quote:Le Guess Who?
Tomorrow we will add a lot of new names to our line-up!!!
Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:
Ik kan niet gaan
Wss alleen op vrijdag ofzo
Godver!!!! Nog meer namen??? Kan het nog erger worden???quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ze nou even Destroyer en Suuns en beak op vrijdag programmeren kan ik er hopelijk nog bij zijn!!!!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Niet erg interessante namen voor zover ik weet.quote:Matthew Dear, Bersarin Quartett, AmenRa, Lapalux, Cate le Bon, Fidlar, Mala In Cuba, Dam Mantle, Team Ghost, Chain and the Gang, Old Apparatus, Palmbomen (live), Night Beds, Chris Cohen, Sinkane, Oathbreaker, Erin Lang & The Foundlings, Land Observations, St. Paul Psycho, The Allah-Las, Man From The South en Birdt zijn toegevoegd aan het programma van Le Guess Who?.
Ik ben nog niet overtuigd...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
Misschien maar het centrale LGW topic maken hiervan?
Ik dacht dat de lineup vorig jaar goed was, maar dit jaar overtreft de stoutste verwachtingen. Oh mijn god, echt de shit.
Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone,
wat the fuck? Serieus?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:58 schreef brooklyndodger het volgende:
Sup. Alleen al voor Linda Perhacs , bizar dat zij weer gaat touren grote kans ook nog met Ramona Gonzalez van nite jewel en Julia Holter in de backingband.
Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik ben nog niet overtuigd...
Hou het wel even in de gaten
http://www.timelesslindaperhacs.com/. Als backing band he.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
wat the fuck? Serieus?Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf
Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....
Ik vind het meeste wat poppy....quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
wat the fuck? Serieus?Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf
Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....
[..]
Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijk
Ja dat begrijp ikquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
http://www.timelesslindaperhacs.com/. Als backing band he.
Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy?quote:
Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik
[..]
Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy?ik denk dat met uitzondering van Incubate dit toch wel het meest gewaagde, experimentele en harde festival is dat er is. maar ik heb ook niet alles neergezet, daaronder staan nog wat onbekendere experimentele acts...
Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen alquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...
In ieder geval van degene die ik gehoord heb tot nu toe. Maar ik ga nog maar eens echt alles luisteren dan.
Waar wil ik heen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen al
Maar ik denk dat ik ondertussen wel een beetje begrijp waar je heen wilt. Maar desalniettemin, voor mij is deze lineup echt te bizar voor woorden. Dat wordt weer enorme plan-stress, alles wat ik daar heb neergezet wil ik bijna wel zien
Oke dat is dan wel goed. Heb echt een hekel aan mensen die een festival meer als een gezellig uitje met de vrienden zien, dan een serie optredens... Dat zie ik veels te vaak gebeuren tegenwoordig op de alternatievere festivalsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:20 schreef Norrage het volgende:
Ik moest vorig jaar missen maar de keren daarvoor was het prima. Heel stil zelfs, maar misschien is dat toeval...
Tim hecker 2 jaar geleden was wel heel matig met het gelul van het publiek overal. Het varieert maar is gelukkig vaker aan de positieve kant dan aan de negatieve. Trouwens Perhacs speelt in een kerkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:15 schreef Faxie het volgende:
Misschien stomme vraag, maar hoe was het ouwehoer gehalte vorig jaar?
Dit klinkt toch geweldig, slechte reden dat iemand na 30 jaar niet meer goed live kan spelen...quote:Op zondag 24 november 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:
Wil ook wel naar Linda Perhacs, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een artiest die 30 jaar bijna niks meer gedaan heeft live heel boeiend gaat zien. Iemand?
Heb er zin in!
Mjah, ik vind het wel een goede reden. Want het is zo vaak dat artiesten die zelfs die hele 30 jaar nog wel gespeeld hebben te wensen overlaten. Ik noem iemand als een Rodriquez, dat blijkt echt een volstrekte aanfluiting te zijn live. En het alleen kunnen teren op 1 albumpje vind ik ook niet heel bijzonder. Dus vandaar. Maar ik zou wel graag langsgaan hoor! Ik vroeg vooral of iemand weet hoe ze live is.quote:Op zondag 24 november 2013 15:27 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Dit klinkt toch geweldig, slechte reden dat iemand na 30 jaar niet meer goed live kan spelen...
Dat kaartje van 30 euro is voor may day helemaal. Dus ook de andere zalen. Als je gewoon zorgt dat je ruim op tijd in de oudegracht bent dan kan er niks mis gaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben onbekend met dit festival, Maar wil Neutral Milk Hotel graag zien. Betaal ik dan ¤ 30,00 en kan ik dan NHM zien? En is dat op een bepaalde locatie. Of zijn er meerdere locaties en kan ik bijvoorbeeld de pech hebben (ook al heb ik een kaartje) dat alles vol staat bij Neutral Milk Hotel?
Sorry voor de stomme vragen, maar wil graag dan kaartje kopen.
Heb het even nagevraagd bij een vriend van me die stage loopt bij LGW, maar hij "heeft nog geen idee". YEAH RIGHT.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:34 schreef portie het volgende:
[..]
Dat kaartje van 30 euro is voor may day helemaal. Dus ook de andere zalen. Als je gewoon zorgt dat je ruim op tijd in de oudegracht bent dan kan er niks mis gaan.
Ruim op tijd is de act daarvoor ofzo. Niet pas proberen binnen het uur voor NMH.
Edit: of zou het nieuwe muziekcentrum dan al open zijn?
Er is een soort vertakking van het festival genaamd Le Guess Who? Mayday. Dat is dus in mei en dat is het festival waar NMH komt te staan. Het 'officiële' festival is komend weekend.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Ok ik zit op de site een beetje rond te neuzen, maar begrijp ik dus goed dat Neutral Milk Hotel de eerste bevestiging is van een nieuwe editie van Le Guess Who op o.a. 24 mei 2014?
Is dit festival meerdere keren per jaar dan? Aangezien ik ook timetables zie staan voor aanstaand weekend?
LGW? Is 2x per jaar. De grote meerdaagse editie die aanstaand weekend is en een May-day. 1 dag in mei.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Ok ik zit op de site een beetje rond te neuzen, maar begrijp ik dus goed dat Neutral Milk Hotel de eerste bevestiging is van een nieuwe editie van Le Guess Who op o.a. 24 mei 2014?
Is dit festival meerdere keren per jaar dan? Aangezien ik ook timetables zie staan voor aanstaand weekend?
Ok thanks. Ik ga er proberen erbij te zijn.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:43 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Er is een soort vertakking van het festival genaamd Le Guess Who? Mayday. Dat is dus in mei en dat is het festival waar NMH komt te staan. Het 'officiële' festival is komend weekend.
Sowieso vaak wel een goede lineup hoor. Al zal komende editie vooral in het teken staan van NMH.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ok thanks. Ik ga er proberen erbij te zijn.
Ach de rest is mooi meegenomen dan, in de line-up van a.s. weekend staan ook genoeg leuke dingen bij. Maar NHM is voor mij een mustsee.quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Sowieso vaak wel een goede lineup hoor. Al zal komende editie vooral in het teken staan van NMH.
Iemand? Alsook plaatsen waar goedkoop fietsen te huur zijn? Mijn fiets past namelijk niet in de wagen merkte ik. Of is alles te voet makkelijk te begaan?quote:Op dinsdag 26 november 2013 15:00 schreef Muknal het volgende:
Ik ga dit jaar voor de eerste maal naar Le Guess Who... Zal tevens mijn eerste keer in Utrecht zijn.
Ik kom met de wagen en ben van plan mijn fiets mee te nemen. Iemand suggesties waar te parkeren? Liefst niet >2km van het centrum en duurder dan 25euro per avond.
Die transferia liggen wat ver van het centrum en zijn na 1u 's nachts afgesloten...
Te voet is het wel ver en heb je het ook wel snel gehad vrees ik. Ov fietsen zijn betaalbaar en dus een goede optie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef Muknal het volgende:
[..]
Iemand? Alsook plaatsen waar goedkoop fietsen te huur zijn? Mijn fiets past namelijk niet in de wagen merkte ik. Of is alles te voet makkelijk te begaan?
Er zijn geloof ik iets van tien plekken in Utrecht waar je een ov fiets kunt huren, kijk anders even op de website. De meeste plekken zijn goed te belopen, alleen de Helling ligt uit de richting.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef Muknal het volgende:
[..]
Iemand? Alsook plaatsen waar goedkoop fietsen te huur zijn? Mijn fiets past namelijk niet in de wagen merkte ik. Of is alles te voet makkelijk te begaan?
OV fiets huren @ CS idd!quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef Muknal het volgende:
[..]
DB's ligt ook behoorlijk uit de richting.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Er zijn geloof ik iets van tien plekken in Utrecht waar je een ov fiets kunt huren, kijk anders even op de website. De meeste plekken zijn goed te belopen, alleen de Helling ligt uit de richting.
Oh ja, die was er ook nogquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:29 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
DB's ligt ook behoorlijk uit de richting.
Vooral Ekko en Helling liggen ver uit elkaar. Fiets is zeker aan te raden. Parkeren kan ik je niet mee helpen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Er zijn geloof ik iets van tien plekken in Utrecht waar je een ov fiets kunt huren, kijk anders even op de website. De meeste plekken zijn goed te belopen, alleen de Helling ligt uit de richting.
quote:Voor de vrijdag en zaterdag zullen er zeker nog bands bij komen. Hierbij het tijdschema (onder voorbehoud):
Vrijdag - Museum Speelklok, Adres: Steenweg 6, 3511 JP
13:30 uur - Superhumanoids (openden in de VS voor Cold War Kids en Local Natives)
14:30 uur - Wampire
15:30 uur - Califone
16:30 uur - Black Angels
Zaterdag - Mirliton Theater
Adres: Boven Clarenburg 93-2 , Hoog Catharijne, 3511 CS
12:30 uur - Linda Perhacs
14:00 uur - PINS
15:00 uur - METZ
16:30 uur - Crystal Stilts
Zondag - The Village Coffee and Music
Adres: Voorstraat 46, 3512 AP
14:30 uur - Destroyer
15:30 uur - Föllakzoid
16:30 uur - Damien Jurado
17:30 uur - Wooden Shjips
Ja heel vet. Ga ik zeker wat van meepakken, vooral op zondagquote:Op donderdag 28 november 2013 23:33 schreef kciR het volgende:
Ik ben morgen van de partij!
Ik kwam nog meer gratis optredens tegen. Deze keer niet Le Mini Who?, maar sessies door 3voor12 georganiseerd
[..]
Ik blijf in Tivoli, tot het begin van Forest Swords. Beter geformuleerd zo?quote:Op vrijdag 29 november 2013 10:35 schreef kciR het volgende:
Norrage, ik denk dat je Ekko ipv Tivoli bedoelt.
Ik ga naar Forest Swords lekker naar huis denk ik. Ik vond het geloof ik allemaal niet zo interessant, wat ik had opgezocht.
Wat ik zo lees wordt het volle bak bij FS. Iedereen lijkt daar heen te gaan. Ik ben erg benieuwd!
Ik geloof het niet. Maar ik had het gistermiddag al gehaald. Toen was ik samen met Pien Feith de enigequote:Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef kciR het volgende:
En hoe gaat het met de bandjes halen op het Neude. Loopt dat een beetje snel door?
Te klein ja. Oudegracht was beter geweest denk ik. Of de Helling, niet dat die zoveel groter is dan de Ekko maar dat is imo wel by far te tofste locatie in Utrecht. Echt zo'n holquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:53 schreef Norrage het volgende:
Ekko is er wel een schitterende locatie voor. Maar je denkt dat het te klein is? Of ligt het niet op de route?
Dat is wel één vd meest ideale festivallocaties om te parkeren, buiten het centrum en het ligt praktisch tegen een woonwijk aan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:00 schreef MrMusic79 het volgende:
Heeft er iemand nog een parkeertip. Ik wil eigenlijk in de buurt van Tivoli de Helling parkeren, aangezien ik daar ook het laatste concert meepik. Wil ook best wel iets lopen.
Mjah, hier op dit forum is Forest Swords ontzettend gehyped, maar verder kent niemand het volgens mij. Zat gisteren ook met wat random mensen te praten over wat ze nog gingen zien, maar niemand had ooit van Forest Swords gehoord. Maar goed, ik ga er in ieder geval op tijd proberen te zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Te klein ja. Oudegracht was beter geweest denk ik. Of de Helling, niet dat die zoveel groter is dan de Ekko maar dat is imo wel by far te tofste locatie in Utrecht. Echt zo'n hol
De Helling is echtquote:Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef thewallsareshifting het volgende:
[..]
Te klein ja. Oudegracht was beter geweest denk ik. Of de Helling, niet dat die zoveel groter is dan de Ekko maar dat is imo wel by far te tofste locatie in Utrecht. Echt zo'n hol
Even via Google Maps gekeken. Zie een grote parkeerplaats op het smaragdplein. moet wel lukken daar lijkt me. En volgens mij gratis. Thanks!quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:03 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat is wel één vd meest ideale festivallocaties om te parkeren, buiten het centrum en het ligt praktisch tegen een woonwijk aan.
Ik zou het bij één vd flats bij het Tolsteegplantsoen proberen, ik geloof dat dat nog gratis is ook.
Of een zijstraat van de Saffierlaan, ergens in die buurt..
Was gezellig! Goed dat je bent weggegaan naar Visionist, die Alex Smoke speelde de hele zaal leeg. Was niet de juiste muziek voor het moment.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:49 schreef Norrage het volgende:
Als er nog mensen willen meeten bij Forest SwordsOf Brokeback...dan ben ik de grote krullebol met blauw ruitjes overhemd
Wellicht tot vanavond!
Ah je bent nog gebleven? Atzegod zei inderdaad op twitter dat Alex Smoke niet echt fijn wasquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:58 schreef kciR het volgende:
[..]
Was gezellig! Goed dat je bent weggegaan naar Visionist, die Alex Smoke speelde de hele zaal leeg. Was niet de juiste muziek voor het moment.
Mijn avond bestond uit Wampire, Brokeback, Connan Mockasin, Braids
, Forest Swords
, Visionist en tijdens Alex Smoke naar huis gegaan.
Nu snel ontbijten en op weg naar Tony Dekker en Meindert Talma voor hun sessies.
Ik denk nog een half uurtje oid.. maar ik had ook net zo goed kunnen gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ah je bent nog gebleven? Atzegod zei inderdaad op twitter dat Alex Smoke niet echt fijn was
En Forest Swords was een....tsja...interessante ervaring.
Greg Haines is ook wel tof. Is niet van Erased Tapes, maar het zit wel in dezelfde hoek.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou wel benieuwd zijn naar Douglas Dare. Dat is de nieuwe telg uit de Erased Tapes-familie.
Ik ga sowieso naar Perera Elsewhere.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook even om zijn omnipotente mening gevraagd op Twitter, over Forest Swords, maar hij heeft nog niet gereageerd
Nou..programma vanavond...lastig lastig...
Ik begin bij de gezellige pop van Thao & the Get Down Stay Down. En dan maar naar Dump (de bassist van Yo la tengo). En dan op naar Ekko voor Adult Jazz en Darkstar. Wel de "minste" dag vandaag, maar ik ken ook veel niet en laat me verassen.
Iemand nog tips?
Klinkt als een super weekend.quote:Op zondag 1 december 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Adult Jazz, was echt FANTASTISCHEen soort jazz-versie van Alt-J. Dit was hun eerste optreden ooit buiten de UK, en ik denk niet dat het daarbij gaat blijven.
Thao was ook fantastisch leukEn hoe veelzijdig...En het ging er soms harder aan toe dan bij Pins beneden....
Darkstar was volstrekt anders dan ik dacht, gewoon pure donkere electro-act, maar errug goed! En Dump was ook vet. Prima dag gister. Maar vandaag moet het gebeuren
Matt Elliott, Destroyer, Damien Jurado, YLT, Wooden Shjips...Zouden zo allen voor mij het hoogtepunt van LGW13 kunnen zijn
Saai is ja begrijpelijk maar ik ging er totaal in op, ging mij zo snel voorbij ook. Stond ook recht voor McNew tijdens het concert dus heb al het pedaalwerk(best wel heel veel) kunnen volgen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:50 schreef Norrage het volgende:
jazeker. Was wel een tikkeltje saai, en dat luidruchtige publiek, maar erg indrukwekkend
Dan moeten we praktisch naast elkaar gestaan hebben. Ik stond achter Iraquote:Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Saai is ja begrijpelijk maar ik ging er totaal in op, ging mij zo snel voorbij ook. Stond ook recht voor McNew tijdens het concert dus heb al het pedaalwerk(best wel heel veel) kunnen volgen.
Jongen met kort/midlang(geen idee hoe te beschrijven) haar, een slacker 5 weken baard en een zwart vest aan. Stond tussen wat oudere mannen.quote:Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef Norrage het volgende:
Saai is ja begrijpelijk maar ik ging er totaal in op, ging mij zo snel voorbij ook. Stond ook recht voor McNew tijdens het concert dus heb al het pedaalwerk(best wel heel veel) kunnen volgen.
Dan moeten we praktisch naast elkaar gestaan hebben. Ik stond achter Ira
Yep, mooie namen. Hopelijk valt er nog wat te bekijken naast Neutral Milk Hotel.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:50 schreef Norrage het volgende:
En Black Lips en War on Drugs toegevoegd aan de Mayday lineup!
Las dat ook net ja, mweh ik hoop toch Future Islands te zien, The War On Drugs ga ik al zien op BKS.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:05 schreef Norrage het volgende:
En ik hoorde dat Venray - War on Drugs - Neutral Milk in Oudegracht op een rij. Dat zouden precies 3 acts zijn waar ik heen zou zijn gegaan
Ugh een extreem wissevalig nl band die amper volk op LGw trekt, een van de grootste overgewadeerde indie bands van de laatste jaren en dan nog NHM wat ik wel wil zienquote:Op woensdag 7 mei 2014 17:05 schreef Norrage het volgende:
En ik hoorde dat Venray - War on Drugs - Neutral Milk in Oudegracht op een rij. Dat zouden precies 3 acts zijn waar ik heen zou zijn gegaan
TWOD? Het is geen spektakelstuk nee maar live vond ik het wel steengoed.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
Niet haten op TWOD. Al is dat nieuwste album zwaar overhypet, die vorige is echt een klassieker. Maar een van de redenen dat ik niet sta te springen om te gaan (buiten dat ik niet meer kan) is dat ze live eigenlijk vrij suf zijn, en ze niet in de buurt komen van hun studioalbums.
quote:We'll announce the timetable for this edition of Le Guess Who? May Day this Tuesday, the 13th of May.
Het is niet heel ver lopen. Kleine tien minuten gok ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef indiaantje89 het volgende:
De Helling is wel fijn, jammer dat NMH in de Oudegracht staat. Liggen die 2 locaties dicht bij elkaar?
Thanks, The War On Drugs is ook wel tof, maar die ga ik al zien op BKS. Dus pak daarom liever dit keer Future Islands mee. En dan maar mijn weg vervolgen naar Neutral Milk Hotel. Misschien daarvoor Hello Venray meepakken en mijn afsluiten bij Fat White Family. Even kijken hoe en wat allemaal.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het is niet heel ver lopen. Kleine tien minuten gok ik zo.
Fat White Family daarvoor ook meepakken. En om 3 uur nog Big Ups neerzetten, hulde.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:59 schreef CoJackso het volgende:
Big Ups om 03:00 is ook een aanrader. Tof album!
Zal ik alvast extra black metal op mijn mp3 zetten voor de terugreis? Goede dosis akelig voelen word datquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:25 schreef Darkestrah het volgende:
Fat White Family daarvoor ook meepakken. En om 3 uur nog Big Ups neerzetten, hulde.
Doe maar op je telefoon en dan gewoon op speaker zetten.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 12:46 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Zal ik alvast extra black metal op mijn mp3 zetten voor de terugreis? Goede dosis akelig voelen word dat
Levende hell voor al de vroeg reizende wandel bejaardenquote:Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef Darkestrah het volgende:
Zal ik alvast extra black metal op mijn mp3 zetten voor de terugreis? Goede dosis akelig voelen word dat
Doe maar op je telefoon en dan gewoon op speaker zetten.
ze gaan wel iets specifieks spelen....quote:
he bah, specifieke dingenquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ze gaan wel iets specifieks spelen....
quote:
Nee iets wat "Lament" heetquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Darkestrah het volgende:
Hun EP met Perc? Die was fantastisch.
Woot woot engine en Naomie.quote:1. Two-Headed Boy
The Fool
Holland, 1945
A Baby for Pree / Glow Into You
On Avery Island / April 1st
Gardenhead / Leave Me Alone
Everything Is
The King of Carrot Flowers, Part One
The King of Carrot Flowers, Parts Two & Three
In the Aeroplane Over the Sea
Naomi
Ferris Wheel on Fire
Oh Comely
Song Against Sex
Ruby Bulbs
Snow Song, Part One
Encore:
Ghost
[untitled]
Two-Headed Boy, Part Two
Engine
Dit wil ik toch niet weten, man.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:16 schreef brooklyndodger het volgende:
London setlist van woensdag
[..]
Woot woot engine en Naomie.
Hoe waren The War on Drugs en Future Islands?quote:Op zondag 25 mei 2014 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Zo geweldig genoten. Veel leuks gezien. NMH toch wel de topper van de avond voor mij!
Future Islands was leuk. Prima vermaakt. War On Drugs niet gezien. S. Carey vond ik ook wel gaaf.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:05 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Hoe waren The War on Drugs en Future Islands?
Jep was mijn eerste LGW , en heb alleen maar toffe dingen gezien, ga in November zeker weer een poging wagen.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:22 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat ik het gemist heb, verhalen klinken goed
Aub kom je weer mee was op may day een feestjequote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Darkestrah het volgende:
Verschrikkelijk goede lineup dit jaar. Nu hopen dat ik vrij krijg, dat was andere jaren een ramp.
Baby Dee heb ik een paar jaar geleden gezien op State-X New Forms. Heb het volgens mij wel helemaal bekeken, muzikaal was het wel ok, maar qua performance is het mij toch iets teveel van het goede. Doe mij Antony maarquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:13 schreef Gehenna het volgende:
Wire, Baby Dee, Carla Bozulich, Xiu Xiu, William Basinski en Sir Richard Bischop stonden allemaal vrij hoog op het lijstje 'ooit nog eens live gaan zien'
Verder zijn Swans, Savages, Silver Apples, SoMa, en Tim Hecker sowieso al geweldig, geen problemen mee om die nog eens te gaan zien
Lijkt me wel mee te vallen eigenlijk? Naja, itt andere jaren dan. Vorig jaar waren er toch ook wel best dure namen.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:26 schreef On het volgende:
Yes. Autechre en Loop, heel vet. Lijkt me wel een dure lineup dit jaar.
Zie wel wat artiesten die volgens mij wel wat mogen kosten, verder veel exclusieve artiesten, grote projecten. Iemand enig idee of A Winged Victory met een orkest speelt? Dat is ook meteen een stuk duurder. Vredenburg zal er ook wel wat geld ingepompt hebben, aangezien zij zich als nieuw poppodium goed neer willen zetten. Niet dat het veel uitmaakt - tof festival hoezee.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lijkt me wel mee te vallen eigenlijk? Naja, itt andere jaren dan. Vorig jaar waren er toch ook wel best dure namen.
Tim Hecker komt op het dronefest toch? Dan heb je een dagkaart voor zondag nodig volgens de website van Tivoli.quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:12 schreef kciR het volgende:
Ik ga denk ik een dagkaart voor de zaterdag halen. Autechre, Wire, Tim Hecker, A Winged Victory, Son Lux, Sharon van Etten. Dat moet wel goedkomen!
Hmm.. Balen. Dan ga ik er nog even over nadenken hoe graag ik Tim Hecker wil zien..quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:35 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Tim Hecker komt op het dronefest toch? Dan heb je een dagkaart voor zondag nodig volgens de website van Tivoli.
quote:- Fuzzland
In 2012, Le Guess Who? hosted Fuzzbox, a garage rock-focused program that was later also staged in London. This year, the genre receives another in-depth treatment with Fuzzland, a mini-festival within Le Guess Who? with its very own area in Utrecht. Fuzzland takes places in EKKO, ACU and Moira venues on Saturday and dB’s on Sunday.
The line-up for Fuzzland includes: The Monsters, formed in 1986 and offering a mix of sixties garage punk, wild teenage trash, rockabilly and primitive rock ‘n roll; Wreckless Eric, one of the first acts signed to Stiff Records in the 70s and writer of ‘(I'd Go The) Whole Wide World,’ chosen by MOJO Magazine as ‘One of the best punk rock singles of all time’; King Tuff; Curtis Harding; Benjamin Booker, who incorporates his southern heritage of soul and gospel into his raw blend of blues-inspired garage rock; Deers; The Intelligence; Liquor Store; Danny & The Darleans; Juan Wauters; Yonatan Gat (ex-Monotonix); Far-Out Fangtooth; Obliterations; Chuckamuck; The Garden; Movie Star Junkies; The Miseries; The Coathangers and Full Ugly. More acts for Fuzzland will be announced soon.
- Other announcements: Greylag, Viet Cong, PCPC, Baba Zula, more
Alongside the Fuzzland announcement, the festival adds other acts to the line-up: warm-blooded, harmonic folk trio Greylag from Portland; Viet Cong (featuring former members of Women); Homeboy Sandman; I Am Many; PCPC (project of Parquet Courts together with PC Worship); Tape; Maarten Vos & Greg Haines; the Turkish folk, reggae and dub inspired Baba Zula, who offer ritual-like live shows; broeder Dieleman; Grup Ses Beats; The Walking Who; Tomaga; Ogoya Nengo & The Dodo Women’s Group; uKanDanZ; Rebel Up; Americo Brito; Tabanka and Vintage Voudou DJs.
Prachtig, zover ik heb gehoord is zijn nieuwe plaat zijn beste zover en ik vond de vorige al niet matig.quote:
Ik kende tot voor kort de beste man helemaal niet. Maar had laatst zijn nieuwe album geluisterd en die is gewoon ijzersterk. Terwijl ik normaal niet zoveel met singer/songwriters hebquote:Op donderdag 25 september 2014 10:47 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Prachtig, zover ik heb gehoord is zijn nieuwe plaat zijn beste zover en ik vond de vorige al niet matig.
Ben Frost vanavond gezien met z'n Aurora Live. Heb staan genietenquote:Op donderdag 10 juli 2014 15:35 schreef On het volgende:
Zitten leuke namen tussen. Ik dacht dat Bonnie Prince Billy alleen een exclusief kerkentourtje ging doen trouwens. Ben Frost, A Winged Victory For The Sullen zijn ook interessant en ik ben benieuwd hoe Ought live is.
Winged Victory was met een mannetje of 8 dacht ik.quote:Op donderdag 4 september 2014 10:48 schreef On het volgende:
[..]
Zie wel wat artiesten die volgens mij wel wat mogen kosten, verder veel exclusieve artiesten, grote projecten. Iemand enig idee of A Winged Victory met een orkest speelt? Dat is ook meteen een stuk duurder. Vredenburg zal er ook wel wat geld ingepompt hebben, aangezien zij zich als nieuw poppodium goed neer willen zetten. Niet dat het veel uitmaakt - tof festival hoezee.
Erg leesbaar is het nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:17 schreef Darkestrah het volgende:
In de tussentijd kun je hier terecht: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)o.html#gallery-close
Zoveel zalen, en er dan inderdaad maar twee gebruiken. En nog steeds die achterlijke dB's gebruiken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:27 schreef Norrage het volgende:
Maar 2 zalen TiVre? Dat wordt weer reizen....
Op zaterdag gebruiken ze er wel meer gelukkigquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:07 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zoveel zalen, en er dan inderdaad maar twee gebruiken. En nog steeds die achterlijke dB's gebruiken.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:07 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zoveel zalen, en er dan inderdaad maar twee gebruiken. En nog steeds die achterlijke dB's gebruiken.
Met het zaaltje zelf is niet veel mis hoor, maar de ligging. Ugh.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dBs
Wat is er achterlijk aan dBs? Zoveel beter dan die sfeerloze kubus waar (ik parafraseer gehenna) nog eens een keer fatsoenlijk tegen de muur gekotst moet worden.
paar minuten met trein, tivoli ligt een minuut lopen van de trein, al met al kan je niet langer dan 10 min onderweg zijn als je het goed planned. Als je op incubate van de andere kant van het spoor naar het theater moet ben je langer onderwegquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Met het zaaltje zelf is niet veel mis hoor, maar de ligging. Ugh.
Niet echt, vooral Tivoli de Helling (voor Jenny Hval) ligt in je schema behoorlijk uit de buurt. De rest is prima te doen. Veel mensen nemen dan ook een fiets mee voor LGW?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:09 schreef Beregd het volgende:
Praktisch vraagje, want ik als Belg ken Utrecht nauwelijks. Liggen die zalen een beetje bij elkaar in de buurt? Dus is het makkelijk te wisselen van zaal zonder al te veel tijd te verliezen. Ook qua drukte?
Geen verkeerde wissel wat mij betreftquote:Op donderdag 6 november 2014 17:19 schreef Darkestrah het volgende:
Raime heeft afgezegd. James Blackshaw vervangt.
hm, vervelend. Ik heb geen zin om veel heen en weer te zoeken, en al zeker niet om te fietsen, mss dat ik dus toch maar pas.quote:Op zondag 2 november 2014 00:06 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Niet echt, vooral Tivoli de Helling (voor Jenny Hval) ligt in je schema behoorlijk uit de buurt. De rest is prima te doen. Veel mensen nemen dan ook een fiets mee voor LGW?
Is Binkbeats nou wel echt zo interessant als dat de organisatie het laat voordoen?quote:Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik twijfel tussen Wire en Binkbeats. Weet iemand of Wire nog de moeite waard is of is het vergane glorie?
Weet ik niet. Interessanter dan Wire wellicht.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Is Binkbeats nou wel echt zo interessant als dat de organisatie het laat voordoen?
Live klinkt het volgens mij (als ik de recente live videos mag geloven) nog steeds dikke prima. Maar ze spelen wel wat meer nieuwer werk dan je (ik iig welquote:Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik twijfel tussen Wire en Binkbeats. Weet iemand of Wire nog de moeite waard is of is het vergane glorie?
Ik heb toch voor Binkbeats gekozen. Geen spijt gehad.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Live klinkt het volgens mij (als ik de recente live videos mag geloven) nog steeds dikke prima. Maar ze spelen wel wat meer nieuwer werk dan je (ik iig wel) wellicht zou hopen.
Tja ze waren allebei wel typisch zeg maar.quote:Op maandag 24 november 2014 14:27 schreef Gehenna het volgende:
Tof!
Iemand nog naar dat 24-hours dronefest geweest? Ik was benieuwd hoe William Basinski en Stephen O'Malley waren. Van die laatste verwachtte ik dat het nogal op auto-pilot-mode zou zijn
hehe typisch?quote:Op maandag 24 november 2014 15:12 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja ze waren allebei wel typisch zeg maar.
Ik ben nog maar één keer bij de nieuwe Tivoli geweest (met Slint), we moesten wel erg veel trappen op klauteren voordag we bij ons zaaltje kwamen. Qua indeling voelde het heel onnatuurlijk.quote:
Met een festival lijken me die grote ruimtes inderdaad wel een pluspuntquote:Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Darkestrah het volgende:
Tivoli Vredenburg is me juist heel erg meegevallen, had ik niet gedacht. Genoeg plekken om rustig te praten, en die paar (rol)trappen overleef ik ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |