Ja, je kunt altijd z'n polsen doorsnijden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:50 schreef remlof het volgende:
Volgens mij hebben de artsen volledig zelf in de hand wanneer ze Friso laten overlijden.
Nee, maar ze kunnen natuurlijk wel de samenstelling van het infuus veranderen. Of 'm helemaal geen sondevoeding meer gevenquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:02 schreef Toverheks het volgende:
Prins Friso ligt niet aan stekkers, hij ademt zelfstandig, dat is al zo vaak gezegd,ook de RVD heeft dat bevestigd, iemand in coma kan zo jaren door brengen.
Op vk.nl is was het ook heel moeilijk terug te vinden, nu staat het aangepast (dat NGC het betreurt) wel weer op de voorpagina.quote:Wat ik wel vreemd vind, internet Telegraaf heeft het hele item verwijderd, ook dat NGC een fout had gemaakt etc.etc.
He Remlofquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen natuurlijk wel de samenstelling van het infuus veranderen. Of 'm helemaal geen sondevoeding meer geven
[..]
Op vk.nl is was het ook heel moeilijk terug te vinden, nu staat het aangepast (dat NGC het betreurt) wel weer op de voorpagina.
Dat is toch verboden in het Verenigd Koninkrijk?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen natuurlijk wel de samenstelling van het infuus veranderen. Of 'm helemaal geen sondevoeding meer geven
Waarschijnlijk op last van de RVD, Je kunt nl ook nooit reageren op artikelen over het koningshuis als je dat misschien al eens is opgevallen...quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:28 schreef Toverheks het volgende:
[..]
He Remlof![]()
volgens mij is er gewoon niks aan de hand, en zowel laat die jongen maar gaan hemelen hoe hard het ook klinkt.
Viel me alleen op dat de Telegraaf alles heeft verwijderd.
dat is waar, kan ook................nou vind het allemaal triest, juist voor zijn vrouw en kinderen en zijn familie, en nee niet omdat hij bekend is, maar zal je gebeuren zoiets in je familie mee te maken en dat je dierbare al maanden ergens verpleegd wordt of je nou blauw bloed hebt of niet, is een trieste zaak.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:45 schreef Samson het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op last van de RVD, Je kunt nl ook nooit reageren op artikelen over het koningshuis als je dat misschien al eens is opgevallen...
De woorden "fatsoenlijk" en "politici" in één zin posten!!!quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:50 schreef thijsdetweede het volgende:
Zelfs aangenomen dat er een euthenasie op handen zou zijn, is dat natuurlijk wel het meest vreemde moment van allemaal, zo vlak rond de beediging van een nieuw kabinet. Dat lijkt toch tamelijk op de situatie rond de val van LPF 1/dood van Claus. Behalve dat er nu wel fatsoenlijke politici rondlopen.
Wat heeft het kabinet er mee te maken?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:50 schreef thijsdetweede het volgende:
Zelfs aangenomen dat er een euthenasie op handen zou zijn, is dat natuurlijk wel het meest vreemde moment van allemaal, zo vlak rond de beediging van een nieuw kabinet. Dat lijkt toch tamelijk op de situatie rond de val van LPF 1/dood van Claus. Behalve dat er nu wel fatsoenlijke politici rondlopen.
Dat rond de beediging en val van een kabinet de koninging een zeer publiek en zichtbare taak heeft (dit jaar trouwens iets minder dan voorheen). Rond de dood van Claus was ze er niet gecharmeerd van (en terecht) dat het kabinet tijdens de begrafenis viel, en dat haar dus minder ruimte tot rouw werd gegund.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft het kabinet er mee te maken?
Dit is een persoonlijke situatie. Van Mabel en de kinderen en de koningin en de rest van de familie.
Ze probeerde nog wat met stamcellen dus ik heb geen t meerquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zie het. Zelfs stam plus t wordt te moeilijk.
Inderdaad bizar dat je droomt over Friso.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bizar genoeg droomde ik vannacht nog dat Friso gered werd door middel van een stamcel injectie in zijn hersenen nadat er een gat in was geboord
Vreemd, in het 8-uur journaal zag ik dezelfde tekst met spelfout (betuigd)...quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat.
[ afbeelding ]
Dit ziet er niet uit als iets wat ooit op TV komt. En waarom zou je direct een foto van je TV maken?
Viel me ook op inderdaad, lijkt erop dat ze zelfs nog een spelfout eruit hebben gehaald, dus dan is er wel iemand bij NGC geweest dus 100% bewust was dat die tekst werd uitgezonden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:36 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Vreemd, in het 8-uur journaal zag ik dezelfde tekst met spelfout (betuigd)...
[ afbeelding ]
Lijkt me niet dat iemand dit verzint om als PR stunt te gaan gebruiken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:47 schreef iBenny het volgende:
Ik snap niet dat zoiets van NGC af komt en dat dat uberhaupt is gezien/gefotografeerd...
Is het niet gewoon een heeeeeeeeeeeeeeele slechte PR-stunt?
Mij ook niet, maar het verhaaltje eromheen klopt ook niet helemaal en er zijn wel gekkere PR-stunts geweestquote:Op maandag 29 oktober 2012 00:10 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat iemand dit verzint om als PR stunt te gaan gebruiken.
En met welke intentie zou deze PR-stunt dan zijn bedacht?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:52 schreef iBenny het volgende:
Mij ook niet, maar het verhaaltje eromheen klopt ook niet helemaal en er zijn wel gekkere PR-stunts geweest
Ook slechte aandacht is reclame.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En met welke intentie zou deze PR-stunt dan zijn bedacht?
Kom, we gaan onszelf eens goed voor lul zetten. Dat is pas goede PR!
Een pr stunt van Geo.channel lijkt me zeer onwaarschijnlijk..quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
En met welke intentie zou deze PR-stunt dan zijn bedacht?
Kom, we gaan onszelf eens goed voor lul zetten. Dat is pas goede PR!
Slechte reclame. Dit is de uitzondering die de zgn regel 'there is no such thing as bad publicity' bevestigt.quote:
de NOS is geen omroepquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef NightH4wk het volgende:
Spelfout en de titel is verkeerd. Wat een prutsers indien echt afkomstig van NGC. Maar aangezien de bron Twitter is vertrouw ik het niet. NOS is ook wel zo'n typische omroep dat hier in zou trappen.
Wel volgens de mediawet?quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:59 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
de NOS is geen omroepmaar idd, ze nemen vaak veel dingen klakkeloos aan zonder research te doen.
Laten we er maar meteen een zinvolle post tegenaan gooien om alle verwarring voor te blijven. De status "minimal consciousness" wordt als volgt gedefinieerd:quote:Op maandag 19 november 2012 13:40 schreef G.R.S. het volgende:
AMSTERDAM - Prins Friso vertoont sinds kort tekenen van zeer gering bewustzijn. Dat meldt de RVD maandag.
De prognose van de toestand van de prins blijft echter onzeker en de medici zijn volgens de RVD nog steeds zeer bezorgd". Het kan nog maanden duren voor er meer duidelijkheid is over de toekomst van de tweede zoon van koningin Beatrix.
Namens Friso's echtgenote prinses Mabel laat de RVD weten: "Dit is de zwaarste periode van mijn leven. Mijn liefde voor Friso, de steun van familie en vrienden, en de vele berichten van medeleven geven mij kracht in deze moeilijke tijd."
http://www.nu.nl/binnenla(...)ring-bewustzijn.html
Dit ja. Ik vind het ook zo sneu voor Mabel en de kinderen. Het is gewoon een rouwproces zonder eind. Iemand is er geestelijk niet meer, alles wat je met elkaar had is weg, maar het lichaam is er nog. Je kunt het niet afsluiten en een plek geven door een begrafenis en alles wat daarbij hoort, maar het blijft maar doorgaan. En dan nu weer zo'n valse hoop bericht...quote:Op maandag 19 november 2012 13:49 schreef Injetta het volgende:
Tja... dit is eigenlijk nog erger dan dat je man is gestorven volgens mij. Je blijft alleen maar wachten op elk spoortje van bewustzijn en daar klamp je je dan aan vast. Maar de kans dat hij ooit weer de oude Friso wordt, is toch nihil? Op zijn best reageert hij straks op wat prikkels, maar als je die mensen ziet die de rest van hun leven in coma/lichte bewustzijn zijn, dan zijn het toch niet meer dan kwijlende stakkers. OP zijn best stoten ze wat klanken uit en lachen wat en bewegen iets. Dat wil je toch niet jarenlang??
Tx.quote:Op maandag 19 november 2012 13:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laten we er maar meteen een zinvolle post tegenaan gooien om alle verwarring voor te blijven. De status "minimal consciousness" wordt als volgt gedefinieerd:
Behavioral criteria for the diagnosis of MCS*
• Follows simple commands
• Gives yes or no responses verbally or with gestures
• Verbalizes intelligibly
• Demonstrates other purposeful behavior, including nonreflexive movements or affective gestures that occur in direct relationship to relevant environmental stimuli, eg:
• • appropriate smiling or crying in response to specific emotional stimuli
• • vocalization or gesturing in direct response to linguistic content of questions
• • directed reaching for objects that demonstrates a clear relationship between object location and direction of reach
• • modification of touch or grasp to accommodate the size and shapes of objects
• • pursuit eye movements or sustained vision fixation upon a external visual stimulus
*At least one is required for diagnosis
http://www.koninklijkhuis(...)oogheid-prins-friso/quote:Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso
19 november 2012
Namens de Koninklijke Familie deelt de Rijksvoorlichtingsdienst mee:
De RVD heeft sinds het ski ongeluk van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso aangegeven dat er mededeling zou worden gedaan van medisch significante veranderingen in de toestand van de Prins.
Sinds kort toont Prins Friso af en toe tekenen van zeer gering bewustzijn; deze toestand staat bekend als "minimal consciousness". De prognose blijft erg onzeker en het medisch team is nog steeds zeer bezorgd. Het zal nog vele maanden duren voordat er meer duidelijkheid is.
De Koninklijke Familie, en vooral het gezin van Prins Friso, is dankbaar voor betoonde terughoudendheid van de media sinds het ongeluk van de Prins. Zij verzoekt de media om de privacy van het gezin te blijven respecteren.
Prinses Mabel wil nogmaals de vele mensen danken die steunbetuigingen hebben gestuurd. "Dit is de zwaarste periode van mijn leven. Mijn liefde voor Friso, de steun van familie en vrienden, en de vele berichten van medeleven geven mij kracht in deze moeilijke tijd."
Ik heb het net op de radio gehoord. Nu pas bevestigen ze dat er enigzins hersenactiviteit is.quote:Op maandag 19 november 2012 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:
'Sinds kort'? Dan heeft Tutu maar een verhaaltje opgehouden?
Nederlandse arts?quote:Op maandag 19 november 2012 14:07 schreef alors het volgende:
Arts op het journaal (niet de behandeld arts) zegt dat hij geen gevallen kent van mensen die uit een dergelijke toestand met zijn achtergrond hier ooit nog uit wakker zijn geworden. Hij verwoorde het allemaal netjes maar tussen de regels door vatte ik het niet zo positief op.
Ja. Nee klopt, maar ik kan me voorstellen dat hij het wel zou weten mocht het ergens gebeurd zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nederlandse arts?
Zulke gevallen worden hier toch sowieso niet opgenomen en behandeld wegens kansloos?
Lees je eens een beetje in. Dat 'stekker er uit'-verhaal gaat over hersendode mensen. Friso is duidelijk (en sinds dit bericht van de RVD nog duidelijker) niet hersendood.quote:Op maandag 19 november 2012 14:24 schreef baaart het volgende:
Toont hij ook nog tekenen van leven zodra de stekker eruit gaat? Zo nee is hij gewoon dood.
Maar dat is toch juist een teken van zeer gering bewustzijn?quote:Op maandag 19 november 2012 14:46 schreef Marrije het volgende:
Ik heb alleen gelezen toen dat hij even bewoog toen Mabel hem kuste.
Hij wordt kunstmatig in leven gehouden. 'de stekker eruit' heeft in mijn zin ook weinig betrekking tot zijn staat, maar meer tot het daadwerkelijke stopcontact en snoertje. Indien deze eruit wordt getrokken is het dus gewoon afgelopen met hem.quote:Op maandag 19 november 2012 14:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Lees je eens een beetje in. Dat 'stekker er uit'-verhaal gaat over hersendode mensen. Friso is duidelijk (en sinds dit bericht van de RVD nog duidelijker) niet hersendood.
In de staat waarin hij zich bevindt kan hij zelfstandig ademhalen. Als je de stekker uit zijn machines haalt (voor zover hij daarop aangesloten zit), dan blijft hij gewoon ademhalen en dus tekenen van leven vertonen. Dat geldt al bij een vegetatieve status, nu zit Friso daar zelfs nog een klasse boven (minimal consciousness).quote:Op maandag 19 november 2012 15:39 schreef baaart het volgende:
[..]
Hij wordt kunstmatig in leven gehouden. 'de stekker eruit' heeft in mijn zin ook weinig betrekking tot zijn staat, maar meer tot het daadwerkelijke stopcontact en snoertje. Indien deze eruit wordt getrokken is het dus gewoon afgelopen met hem.
Ik denk dat je daar toch de fout zit. Iemand die in een zeer diep coma zit heeft een eigen hartslag en ademt vaak ook zelfstandig. Het zou zo maar eens kunnen dat er helemaal geen fysieke stekkers nodig zijn om Friso in leven te houden.quote:Op maandag 19 november 2012 15:39 schreef baaart het volgende:
[..]
Hij wordt kunstmatig in leven gehouden. 'de stekker eruit' heeft in mijn zin ook weinig betrekking tot zijn staat, maar meer tot het daadwerkelijke stopcontact en snoertje. Indien deze eruit wordt getrokken is het dus gewoon afgelopen met hem.
Maar hij zal niet zelfstandig eten, dus in die zin wordt hij wel degelijk kunstmatig in leven gehouden.quote:Op maandag 19 november 2012 15:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar toch de fout zit. Iemand die in een zeer diep coma zit heeft een eigen hartslag en ademt vaak ook zelfstandig. Het zou zo maar eens kunnen dat er helemaal geen fysieke stekkers nodig zijn om Friso in leven te houden.
Mwah, het lijkt me al sterk dat een NL-arts die geen kennis van de patient heeft kan beoordelen om wat voor situatie het werkelijk gaat, er zijn door de jaren heen altijd berichten geweest van mensen die na jaren coma wakker werden.quote:Op maandag 19 november 2012 14:18 schreef alors het volgende:
[..]
Ja. Nee klopt, maar ik kan me voorstellen dat hij het wel zou weten mocht het ergens gebeurd zijn.
Ik acht de kans behoorlijk groot dat hij helemaal niet door middel van een stekker in leven wordt gehouden, ik weet niet wat jouw bron is dat dat wel het geval is ben ik behoorlijk nieuwsgierig naar.quote:Op maandag 19 november 2012 15:39 schreef baaart het volgende:
[..]
Een baby eet ook niet zelfstandig, die wordt ook kunstmatig in leven gehouden?quote:Op maandag 19 november 2012 16:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hij zal niet zelfstandig eten, dus in die zin wordt hij wel degelijk kunstmatig in leven gehouden.
Een baby voer je tot 'ie groot genoeg is om het zelf te doen. Heb jij de indruk dat dat moment bij Friso nog gaat komen?quote:Op maandag 19 november 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een baby eet ook niet zelfstandig, die wordt ook kunstmatig in leven gehouden?
Dus je zou hem willen laten verhongeren. Ik ben benieuwd wat rechters daar van vinden...quote:Op maandag 19 november 2012 16:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hij zal niet zelfstandig eten, dus in die zin wordt hij wel degelijk kunstmatig in leven gehouden.
Dat zég ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er wel iets kunstmatigs zit in het in leven houden van een patiënt in vegetatieve staat, snoertje of niet.quote:Op maandag 19 november 2012 16:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus je zou hem willen laten verhongeren. Ik ben benieuwd wat rechters daar van vinden...
Volgens mij zijn twee belangrijke gegevens, MC en het feit dat hij zo lang zonder zuurstof heeft gezeten gewoon bekend. Zie ook de laatste alinea hier.quote:Op maandag 19 november 2012 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het lijkt me al sterk dat een NL-arts die geen kennis van de patient heeft kan beoordelen om wat voor situatie het werkelijk gaat, er zijn door de jaren heen altijd berichten geweest van mensen die na jaren coma wakker werden.
Daarbij zou het me niets verbazen als hij toch redelijk in zijn eigen beperkte wereldje, waar gevallen Friso al opgegeven worden wegens te oud, hangt qua ervaringen.
quote:'Minimaal bewustzijn' laat patiënt reageren
LEEUWARDEN - 'Minimal consciousness', de gezondheidstoestand van prins Friso, betekent dat een comapatiënt na lange tijd weer af en toe kan reageren op vragen of prikkels uit zijn omgeving.
Dat zegt neuroloog-intensivist Michaël Kuiper. Maandag maakte de Rijksvoorlichtingsdienst bekend dat Friso af en toe ''tekenen van zeer gering bewustzijn'' vertoont.
Kuiper: '',Iemand die in een coma belandt, heeft geen dag- en nachtritme en heeft zijn ogen gesloten. Na een tijdje verandert dat in een vegetatieve toestand. Dan heeft iemand wel een ritme, kan hij soms gapen of doet hij bijvoorbeeld zijn ogen open en dicht. Hij reageert echter nog niet op prikkels uit zijn omgeving. Bij 'minimal conciousness', minimaal bewustzijn, gebeurt dat wél af en toe''.
De Rijksvoorlichtingsdienst meldde ook dat Friso's prognose erg onzeker blijft en dat het medisch team nog steeds zeer bezorgd is. Het zal nog vele maanden duren voordat er meer duidelijkheid is.
Veranderingen
Na een periode van minimaal bewustzijn treden bij sommige patiënten opnieuw veranderingen op. Zij gaan dan duidelijker reageren op hun omgeving, bijvoorbeeld via woord en gebaar. Daadwerkelijk uit de coma ontwaken is nóg een flinke stap verder. Kuiper betwijfelt of dat in het geval van prins Friso ooit mogelijk is.
''Tot nu toe werden alleen patiënten wakker uit coma als ze schedel- of hersenletsel hadden opgelopen en dus een lokale beschadiging hadden. Bij prins Friso was er sprake van een hartstilstand, wat een andere beschadiging opleverde. Ik ken geen gevallen van comapatiënten die gereanimeerd moesten worden en uiteindelijk toch weer wakker werden. Maar zeg nooit nooit."
Nee, maar dat neemt niet weg dat het feit dat hij gevoerd moet worden niet hetzelfde is als kunstmatig in leven worden gehouden.quote:Op maandag 19 november 2012 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een baby voer je tot 'ie groot genoeg is om het zelf te doen. Heb jij de indruk dat dat moment bij Friso nog gaat komen?
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.quote:Op maandag 19 november 2012 16:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus je zou hem willen laten verhongeren. Ik ben benieuwd wat rechters daar van vinden...
Is dat met goedkeuring van de familie?quote:Op maandag 19 november 2012 21:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.
Mijn tante kreeg in de zomer een hele slechte diagnose mbt kanker. Uitgezaaid op alle mogelijke manieren, ze zou over enkele maanden sterven. Ze gaat het ZH uit, en nog op die parking krijgt ze een hersenbloeding en valt ze neer... Ze leggen haar op IC en hebben haar geen eten meer gegeven. Enkele dagen later was ze dood.
Lijkt me dat haar een lange lijdensweg is bespaard gebleven?quote:Op maandag 19 november 2012 21:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.
Mijn tante kreeg in de zomer een hele slechte diagnose mbt kanker. Uitgezaaid op alle mogelijke manieren, ze zou over enkele maanden sterven. Ze gaat het ZH uit, en nog op die parking krijgt ze een hersenbloeding en valt ze neer... Ze leggen haar op IC en hebben haar geen eten meer gegeven. Enkele dagen later was ze dood.
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.quote:Op maandag 19 november 2012 21:28 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Is dat met goedkeuring van de familie?
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierbovenquote:Op maandag 19 november 2012 21:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Lijkt me dat haar een lange lijdensweg is bespaard gebleven?
Het wachten op de dood...quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierboven
Ik begrijp hieruit dat euthanasie geen optie (niet toegestaan) was?quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierboven
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:07 schreef Samson het volgende:
Ik begrijp hieruit dat euthanasie geen optie (niet toegestaan) was?
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?
de patiënt moet het inderdaad zelf aan kunnen geven, anders wordt het moord. Mijn vader wilde euthanasie.quote:
Dit ja.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?
of dat wel geldig is voor de wet, weet ik nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook niet als je het notarieel laat vastleggen?
Vreselijk als je het vantevoren uit en te na met je partner hebt besproken maar als het moment daar is, je door wettelijk geneuzel je partner toch ziet wegkwijnen en een leven hebben die z/hij zelf niet wilde.![]()
Overkomt vele families waarbij iemand dement is geworden en dit wèl goed geregeld dacht te hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook niet als je het notarieel laat vastleggen?
Vreselijk als je het vantevoren uit en te na met je partner hebt besproken maar als het moment daar is, je door wettelijk geneuzel je partner toch ziet wegkwijnen en een leven hebben die z/hij zelf niet wilde.![]()
Ik begrijp dat filmpje niet echt, is het nu grappig, ironisch of wat?quote:Op woensdag 21 november 2012 01:16 schreef DaverzNL het volgende:
Dit laatste bericht over Friso deed me toch meteen aan deze aflevering van Roeland denken:
quote:Prins Friso op Huis ten Bosch
Toegevoegd: dinsdag 9 jul 2013, 15:14
Update: dinsdag 9 jul 2013, 15:18
Prins Friso heeft vandaag het Wellington ziekenhuis in Londen verlaten. Hij is inmiddels al op paleis Huis ten Bosch, zo meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.
Prins Friso blijft onveranderd in een toestand van 'minimal consciousness'. Zijn gezondheidstoestand is nog steeds zorgwekkend. Verdere behandeling in een ziekenhuis is echter niet noodzakelijk meer. Daarom zullen lange termijn mogelijkheden voor zijn verzorging in Nederland of in het Verenigd Koninkrijk worden bekeken. In de komende maanden worden alle opties hiervoor in overleg met deskundigen onderzocht.
Deze zomer zal Prins Friso met zijn gezin doorbrengen op Paleis Huis ten Bosch, waar een medisch team onder leiding van Prof. Jan van Gijn en Dr. Michael Kuiper hem zal verzorgen. Hij is daar vandaag aangekomen.
De Koninklijke Familie dankt het medische team van het Wellington-ziekenhuis hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
Volgens NOS is Friso terug in Nederland.
[..]
Nee, volgens de de Rijksvoorlichtingsdienst. En die weten het wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dan kunnen ze hier de stekker eruit trekken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geen stekker meer dus dat wordt moeilijkquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan kunnen ze hier de stekker eruit trekken?
Hoe eten zulke patienten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:24 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geen stekker meer dus dat wordt moeilijk
Als ze nog een kauwreflex hebben kauwen ze zelf, vergelijk het met een baby.quote:
Ik denk dat het meer tegen hun religieuze waarden ingaat om dat te doen, dan dat ze nog hopen op een goede afloop.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef freaky40 het volgende:
Wel aandoenlijk al die hoop op betere tijden door de koninklijke familie. Zeulen met een lichaam die toch nooit de kracht meer gaat vinden. Het klinkt hard, maar ik zou de stekker er uit trekken.
Oh, jij weet wat ze zijn dochters vertellen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Eigenlijk zou het beter zijn als hij overlijdt.
Nu hebben zijn dochters vast nog de (valse) hoop dat papa weer wakker wordt.
Welke stekker? Het is helemaal niet gezegd dat er een stekker is...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef freaky40 het volgende:
Wel aandoenlijk al die hoop op betere tijden door de koninklijke familie. Zeulen met een lichaam die toch nooit de kracht meer gaat vinden. Het klinkt hard, maar ik zou de stekker er uit trekken.
Zijn dochters zijn 7 en 8. Te jong om de situatie echt te snappen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, jij weet wat ze zijn dochters vertellen?
Vertel vertel vertel.... hoe kom je aan die informatie?
Nou spreekwoordelijke stekker dan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welke stekker? Het is helemaal niet gezegd dat er een stekker is...
Maar Nederland is een wat aparte keuze imho. Mabel blijft voor zover bekend in Engeland wonen toch?
Hem vermoorden, bedoel je?quote:
Maar Mabel woont in London, dus waar gaat ie naar de vakantie heen dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:42 schreef Poeke het volgende:
Ik denk dat hij vanaf nu wel in Nederland zal blijven voortaan. Nu Bea alle tijd heeft, en beter voor die kids ook vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |