Nee, maar dat neemt niet weg dat het feit dat hij gevoerd moet worden niet hetzelfde is als kunstmatig in leven worden gehouden.quote:Op maandag 19 november 2012 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een baby voer je tot 'ie groot genoeg is om het zelf te doen. Heb jij de indruk dat dat moment bij Friso nog gaat komen?
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.quote:Op maandag 19 november 2012 16:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus je zou hem willen laten verhongeren. Ik ben benieuwd wat rechters daar van vinden...
Is dat met goedkeuring van de familie?quote:Op maandag 19 november 2012 21:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.
Mijn tante kreeg in de zomer een hele slechte diagnose mbt kanker. Uitgezaaid op alle mogelijke manieren, ze zou over enkele maanden sterven. Ze gaat het ZH uit, en nog op die parking krijgt ze een hersenbloeding en valt ze neer... Ze leggen haar op IC en hebben haar geen eten meer gegeven. Enkele dagen later was ze dood.
Lijkt me dat haar een lange lijdensweg is bespaard gebleven?quote:Op maandag 19 november 2012 21:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Je zou er van schrikken hoe vaak dat dit gebeurt.
Mijn tante kreeg in de zomer een hele slechte diagnose mbt kanker. Uitgezaaid op alle mogelijke manieren, ze zou over enkele maanden sterven. Ze gaat het ZH uit, en nog op die parking krijgt ze een hersenbloeding en valt ze neer... Ze leggen haar op IC en hebben haar geen eten meer gegeven. Enkele dagen later was ze dood.
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.quote:Op maandag 19 november 2012 21:28 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Is dat met goedkeuring van de familie?
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierbovenquote:Op maandag 19 november 2012 21:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Lijkt me dat haar een lange lijdensweg is bespaard gebleven?
Het wachten op de dood...quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierboven
Ik begrijp hieruit dat euthanasie geen optie (niet toegestaan) was?quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Goh ja goedkeuring, hoe moet je dat noemen. Ze kreeg die hersenbloeding op maandag tussen 12 en 13 uur. Toen zeiden de dokters: ze heeft nog twee uur te leven. Er werd dus gewoon niets gedaan. Haar kinderen aan haar bed en afwachten. Uiteindelijk is ze pas op zondagochtend gestorven. Zes dagen later dus... geen infuus, niets.. Wat mij daar het meest aan stoorde: een hondje krijgt (gelukkig) een spuitje, maar een mens moet creperen en uiteindelijk sterven aan ontbering. En het psychische leed: haar zestienjarige dochter die zes dagen naast dat sterfbed op mama's dood wachtte.
[..]
Aan de ene kant wel, aan de andere kant zie hierboven
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:07 schreef Samson het volgende:
Ik begrijp hieruit dat euthanasie geen optie (niet toegestaan) was?
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?
de patiënt moet het inderdaad zelf aan kunnen geven, anders wordt het moord. Mijn vader wilde euthanasie.quote:
Dit ja.quote:Op dinsdag 20 november 2012 07:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Euthanasie is alleen mogelijk op nadrukkelijk verzoek van de persoon zelf. Wat denk je?
of dat wel geldig is voor de wet, weet ik nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook niet als je het notarieel laat vastleggen?
Vreselijk als je het vantevoren uit en te na met je partner hebt besproken maar als het moment daar is, je door wettelijk geneuzel je partner toch ziet wegkwijnen en een leven hebben die z/hij zelf niet wilde.![]()
Overkomt vele families waarbij iemand dement is geworden en dit wèl goed geregeld dacht te hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook niet als je het notarieel laat vastleggen?
Vreselijk als je het vantevoren uit en te na met je partner hebt besproken maar als het moment daar is, je door wettelijk geneuzel je partner toch ziet wegkwijnen en een leven hebben die z/hij zelf niet wilde.![]()
Ik begrijp dat filmpje niet echt, is het nu grappig, ironisch of wat?quote:Op woensdag 21 november 2012 01:16 schreef DaverzNL het volgende:
Dit laatste bericht over Friso deed me toch meteen aan deze aflevering van Roeland denken:
quote:Prins Friso op Huis ten Bosch
Toegevoegd: dinsdag 9 jul 2013, 15:14
Update: dinsdag 9 jul 2013, 15:18
Prins Friso heeft vandaag het Wellington ziekenhuis in Londen verlaten. Hij is inmiddels al op paleis Huis ten Bosch, zo meldt de Rijksvoorlichtingsdienst.
Prins Friso blijft onveranderd in een toestand van 'minimal consciousness'. Zijn gezondheidstoestand is nog steeds zorgwekkend. Verdere behandeling in een ziekenhuis is echter niet noodzakelijk meer. Daarom zullen lange termijn mogelijkheden voor zijn verzorging in Nederland of in het Verenigd Koninkrijk worden bekeken. In de komende maanden worden alle opties hiervoor in overleg met deskundigen onderzocht.
Deze zomer zal Prins Friso met zijn gezin doorbrengen op Paleis Huis ten Bosch, waar een medisch team onder leiding van Prof. Jan van Gijn en Dr. Michael Kuiper hem zal verzorgen. Hij is daar vandaag aangekomen.
De Koninklijke Familie dankt het medische team van het Wellington-ziekenhuis hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
Volgens NOS is Friso terug in Nederland.
[..]
Nee, volgens de de Rijksvoorlichtingsdienst. En die weten het wel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
Dan kunnen ze hier de stekker eruit trekken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:19 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geen stekker meer dus dat wordt moeilijkquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan kunnen ze hier de stekker eruit trekken?
Hoe eten zulke patienten?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:24 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hij heeft al lang geen stekker meer dus dat wordt moeilijk
Als ze nog een kauwreflex hebben kauwen ze zelf, vergelijk het met een baby.quote:
Ik denk dat het meer tegen hun religieuze waarden ingaat om dat te doen, dan dat ze nog hopen op een goede afloop.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef freaky40 het volgende:
Wel aandoenlijk al die hoop op betere tijden door de koninklijke familie. Zeulen met een lichaam die toch nooit de kracht meer gaat vinden. Het klinkt hard, maar ik zou de stekker er uit trekken.
Oh, jij weet wat ze zijn dochters vertellen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:35 schreef Madame_Paon het volgende:
Eigenlijk zou het beter zijn als hij overlijdt.
Nu hebben zijn dochters vast nog de (valse) hoop dat papa weer wakker wordt.
Welke stekker? Het is helemaal niet gezegd dat er een stekker is...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef freaky40 het volgende:
Wel aandoenlijk al die hoop op betere tijden door de koninklijke familie. Zeulen met een lichaam die toch nooit de kracht meer gaat vinden. Het klinkt hard, maar ik zou de stekker er uit trekken.
Zijn dochters zijn 7 en 8. Te jong om de situatie echt te snappen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, jij weet wat ze zijn dochters vertellen?
Vertel vertel vertel.... hoe kom je aan die informatie?
Nou spreekwoordelijke stekker dan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Welke stekker? Het is helemaal niet gezegd dat er een stekker is...
Maar Nederland is een wat aparte keuze imho. Mabel blijft voor zover bekend in Engeland wonen toch?
Hem vermoorden, bedoel je?quote:
Maar Mabel woont in London, dus waar gaat ie naar de vakantie heen dan?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:42 schreef Poeke het volgende:
Ik denk dat hij vanaf nu wel in Nederland zal blijven voortaan. Nu Bea alle tijd heeft, en beter voor die kids ook vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |