abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115846612
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:31 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord? Ik ga ook zo luisteren :D
http://twitter.com/casaluna/status/237885564727222273
quote:
De Piratenpartij gaat voor een zetel in in de Tweede Kamer. Wie is hun lijsttrekker Dirk Poot? Luister vannacht naar radio 1 #casaluna
pi_115846804
quote:
Heb het balletje even verder laten rollen :P
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:38:17 #103
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115846879
Wat ik nou niet snap he. De PvdD heeft heel weinig te vertellen buiten dierenissues, de PP heel weinig buiten privacy/internet.
Die twee thema's overlappen TOTAAL niet. Kunnen ze dan niet samen een two-issue partij oprichten?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_115848539
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:38 schreef Tanin het volgende:
Wat ik nou niet snap he. De PvdD heeft heel weinig te vertellen buiten dierenissues, de PP heel weinig buiten privacy/internet.
Die twee thema's overlappen TOTAAL niet. Kunnen ze dan niet samen een two-issue partij oprichten?
Waarom zou dat moeten kunnen? Misschien vindt de PVDD privacy wel onbelangrijk (ik weet dat het niet zo is, dit is niet meer dan een voorbeeld) en kunnen ze op die manier in onderhandelingen zaken afdwingen onder het mom 'ok, die privacybeperkende maatregel gaan we je mee aan een meerderheid helpen, maar dan willen we wel een biefstukbelasting'.

Én, ze zouden tegen elkaars standpunt kunnen zijn. Wie weet is een groot deel van de piraten wel faliekant tegen extra geld uitgeven aan viersterren-stallen voor broedse legbavianen in dierentuinen. Om maar wat te noemen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 00:14:14 #105
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_115848866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 00:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten kunnen? Misschien vindt de PVDD privacy wel onbelangrijk (ik weet dat het niet zo is, dit is niet meer dan een voorbeeld) en kunnen ze op die manier in onderhandelingen zaken afdwingen onder het mom 'ok, die privacybeperkende maatregel gaan we je mee aan een meerderheid helpen, maar dan willen we wel een biefstukbelasting'.

Én, ze zouden tegen elkaars standpunt kunnen zijn. Wie weet is een groot deel van de piraten wel faliekant tegen extra geld uitgeven aan viersterren-stallen voor broedse legbavianen in dierentuinen. Om maar wat te noemen.
Dat laatste zou kunnen. Echter kan dat eerste als partij een keuze zijn die je maakt "ik heb nu 2 speerpunten".
Eventuele vleesliefhebbende alu-hoedjes kunnen dan zelf die afweging vast maken: dan maar iets meer geld voor mijn vlees, maar dan kan dat aluhoedje tenminste af.

Maar samen sta je sterk. Ik zou veel eerder op zo'n 2 thema partij stemmen dan op een 1 thema partij
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_115851376
Als jij liever voor blije dieren en behoud van vrijheid stemt is dat prima, maar dat zegt totaal niets over anderen. Die combinatie verliest geheid stemmen simpelweg omdat veel vegetariers piraten niet serieus nemen, en veel piraten vegans niet serieus nemen.

Dit nog los van het feit dat zowel de PvdD als de PP allang geen one-issue partij zijn. In het geval van PvdD was dat duidelijk for the better, voor de PP moet dat liquid democracy zich nu gaan bewijzen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_115854570
Terugluisteren: Dirk Poot bij Radio 1 *O*

http://www.radio1.nl/teru(...)erugluisteren_hour=0
pi_115890876
quote:
ben aan het luisteren! Nu halverwege. Goed interview!
pi_115912468
Ik heb het een weekje overwogen, maar ik denk dat ik toch maar voor een partij uit de gevestigde orde kies in plaats van de PP. Er is mij nog te veel onduidelijkheid over de mensen en de motieven achter deze partij. Ik wens ze desondanks alle succes toe :)
pi_115912907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Bigs het volgende:
Ik heb het een weekje overwogen, maar ik denk dat ik toch maar voor een partij uit de gevestigde orde kies in plaats van de PP. Er is mij nog te veel onduidelijkheid over de mensen en de motieven achter deze partij. Ik wens ze desondanks alle succes toe :)
Mocht je vragen hebben over motieven of wie er achter de partij zitten: https://www.piratenpartij.nl/live-chat
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:44:11 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115912913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Bigs het volgende:
Wat voor duistere motieven zouden er kunnen zijn? En waarom zouden de mensen en de motieven beter zijn bij andere partijen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_115922771
Laat ik het anders zeggen: Ik voel er niks voor om te stemmen op een one-issue partij als er de komende kabinetsperiode allerlei ingrijpende beslissingen moeten worden genomen en die partij daar geen mening over heeft. Fluid Democracy is een mooi ideaal, maar ik moet nog maar zien of het tot een eenduidige en realistische visie leidt. Dan kies ik deze ronde liever voor een traditionele partij wiens programma in grote lijnen en/of op belangrijke punten overeenstemt met mijn wensen, zodat ik die met vertrouwen mij kan laten vertegenwoordigen en me zelf lekker met andere dingen bezig kan houden.
pi_115924807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:39 schreef Bigs het volgende:
Laat ik het anders zeggen: Ik voel er niks voor om te stemmen op een one-issue partij als er de komende kabinetsperiode allerlei ingrijpende beslissingen moeten worden genomen en die partij daar geen mening over heeft. Fluid Democracy is een mooi ideaal, maar ik moet nog maar zien of het tot een eenduidige en realistische visie leidt. Dan kies ik deze ronde liever voor een traditionele partij wiens programma in grote lijnen en/of op belangrijke punten overeenstemt met mijn wensen, zodat ik die met vertrouwen mij kan laten vertegenwoordigen en me zelf lekker met andere dingen bezig kan houden.
Meh, naar mijn idee komen geen van de partijen met echte oplossingen voor deze globale systeemcrisis. Wat natuurlijk lastig is als politieke partij van een klein land, maar geef dat dan gewoon toe. Kan ik netzogoed op een semi one-issue partij stemmen.
What Would Goku Do
pi_115926759
Op dit moment hebben we nog maar 33 15 leden nodig voor de 1000 leden grens :)
Zie de leden-o-meter https://www.piratenpartij.nl/

[ Bericht 4% gewijzigd door AnimeFan op 23-08-2012 22:21:59 ]
pi_115928887
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 21:50 schreef AnimeFan het volgende:
Op dit moment hebben we nog maar 33 15 leden nodig voor de 1000 leden grens :)
Zie de leden-o-meter https://www.piratenpartij.nl/
We kunnen allemaal niet meer wachten :D historisch moment *O* _O_
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:29:59 #116
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_115929288
quote:
Dat is waarom ik een hekel heb aan GeenStijl :)
Best zielig voor een scoop
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_115929647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:29 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dat is waarom ik een hekel heb aan GeenStijl :)
Best zielig voor een scoop
Ach, het is GeenStijl.
Brusselmans van hun redactie stemt zelf Piratenpartij.
pi_115930398
Duizend leden gehaald :D
pi_115930563
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef AnimeFan het volgende:
Piratenpartij 4 life _O_
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:54:00 #120
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115930667
Ik vind de Piratenpartij een sympathieke partij, maar het programma is mij (nog) niet breed genoeg en ik ben al lid van D66. Ik vind de standpunten aangaande privacy van de burgers en hervorming van de auteurrechten wel standpunten waarin ik mij kan vinden.

BTW: Gefeliciteerd met het halen van de duizend leden en ik hoop dat jullie een zetel halen bij de Tweede Kamerverkiezingen. w/
pi_115930827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vind de Piratenpartij een sympathieke partij, maar het programma is mij (nog) niet breed genoeg en ik ben al lid van D66. Ik vind de standpunten aangaande privacy van de burgers en hervorming van de auteurrechten wel standpunten waarin ik mij kan vinden.

BTW: Gefeliciteerd met het halen van de duizend leden en ik hoop dat jullie een zetel halen bij de Tweede Kamerverkiezingen. w/
We gaan voor de 3 zetels *O*
  donderdag 23 augustus 2012 @ 23:02:18 #122
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115931147
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:56 schreef Computerfluisteraar het volgende:

We gaan voor de 3 zetels *O*
Go for it. ^O^
pi_115931876
Hier ligt Poot, hij is dood.
Leukste grafschrift ooit.

/verkapte tvp
“An interesting thing is a good thing.”
pi_115934648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Hier ligt Poot, hij is dood.
Leukste grafschrift ooit.

/verkapte tvp
Verkapte doodsverwensing bedoel je? :P
pi_115935707
Hij was te leuk om te laten.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_115936918
Leuk blog van iemand die verder keek dan de naam Piratenpartij:

quote:
Stemmen op de nieuwkomers? De Piratenpartij? De Partij voor de Dieren? Zoals zoveel Nederlanders nam ik niet eens de moeite om er naar te kijken, omdat ik zelf al een beeld invulde bij alleen het lezen van de namen van deze partijen.
http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/
pi_115937164
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 01:10 schreef AnimeFan het volgende:
Leuk blog van iemand die verder keek dan de naam Piratenpartij:

[..]

http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/
http://vandraeckensteijn.(...)/fuck-de-kieswijzer/ :P

en nee, stiekem kon ik het internet nog even niet met rust laten :@
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 07:56:45 #128
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_115940921
quote:
14s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:49 schreef AnimeFan het volgende:
Gefeliciteerd! w/
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_115949380
http://www.nd.nl/artikele(...)j-telt-duizend-leden
quote:
.. De partij die zich sterk maakt voor privacybescherming en internetvrijheid hoopt twee tot drie zetels te halen bij de verkiezingen. In de meest recente peilingen staan de piraten echter op nul zetels.
Beetje jammer dat ze peilingen van de Hond niet meetellen.
Zie laatste peiling PDF: http://www.peil.nl/?3602 nog steeds een zetel.
pi_115949444
Ik gok dat het inderdaad op 1 zetel komt na de verkiezingen. :P
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:18:16 #131
132191 -jos-
Money=Power
pi_115951207
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_115951959
quote:
Dirk Poot doet het beter dan die interviewer :P
pi_115955445
De Speld: Piratenpartij stuurt aan op tweestrijd met VVD
SATIRE - De Speld − 22/08/12, 17:10 ;)

SATIRE De verkiezingen van 12 september worden een tweestrijd tussen de VVD en de Piratenpartij. Dat stelt Piratenpartij-leider en premierskandidaat Dirk Poot: 'De tegenstellingen tussen ons en de VVD zijn levensgroot, dus we zullen er alles aan doen om die strijd te winnen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)strijd-met-VVD.dhtml

De speld heeft natuurlijk ook z,n eigen stemwijzer.

http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds
Albert Einstein
pi_115990483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:59 schreef Bet_T het volgende:
De Speld: Piratenpartij stuurt aan op tweestrijd met VVD
SATIRE - De Speld − 22/08/12, 17:10 ;)

SATIRE De verkiezingen van 12 september worden een tweestrijd tussen de VVD en de Piratenpartij. Dat stelt Piratenpartij-leider en premierskandidaat Dirk Poot: 'De tegenstellingen tussen ons en de VVD zijn levensgroot, dus we zullen er alles aan doen om die strijd te winnen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)strijd-met-VVD.dhtml

De speld heeft natuurlijk ook z,n eigen stemwijzer.

http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/
Leuk artikel idd :)

http://www.nu.nl/media/2892649/wilders-uitdaging-koefnoen.html
quote:
"Toen ik ook alle kleine partijen meenam, kwam de Piratenpartij eruit", zegt een verbaasde Groot.
pi_115999342
quote:
quote:
"Terwijl ik helemaal niets heb met het auteursrecht vrijgeven op het internet. Ze moeten juist afblijven van mijn spullen!"
Hervormen != afschaffen.. :')
pi_116012385
Lief dat we ook 50plus doen he?

[ Bericht 1% gewijzigd door AnimeFan op 26-08-2012 01:43:27 ]
  zondag 26 augustus 2012 @ 01:55:52 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_116012724
Maandag 27-8 live gesprek met Dirk Poot van de Piratenpartij

Als je vragen hebt aan de lijsttrekker van de Piratenpartij, drop ze in dat topic.
pi_116012741
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
pi_116012790
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.
(VVD is immers allang niet meer liberaal te noemen en PVV is niet bepaald democratisch).
Maar dit mag je vinden en je deelt de mening van VVD'er Ton Elias hierover:
  zondag 26 augustus 2012 @ 02:08:14 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116012914
quote:
Dat is het enige positieve aan dit soort flutpartijtjes.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_116012976
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 02:00 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.
(VVD is immers allang niet meer liberaal te noemen en PVV is niet bepaald democratisch).
Maar dit mag je vinden en je deelt de mening van VVD'er Ton Elias hierover:
Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.
pi_116013052
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 02:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.
Had idd wel wat assertiever gemogen.
pi_116013577
quote:
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.

Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
pi_116022112
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:

[..]

PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.

Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..
Hebben ze dan niks geleerd?
quote:
Veel aandacht kreeg Gonggrijp in 2006 als initiatiefnemer van Wij vertrouwen stemcomputers niet. Deze actiegroep was van mening dat de in Nederland gebruikte stemcomputers eenvoudig te compromitteren waren. Volgens haar zijn eerlijke en controleerbare verkiezingen niet te garanderen met de huidige stemcomputers.
De acties van de groep leidden tot de terugkeer naar het stembiljet en het rode potlood.
pi_116023114
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:

D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.

Geen enkele vrijheid komt zonder grenzen of beperkingen en dat is maar goed ook. Je zult toch altijd moeten (kunnen) toezien op grove wetsovertredingen en criminele activiteiten.
pi_116023955
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.

Geen enkele vrijheid komt zonder grenzen of beperkingen en dat is maar goed ook. Je zult toch altijd moeten (kunnen) toezien op grove wetsovertredingen en criminele activiteiten.
Laten we gewoon een hokje van PvdA of D66 rood kleuren en ons vier jaar lang stil houden. :)

zondag 26 augustus 2012 @ 14:49:28 #147
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116024013
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:06 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..
Hebben ze dan niks geleerd?

[..]

Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.

Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
pi_116024063
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.

Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
quote:
Een voorbeeld: één van de grootste bekende verkiezingsfraudes uit de Nederlandse geschiedenis is het geval van raadslid Guus te M. uit de Brabantse gemeente Landerd. Deze goede man was kandidaat, en was tevens het stembureaulid dat de Nedap stemcomputer bediende in een stembureau. Op deze stemcomputer kreeg hij veel meer stemmen dan redelijkerwijs te verwachten was, 180 stuks. In de rest van de gemeente werd een handjevol voorkeursstemmen op hem uitgebracht. Deze Guus had tijdens de verkiezingsdag last van zijn rug en dus veel voor de stemcomputer rondgelopen, en veel kiezers herinneren zich dat het leek alsof ze helemaal niet konden stemmen. In eerste aanleg werd deze Guus wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken maar in hoger beroep werd hij alsnog veroordeeld.
Met stembiljetten is het een stuk lastiger om in één stembureau zoveel stemmen te stelen. En om in alle stembureaus fraude te plegen vergt hele grote samenzweringen die meestal aan het licht komen. Met stemcomputers hoef je alleen maar een handjevol slimme techneuten te hebben en je kunt stemcomputers in hele steden tegelijk laten liegen terwijl het gedrukt wordt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 14:53:54 #149
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116024215
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:50 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Waarom is een kandidaat dan ook stembureaulid? Was ik überhaupt al niet mee akkoord gegaan als stemmer. Lijkt me dus dat de schuld niet helemaal toe te wijzen is aan de computers, maar je hebt wel een punt. Het gaat met computers inderdaad wel een stukje gemakkelijker dan het vervalsen van papieren.
pi_116024322
quote:

[..]

Het probleem met de stemcomputers is dat de gebruikte algoritmes geheim zijn. Jij drukt op een knopje en neemt aan dat jouw stem geregistreerd wordt, maar dat kun je niet controleren.
Bij het tellen van de stemmen neem je aan dat alle geregistreerde stemmen worden opgeteld, maar ook dat kun je niet concluderen.

Bij een papieren stem, kun je controleren dat op het briefje dat je in de stembus duwt de door jou uitgebrachte stem staat. Ook kun je, indien je daarvoor de moeite zou nemen, aanwezig zijn bij het tellen, zodat je kunt controleren dat alle uitgebrachte stemmen worden meegeteld.
pi_116026287
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:48 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Laten we gewoon een hokje van PvdA of D66 rood kleuren en ons vier jaar lang stil houden. :)

Leuk filmpje, tot 1:53 minuten, want dan wordt een enorme onzinbewering gedaan. Natuurlijk kan de burger wel invloed uitoefenen. Burgers kunnen lid worden van politieke partijen en kunnen tussentijds de koers van hun partij bijsturen. Ook kunnen ze een burgerinitiatief starten.

Overigens zou directe democratie anno 2012 niet werken. Het is goed dat politici de lijn uitzetten voor een paar jaar. Burgers zijn vaak zo slecht geïnformeerd over politiek en politieke vraagstukken dat daar onmogelijk kwalitatief goede beslissingen uit voort kunnen komen.

Uit het stemgedrag van burgers blijkt trouwens ook dat men niet op dit soort systemen zit te wachten. Bij eerdere verkiezingen deden ook partijen mee die dit soort systemen wilden invoeren. Zonder succes; ze hebben nog niet eens een zetel behaald. Ook dat is democratie: de burger zit hier niet op te wachten. Leer ermee leven.
pi_116033321
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is.
...
En Hitler investeerde in een goede infrastructuur om van Duitsland een economische grootmacht te maken. Is hij dus daarom voornamelijk bekend als de hoeksteen van een sterk Duitsland?

Een kansloze generalisatie is het. Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:

Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)
OV-chipkaart: PvdA, D66
Vingerafdrukkendatabase: PvdA
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: PvdA, D66
DNA afstaan veroordeelden: PvdA, D66
Elektronisch patientendossier: PvdA D66
Preventief foullieren: PvdA (D66 zich weer onthouden)
Identificatieplicht: PvdA, D66

Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.

De PvdA had in 2010 welgeteld 1 persoon die enigszins verstand had van privacy met betrekking tot het informatietijdperk waarin we nu leven, en die stond op de kieslijst ergens tussen nummertje 20 en 40. Dat geeft precies aan hoe belachelijk onbelangrijk gevestigde partijen denken over (het bewaken van) vrijheid.
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:39:12 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116033339
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leuk filmpje, tot 1:53 minuten, want dan wordt een enorme onzinbewering gedaan. Natuurlijk kan de burger wel invloed uitoefenen. Burgers kunnen lid worden van politieke partijen
en ze kunnen er zelfs 1 oprichten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:39:52 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_116033361
Het is dan ook een non-issue.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:41:02 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116033407
quote:

[..]

Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren.
Maar dat kan iedereen zijn. Bijvoorbeeld hippies of journalisten die kritisch staan tegenover het democratisch proces.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116034100
quote:
13s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
Een kansloze generalisatie is het. Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:

Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)

Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.
De lijst maatregelen die jij bundelt onder het kopje "privacy" is minstens zo generaliserend als mijn stelling. Met de meeste van de genoemde maatregelen ben ik het trouwens eens:

Financiele data openbaar voor de VS: geen bezwaar tegen
OV-chipkaart: geen bezwaar tegen, vind alleen de kaart zelf nogal overbodig
Vingerafdrukkendatabase: prima zaak!
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: niks mis mee.
DNA afstaan veroordeelden: prima zaak!
Elektronisch patientendossier: prima zaak! zeer wenselijk zelfs.
Preventief foullieren: niks mis mee
Identificatieplicht: niks mis mee
pi_116034169
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De lijst maatregelen die jij bundelt onder het kopje "privacy" is minstens zo generaliserend als mijn stelling. Met de meeste van de genoemde maatregelen ben ik het trouwens eens:

En daarmee heb jij weinig te zoeken in dit topic ;)
Je zal mij ook niet het PvDA topic zien kapen.
pi_116034286
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:01 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

En daarmee heb jij weinig te zoeken in dit topic ;)
Je zal mij ook niet het PvDA topic zien kapen.
Waarom zou ik hier niet een mening mogen geven? Ik kaap geen topic, ik geef slechts aan dat de Piratenpartij een nogal overbodige beweging is die alleen maar voor meer versplintering op links zorgt. Ze trekken vooral stemmen weg van linkse partijen. Zie ook clubs als de Partij voor de Dieren.
pi_116034341
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom zou ik hier niet een mening mogen geven? Ik kaap geen topic, ik geef slechts aan dat de Piratenpartij een nogal overbodige beweging is die alleen maar voor meer versplintering op links zorgt. Ze trekken vooral stemmen weg van linkse partijen. Zie ook clubs als de Partij voor de Dieren.
Privacy en persoonlijke vrijheid lijkt voor jou een non-issue te zijn.
Om nog maar te zwijgen over burgerparticipatie, waarvan jij zegt dat burgers dat al genoeg hebben.
Dit zijn de kernthema's van PP en als jij je daar niet in kan vinden, is het niet zo gek dat de partij in jouw ogen overbodig is.
Daar kan ik niet echt over discussiëren.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:14:17 #160
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116034587
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef AnimeFan het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over burgerparticipatie, waarvan jij zegt dat burgers dat al genoeg hebben.
Dit zijn de kernthema's van PP en als jij je daar niet in kan vinden, is het niet zo gek dat de partij in jouw ogen overbodig is.
Daar kan ik niet echt over discussiëren.
Voor mij is het niet alleen een non-issue, maar zelfs onwenselijk. Ik begrijp dat mensen persoonlijke zaken privé willen houden, maar toenemende vrijheid en daarmee nog verder toenemende individualisering van de Nederlandse samenleving vind ik niet een wenselijk idee. Ik ben juist meer iemand die vindt dat private samenwerking en tolerantie weer wat meer terug moet komen in Nederland. Genoeg partijen die daar ook zo over denken. Piratenpartij is daarmee dus niet voor mij.

Moet wel zeggen dat ze bijvoorbeeld met de online leerstof, liquid feedback en tranparantere overheid goede punten te pakken hebben. Die punten zal ik ook zeker steunen. ^O^
pi_116034942
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:07 schreef AnimeFan het volgende:
Dit zijn de kernthema's van PP en als jij je daar niet in kan vinden, is het niet zo gek dat de partij in jouw ogen overbodig is. Daar kan ik niet echt over discussiëren.
Privacy is voor mij geen non-issue. Ik signaleer alleen dat nogal veel zaken onder het begrip privacy worden gehangen; een soort devaluatie van het begrip. Of anders gezegd: de ernst van de privacyschending wordt flink overdreven.

Maar goed, de uitslag op 12 september zal het uitwijzen: als de Piratenpartij meer dan 75 zetels haalt, zitten burgers massaal te wachten op voortdurende participatie. Zo niet, dan interesseert het burgers niet of hebben ze - zeer waarschijnlijk - het PP-verkiezingsprogramma niet gelezen. Ook dat is democratie hè...
pi_116035208
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Privacy is voor mij geen non-issue. Ik signaleer alleen dat nogal veel zaken onder het begrip privacy worden gehangen; een soort devaluatie van het begrip. Of anders gezegd: de ernst van de privacyschending wordt flink overdreven.

Maar goed, de uitslag op 12 september zal het uitwijzen: als de Piratenpartij meer dan 75 zetels haalt, zitten burgers massaal te wachten op voortdurende participatie. Zo niet, dan interesseert het burgers niet of hebben ze - zeer waarschijnlijk - het PP-verkiezingsprogramma niet gelezen. Ook dat is democratie hè...
Daar gaat het niet om.
Democratie 3.0 wordt nu binnen de partij gebruikt.
We hopen natuurlijk wel dat andere partijen dit overnemen, en D66 en Groenlinks zijn hier ook druk mee bezig, maar dat is niet waar we het nu voor willen inzetten. Op de lange termijn hopen we inderdaad onszelf overbodig te maken doordat alle partijen de kernthema's hebben overgenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnimeFan op 26-08-2012 19:39:34 ]
pi_116045299
quote:

[..]

Sorry, maar als je zelfs die items niet onder de noemer privacy schaart dan heb je totaal geen idee wat die term inhoudt. Andere mensen hebber er wel gevoel voor, en met die opvatting staan de meeste partijen loodrecht op de piratenpartij, en is het dus zeker geen overbodige partij.

Dat is geen mening; dat is een definitieverschil op zijn minst, en een verschil in inzicht op zijn hoogst.
pi_116045699
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:14 schreef Belabor het volgende:
...
Voor mij is het niet alleen een non-issue, maar zelfs onwenselijk. Ik begrijp dat mensen persoonlijke zaken privé willen houden, maar toenemende vrijheid en daarmee nog verder toenemende individualisering van de Nederlandse samenleving vind ik niet een wenselijk idee. Ik ben juist meer iemand die vindt dat private samenwerking en tolerantie weer wat meer terug moet komen in Nederland.
...
Ik snap niet wat je met private samenwerking bedoelt, maar zie ook totaal niet in hoe een overheid die geeft om privacy, tolerantie juist zou tegenwerken. M.i. is het juist precies andersom (geen wietpas, geen registratie als prostituee(-bezoeker), etc.).
pi_116046473
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
als de Piratenpartij meer dan 75 zetels haalt, zitten burgers massaal te wachten op voortdurende participatie.
Onzin. De verkiezingsuitslag wordt door zoveel andere factoren beinvloed. Bekendheid van een partij, uitnodigingen voor tv-programma's, of de lijsttrekker een lekker ding is, etc. Heláás, zou ik zeggen; in een ideale wereld begreep iedere kiezer de belangrijkste punten van alle partijen en kon daarin een weloverwogen besluit maken.

In een ideale wereld leven we niet, alleen.
pi_116047259
Even een persoonlijke reactie; geen idee in hoeverre de piratenpartij het hierover met mij eens is.

quote:

[..]

Waarom niet? Wat moeten ze met onze financiele data? Terrorismebestrijding? Dat kunnen we zelf ook wel.
quote:
Het systeem is prima, maar waarom zou je per reiziger moeten opslaan waarheen die reist? Dat doet er toch totaal niet toe? Private partijen hebben daar niets mee te maken en met een beetje pech ligt de hele boel op straat.
quote:
Nee, gegevens opslaan van mensen die niets hebben misdaan is gewoonweg belachelijk. 1 van de pijlers van onze rechtstaat is juist dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel wordt bewezen. Wáárom zou je er bij voorbaat van uitgaan dat iemand zich mogelijk schuldig gaat maken aan een misdaad?
quote:
Waarom? Als het een misdadiger betreft moet inderdaad de telefoon getapt moeten kunnen worden en dat is prima mogelijk als een rechter het goedkeurt. De rechter voorkomt daardoor willekeur.
quote:
Iemand die al veroordeeld is, is niet onschuldig dus dit moet kunnen.
quote:
Zeer wenselijk, maar er moet béter over privacybescherming worden nagedacht. Waarom zou een tandarts moeten weten dat ik aan de antidepressiva ben (om maar wat te noemen). Dat is een zaak voor mijn eigen huisarts en eventueel een ziekenhuis of apotheek.

Alleen degenen waarvan ík wil dat ze het kunnen lezen, moeten dat ook daadwerkelijk kunnen. Dat is helemaal niet moeilijk te realiseren; je zou het bijvoorbeeld kunnen koppelen aan een zorgpas die je kunt afgeven aan diegenen die toegang moeten hebben tot jouw patientendossier.

Daarnáást zou je kunnen overwegen of artsen op de spoedeisende hulp dit altijd kunnen inzien met een artsgebonden pas.

quote:
Wederom: je kunt er níet vanuit gaan dat iemand per definitie een misdadiger is. Preventief fouilleren zou wat mij betreft zoveel mogelijk moeten worden beperkt.
quote:
Ben ik het mee eens, maar er mag niet 'zomaar' om een ID-kaart gevraagd worden. De ID-kaart vragen op het moment dat iemand een boete uitgeschreven krijgt, lijkt me niet meer dan redelijk.
pi_116067548
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
wil jij zeker weten dat je stem goed wordt getelt, dan kan je gewoon zodra het stemlokaal sluit binnenlopen en rustig toekijken hoe de stemmen geteld worden, en of daarmee gefraudeerd word.

vergelijk dat met een computersysteem, waar je alleen kan zien hoe er op een mooie rode knop wordt gedrukt, en je maar moet vertrouwen dat de computer eerlijk geprogrammeerd is.

quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

de 2 zetels die de pvdd heeft weggekaapt van andere linkse partijen(do the math: op welk moment hebben de 2 zetels van pvdd ervoor gezorgd dat een coalitie ineens net niet ipv net wel mogelijk was op links?) hebben er wel voor gezorgd dat dierenwelzijn continue op de agenda staat, dat er continue in de kamer op gehamerd word. dat bij een slecht voorstel er in elk geval één partij is die zwaar commentaar erop levert.

bovendien: waarom zou de piratenpartij alleen van links stemmen snoepen? ik kan me goed voorstellen dat er ook rechtse mensen om privacy geven.
pi_116079172

[ Bericht 100% gewijzigd door AnimeFan op 27-08-2012 20:02:43 ]
pi_116081194
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:10 schreef Asphias het volgende:

[..]

wil jij zeker weten dat je stem goed wordt getelt, dan kan je gewoon zodra het stemlokaal sluit binnenlopen en rustig toekijken hoe de stemmen geteld worden, en of daarmee gefraudeerd word.

vergelijk dat met een computersysteem, waar je alleen kan zien hoe er op een mooie rode knop wordt gedrukt, en je maar moet vertrouwen dat de computer eerlijk geprogrammeerd is.

[..]

de 2 zetels die de pvdd heeft weggekaapt van andere linkse partijen(do the math: op welk moment hebben de 2 zetels van pvdd ervoor gezorgd dat een coalitie ineens net niet ipv net wel mogelijk was op links?) hebben er wel voor gezorgd dat dierenwelzijn continue op de agenda staat, dat er continue in de kamer op gehamerd word. dat bij een slecht voorstel er in elk geval één partij is die zwaar commentaar erop levert.

bovendien: waarom zou de piratenpartij alleen van links stemmen snoepen? ik kan me goed voorstellen dat er ook rechtse mensen om privacy geven.
Zo is het.
Twee jaar geleden was het PvdA of VVD, maar het verschil tussen die twee is zo klein dat het weinig had uitgemaakt in het uiteindelijke beleid. PVV was het linkse geweten van kabinet Rutte. Kabinet Cohen PvdA(m), GL(l), VVD(r), D66(r) had uiteindelijk veel rechtser geweest. Er is nu iig een verbod op de plofkip, en het gebruik van legbatterijeieren wordt vanaf 2013 geheel verboden.
Kleine partijen verkwanselen hun idealen niet om op het pluche te zitten.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_116081760
Nou ik ben eigenlijk alleen maar meer gaan twijfelen beetje algemene antwoorden waar je alle kanten mee op kan en dus een partij die als ze wat kunnen meebeslissen en een partij puntje erdoor kunnen krijgen een politiek besluit accepteren die ons geld kunnen kosten.

Wat internet vrijheid betreft zit je wel goed
pi_116082166
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Debeul het volgende:
Nou ik ben eigenlijk alleen maar meer gaan twijfelen beetje algemene antwoorden waar je alle kanten mee op kan en dus een partij die als ze wat kunnen meebeslissen en een partij puntje erdoor kunnen krijgen een politiek besluit accepteren die ons geld kunnen kosten.

Wat internet vrijheid betreft zit je wel goed
Daarom moet deze partij in de Kamer. Een bewindspersoon is verplicht om Kamervragen te beantwoorden, ik verheug me nu al op een confrontatie tussen Poot en digibeet Opstelten.
Er is veel te verbeteren, ik moedig diefstal niet aan, maar het is te veel de andere kant doorgeschoten. Een gekochte CD mag je niet in het openbaar draaien om maar eens een voorbeeld te noemen.
pi_116082417
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:02 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Daarom moet deze partij in de Kamer. Een bewindspersoon is verplicht om Kamervragen te beantwoorden, ik verheug me nu al op een confrontatie tussen Poot en digibeet Opstelten.
Er is veel te verbeteren, ik moedig diefstal niet aan, maar het is te veel de andere kant doorgeschoten. Een gekochte CD mag je niet in het openbaar draaien om maar eens een voorbeeld te noemen.
Oke maar daar stopt de wereld niet met internet en je gratis gejatte mp3tje Europa hypotheek pensioenen gezondheidszorg euro enz enz.
Ook daar moet een partij duidelijke standpunten innemen wat heb ik aan internet vrijheid als ik dadelijk geen computer meer kan betalen?
pi_116082600
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:07 schreef Debeul het volgende:

[..]

Oke maar daar stopt de wereld niet met internet en je gratis gejatte mp3tje Europa hypotheek pensioenen gezondheidszorg euro enz enz.
Ook daar moet een partij duidelijke standpunten innemen wat heb ik aan internet vrijheid als ik dadelijk geen computer meer kan betalen?
Een aflevering van een serie die komende avond in de VS wordt uitgezonden is pas over een jaar of drie hier te zien op een onmogelijk tijdstip op Net5, slordig vertaald, tig keer onderbroken door reclame, en als er niet genoeg kijkers zijn, dan stoppen ze gewoon midden in het seizoen.
Ik weet het aanbod van HBO-Nederland niet (wordt momenteel nog niet door UPC aangeboden), maar ik zou er een euro voor overhebben als die euro naar de makers van de betreffende serie gaat. (20 afleveringen per seizoen, 20 x 1 euro, gelijk aan de prijs van de seizoens-dvd's).
Helaas werkt het niet zo, er is geen systeem om internationaal kleine transacties te doen zonder dat daar enorm veel transactiekosten bijkomen.
pi_116082747
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:04 schreef Stefan het volgende:
Dirk

Geen idee of je dit of iets dergelijks al hebt geantwoord, val er net in

1/3e zegt op onze poll te overwegen op julllie te stemmen
1/3e FOK!kers overweegt Piratenpartij

Hebben jullie capabele mensen genoeg als de PP echt groot wordt of krijgen we LPF toestanden?
Is dat veel of juist weinig? :@
pi_116082848
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een aflevering van een serie die komende avond in de VS wordt uitgezonden is pas over een jaar of drie hier te zien op een onmogelijk tijdstip op Net5, slordig vertaald, tig keer onderbroken door reclame, en als er niet genoeg kijkers zijn, dan stoppen ze gewoon midden in het seizoen.
Ik weet het aanbod van HBO-Nederland niet (wordt momenteel nog niet door UPC aangeboden), maar ik zou er een euro voor overhebben als die euro naar de makers van de betreffende serie gaat. (20 afleveringen per seizoen, 20 x 1 euro, gelijk aan de prijs van de seizoens-dvd's).
Helaas werkt het niet zo, er is geen systeem om internationaal kleine transacties te doen zonder dat daar enorm veel transactiekosten bijkomen.
Je snapt toch wel dat een zender een serie moet inkopen en dat men achterloopt t.o.v Amerika is gewoon omdat veel series op betaal zenders in Amerika worden uitgezonden.
Wacht 1 of 2 seizoenen en je kan de serie veel goedkoper inkopen als zender.
pi_116083067
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:17 schreef Debeul het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat een zender een serie moet inkopen en dat men achterloopt t.o.v Amerika is gewoon omdat veel series op betaal zenders in Amerika worden uitgezonden.
Wacht 1 of 2 seizoenen en je kan de serie veel goedkoper inkopen als zender.
Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.
:@ ik voel me echt heel schuldig als ik download, want dan tel ik niet mee als kijker, wat uiteindelijk lijdt tot het beëindigen van die serie.
pi_116083290
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.
:@ ik voel me echt heel schuldig als ik download, want dan tel ik niet mee als kijker, wat uiteindelijk lijdt tot het beëindigen van die serie.
Nou ik ben niet heiliger dan de paus hoor gewoon nieuwsgroepen en je kan de nieuwste series ook gewoon kijken.
pi_116084100
Toch ernstig aan het overwegen om op de PP te stemmen!
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_116084128
quote:
_O_ LazyTown _O_
pi_116087437
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:37 schreef Seamonkey- het volgende:
Toch ernstig aan het overwegen om op de PP te stemmen!
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_116087624
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:15 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Is dat veel of juist weinig? :@
God. 14 jarigen ook. :P De LPF kwam op en had één sterke leider (Pim Fortuyn, goedlachse homo :P). Toen hij werd vermoord behaalde de LPF door enorm veel proteststemmen een gigantisch aantal zetels. Dat is faliekant verkeerd gelopen omdat door het wegvallen van de leider alle structuur in de partij wegviel. Verder bestond de partij voornamelijk uit ongeleide projectielen, namelijk.
pi_116094610
Ik ga waarschijnlijk toch op de piratenpartij stemmen. Geen van de gevestigde partijen hebben een programma waar ik het mee eens kan zijn. Ofwel hebben ze infrastructureel domme oplossingen, ofwel sociale zekerheid of ze zijn ontiegelijk bekrompen.
De piratenpartij lijkt op alledrie de punten van mij geen negatief oordeel te krijgen, en dat is de enige..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_116094947
Ben normaliter niet zo van de one-issue partijen, maar omdat de gevestigde partijen op dit gebied verzaken denk ik dat ik toch op de PP ga stemmen.
pi_116095032
Kan me in de privacystandpunten van de piratenpartij prima vinden, maar hun radicale kijk op intellectueel eigendomsrecht maakt het een no-go. Downloaden moet je niet verbieden (niet te handhaven zonder inbreuk op burgerrechten te maken), maar het blijven aanpakken van torrentsites en andere verspreiders van content is wat mij betreft prima: het zorgt ervoor dat de gemiddelde consument uitwijkt naar legale alternatieven als spotify, die wél recht doen aan de maker.

Wat betreft privacy zit je bij D66 en GroenLinks ook prima. Vooral D66 heeft zich in het Europese Parlement enorm op privacy geprofileerd.
pi_116095054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
Kan me in de privacystandpunten van de piratenpartij prima vinden, maar hun radicale kijk op intellectueel eigendomsrecht maakt het een no-go. Downloaden moet je niet verbieden (niet te handhaven zonder inbreuk op burgerrechten te maken), maar het blijven aanpakken van torrentsites en andere verspreiders van content is wat mij betreft prima: het zorgt ervoor dat de gemiddelde consument uitwijkt naar legale alternatieven als spotify, die wél recht doen aan de maker.
De platenmaatschappij bedoel je.
pi_116095069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 02:38 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

De platenmaatschappij bedoel je.
Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.

En als je als artiest je muziek écht vrij wil geven kan dat altijd, ook binnen het huidige stelsel. Zie bijv. Creative Commons. Hervorming mag wel, rechten beschermen tot 70 jaar na iemands dood is overdreven, maar het basisprincipe van auteursrecht is wmb prima.

Het idee dat je andermans werk zonder zijn of haar toestemming maar gratis mag consumeren en dat alles van iedereen is hoort eerder thuis in Noord-Korea dan in een land waar we mensen belonen voor de tijd en energie die ze in hun werk steken.

[ Bericht 4% gewijzigd door _dirkjan_ op 28-08-2012 02:49:13 ]
pi_116095159
Daarnaast zie ik ook niet hoe er in nieuwe medicijnen geïnvesteerd blijft worden als we patenten afschaffen. Je zou als medisch bedrijf wel gek zijn om in innovatie te investeren, beter wacht je tot je concurrent wat uitvindt, en breng je dat medicijn goedkoper op de markt. Afschaffen patenten - met uitzondering van patenten op arbitraire zaken - leidt tot stagnatie.
pi_116095324
quote:
Ze zijn tegen marktwerking in de zorg
Marktwerking in de zorg zorgt voor bizarre situaties waarbij elk ziekenhuis het beste wil zijn, alle mogelijke operaties wil kunnen bieden en miljoenen besteedt aan apparatuur. We moeten geen marktwerking in de zorg willen. Winst maken op zorg is immoreel. Een goede samenwerking tussen ziekenhuizen is van belang en dat realiseer je niet door het maken van winst ten koste van andere ziekenhuizen.
Daar ben ik het volledig mee eens. De zorg hoort wat mij betreft in handen te zijn van de staat. Evenals de nutsbedrijven (bijv. waterleveranciers).
pi_116095341
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 02:39 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.

En als je als artiest je muziek écht vrij wil geven kan dat altijd, ook binnen het huidige stelsel. Zie bijv. Creative Commons. Hervorming mag wel, rechten beschermen tot 70 jaar na iemands dood is overdreven, maar het basisprincipe van auteursrecht is wmb prima.

Het idee dat je andermans werk zonder zijn of haar toestemming maar gratis mag consumeren en dat alles van iedereen is hoort eerder thuis in Noord-Korea dan in een land waar we mensen belonen voor de tijd en energie die ze in hun werk steken.
De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?

De 360-deals zijn helemaal schandalig, maar goed daar gaat het me ook niet om. Ik hoop gewoon dat de PP een aantal zaken op de politieke agenda kan zetten, beter dan de traditionele partijen tot nu toe gedaan hebben.
pi_116095363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 03:09 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?

De 360-deals zijn helemaal schandalig, maar goed daar gaat het me ook niet om. Ik hoop gewoon dat de PP een aantal zaken op de politieke agenda kan zetten, beter dan de traditionele partijen tot nu toe gedaan hebben.
Hoe zorg je dat artiesten nog van hun werk kunnen leven zonder dat hun rechten beschermd worden? Of ze nu uitgezogen worden door de platenmaatschappijen of door de consumenten maakt natuurlijk niks uit, maar binnen het huidige systeem bestaat tenminste nog de mogelijkheid om je muziek of boeken zelf te verkopen.

Muzikanten kunnen optreden, maar voorlezen uit een boek levert geen drol op.

[ Bericht 6% gewijzigd door _dirkjan_ op 28-08-2012 05:07:11 ]
pi_116099151
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
...
Wat betreft privacy zit je bij D66 en GroenLinks ook prima. Vooral D66 heeft zich in het Europese Parlement enorm op privacy geprofileerd.
Geprofileerd hebben ze de afgelopen jaren inderdaad prima gedaan. Hun stemgedrag echter:

quote:
...
Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:

...
pi_116102114
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld. Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent. D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.

Zo blijft er weinig van je lijstje over. Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen. Get your facts straight!
pi_116102364
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld. Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent. D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
http://www.privacybarometer.nl/partij/4/D66_en_privacy
Hier een lijstje met stemhistorie van de d66, ze hebben zowel voor de identificatieplicht, het EPD en de afluisterwet gestemd.

quote:
Zo blijft er weinig van je lijstje over. Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen. Get your facts straight!
En de consessies die gedaan worden zijn precies die dingen die ik belangrijk vind, daarom zou ik nooit op d66 stemmen.
pi_116107664
Benieuwd hoeveel bitcoins de Piratenpartij al ontvangen heeft?
https://blockchain.info/a(...)qXuBr66u3s1qukRY7sTL
Total Received 52.13555272 BTC
Dat is op dit moment ¤ 467.13 waard. Best veel, zeker gezien bijna niemand het gebruikt :P

[ Bericht 1% gewijzigd door AnimeFan op 28-08-2012 16:29:43 ]
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:46:00 #196
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116116135
quote:

[..]

En Hitler investeerde in een goede infrastructuur om van Duitsland een economische grootmacht te maken. Is hij dus daarom voornamelijk bekend als de hoeksteen van een sterk Duitsland?

De PvdA had in 2010 welgeteld 1 persoon die enigszins verstand had van privacy met betrekking tot het informatietijdperk waarin we nu leven, en die stond op de kieslijst ergens tussen nummertje 20 en 40. Dat geeft precies aan hoe belachelijk onbelangrijk gevestigde partijen denken over (het bewaken van) vrijheid.
Bazenpost! :D

Dit dus inderdaad. PvdA en D66 zijn onbetrouwbaar als het gaat om burgerrechten en de bescherming van de rechtsstaat. :{w
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:17:05 #197
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116117469
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef AnimeFan het volgende:
Benieuwd hoeveel bitcoins de Piratenpartij al ontvangen heeft?
https://blockchain.info/a(...)qXuBr66u3s1qukRY7sTL
Total Received 52.13555272 BTC
Dat is op dit moment ¤ 467.13 waard. Best veel, zeker gezien bijna niemand het gebruikt :P
Nog nooit van gehoord, bitcoin. :@
pi_116118318
Keuze gemaakt: PiratenPartij it is!
pi_116122637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld.
Oh?

quote:
Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent.
Een opt-out is voorstemmen. Het voorkomt niet de invoering van een dom systeem waar de medische wereld zelf al stijl van achterover sloeg.

quote:
D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
Ah ja. Is tegen, maar toch voor stemmen. Wil dat, maar stemde toch voor. Jammer hoor.

quote:
Zo blijft er weinig van je lijstje over.
Je valt 3 van de 8 punten van een incomplete lijst over, waarvan je op 2 punten ook nog eens finaal de mist in gaat? Er blijft inderdaad weinig over ja, van jouw mening.

quote:
Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen.
Niet relevant, en geen excuus.

quote:
Get your facts straight!
Right back at ya.
pi_116135117
Ik wil niet doem-denkend overkomen, maar het is een kwestie van tijd voordat het internet zoals wij het nu kennen zal verdwijnen, mede door deze schoften die piraterij zwaarder bestraffen dan bijvoorbeeld een pedofiel(Kim dotcom). Veel van onze kinderen zullen het internet zoals wij deze kennen nooit meer meemaken. Het zijn altijd nog de internet-providers die ervoor zorgen dat wij kunnen internetten, het is dus duidelijk en vooral makkelijk om dit af te knijpen wanneer het uit de hand begint te lopen.

Geniet er nog van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')