abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115576405
quote:
Instead, Netanyahu should answer the question: Why does he fear the success of diplomacy more than its failure?

Behind the rhetoric and hysterical talking points, there are legitimate Israeli concerns about the impact of diplomacy on its security. The Netanyahu government (and its predecessors since the Rabin-Peres government) have feared that successful negotiations would lead inevitably to a compromise that would permit Iran to continue with limited enrichment activities on its soil.

...

Second, by striking a deal with Iran, the US would reduce tensions with the autocratic rulers of Tehran. There would, however, not be a proportional reduction in Israeli-Iranian tensions. This would trigger the Israeli fear of abandonment— the idea that it would continue to face a hostile Iran in the region while the US would patch up its differences with Tehran and turn its focus elsewhere. The ripple effect this would have on other, non-related challenges Israel face—such as its demographic battle— could be decisive.

http://www.thedailybeast.(...)id-of-diplomacy.html
:)
pi_115577050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef waht het volgende:

[..]

Tja, wat zou het verschil zijn. Even nadenken hoor.

Het begint met V en eindigt op erenigde Staten van Amerika.
Trouwens, waar waren de VS toen Iran in 2006 Hezbollah steunde, fundeerde en bevoorraadde?

Ik kan me toch echt herinneren dat IDF wel wat hulp kon gebruiken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:07 schreef waht het volgende:

[..]

Ach joh, binnen een paar jaar is elke Iraanse kerngeleerden ontploft en werkt geen enkele energiecentrale aldaar meer door mysterieuze softwarefouten. Dan opeens is het geen issue meer.
Geef het een paar jaar, paar maanden, paar weken, misschien wel een decennia? Hoelang wachten we al?

Helaas staat Israel er alleen voor wahtstein.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:55:59 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115577244
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Als Israël de ballen had dan deden ze dat toch wel in 2006? Israël had de ballen om de Syrische en Iraakse faciliteiten te bombarderen, wat is er zo moeilijk aan Iran?
afstand
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_115577602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

afstand
Onder andere, ze zouden zo'n 100-150 fighters nodig hebben en ook nog eens halverwege tanken. En dan moeten ze het ook nog eens opnemen tegen AA defensie systemen, waar de helft niet onderuit komt. Tja, is dat het waard om de Iraanse programma op z'n hoogst 4/5 jaar te vertragen?

Israël is helaas niet in staat om alle faciliteiten te raken. Je zou een nucleaire faciliteit kunnen slopen, maar nucleaire kennis zal helaas altijd bestaan in Iran. Daarnaast heeft Iran enkele faciliteiten onder 70 meter beton en vast enkele geheime faciliteiten (nu nog zonder uranium) die makkelijk kunnen worden omgezet in werkende faciliteiten, maar dit keer met een ander doeleinde.
  Moderator dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:07:48 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115577848
ze moeten meerdere malen tanken met meerdere tankvliegtuigen!

er is geen radardekking dus er moeten ook radarvliegtuigen mee mee net als ELINT toestellen om de boel te jammen en god weet niet wat nog meer!

en dan moet je het hele eind weer terug en s'avonds laat nog een keer om de rest van de doelen uit te schakelen en desnoods de rest van de week ook afhankelijk van hoe succesvol de aanvallen zijn

never gonna happen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:32:02 #281
319979 Fok-it
All is well
pi_115578976
Wat ik overigens wel frappant vind is dat het alleen bij een nieuwsberichtje van de site van het AD is gebleven. NU.nl of de NOS heb ik er nog niet over gehoord?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_115580164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:07 schreef sp3c het volgende:
ze moeten meerdere malen tanken met meerdere tankvliegtuigen!

er is geen radardekking dus er moeten ook radarvliegtuigen mee mee net als ELINT toestellen om de boel te jammen en god weet niet wat nog meer!

en dan moet je het hele eind weer terug en s'avonds laat nog een keer om de rest van de doelen uit te schakelen en desnoods de rest van de week ook afhankelijk van hoe succesvol de aanvallen zijn

never gonna happen
Hadden die klojo's sinds kort geen onderzeeërs gekocht van de Duitsers?
Waar de bouwers lanceerbuizen in hadden gebouwd die geschikt zijn voor kernkoppen, zonder (hoe hypocriet, het lijken wel Iraeli's) de bijbehorende projectielen te leveren?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 15 augustus 2012 @ 00:03:57 #283
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_115580328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar de bouwers lanceerbuizen in hadden gebouwd die geschikt zijn voor kernkoppen, zonder (hoe hypocriet, het lijken wel Iraeli's) de bijbehorende projectielen te leveren?
Volgens mij weet je het antwoord al.
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 00:06:33 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115580437
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel vaart al sinds 1998 met Duitse onderzeeboten en die zijn net zo geschikt voor het afvuren van kernraketten als de onze ... niemand weet het en diegenen die het wel weten praten er niet over

veranderd verder helemaal niets aan het verhaal dat je quote maar je wilde het vast graag melden _O-
pi_115580783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:52 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Geef het een paar jaar, paar maanden, paar weken, misschien wel een decennia? Hoelang wachten we al?

Helaas staat Israel er alleen voor wahtstein.
Ja alleen. Met de VS. Duitsland. India. Helemaal alleen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_115581063
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Israel vaart al sinds 1998 met Duitse onderzeeboten en die zijn net zo geschikt voor het afvuren van kernraketten als de onze ... niemand weet het en diegenen die het wel weten praten er niet over

veranderd verder helemaal niets aan het verhaal dat je quote maar je wilde het vast graag melden _O-
Daar kun je wel om lachen, maar waar blijft nou het verhaal van vliegtuigen die in een grote vloot over Syrië/Jordanië en Irak heen moeten vliegen en halverwege moeten bijtanken en dan ook weer terug moeten?
Met onderzeeërs in de Perzische (sic) Golf wordt het probleem voor Israel een stuk eenvoudiger.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_115581339
Perzische golf is de juiste benaming Kees22. Maar het is helemaal niet nodig om over Jordanie, Syrie, Saudi-Arabie heen te vliegen. Die landen kunnen niet wachten tot Iran aangevallen wordt(Syrie binnenkort waarschijnlijk). Het enige land dat roet in het eten kan gooien is Irak. Het land is zwak en verdeeld maar de Irakezen zullen nooit Israelische gevechtsvliegtuigen over Irak laten vliegen. Irak en Israel hebben meerdere keren in een oorlog gevochten en ze hebben ook nooit een vredesakkoord getekend, dus officieel zijn beide landen in oorlog.
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 00:27:47 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115581416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar kun je wel om lachen, maar waar blijft nou het verhaal van vliegtuigen die in een grote vloot over Syrië/Jordanië en Irak heen moeten vliegen en halverwege moeten bijtanken en dan ook weer terug moeten?
Met onderzeeërs in de Perzische (sic) Golf wordt het probleem voor Israel een stuk eenvoudiger.
dat verhaal staat er nog gewoon, veranderd helemaal niet

als je Iran gaat nuken dan heb je ook geen 150+ toestellen nodig en 4 tot 6 subs hebben bij lange na niet genoeg raketten bij zich om het varkentje te wassen dus die moeten dan steeds heen en weer varen tussen de Persische golf en Eilat ofzo om munitie te laden :')
pi_115581457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat verhaal staat er nog gewoon, veranderd helemaal niet

als je Iran gaat nuken dan heb je ook geen 150+ toestellen nodig en 4 tot 6 subs hebben bij lange na niet genoeg raketten bij zich om het varkentje te wassen dus die moeten dan steeds heen en weer varen tussen de Persische golf en Eilat ofzo om munitie te laden :')
M.a.w.: onhaalbaar.
  † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2012 @ 00:31:03 #290
230491 Zith
pls tip
pi_115581563
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zij die niets leren van de geschiedenis zijn gedoemd deze te herhalen...
We hebben aan praten, pappen en nathouden de tweede wereldoorlog te danken.
In een topic over de irealis is het toch bijzonder dat dit de eerste Godwin is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115581666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peunage het volgende:
Perzische golf is de juiste benaming Kees22.
Dat weet ik. Maar ik vond het wel ironisch dat Iran aangevallen zou worden vanuit de Perzische Golf.
quote:
Maar het is helemaal niet nodig om over Jordanie, Syrie, Saudi-Arabie heen te vliegen.
Jawel hoor.
quote:
Die landen kunnen niet wachten tot Iran aangevallen wordt(Syrie binnenkort waarschijnlijk). Het enige land dat roet in het eten kan gooien is Irak. Het land is zwak en verdeeld maar de Irakezen zullen nooit Israelische gevechtsvliegtuigen over Irak laten vliegen. Irak en Israel hebben meerdere keren in een oorlog gevochten en ze hebben ook nooit een vredesakkoord getekend, dus officieel zijn beide landen in oorlog.
Het kan wel zijn die landen Isael zullen toelaten in hun luchtruim, maar dat doet aan de afstand niks af.
pi_115581741
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:13 schreef waht het volgende:

[..]

Ja alleen. Met de VS. Duitsland. India. Helemaal alleen.
Als de VS zich distantiëren van een Israëlische aanval, laat staan Duitsland en India.

Helaas.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peunage het volgende:
Het enige land dat roet in het eten kan gooien is Irak. Het land is zwak en verdeeld maar de Irakezen zullen nooit Israelische gevechtsvliegtuigen over Irak laten vliegen. Irak en Israel hebben meerdere keren in een oorlog gevochten en ze hebben ook nooit een vredesakkoord getekend, dus officieel zijn beide landen in oorlog.
Zou mooi zijn als Irak binnenkort zijn eigen lucht defensiesystemen gaat bouwen.
pi_115581761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Het kan wel zijn die landen Isael zullen toelaten in hun luchtruim, maar dat doet aan de afstand niks af.
Dat weet ik verder niet. Het ging mij er vooral om dat ze dus niet met een grote boog om de Arabische landen heen moeten vliegen. ;)
Ze hebben in 87 ofzo een keer een kerncentrale in Irak gebombardeerd, maar dat is natuurlijk minder ver dan Iran.
pi_115581810
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:36 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze hebben in 87 ofzo een keer een kerncentrale in Irak gebombardeerd, maar dat is natuurlijk minder ver dan Iran.
En met steun van Iran.

Edit: Was trouwens in '81.
pi_115581902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

En met steun van Iran.
Iran was toen in oorlog met Irak en ze hebben de kerncentrale ook gebombardeerd, ik twijfel echter of ze dat 'samen' hebben gedaan.
pi_115581956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:39 schreef Peunage het volgende:

[..]

Iran was toen in oorlog met Irak en ze hebben de kerncentrale ook gebombardeerd, ik twijfel echter of ze dat 'samen' hebben gedaan.
Iran heeft zeker wel wat intelligentie doorgegeven.

quote:
Trita Parsi, in the book Treacherous Alliance: The Secret Dealings of Israel, Iran, and the United States, writes that a senior Israeli official met with a representative of the Khomeini regime in France one month prior to the Israeli attack. The source of the assertion is Ari Ben-Menashe, a former Israeli government employee. At the alleged meeting, the Iranians explained details of their 1980 attack on the site, and agreed to let Israeli planes land at an Iranian airfield in Tabriz in the case of an emergency.
Iran en Israel hebben samen heel wat meer gedaan

http://en.wikipedia.org/w(...)ran%E2%80%93Iraq_war
pi_115582031
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:40 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Iran heeft zeker wel wat intelligentie doorgegeven.

[..]

Iran en Israel hebben samen heel wat meer gedaan

http://en.wikipedia.org/w(...)ran%E2%80%93Iraq_war
Zo zie je maar weer, de hypocrisie.
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 04:27:50 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115585399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

M.a.w.: onhaalbaar.
dat zeg ik toch :?

het lijkt mij iig heel erg onwaarschijlijk
pi_115588617
Al enige tijd terug gingen de geruchten dat Israel toestemming had om een vliegveld in Azerbeidzjan te gebruiken, mogelijk hadden ze het vliegveld zelfs gekocht, als een aanval plaatsvindt kan het mogelijk uit die hoek komen.
pi_115588682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:32 schreef Fok-it het volgende:
Wat ik overigens wel frappant vind is dat het alleen bij een nieuwsberichtje van de site van het AD is gebleven. NU.nl of de NOS heb ik er nog niet over gehoord?
Israelische media hebben het ook al enige tijd over dit onderwerp, meer dan anders, bedoel ik dus ;) :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')