http://twitter.com/casaluna/status/237885564727222273quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord? Ik ga ook zo luisteren
quote:De Piratenpartij gaat voor een zetel in in de Tweede Kamer. Wie is hun lijsttrekker Dirk Poot? Luister vannacht naar radio 1 #casaluna
Heb het balletje even verder laten rollenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:33 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
http://twitter.com/casaluna/status/237885564727222273
[..]
Waarom zou dat moeten kunnen? Misschien vindt de PVDD privacy wel onbelangrijk (ik weet dat het niet zo is, dit is niet meer dan een voorbeeld) en kunnen ze op die manier in onderhandelingen zaken afdwingen onder het mom 'ok, die privacybeperkende maatregel gaan we je mee aan een meerderheid helpen, maar dan willen we wel een biefstukbelasting'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Tanin het volgende:
Wat ik nou niet snap he. De PvdD heeft heel weinig te vertellen buiten dierenissues, de PP heel weinig buiten privacy/internet.
Die twee thema's overlappen TOTAAL niet. Kunnen ze dan niet samen een two-issue partij oprichten?
Dat laatste zou kunnen. Echter kan dat eerste als partij een keuze zijn die je maakt "ik heb nu 2 speerpunten".quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten kunnen? Misschien vindt de PVDD privacy wel onbelangrijk (ik weet dat het niet zo is, dit is niet meer dan een voorbeeld) en kunnen ze op die manier in onderhandelingen zaken afdwingen onder het mom 'ok, die privacybeperkende maatregel gaan we je mee aan een meerderheid helpen, maar dan willen we wel een biefstukbelasting'.
Én, ze zouden tegen elkaars standpunt kunnen zijn. Wie weet is een groot deel van de piraten wel faliekant tegen extra geld uitgeven aan viersterren-stallen voor broedse legbavianen in dierentuinen. Om maar wat te noemen.
ben aan het luisteren! Nu halverwege. Goed interview!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 04:18 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Terugluisteren: Dirk Poot bij Radio 1
http://www.radio1.nl/teru(...)erugluisteren_hour=0
Mocht je vragen hebben over motieven of wie er achter de partij zitten: https://www.piratenpartij.nl/live-chatquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Bigs het volgende:
Ik heb het een weekje overwogen, maar ik denk dat ik toch maar voor een partij uit de gevestigde orde kies in plaats van de PP. Er is mij nog te veel onduidelijkheid over de mensen en de motieven achter deze partij. Ik wens ze desondanks alle succes toe
Wat voor duistere motieven zouden er kunnen zijn? En waarom zouden de mensen en de motieven beter zijn bij andere partijen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Bigs het volgende:
Ik heb het een weekje overwogen, maar ik denk dat ik toch maar voor een partij uit de gevestigde orde kies in plaats van de PP. Er is mij nog te veel onduidelijkheid over de mensen en de motieven achter deze partij. Ik wens ze desondanks alle succes toe
Meh, naar mijn idee komen geen van de partijen met echte oplossingen voor deze globale systeemcrisis. Wat natuurlijk lastig is als politieke partij van een klein land, maar geef dat dan gewoon toe. Kan ik netzogoed op een semi one-issue partij stemmen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:39 schreef Bigs het volgende:
Laat ik het anders zeggen: Ik voel er niks voor om te stemmen op een one-issue partij als er de komende kabinetsperiode allerlei ingrijpende beslissingen moeten worden genomen en die partij daar geen mening over heeft. Fluid Democracy is een mooi ideaal, maar ik moet nog maar zien of het tot een eenduidige en realistische visie leidt. Dan kies ik deze ronde liever voor een traditionele partij wiens programma in grote lijnen en/of op belangrijke punten overeenstemt met mijn wensen, zodat ik die met vertrouwen mij kan laten vertegenwoordigen en me zelf lekker met andere dingen bezig kan houden.
We kunnen allemaal niet meer wachtenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:50 schreef AnimeFan het volgende:
Op dit moment hebben we nog maar 33 15 leden nodig voor de 1000 leden grens
Zie de leden-o-meter https://www.piratenpartij.nl/
Dat is waarom ik een hekel heb aan GeenStijlquote:
Ach, het is GeenStijl.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat is waarom ik een hekel heb aan GeenStijl
Best zielig voor een scoop
We gaan voor de 3 zetelsquote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vind de Piratenpartij een sympathieke partij, maar het programma is mij (nog) niet breed genoeg en ik ben al lid van D66. Ik vind de standpunten aangaande privacy van de burgers en hervorming van de auteurrechten wel standpunten waarin ik mij kan vinden.
BTW: Gefeliciteerd met het halen van de duizend leden en ik hoop dat jullie een zetel halen bij de Tweede Kamerverkiezingen.
Go for it.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Computerfluisteraar het volgende:
We gaan voor de 3 zetels
Verkapte doodsverwensing bedoel je?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hier ligt Poot, hij is dood.
Leukste grafschrift ooit.
/verkapte tvp
http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/quote:Stemmen op de nieuwkomers? De Piratenpartij? De Partij voor de Dieren? Zoals zoveel Nederlanders nam ik niet eens de moeite om er naar te kijken, omdat ik zelf al een beeld invulde bij alleen het lezen van de namen van deze partijen.
http://vandraeckensteijn.(...)/fuck-de-kieswijzer/quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:10 schreef AnimeFan het volgende:
Leuk blog van iemand die verder keek dan de naam Piratenpartij:
[..]
http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/
Gefeliciteerd!quote:
Beetje jammer dat ze peilingen van de Hond niet meetellen.quote:.. De partij die zich sterk maakt voor privacybescherming en internetvrijheid hoopt twee tot drie zetels te halen bij de verkiezingen. In de meest recente peilingen staan de piraten echter op nul zetels.
Dirk Poot doet het beter dan die interviewerquote:
Leuk artikel iddquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:59 schreef Bet_T het volgende:
De Speld: Piratenpartij stuurt aan op tweestrijd met VVD
SATIRE - De Speld − 22/08/12, 17:10
SATIRE De verkiezingen van 12 september worden een tweestrijd tussen de VVD en de Piratenpartij. Dat stelt Piratenpartij-leider en premierskandidaat Dirk Poot: 'De tegenstellingen tussen ons en de VVD zijn levensgroot, dus we zullen er alles aan doen om die strijd te winnen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)strijd-met-VVD.dhtml
De speld heeft natuurlijk ook z,n eigen stemwijzer.
http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/
quote:"Toen ik ook alle kleine partijen meenam, kwam de Piratenpartij eruit", zegt een verbaasde Groot.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:59 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Leuk artikel idd
http://www.nu.nl/media/2892649/wilders-uitdaging-koefnoen.html
[..]
Hervormen != afschaffen..quote:"Terwijl ik helemaal niets heb met het auteursrecht vrijgeven op het internet. Ze moeten juist afblijven van mijn spullen!"
Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
Dat is het enige positieve aan dit soort flutpartijtjes.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:00 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.
(VVD is immers allang niet meer liberaal te noemen en PVV is niet bepaald democratisch).
Maar dit mag je vinden en je deelt de mening van VVD'er Ton Elias hierover:
Had idd wel wat assertiever gemogen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.
Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
quote:Veel aandacht kreeg Gonggrijp in 2006 als initiatiefnemer van Wij vertrouwen stemcomputers niet. Deze actiegroep was van mening dat de in Nederland gebruikte stemcomputers eenvoudig te compromitteren waren. Volgens haar zijn eerlijke en controleerbare verkiezingen niet te garanderen met de huidige stemcomputers.
De acties van de groep leidden tot de terugkeer naar het stembiljet en het rode potlood.
D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.
Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
Laten we gewoon een hokje van PvdA of D66 rood kleuren en ons vier jaar lang stil houden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.
Geen enkele vrijheid komt zonder grenzen of beperkingen en dat is maar goed ook. Je zult toch altijd moeten (kunnen) toezien op grove wetsovertredingen en criminele activiteiten.
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:06 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..
Hebben ze dan niks geleerd?
[..]
quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
quote:Een voorbeeld: één van de grootste bekende verkiezingsfraudes uit de Nederlandse geschiedenis is het geval van raadslid Guus te M. uit de Brabantse gemeente Landerd. Deze goede man was kandidaat, en was tevens het stembureaulid dat de Nedap stemcomputer bediende in een stembureau. Op deze stemcomputer kreeg hij veel meer stemmen dan redelijkerwijs te verwachten was, 180 stuks. In de rest van de gemeente werd een handjevol voorkeursstemmen op hem uitgebracht. Deze Guus had tijdens de verkiezingsdag last van zijn rug en dus veel voor de stemcomputer rondgelopen, en veel kiezers herinneren zich dat het leek alsof ze helemaal niet konden stemmen. In eerste aanleg werd deze Guus wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken maar in hoger beroep werd hij alsnog veroordeeld.
Met stembiljetten is het een stuk lastiger om in één stembureau zoveel stemmen te stelen. En om in alle stembureaus fraude te plegen vergt hele grote samenzweringen die meestal aan het licht komen. Met stemcomputers hoef je alleen maar een handjevol slimme techneuten te hebben en je kunt stemcomputers in hele steden tegelijk laten liegen terwijl het gedrukt wordt.
Waarom is een kandidaat dan ook stembureaulid? Was ik überhaupt al niet mee akkoord gegaan als stemmer. Lijkt me dus dat de schuld niet helemaal toe te wijzen is aan de computers, maar je hebt wel een punt. Het gaat met computers inderdaad wel een stukje gemakkelijker dan het vervalsen van papieren.quote:
Het probleem met de stemcomputers is dat de gebruikte algoritmes geheim zijn. Jij drukt op een knopje en neemt aan dat jouw stem geregistreerd wordt, maar dat kun je niet controleren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
Leuk filmpje, tot 1:53 minuten, want dan wordt een enorme onzinbewering gedaan. Natuurlijk kan de burger wel invloed uitoefenen. Burgers kunnen lid worden van politieke partijen en kunnen tussentijds de koers van hun partij bijsturen. Ook kunnen ze een burgerinitiatief starten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:48 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Laten we gewoon een hokje van PvdA of D66 rood kleuren en ons vier jaar lang stil houden.
En Hitler investeerde in een goede infrastructuur om van Duitsland een economische grootmacht te maken. Is hij dus daarom voornamelijk bekend als de hoeksteen van een sterk Duitsland?quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is.
...
en ze kunnen er zelfs 1 oprichten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk filmpje, tot 1:53 minuten, want dan wordt een enorme onzinbewering gedaan. Natuurlijk kan de burger wel invloed uitoefenen. Burgers kunnen lid worden van politieke partijen
Maar dat kan iedereen zijn. Bijvoorbeeld hippies of journalisten die kritisch staan tegenover het democratisch proces.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren.
De lijst maatregelen die jij bundelt onder het kopje "privacy" is minstens zo generaliserend als mijn stelling. Met de meeste van de genoemde maatregelen ben ik het trouwens eens:quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
Een kansloze generalisatie is het. Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:
Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)
OV-chipkaart: PvdA, D66
Vingerafdrukkendatabase: PvdA
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: PvdA, D66
DNA afstaan veroordeelden: PvdA, D66
Elektronisch patientendossier: PvdA D66
Preventief foullieren: PvdA (D66 zich weer onthouden)
Identificatieplicht: PvdA, D66
Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.
En daarmee heb jij weinig te zoeken in dit topicquote:Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De lijst maatregelen die jij bundelt onder het kopje "privacy" is minstens zo generaliserend als mijn stelling. Met de meeste van de genoemde maatregelen ben ik het trouwens eens:
Financiele data openbaar voor de VS: geen bezwaar tegen
OV-chipkaart: geen bezwaar tegen, vind alleen de kaart zelf nogal overbodig
Vingerafdrukkendatabase: prima zaak!
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: niks mis mee.
DNA afstaan veroordeelden: prima zaak!
Elektronisch patientendossier: prima zaak! zeer wenselijk zelfs.
Preventief foullieren: niks mis mee
Identificatieplicht: niks mis mee
Waarom zou ik hier niet een mening mogen geven? Ik kaap geen topic, ik geef slechts aan dat de Piratenpartij een nogal overbodige beweging is die alleen maar voor meer versplintering op links zorgt. Ze trekken vooral stemmen weg van linkse partijen. Zie ook clubs als de Partij voor de Dieren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
En daarmee heb jij weinig te zoeken in dit topic
Je zal mij ook niet het PvDA topic zien kapen.
Privacy en persoonlijke vrijheid lijkt voor jou een non-issue te zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zou ik hier niet een mening mogen geven? Ik kaap geen topic, ik geef slechts aan dat de Piratenpartij een nogal overbodige beweging is die alleen maar voor meer versplintering op links zorgt. Ze trekken vooral stemmen weg van linkse partijen. Zie ook clubs als de Partij voor de Dieren.
Voor mij is het niet alleen een non-issue, maar zelfs onwenselijk. Ik begrijp dat mensen persoonlijke zaken privé willen houden, maar toenemende vrijheid en daarmee nog verder toenemende individualisering van de Nederlandse samenleving vind ik niet een wenselijk idee. Ik ben juist meer iemand die vindt dat private samenwerking en tolerantie weer wat meer terug moet komen in Nederland. Genoeg partijen die daar ook zo over denken. Piratenpartij is daarmee dus niet voor mij.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Privacy en persoonlijke vrijheid lijkt voor jou een non-issue te zijn.
Om nog maar te zwijgen over burgerparticipatie, waarvan jij zegt dat burgers dat al genoeg hebben.
Dit zijn de kernthema's van PP en als jij je daar niet in kan vinden, is het niet zo gek dat de partij in jouw ogen overbodig is.
Daar kan ik niet echt over discussiëren.
Privacy is voor mij geen non-issue. Ik signaleer alleen dat nogal veel zaken onder het begrip privacy worden gehangen; een soort devaluatie van het begrip. Of anders gezegd: de ernst van de privacyschending wordt flink overdreven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef AnimeFan het volgende:
Privacy en persoonlijke vrijheid lijkt voor jou een non-issue te zijn.
Om nog maar te zwijgen over burgerparticipatie, waarvan jij zegt dat burgers dat al genoeg hebben.
Dit zijn de kernthema's van PP en als jij je daar niet in kan vinden, is het niet zo gek dat de partij in jouw ogen overbodig is. Daar kan ik niet echt over discussiëren.
Daar gaat het niet om.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Privacy is voor mij geen non-issue. Ik signaleer alleen dat nogal veel zaken onder het begrip privacy worden gehangen; een soort devaluatie van het begrip. Of anders gezegd: de ernst van de privacyschending wordt flink overdreven.
Maar goed, de uitslag op 12 september zal het uitwijzen: als de Piratenpartij meer dan 75 zetels haalt, zitten burgers massaal te wachten op voortdurende participatie. Zo niet, dan interesseert het burgers niet of hebben ze - zeer waarschijnlijk - het PP-verkiezingsprogramma niet gelezen. Ook dat is democratie hè...
Sorry, maar als je zelfs die items niet onder de noemer privacy schaart dan heb je totaal geen idee wat die term inhoudt. Andere mensen hebber er wel gevoel voor, en met die opvatting staan de meeste partijen loodrecht op de piratenpartij, en is het dus zeker geen overbodige partij.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De lijst maatregelen die jij bundelt onder het kopje "privacy" is minstens zo generaliserend als mijn stelling. Met de meeste van de genoemde maatregelen ben ik het trouwens eens:
OV-chipkaart: geen bezwaar tegen, vind alleen de kaart zelf nogal overbodig
Vingerafdrukkendatabase: prima zaak!
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: niks mis mee.
DNA afstaan veroordeelden: prima zaak!
Elektronisch patientendossier: prima zaak! zeer wenselijk zelfs.
Preventief foullieren: niks mis mee
Identificatieplicht: niks mis mee
Ik snap niet wat je met private samenwerking bedoelt, maar zie ook totaal niet in hoe een overheid die geeft om privacy, tolerantie juist zou tegenwerken. M.i. is het juist precies andersom (geen wietpas, geen registratie als prostituee(-bezoeker), etc.).quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:14 schreef Belabor het volgende:
...
Voor mij is het niet alleen een non-issue, maar zelfs onwenselijk. Ik begrijp dat mensen persoonlijke zaken privé willen houden, maar toenemende vrijheid en daarmee nog verder toenemende individualisering van de Nederlandse samenleving vind ik niet een wenselijk idee. Ik ben juist meer iemand die vindt dat private samenwerking en tolerantie weer wat meer terug moet komen in Nederland.
...
Onzin. De verkiezingsuitslag wordt door zoveel andere factoren beinvloed. Bekendheid van een partij, uitnodigingen voor tv-programma's, of de lijsttrekker een lekker ding is, etc. Heláás, zou ik zeggen; in een ideale wereld begreep iedere kiezer de belangrijkste punten van alle partijen en kon daarin een weloverwogen besluit maken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
als de Piratenpartij meer dan 75 zetels haalt, zitten burgers massaal te wachten op voortdurende participatie.
Waarom niet? Wat moeten ze met onze financiele data? Terrorismebestrijding? Dat kunnen we zelf ook wel.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het systeem is prima, maar waarom zou je per reiziger moeten opslaan waarheen die reist? Dat doet er toch totaal niet toe? Private partijen hebben daar niets mee te maken en met een beetje pech ligt de hele boel op straat.quote:OV-chipkaart: geen bezwaar tegen, vind alleen de kaart zelf nogal overbodig
Nee, gegevens opslaan van mensen die niets hebben misdaan is gewoonweg belachelijk. 1 van de pijlers van onze rechtstaat is juist dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel wordt bewezen. Wáárom zou je er bij voorbaat van uitgaan dat iemand zich mogelijk schuldig gaat maken aan een misdaad?quote:Vingerafdrukkendatabase: prima zaak!
Waarom? Als het een misdadiger betreft moet inderdaad de telefoon getapt moeten kunnen worden en dat is prima mogelijk als een rechter het goedkeurt. De rechter voorkomt daardoor willekeur.quote:Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: niks mis mee.
Iemand die al veroordeeld is, is niet onschuldig dus dit moet kunnen.quote:DNA afstaan veroordeelden: prima zaak!
Zeer wenselijk, maar er moet béter over privacybescherming worden nagedacht. Waarom zou een tandarts moeten weten dat ik aan de antidepressiva ben (om maar wat te noemen). Dat is een zaak voor mijn eigen huisarts en eventueel een ziekenhuis of apotheek.quote:Elektronisch patientendossier: prima zaak! zeer wenselijk zelfs.
Wederom: je kunt er níet vanuit gaan dat iemand per definitie een misdadiger is. Preventief fouilleren zou wat mij betreft zoveel mogelijk moeten worden beperkt.quote:Preventief foullieren: niks mis mee
Ben ik het mee eens, maar er mag niet 'zomaar' om een ID-kaart gevraagd worden. De ID-kaart vragen op het moment dat iemand een boete uitgeschreven krijgt, lijkt me niet meer dan redelijk.quote:Identificatieplicht: niks mis mee
wil jij zeker weten dat je stem goed wordt getelt, dan kan je gewoon zodra het stemlokaal sluit binnenlopen en rustig toekijken hoe de stemmen geteld worden, en of daarmee gefraudeerd word.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
de 2 zetels die de pvdd heeft weggekaapt van andere linkse partijen(do the math: op welk moment hebben de 2 zetels van pvdd ervoor gezorgd dat een coalitie ineens net niet ipv net wel mogelijk was op links?) hebben er wel voor gezorgd dat dierenwelzijn continue op de agenda staat, dat er continue in de kamer op gehamerd word. dat bij een slecht voorstel er in elk geval één partij is die zwaar commentaar erop levert.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zou ik hier niet een mening mogen geven? Ik kaap geen topic, ik geef slechts aan dat de Piratenpartij een nogal overbodige beweging is die alleen maar voor meer versplintering op links zorgt. Ze trekken vooral stemmen weg van linkse partijen. Zie ook clubs als de Partij voor de Dieren.
Zo is het.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:10 schreef Asphias het volgende:
[..]
wil jij zeker weten dat je stem goed wordt getelt, dan kan je gewoon zodra het stemlokaal sluit binnenlopen en rustig toekijken hoe de stemmen geteld worden, en of daarmee gefraudeerd word.
vergelijk dat met een computersysteem, waar je alleen kan zien hoe er op een mooie rode knop wordt gedrukt, en je maar moet vertrouwen dat de computer eerlijk geprogrammeerd is.
[..]
de 2 zetels die de pvdd heeft weggekaapt van andere linkse partijen(do the math: op welk moment hebben de 2 zetels van pvdd ervoor gezorgd dat een coalitie ineens net niet ipv net wel mogelijk was op links?) hebben er wel voor gezorgd dat dierenwelzijn continue op de agenda staat, dat er continue in de kamer op gehamerd word. dat bij een slecht voorstel er in elk geval één partij is die zwaar commentaar erop levert.
bovendien: waarom zou de piratenpartij alleen van links stemmen snoepen? ik kan me goed voorstellen dat er ook rechtse mensen om privacy geven.
Daarom moet deze partij in de Kamer. Een bewindspersoon is verplicht om Kamervragen te beantwoorden, ik verheug me nu al op een confrontatie tussen Poot en digibeet Opstelten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Debeul het volgende:
Nou ik ben eigenlijk alleen maar meer gaan twijfelen beetje algemene antwoorden waar je alle kanten mee op kan en dus een partij die als ze wat kunnen meebeslissen en een partij puntje erdoor kunnen krijgen een politiek besluit accepteren die ons geld kunnen kosten.
Wat internet vrijheid betreft zit je wel goed
Oke maar daar stopt de wereld niet met internet en je gratis gejatte mp3tje Europa hypotheek pensioenen gezondheidszorg euro enz enz.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:02 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Daarom moet deze partij in de Kamer. Een bewindspersoon is verplicht om Kamervragen te beantwoorden, ik verheug me nu al op een confrontatie tussen Poot en digibeet Opstelten.
Er is veel te verbeteren, ik moedig diefstal niet aan, maar het is te veel de andere kant doorgeschoten. Een gekochte CD mag je niet in het openbaar draaien om maar eens een voorbeeld te noemen.
Een aflevering van een serie die komende avond in de VS wordt uitgezonden is pas over een jaar of drie hier te zien op een onmogelijk tijdstip op Net5, slordig vertaald, tig keer onderbroken door reclame, en als er niet genoeg kijkers zijn, dan stoppen ze gewoon midden in het seizoen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:07 schreef Debeul het volgende:
[..]
Oke maar daar stopt de wereld niet met internet en je gratis gejatte mp3tje Europa hypotheek pensioenen gezondheidszorg euro enz enz.
Ook daar moet een partij duidelijke standpunten innemen wat heb ik aan internet vrijheid als ik dadelijk geen computer meer kan betalen?
Is dat veel of juist weinig?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk
Geen idee of je dit of iets dergelijks al hebt geantwoord, val er net in
1/3e zegt op onze poll te overwegen op julllie te stemmen
1/3e FOK!kers overweegt Piratenpartij
Hebben jullie capabele mensen genoeg als de PP echt groot wordt of krijgen we LPF toestanden?
Je snapt toch wel dat een zender een serie moet inkopen en dat men achterloopt t.o.v Amerika is gewoon omdat veel series op betaal zenders in Amerika worden uitgezonden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Een aflevering van een serie die komende avond in de VS wordt uitgezonden is pas over een jaar of drie hier te zien op een onmogelijk tijdstip op Net5, slordig vertaald, tig keer onderbroken door reclame, en als er niet genoeg kijkers zijn, dan stoppen ze gewoon midden in het seizoen.
Ik weet het aanbod van HBO-Nederland niet (wordt momenteel nog niet door UPC aangeboden), maar ik zou er een euro voor overhebben als die euro naar de makers van de betreffende serie gaat. (20 afleveringen per seizoen, 20 x 1 euro, gelijk aan de prijs van de seizoens-dvd's).
Helaas werkt het niet zo, er is geen systeem om internationaal kleine transacties te doen zonder dat daar enorm veel transactiekosten bijkomen.
Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:17 schreef Debeul het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat een zender een serie moet inkopen en dat men achterloopt t.o.v Amerika is gewoon omdat veel series op betaal zenders in Amerika worden uitgezonden.
Wacht 1 of 2 seizoenen en je kan de serie veel goedkoper inkopen als zender.
Nou ik ben niet heiliger dan de paus hoor gewoon nieuwsgroepen en je kan de nieuwste series ook gewoon kijken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.ik voel me echt heel schuldig als ik download, want dan tel ik niet mee als kijker, wat uiteindelijk lijdt tot het beëindigen van die serie.
quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:37 schreef Seamonkey- het volgende:
Toch ernstig aan het overwegen om op de PP te stemmen!
God. 14 jarigen ook.quote:
De platenmaatschappij bedoel je.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
Kan me in de privacystandpunten van de piratenpartij prima vinden, maar hun radicale kijk op intellectueel eigendomsrecht maakt het een no-go. Downloaden moet je niet verbieden (niet te handhaven zonder inbreuk op burgerrechten te maken), maar het blijven aanpakken van torrentsites en andere verspreiders van content is wat mij betreft prima: het zorgt ervoor dat de gemiddelde consument uitwijkt naar legale alternatieven als spotify, die wél recht doen aan de maker.
Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:38 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
De platenmaatschappij bedoel je.
Daar ben ik het volledig mee eens. De zorg hoort wat mij betreft in handen te zijn van de staat. Evenals de nutsbedrijven (bijv. waterleveranciers).quote:Ze zijn tegen marktwerking in de zorg
Marktwerking in de zorg zorgt voor bizarre situaties waarbij elk ziekenhuis het beste wil zijn, alle mogelijke operaties wil kunnen bieden en miljoenen besteedt aan apparatuur. We moeten geen marktwerking in de zorg willen. Winst maken op zorg is immoreel. Een goede samenwerking tussen ziekenhuizen is van belang en dat realiseer je niet door het maken van winst ten koste van andere ziekenhuizen.
De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:39 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.
En als je als artiest je muziek écht vrij wil geven kan dat altijd, ook binnen het huidige stelsel. Zie bijv. Creative Commons. Hervorming mag wel, rechten beschermen tot 70 jaar na iemands dood is overdreven, maar het basisprincipe van auteursrecht is wmb prima.
Het idee dat je andermans werk zonder zijn of haar toestemming maar gratis mag consumeren en dat alles van iedereen is hoort eerder thuis in Noord-Korea dan in een land waar we mensen belonen voor de tijd en energie die ze in hun werk steken.
Hoe zorg je dat artiesten nog van hun werk kunnen leven zonder dat hun rechten beschermd worden? Of ze nu uitgezogen worden door de platenmaatschappijen of door de consumenten maakt natuurlijk niks uit, maar binnen het huidige systeem bestaat tenminste nog de mogelijkheid om je muziek of boeken zelf te verkopen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 03:09 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?
De 360-deals zijn helemaal schandalig, maar goed daar gaat het me ook niet om. Ik hoop gewoon dat de PP een aantal zaken op de politieke agenda kan zetten, beter dan de traditionele partijen tot nu toe gedaan hebben.
Geprofileerd hebben ze de afgelopen jaren inderdaad prima gedaan. Hun stemgedrag echter:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
...
Wat betreft privacy zit je bij D66 en GroenLinks ook prima. Vooral D66 heeft zich in het Europese Parlement enorm op privacy geprofileerd.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
...
Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:
Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)
Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.
...
http://www.privacybarometer.nl/partij/4/D66_en_privacyquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld. Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent. D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
En de consessies die gedaan worden zijn precies die dingen die ik belangrijk vind, daarom zou ik nooit op d66 stemmen.quote:Zo blijft er weinig van je lijstje over. Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen. Get your facts straight!
Bazenpost!quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
En Hitler investeerde in een goede infrastructuur om van Duitsland een economische grootmacht te maken. Is hij dus daarom voornamelijk bekend als de hoeksteen van een sterk Duitsland?
Een kansloze generalisatie is het. Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:
De PvdA had in 2010 welgeteld 1 persoon die enigszins verstand had van privacy met betrekking tot het informatietijdperk waarin we nu leven, en die stond op de kieslijst ergens tussen nummertje 20 en 40. Dat geeft precies aan hoe belachelijk onbelangrijk gevestigde partijen denken over (het bewaken van) vrijheid.
Nog nooit van gehoord, bitcoin.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef AnimeFan het volgende:
Benieuwd hoeveel bitcoins de Piratenpartij al ontvangen heeft?
https://blockchain.info/a(...)qXuBr66u3s1qukRY7sTL
Total Received 52.13555272 BTC
Dat is op dit moment ¤ 467.13 waard. Best veel, zeker gezien bijna niemand het gebruikt
Oh?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld.
Een opt-out is voorstemmen. Het voorkomt niet de invoering van een dom systeem waar de medische wereld zelf al stijl van achterover sloeg.quote:Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent.
Ah ja. Is tegen, maar toch voor stemmen. Wil dat, maar stemde toch voor. Jammer hoor.quote:D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
Je valt 3 van de 8 punten van een incomplete lijst over, waarvan je op 2 punten ook nog eens finaal de mist in gaat? Er blijft inderdaad weinig over ja, van jouw mening.quote:Zo blijft er weinig van je lijstje over.
Niet relevant, en geen excuus.quote:Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen.
Right back at ya.quote:Get your facts straight!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |