Ja, kom maar op met dat record.quote:
Precies, als het dan toch warm is, dan maakt 36 of 38 ook weinig meer uit.quote:
Ze kunnen het in 1 bericht al niet eens worden of wat het record van deze eeuw is?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:02 schreef Klonk het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)p-nieuw-hitterecord/
De kans dat het warmterecord van deze eeuw (37,7 graden in 2003 in het Limburgse Arcen) wordt verbroken is ietsje groter.
Weerplaza is optimistischer over het breken van het warmterecord. Het record van deze eeuw, 37,1 graden, ‘lijkt vrijwel zeker te sneuvelen’, stelt het weerbureau in een bericht.
Ze verwachten de hoogste temperatuur diep in de namiddag.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
nog 6,5 graad erbij.... hmmm om een uurtje of 3?
Heino moet wel lukken...quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:25 schreef Arcee het volgende:
Hoogste temperaturen ooit gemeten per meetstation:
[ afbeelding ]
Even voor 17:00 uur, zoals gisteren idd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze verwachten de hoogste temperatuur diep in de namiddag.
Die 35.4?quote:
*meldt*quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
32.1 nu al volgens buienradar.
[ afbeelding ]
Dat was destijds in Warnsveld. Dat ligt hier 5 minuten fietsen vandaan maar inmiddels bestaat dat station niet meer dus eigenlijk vind ik dat wel jammer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:25 schreef Arcee het volgende:
Hoogste temperaturen ooit gemeten per meetstation:
[ afbeelding ]
Nee klopt heb mijn F5 knop al bijna door mijn toetsenbord heen gedrukt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
32.8 nu (hoogste)
edit, te langzaam. Ben niet de enige die zit te refreshen zeker
Als ze die rood nu wel doortrekken is de temperatuur over een paar graden niet meer te lezenquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:42 schreef Arcee het volgende:
Waarom kijken jullie niet op de kaart van KNMI?
[ afbeelding ]
Die gaan nog wel verder met kleuren, hoewel het boven de 36 daar ook ophoudt.
Dan kun je voor die kleuren witte letters doen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ze die rood nu wel doortrekken is de temperatuur over een paar graden niet meer te lezen
Met dat kleurverloop is het rond de 38 graden gewoon zwart...
Vraag is of dat even zomaar aan te passen is :p Zou best kunnen dat tekstkleur hard in het systeem staat, dan ga je niet even live wat regels code aanpassen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan kun je voor die kleuren witte letters doen.
ik stel voor dat ze bij temperaturen boven de 38 graden vlammen gebruikenquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ze die rood nu wel doortrekken is de temperatuur over een paar graden niet meer te lezen
Met dat kleurverloop is het rond de 38 graden gewoon zwart...
Die van jou? * pakt photoshop erbij*quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik stel voor dat ze bij temperaturen boven de 38 graden vlammen gebruiken
Ze hebben nu een paar dagen gehad om het aan te passen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag is of dat even zomaar aan te passen is :p Zou best kunnen dat tekstkleur hard in het systeem staat, dan ga je niet even live wat regels code aanpassen...
edit: nvm, dat kaartje was natuurlijk oud, intussen gebruiken ze witte omlijning rond tekst.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik stel voor dat ze bij temperaturen boven de 38 graden vlammen gebruiken
De UI van Klonk?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ja, niks te doen
Hahaquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ja, niks te doen
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ja, niks te doen
De temperatuur is daar gewoon gezakt!quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:41 schreef lezzer het volgende:
Het lijkt er op alsof onze regio (ik woon een halve cm boven die 32,8) toch de hoogste temperatuur gaat krijgen
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ja, niks te doen
lolquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ja, niks te doen
Serieus? Sinds 2009 bedoel je?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
De temperatuur is daar gewoon gezakt!
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Betere versie voor straks:
[ afbeelding ]
Mag Gelderland er ook bij?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
OMG, ik zit net op het randje van dit Infernoquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
Met blote voeten op het balkon staan is af te raden kan ik melden.
Fixed.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
Met blote voeten Op het balkon staan is af te raden kan ik melden.
Au!quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
haha doet me denken aan keer dat ik in Indonesie dacht even over een vulkanisch (zwart zand) strand te kunnen lopenquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
Nu witte handdoek over het stuur leggen, is het stuur straks minder heet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
En dan moet ik straks nog de auto is, wat op zich al niet prettig is met deze temperaturen, maar dat autostuur
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 19-08-2012 om 12:16:44Wie staat daar te sproeien bij weerstation Ell? Temperatuurstijging stagneert. Voor even, en dan op weg naar de 38 ?! reageer retweet
Goeie tipquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:33 schreef Resistor het volgende:
[..]
Nu witte handdoek over het stuur leggen, is het stuur straks minder heet.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:33 schreef Resistor het volgende:
[..]
Nu witte handdoek over het stuur leggen, is het stuur straks minder heet.
Haha... in het hele zuid-oosten stagneert de temperatuur even idd. Maar dat zal straks vol gas naar de 40°C zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:33 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 19-08-2012 om 12:16:44Wie staat daar te sproeien bij weerstation Ell? Temperatuurstijging stagneert. Voor even, en dan op weg naar de 38 ?! reageer retweet
Geen idee of het een goede tip is, is het eerste wat mij te binnen schootquote:
En straks levenloos in de berm met een zwerm vliegen er omheen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef Skwish het volgende:
ik zie veel bejaarde fietsers hier die rondfietsen met lange broek en blouse
Dunne katoenen kleding. Kijk maar naar wat mensen in woestijnlanden dragen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef Skwish het volgende:
Dat schijnt dus heel fijn te zijn bij warm weer. Fietsen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef Skwish het volgende:
Die hebben het in de hell nog koudquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef Skwish het volgende:
Achja bejaarden. M'n oma liep met een sjaal rond in griekenland in de zomerquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef Skwish het volgende:
Ik mag graag mountainbiken, maar met dit hete weer span ik mij zo min mogelijk is. Al is mountainbiken natuurlijk wel wat inspannender dan gewoon fietsen natuurlijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat schijnt dus heel fijn te zijn bij warm weer. Fietsen...
Nee, het was 32.8 en later 32.3. Vandaag dus.quote:
Daarom kun je met dit weer je hond beter niet over asfalt laten lopen, dan houdt 'ie nl. geen voetkussens over...quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
haha doet me denken aan keer dat ik in Indonesie dacht even over een vulkanisch (zwart zand) strand te kunnen lopen
Witte zandstorm?quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:46 schreef Toto69 het volgende:
Reed ik net op de snelweg,
raad je toch nooit wat ik zag:
[ afbeelding ]
Twente momenteel 32,5 volgens buienradar.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:47 schreef ZaZoe het volgende:
Schiet niet echt op, om 11:10 zaten we al op 31,5, en nu nog maar op 33,1
Records worden pas later in de middag bereikt..quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:47 schreef ZaZoe het volgende:
Schiet niet echt op, om 11:10 zaten we al op 31,5, en nu nog maar op 33,1
Als je vanmiddag met je blote voeten over het asfalt loopt dan krijg je met je huid het effect van gesmolten kaas elke keer als je een voet optilt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom kun je met dit weer je hond beter niet over asfalt laten lopen, dan houdt 'ie nl. geen voetkussens over...
bij de recreatieplas hier is het stand ook nog praktisch leeg.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:42 schreef Stephan1237 het volgende:
Het is nog geeneens zo gek druk op scheveningen als ik via de webcam kijk
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Als je vanmiddag met je blote voeten over het asfalt loopt dan krijg je met je huid het effect van gesmolten kaas elke keer als je een voet optilt.
Om een impressie te geven:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:46 schreef Toto69 het volgende:
Reed ik net op de snelweg,
raad je toch nooit wat ik zag:
[ afbeelding ]
Bedankt voor het herinneren he! Heb het tot nu toe zonder sigaret vol gehouden zodat ik niet naar buiten hoefdequote:Op zondag 19 augustus 2012 12:52 schreef BlackRhino het volgende:
Snap ook nooit dat er nog mensen zijn dit met dit weer roken. Dat lijkt me helemaal warm...
Had je maar nooit moeten beginnenquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Bedankt voor het herinneren he! Heb het tot nu toe zonder sigaret vol gehouden zodat ik niet naar buiten hoefde!
Mijn buren liggen in de zon te bakken. De hele middag.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Instant huidkanker als je langer dan 5 minuten in de zon staat.
M'n katten gaan elke keer in de zon liggen, na een half uur lopen ze hijgend naar de waterbak... Sporen nietquote:Op zondag 19 augustus 2012 12:55 schreef hans1988 het volgende:
Arme hond ligt de hele dag voor de ventilator, verroert geen vin tenzij het absoluut nodig is of wanneer er wat te eten valt.
Mijn kat ligt daar al, slim beest.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:01 schreef Adelante het volgende:
Ik ga maar in de kelder zitten straks, daar is het nog enigszins uit te houden...
Onze poes ook, maar het hele huis is onderkelderd dus plek zatquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Mijn kat ligt daar al, slim beest.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:05 schreef Stephan1237 het volgende:
Mijn kat ligt als een 2 meter lange kat op de grond .
Adelante....?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Onze poes ook, maar het hele huis is onderkelderd dus plek zat
De meeste honden zijn slimmer dan de gemiddelde mens met dit weer, onze kat daarentegen spoort niet, die ligt op het warmste plekje van het huis...quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:55 schreef hans1988 het volgende:
Arme hond ligt de hele dag voor de ventilator, verroert geen vin tenzij het absoluut nodig is of wanneer er wat te eten valt.
Ja, de hond lekker voor de venilator, mn kat boven in de sauna op mn kamerquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
De meeste honden zijn slimmer dan de gemiddelde mens met dit weer, onze kat daarentegen spoort niet, die ligt op het warmste plekje van het huis...
Longcatquote:
Hmm vreemd, als ik op katten pas zie ik altijd in hun ogen dat ze snode plannen aan het smeden zijn. Van die grote ondeugende ogen die kinderen ook kunnen hebbenquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:12 schreef BlackRhino het volgende:
Katten zijn ook echt gewoon domme beesten. Zo'n lege, clueless blik in die ogen ook. Alsof er pure ruis achter zit. *Pieeeeeeeeeeeepppp...*
Gisteren eind van de middag stond'ie hier (Breda) in de zon op 48.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:24 schreef Max-Westerman het volgende:
[ afbeelding ]
In de zon in Kerkrade
Hier ook. Het druipt m'n ogen in.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
Ik doe echt helemaal niets en ik zweet als 10 otters
quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:12 schreef BlackRhino het volgende:
Katten zijn ook echt gewoon domme beesten. Zo'n lege, clueless blik in die ogen ook. Alsof er pure ruis achter zit. *Pieeeeeeeeeeeepppp...*
Je kan op dit moment het best op een van de waddeneilanden zijnquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:30 schreef hans1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Een donkerder kleurtje rond Kerkrade en Vaals
Gewoon rustig binnen blijven zitten niks doen
Daar moet ik dan eerst een uur of 3 in de auto zitten (als ik normaal kan doorrijden)quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:39 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Je kan op dit moment het best op een van de waddeneilanden zijn
Ik mag hopen dat banden tegen wat hitte kunnen...quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:36 schreef rbman het volgende:
Hopen dat m'n racefietsbandjes het gaan uithouden op het hete asfalt straks
Zeeplatform F3, 18 graden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:39 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Je kan op dit moment het best op een van de waddeneilanden zijn
De vraag is of jij het gaat uithouden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:36 schreef rbman het volgende:
Hopen dat m'n racefietsbandjes het gaan uithouden op het hete asfalt straks
Lekker in het zwembadje pielen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:55 schreef hans1988 het volgende:
Die is een stuk snuggerder dan die van mij wasquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:45 schreef Pagan het volgende:
[..]
Lekker in het zwembadje pielen.
[ afbeelding ]
Dan is er iets mis met jou thermometer...quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:46 schreef Specularium het volgende:
De bilt zegt tegen de 31 graden, maar mijn thermometer zegt dat het tegen de 93 graden is in de schaduw.
Je moet dit temperatuurje een half jaar elke dag hebben dan wen je er snel genoeg.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:44 schreef pleeborstel het volgende:
[..]
De vraag is of jij het gaat uithouden.
Ik ben zelf na 10 km weer naar huis gereden. Niet te doen gewoon.
Fahrenheit zeker? (93°F is omgerekend 33,9°C)quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:46 schreef Specularium het volgende:
De bilt zegt tegen de 31 graden, maar mijn thermometer zegt dat het tegen de 93 graden is in de schaduw.
Of hij heeft de temperatuur per ongeluk omgedraaid, 39quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Fahrenheit zeker? (93°F is omgerekend 33,9°C)
Dan moet je dat ding ook niet op Fahrenheit zetten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:46 schreef Specularium het volgende:
Ja.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:48 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Fahrenheit zeker? (93°F is omgerekend 33,9°C)
Maastricht gestegen naar 33,8. Wie weet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Ell weer gezakt naar 34.0, zo komen we er natuurlijk nooit
Wanneer de auto voor het echte vertrek -liefst met geopende vensters- even in de schaduw heeft kunnen staan, scheelt dat flink in het oven-effect. Een puts water over het dak zie je weliswaar meteen verdampen, maar de energie die daarvoor nodig is, haal je wel uit het blik weg.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:34 schreef StateOfMind het volgende:
[.Nu witte handdoek over het stuur leggen, is het stuur straks minder heet..]
Goeie tip
liev poesjequote:Op zondag 19 augustus 2012 13:51 schreef Biogarde het volgende:
[ afbeelding ]
Onder de plafondfan op standje tornado.
B13A hier. 19 graden, lekker het helideck steamen en even bijkomen bij de airco in de controlekamerquote:
Liev, vlieft.quote:
Mooi vloerkleedjequote:Op zondag 19 augustus 2012 13:51 schreef Biogarde het volgende:
[ afbeelding ]
Onder de plafondfan op standje tornado.
Maastricht komt er sowieso niet aanquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:50 schreef Narasan het volgende:
Ik ga zo een verkoelende douche nemen. Zeker een aanrader!
[..]
Maastricht gestegen naar 33,8. Wie weet.
Als dat deze kant op komt dan kunnen we dat record wel vergeten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Er ontstaan toch wel flink wat buitjes boven Noord-Frankrijk.
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Rdam waait het flink. Alleen warme luchtquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:59 schreef junkiexp het volgende:
Wij hebben nog wel aardige wind hier, dat is wel lekker!
Ik woon zo ongeveer op de hoek van de Coolsingel maar hier waait het lekker hoor.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:02 schreef kiwiko het volgende:
Ik heb hier ook wel wat winddat is wel het voordeel als je niet in de stad woont........ Ik kan me voorstellen dat het dan helemaal niet grappig meer is
![]()
Ik heb nog een piepschuimen hoofd in de kelder liggen, zou het daar ook mee gaan?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:59 schreef Maver24 het volgende:
Ik zit in me stoel met een emmer water en dan voeten erin
Lauwersoog verneukt het beeld voor de hele provinciequote:Op zondag 19 augustus 2012 14:04 schreef ZaZoe het volgende:
Wat een verschillen in Groningen zeg.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:11 schreef Tauchmeister het volgende:
Denk niet dat we dat record gaan verbreken.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:11 schreef Tauchmeister het volgende:
[ afbeelding ]
Wtf?quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:11 schreef Tauchmeister het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ookquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:09 schreef hans1988 het volgende:
Mn thermometertje buiten staat nu op 36 in de schaduw
Grapjassen die bij een weerstation een kampvuur bouwen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:11 schreef Tauchmeister het volgende:
[ afbeelding ]
Was toen ook niet de minimumtemperatuur toen -60 ofzoiets?quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Grapjassen die bij een weerstation een kampvuur bouwen.
Honden kun je koelen door hun borst en buik nat te maken....quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:55 schreef hans1988 het volgende:
Ja ik hoop het niet, ik moet mn verjaardagsfeestje nog houdenquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:22 schreef henkde_j het volgende:
Deze hitte moet toch wel eindigen met vuurwerk?
Wat regendruppels en een enkele knalquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:22 schreef henkde_j het volgende:
Deze hitte moet toch wel eindigen met vuurwerk?
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:22 schreef DemonRage het volgende:
Misschien krijgen we nog wat te knetteren vanavond?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Wat regendruppels en een enkele knal
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:22 schreef DemonRage het volgende:
Misschien krijgen we nog wat te knetteren vanavond?
[ afbeelding ]
Net de was buiten gehangen... Dit is echt veel te warm voor een Nederlander; ik smelt helemaal wegquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:39 schreef Maver24 het volgende:
Net ff 5min op het balkon gezeten. Je kan het me doen. Gauw weer naar binnen
Over 10 minuten is de was droogquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:42 schreef The_Terminator het volgende:
Net de was buiten gehangen... Dit is echt veel te warm voor een Nederlander; ik smelt helemaal weg
Zit nu ook op het balkon, net even 1 minuut onder de douche gestaan met mn zwembroek, daarna zeiknat naar buiten gelopen. Voelt heerlijk verkoelend met dat beetje wind. Mij krijg je niet meer naar binnen, alleen als ik opgedroogd ben, want dan gaan we voor ronde 2quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:39 schreef Maver24 het volgende:
maar dan is het binnen ook wel weer even lekker koelquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:39 schreef Maver24 het volgende:
De zon staat er vol op, dus zou zomaar kunnenquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:42 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Over 10 minuten is de was droog
U woont bij de grens? Warm is het daar hequote:Op zondag 19 augustus 2012 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk niet dat er een hitterecord gaat sneuvelen, is hier nu in de schaduw 30,8. Maar in kalkar ( weerstation dichst in de buurt ) zou het 34 graden zijn
Hier in Bonn 38.1 graden, maar volgens mij is die thermometer niet helemaal lekker, is ook geen officieel station.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk niet dat er een hitterecord gaat sneuvelen, is hier nu in de schaduw 30,8. Maar in kalkar ( weerstation dichst in de buurt ) zou het 34 graden zijn
Niet echtquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
maar dan is het binnen ook wel weer even lekker koel
Wou dat ik ook een duik mocht nemen..quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:47 schreef whosvegas het volgende:
Ga maar weer eens een duik nemen, in de Rijkerwordse plassen (Arnhem).
De hele dag een beetje binnen zitten te Fokken, is ook niks
Zegt me niet zo veelquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:46 schreef Infection het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er ook leuk uit...
In de stad zou dat zomaar kunnen, op het vliegveld is het 35, in de stad met al het steen en gebouwen is het zo een paar graden warmer.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier in Bonn 38.1 graden, maar volgens mij is die thermometer niet helemaal lekker, is ook geen officieel station.
Hier in huis is het 24, in de Kelder een graad of 15quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:46 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
U woont bij de grens? Warm is het daar he![]()
CAPE. Hoeveelheid energie die beschikbaar is voor onweersbuien.;) Boven de 2000 is voor NL erg veel.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:48 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Zegt me niet zo veel
Wat kan ik zien op dit kaartje?
Kom gezellig naar Arnhemquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:48 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Wou dat ik ook een duik mocht nemen..
Poten.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:18 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Honden kun je koelen door hun borst en buik nat te maken....
Grote kans op onweer dusquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:51 schreef 8Mile het volgende:
[..]
CAPE. Hoeveelheid energie die beschikbaar is voor onweersbuien.;) Boven de 2000 is voor NL erg veel.
Het probleem is, ik mag al zes maand niet zwemmen. Zeker met deze hitte echt niet leuk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:51 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Kom gezellig naar Arnhem
Gisteren om 20:00 een heerlijke duik genomen
Gaat 'm toch niet worden lijkt het. Wind draait ook wat naar het westen.quote:
Dat heb je goed voor elkaar. Krijg het niet onder de 25,5 graden in huis, maar dat is nog luxe vergeleken met anderen waar de 30 wordt aangetikt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier in huis is het 24, in de Kelder een graad of 15
Voordeel: De was is zo droogquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:42 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Net de was buiten gehangen... Dit is echt veel te warm voor een Nederlander; ik smelt helemaal weg
Nee hoor. Aan alleen CAPE heb je niks... Er moet nog wel een trigger zijn;) Plus er is een bak CIN.quote:
Ik eet amper met dit weer, vezelrijk is het niet. Dus ik heb continu het gevoel alsof ik door 10 Peruanen wordt genomen als ik eenmaal weer op de bank plaatsneemquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:52 schreef DemonRage het volgende:
Moeten schijten met dit weer is erg, maar al helemaal als het van die vervelende smeerklei is die je er na een half uur vegen pas vanaf hebt. Er is inmiddels meer zweet van m'n gezicht gedropen dan dat m'n wc aan water gebruikt om door te spoelen.
Als het 30 is doe je ook iets verkeerd volgens mij, of iemand heeft 0 zonwering aan de buitenkant. Ik zie bij de buren vrolijk de deuren en ramen wagenwijd open staan bijv.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat heb je goed voor elkaar. Krijg het niet onder de 25,5 graden in huis, maar dat is nog luxe vergeleken met anderen waar de 30 wordt aangetikt.
De trigger is er momenteel. Convergentielijn boven ZW-France in de maak.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:54 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Nee hoor. Aan alleen CAPE heb je niks... Er moet nog wel een trigger zijn;) Plus er is een bak CIN.
Onder het mom: even doortochten. Kun je beter snachts doen, maar dat snappen ze niet. Maargoed, op verdieping 2 is het ook lastig koel te houden kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als het 30 is doe je ook iets verkeerd volgens mij, of iemand heeft 0 zonwering aan de buitenkant. Ik zie bij de buren vrolijk de deuren en ramen wagenwijd open staan bijv..
Lijntje lost op volgens de laatste runs... Ik verwacht helemaal niks. Misschien later in de nacht wat..quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
De trigger is er momenteel. Convergentielijn boven ZW-France in de maak.
Rode peper? Tis al 35 graden hequote:Op zondag 19 augustus 2012 14:56 schreef GekkePoes het volgende:
er staat wat rundvlees in de marinade, knoflook , rode peper, en wat gember.. eens kijken of ik zo kan steengrillen buiten... ik heb de (bak)steen al in de zon gelegd. Anders de bbq aan, is buiten wat behaaglijker dan binnen.
quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
De trigger is er momenteel. Convergentielijn boven ZW-France in de maak.
heel vroeg alles tegen elkaar open zetten tot temp buiten en binnen gelijk zijn en dan de boel potdicht. Heb de rolluiken naar beneden en de zonnenschermen ook.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:53 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat heb je goed voor elkaar. Krijg het niet onder de 25,5 graden in huis, maar dat is nog luxe vergeleken met anderen waar de 30 wordt aangetikt.
Idd, zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 19 augustus 2012 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heel vroeg alles tegen elkaar open zetten tot temp buiten en binnen gelijk zijn en dan de boel potdicht. Heb de rolluiken naar beneden en de zonnenschermen ook.
Gezakt naar 35.2quote:
Dat is exact hoe ik dat doe, en ik heb het hier binnen 29 graden. Zo vreemd is het dus ook nietquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
heel vroeg alles tegen elkaar open zetten tot temp buiten en binnen gelijk zijn en dan de boel potdicht. Heb de rolluiken naar beneden en de zonnenschermen ook.
http://www.nu.nl/binnenland/2887908/tropisch-weekeinde-feit.htmlquote:'Tropisch weekeinde is een feit'
DE BILT - Nederland kan zich weer een 'record' rijker rekenen. Na zaterdag werd het ook zondag warmer dan 30 graden in De Bilt en daarmee hebben we opnieuw een tropische dag.
Met de eerste tropische dag zaterdag is dit weekeinde het warmste tropische weekeinde sinds 1994.
Volgens een zegsman van weeronline.nl was het zondag om 14.00 uur 31,5 graden in De Bilt en in die twee dagen gemiddeld 31,7 op die plaats.
Een temperatuur van 30 graden of warmer in De Bilt is de norm voor ‘tropisch’ in Nederland.
35.5 nu, en in Twente hebben we de 35 ook bereiktquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gezakt naar 35.2
Zo halen we het nooit.
Heel Nederland zul je bedoelen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:04 schreef Koelkastje het volgende:
Estofex level 1 voor delen van nederland.
Nooit gewetenquote:Op zondag 19 augustus 2012 14:57 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Wist je dat je daar koeler van word?
Wow. Gemeten in De Bilt?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:05 schreef 8Mile het volgende:
Zomer van 76:
23 juni 29.0C
24 juni 32.3C
25 juni 33.5C
26 juni 33.8C
27 juni 34.4C
28 juni 33.1C
29 juni 28.6C
30 juni 31.9C
01 juli 30.2C
02 juli 33.0C
03 juli 35.8C
04 juli 34.7C
05 juli 33.3C
06 juli 31.2C
07 juli 31.5C
08 juli 30.5C
Strakblauwe lucht.
Pardon? Jammer?quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:06 schreef Disorder het volgende:
Jammer. Cape en lifted leken in orde.
Komt wel goed. Let op mijn woorden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:06 schreef Disorder het volgende:
Jammer. Cape en lifted leken in orde.
Wat zal mijn moeder het toen zwaar gehad hebben met die temperaturen, een paar weken later werd ik geboren. Goed jaar, dat welquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:05 schreef 8Mile het volgende:
Zomer van 76:
23 juni 29.0C
24 juni 32.3C
25 juni 33.5C
26 juni 33.8C
27 juni 34.4C
28 juni 33.1C
29 juni 28.6C
30 juni 31.9C
01 juli 30.2C
02 juli 33.0C
03 juli 35.8C
04 juli 34.7C
05 juli 33.3C
06 juli 31.2C
07 juli 31.5C
08 juli 30.5C
Strakblauwe lucht.
Sorry, heb last van de warmtequote:Op zondag 19 augustus 2012 15:05 schreef Narasan het volgende:
[..]
Heel Nederland zul je bedoelen.
[ afbeelding ]
Hier ook.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:08 schreef RemcoW23 het volgende:
Begint weer wat harder te waaien. Voordeel van een boerengat
Ik kan me nog herinneren dat toen het water uit scandinavie werd gehaald, in Rotterdam was het niet te drinken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:05 schreef 8Mile het volgende:
Zomer van 76:
23 juni 29.0C
24 juni 32.3C
25 juni 33.5C
26 juni 33.8C
27 juni 34.4C
28 juni 33.1C
29 juni 28.6C
30 juni 31.9C
01 juli 30.2C
02 juli 33.0C
03 juli 35.8C
04 juli 34.7C
05 juli 33.3C
06 juli 31.2C
07 juli 31.5C
08 juli 30.5C
Strakblauwe lucht.
Heb het niet over nu.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Pardon? Jammer?
Wat had je om 15:00 uur dan verwacht als ik vragen mag?
Hier in Bunschoten is het buiten 33,7 en binnen 26,6, dus ik hou de ramen nog maar even dichtquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:13 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het nog wel uit te houden met de ramen open.
moet nog hard stijgen, dit zijn voor een record de belangrijke uurtjes, maar ondanks mijn optimisme vanmorgen denk ik dat we het niet gaan halen.quote:
Het kan wel...quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
moet nog hard stijgen, dit zijn voor een record de belangrijke uurtjes, maar ondanks mijn optimisme vanmorgen denk ik dat we het niet gaan halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |