor wedstrijden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is er ook nog een tussenweg, of kun je alleen maar een harde krijgen van vervolging of juist vrijspraak?
Dat is wel erg kort door de bocht. Sommigen reageren inderdaad zo, maar een hoop hebben hier ook alweer hun wat genuanceerdere mening gegeven. En het is weldegelijk een verschil of er op Wikipedia of in de 'geschiedenisboeken' staat: 'Lance Armstrong, de allerbeste renner ooit, die kanker overwon en nooit iets fout deed!' of dat er iets staat van de strekking 'in de jaren '90 en '00 werd het profpeloton geplaagd door grootschalig dopinggebruik, o.a. meervoudig Tourwinnaar Lance Armstrong is hier schuldig aan bevonden net als velen van zijn concurrenten in die dagen <insert lijst met 100 namen>...'quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef Ericr het volgende:
Kijk de haters weer een stijve plasser krijgen, het blijft toch aandoenlijk![]()
Alsof het ook maar iets aan de beleving verandert van tig jaar terug, die uitslagen zijn gereden, er is geen positieve plas of bloed afgeleverd en schrappen uitslagen levert hooguit nieuwe discutabele winnaars op. Lijkt me echt prima voor de sport, een sport waar Armstrong al weer even zijn stempel niet meer op drukt.
Vele anderen zijn juist al onderzocht. Niet IEDEREEN nee, maar o.a. Ullrich etc. die moesten 'hangen' op redelijk vaag bewijs toentertijd vlak voor de start van de Tour in de Puerto-zaak. En dat zijn nu juist de vernederingen die Armstrong altijd bespaard zijn gebleven. En dat is onterecht, want Lance speelde toen al net zo'n vuil spel, dus dat hij nu alsnog z'n portie krijgt is wel enige gerechtigheid in mijn ogen ja. Dat niet ALLE tegenstanders zijn aangepakt, dat is waar, maar daarom ben ik ook niet voor die focus op het schrappen van de resultaten. Dat is sensatiezucht deels van het USADA ook, daar ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:52 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het punt dat Armstrong achtervolgd blijft worden voor iets wat vele anderen ook gedaan hebben. Als Armstrong zijn zeges afgenomen worden en die worden gegeven aan een nummer 2 die ook gedopeerd was, dan is dat toch meten met twee maten? Naar niemand is een dergelijk diepgravend onderzoek gedaan als Armstrong, in die zin is het dus een heksenjacht. Dat hij doping heeft gebruikt staat voor vrijwel iedereen vast.
Misschien zo: eerst voel je je fantastisch omdat een grote dopingzondaar is gepaktquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is er ook nog een tussenweg, of kun je alleen maar een harde krijgen van vervolging of juist vrijspraak?
http://tvolen.be/2012/07/(...)ges-lance-armstrong/quote:Nico Mattan krijgt Tourzeges Lance Armstrong
De Amerikaanse wielrenner Lance Armstrong verliest mogelijk zijn zeven Tourzeges wegens dopinggebruik. Omdat ook alle renners die net achter hem eindigden op doping zijn betrapt, heeft de UCI besloten om alle zeges van de Amerikaan aan Nico Mattan te schenken.
Het Amerikaanse antidopingbureau klaagde Armstrong vorige week officieel aan voor dopinggebruik. De kans is groot dat de zaak hem zijn zeven Tourzeges (tussen 1999 en 2005) zal kosten. Daarom ging de Internationale Wielerunie UCI op zoek naar een vervanger op de erelijst van de Ronde van Frankrijk.
Helaas worden alle renners die achter Lance Armstrong eindigden ook door schrapping wegens dopinggebruik bedreigd: Alex Zülle, Richard Virenque, Jan Ullrich, Raimondas Rum¨as, Aleksandr Vinokoerov, Tyler Hamilton, Ivan Basso, Andreas Klöden, Levi Leipheimer en 196 anderen.
Voorlopig is de enige overgebleven renner die daarom nog kans maakt op de Tourzeges van Lance Armstrong de Belg Nico Mattan. Vermoedelijk kondigt de UCI daarom binnenkort aan dat de West-Vlaming alle zeven Tourzeges aan zijn palmares mag toevoegen.
Voor Nico Mattan zijn de zeven Tourzeges, na een overwinning in Gent-Wevelgem, de belangrijkste zeges uit zijn carrière. Nico Mattan wordt meteen ook de beste Belgische renner allertijden.
Gefeliciteerd Nico.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
http://tvolen.be/2012/07/(...)ges-lance-armstrong/
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Om iemand te straffen moet je overtuigend bewijs in handen hebben, dat is of een positieve test of het kunnen linken aan discutabele figuren die je voorzien hebben van doping of gerelateerde adviezen. Pak iemand op die gronden en ga niet koste wat het kost doorzoeken of je iemand er bij kan lappen. Dat gebeurt nu wel, het komt de sport niet ten goede en als we het dan over een level playing field hebben moet dat ook gebeuren bij het verklaren van iemand als dopinggebruiker. Maakt niet uit of het nou om Armstrong gaat of een andere renner of sporter, behandel een ieder gelijk en pak deze ook op gelijke wijze aan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:28 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben nooit een fan geweest van Lance, maar ik ben ook niet voor het schrappen van de resultaten volledig. Voor die opmerking / nuance wél en ik ben erg blij dat 'ie er dan ook definitief is. Wat betreft de 'negatieve tests' als argument, zie mijn eerdere (lange) post, dat argument is echt heel erg zwak en vind ik naïef om in te geloven...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat roepen we keer op keer, maar de Tour wordt nog steeds ieder jaar gereden met veel publiek, nog steeds is het een Olympische sport enzovoorts.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:38 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Nou, super allemaal weer. De sport is officieel naar de klote wat mij betreft. Voor zover het dat al niet was, natuurlijk.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
En ondanks dit gedoe kijk ik vanmiddag weer met veel plezier naar de Vuelta.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
+1quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Kijk, ik ben van het prehistorische principe dat gebruik = gebruik, al was het 100 jaar terug. Er komen toch steeds nieuwe producten die de eerste jaren niet op te sporen zijn en zo kunnen we bezig blijven. Als onopspoorbare producten wel toegelaten zijn waar trekken we dan de lijn? Ik mag toch hopen dat we ofwel naar een eerlijke sport trachten toe te werken ofwel kunnen we (veel makkelijker) alles toelaten wat in één klap de hypocrisie ook doet verdwijnen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Om iemand te straffen moet je overtuigend bewijs in handen hebben, dat is of een positieve test of het kunnen linken aan discutabele figuren die je voorzien hebben van doping of gerelateerde adviezen. Pak iemand op die gronden en ga niet koste wat het kost doorzoeken of je iemand er bij kan lappen. Dat gebeurt nu wel, het komt de sport niet ten goede en als we het dan over een level playing field hebben moet dat ook gebeuren bij het verklaren van iemand als dopinggebruiker. Maakt niet uit of het nou om Armstrong gaat of een andere renner of sporter, behandel een ieder gelijk en pak deze ook op gelijke wijze aan.
De regels worden nu constant verlegd, o.a. door Usada dat verjaarde zaken straks gebruikt om iemand van zijn al zijn zeges te kunnen ontdoen.
Armstrong heeft gebruikt, anders versla je geen gerenommeerde pakhazen, maar voor zo'n beetje iedere renner uit die tijd die nog niet is gepakt zou je waarschijnlijk met dezelfde methoden als Usada nu gebruikt uitkomen op het predikaat dopeur. Ze reden in die tijd bijna allemaal als brommers, kon ook bijna niet anders omdat je anders in een grote rittenkoers ruim voor de eerste bergrit al volledig gesloopt zou zijn.
Maar het is, even advocaat van de duivel spelend, toch niet gek dat wielrenners de grenzen op zoeken? Dat doet iedere sporter! Als iets niet verboden is dat je sterker maakt, kom maar op dan. Vind ik niet zo gek, eigenlijk. Of als je iets mag nemen tot een bepaalde hoogte. Tja, ik zou het ook wel weten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:49 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Kijk, ik ben van het prehistorische principe dat gebruik = gebruik, al was het 100 jaar terug. Er komen toch steeds nieuwe producten die de eerste jaren niet op te sporen zijn en zo kunnen we bezig blijven. Als onopspoorbare producten wel toegelaten zijn waar trekken we dan de lijn? Ik mag toch hopen dat we naar een eerlijke sport trachten toe te werken anders kunnen we veel makkelijker alles toelaten wat in één klap de hypocrisie ook doet verdwijnen.
Een moord = moord of verkrachting = verkrachting, maar zelfs in dat geval bestaan of bestonden er regels voor verjaring. Als iemand onder die regels valt en na de verjaringstermijn betrapt wordt of beschuldigd wordt zou je niet voorbij mogen gaan een verjaringstermijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:49 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Kijk, ik ben van het prehistorische principe dat gebruik = gebruik, al was het 100 jaar terug. Er komen toch steeds nieuwe producten die de eerste jaren niet op te sporen zijn en zo kunnen we bezig blijven. Als onopspoorbare producten wel toegelaten zijn waar trekken we dan de lijn? Ik mag toch hopen dat we naar een eerlijke sport trachten toe te werken anders kunnen we veel makkelijker alles toelaten wat in één klap de hypocrisie ook doet verdwijnen.
Dat ze Armstrong zoeken kan je wel verwijten ja. En in mijn andere posts pleit ik ook meer voor een betere aanpak door dezelfde 'third party' zoals Vaughters ook voorstelt, in plaats van dat je afhankelijk ben van de dopingjacht van een specifieke aanklager met evt. een grudge tegen Armstrong. En Armstrong heeft nou eenmaal ook het meeste gewonnen in die periode en het hardste geschreeuwd van iedereen dat het helemaal eerlijk ging (Boogerd gaf tenminste nog halve bekentenissen als 'ik heb in mijn ogen niets verkeerd gedaan...'). Dan vang je als hoge boom nu ook de meeste wind, dat is er de consequentie van... De nummer 10 van de Tour van 2002 (om maar even een random plaats te noemen, geen zin om te Googlen wie het was) heeft er nooit zo'n grote bek over gehad, dat hij helemaal clean was of zo, dus die trok ook minder aandacht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
Om iemand te straffen moet je overtuigend bewijs in handen hebben, dat is of een positieve test of het kunnen linken aan discutabele figuren die je voorzien hebben van doping of gerelateerde adviezen. Pak iemand op die gronden en ga niet koste wat het kost doorzoeken of je iemand er bij kan lappen. Dat gebeurt nu wel, het komt de sport niet ten goede en als we het dan over een level playing field hebben moet dat ook gebeuren bij het verklaren van iemand als dopinggebruiker. Maakt niet uit of het nou om Armstrong gaat of een andere renner of sporter, behandel een ieder gelijk en pak deze ook op gelijke wijze aan.
De regels worden nu constant verlegd, o.a. door Usada dat verjaarde zaken straks gebruikt om iemand van zijn al zijn zeges te kunnen ontdoen.
Armstrong heeft gebruikt, anders versla je geen gerenommeerde pakhazen, maar voor zo'n beetje iedere renner uit die tijd die nog niet is gepakt zou je waarschijnlijk met dezelfde methoden als Usada nu gebruikt uitkomen op het predikaat dopeur. Ze reden in die tijd bijna allemaal als brommers, kon ook bijna niet anders omdat je anders in een grote rittenkoers ruim voor de eerste bergrit al volledig gesloopt zou zijn.
Zegt vrij weinig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:07 schreef popolon het volgende:
Is er al echt bewijs? Ik bedoel, hij is de meest geteste sporter in de geschiedenis van de sport.
Kan me prima voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent, de Franse drugsgestapo zaten al die jaren op z'n lippen. En nu weer dit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zegt vrij weinig.
En dat aantal controles wat hij zelf aanhoudt is ook overdreven.
Die verjaringstermijnen bij doping geven mij eerder een gevoel van als je de eerste x jaar niet betrappen dan ben je 'clean'. Bij doping vind ik ze te kort, ik bedoel de instanties zelf ondervinden toch ook dat ze regelmatig jaren moeten werken om nieuwe testen sluitend te krijgen. Ik heb zo niet het gevoel dat alles wordt gedaan om de sport clean te krijgen, dan heb ik liever dat ze de sluizen open zetten. De termijn zou +/- 25 jaar moeten zijn, zolang heeft het ongeveer geduurd voor ze groeihormoon konden opsporen, dat is toch één van de langste termijnen die ik zo direct kan opnoemen ivm het ontwikkelen van een dopingtest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een moord = moord of verkrachting = verkrachting, maar zelfs in dat geval bestaan of bestonden er regels voor verjaring. Als iemand onder die regels valt en na de verjaringstermijn betrapt wordt of beschuldigd wordt zou je niet voorbij mogen gaan een verjaringstermijn.
van: Lance Armstrong geeft dopingstrijd opquote:USADA heeft in een reactie verklaard dat het agentschap Armstrongs zeven tourzeges wil afnemen. Ook kan hij een levenslange schorsing tegemoet zien.
Ik denk ook dat de USADA hier voorbarig in is of is het de media die de woorden van de USADA zo verdraait?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:14 schreef Bluurgh het volgende:
Of Armstrong nou wel op niet iets gebruikt heeft laat ik even hierbuiten, maar toch snap ik iets niet
[..]
van: Lance Armstrong geeft dopingstrijd op
- De ASO organiseert de Tour
- De Tour maakt onderdeel uit van de UCI World Tour
Hoe het met die schorsing zit weet ik niet, maar de ASO en (in mindere mate?) de UCI zijn lijkt mij verantwoordelijk voor (de verificatie van uitslagen van) de Tour. Als de uitslag positief is dan kan de ASO en/of de UCI hem schrappen, maar ze kunnen het net zo goed laten staan vanwege een of andere reden (verjaring, het toevoegen van * aan zn naam ofzo). Dan kan de USADA zo hard schreeuwen als ze willen dat Lance z'n zeges kwijtraakt maar daar hebben ze toch helemaal geen invloed op? Ze kunnen hooguit advies geven..
Tenzij ze al aan de UCI gevraagd hebben of die sowieso het oordeel van USADA zullen volgen en dat nu als reclame voor zichzelf gebruiken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:23 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de USADA hier voorbarig in is of is het de media die de woorden van de USADA zo verdraait?
Daar gaat het niet om. Feit is dat hij de meest gecontroleerde renner ooit is, die nooit positief bevonden is. Binnen de rechtspraak ben je dan gewoon onschuldig, zelfs als je wel gebruikt hebt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alsof er ook maar iemand vanuit gaat dat Armstrong clean is geweest tijdens zijn hele carriere
Ik denk dat de UCI het USADA voor het CAS daagt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef JohnDDD het volgende:
http://nos.nl/artikel/410406-armstrong-is-tourzeges-kwijt.html
Hij is ze nu echt kwijt, lijkt het.
Ben benieuwd wat de UCI, CAS en ASO hiermee doen.
De nummers twee natuurlijk!quote:
Ik vermoed het ook. UCI zal hiermee niet akkoord gaan. Ben wel benieuwd of de hele beerput dan nog open moet voor het CAS.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik denk dat de UCI het USADA voor het CAS daagt.
Ik kan het me totaal niet voorstellen eigenlijk. Twaalf jaar keihard werken en je beloning word je ontnomen omdat 'je geen zin meer had'... Serieus?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je het op een gegeven moment zat bent, de Franse drugsgestapo zaten al die jaren op z'n lippen. En nu weer dit.
Er is volgens mij geen enkele renner clean, geen een.
Omdat dopinggebruik uit meer kan blijken dan enkel een positieve test.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:45 schreef peaceman het volgende:
Hoe kun je nou iemand zijn overwinningen afnemen als ie nooit positief bevonden is. De waanzin ten top!
Ik denk dat jij onderschat hoeveel shit deze man de afgelopen 10 jaar over zich heen gekregen heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik kan het me totaal niet voorstellen eigenlijk. Twaalf jaar keihard werken en je beloning word je ontnomen omdat 'je geen zin meer had'... Serieus?
Dat is waar. Maar uiteindelijk moet je een winnaar aanwijzen die de zege van Armstrong overneemt. Maar wie kun je nog in godsnaam als winnaar aanwijzen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat dopinggebruik uit meer kan blijken dan enkel een positieve test.
Je kan ook gewoon geen winnaar aanwijzen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar uiteindelijk moet je een winnaar aanwijzen die de zege van Armstrong overneemt. Maar wie kun je nog in godsnaam als winnaar aanwijzen?
Zoals verklaringen van renners die mogelijk zelf betrapt zijn en hiermee hun straf beperken? Hoe geloofwaardig is dat? Daarbij is het volgens mij zo dat in de wielersport normaal gesproken enkel die test aantoont of je wel of niet schuldig bent.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat dopinggebruik uit meer kan blijken dan enkel een positieve test.
Dat is een symbolische daad, maar ik vind dat niet kunnen. Dan heb je zo'n koers voor jan lul gereden. Dat is ook onrechtvaardig ten opzichte van degenen die wel zuiver waren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon geen winnaar aanwijzen.
Als je het dan echt eerlijk wilt doen, moet je alle renners op dezelfde manier en intensiteit gaan onderzoeken als Amstrong en dat gaat niet gebeuren, dat weet jij ook wel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is een symbolische daad, maar ik vind dat niet kunnen. dan heb je zo'n koers voor jan lul gereden. Dat is ook onrechtvaardig ten opzichte van degenen die wel zuiver waren.
Want hoe vaak mensen ook roepen dat iedereen gebruikte. Als er tachtig EPO gebruiken waren er heus wel vijftig die dat niet deden.
Nee, dat gaat niet gebeuren. Maar zo werken de instanties zelf dus al vals spel in de hand. Een enkeling kan het zich dus permitteren om te gebruiken, want statistisch is de kans groter dat ze er mee weg komen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:54 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als je het dan echt eerlijk wilt doen, moet je alle renners op dezelfde manier en intensiteit gaan onderzoeken als Amstrong en dat gaat niet gebeuren, dat weet jij ook wel.
Ik denk dat jij onderschat wat het voor een renner betekent dat AL zijn resultaten worden geschrapt. Daarnaast, hoeveel rechtzaken heeft hij gehad? En hoeveel tijd en moeite hebben daar in gezeten? Dat valt echt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat jij onderschat hoeveel shit deze man de afgelopen 10 jaar over zich heen gekregen heeft.
Klinkt als een verkapte 'iedereen-gebruikte-dus-dan-mag-het' post. Ook het argument dat de nummer 2 ook heeft gezondigd en dat daarom het onderzoek moet stoppen kan ik niet plaatsen. Dan moet je toch ook juist onderzoek doen naar de nummer 1?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
Nu Armstrong eindelijk uit de lijsten is hoop ik dat het onderzoek verdergaat naar de huidige 'winnaars' die daarna ook allemaal natgaan. En als Nico Mattan de enige was die de tour clean uitreed, is hij de terechte -reglementaire- winnaar.
ja ik weet dat tvolen de belgische speld is, het is maar een voorbeeld
Weet jij wie de 10 getuigen waren dan? En kregen al die 10 getuigen strafvermindering? Denk het niet jongen. Waarschijnlijk zaten er ook gewoon z'n vrienden bij, zoals Hincapie. Die zeggen dat liever ook niet, maar onder eed hadden ze gewoon de waarheid verteld: Lance heeft gebruikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zoals verklaringen van renners die mogelijk zelf betrapt zijn en hiermee hun straf beperken? Hoe geloofwaardig is dat? Daarbij is het volgens mij zo dat in de wielersport normaal gesproken enkel die test aantoont of je wel of niet schuldig bent.
Je zal mij niet horen zeggen dat ie nooit wat gebruikt heeft, maar dit is echt waanzin.
Er zijn zat renners geschorst die nooit betrapt zijn. De hele Fuentes kliek was zich al jaren aan het doperen, negatieve test na negatieve test na negatieve test. Tot de dokter tegen de lamp liep. Alleen de excessen werden toen betrapt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zoals verklaringen van renners die mogelijk zelf betrapt zijn en hiermee hun straf beperken? Hoe geloofwaardig is dat? Daarbij is het volgens mij zo dat in de wielersport normaal gesproken enkel die test aantoont of je wel of niet schuldig bent.
Je zal mij niet horen zeggen dat ie nooit wat gebruikt heeft, maar dit is echt waanzin.
Armstrong heeft in 1999 EPO gebruikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:03 schreef peaceman het volgende:
Inderdaad nooit betrapt, zoals Amstrong ook nooit betrapt is. Zie je het kromme ervan?
dan moeten ze de testen maar verbeteren.... De wielrenners die niet betrapt worden, opereren blijkbaar zo dat ze of middelen gebruiken die (nog) niet verboden zijn, hebben geluk of niet gepakt kunnen worden. Daar kun je op tegen zijn, maar daarmee ben je nog niet schuldig bevonden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Armstrong heeft in 1999 EPO gebruikt.
Daarnaast, als jij vind dat een renner enkel mag worden geschorst als hij positief test, had het halve peloton anno 2012 nog strak gestaan.
Dus jij vind dat men gewoon alles mag gebruiken, zolang ze maar niet betrapt worden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
dan moeten ze de testen maar verbeteren.... De wielrenners die niet betrapt worden, opereren blijkbaar zo dat ze of middelen gebruiken die (nog) niet verboden zijn, hebben geluk of niet gepakt kunnen worden. Daar kun je op tegen zijn, maar daarmee ben je nog niet schuldig bevonden.
Nee. Dopingtests zijn slechts 1 aspect van de jacht op doping.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:03 schreef peaceman het volgende:
Inderdaad nooit betrapt, zoals Amstrong ook nooit betrapt is. Zie je het kromme ervan?
Het begin van zijn US Postal carriere?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:18 schreef Szura het volgende:
Waar is die datum van 1 januari 1998 überhaupt op gebaseerd?
Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat erom hoe het hoort te gaan. Er is geen forensisch bewijs, anders was hij al eerder veroordeeld. Onschuldig ben je tot het tegendeel bewezen is. Schorsen zonder positieve test is gewoon dom.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus jij vind dat men gewoon alles mag gebruiken, zolang ze maar niet betrapt worden?
Haal jij uberhaupt nog wel plezier uit het kijken van wielrennen?
En de mensen die niet worden gepakt hebben echt geen geluk hoor. Ik denk dat 90% van de sporters die geschorst zijn nooit positief hebben getest op daadwerkelijke doping.
Wat is het bewijs dan??quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee. Dopingtests zijn slechts 1 aspect van de jacht op doping.
In criminele rechtspraak werkt dat hetzelfde, daar heb je ook niet alleen een zaak als je DNA bewijs hebt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat erom hoe het hoort te gaan. Er is geen forensisch bewijs, anders was hij al eerder veroordeeld. Onschuldig ben je tot het tegendeel bewezen is. Schorsen zonder positieve test is gewoon dom.
Als ze hem dopinghandel ten laste zouden kunnen leggen (wat niet zo is), mag je hem daarop veroordelen, maar dat staat los van zijn eigen wielrennen.
Rechtspraak is duidelijker dan zo'n commissie die conclusies trekt, omdat iemand zich niet wil verdedigen. Rechtspraak gaat om het bewijs. Deze commissie zegt verklaringen te hebben en noemt dat bewijs. Of dat zo is in de rechtszaal is maar de vraag.
Snap je uberhaupt wel dat hij helemaal niet veroordeeld is?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat erom hoe het hoort te gaan. Er is geen forensisch bewijs, anders was hij al eerder veroordeeld. Onschuldig ben je tot het tegendeel bewezen is. Schorsen zonder positieve test is gewoon dom.
Als ze hem dopinghandel ten laste zouden kunnen leggen (wat niet zo is), mag je hem daarop veroordelen, maar dat staat los van zijn eigen wielrennen.
Rechtspraak is duidelijker dan zo'n commissie die conclusies trekt, omdat iemand zich niet wil verdedigen. Rechtspraak gaat om het bewijs. Deze commissie zegt verklaringen te hebben en noemt dat bewijs. Of dat zo is in de rechtszaal is maar de vraag.
Kom op... Noem alle overwinningen afnemen maar niet veroordeeld... Schuldig verklaart en dus overwinningen weg.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Snap je uberhaupt wel dat hij helemaal niet veroordeeld is?
Blijkbaar zijn er getuigenissen.quote:
Maar er moet wel bewijs zijn.... Wat is het bewijs hier?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:23 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
In criminele rechtspraak werkt dat hetzelfde, daar heb je ook niet alleen een zaak als je DNA bewijs hebt.
Hij is schuldig verklaard omdat hij de rechtszaak heeft vermeden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kom op... Noem alle overwinningen afnemen maar niet veroordeeld... Schuldig verklaart en dus overwinningen weg.
Dat krijgen we pas te weten als het voor de rechter komt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar er moet wel bewijs zijn.... Wat is het bewijs hier?
Normaal gesproken wordt het bewijs dan ook wel openbaar gemaakt. Heb ik nog nergens gelezen, jij wel?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er getuigenissen.
Dat jij die dan persoonlijk niet accepteert als sluitend bewijs, is vrij irrelevant. USADA doet het wel, dat is het enige wat telt.
Dat is juist ook precies de reden dat Armstrong weigert mee te werken. Zodat die 10 getuigenissen en wie weet elke bewijzen nooit openbaar worden gemaakt!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Normaal gesproken wordt het bewijs dan ook wel openbaar gemaakt. Heb ik nog nergens gelezen, jij wel?
Bewijs is pas bewijs als het controleerbaar is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er getuigenissen.
Dat jij die dan persoonlijk niet accepteert als sluitend bewijs, is vrij irrelevant. USADA doet het wel, dat is het enige wat telt.
Precies en daarom is het gewoon een hele rare zaak.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:27 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Dat krijgen we pas te weten als het voor de rechter komt.
Een rare zaak ja omdat Armstrong weigert het bewijs te zien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies en daarom is het gewoon een hele rare zaak.
vertel eens waar?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:29 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Begin je het al een beetje te snappen?
Je spreekt jezelf alleen maar tegen btw
Is geen rechtszaak, maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Eens. Sowieso raar dat je uit een rechtzaak kan stappen eigenlijk.
ik vind dat toch een vreemde redenatie. Iemand weigert mee te werken en is dus schuldig??quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Een rare zaak ja omdat Armstrong weigert het bewijs te zien.
Toch een rare beslissing voor iemand die zich onschuldig pleit...
Hij ging meteen los.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Gertje ook op Nederland 3 over Armstrong
Vraag het aan Lance, als die een hoorzitting eist, dan weten we 't allemaal. Helaas geeft hij net de strijd op wanneer de beerput dreigt open te gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Normaal gesproken wordt het bewijs dan ook wel openbaar gemaakt. Heb ik nog nergens gelezen, jij wel?
Een mogelijke beerputquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vraag het aan Lance, als die een hoorzitting eist, dan weten we 't allemaal. Helaas geeft hij net de strijd op wanneer de beerput dreigt open te gaan.
Absoluut, maar dat doet hij niet. Om de conclusie vanwege zijn niet meewerken dan volledig de andere kant op te trekken, lijkt mij dan ook wel wat rigoureus...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als het allemaal niets zou voorstellen was het de perfecte mogelijkheid geweest voor Armstrong om z'n naam te zuiveren.
Oké, dat heb ik dan verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat doe ik helemaal niet, ik vraag me juist waarom hij niet heeft gedaan. Het zou anders zijn als ik me had afgevraagd waarom hij weggelopen is...
Mooi man.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Gertje ook op Nederland 3 over Armstrong
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |