Maar een ravage aanrichten is geen probleem voor ze.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:55 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ze zouden nooit zo'n groot gebied kunnen veroveren.
Dat is waar, maar kunnen wij ook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar een ravage aanrichten is geen probleem voor ze.
Ik zag een poll vanochtend en een meerderheid is ook er tegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:56 schreef C_S het volgende:
In Israel zijn ze ook tegen oorlog met Iran zeker wel 50 mensen ,een gek en batman .
fotos C-S
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ze europa wel kunnen bezetten en vasthouden als ze willen. De VS is dan sowieso hopeloos outnumbered. Die zullen dan wel met nukes gaan gooien.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat is waar, maar kunnen wij ook.
Haha, ik denk eerlijk gezegd dat je zoiets groots niet kan bezetten als de bevolking dat niet wiltquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze europa wel kunnen bezetten en vasthouden als ze willen. De VS is dan sowieso hopeloos outnumbered. Die zullen dan wel met nukes gaan gooien.
heb jij daar een link van .?quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:09 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik zag een poll vanochtend en een meerderheid is ook er tegen.
Alleen steekt China miljarden per jaar om goede banden op te bouwen met het Westen, vooral om hun economie goed op pijl te houden. Ze gaan dat echt niet allemaal te grabbel gooien om een land als Iran te verdedigen, kom op zeg. China zal zich sowieso zoveel mogelijk afzijdig houden. Die willen het liefst gewoon met rust gelaten worden.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:11 schreef QBay het volgende:
[..]
Niet echt. Want als Rusland en China echt mee gaan doen is het Westen zo weggevaagd.
Iran wil "molsimfundi's" aan de macht in Syrië?quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:04 schreef Spanky78 het volgende:
Syrie is nu een puinzooi, dus daar zullen ze wel goed op letten... want Iran wil daar graag molsimfundi's aan de macht.
Ja natuurlijk. Moslimfundi's.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Shawn het volgende:
[..]
Iran wil "molsimfundi's" aan de macht in Syrië?
Denken dat ik op je spelfout doelde.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Moslimfundi's.
'If you can't beat them, start pointing them at grammar' ofzo..
Clinton wil die fundi's liever niet steunen, maarja. Verder heeft Iran zeker weten sjiitische strijders onder de rebellen. Die kiezen gewoon de kant van degene die gaat winnen. Syrie is nogal strategisch tov turkije en israel gelegen. Als Assad valt moeten ze een plan hebben. En liever geen sunni aan de macht.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:24 schreef Shawn het volgende:
[..]
Denken dat ik op je spelfout doelde.![]()
Iran steunt juist de seculiere dictator van Syrië. De moslimfundi's worden door Clinton gesteund. Get your facts straight.
Waar is het racisme?quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Israel probeert zijn racisme niet meer te verbergen.
Man braucht Lebensraum, was?quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:37 schreef Marlan het volgende:
Ik wacht al jaren op een aanval van Israel op Iran en de Hezbollah.
De Hezbollah werd finaal afgemaakt in de oorlog van 2006. Het is al zes jaar rustig bij de grens Libanon/Israel.
Tijd voor Israel om nu voor eens en altijd af te rekenen met de sjietische terreurbeweging.
Ook hoog tijd om de Sinai die vol met terreurbedoeinen zit plat te leggen.
En als kroon op het werk de gehele Iraanse militaire infrastructuur kapot te bombarderen.
Hoelang kun je je al als niet-joods gelovige laten registreren in Israel?quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:04 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik merk dat je hecht aan vrijheid van geloof.
Ik begon niet over het westers zijn van een staat als reden om die staat vrijbrief te geven een andere te bombarderen.quote:[..]
En aan de verklaring van menselijk gedrag met behulp van de nieuwste genetische klassen.
Voor of na 12 september??quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:50 schreef sonnyspek het volgende:
http://atlantablackstar.c(...)strike-against-iran/
Uhm....Ik denk dat het in september gaat gebeuren.
Hebben ze al eerder gedaan hoor! Minstens zo groot.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:55 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ze zouden nooit zo'n groot gebied kunnen veroveren.
Bedoel je de mongolen?quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hebben ze al eerder gedaan hoor! Minstens zo groot.
Briljantquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:19 schreef Shawn het volgende:
[..]
Iran wil "molsimfundi's" aan de macht in Syrië?
Ik vraag me af of het geen opzetje was, want hij snoerde de beller wel erg hardhandig de mond.quote:
Toen een half miljoen Israeliers hun huizen moesten vluchten vanwege een paar Hezbollah raketjes? Moet je na gaan wat een paar Shahab-2/3s kunnen doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:37 schreef Marlan het volgende:
De Hezbollah werd finaal afgemaakt in de oorlog van 2006. Het is al zes jaar rustig bij de grens Libanon/Israel.
.
Hoeveel mensen zijn er dit jaar in Iran vervolgd omdat ze een sjiiet wilden bekeren?quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoelang kun je je al als niet-joods gelovige laten registreren in Israel?
Nee, jou komt de eer toe om al dan niet olijk een rassentheorie te berde te hebben gebracht. Is Barack Obama een Germaan?quote:Ik begon niet over het westers zijn van een staat als reden om die staat vrijbrief te geven een andere te bombarderen.
Je reactie dat Arabieren niks kunnen slaat als een lul op een drumstel. Arabieren en Perzen hebben grote diensten bewezen aan de wetenschap. Sla de geschiedenisboeken erop na! Toch zal ik de moeite nemen voor een opsomming door er wat bronnen bij te zoeken, alhoewel dat waarschijnlijk zonde is van mijn tijd.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:46 schreef LXIV het volgende:
En als de Arabieren slim waren (zijn ze niet), dan hadden ze Israel gewoon geaccepteerd. Met wederzijdse handel, gebruik van de technologische kennis van Israel, etc. hadden ze de welvaart in hun eigen landen een enorme boost kunnen geven. Net zoals de Chinezen (wel slim) dat met Hong Kong gedaan hebben.
De haat tegen Israel is vooral een item voor binnenlands gebruik. Om de bevolking achter de leiders te houden, gehoorzaam te houden en een zondebok te hebben voor het eigen falen. Want ze kunnen helemaal niks daar. Niks kwalitatief goeds produceren, niks organiseren, geen oorlog winnen, niks uitvinden of ontdekken. Wanneer ze geen olie hadden en hulp vanuit het Westen dan zouden ze massaal omkomen en allemaal in zeer bittere armoede leven. Het is allemaal gewoon jaloezie.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
De Arabieren en Perzen hebben grote bijdragen geleverd aan de astronomie. Door hun grote interesse voor wiskunde, de wenselijkheid om de positie van Mekka te bepalen en hun wetenschappelijke interesse, bloeide de astronomie van de 8e tot de 13e eeuw in het Midden-Oosten. In Bagdad was het Huis der Wijsheid waar diverse astronomen zoals Thabit ibn Qurra en Al-Chwarizmi werkten. Later leverden ook de Pers Nasir al-Din al-Toesi en de koning-astronoom Ulug Bey uit Samarkand grote bijdragen.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_astronomie
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
Islamitische wereld
De Canon van de geneeskunde van Avicenna was ook in Europa een standaardwerk
Terwijl Europa rond de zevende en achtste eeuw haar donkerste middeleeuwen kende en alleen kennis overleverde, bloeide in het Arabisch-islamitische rijk de wetenschap.
In 529 sloot de Academie van Athene en daarmee verdween het laatste bolwerk van de klassieke Griekse filosofie. Veel wetenschappers vluchtten naar de Academie van Gondesjapoer in het Perzische Rijk.
Het rijk dat de profeet Mohammed stichtte, breidde zich na zijn dood uit over het gehele Midden-Oosten. Het Arabische Rijk nam ook gebieden over waar Grieken woonden. Onder de dynastie van de Omajjaden werd weinig aan onderzoek gedaan, maar onder de dynastie van de Abbasiden die vanuit Bagdad regeerde, werd veel aan wetenschap en onderzoek gedaan.
Een belangrijke aansporing om aan wetenschap te doen is te vinden in de Koran. De Koran bidt: "Heer, doe mij toenemen in kennis." Deze zin is eeuwenlang door wetenschappers (en hun beschermers) aangegrepen om onderzoek te doen.
De islamitische wetenschappers konden voortbouwen op werken uit Babylonië, Griekenland, India, China en tradities uit het zoroastrisme en het gnosticisme. In 830 werd in Bagdad het Huis der Wijsheid gesticht, waar filosofen, wetenschappers en artsen werken vertaalden uit het Grieks en onderzoek deden. Bekende wetenschappers die hier werkten waren de astronomen/wiskundigen Thabit ibn Qurra en Al-Chwarizmi. Al-Kindi was een bekende filosoof. De moslims interesseerden zich voornamelijk voor de geneeskunde, wiskunde en natuurfilosofie.
Farabi en Avicenna die leefden in de tiende eeuw, waren de belangrijkste filosofen van hun tijd. Avicenna's Canon van de geneeskunde was tot de zeventiende eeuw een standaardwerk, ook in Europa.
Halverwege de elfde eeuw, met de vestiging van het Rijk van de Seltsjoeken in het Midden-Oosten, ontstonden twee nieuwe typen scholen: de nizamiyyah voor hoger onderwijs en de madrassa voor lager en middelbaar onderwijs. Het centrum van de islamitische wetenschap heeft zich dan naar Iran verplaatst. Bekende wetenschappers uit deze periode zijn de astronoom/dichter Omar Khayyam, de astronoom/filosoof Nasir ad-Din al-Toesi en de filosoof al-Ghazali.
De islamitische geschriften zouden later van grote waarden blijken voor de ontwikkeling van de West-Europese wetenschap. Toen Europeanen gedurende en na de kruistochten in contact kwamen met de Arabische wereld, werd veel na de val van het West-Romeinse Rijk verloren gegane kennis weer opnieuw geïntroduceerd in Europa. De originele Griekse geschriften (onder andere in de bibliotheek van Alexandrië) waren veelal om diverse redenen niet meer beschikbaar, dus de Arabische (bijna letterlijke) vertalingen, zijn vrijwel de enige manier waarop veel natuurwetenschappelijke Oud-Griekse werken bewaard zijn gebleven. Een bekende vertaler van Arabische werken was Gerard van Cremona uit het Spaanse Toledo, hij vertaalde in de twaalfde eeuw veel Arabische werken naar het Latijn om ze zo beschikbaar te maken voor Europese geleerden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap_in_de_middeleeuwen
Dit is maar een kleine greep uit wat de Arabieren/Perzen voor de hedendaagse wetenschap hebben betekend. Wel moet ik er bij vermelden dat door het geloof veel moslims weinig meer op hebben met het aardse leven en is de interesse voor onder andere wetenschap doodgebloed. Men is de hele dag bezig met de islam! Dus noem geen onwaarheden, en durf nooit te beweren dat Arabieren niks kunnen!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
Het woord alchemie is afgeleid van het Arabische woord alkimia (de chemie). Dankzij de islamitische vertalingen zijn heel wat antieke geschriften over alchemie overgeleverd. Een van de belangrijkste alchemisten was Jabir ibn Hayyan uit de 8e eeuw. Het verschil met vroegere alchemisten was dat Jabir experimenten uitvoerde. Hij wordt beschouwd als de vader van de scheikunde. Ook de moslims zochten als vele andere volkeren naar de steen der wijzen. De steen der wijzen zou volgens de legende in staat zijn om gewone metalen in goud te veranderen. Alchemisten voerden tevergeefs proeven uit om deze steen te maken. Daarnaast vonden ze toch parfums, geneesmiddelen[1] enzovoorts uit. Zo ontwikkelde Jabir ibn Hayyan vele technieken zoals destillatie, verdamping en filtratie, die het mogelijk maakten de geuren van planten in dampvorm te verzamelen en te bewaren in water of olie.[2]
Aardrijkskunde
Ook bij de aardrijkskunde ligt de reden voor de interesse bij het geloof: in de Koran staat dat men door de wereld moet reizen om de tekenen en patronen van God te bekijken.[bron?]
Verder waren de Arabische moslims, vanouds vaak nomaden en bedoeïenen, gewend om lange afstanden met kamelen, paarden, spannen en schepen te overbruggen om bestuurlijke, militaire en economische redenen. Dat houdt onder andere in dat ze die reizen moesten maken voor de handel en om hun religie te verspreiden.
De grootte van het Islamitische rijk stelde de ontdekkingsreizigers als Ibn Battuta in staat om veel informatie te verzamelen. Zo konden de reizigers hun reiservaringen in boeken opschrijven.
Verval
Na circa 1200 liep de bloei van de Arabisch-islamitische beschaving op zijn einde en raakte ook de islamitische wetenschap in verval. De kruistochten in de 11e en 12e eeuw zetten de islamitische wereld al onder druk, maar de grootste bedreiging kwam uit het oosten tijdens de 13e eeuw: het Mongoolse Rijk. Onder leiding van Dzjengis Khan veroverden de Mongolen grote delen van de islamitische wereld. Hulagus belegering en vernietiging van Bagdad in 1258 wordt gezien als het einde van het gouden tijdperk van de islamitische wereld. Latere Mongoolse leiders en veroveraars verwoestten nog mee
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_gouden_tijdperk
Geen idee. Maar welke gaper gaat nou ook proberen een ander te bekeren?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er dit jaar in Iran vervolgd omdat ze een sjiiet wilden bekeren?
Half.quote:[..]
Nee, jou komt de eer toe om al dan niet olijk een rassentheorie te berde te hebben gebracht. Is Barack Obama een Germaan?
Ho even.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je reactie dat Arabieren niks kunnen slaat als een lul op een drumstel. Arabieren en Perzen hebben grote diensten bewezen aan de wetenschap. Sla de geschiedenisboeken erop na! Toch zal ik de moeite nemen voor een opsomming door er wat bronnen bij te zoeken, alhoewel dat waarschijnlijk zonde is van mijn tijd.
[..]
[..]
Dit is maar een kleine greep uit wat de Arabieren voor de hedendaagse wetenschap hebben betekend. Wel moet ik er bij vermelden dat door het geloof veel moslims weinig meer op hebben met het aardse leven en is de interesse voor onder andere wetenschap doodgebloed. Men is de hele dag bezig met de islam! Dus noem geen onwaarheden, en durf nooit te beweren dat Arabieren niks kunnen!
Perzen en Arabieren zijn inderdaad van een hele andere orde.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ho even.
Perzen en Arabieren zijn duidelijk te onderscheiden.
Beiden hebben het islamitische geloof en het Arabische schrift (hoewel ik Frasi ook wel eens in Cyrillisch schrift heb gezien en regelmatig in Latijnse letters langs zie komen), maar ze zijn wel degelijk verschillend.
Ja, als iedereen in voorgaande eeuwen zo zou hebben gedacht zouden we nog steeds mensen verbranden wanneer ze het Onze Vader niet kenden. Sterker nog, het is een tamelijk doorzichtige beschuldiging, zoiets als ''kapitalistische gezindheid'' in de Sovjet-Unie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar welke gaper gaat nou ook proberen een ander te bekeren?
Nee, je hebt gesteld dat het minstens gelijkwaardig was aan een land met een vrije pers.quote:En heb ik ooit het regime van de ayatollahs verdedigd?
Maar hij spreekt een Germaanse taal, dus hij moet wel een Germaan zijn. Ik geloof althans niet dat je beschikt over de genetische gegevens van alle inwoners van Iran en Israel.quote:Half.
Het verbaast me oprecht, dat iemand die een zwarte en een witte ouder heeft, toch als neger/zwarte wordt gezien. Obama is helemaal niet zwart, hij is een halfbloed. Hij is net zo goed wit als zwart en dus een prima afbeelding van de VSvA. Nu moet alleen nog een dochter trouwen met een Hispanic en een dochter krijgen die president wordt. En dan nog de Aziaten.
Arabische wetenschap?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je reactie dat Arabieren niks kunnen slaat als een lul op een drumstel. Arabieren en Perzen hebben grote diensten bewezen aan de wetenschap. Sla de geschiedenisboeken erop na! Toch zal ik de moeite nemen voor een opsomming door er wat bronnen bij te zoeken, alhoewel dat waarschijnlijk zonde is van mijn tijd.
[..]
[..]
Dit is maar een kleine greep uit wat de Arabieren voor de hedendaagse wetenschap hebben betekend. Wel moet ik er bij vermelden dat door het geloof veel moslims weinig meer op hebben met het aardse leven en is de interesse voor onder andere wetenschap doodgebloed. Men is de hele dag bezig met de islam! Dus noem geen onwaarheden, en durf nooit te beweren dat Arabieren niks kunnen!
Deze smiley is zó kenmerkend voor FOK! en zegt meer dan duizend woorden:quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Israel en het Westen tegen Iran ,China en Rusland.
Popcorn TV
Je weet het ene en andere ervan af. Griekenland, India en China worden niet genoemd in het stuk. Graag bronnen dat Arabieren een minimale bijdrage aan de wetenschap hebben geleverd. Ben daar wel benieuwd naar, want tot nu toe heb ik altijd anders vernomen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:43 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Arabische wetenschap?
Avicenna, Nasir al-Din al-Tusi, Al-Ghazali en Omar Khayyám waren Perzen. Griekenland, India en China zijn geen Arabische landen. Arabische bijdrage aan wetenschap was minimaal.
Het uiten van een afwijkende mening is nergens gewenst. Ik denk aan on-Amerikaanse gezindheid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, als iedereen in voorgaande eeuwen zo zou hebben gedacht zouden we nog steeds mensen verbranden wanneer ze het Onze Vader niet kenden. Sterker nog, het is een tamelijk doorzichtige beschuldiging, zoiets als ''kapitalistische gezindheid'' in de Sovjet-Unie.
Nee, ik vroeg me af in welk land een mens liever zou wonen en dacht dat dat gelijke kansen had. Vrije pers heb ik niet aan gedacht en was ook niet aan de orde.quote:[..]
Nee, je hebt gesteld dat het minstens gelijkwaardig was aan een land met een vrije pers.
Ah, hier heb je een punt. Het spreken van een taal is niet noodzakelijk een indicatie van je herkomst. Daarin heb je groot gelijk.quote:[..]
Maar hij spreekt een Germaanse taal, dus hij moet wel een Germaan zijn. Ik geloof althans niet dat je beschikt over de genetische gegevens van alle inwoners van Iran en Israel.
Oh sorry te snel gelezen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je weet het ene en andere ervan af. Griekenland, India en China worden niet genoemd in het stuk. Graag bronnen dat Arabieren een minimale bijdrage aan de wetenschap hebben geleverd. Ben daar wel benieuwd naar, want tot nu toe heb ik altijd anders vernomen.
Zoek er morgen wel wat meer over.quote:Thus the founders of grammar were Sibawaih and after him, al-Farisi and Az-Zajjaj. All of them were of Persian descent… they invented rules of (Arabic) grammar … great jurists were Persians … only the Persians engaged in the task of preserving knowledge and writing systematic scholarly works. Thus the truth of the statement of the prophet becomes apparent, 'If learning were suspended in the highest parts of heaven the Persians would attain it' … The intellectual sciences were also the preserve of the Persians, left alone by the Arabs, who did not cultivate them … as was the case with all crafts … This situation continued in the cities as long as the Persians and Persian countries, Iraq, Khorasan and Transoxiana [=modern Central Asia], retained their sedentary culture.
Gebeurt wel vakerquote:Tevens reageerde ik op LXIV post dat Arabieren niks kunnen, waarschijnlijk rekent hij Iraniërs ook tot de Arabieren, hoewel ze dat niet zijn. Komt hij even van een koude douche thuis.
ik dacht, ik zoek het even op. Bron: boek 'De verbeelding van het denken'quote:Ben daar wel benieuwd naar, want tot nu toe heb ik altijd anders vernomen.
Genoeg informatie over te vinden. Mensen die beweren dat moslims niks kunnen. Afijn, genoeg gezegd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:05 schreef Nemephis het volgende:
[..]
ik dacht, ik zoek het even op. Bron: boek 'De verbeelding van het denken'
Al-Kindi (ca. 800 - ca. 870) - filosoof der Arabieren genoemd, werkzaam te Bagdad
Aboe Nasr Mohammed al-Faribi (ca.870 - 950) - Turks
Al Razi (? - 923) - Perzië
Aboe Ali ibn Abdallah ibn Sina - Avicenna - (980 - 1037) noordwesten Perzië - werkte aan diverse hoven in die regio.
al-Ghazali (1058 - 1111) Bagdad
Aboe'l- walid Mohammed ibn Roesjd - Averroës (1126 - 1198) geboren in Spanje, werkzaam in Marokko.
Edit: laat maar, het is laat.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Genoeg informatie over te vinden. Mensen die beweren dat moslims niks kunnen. Afijn, genoeg gezegd.
Dat ze niet als Arabische wetenschappers worden gezien is correct. Het wordt niet voor niks als 'Islamitische filosofie' aangeduid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:17 schreef Peunage het volgende:
HASSAN IBN AL-HAITHAM, MATHEMATICIAN
NASIR AL-DIN AL-TUSI, ASTRONOMER AND MATHEMATICIAN
IBN AL-NAFIS, SURGEON
Hier een lijst met nog meer arabische wetenschappers, velen met hele belangrijke uitvindingen en boeken waar we het effect nog steeds van merken;
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Arab_scientists_and_scholars
Sommige mensen willen Averroes en Ibn Sina enzo niet als arabische wetenschappers rekenen omdat ze ergens anders geboren zijn. Maar dat is dus onzin. Die mensen zijn opgegroeid in de Arabische wereld, gestudeerd in de Arabische wereld en hun onderzoeken, uitvindingen en boeken in de Arabische wereld, vaak onder een Khalifa/Sultan gedaan. Dat maakt ze dus Arabisch.
Vergelijk het met het Nederland van nu, als je een Nederlands staatsburger bent en je hebt baanbrekend onderzoek gedaan aan een Nederlandse topuniversiteit wordt dat toegeschreven aan Nederland, niet aan het oorspronkelijke land van herkomst.
Het is nooit te laat voor nuttige posts.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:14 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Edit: laat maar, het is laat.
Wat heeft een chirurg, wiskundige of astronoom met Islamitische filosofie te maken? Ja, het gebeurde in dezelfde tijd. De Islamitische rijken maakten dit inderdaad allemaal mogelijk. Maar wanneer een boek in Frankrijk wordt geschreven door een Franse schrijver in de Franse taal is het een Frans boek. Zo is het ook met onderzoek/uitvindingen. Het gebeurde in de Arabische taal, in Arabische landen door middel van Arabieren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dat ze niet als Arabische wetenschappers worden gezien is correct. Het wordt niet voor niks als 'Islamitische filosofie' aangeduid.
Schattig lijstjequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:17 schreef Peunage het volgende:
HASSAN IBN AL-HAITHAM, MATHEMATICIAN
NASIR AL-DIN AL-TUSI, ASTRONOMER AND MATHEMATICIAN
IBN AL-NAFIS, SURGEON
Hier een lijst met nog meer arabische wetenschappers, velen met hele belangrijke uitvindingen en boeken waar we het effect nog steeds van merken;
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Arab_scientists_and_scholars
Ibn Khaldun noemde meeste Islamitische geleerde niet-Arabieren, zie mijn quote hierboven. Niet-Arabieren en voornamelijk Perzen werden in dat tijd (en nu nog steeds) 'Ajam' genoemd.quote:Sommige mensen willen Averroes en Ibn Sina enzo niet als arabische wetenschappers rekenen omdat ze ergens anders geboren zijn. Maar dat is dus onzin. Die mensen zijn opgegroeid in de Arabische wereld, gestudeerd in de Arabische wereld en hun onderzoeken, uitvindingen en boeken in de Arabische wereld, vaak onder een Khalifa/Sultan gedaan. Dat maakt ze dus Arabisch.
Ik kan er ook niks aan doen dat er desondanks niet van Arabische filosofie wordt gesproken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heeft een chirurg, wiskundige of astronoom met Islamitische filosofie te maken? Ja, het gebeurde in dezelfde tijd. De Islamitische rijken maakten dit inderdaad allemaal mogelijk. Maar wanneer een boek in Frankrijk wordt geschreven door een Franse schrijver in de Franse taal is het een Frans boek. Zo is het ook met onderzoek/uitvindingen. Het gebeurde in de Arabische taal, in Arabische landen door middel van Arabieren.
We gaan wel zwaar offtopic hier.
Mooie lijst, ik weet niet wat je bedoeling precies is. Ik heb niet gezegd dat er geen perzische wetenschappers en geleerden waren en ik wilde ook geen vergelijking maken(in aantallen ofzo).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:32 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Schattig lijstje
http://en.wikipedia.org/w(...)entists_and_scholars
Ibn Khaldun zegt dat de meeste moslimgeleerden/wetenschappers van Perzische komaf zijn. Dus in Perzie geboren zijn. Prima, dat ontken ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 02:32 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Ibn Khaldun noemde meeste Islamitische geleerde niet-Arabieren, zie mijn quote hierboven. Niet-Arabieren en voornamelijk Perzen werden in dat tijd (en nu nog steeds) 'Ajam' genoemd.
http://en.wikiquote.org/wiki/Ibn_Khaldun#On_the_Persians
Nog één zetje en de achterlijke bende die hezbollah heet sterft een stille dood. Die mafketels weten donders goed dat ze geen enkele aanval meer kunnen verdragen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:38 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Toen een half miljoen Israeliers hun huizen moesten vluchten vanwege een paar Hezbollah raketjes? Moet je na gaan wat een paar Shahab-2/3s kunnen doen.
Iran gaat niet terug aanvallen (tenzij Teheran of een andere civiele stad wordt geraakt), maar Hezbollah gaat zeker wel een paar Shahab raketten krijgen.
In dat gebouw op 1:00 maken ze een kernbom!!!! Ik wist hetwel.quote:
De islam heeft een grote bijdrage geleverd aan het bewaren van wetenschappelijke kennis uit de oudheid. Die verdienste moet je je geven. Maar erg veel hebben ze zelf niet bijgedragen. Veel zaken die het midden oosten heeft bijgedragen aan de wetenschappelijke wereld (en dat is veel, heel veel) is gedaan in de periode pre islamquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 01:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is maar een kleine greep uit wat de Arabieren/Perzen voor de hedendaagse wetenschap hebben betekend. Wel moet ik er bij vermelden dat door het geloof veel moslims weinig meer op hebben met het aardse leven en is de interesse voor onder andere wetenschap doodgebloed. Men is de hele dag bezig met de islam! Dus noem geen onwaarheden, en durf nooit te beweren dat Arabieren niks kunnen!
Wetenschap is altijd voortborduren op oude ontdekkingen. De ontdekkingen uit de oudheid zijn echt wel verder uitgewerkt en er kwamen echt wel nieuwe doorbraken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De islam heeft een grote bijdrage geleverd aan het bewaren van wetenschappelijke kennis uit de oudheid. Die verdienste moet je je geven. Maar erg veel hebben ze zelf niet bijgedragen. Veel zaken die het midden oosten heeft bijgedragen aan de wetenschappelijke wereld (en dat is veel, heel veel) is gedaan in de periode pre islam
Natuurlijk kwamen er nieuwe doorbraken, maar dat was niet zo'n hoeveelheid als dat je zag in bijv de oudheid of tijdens de industriële revolutiequote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wetenschap is altijd voortborduren op oude ontdekkingen. De ontdekkingen uit de oudheid zijn echt wel verder uitgewerkt en er kwamen echt wel nieuwe doorbraken.
Derhalve onzin.
Nogal logisch natuurlijk. Als je een puzzel maakt, is de rand ook het makkelijkste te leggen. Ontwikkeling gaat in dat gebied in het begin over het algemeen snel en dit zal geleidelijk aan afnemen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Natuurlijk kwamen er nieuwe doorbraken, maar dat was niet zo'n hoeveelheid als dat je zag in bijv de oudheid of tijdens de industriële revolutie
Wie heeft het over ontwikkeld. Ik heb enkel twijfels over de zogenaamde grote bijdrage van de Islam aan de wetenschap. Net zoals ik twijfels heb over de combinatie van wetenschap en religie. Religie heeft er altijd een handje van gehad om wetenschap te misbruiken om hun eigen wereldbeeld te bevestigen, niet omdat ze gestresseerd waren in het onbekende. De wetenschappelijke wereld is in het westen pas goed opgang gekomen toen men onder het Christelijke juk vandaan kwam. Als het aan het christelijke geloof had gelegen hadden we allemaal nog in de donkere middeleeuwen geleefd. Eigenlijk is het jammer dat het Chistelijke geloof zolang de boventoon heeft gevoerd in europa. Hoever zouden we geweest zijn als er geen christelijke geloof was geweest? Ik denk een stuk verder als we nu zijn, maar dat is maar een veronderstelling van mij.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:42 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Nogal logisch natuurlijk. Als je een puzzel maakt, is de rand ook het makkelijkste te leggen. Ontwikkeling gaat in dat gebied in het begin over het algemeen snel en dit zal geleidelijk aan afnemen.
Daarbij is de stand van beschaving ook belangrijk. Kan er veel tijd/geld aan wetenschap worden besteed of ligt iedereen de halve dag op de knieën de zon te aanbidden?
Op basis van hoeveelheid kan je dus niet simpelweg stellen of een beschaving ontwikkeld was in wetenschap of niet.
Hoe de Islam een bijdrage heeft geleverd zou ik niet weten. Ik denk dat geloof in dat opzicht wetenschappelijk ontwikkeling in de weg staat. En vroeger misschien zelfs tegengewerkt hebben. Daarentegen hebben de kruistochten veel kennis bij elkaar gebracht, dus in dat opzicht heeft het geholpenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie heeft het over ontwikkeld. Ik heb enkel twijfels over de zogenaamde grote bijdrage van de Islam aan de wetenschap. Net zoals ik twijfels heb over de combinatie van wetenschap en religie. Religie heeft er altijd een handje van gehad om wetenschap te misbruiken om hun eigen wereldbeeld te bevestigen, niet omdat ze gestresseerd waren in het onbekende. De wetenschappelijke wereld is in het westen pas goed opgang gekomen toen men onder het Christelijke juk vandaan kwam. Als het aan het christelijke geloof had gelegen hadden we allemaal nog in de donkere middeleeuwen geleefd. Eigenlijk is het jammer dat het Chistelijke geloof zolang de boventoon heeft gevoerd in europa. Hoever zouden we geweest zijn als er geen christelijke geloof was geweest? Ik denk een stuk verder als we nu zijn, maar dat is maar een veronderstelling van mij.
Misschien tegengewerkt? Vooral de vroege christenen beschouwden elke wetenschapper als een heidene en waren zeer bedreven in de vervolging hiervan, denk aan Hypatia.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:59 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Hoe de Islam een bijdrage heeft geleverd zou ik niet weten. Ik denk dat geloof in dat opzicht wetenschappelijk ontwikkeling in de weg staat. En vroeger misschien zelfs tegengewerkt hebben. Daarentegen hebben de kruistochten veel kennis bij elkaar gebracht, dus in dat opzicht heeft het geholpen
Maar het ging erover of arabieren bijdragen hadden geleverd aan de wetenschap en volgens mij valt dat niet te ontkennen. Ik gaf alleen aan dat de absolute hoeveelheid aan bijdragen geen directe indicatie is voor het wel of niet slim zijn, zoals ergens terug gesuggereerd werd.
Als Israël de ballen had dan deden ze dat toch wel in 2006? Israël had de ballen om de Syrische en Iraakse faciliteiten te bombarderen, wat is er zo moeilijk aan Iran?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 08:25 schreef waht het volgende:
[..]
Nog één zetje en de achterlijke bende die hezbollah heet sterft een stille dood. Die mafketels weten donders goed dat ze geen enkele aanval meer kunnen verdragen.
Oke prima, laat maar zitten dan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 04:08 schreef Peunage het volgende:
Ibn Khaldun zegt dat de meeste moslimgeleerden/wetenschappers van Perzische komaf zijn. Dus in Perzie geboren zijn. Prima, dat ontken ik helemaal niet.
quote:Arabs dominate only of the plains, because they are, by their savage nature, people of pillage and corruption. They pillage everything that they can take without fighting or taking risks, then flee to their refuge in the wilderness, and do not stand and do battle unless in self-defense. So when they encounter any difficulty or obstacle, they leave it alone and look for easier prey. And tribes well-fortified against them on the slopes of the hills escape their corruption and destruction, because they prefer not to climb hills, nor expend effort, nor take risks. Whereas plains, when they can reach them due to lack of protection and weakness of the state, are spoils for them and morsels for them to eat, which they will keep despoiling and raiding and conquering with ease until their people are defeated, then imitate them with mutual conflict and political decline, until their civilization is destroyed. And Allah is capable of their creation, and He is the One, the Victorious, and there is no other lord than Him. - Ibn Khaldun
Bij een Israëlische aanval op Iran? Waarschijnlijk niet, de VS heeft geen zin in escalatie.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:40 schreef kurk_droog het volgende:
Maar als het zover is, springt USA dan bij?
Ik snap niet helemaal wat je precies met die tekst wilt bereiken? Die tekst gaat namelijk over bedoeien.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Oke prima, laat maar zitten dan.
Ik denk 't wel. Het is al geëscaleerd zodra er een aanval op Iran is. Daarnaast zijn de Verenigde Staten goede bondgenoten met Israël - en daardoor hebben ze veel meer invloed in het Midden-Oosten. Als de VS Israël niet steunt, dan zal de VS ook invloed kwijtraken in het Midden-Oosten. Als ze Israël wel steunen, dan houden ze die invloed en krijgen ze misschien nog meer invloed door middel van militaire basissen die ze dan in Iran zullen gaan bouwen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:00 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Bij een Israëlische aanval op Iran? Waarschijnlijk niet, de VS heeft geen zin in escalatie.
De algebra is anders minstens even belangrijk als de wiskunde uit de Oudheid.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Natuurlijk kwamen er nieuwe doorbraken, maar dat was niet zo'n hoeveelheid als dat je zag in bijv de oudheid of tijdens de industriële revolutie
algebra was er dan ook al in de oudheid. Algebra is geen islamitisch uitvinding, ze hebben de algebra wel gered van de christelijke barbaren en verder geborduurd daarop, maar ze hebben het niet bedacht.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:10 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De algebra is anders minstens even belangrijk als de wiskunde uit de Oudheid.
Het bestond al wel in de oudheid, maar de vorm van wiskunde die als algebra bekend is geworden heet algebra naar het boek van al-Khwarizmi. De eerste kritieken op het stelsel van Ptolemaeus zijn ook afkomstig uit de Islamitische wetenschap.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
algebra was er dan ook al in de oudheid. Algebra is geen islamitisch uitvinding, ze hebben de algebra wel gered van de christelijke barbaren en verder geborduurd daarop, maar ze hebben het niet bedacht.
Tja, wat zou het verschil zijn. Even nadenken hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Als Israël de ballen had dan deden ze dat toch wel in 2006? Israël had de ballen om de Syrische en Iraakse faciliteiten te bombarderen, wat is er zo moeilijk aan Iran?
Misschien wel, misschien niet. Valt Israël Iran aan zonder toestemming van de VS?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, wat zou het verschil zijn. Even nadenken hoor.
Het begint met V en eindigt op erenigde Staten van Amerika.
Ach joh, binnen een paar jaar is elke Iraanse kerngeleerden ontploft en werkt geen enkele energiecentrale aldaar meer door mysterieuze softwarefouten. Dan opeens is het geen issue meer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:56 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Valt Israël Iran aan zonder toestemming van de VS?
De VS wilt geen escalatie. Ik zie VS eerder Iran veroordelen, wat sancties opleggen en misschien China en Rusland wat dwingen te doen.
En de centrifuges blijven draaien, maar deze keer op volle toeren.
En geen land wilt dat, wahtberg.
ok.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ach joh, binnen een paar jaar is elke Iraanse kerngeleerden ontploft en werkt geen enkele energiecentrale aldaar meer door mysterieuze softwarefouten. Dan opeens is het geen issue meer.
Dat onder andere, maar Arabieren hebben zeker een bijdrage hebben geleverd aan de wetenschap, en die punt wilde ik maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De islam heeft een grote bijdrage geleverd aan het bewaren van wetenschappelijke kennis uit de oudheid. Die verdienste moet je je geven. Maar erg veel hebben ze zelf niet bijgedragen. Veel zaken die het midden oosten heeft bijgedragen aan de wetenschappelijke wereld (en dat is veel, heel veel) is gedaan in de periode pre islam
Inderdaad, Rusland vind ik wel een gevaarlijke optie.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen steekt China miljarden per jaar om goede banden op te bouwen met het Westen, vooral om hun economie goed op pijl te houden. Ze gaan dat echt niet allemaal te grabbel gooien om een land als Iran te verdedigen, kom op zeg. China zal zich sowieso zoveel mogelijk afzijdig houden. Die willen het liefst gewoon met rust gelaten worden.
quote:Instead, Netanyahu should answer the question: Why does he fear the success of diplomacy more than its failure?
Behind the rhetoric and hysterical talking points, there are legitimate Israeli concerns about the impact of diplomacy on its security. The Netanyahu government (and its predecessors since the Rabin-Peres government) have feared that successful negotiations would lead inevitably to a compromise that would permit Iran to continue with limited enrichment activities on its soil.
...
Second, by striking a deal with Iran, the US would reduce tensions with the autocratic rulers of Tehran. There would, however, not be a proportional reduction in Israeli-Iranian tensions. This would trigger the Israeli fear of abandonment— the idea that it would continue to face a hostile Iran in the region while the US would patch up its differences with Tehran and turn its focus elsewhere. The ripple effect this would have on other, non-related challenges Israel face—such as its demographic battle— could be decisive.
http://www.thedailybeast.(...)id-of-diplomacy.html
Trouwens, waar waren de VS toen Iran in 2006 Hezbollah steunde, fundeerde en bevoorraadde?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, wat zou het verschil zijn. Even nadenken hoor.
Het begint met V en eindigt op erenigde Staten van Amerika.
Geef het een paar jaar, paar maanden, paar weken, misschien wel een decennia? Hoelang wachten we al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:07 schreef waht het volgende:
[..]
Ach joh, binnen een paar jaar is elke Iraanse kerngeleerden ontploft en werkt geen enkele energiecentrale aldaar meer door mysterieuze softwarefouten. Dan opeens is het geen issue meer.
afstandquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Als Israël de ballen had dan deden ze dat toch wel in 2006? Israël had de ballen om de Syrische en Iraakse faciliteiten te bombarderen, wat is er zo moeilijk aan Iran?
Onder andere, ze zouden zo'n 100-150 fighters nodig hebben en ook nog eens halverwege tanken. En dan moeten ze het ook nog eens opnemen tegen AA defensie systemen, waar de helft niet onderuit komt. Tja, is dat het waard om de Iraanse programma op z'n hoogst 4/5 jaar te vertragen?quote:
Hadden die klojo's sinds kort geen onderzeeërs gekocht van de Duitsers?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
ze moeten meerdere malen tanken met meerdere tankvliegtuigen!
er is geen radardekking dus er moeten ook radarvliegtuigen mee mee net als ELINT toestellen om de boel te jammen en god weet niet wat nog meer!
en dan moet je het hele eind weer terug en s'avonds laat nog een keer om de rest van de doelen uit te schakelen en desnoods de rest van de week ook afhankelijk van hoe succesvol de aanvallen zijn
never gonna happen
Volgens mij weet je het antwoord al.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hadden die klojo's sinds kort geen onderzeeërs gekocht van de Duitsers?
Waar de bouwers lanceerbuizen in hadden gebouwd die geschikt zijn voor kernkoppen, zonder (hoe hypocriet, het lijken wel Iraeli's) de bijbehorende projectielen te leveren?
Israel vaart al sinds 1998 met Duitse onderzeeboten en die zijn net zo geschikt voor het afvuren van kernraketten als de onze ... niemand weet het en diegenen die het wel weten praten er niet overquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hadden die klojo's sinds kort geen onderzeeërs gekocht van de Duitsers?
Waar de bouwers lanceerbuizen in hadden gebouwd die geschikt zijn voor kernkoppen, zonder (hoe hypocriet, het lijken wel Iraeli's) de bijbehorende projectielen te leveren?
Ja alleen. Met de VS. Duitsland. India. Helemaal alleen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:52 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Geef het een paar jaar, paar maanden, paar weken, misschien wel een decennia? Hoelang wachten we al?
Helaas staat Israel er alleen voor wahtstein.
Daar kun je wel om lachen, maar waar blijft nou het verhaal van vliegtuigen die in een grote vloot over Syrië/Jordanië en Irak heen moeten vliegen en halverwege moeten bijtanken en dan ook weer terug moeten?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel vaart al sinds 1998 met Duitse onderzeeboten en die zijn net zo geschikt voor het afvuren van kernraketten als de onze ... niemand weet het en diegenen die het wel weten praten er niet over
veranderd verder helemaal niets aan het verhaal dat je quote maar je wilde het vast graag melden
dat verhaal staat er nog gewoon, veranderd helemaal nietquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar kun je wel om lachen, maar waar blijft nou het verhaal van vliegtuigen die in een grote vloot over Syrië/Jordanië en Irak heen moeten vliegen en halverwege moeten bijtanken en dan ook weer terug moeten?
Met onderzeeërs in de Perzische (sic) Golf wordt het probleem voor Israel een stuk eenvoudiger.
M.a.w.: onhaalbaar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat verhaal staat er nog gewoon, veranderd helemaal niet
als je Iran gaat nuken dan heb je ook geen 150+ toestellen nodig en 4 tot 6 subs hebben bij lange na niet genoeg raketten bij zich om het varkentje te wassen dus die moeten dan steeds heen en weer varen tussen de Persische golf en Eilat ofzo om munitie te laden
In een topic over de irealis is het toch bijzonder dat dit de eerste Godwin is.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zij die niets leren van de geschiedenis zijn gedoemd deze te herhalen...
We hebben aan praten, pappen en nathouden de tweede wereldoorlog te danken.
Dat weet ik. Maar ik vond het wel ironisch dat Iran aangevallen zou worden vanuit de Perzische Golf.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peunage het volgende:
Perzische golf is de juiste benaming Kees22.
Jawel hoor.quote:Maar het is helemaal niet nodig om over Jordanie, Syrie, Saudi-Arabie heen te vliegen.
Het kan wel zijn die landen Isael zullen toelaten in hun luchtruim, maar dat doet aan de afstand niks af.quote:Die landen kunnen niet wachten tot Iran aangevallen wordt(Syrie binnenkort waarschijnlijk). Het enige land dat roet in het eten kan gooien is Irak. Het land is zwak en verdeeld maar de Irakezen zullen nooit Israelische gevechtsvliegtuigen over Irak laten vliegen. Irak en Israel hebben meerdere keren in een oorlog gevochten en ze hebben ook nooit een vredesakkoord getekend, dus officieel zijn beide landen in oorlog.
Als de VS zich distantiëren van een Israëlische aanval, laat staan Duitsland en India.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:13 schreef waht het volgende:
[..]
Ja alleen. Met de VS. Duitsland. India. Helemaal alleen.
Zou mooi zijn als Irak binnenkort zijn eigen lucht defensiesystemen gaat bouwen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peunage het volgende:
Het enige land dat roet in het eten kan gooien is Irak. Het land is zwak en verdeeld maar de Irakezen zullen nooit Israelische gevechtsvliegtuigen over Irak laten vliegen. Irak en Israel hebben meerdere keren in een oorlog gevochten en ze hebben ook nooit een vredesakkoord getekend, dus officieel zijn beide landen in oorlog.
Dat weet ik verder niet. Het ging mij er vooral om dat ze dus niet met een grote boog om de Arabische landen heen moeten vliegen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Het kan wel zijn die landen Isael zullen toelaten in hun luchtruim, maar dat doet aan de afstand niks af.
En met steun van Iran.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben in 87 ofzo een keer een kerncentrale in Irak gebombardeerd, maar dat is natuurlijk minder ver dan Iran.
Iran was toen in oorlog met Irak en ze hebben de kerncentrale ook gebombardeerd, ik twijfel echter of ze dat 'samen' hebben gedaan.quote:
Iran heeft zeker wel wat intelligentie doorgegeven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Iran was toen in oorlog met Irak en ze hebben de kerncentrale ook gebombardeerd, ik twijfel echter of ze dat 'samen' hebben gedaan.
Iran en Israel hebben samen heel wat meer gedaanquote:Trita Parsi, in the book Treacherous Alliance: The Secret Dealings of Israel, Iran, and the United States, writes that a senior Israeli official met with a representative of the Khomeini regime in France one month prior to the Israeli attack. The source of the assertion is Ari Ben-Menashe, a former Israeli government employee. At the alleged meeting, the Iranians explained details of their 1980 attack on the site, and agreed to let Israeli planes land at an Iranian airfield in Tabriz in the case of an emergency.
Zo zie je maar weer, de hypocrisie.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:40 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Iran heeft zeker wel wat intelligentie doorgegeven.
[..]
Iran en Israel hebben samen heel wat meer gedaan
http://en.wikipedia.org/w(...)ran%E2%80%93Iraq_war
dat zeg ik tochquote:
Israelische media hebben het ook al enige tijd over dit onderwerp, meer dan anders, bedoel ik dusquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:32 schreef Fok-it het volgende:
Wat ik overigens wel frappant vind is dat het alleen bij een nieuwsberichtje van de site van het AD is gebleven. NU.nl of de NOS heb ik er nog niet over gehoord?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |