abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115502710
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 23:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat je een stikker erop plakt als je op vakantie gaan snap ik maar al te goed. Maar om hem er snel af te halen als er stickers in de folders zitten ben je toch wel een beetje zielig hoor :P

Wat is nou het probleem precies? Weet jij exact welke huizen een sticker hebben en welke niet? Ik laat mij eigenlijk altijd verrassen en dan zie ik wel of ik voor niets loop.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 09:32:33 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115502866
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:23 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem precies? Weet jij exact welke huizen een sticker hebben en welke niet? Ik laat mij eigenlijk altijd verrassen en dan zie ik wel of ik voor niets loop.
Als je een vaste wijk hebt dan weet je het op een gegeven moment wel ja. Je kunt eens verrast worden door een stickertje meer of minder, maar over het algemeen kun je het bijna blind doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115502986
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je een vaste wijk hebt dan weet je het op een gegeven moment wel ja. Je kunt eens verrast worden door een stickertje meer of minder, maar over het algemeen kun je het bijna blind doen
Ik snap wat je bedoelt. Maar het blind doen lijkt bij mij in het dorp niet te werken. Er veranderd regelmatig iets.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 10:02:10 #204
Maffe Fries
pi_115503423
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:39 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Maar het blind doen lijkt bij mij in het dorp niet te werken. Er veranderd regelmatig iets.
het scheelt wel dat de doorstroom hier niet al te groot is.
pi_115516842
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 07:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier zitten de stempassen ook nooit in een envelop, want daar is die kutgemeente te gierig voor. Door de HSM kunnen ze niet, want dan heb je gelijk 20% reject, en een hoop worden er verscheurd of verfrommeld. Dus dat wordt handmatig sorteren.
Bij ons zijn ze morgen wel in enveloppen. Ze stonden vandaag al te draaien op de HSM.
lama
  maandag 13 augustus 2012 @ 16:49:20 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_115517319
morgen al die stempassen?? :o
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:11:46 #207
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115518237
Morgen kan ik helaas niet gaan werken want alles is weer rond...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_115518333
Ik heb geen idee of ik morgen ook uitvoering moet doen.. Het enige weet is dat ik om half 8 aanwezig moet zijn en dan zie ik het wel weer :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 13 augustus 2012 @ 17:21:08 #209
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_115518657
Zo gaat het altijd, onbegrijpelijk vind je niet 4EverBlackEyed?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_115519000
Ik heb nog niets gehoord over die stempassen, dus ik bereid me er maar vast op voor. Dan kan het altijd meevallen.
pi_115519317
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
Zo gaat het altijd, onbegrijpelijk vind je niet 4EverBlackEyed?
Ach ja ik ben het wel gewend :P Plannen is niet echt een sterk punt en volgens mij is dat overal zo :D
Dan hoor ik bijvoorbeeld dat ik ga voorbereiden in een bepaald team en dan is het de volgende dag weer totaal anders :')

Of dat ik geen uitvoering heb, maar of ik de volgende dag toch nog een uitvoerkingkje wil doen :P
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_115519829
Gevaarlijke exotische dieren in postpakketten

Leuke verassing voor die sorteerders :')
  maandag 13 augustus 2012 @ 18:14:13 #213
110987 ErwinRommel
pi_115520776
Lekker de hens in de BBQ nu :Y)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 19:34:01 #214
Maffe Fries
pi_115523585
Hmm, het gaat niet helemaal lekker met de postbezorging op mijn VBG ...

http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuFlpZlFFwhJeWLZV.php

http://www.liwwadders.nl/data/nieuws/items/EFuuVEEkZVszKKTyTp.php

Ik kan er zelf niet over oordelen omdat ik die wijken waar het om gaat niet ken
pi_115523789
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

Hier staan elke dag minstens 3 dezelfde wijken nog op het depot, de afgelopen 3 weken :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 19:40:13 #216
Maffe Fries
pi_115523839
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:39 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hier staan elke dag minstens 3 dezelfde wijken nog op het depot, de afgelopen 3 weken :')
de post hoopt zich op of loopt de bezorging dan gewoon enkele dagen achter?
pi_115523871
quote:
11s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de post hoopt zich op of loopt de bezorging dan gewoon enkele dagen achter?
Geen idee, ik moet doorgeven welke zakken er blijven staan en het valt me op dat er altijd 3 dezelfde wijken minimaal blijven staan, op zaterdag regelmatig 6 of meer :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 augustus 2012 @ 19:44:52 #218
Maffe Fries
pi_115524035
lekker ...

Op de depots waar ik kom zijn iig geen problemen
pi_115524306
Dat wijken blijven staan gaat meer regel dan uitzondering worden. Als ik zie wat voor ongeïnteresseerde figuren er op zaterdag werken... Het is een wonder dat ze überhaupt op komen dagen.
pi_115525770
http://nos.nl/video/40337(...)emen-bij-postnl.html ;(

Als je ziet hoe ongeïnteresseerd ze sommige poststukken in de bakken gooien snap ik wel waarom ik altijd halfkapotte pakketjes moet bezorgen... (en soms worden posstukken door een snuggere voorbereider helemaal onderop in de postzak gestopt!)

[ Bericht 33% gewijzigd door Deezertje op 13-08-2012 20:26:37 ]
pi_115527363
Op mijn depot is alles meestal wel weg als ik mijn boekje in kom leveren. Maar op het depot waar mijn eigen straat staat, blijft weleens wat staan. Waaronder mijn straat soms :P
pi_115538433
Zeker in de zomer is het puin. Allerlei THK-ers van bedenkelijk allooi, en veel leidinggevenden zijn zelf ook op vakantie, dus een combinatie van minder ervaren mensen en veel minder toezicht. Er blijven hier vrijwel dagelijks wijken staan, ongeveer 5 per dag. Op een totaal van 150 weliswaar, dus de persvoorlichter zal wel roepen dat dat geheel binnen de marges is, omdat 97% dus wel op tijd is, maar feit is dat dit pak ém beet 10 jaar terug veel minder vaak gebeurde.

Volgens dat stukje uit de Leeuwarder Courant was Georoute tijdelijk stopgezet, maar ik had zelfs begrepen dat het helemaal teruggedraaid zou worden omdat het meer kostte dan het opleverde.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:03:42 #223
Maffe Fries
pi_115538722
dat laatste heb ik ook begrepen, al kan ik me ook voorstellen dat voor een aantal routes de route van Georoute als basis blijft, maar dat ze met behulp van de kennis op straat geoptimaliseerd zullen gaan worden.

Ik ken genoeg routes waar nog wel een verbeteringsslag in te maken is. Te denken valt aan het anders lopen van straten, het samenvoegen van vakjes of juist het splitsen ervan.
pi_115540660
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
kutziggo
ik zou het wat rustiger houden hier
pi_115540724
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 22:28 schreef gridjuh het volgende:
Hebben jullie het op mijnpostnl ook al gelezen over het kerstpakket?

Ik weet niet of ik het hier zo goed wegzet, anders kunnen jullie me verbeteren,

Dit jaar kies jij zelf je kerstgeschenk
Bij kerst hoort uiteraard een geschenk. Ook dit jaar ontvang jij, als medewerker van
PostNL, een kerstgeschenk. Anders dan in voorgaande jaren, mag jij dit cadeau in
december zelf uitkiezen.
We doen het dit jaar anders. Dat betekent dat je in december geen traditioneel kerstpakket
ontvangt, maar dat je zelf je eigen geschenk mag uitzoeken.
Hoe werkt het?
Begin december ontvang je een persoonlijke brief op je huisadres. In die brief staat een
unieke code waarmee je kunt inloggen op een speciale website voor PostNL-medewerkers.
Op die website kun je zelf een keuze maken voor jouw geschenk. Binnen een aantal
werkdagen wordt jouw cadeau dan bij je thuisbezorgd.
WFP
In de afgelopen jaren kreeg je rond deze tijd de vraag of je je kerstpakket wilde doneren aan
het WFP. Dat doen we dit jaar ook anders. Je maakt de keuze voor een donatie aan het WFP
pas in december. Dit is één van de keuzemogelijkheden uit de cadeauselectie. Toch een
traditioneel kerstpakket? Ook dat is een van de keuzemogelijkheden uit de cadeauselectie.
Kloppen je persoonlijke gegevens op Mijn PostNL?
De brief met inlogcode gaat naar alle mensen in actieve dienst bij PostNL. Je ontvangt de
brief op het huisadres dat bij ons bekend is. Het is daarom belangrijk dat je persoonlijke
gegevens op de juiste wijze in ons systeem staan. Ga op Mijn PostNL naar Personele Zaken
en controleer je gegevens in Zelf doen. Heb je nog geen account aangemaakt, doe dit dan zo
snel mogelijk.
Gerelateerde informatie
Nog niet op MijnPostNL? Maak een account aan.
het heeft wat van de Klm weg maar erg bijzonder zal het niet zijn,
mede door het bedrag wat men mag schenken(en of waarde er van)
pi_115540801
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 23:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja lach er maar om. Maar dat is dus echt waar he :D
Had gisteren blijkbaar nog iemand deze truck uitgehaald. Vrijdag had ie 100% zeker een sticker erop, en gisteren was ie er ineens af. Tja, dan heb ik mezelf ook maar dom gehouden en geen folder in de bus gedaan hoor. Zijn toch altijd dezelfde kansloze mensen die dit geintje flikken.

Dat je een stikker erop plakt als je op vakantie gaan snap ik maar al te goed. Maar om hem er snel af te halen als er stickers in de folders zitten ben je toch wel een beetje zielig hoor :P

Mensen die gewoon netjes aan mij vragen of ik nog folders overheb en wat extra stickers willen, krijgen ze ook. Anders worden ze toch meteen weggegooid op kantoor hier...

Dinsdag trouwens een keer rustig hier qua HAH. Alleen Karwei (met stickers op flapje om de folders....) en C1000 :) Gok dat er ook niet zo veel post is, vakantieperiode is pas eind augustus over.
ja mensen worden met de dag inhaliger,ik zit al wat jaren bij de post,
vroeger werden er extra straatcontroles gehouden tijdens de jokerween(dat was op dinsdag meestal)
Een werd er toendertijd al tussenuit gehaald,die vlak voor z n pensioen zat,
en op staande voet ontslagen werd.
pi_115541034
quote:
15s.gif Op maandag 13 augustus 2012 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

uit de bron:
Het sluiten van de bestelkantoren is stopgezet. Incidenteel gaat er wel eens wat mis

Dat inicenteel is al een landelijk probleem,het hele project heeft zoveel gekost,
dat alle pbz's er wel een stuk opslag van konden krijgen.
pi_115541105
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:23 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Als je het als vast wijk hebt kun je er extra tijd uithalen,tussen 2 huizen kun je dan al al voorbereidend,wel/geen hah inwerpen.
Goede wijkkennis is altijd meegenomen,per saldo moet je een gemiddelde wijk zeker een half uur korter kunnen lopen.
pi_115541204
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 17:48 schreef Selestha het volgende:
Gevaarlijke exotische dieren in postpakketten

Leuke verassing voor die sorteerders :')
schorpioenen zijn niet best ooit 2 in bed gehad,kun erg ziek van worden
pi_115545210
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
dat laatste heb ik ook begrepen, al kan ik me ook voorstellen dat voor een aantal routes de route van Georoute als basis blijft, maar dat ze met behulp van de kennis op straat geoptimaliseerd zullen gaan worden.

Ik ken genoeg routes waar nog wel een verbeteringsslag in te maken is. Te denken valt aan het anders lopen van straten, het samenvoegen van vakjes of juist het splitsen ervan.
Ja, maar de opzet achter GeoRoute was niet om eenmalig een loop aan te passen, maar om continu lopen te veranderen, afhankelijk van de posthoeveelheid. Uiteraard zijn er lopen die handiger kunnen, maar Georoute is in de praktijk daar ongeschikt voor gebleken.

Bij ons zijn ze maanden bezig geweest met het maken van die nieuwe routes. Ongeveer 90% van de suggesties van Geo waren complete onzin: huizen op de verkeerde plek, 20 keer een drukke weg zigzaggend oversteken ipv een rondje lopen, etc. Dat moest dus vervolgens allemaal worden aangepast, en in veel gevallen leek de definitieve route dan ook nog nauwelijks op de oorspronkelijke Georoute. Dit riep de vraag op wat dan nog de toegevoegde waarde van Georoute was. Uiteindelijk is het bij ons dus niet ingevoerd
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_115545907
De enige goed manier om op daldagen de post efficiënt weg lopen is op dit moment een ervaren bezorger inzetten. Eventueel met behulp van een systeem zoals Georoute, maar dan moet die persoon wel ter plekke wijzigingen kunnen uitvoeren.
pi_115557244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:06 schreef Hoplahopla het volgende:
De enige goed manier om op daldagen de post efficiënt weg lopen is op dit moment een ervaren bezorger inzetten. Eventueel met behulp van een systeem zoals Georoute, maar dan moet die persoon wel ter plekke wijzigingen kunnen uitvoeren.
En als je een ervaren bezorger hebt is Georoute niet nodig. Die bezorger weet beter dan zo'n programma wat de kortste en meest efficiënte route is.
pi_115557588
Die georoutes zullen wel optimaal zijn, maar dan moeten alle locaties van afgiftepunten wel goed in het systeem staan, anders gaan er fouten komen. Daarnaast moet het niet bepalend zijn en moet er altijd menselijke inbreng zijn, bij dingen die gewoon niet goed gaan werken. Het grootste probleem met georoute is dat de sortering en voorbereiding erg lastig worden. In plaats van op PC5 te sorteren moet je nu op PC6 gaan sorteren en dan moet je dus voor elke postcode weten bij welke looproute deze behoort.
lama
pi_115557775
1 tasje post met 2 zakken HAH, waar controlekaartjes in de HAH zaten
Daar was ik lekker mee, want ik had dus 3 bundels post over.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:37:53 #235
Maffe Fries
pi_115558919
hmm, geen stempassen hier vandaag. Was wel aangekondigd.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:27:02 #236
110987 ErwinRommel
pi_115561084
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
hmm, geen stempassen hier vandaag. Was wel aangekondigd.
Hoop dat ze dat op een daldag doen.
pi_115561282
Het voelde vandaag aan als een daldag, eerlijk gezegd.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:40:32 #238
110987 ErwinRommel
pi_115561685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Het voelde vandaag aan als een daldag, eerlijk gezegd.
was het ook, kon hele straten overslaan met de autobestelling.
Goed, je hebt dan HAH erbij, dus dan moet je het toch doen. Voelde me echt een folder-boy :')
pi_115562717
ik kan niet wachten op het loon,....
maar het duurt nog een week
pi_115562768
Ik heb 4 zaterdagen niet gewerkt en verder twee weken vrij gehad, dus van mij zal het niet zo veel voorstellen :P
pi_115562822
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb 4 zaterdagen niet gewerkt en verder twee weken vrij gehad, dus van mij zal het niet zo veel voorstellen :P
bij mij ook niet, week ziek zijn, dus ziektewet en 4 weken veel minder uren gemaakt dan nodig...

Maar heb deze maand het probleem dat ik een stukje maand(van een week) over heb :|
pi_115562852
Dat is niet best.
pi_115562964
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat is niet best.
Gebeurd neit vaak, normaal kan ik met 15 euro in de week boodschappen doen, maar heb nu nog geld voor benzine(wat nodig is aangezien mijn vriend in den bosch werkt) zucht....soms heb ik echt zo'n "rot" maand....heb je weleens gaat volgende week wel weer goed hoor :)
pi_115563803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:03 schreef gridjuh het volgende:

[..]

bij mij ook niet, week ziek zijn, dus ziektewet en 4 weken veel minder uren gemaakt dan nodig...

Maar heb deze maand het probleem dat ik een stukje maand(van een week) over heb :|
Join the club :{ Ik heb nog 1,25 tot maandag de 20e.. En ik doe al met 30 euro sinds 1 augustus..
pi_115564236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Join the club :{ Ik heb nog 1,25 tot maandag de 20e.. En ik doe al met 30 euro sinds 1 augustus..
Heb je nog macaroni in huis?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:37:11 #246
110987 ErwinRommel
pi_115564283
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:07 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Gebeurd neit vaak, normaal kan ik met 15 euro in de week boodschappen doen, maar heb nu nog geld voor benzine(wat nodig is aangezien mijn vriend in den bosch werkt) zucht....soms heb ik echt zo'n "rot" maand....heb je weleens gaat volgende week wel weer goed hoor :)
Mooi klote idd -O-
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:38:25 #247
110987 ErwinRommel
pi_115564325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:25 schreef Selestha het volgende:

[..]

Knap hoe je dat kan doen.
Ik heb de "mazzel" dat ik nog een militair invaliditeits pensioen krijg m'n leven lang.
Maar hoe jullie jezelf kunnen redden verdient mijn diep respect
pi_115564452
Argh! Ik had alweer een klotedag! Natte post, letterlijke papier mache na een paar hoosbuien bij de folders en ik wilde een gewonde vogel redden en die me vervolgens beet en onder de struiken schoot :(
En mensen die langs kwamen deden natuurlijk weer 'ikke! Ikke' :( Grrr!
Sorry, moest er even uit. :P Voel me gefrustreerd op het moment.
O, en een boek dat ik tussendoor op was gaan halen bij een DHL-servicepoint was ook nat aan de hoeken.

Ik wacht gelukkig niet op het loon om eten van te kopen. Dat is het voordeel van thuiswonen: Je hebt altijd eten.
pi_115564483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:35 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Heb je nog macaroni in huis?
Ik hoop dat het er maandag is, betaaldata is de 19e dat ik op een zondag, zou het er dan op maandag zijn, dat zou een pak van mijn hart zijn eigenlijk....
Enne selesta, ik heb ik september/oktober extra inkomsten, is er iets waarmee ik je kan helpen?
pi_115564548
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:41 schreef Herfstblad het volgende:
Argh! Ik had alweer een klotedag! Natte post, letterlijke papier mache na een paar hoosbuien bij de folders en ik wilde een gewonde vogel redden en die me vervolgens beet en onder de struiken schoot :(
En mensen die langs kwamen deden natuurlijk weer 'ikke! Ikke' :( Grrr!
Sorry, moest er even uit. :P Voel me gefrustreerd op het moment.
O, en een boek dat ik tussendoor op was gaan halen bij een DHL-servicepoint was ook nat aan de hoeken.

Ik wacht gelukkig niet op het loon om eten van te kopen. Dat is het voordeel van thuiswonen: Je hebt altijd eten.
Jeetje wat een dag :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')