Maar zo ver laat ik het niet komen! Dit is de eerste keer dat deze gast iets gezegd heeft, als hij het nog een keer probeert is het ganz vorbei! Ik kan namelijk wèl echt goed voor mezelf opkomenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OK
Hoop dat jouw TC de ernst van deze situatie inziet en die vent er ook echt op aan gaat spreken.
Sorry dat ik zo van leer trok Selestha, maar dit soort dingen kan ik niet hebben. Dan ga ik boos worden (reden is dat mijn ex sexueel geïntimideerd is en bijna verkracht is omdat haar baas daar niks mee deed) .
OK danquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Maar zo ver laat ik het niet komen! Dit is de eerste keer dat deze gast iets gezegd heeft, als hij het nog een keer probeert is het ganz vorbei! Ik kan namelijk wèl echt goed voor mezelf opkomen
Je hebt gelijk hoor, ik ben ook kwaad! Maar ik geef hem eerst nog het voordeel van de twijfel, dat hij gewoon een lompe boer is. Want de afgelopen 8 maanden heeft hij zich gewoon normaal gedragen en hij ging niet door nadat ik zei geen interesse te hebben in zijn ''aanbod''
Ik was niet anders van planquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
OK dan
Maar hou de vinger aan de pols
verstandige meidquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik was niet anders van planDit is de eerste keer, maar ik heb nu al een melding gemaakt. Ik zit niet te wachten om zo'n verhaal als je ex te worden
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
verstandige meid
Anyway, nu ff naar de Chinees
Als je maar weet dat jij het risico loopt voor diefstal e.d. in dat geval omdat je het bent overeengekomen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef Blistering het volgende:
Ach, wij hebben een vaste bezorgster in de wijk. Die kent ons gelukkig, dus af en toe als we niet thuis zijn dan doet ze het pakket in een plastic zak en legt ze 't achter het huis. Prima oplossing.
Klagen bij Apple, bij TNT heeft geen zin omdat je ontvanger bent.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:15 schreef CoExist het volgende:
Nouja, dit is nou niet echt een woonwijk waar men elkaars papier kliko in kijkt ofzo. Het is wel een wijk waarbij de buren elkaars kliko's bij de straat zetten. Zeker in vakantie tijd dus dan is het weg pakketje.
Het betreft trouwens een pakket van de Apple Store waarbij ik zo'n ¤ 5,- aan verzendkosten moest betalen. Vind het daarom ronduit belachelijk dat ik hier voor als een zwerver in een kliko moet klimmen...
Via welke weg kan ik een klacht indienen?
VI ?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:52 schreef gers het volgende:
[..]
Klagen bij Apple, bij TNT heeft geen zin omdat je ontvanger bent.
Owja VI
Schei uit! De tassen werden er superzwaar van!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:44 schreef Herfstblad het volgende:
Die VI (Voetbal International gok ik zo ;-)) was erg. Man, wat was die seizoensgids dik!
Hier leek het zowaar eens een daldag.
Ik had ze gister gelukkig al voor 2 wijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Schei uit! De tassen werden er superzwaar van!
Hier een echte piekdag, nou ja, klein piekdagje dan!
Hier inderdaad ook een gewone piekdagquote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Schei uit! De tassen werden er superzwaar van!
Hier een echte piekdag, nou ja, klein piekdagje dan!
lijkt me een vrouwelijke bezorgster aan het handschrift te zien.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:25 schreef CoExist het volgende:
Wie van jullie herkent hier zijn eigen handschrift!?
Ik vind dit dus echt abnormaal!
[ afbeelding ]
Als je een goede wijkrelatie hebt,dan kun je alle kanten op met de mensenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef Blistering het volgende:
Ach, wij hebben een vaste bezorgster in de wijk. Die kent ons gelukkig, dus af en toe als we niet thuis zijn dan doet ze het pakket in een plastic zak en legt ze 't achter het huis. Prima oplossing.
daarom meoten ze eht ook kwijt anders krijgen ze niks,quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:01 schreef Snoepje5 het volgende:
Sprak toevallig vandaag een pakketbezorger hier die een pakketje langs kwam brengen.
Wist dus niet dat ze per pakketje betaald krijgen. Echt slordig, zo vraag je natuurlijk om problemen.
Klacht indienen iig en hopen dat de gast ontslagen wordt bij herhaling.
Het volume hier was een 90% en de Hah een flutding van karwei,welke weer lekker vastplaktequote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier inderdaad ook een gewone piekdag
Maar zaterdag en dinsdag vrij ivm mijn verjaardag
Ja, dat ken ikquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:26 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag zou ik eigenlijk kunnen werken. Gisteren zei mijn TC dat ik dan om 10.00u mijn telefoon moest aanzetten en dan zou hij tussen 10.00u en 10.15u bellen. Dus ik wachtte af. Nadat er maar niet gebeld wordt besluit ik zelf maar om 10.45u te bellen. Twee keer in gesprek. Uiteindelijk kreeg ik hem om 11.15u (!) aan de lijn waarbij hij zei dat er nu geen uitvoeringen (en voorbereidingen) meer waren!
Hij zei dat ik had moeten bellen! Ja, hallo, TC weer eens flink in de war, hij had toch echt gezegd dat hij zou bellen!![]()
Wat een retard soms, oké, wel een aardige retard verder, dat wel!![]()
In ieder geval kan ik nu morgen sowieso wel werken, dat is dan weer mooi!
als je bekend bent in een wijk ontwijk je de spinnenwebben wel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:47 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet nu hoe spiderman zich aan het einde van de dag voelt.
Overal spinnenwebben. Bah!!
Jammer dat niet iedereen een tuin met alleen tegels heeft
Als ik ergens ben waar ik spinnenwebben vermoed, dan houd ik even mijn bundel met post voor mijn hoofdquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:47 schreef Rafierafie het volgende:
doe ik ook altijdquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik ergens ben waar ik spinnenwebben vermoed, dan houd ik even mijn bundel met post voor mijn hoofd
Oh ja gatver! Vanochtend een spin in mijn gezicht.. brrquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:47 schreef Rafierafie het volgende:
quote:Kwaliteit cruciaal bij Tweede Kamerverkiezingen
Op 12 september vinden de Tweede Kamerverkiezingen plaats. PostNL verzorgt de verspreiding van de geadresseerde stempassen en de ongeadresseerde kandidatenlijsten. Goede kwaliteit is meer dan ooit van belang: aan de gemeentes (onze klanten) hebben wij een tijdige en juiste bezorging beloofd.
En met de recente ontwikkelingen rond de reorganisatie van PostNL zijn alle ogen op ons gericht.
Voorbereiden
Vrijwel alle stempassen zitten in een envelop waardoor ze beter machinaal gesorteerd kunnen worden. Werk jij aan de huisnummersorteermachine? Dan is jouw oplettendheid vanwege het grote volume en de persoonlijke aard van de stempas belangrijk.
De collega’s van NetwerkVSP verzorgen het aftellen van de kandidatenlijsten en doen deze in de tas voor de postbode en postbezorger. Hierdoor zijn er op het VBG voor de kandidatenlijsten geen voorbereidende werkzaamheden.
Bezorgen
Als postbode of postbezorger speel jij een belangrijke rol in het juist en tijdig bezorgen van de stempas en de kandidatenlijst.
De stempas is strikt persoonlijk en dus voorzien van een adres. Alle stempassen in jouw wijk moet je op dezelfde dag bezorgen. Je leidinggevende informeert je wanneer de stempassen in jouw loop zitten. Je ontvangt een apart instructiekaartje, waarop precies staat vermeld waar je op moet letten.
De kandidatenlijsten zijn niet voorzien van een adres en bezorg je daarom huis-aan-huis. Ieder adres moet een kandidatenlijst ontvangen, inclusief de adressen met een ja-neesticker of nee-neesticker. Ook hiervoor ontvang je een instructiekaartje.
Een kandidatenlijst is niet per gemeente uitwisselbaar, aan de binnenzijde staan namelijk de stemlocaties in de gemeente (wissel dus niet zelf de lijsten). In een beperkt aantal wijken kruist de wijk meerdere gemeenten. In dat geval zit, om fouten te voorkomen, de kandidatenlijst in een geadresseerde envelop. Kandidatenlijsten bezorg je op donderdag 30 augustus of in uitzonderingsgevallen op donderdag 6 september.
Voor vragen over de verkiezingspost of wanneer je denkt dat er iets niet goed gaat, kun je terecht bij je leidinggevende.
Pieter Kunz
Ok haha, dus het komt overal/meer voor!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat ken ik![]()
Dus daarom bel ik zelf wel als ze zeggen dat ze bellen.
9/10 keer vergeten ze het.
Als ik gisteren niet had gebeld, was ik vandaag en morgen niet aan het werk
Volgens mij wel algemeen bekend bij de post; de aanhouder wintquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ok haha, dus het komt overal/meer voor!![]()
Nou dan zal ik zo maar eens gaan werken dan!
Zie PMquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:52 schreef Selestha het volgende:
Aangaande mijn verhaal van van de week: er worden nu passende maatregelen genomen.
Wie meer wil weten kan PM-en
Lekkerquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen nog een dagje werken, en dan weekend.
Niet veel post, wel 1 maal HAH, AH.
iemand opleiden die al ervaring heeft is idd een stuk gemakkelijker dan iemand met totaal geen ervaring.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lekker
Ik heb vandaag iemand opgeleid, nou ja, meer mijn wijk laten zien want hij heeft wel vaker post gelopen. Dus dat was redelijk makkelijk.
En nu heb ik vrij tot en met dinsdag
hier ook, dus dat wordt even extra goed opletten in de wijk die ik hebquote:
Whehe, ben ik even blij dat ik dan vrij heb. Stempassen lopen op je verjaardag is natuurlijk geen feestjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier ook, dus dat wordt even extra goed opletten in de wijk die ik heb
Als dat degene is die jij 2x hebt ingewerkt dan is het niet slim om hem meteen de stempassen te laten bezorgen. Krijg je de volgende dag meteen een blik klachten over je heen als ie zich vergist heeft in een paar stratenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Whehe, ben ik even blij dat ik dan vrij heb. Stempassen lopen op je verjaardag is natuurlijk geen feestje
Héérlijk, gewone post, HAH èn die stempassenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier ook, dus dat wordt even extra goed opletten in de wijk die ik heb
Tsja zou kunnen, maar dan loop ik ze in ieder geval niet op mn verjaardagquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als dat degene is die jij 2x hebt ingewerkt dan is het niet slim om hem meteen de stempassen te laten bezorgen. Krijg je de volgende dag meteen een blik klachten over je heen als ie zich vergist heeft in een paar straten
Hoe ist met je winkel trouwens?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Héérlijk, gewone post, HAH èn die stempassen
Gaat goedquote:
Yep, gewoon op internet opzoeken en er zelf achteraan gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe ben je in contact gekomen met die pubs? Want het lijkt me dat die toch ook al hun inkoopkanalen hadden?
Simpelweg opgebeld en gezegd dat je een mooi assortiment aan engelse producten kan leveren?
ook de gemeente zelf brengt die dingen rond.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:31 schreef Deezertje het volgende:
Zijn ook mensen die nu in de AH folder weer kortingsstickers zitten, snel hun HAH-sticker eraf halen. Die hebben pech hoor. Die krijgen van mij niks. Als ik vervolgens op dinsdag dan bij hun Gamma bezorg komen ze boos naar buiten van 'ik heb een sticker, zie je?!'. Tja en op zaterdag er snel afhalen.
Beetje kansloze mensen...![]()
![]()
Stempassen zijn hier altijd zonder envelop geleverd, dus dan zijn het echt van die flinterdunne papiertjes (en meerdere per huis). Kost erg veel tijd in de voorbereiding. Maar las dat Sandd in 29 gemeenten nu ook de stempassen gaat bezorgen, maar volgens mij niet hier.
Door wie dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ook de gemeente zelf brengt die dingen rond.
nu ja, dan zien/horen we het vanzelf welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:36 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja door lokale diensten dat is al heel lang(sociale werkplaatsen etc..)
Erwin, de worstjes waren erug jummie hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
nu ja, dan zien/horen we het vanzelf wel
Goed om te horenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:51 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Erwin, de worstjes waren erug jummie hoor
Zoiets is idd kut ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:49 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag ritste ik een tas open. Ligt er bovenop een rouwkaart zonder huisnummer...
Is duidelijk gewoon bovenop gelegd en niet meer uitgezocht. Dat vind ik zo naatje. Kan ik op straat gaan zoeken.
Niet mijn wijk. Dus heb me Tc gebeld. Die heeft eerst in de postcode lijst gekeken. Daar was ie niet te vinden. Dus uiteindelijk toch in de wijk aan het zoeken geslagen...En met meer geluk dan wijsheid gevonden.
Zo een heb ik er ook, opa en oma, maar huisnummer bestaat niet,quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets is idd kut ja.
Nog mazzel gehad dat je het kon vinden.
Ik snap sommige gasten ook niet. Geen adres, enkel: Gert en Tina als geadreseerde.
Wel postcode erbij en plaatsnaam. Ben je toch een dom wezen?
Voordat ik naar de supermarkt ga:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:59 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Zo een heb ik er ook, opa en oma, maar huisnummer bestaat niet,
alleen met kennis kun je zoiets bezorgen en zelfs als je de kennis hebt kun je nog wel eens voor een raadsel komen te staan. De keer dat ik het had heb ik het met kennis van enkele bewoners het raadsel opgelost. De andere keren wist ik het welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets is idd kut ja.
Ik snap sommige gasten ook niet. Geen adres, enkel: Gert en Tina als geadreseerde.
Prima, maar waarom zijn mensen toch zo dom om geen goed adres in te vullen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen met kennis kun je zoiets bezorgen en zelfs als je de kennis hebt kun je nog wel eens voor een raadsel komen te staan. De keer dat ik het had heb ik het met kennis van enkele bewoners het raadsel opgelost. De andere keren wist ik het wel
Vaak weten ze het adres niet meer precies en hopen ze dat de bezorger het wel weet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 20:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Prima, maar waarom zijn mensen toch zo dom om geen goed adres in te vullen?
Vervelend! Toch maar voorzichtig aan doen, niet forceren!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:45 schreef gridjuh het volgende:
En mijn achillespeesontsteking is nog steeds niet over
Ik werd niet blij van de fysio, hij deed mij zeer....nog maar ff doorbikkelen op ibuprofen het komt vanzelf goed.
Ik begin om 6.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 21:51 schreef sbientje het volgende:
morgen weer om 7 uur beginnen, hoop dat ik dan niet ook nog 2 wijken te bezorgen heb.. Vind het zo vroeg, 7 uur..
Mensen die in de rouw zijn zijn meestal iets minder oplettend.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zoiets is idd kut ja.
Toen ik op de HSM zat was het 4.30 beginnen. Maar hoe vroeger hoe beter, ben je eerder klaar.quote:
In de goeie ouwe tijd met VOSsen op ons kleinere kantoor begon ik om 6.00 (met KNJ) of om 6.30 met VOSsen op de zaterdag... dat was pas feest!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 07:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moet op z'n vroegst om half 8 beginnen met voorbereiden.
Nou idd, waar bemoeien die mensen zich mee! Slaat nergens op, zulke opmerkingen!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:28 schreef Hoplahopla het volgende:
Hebben jullie (andere postbezorgers enz.) ook wel eens last van volstrekt vreemden die het nodig vinden om een opmerking te maken over hoe je je werk doet?
Ik heb nu al een keer gehad dat iemand het nodig vond om een opmerking te maken over het feit dat ik op een warm dag een lange broek aan had en ook een keer iemand die opmerkte dat ik een beetje lomp deed met mijn (eigen) fiets.
Ik snap niet waar dit op slaat? Waar bemoeien die mensen zich mee?
Op zich maakt het me niet zoveel uit. Maar als iemand dan zegt: "Als mij kinderen zo met hun fiets om zouden gaan, dan zou er wat zwaaien..."quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:48 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Nou idd, waar bemoeien die mensen zich mee! Slaat nergens op, zulke opmerkingen!
Die ouders moesten eens weten, denk ik dan maar!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Op zich maakt het me niet zoveel uit. Maar als iemand dan zegt: "Als mij kinderen zo met hun fiets om zouden gaan, dan zou er wat zwaaien..."
Oh dat heb ik ook wel eens, zo'n halve bak voor een andere wijk!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:08 schreef Nezhi het volgende:
Ik had vandaag 3 gigantische wijken om voor te bereiden. Wel een doodse boel daar als je halverwege je derde wijk bent en bijna iedereen al naar huis is![]()
Iemand had een overbeladen fiets in het fietsenrek gezet. Kom ik aanlopen, zie ik dat ding zo omvallen, gelijk het hele voorwiel stuk. De sorteerders hier zijn ook niet erg snugger, heb heel vaak een bak die voor de helft post heeft van een andere wijk. En een postbode had een klacht op een elastiekje geschreven ipv het bezorgrapport
och, wel eens meegemaakt, maar ik kan daar niets mee. Als ze een punt hadden ok, maar voor de rest kan het me niets schelen wat ze vinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:28 schreef Hoplahopla het volgende:
Hebben jullie (andere postbezorgers enz.) ook wel eens last van volstrekt vreemden die het nodig vinden om een opmerking te maken over hoe je je werk doet?
Ik heb nu al een keer gehad dat iemand het nodig vond om een opmerking te maken over het feit dat ik op een warm dag een lange broek aan had en ook een keer iemand die opmerkte dat ik een beetje lomp deed met mijn (eigen) fiets.
Ik snap niet waar dit op slaat? Waar bemoeien die mensen zich mee?
ik heb er.. even denken.. 2 industriewijken, mijn eigen loopwijk, en toen nog 2.. 5 wijken gezet! Daarna nog 1 wijk bezorgd dus.. al met al 3u50 min binnen gewerkt en 1u30 buiten. Precies mijn contracturenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, wel eens meegemaakt, maar ik kan daar niets mee. Als ze een punt hadden ok, maar voor de rest kan het me niets schelen wat ze vinden.
Was vandaag trouwens niet veel te doen. Heb zelf maar liefst zes wijken gezet. En nog was ik redelijk vroeg klaar. In de middag nog een wijkje weggebracht. Daar zat relatief gezien best nog wel wat post in.
Dit is helaas algemeen goed in nederland, ikke ikke ikke, de rest kan stikken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
Weinig post (2 zakken waarvan 1 met pakketjes), weinig HAH en toch lang over gedaan.Ik had mijn dag echt niet. Tig keer die folders laten vallen, mijn broek gescheurd en mijn fiets om laten vallen waardoor een fietstas, alle elastiekjes, een slot en een losse binnentas (die zat in het mandje) het fietspad barricadeerden. En niemand die dan even helpt of zo.
Nee, ze kijken je alleen nijdig aan en omzeilen deobstakels.
Mijn postnl?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
iemand trouwens een idee waar ik m'n reiskosten kan verhalen?
Halleluja wat een tijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:18 schreef Taneli het volgende:
[..]
In de goeie ouwe tijd met VOSsen op ons kleinere kantoor begon ik om 6.00 (met KNJ) of om 6.30 met VOSsen op de zaterdag... dat was pas feest!
Ben toch wel blij dat ik nu pas om 10.00 hoef te beginnen bij het Autobedrijf!
soms heb je er van die dagen tussen zitten. Kun je niets aan doen. Wel klote is dat de mensen je niet even te hulp schieten. Gaan ze wat schaapachtig kijken en lachen om je leed en dan ook nog wat boos worden omdat je niet opschietquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:48 schreef Herfstblad het volgende:
Laf volk ja. Helaas. Al heb ik wel een paar keer hulp gehad, maar vaker niet dan wel.
En nu gaat het weer prima, maar ja, dan loop je toch weer langer.Ik ben sowieso wel vrij onhandig, maar op sommige dagen gaat het gewoon echt voor geen meter. Leek mijn eerste dag wel.
Zo'n karretje wil best wel makkelijk nog om weet ik uit eigen ervaring. Op de juiste manier beladen scheelt iig al een hoop. Daarnaast moet je rekening houden met de helling in het wegdek en bij harde wind moet je er op passen dat de lichte kar niet uit zichzelf wegrijdtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ja ik heb een keer zo'n postkarretje om laten vallen (hoe krijg je het voor elkaar)
en toen kwam er wel gelijk iemand helpen.
Dat was wel aardig.
Gelukkig zijn er nog galante heren die een dame in nood willen helpenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo'n karretje wil best wel makkelijk nog om weet ik uit eigen ervaring. Op de juiste manier beladen scheelt iig al een hoop. Daarnaast moet je rekening houden met de helling in het wegdek en bij harde wind moet je er op passen dat de lichte kar niet uit zichzelf wegrijdt
Iig een volle omgevallen kar weer optillen is een zwaar klusje
Nou in dit geval stond er niemand te kijken en te lachen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms heb je er van die dagen tussen zitten. Kun je niets aan doen. Wel klote is dat de mensen je niet even te hulp schieten. Gaan ze wat schaapachtig kijken en lachen om je leed en dan ook nog wat boos worden omdat je niet opschiet
lekker negeren , gewoon het rideltje sorry mevrouw wat vervelend voor u , eventueel kan de verzender een klacht indienen die nergens tot leidquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Al de 3de keer aangesproken op fouten van anderen
Heb ook wel eens gehad dat mijn fiets omviel en de post op straat lag. Reactie van voorbijgangers? Langslopen en me er op wijzen dat er post op straat ligtquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
soms heb je er van die dagen tussen zitten. Kun je niets aan doen. Wel klote is dat de mensen je niet even te hulp schieten. Gaan ze wat schaapachtig kijken en lachen om je leed en dan ook nog wat boos worden omdat je niet opschiet
Dat komt me bekend voor ja. "Meneer u hebt iets laten vallen!" Je meent het? Dat heb je niet door als je het ondertussen van de straat staat te rapen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:35 schreef Selestha het volgende:
[..]
Heb ook wel eens gehad dat mijn fiets omviel en de post op straat lag. Reactie van voorbijgangers? Langslopen en me er op wijzen dat er post op straat ligt
Het ligt er sowieso aan wat er kapot aan is. Hier moet je het meteen tijdens werktijd bespreken met de tc en in sommige gevallen willen ze het eerst zien voordat ze überhaupt overwegen om iets te vergoeden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn fiets is het stilaan aan het begeven? Regelen jullie een declaratie via de site of gewoon via de tc?
ja nostalgiequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:18 schreef Taneli het volgende:
[..]
In de goeie ouwe tijd met VOSsen op ons kleinere kantoor begon ik om 6.00 (met KNJ) of om 6.30 met VOSsen op de zaterdag... dat was pas feest!
Ben toch wel blij dat ik nu pas om 10.00 hoef te beginnen bij het Autobedrijf!
dat vergoeden gaat wel een tijd over heen, wordt in Groningen gedaan,de VM meot er eerst voor accoord tekenen,al met al moet je uitgaan meer dan een maand,en dan komt het pas op je rek.,quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mijn fiets is het stilaan aan het begeven? Regelen jullie een declaratie via de site of gewoon via de tc?
Ja, die mis ik toch echt als kiespijn nu hoor, al was je dan wel meestal om een uur of 1 wel (al) klaar, nu pas om half 6, maar ben ik in ieder geval niet meer zo moe als toen!quote:
Volgens mij went het nooit om zo vroeg op te staanquote:Op zondag 12 augustus 2012 01:56 schreef Taneli het volgende:
[..]
Ja, die mis ik toch echt als kiespijn nu hoor, al was je dan wel meestal om een uur of 1 wel (al) klaar, nu pas om half 6, maar ben ik in ieder geval niet meer zo moe als toen!
Nog wakker??quote:Op zondag 12 augustus 2012 03:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij went het nooit om zo vroeg op te staan
Ja, bizar he?quote:
Ik wel 6quote:Op zondag 12 augustus 2012 04:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, bizar he?
2 uurtjes geslapen
Heerlijk zo'n ritme he ?quote:Op zondag 12 augustus 2012 04:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik wel 6
Ik viel om 20:00 in slaap, en werd wakker om 02:15. Hockey finale dus gemist ondanks dat mijn vriendin me poogde wakker te maken
Why?quote:Op zondag 12 augustus 2012 04:18 schreef ErwinRommel het volgende:
En ik kan niet wachten tot oktober
hehe, nee, we hadden daarvoor een bbq bij de voetbal vereniging waar m'n vriendin vrijwilligerswerk doet, en dat hakte er een beetje inquote:
Hehe, ja op een gegeven moment kan je je ogen niet meer open houden, herken hetquote:Op zondag 12 augustus 2012 04:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hehe, nee, we hadden daarvoor een bbq bij de voetbal vereniging waar m'n vriendin vrijwilligerswerk doet, en dat hakte er een beetje in
was brak dus dacht ff een uurtje te gaan liggen, werden er uiteindelijk 6 uur. Nu klaarwakker dus
Dat is altijd leukquote:
M'n vriendin boos want ik lag te snurkenquote:Op zondag 12 augustus 2012 04:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hehe, ja op een gegeven moment kan je je ogen niet meer open houden, herken het
[..]
Dat is altijd leuk
Wat voor een?
Of is dat prive?
Ahh ik heb wel goede ervaringen met Fordquote:Op zondag 12 augustus 2012 04:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
M'n vriendin boos want ik lag te snurken
Door haar werd ik ook wakker, want die zat tegen m'n benen aan te trappen![]()
Idd privé auto, en wel deze, goed, niet nieuw, gebruikte leasebak
http://www.leaseplan.nl/o(...)=ford-mondeo-4631434
m'n eerste auto was ook een ford, ford escort uit 1983quote:Op zondag 12 augustus 2012 04:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahh ik heb wel goede ervaringen met Ford![]()
Ziet er goed uit!
Ik ga toch maar eens kijken of ik wat slaap kan pakken
Mijn ervaringen met Ford zijn alleen maar uitmuntend te noemenquote:Op zondag 12 augustus 2012 08:26 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ken Ford alleen maar van een lekkende benzinetank bij een Fiesta...
Die oude versie zeker ja, je ziet ze nu nog steeds af en toe.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:04 schreef Hoplahopla het volgende:
Als het maar rijdt. Ik rijd nu een Suzuki Alto... Ook best een degelijk merk, tenminste vroeger.
Als ik het "zakelijk" niet nodig had gehad zou ik gewoon een kleinere auto hebben gekocht dan zo een grote Mondeoquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:06 schreef Hoplahopla het volgende:
Ja. Type 2 zeg maar. Het ziet er niet uit en rijdt als een stuk kool, maar kapot kunnen ze bijna niet.
Lijkt mij briljant om te hebben.quote:
Ik wil stiekum ook wel wat luxe erin hebben hoorquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Lijkt mij briljant om te hebben.Is gewoon een Alto met laadbak.
Een blokkendoos op wielen.quote:
Op zich niks mis mee, maar als je lange ritten moet rijden is het best fijn dat je over de nodige luxe beschiktquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:13 schreef Hoplahopla het volgende:
Ow. Ik nam aan dat je wel van een beetje spartaans hield.
Een blokkendoos?quote:
Ik durf het niet meer aan om met mijn huidige auto op en neer naar Engeland te rijdenquote:
Ah. Dat doe je ook niet even met een Alto. Dan heb je een houten reet tegen de tijd dat je de Belgische grens bereikt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik durf het niet meer aan om met mijn huidige auto op en neer naar Engeland te rijden
Vertel mij watquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:20 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ah. Dat doe je ook niet even met een Alto. Dan heb je een houten reet tegen de tijd dat je de Belgische grens bereikt.
Gek genoeg wél!quote:Op zondag 12 augustus 2012 03:26 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij went het nooit om zo vroeg op te staan
Moet jij niet eens werk gaan zoeken in plaats van belastingcentjes pikken?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Door tuig zoals Deezertje heeft PostNL nu zo'n slechte naam! Jullie moeten niet zo zeiken en gewoon je ronde doen, daar word je verdomme (slecht) voor betaald!
Ik heb werk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:18 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Moet jij niet eens werk gaan zoeken in plaats van belastingcentjes pikken?
Oja, en nu ga je neerkijken op postbezorgers die gewoon hun werk doen en klagen over mensen die ook op hun neerkijken, of anderen die geen poot uitsteken als iemand wat hulp kan gebruiken.quote:
Aangenaam, ik zie je hier voor het eerst. Wat is jouw functie?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Door tuig zoals Deezertje heeft PostNL nu zo'n slechte naam! Jullie moeten niet zo zeiken en gewoon je ronde doen, daar word je verdomme (slecht) voor betaald!
Ik loop al vijf jaar dezelfde wijk.... niemand kent deze wijk zo goed als ik, krijg altijd complimentjes als ik er weer ben na een vrije zaterdag ofzoquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
En heb je dan ook een klacht ingediend bij postnl zelf of kom je alleen de mongool uithangen hier?quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben een eerzame burger die te vaak zijn post niet of te laat heeft gehad.
Klachten wordt niks mee gedaan. 'We zullen uw klacht noteren en uitzoeken' en vervolgens hoor je er nooit meer wat van. En als je dan een tweede keer belt krijg je een andere miep aan de lijn die van niets weet. Noteren die lui dat soort dingen niet, zoals bij elk ander normaal bedrijf wel gebeurt??quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:42 schreef Nezhi het volgende:
[..]
En heb je dan ook een klacht ingediend bij postnl zelf of kom je alleen de mongool uithangen hier?
En je weet zeker dat het niet van SND is??? Die maken ook geregeld fouten hoorquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Klachten wordt niks mee gedaan. 'We zullen uw klacht noteren en uitzoeken' en vervolgens hoor je er nooit meer wat van. En als je dan een tweede keer belt krijg je een andere miep aan de lijn die van niets weet. Noteren die lui dat soort dingen niet, zoals bij elk ander normaal bedrijf wel gebeurt??
Ja idd! Iemand kwam laatst naar me toe dat er bij hun flat steeds post verkeerd bezorgd werd, bij iedereen. Ik liep daar toen een week of 3 en weet zeker dat ik het niet was. 1 foutje.. kan, maar niet structureel en bij iedereen. De vaste bezorger werkt zeker al wel een jaar of 5 bij de post (en al jaren op die wijk), dus die zal het ook niet geweest zijn. Ik gok op de concurrentquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
En je weet zeker dat het niet van SND is??? Die maken ook geregeld fouten hoor
Over 4 weken hebben wij vakantie, we gaan er een weekje tussenuit met mijn schoonouders mee, naar limburg....voordeel, kost ons weinig geld dusquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Met lego kun je alles maken...![]()
Ik heb volgende week vakantie. Ik hoop dat het weer een beetje goed blijft, dat is dan wel zo leuk. We gaan niet weg, blijven lekker thuis een beetje klussen en zo. Gewoon een beetje aanrommelen, ook wel eens lekker!
Ongelofelijk, wat een mongolen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:31 schreef Deezertje het volgende:
Zijn ook mensen die nu in de AH folder weer kortingsstickers zitten, snel hun HAH-sticker eraf halen. Die hebben pech hoor. Die krijgen van mij niks. Als ik vervolgens op dinsdag dan bij hun Gamma bezorg komen ze boos naar buiten van 'ik heb een sticker, zie je?!'. Tja en op zaterdag er snel afhalen.
Beetje kansloze mensen...![]()
![]()
Stempassen zijn hier altijd zonder envelop geleverd, dus dan zijn het echt van die flinterdunne papiertjes (en meerdere per huis). Kost erg veel tijd in de voorbereiding. Maar las dat Sandd in 29 gemeenten nu ook de stempassen gaat bezorgen, maar volgens mij niet hier.
Ja lach er maar om. Maar dat is dus echt waar hequote:Op zondag 12 augustus 2012 23:06 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, wat een mongolen!![]()
![]()
dat zou minder zijn, maar bij PostNL zou je iets dergelijks wel kunnen verwachten helaasquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:33 schreef Deezertje het volgende:
Over dat kerstpakket heb ik ook gelezen ja.
Hopelijk wordt het niet zo'n 'pluim' als je bij veel andere bedrijven ziet.
Kan je keuze maken op een website, vaak uit een assortiment van dingen die je nooit meer dan één keer gebruikt, en erachter komen dat alle leuke cadeau's alleen tegen bijbetaling beschikbaar zijn omdat je maar een bepaald aantal punten van je baas hebt gekregen. Betaal je alsnog je eigen kerstcadeau (en vaak nog tegen de hoofdprijs ook)...
Hier zitten de stempassen ook nooit in een envelop, want daar is die kutgemeente te gierig voor. Door de HSM kunnen ze niet, want dan heb je gelijk 20% reject, en een hoop worden er verscheurd of verfrommeld. Dus dat wordt handmatig sorteren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef Deezertje het volgende:
Stempassen komen hier pas volgende week, omdat de meeste mensen nu nog op vakantie zijn en er dus veel brievenbussen propvol zijn (mensen leren 't nog steeds niet). Je wilt als gemeente niet een hele rits stempassen retour krijgen of boze telefoontjes krijgen over verfrommelde stempassen i.v.m. overvolle brievenbussen. Bij ons zitten ze nooit in een envelop. Zijn gewoon flinterdunne dingen. Die kunnen dus nergens tegen. Elke vouw/kreukel is er al één teveel.
Wat is nou het probleem precies? Weet jij exact welke huizen een sticker hebben en welke niet? Ik laat mij eigenlijk altijd verrassen en dan zie ik wel of ik voor niets loop.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat je een stikker erop plakt als je op vakantie gaan snap ik maar al te goed. Maar om hem er snel af te halen als er stickers in de folders zitten ben je toch wel een beetje zielig hoor![]()
Als je een vaste wijk hebt dan weet je het op een gegeven moment wel ja. Je kunt eens verrast worden door een stickertje meer of minder, maar over het algemeen kun je het bijna blind doenquote:Op maandag 13 augustus 2012 09:23 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem precies? Weet jij exact welke huizen een sticker hebben en welke niet? Ik laat mij eigenlijk altijd verrassen en dan zie ik wel of ik voor niets loop.
Ik snap wat je bedoelt. Maar het blind doen lijkt bij mij in het dorp niet te werken. Er veranderd regelmatig iets.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een vaste wijk hebt dan weet je het op een gegeven moment wel ja. Je kunt eens verrast worden door een stickertje meer of minder, maar over het algemeen kun je het bijna blind doen
het scheelt wel dat de doorstroom hier niet al te groot is.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar het blind doen lijkt bij mij in het dorp niet te werken. Er veranderd regelmatig iets.
Bij ons zijn ze morgen wel in enveloppen. Ze stonden vandaag al te draaien op de HSM.quote:Op maandag 13 augustus 2012 07:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier zitten de stempassen ook nooit in een envelop, want daar is die kutgemeente te gierig voor. Door de HSM kunnen ze niet, want dan heb je gelijk 20% reject, en een hoop worden er verscheurd of verfrommeld. Dus dat wordt handmatig sorteren.
Ach ja ik ben het wel gewendquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zo gaat het altijd, onbegrijpelijk vind je niet 4EverBlackEyed?
Hier staan elke dag minstens 3 dezelfde wijken nog op het depot, de afgelopen 3 wekenquote:Op maandag 13 augustus 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm, het gaat niet helemaal lekker met de postbezorging op mijn VBG ...
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuFlpZlFFwhJeWLZV.php
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuuVEEkZVszKKTyTp.php
Ik kan er zelf niet over oordelen omdat ik die wijken waar het om gaat niet ken
de post hoopt zich op of loopt de bezorging dan gewoon enkele dagen achter?quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hier staan elke dag minstens 3 dezelfde wijken nog op het depot, de afgelopen 3 weken
Geen idee, ik moet doorgeven welke zakken er blijven staan en het valt me op dat er altijd 3 dezelfde wijken minimaal blijven staan, op zaterdag regelmatig 6 of meerquote:Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de post hoopt zich op of loopt de bezorging dan gewoon enkele dagen achter?
het heeft wat van de Klm weg maar erg bijzonder zal het niet zijn,quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:28 schreef gridjuh het volgende:
Hebben jullie het op mijnpostnl ook al gelezen over het kerstpakket?
Ik weet niet of ik het hier zo goed wegzet, anders kunnen jullie me verbeteren,
Dit jaar kies jij zelf je kerstgeschenk
Bij kerst hoort uiteraard een geschenk. Ook dit jaar ontvang jij, als medewerker van
PostNL, een kerstgeschenk. Anders dan in voorgaande jaren, mag jij dit cadeau in
december zelf uitkiezen.
We doen het dit jaar anders. Dat betekent dat je in december geen traditioneel kerstpakket
ontvangt, maar dat je zelf je eigen geschenk mag uitzoeken.
Hoe werkt het?
Begin december ontvang je een persoonlijke brief op je huisadres. In die brief staat een
unieke code waarmee je kunt inloggen op een speciale website voor PostNL-medewerkers.
Op die website kun je zelf een keuze maken voor jouw geschenk. Binnen een aantal
werkdagen wordt jouw cadeau dan bij je thuisbezorgd.
WFP
In de afgelopen jaren kreeg je rond deze tijd de vraag of je je kerstpakket wilde doneren aan
het WFP. Dat doen we dit jaar ook anders. Je maakt de keuze voor een donatie aan het WFP
pas in december. Dit is één van de keuzemogelijkheden uit de cadeauselectie. Toch een
traditioneel kerstpakket? Ook dat is een van de keuzemogelijkheden uit de cadeauselectie.
Kloppen je persoonlijke gegevens op Mijn PostNL?
De brief met inlogcode gaat naar alle mensen in actieve dienst bij PostNL. Je ontvangt de
brief op het huisadres dat bij ons bekend is. Het is daarom belangrijk dat je persoonlijke
gegevens op de juiste wijze in ons systeem staan. Ga op Mijn PostNL naar Personele Zaken
en controleer je gegevens in Zelf doen. Heb je nog geen account aangemaakt, doe dit dan zo
snel mogelijk.
Gerelateerde informatie
Nog niet op MijnPostNL? Maak een account aan.
ja mensen worden met de dag inhaliger,ik zit al wat jaren bij de post,quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja lach er maar om. Maar dat is dus echt waar he
Had gisteren blijkbaar nog iemand deze truck uitgehaald. Vrijdag had ie 100% zeker een sticker erop, en gisteren was ie er ineens af. Tja, dan heb ik mezelf ook maar dom gehouden en geen folder in de bus gedaan hoor. Zijn toch altijd dezelfde kansloze mensen die dit geintje flikken.
Dat je een stikker erop plakt als je op vakantie gaan snap ik maar al te goed. Maar om hem er snel af te halen als er stickers in de folders zitten ben je toch wel een beetje zielig hoor![]()
Mensen die gewoon netjes aan mij vragen of ik nog folders overheb en wat extra stickers willen, krijgen ze ook. Anders worden ze toch meteen weggegooid op kantoor hier...
Dinsdag trouwens een keer rustig hier qua HAH. Alleen Karwei (met stickers op flapje om de folders....) en C1000Gok dat er ook niet zo veel post is, vakantieperiode is pas eind augustus over.
uit de bron:quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm, het gaat niet helemaal lekker met de postbezorging op mijn VBG ...
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuFlpZlFFwhJeWLZV.php
http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuuVEEkZVszKKTyTp.php
Ik kan er zelf niet over oordelen omdat ik die wijken waar het om gaat niet ken
Als je het als vast wijk hebt kun je er extra tijd uithalen,tussen 2 huizen kun je dan al al voorbereidend,wel/geen hah inwerpen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 09:23 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Wat is nou het probleem precies? Weet jij exact welke huizen een sticker hebben en welke niet? Ik laat mij eigenlijk altijd verrassen en dan zie ik wel of ik voor niets loop.
schorpioenen zijn niet best ooit 2 in bed gehad,kun erg ziek van wordenquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:
Gevaarlijke exotische dieren in postpakketten
Leuke verassing voor die sorteerders
Ja, maar de opzet achter GeoRoute was niet om eenmalig een loop aan te passen, maar om continu lopen te veranderen, afhankelijk van de posthoeveelheid. Uiteraard zijn er lopen die handiger kunnen, maar Georoute is in de praktijk daar ongeschikt voor gebleken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste heb ik ook begrepen, al kan ik me ook voorstellen dat voor een aantal routes de route van Georoute als basis blijft, maar dat ze met behulp van de kennis op straat geoptimaliseerd zullen gaan worden.
Ik ken genoeg routes waar nog wel een verbeteringsslag in te maken is. Te denken valt aan het anders lopen van straten, het samenvoegen van vakjes of juist het splitsen ervan.
En als je een ervaren bezorger hebt is Georoute niet nodig. Die bezorger weet beter dan zo'n programma wat de kortste en meest efficiënte route is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:06 schreef Hoplahopla het volgende:
De enige goed manier om op daldagen de post efficiënt weg lopen is op dit moment een ervaren bezorger inzetten. Eventueel met behulp van een systeem zoals Georoute, maar dan moet die persoon wel ter plekke wijzigingen kunnen uitvoeren.
Hoop dat ze dat op een daldag doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, geen stempassen hier vandaag. Was wel aangekondigd.
was het ook, kon hele straten overslaan met de autobestelling.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het voelde vandaag aan als een daldag, eerlijk gezegd.
bij mij ook niet, week ziek zijn, dus ziektewet en 4 weken veel minder uren gemaakt dan nodig...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb 4 zaterdagen niet gewerkt en verder twee weken vrij gehad, dus van mij zal het niet zo veel voorstellen
Gebeurd neit vaak, normaal kan ik met 15 euro in de week boodschappen doen, maar heb nu nog geld voor benzine(wat nodig is aangezien mijn vriend in den bosch werkt) zucht....soms heb ik echt zo'n "rot" maand....heb je weleens gaat volgende week wel weer goed hoorquote:
Join the clubquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:03 schreef gridjuh het volgende:
[..]
bij mij ook niet, week ziek zijn, dus ziektewet en 4 weken veel minder uren gemaakt dan nodig...
Maar heb deze maand het probleem dat ik een stukje maand(van een week) over heb :|
Heb je nog macaroni in huis?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Join the clubIk heb nog 1,25 tot maandag de 20e.. En ik doe al met 30 euro sinds 1 augustus..
Mooi klote iddquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:07 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Gebeurd neit vaak, normaal kan ik met 15 euro in de week boodschappen doen, maar heb nu nog geld voor benzine(wat nodig is aangezien mijn vriend in den bosch werkt) zucht....soms heb ik echt zo'n "rot" maand....heb je weleens gaat volgende week wel weer goed hoor
Knap hoe je dat kan doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
Join the clubIk heb nog 1,25 tot maandag de 20e.. En ik doe al met 30 euro sinds 1 augustus..
Ik hoop dat het er maandag is, betaaldata is de 19e dat ik op een zondag, zou het er dan op maandag zijn, dat zou een pak van mijn hart zijn eigenlijk....quote:
Jeetje wat een dagquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Argh! Ik had alweer een klotedag! Natte post, letterlijke papier mache na een paar hoosbuien bij de folders en ik wilde een gewonde vogel redden en die me vervolgens beet en onder de struiken schoot![]()
En mensen die langs kwamen deden natuurlijk weer 'ikke! Ikke'Grrr!
Sorry, moest er even uit.Voel me gefrustreerd op het moment.
O, en een boek dat ik tussendoor op was gaan halen bij een DHL-servicepoint was ook nat aan de hoeken.
Ik wacht gelukkig niet op het loon om eten van te kopen. Dat is het voordeel van thuiswonen: Je hebt altijd eten.
En ditquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
Knap hoe je dat kan doen.
Maar hoe jullie jezelf kunnen redden verdient mijn diep respect
quote:
Als er iets mis gaat, dan gaat het de hele dag misquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:54 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Ht moet geen regelmaat worden zulke dagen.
En met zo weinig geld doen vind ik ook wel wat respect waard ja.
Vaak wel ja. De wet van Murphy denk ik.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als er iets mis gaat, dan gaat het de hele dag mis
De steuntrekkers die weigeren te werken (mits ze dat kunnen) en de fraudeurs kunnen wat mij betreft aan het gas hoor.quote:
Ik ben het met je eens hoor, maar volgens mij was dat omdat die mensen geen vervoer hadden en het verder niet duidelijk was hoe het dan geregeld werd met het vervoer.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:14 schreef ErwinRommel het volgende:
was laatst zo iets, in de bollen/bloemen teelt. Bijstandstrekkers die het gewoon verrekken om dat werk aan te nemen.
Dit ten koste van de goeden.
Van de zotte.
terecht dat die lui gekort worden op de uitkering/bijstand, en dat het geheel opgezegd gaat worden.
Sommigen zijn gewoon té lui om te werken en willen gartis geld naast hun "zwart werk". Die lui moet men keihard aanpakken. Die verpesten het sociale vangnet voor hen waar het eigenlijk voor bedoeld is.
klopt,in Belgie is er een grote ophef over geweest,toch hebben ze hier,quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 08:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar de opzet achter GeoRoute was niet om eenmalig een loop aan te passen, maar om continu lopen te veranderen, afhankelijk van de posthoeveelheid. Uiteraard zijn er lopen die handiger kunnen, maar Georoute is in de praktijk daar ongeschikt voor gebleken.
Bij ons zijn ze maanden bezig geweest met het maken van die nieuwe routes. Ongeveer 90% van de suggesties van Geo waren complete onzin: huizen op de verkeerde plek, 20 keer een drukke weg zigzaggend oversteken ipv een rondje lopen, etc. Dat moest dus vervolgens allemaal worden aangepast, en in veel gevallen leek de definitieve route dan ook nog nauwelijks op de oorspronkelijke Georoute. Dit riep de vraag op wat dan nog de toegevoegde waarde van Georoute was. Uiteindelijk is het bij ons dus niet ingevoerd
Er was naar ik meen vervoer geregeld om dat te overbruggen. Ik pin me daar niet op vast hoor, maar dat werd wel aangeboden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor, maar volgens mij was dat omdat die mensen geen vervoer hadden en het verder niet duidelijk was hoe het dan geregeld werd met het vervoer.
Die mensen komen zelf niet uit het Westland en ze kunnen er dan niet komen![]()
Dat hoorde ik tenminste op tv... Waarschijnlijk geen onwil.
Ik heb het ook maar uit tweede hand, maar volgens mij werd dat pas later aangebodenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Er was naar ik meen vervoer geregeld om dat te overbruggen. Ik pin me daar niet op vast hoor, maar dat werd wel aangeboden.
Dat eerste weet ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb het ook maar uit tweede hand, maar volgens mij werd dat pas later aangebodenVandaar dat het zo'n teleurstellende opkomst had.
Hier hadden de dames en heren die dit organiseerde eerder aan moeten denken.
Mensen zonder vervoer.. Dat geldt overigens ook voor het CVL in Bleiswijk, zowat niet te bereiken met het OV en zeker niet als je nachtdienst hebt. Nee, echt een handige locatie
je lijkt mij wel hier was het bloedheet/benauwd,de post was wederom mega,Linda etc..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Argh! Ik had alweer een klotedag! Natte post, letterlijke papier mache na een paar hoosbuien bij de folders en ik wilde een gewonde vogel redden en die me vervolgens beet en onder de struiken schoot![]()
En mensen die langs kwamen deden natuurlijk weer 'ikke! Ikke'Grrr!
Sorry, moest er even uit.Voel me gefrustreerd op het moment.
O, en een boek dat ik tussendoor op was gaan halen bij een DHL-servicepoint was ook nat aan de hoeken.
Ik wacht gelukkig niet op het loon om eten van te kopen. Dat is het voordeel van thuiswonen: Je hebt altijd eten.
Ze hebben gewoon te licht gedacht over het hele project en daar plukken ze nu de vruchten van.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat eerste weet ik dan weer niet.
Maar managers moeten toch ook wel weten dat een lokatie bereiken geld kost?
regel dan gvd vervoer!! Zoveel hoeft dat niet te kosten
Dikke knuffel voor jullie "pechvogels"quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je lijkt mij wel hier was het bloedheet/benauwd,de post was wederom mega,Linda etc..
en 5 zakken hah van dik 150 g per 2.
Op een gegeven moment loop ik ergens,en omdat de hah veel te zwaar is,
let ik even niet op, toen lag ik lang uit met een hoop schaafwonden ,pijn in rechterbeen/knie.overal bloed ,en geen mens te bekennen.
en het begon enorm te regenen,was het dagje wel weer.
ik maak me ernstig zorgen over de collega'squote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
dankjewel Gridjuhquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:07 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Dikke knuffel voor jullie "pechvogels"
Is dat pensioen een paar tientjes per maand? Of wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Knap hoe je dat kan doen.
Ik heb de "mazzel" dat ik nog een militair invaliditeits pensioen krijg m'n leven lang.
Maar hoe jullie jezelf kunnen redden verdient mijn diep respect
Wel wat meer hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is dat pensioen een paar tientjes per maand? Of wat moet ik me daarbij voorstellen?
de lonen zijn sowieso een aanfluting,als je binnen zit krijg je meer dan buiten,quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:30 schreef Deezertje het volgende:
Heb het ook te doen met de collega's die er van moeten leven. Tegenwoordig staan de tijden zó krap, dat ze steeds meer moeten doen om aan hun contracturen te komen. Dat je op daldagen soms wel binnen één uurtje klaar bent helpt dan ook helemaal niet mee.
Gevolg: op piekdagen moeten ze extra wijken lopen en zijn 's avonds kapot! En als je dan naar je loon kijkt vraag je je soms wel eens af waar ze het voor doen.
Ik verdien als Zaterdagbesteller gewoon 3 (!) euro per uur meer dan de postbezorger doordeweeks hier. Absurd. En het trieste is: volgens mij weet de pbz dat zelf niet eens
Welvaart voor enkelen ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:58 schreef ErwinRommel het volgende:
het is toch te triest voor woorden dat we een zgn. welvaarts maatschappij zijn, maar dat er zoveel verborgen armoede is?
Ik wist het wel maar de bedragen waarvan men dan moet rondkomen, dat is van de zotte.
Waarom denk je dat ik op zoek ben naar ander werkquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
niet best de verhalen die ik hier lees ...
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:37 schreef Deezertje het volgende:
En de Sandd-bezorgers dan?![]()
Die krijgen allemaal stukloon. Sprak vandaag een bezorger dat er in de zomermaanden bijna geen post is. 'Verdiende' die in een week maar 15 euro...
Einde van het jaar moet Sandd minimaal 25% in dienst hebben met een CAO, maar vrees hoop dat als straks echt iedereen een contract moet ze de tent wel kunnen opdoeken...
Oh nee hoor dankjewel, normaal heb ik het nooit zo krap maar de 2e fietsreparatie van 60 euro in 2 maanden was gewoon even iets wat ik net niet aan kon. Vandaar dat ik nu zo krap zit maar vanaf 20 augustus is dat weer opgelostquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 17:42 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er maandag is, betaaldata is de 19e dat ik op een zondag, zou het er dan op maandag zijn, dat zou een pak van mijn hart zijn eigenlijk....
Enne selesta, ik heb ik september/oktober extra inkomsten, is er iets waarmee ik je kan helpen?
Ja maar de toeslagen zorg/en huurtoeslag komen de 20equote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:45 schreef KatrienDuck het volgende:
Gridjuh en Selestha, sterkte met het doorkomen van de maand! Het is geen lolletje als je van postnl moet leven, dat is echt te weinig! Trouwens, volgens mij is de betaaldag deze maand pas de 21ste?
Herfstblad, ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt!
Dat is geen ''keuze'' voor mij hoor, ivm arbeidsbeperking waardoor ik 4 jaar 100% niet heb kunnen werken en nu van geluk mag spreken dat ik iets deeltijd kan doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:29 schreef Hoplahopla het volgende:
Wij leven onder het sociaal minimum... Maar dat is ook deels een eigen keuze.
Ja, maar hoe oud was je toen? Als je onder de 23 bent kan het inderdaad voorkomen dat je bij Sandd en Selektmail beter af bent/was, omdat pas vanaf je 23e de Wet op het Minimumloon van toepassing is.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:16 schreef gridjuh het volgende:
Ik heb hiervoor voor selekt mail gewerkt, ook stukspost....
Moet wel zeggen volgens mij verdiende ik wel meer als wat ik nu doe.
Toen had ik de ene week 200 euro de andere week 190 de andere week 140 en die week erna 170 = 700 euro netto in de maand(kreeg wel per week uitbetaald) Nu verdien in 390 netto per maand :|
Ik was 23, maar werkte gelukkig voor uitzendbureau...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 07:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar hoe oud was je toen? Als je onder de 23 bent kan het inderdaad voorkomen dat je bij Sandd en Selektmail beter af bent/was, omdat pas vanaf je 23e de Wet op het Minimumloon van toepassing is.
Als je zeg 16 jaar bent verdien je in een bij PostNL hooguit iets van 3 euro per uur, dan dat is inderdaad minder dan bij Sandd.
Maar vanaf je 23e verdien je bij PostNL als postbezorger iets van 9 euro per uur, en dat haal je gemiddeld nooit bij Sandd. Vooral als je bedenkt dat je bij Sandd niet doorbetaald wordt bij verlof (of ziekte), en je ook geen vakantiegeld krijgt.
Ik heb een tijdje voor VSP Post gelopen, en daar zat ik afhankelijk van de drukte op ongeveer 7 euro BRUTO per uur gemiddeld, omgerekend. En dan moest ik zelf nog de belasting afdragen, en sociale premies, want dat deden ze niet voor je.
Bovendien, hoeveel uur werkte je bij Sandd per week, en hoeveel uur werkte je nu? Dat is ook belangrijk om te weten.
Dus niet meer in de hoek poepen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:26 schreef Selestha het volgende:
Haha, wij krijgen een nieuwsbrief ''houdt de depots schoon'' in de groene bakken vandaag
hebben ze daar op jullie depot geen depothoofd voor?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:26 schreef Selestha het volgende:
Haha, wij krijgen een nieuwsbrief ''houdt de depots schoon'' in de groene bakken vandaag
Ik ben het depothoofdquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hebben ze daar op jullie depot geen depothoofd voor?
die is er verantwoordelijk voor.
En je leeft nog? Ik heb gister zo'n 6 uurtjes buiten rondgebracht en ik was gesloopt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pff, gisteren 7,5 uur buiten gelopen met het benauwde weer.
De VI zat er bij ons gisteren al deels bijquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:38 schreef Deezertje het volgende:
Ze kunnen de woensdag nu ook wel 'de tweede maandag' noemen.
Mensen in mijn wijk vragen nu ook al of we niet meer op woensdag bezorgen
Aan de hoeveelheid (lees: dus niet) post mag je je tegenwoordig ook wel bijzonder voelen als je nog post op woensdag krijgt... Volgens mij alleen de VI + Prive vast en dan nog de brievenbuspost (kaartjes etc.).
Vandaag stelde echt niks voor.
Ik weet niet of je hier al lang werkt, maar het is normaal dat er zo weinig post is in de zomer. Door DiDoZa wordt dat nog versterkt.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:19 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze kunnen de woensdag beter afschaffen en het allemaal naar de dinsdag en donderdag verplaatsen. Dan wordt het natuurlijk een echte maandag, maar dat werd ook wel eens tijd.
ja onzin dat ze dat nog een keer aanhalen,als hoofdquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ben het depothoofd
Maar we kregen dat als sms
ja dan komen sommigen nog emer in de probs want dat gezamelijke moet jequote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:19 schreef Hoplahopla het volgende:
Ze kunnen de woensdag beter afschaffen en het allemaal naar de dinsdag en donderdag verplaatsen. Dan wordt het natuurlijk een echte maandag, maar dat werd ook wel eens tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |