Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:17 schreef Debeul het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat een zender een serie moet inkopen en dat men achterloopt t.o.v Amerika is gewoon omdat veel series op betaal zenders in Amerika worden uitgezonden.
Wacht 1 of 2 seizoenen en je kan de serie veel goedkoper inkopen als zender.
Nou ik ben niet heiliger dan de paus hoor gewoon nieuwsgroepen en je kan de nieuwste series ook gewoon kijken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat was begin jaren 90 nog leuk, toen internet via de telefoon ging en je er zuinig mee moest omgaan, maar nu kom je al veel te snel spoilers tegen als je even iets wil opzoeken over die serie.ik voel me echt heel schuldig als ik download, want dan tel ik niet mee als kijker, wat uiteindelijk lijdt tot het beëindigen van die serie.
quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:37 schreef Seamonkey- het volgende:
Toch ernstig aan het overwegen om op de PP te stemmen!
God. 14 jarigen ook.quote:
De platenmaatschappij bedoel je.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
Kan me in de privacystandpunten van de piratenpartij prima vinden, maar hun radicale kijk op intellectueel eigendomsrecht maakt het een no-go. Downloaden moet je niet verbieden (niet te handhaven zonder inbreuk op burgerrechten te maken), maar het blijven aanpakken van torrentsites en andere verspreiders van content is wat mij betreft prima: het zorgt ervoor dat de gemiddelde consument uitwijkt naar legale alternatieven als spotify, die wél recht doen aan de maker.
Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:38 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
De platenmaatschappij bedoel je.
Daar ben ik het volledig mee eens. De zorg hoort wat mij betreft in handen te zijn van de staat. Evenals de nutsbedrijven (bijv. waterleveranciers).quote:Ze zijn tegen marktwerking in de zorg
Marktwerking in de zorg zorgt voor bizarre situaties waarbij elk ziekenhuis het beste wil zijn, alle mogelijke operaties wil kunnen bieden en miljoenen besteedt aan apparatuur. We moeten geen marktwerking in de zorg willen. Winst maken op zorg is immoreel. Een goede samenwerking tussen ziekenhuizen is van belang en dat realiseer je niet door het maken van winst ten koste van andere ziekenhuizen.
De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:39 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Onzin. Dat was in de eerste jaren van het internet zo. Nu zijn er zoveel distributiekanalen waar een artiest uit kan kiezen. Je zet je muziek op YouTube, en deelt in de reclameinkomsten. Spotify idem dito, zit geen middle man meer tussen.
En als je als artiest je muziek écht vrij wil geven kan dat altijd, ook binnen het huidige stelsel. Zie bijv. Creative Commons. Hervorming mag wel, rechten beschermen tot 70 jaar na iemands dood is overdreven, maar het basisprincipe van auteursrecht is wmb prima.
Het idee dat je andermans werk zonder zijn of haar toestemming maar gratis mag consumeren en dat alles van iedereen is hoort eerder thuis in Noord-Korea dan in een land waar we mensen belonen voor de tijd en energie die ze in hun werk steken.
Hoe zorg je dat artiesten nog van hun werk kunnen leven zonder dat hun rechten beschermd worden? Of ze nu uitgezogen worden door de platenmaatschappijen of door de consumenten maakt natuurlijk niks uit, maar binnen het huidige systeem bestaat tenminste nog de mogelijkheid om je muziek of boeken zelf te verkopen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 03:09 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
De meeste artiesten zijn nog steeds afhankelijk van platenmaatschappijen voor promotie e.d. Daarvoor mogen deze ook rijkelijk beloond worden, maar de artiesten krijgen nog steeds schandalig weinig voor hun creatie. Die verdienen het meest aan live optredens en endorsement deals. Je kunt van alles op YT flikkeren, maar wie bereik je daarmee?
De 360-deals zijn helemaal schandalig, maar goed daar gaat het me ook niet om. Ik hoop gewoon dat de PP een aantal zaken op de politieke agenda kan zetten, beter dan de traditionele partijen tot nu toe gedaan hebben.
Geprofileerd hebben ze de afgelopen jaren inderdaad prima gedaan. Hun stemgedrag echter:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
...
Wat betreft privacy zit je bij D66 en GroenLinks ook prima. Vooral D66 heeft zich in het Europese Parlement enorm op privacy geprofileerd.
quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
...
Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:
Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)
OV-chipkaart: PvdA, D66
Vingerafdrukkendatabase: PvdA
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: PvdA, D66
DNA afstaan veroordeelden: PvdA, D66
Elektronisch patientendossier: PvdA D66
Preventief foullieren: PvdA (D66 zich weer onthouden)
Identificatieplicht: PvdA, D66
Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.
...
http://www.privacybarometer.nl/partij/4/D66_en_privacyquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld. Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent. D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
En de consessies die gedaan worden zijn precies die dingen die ik belangrijk vind, daarom zou ik nooit op d66 stemmen.quote:Zo blijft er weinig van je lijstje over. Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen. Get your facts straight!
Bazenpost!quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:38 schreef trancethrust het volgende:
[..]
En Hitler investeerde in een goede infrastructuur om van Duitsland een economische grootmacht te maken. Is hij dus daarom voornamelijk bekend als de hoeksteen van een sterk Duitsland?
Een kansloze generalisatie is het. Trieste voorstellen met een voor-stem van PvdA of D'66:
Financiele data openbaar voor de VS: PvdA (D'66 heeft zich schijnbaar onthouden)
OV-chipkaart: PvdA, D66
Vingerafdrukkendatabase: PvdA
Zonder rechter mobieltjes afluisteren/traceren: PvdA, D66
DNA afstaan veroordeelden: PvdA, D66
Elektronisch patientendossier: PvdA D66
Preventief foullieren: PvdA (D66 zich weer onthouden)
Identificatieplicht: PvdA, D66
Deze lijst stopt hier omdat ik nu ga eten, niet dankzij gebrek aan verdere voorbeelden. Een van deze twee partijen als alternatief voor de PP aanbevelen slaat als een tang op een varken. Sorry.
De PvdA had in 2010 welgeteld 1 persoon die enigszins verstand had van privacy met betrekking tot het informatietijdperk waarin we nu leven, en die stond op de kieslijst ergens tussen nummertje 20 en 40. Dat geeft precies aan hoe belachelijk onbelangrijk gevestigde partijen denken over (het bewaken van) vrijheid.
Nog nooit van gehoord, bitcoin.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:07 schreef AnimeFan het volgende:
Benieuwd hoeveel bitcoins de Piratenpartij al ontvangen heeft?
https://blockchain.info/a(...)qXuBr66u3s1qukRY7sTL
Total Received 52.13555272 BTC
Dat is op dit moment ¤ 467.13 waard. Best veel, zeker gezien bijna niemand het gebruikt
Oh?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:31 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je lijstje klopt niet, en schept een verkeerd beeld.
Een opt-out is voorstemmen. Het voorkomt niet de invoering van een dom systeem waar de medische wereld zelf al stijl van achterover sloeg.quote:Zo heeft juist D66 er mede voor gezorgd dat het electronisch patienten dossier een opt-out kent.
Ah ja. Is tegen, maar toch voor stemmen. Wil dat, maar stemde toch voor. Jammer hoor.quote:D66 is tegen de identificatieplicht, en wil het afluisteren alleen na tussenkomst rechter toestaan.
Je valt 3 van de 8 punten van een incomplete lijst over, waarvan je op 2 punten ook nog eens finaal de mist in gaat? Er blijft inderdaad weinig over ja, van jouw mening.quote:Zo blijft er weinig van je lijstje over.
Niet relevant, en geen excuus.quote:Maar goed, D66 heeft regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en dan moet je ook wel eens consessies doen.
Right back at ya.quote:Get your facts straight!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |