http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/quote:Stemmen op de nieuwkomers? De Piratenpartij? De Partij voor de Dieren? Zoals zoveel Nederlanders nam ik niet eens de moeite om er naar te kijken, omdat ik zelf al een beeld invulde bij alleen het lezen van de namen van deze partijen.
http://vandraeckensteijn.(...)/fuck-de-kieswijzer/quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:10 schreef AnimeFan het volgende:
Leuk blog van iemand die verder keek dan de naam Piratenpartij:
[..]
http://vandraeckensteijn.(...)24/de-piratenpartij/
Gefeliciteerd!quote:
Beetje jammer dat ze peilingen van de Hond niet meetellen.quote:.. De partij die zich sterk maakt voor privacybescherming en internetvrijheid hoopt twee tot drie zetels te halen bij de verkiezingen. In de meest recente peilingen staan de piraten echter op nul zetels.
Dirk Poot doet het beter dan die interviewerquote:
Leuk artikel iddquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:59 schreef Bet_T het volgende:
De Speld: Piratenpartij stuurt aan op tweestrijd met VVD
SATIRE - De Speld − 22/08/12, 17:10
SATIRE De verkiezingen van 12 september worden een tweestrijd tussen de VVD en de Piratenpartij. Dat stelt Piratenpartij-leider en premierskandidaat Dirk Poot: 'De tegenstellingen tussen ons en de VVD zijn levensgroot, dus we zullen er alles aan doen om die strijd te winnen.'
http://www.volkskrant.nl/(...)strijd-met-VVD.dhtml
De speld heeft natuurlijk ook z,n eigen stemwijzer.
http://www.speld.nl/2012/08/21/de-speld-stemwijzer/
quote:"Toen ik ook alle kleine partijen meenam, kwam de Piratenpartij eruit", zegt een verbaasde Groot.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:59 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Leuk artikel idd
http://www.nu.nl/media/2892649/wilders-uitdaging-koefnoen.html
[..]
Hervormen != afschaffen..quote:"Terwijl ik helemaal niets heb met het auteursrecht vrijgeven op het internet. Ze moeten juist afblijven van mijn spullen!"
Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
Dat is het enige positieve aan dit soort flutpartijtjes.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
De Piratenpartij heeft niks te bieden wat je niet bij de PvdA, D66 of GroenLinks kunt vinden. Dit soort nieuwe partijen zorgt alleen maar voor meer versplintering en verzwakt daarmee de linker- en middenvleugel van de politiek. Rechts is de lachende derde.
Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:00 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik heb anders genoeg ex VVD en PVV-stemmers aan zien sluiten.
(VVD is immers allang niet meer liberaal te noemen en PVV is niet bepaald democratisch).
Maar dit mag je vinden en je deelt de mening van VVD'er Ton Elias hierover:
Had idd wel wat assertiever gemogen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:11 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik vind dat de lijsttrekker van de Piratenpartij het goed doet in dit interview (wat ik ook al vond in een reclamespotje van ze, dat in tegenstelling tot het amateurisme van een paar jaar geleden) maar ik denk niet dat hij hier iemand mee overtuigt die niet al pro-Piratenpartij was. Hij laat een flapdrol als Ton Elias uiteindelijk toch ontsnappen omdat hij te slecht uitlegt wat ACTA is en hoe de VVD hierover gedraaid is.
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:57 schreef Elfletterig het volgende:
D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:
[..]
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.
Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
quote:Veel aandacht kreeg Gonggrijp in 2006 als initiatiefnemer van Wij vertrouwen stemcomputers niet. Deze actiegroep was van mening dat de in Nederland gebruikte stemcomputers eenvoudig te compromitteren waren. Volgens haar zijn eerlijke en controleerbare verkiezingen niet te garanderen met de huidige stemcomputers.
De acties van de groep leidden tot de terugkeer naar het stembiljet en het rode potlood.
D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.quote:Op zondag 26 augustus 2012 02:55 schreef trancethrust het volgende:
PvdA en D'66 hebben beide in het verleden consistent voor privacy- en vrijheidbeperking gestemd. Loodrecht op de belangrijkste items van de piratenpartij dus. Groenlinks doet het beter, maar zoals je zelf schijnbaar ook doorhebt is niet elke fervente voorstander van een vrije samenleving groen en/of links.
Wat bijdraagt aan versplintering is idiote wetgeving als de identificatieplicht, partijen die vervolgens niet terug durven te komen op hun fouten, en populistische schijnmaatregelen.
Laten we gewoon een hokje van PvdA of D66 rood kleuren en ons vier jaar lang stil houden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
D66 en PvdA stonden aan de basis van een motie om ACTA weg te stemmen. Het zijn dus partijen waarbij vrijheid en privacy op internet in goede handen is. Dat geldt trouwens voor meer partijen dan die twee.
Geen enkele vrijheid komt zonder grenzen of beperkingen en dat is maar goed ook. Je zult toch altijd moeten (kunnen) toezien op grove wetsovertredingen en criminele activiteiten.
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:06 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
D66 is sinds vrijdag voor gebruik van stemcomputers bij de verkiezingen..
Hebben ze dan niks geleerd?
[..]
quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
quote:Een voorbeeld: één van de grootste bekende verkiezingsfraudes uit de Nederlandse geschiedenis is het geval van raadslid Guus te M. uit de Brabantse gemeente Landerd. Deze goede man was kandidaat, en was tevens het stembureaulid dat de Nedap stemcomputer bediende in een stembureau. Op deze stemcomputer kreeg hij veel meer stemmen dan redelijkerwijs te verwachten was, 180 stuks. In de rest van de gemeente werd een handjevol voorkeursstemmen op hem uitgebracht. Deze Guus had tijdens de verkiezingsdag last van zijn rug en dus veel voor de stemcomputer rondgelopen, en veel kiezers herinneren zich dat het leek alsof ze helemaal niet konden stemmen. In eerste aanleg werd deze Guus wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken maar in hoger beroep werd hij alsnog veroordeeld.
Met stembiljetten is het een stuk lastiger om in één stembureau zoveel stemmen te stelen. En om in alle stembureaus fraude te plegen vergt hele grote samenzweringen die meestal aan het licht komen. Met stemcomputers hoef je alleen maar een handjevol slimme techneuten te hebben en je kunt stemcomputers in hele steden tegelijk laten liegen terwijl het gedrukt wordt.
Waarom is een kandidaat dan ook stembureaulid? Was ik überhaupt al niet mee akkoord gegaan als stemmer. Lijkt me dus dat de schuld niet helemaal toe te wijzen is aan de computers, maar je hebt wel een punt. Het gaat met computers inderdaad wel een stukje gemakkelijker dan het vervalsen van papieren.quote:
Het probleem met de stemcomputers is dat de gebruikte algoritmes geheim zijn. Jij drukt op een knopje en neemt aan dat jouw stem geregistreerd wordt, maar dat kun je niet controleren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik vond dat gedoe met die stemcomputers altijd zo zinloos. Er staat een computer in plaats van dat je met een potlood stemt, maar het zijn nog steeds dezelfde personen die achter de stemhokjes staan en je stem officieel registreren. Daarnaast, wie zegt dat er nooit met papieren stemmen gesjoemeld wordt? Papieren raak je immers maar o zo makkelijk kwijt, worden beschadigd of worden (per ongeluk of opzettelijk) onjuist ingevuld.
Maar vooruit, ik vind het verder geen probleem dat we gewoon op papier stemmen. De argumentatie bij protestgroepen gaat alleen vaak helemaal nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |