abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114990040

van de wiki:

Le Guess Who? is een jaarlijks muziekfestival in Utrecht. Het festival bestaat sinds 2007 en vindt eind november plaats op verschillende plekken in de stad, waaronder Tivoli Oudegracht, Tivoli de Helling, EKKO, de Kargadoor, dB´s en ACU. Het festival richt zich met name op het presenteren van nieuwe bands.

Aanvankelijk richtte het festival zich exclusief op bands afkomstig uit Canada. Met de line-up van de derde editie, in 2009, werd deze traditie minder strikt genomen en traden er ook bands uit andere landen op. In 2010, bij de vierde editie, is het uitgangspunt van slechts Canadese avant-garde muziek geheel losgelaten en richten de programmeurs zich op avant-garde muziek van over de gehele wereld.
Behalve optredens van bands en DJ’s presenteert Le Guess Who? ook projecten; dit gebeurt vaak in samenwerking met andere partijen. Te denken valt aan exposities van werk van popfotografen, tekenaars, video- en geluidskunstenaars. Daarnaast worden er lezingen gegeven en live interviews gehouden.
Organisaties die eerder aan het programma van Le Guess Who? een bijdrage hebben geleverd, zijn onder andere: Subbacultcha!, Beep! Beep! Back Up The Truck, Wereldfeest, Club 3VOOR12 Utrecht.
De eerste jaren breidde het festival ieder jaar met een dag uit. In 2007 duurde het festival twee dagen, in 2008 drie dagen, in 2009 vier dagen, in 2010 vijf dagen en in 2011 drie dagen.
Bedenkers en programmeurs van het festival zijn Johan Gijsen (programmeur bij poppodium Tivoli) en Bob van Heur.

De eerste namen!
Fuck Buttons, Dirty Three, Grimes, Destroyer, Tim Hecker, Deerhoof, Mono, Julianna Barwick, Nick Waterhouse, Adrian Sherwood, Why?, Beak>, The Revival Hour, Colin Stetson, Zammuto, Lucrecia Dalt, Matana Roberts, Débruit, Jefre Cantu-Ledesma & Paul Clipson, Marisa Anderson, The Luyas, Talk Normal, Valleys, A night curated by DOODcast with DJ Fitz, Black Bombaim and many more to be announced.

Officiële website
wiki

[ Bericht 2% gewijzigd door Darkestrah op 02-08-2012 12:16:49 ]
pi_114990083
Een boel mooie eerste namen, zoals Tim Hecker, Beak>, Destroyer en Jefre Cantu-Ledesma. Ben benieuwd wat ze nog meer gaan boeken.
pi_114992920
En Fuck Buttons, Mono en Adrian Sherwood. Niet verkeerd.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:49:02 #4
13973 ranja
image means nothing
  Moderator donderdag 2 augustus 2012 @ 22:35:58 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115023006
klinkt zeker puik :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115024200
Wat een fucking goede lineup, bizar _O_ Echt bizar _O_

Ik moet gaan _O_ Vorig jaar ook al. Beste (stads)-festival van Nederland? Mjah, wellicht *O*

Destroyer? Fuck Buttons? Grimes? Tim Hecker? Deerhoof? Barwick? Why? Beak? wtf :D Voor relatief kleine artiesten weten ze elke keer weer te heersen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116006977
Ik kan niet gaan ;(
Wss alleen op vrijdag ofzo ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116144356
quote:
Le Guess Who?

Tomorrow we will add a lot of new names to our line-up!!!
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:
Ik kan niet gaan ;(
Wss alleen op vrijdag ofzo ;(
Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas. :|W
pi_116145647
Is dat trouwens de officiële poster, die in de OP staat? Utrecht ligt namelijk niet in Holland. :+
pi_116145994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:47 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

*O*

[..]

Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas. :|W
Godver!!!! Nog meer namen??? Kan het nog erger worden??? ;(
pi_116187606
En suuns bevestigd, wel beetje herhaling van vorig jaar....maar wat zou dat fantastisch geweest moeten zijn _O_ die cd draai ik kapot :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze nou even Destroyer en Suuns en beak op vrijdag programmeren kan ik er hopelijk nog bij zijn!!!!
pi_117019029
Godverdomme, stelletje klootzakken dat het zijn ;(

Voegen ze ook nog eens Purity Ring, Lower Dens en Clinic aan de lineup _O-

man man man....

Gelukkig staan er nu zo fokking veel goede namen, dat ik ze toch niet allemaal had kunnen zien :D Dat bespaart me wat pijn en verdriet en ellende ;(
pi_117055749
Ik ga! Het was al goed en het wordt alleen maar beter :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:50:33 #14
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_117779502
quote:
Matthew Dear, Bersarin Quartett, AmenRa, Lapalux, Cate le Bon, Fidlar, Mala In Cuba, Dam Mantle, Team Ghost, Chain and the Gang, Old Apparatus, Palmbomen (live), Night Beds, Chris Cohen, Sinkane, Oathbreaker, Erin Lang & The Foundlings, Land Observations, St. Paul Psycho, The Allah-Las, Man From The South en Birdt zijn toegevoegd aan het programma van Le Guess Who?.
Niet erg interessante namen voor zover ik weet.
pi_117779865
Huh, komen er onwijs veel podia bij ofzo? Dit is zoveel grotere lineup dan vorig jaar??
pi_117791344
Ik ben van de partij.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:11:24 #17
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_117798184

Hier ben ik bij! Zowiezo
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_132212932
Misschien maar het centrale LGW topic maken hiervan?

Ik dacht dat de lineup vorig jaar goed was, maar dit jaar overtreft de stoutste verwachtingen. Oh mijn god, echt de shit.

Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone,
pi_132212948
Wie gaan er allemaal? Ik heb me Passe Partout binnen hoor :Y
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:58:47 #20
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_132213177
Sup. Alleen al voor Linda Perhacs , bizar dat zij weer gaat touren grote kans ook nog met Ramona Gonzalez van nite jewel en Julia Holter in de backingband.
pi_132213326
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
Misschien maar het centrale LGW topic maken hiervan?

Ik dacht dat de lineup vorig jaar goed was, maar dit jaar overtreft de stoutste verwachtingen. Oh mijn god, echt de shit.

Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone,
Ik ben nog niet overtuigd...

Hou het wel even in de gaten :)
pi_132213409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:58 schreef brooklyndodger het volgende:
Sup. Alleen al voor Linda Perhacs , bizar dat zij weer gaat touren grote kans ook nog met Ramona Gonzalez van nite jewel en Julia Holter in de backingband.
wat the fuck? Serieus? :o Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf :D Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik ben nog niet overtuigd...

Hou het wel even in de gaten :)
Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijk _O_
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:06:18 #23
412661 brooklyndodger
pi_132213484
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

wat the fuck? Serieus? :o Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf :D Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....
http://www.timelesslindaperhacs.com/. Als backing band he.
pi_132213495
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijk _O_
Ik vind het meeste wat poppy....
pi_132213537
quote:
Ja dat begrijp ik :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vind het meeste wat poppy....
Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy? :? ik denk dat met uitzondering van Incubate dit toch wel het meest gewaagde, experimentele en harde festival is dat er is. maar ik heb ook niet alles neergezet, daaronder staan nog wat onbekendere experimentele acts...
pi_132213625
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik :D

[..]

Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy? :? ik denk dat met uitzondering van Incubate dit toch wel het meest gewaagde, experimentele en harde festival is dat er is. maar ik heb ook niet alles neergezet, daaronder staan nog wat onbekendere experimentele acts...
Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...

In ieder geval van degene die ik gehoord heb tot nu toe. Maar ik ga nog maar eens echt alles luisteren dan.
pi_132213695
Kan me ook herinneren dat ik van vorig jaar maar een paar namen zag die ik de moeite vond.

't Is nogal erg veel indie he? ..

Ik vind Rewire bv interessanter.
pi_132213723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:10 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...

In ieder geval van degene die ik gehoord heb tot nu toe. Maar ik ga nog maar eens echt alles luisteren dan.
Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen al :)

Maar ik denk dat ik ondertussen wel een beetje begrijp waar je heen wilt. Maar desalniettemin, voor mij is deze lineup echt te bizar voor woorden. Dat wordt weer enorme plan-stress, alles wat ik daar heb neergezet wil ik bijna wel zien :(
pi_132213813
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen al :)

Maar ik denk dat ik ondertussen wel een beetje begrijp waar je heen wilt. Maar desalniettemin, voor mij is deze lineup echt te bizar voor woorden. Dat wordt weer enorme plan-stress, alles wat ik daar heb neergezet wil ik bijna wel zien :(
Waar wil ik heen? :P

Olafur al een paar keer gezien, en z'n laatste tour ook al, die prima te doen was ook al is hij meer pop dan klassiek aan het worden. Maar Oneothrix Point Never vond ik laatst erg tegenvallen ivm paar jaar terug... maar dat zijn dan ook wel een beetje de namen momenteel voor mij.

Maar ik ga dus wel even kijken of er genoeg interessante namen op dezelfde dag spelen. Dat was vorig jaar niet het geval.
pi_132213838
Misschien stomme vraag, maar hoe was het ouwehoer gehalte vorig jaar? :@
pi_132214009
Ik moest vorig jaar missen maar de keren daarvoor was het prima. Heel stil zelfs, maar misschien is dat toeval...
pi_132214147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:20 schreef Norrage het volgende:
Ik moest vorig jaar missen maar de keren daarvoor was het prima. Heel stil zelfs, maar misschien is dat toeval...
Oke dat is dan wel goed. Heb echt een hekel aan mensen die een festival meer als een gezellig uitje met de vrienden zien, dan een serie optredens... Dat zie ik veels te vaak gebeuren tegenwoordig op de alternatievere festivals ;( Trend van de laatste jaren lijkt het wel ;(

Mark Lanegan vind ik op zich al wel prima trouwens :P
pi_132214223
Ik zou alleen voor YLT al gaan _O_ maar Destroyer, Forest Swords, Perhacs, damien jurado...fuck iT ik kan hier te lang blijven opsommen :)
pi_132214246
YLT vind ik dus echt niet zo boeiend :@

Maar ik heb alle artiesten van die lijst daar nu open staan in tabbladen, dus ben even zoet met YT :P
pi_132214561
Zo, dat is een lekkere line-up. Norrage, kun je heel hard roepen of ze deze namens mij willen spelen? Is stilletjes aan één van mijn favorietjes geworden van ze.

woensdag 16 oktober 2013 @ 00:59:56 #36
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132215025
Hele goede line up in mijn ogen, helaas ben ik wederom afwezig. Zelfde reden als vorig jaar. Dat was mijn bijdrage aan dit topic. Veel plezier nog.
pi_132215651
Pharmakon vind ik ook wel tof :Y Plus nog een paar anderen... vooral de vrijdag. Ik wacht de timetable even af nog :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Faxie op 16-10-2013 02:22:38 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:50:14 #38
412661 brooklyndodger
pi_132224590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:15 schreef Faxie het volgende:
Misschien stomme vraag, maar hoe was het ouwehoer gehalte vorig jaar? :@
Tim hecker 2 jaar geleden was wel heel matig met het gelul van het publiek overal. Het varieert maar is gelukkig vaker aan de positieve kant dan aan de negatieve. Trouwens Perhacs speelt in een kerk
*O*
pi_133252051
Leuke blokkenschema's *O*

http://www.leguesswho.nl/news/317/Timetable+and+festival+guide

En wow, zoveel concerten in de Janskerk :D
pi_133571701
Zo wat gaan jullie zien???? Nog tips?

Ik ga:

Donderdag: Duke Garwood -> Mark Lanegan -> Neko Case -> doordeweeks dus naar huis :(

Vrijdag: Weet nog niet waar ik begin maar wss hele avond Ekko -> Dodos -> Braids -> Forest Swords -> Visionist
Wil ook wel naar Linda Perhacs, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een artiest die 30 jaar bijna niks meer gedaan heeft live heel boeiend gaat zien. Iemand?

Zaterdag: Lastigste dag (veel onbekendere namen en overlappen)...Crystal Stiltz, Adult Jazz... maar ik denk weer de Ekko met Perera Elsewhere -> Adult Jazz -> Darkstar. Maar voor vdanaag graag nog wat tips :)

Zondag: _O_ _O_ : Wilde eigenlijk Matt Elliott -> Moonface -> Destroyer -> Damien Jurado -> Yo La Tengo -> Wooden Shjips doen. Maar toen hoorde ik dat Destroyer solo zijn spaanse muziek gaat doen...heb ik niet zo'n zin in. Dus waarschijnlij na Moonface naar de Oudegracht voor Lonnie Holley. (wil ook naar Follakzoid....maar Damien Jurado + vooraan staan Yo La Tengo is belangrijker.

Heb er zin in! ^O^
  zondag 24 november 2013 @ 15:27:12 #41
412661 brooklyndodger
pi_133575325
Lgw

Donderdag:
20.30: DIrty Beaches oudegracht
22.00: king khan oudengracht
23.15: the fall oudengracht
0.30: othronix point never de helling

Vrijdag
20.30 Ed Askew janskerk
21.30: Linda Perphacs janskerk
22.45: Forrest swords ekko
1.30: JC satan de helling
2.30: fat white family acu

Zaterdag:
KNG sessie met matt elliott
20.30: THou and the get down stay down spiegelbar
21.15: scout nibblet ouderacht
22.15: dump spiegelbar
23.00: crystal slits oudengracht
23.30: The thing spiegelbar
1.00: laurel halo rasa
2.00: stellar om source rasa

zondag:
Matt elliott
17.45: Moonface leeuwnbergh
18.45: destroyer leeuwenbergh
21.45: Yo La Tengo tivoli oudengracht

Als iemand hoi wilt zeggen tegen me ga je gang

quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:
Wil ook wel naar Linda Perhacs, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een artiest die 30 jaar bijna niks meer gedaan heeft live heel boeiend gaat zien. Iemand?

Heb er zin in! ^O^
Dit klinkt toch geweldig, slechte reden dat iemand na 30 jaar niet meer goed live kan spelen...
pi_133576857
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:27 schreef brooklyndodger het volgende:

[..]

Dit klinkt toch geweldig, slechte reden dat iemand na 30 jaar niet meer goed live kan spelen...
Mjah, ik vind het wel een goede reden. Want het is zo vaak dat artiesten die zelfs die hele 30 jaar nog wel gespeeld hebben te wensen overlaten. Ik noem iemand als een Rodriquez, dat blijkt echt een volstrekte aanfluiting te zijn live. En het alleen kunnen teren op 1 albumpje vind ik ook niet heel bijzonder. Dus vandaar. Maar ik zou wel graag langsgaan hoor! Ik vroeg vooral of iemand weet hoe ze live is.
pi_133643077
Ik ga dit jaar voor de eerste maal naar Le Guess Who... Zal tevens mijn eerste keer in Utrecht zijn.

Ik kom met de wagen en ben van plan mijn fiets mee te nemen. Iemand suggesties waar te parkeren? Liefst niet >2km van het centrum en duurder dan 25euro per avond.

Die transferia liggen wat ver van het centrum en zijn na 1u 's nachts afgesloten...
pi_133643486
Neutral Milk Hotel voor de 24ste
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:20:47 #45
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_133643672
Hoooly fucking guacemole. _O_
pi_133643962
Ik ben onbekend met dit festival, Maar wil Neutral Milk Hotel graag zien. Betaal ik dan ¤ 30,00 en kan ik dan NHM zien? En is dat op een bepaalde locatie. Of zijn er meerdere locaties en kan ik bijvoorbeeld de pech hebben (ook al heb ik een kaartje) dat alles vol staat bij Neutral Milk Hotel?

Sorry voor de stomme vragen, maar wil graag dan kaartje kopen.
pi_133644069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben onbekend met dit festival, Maar wil Neutral Milk Hotel graag zien. Betaal ik dan ¤ 30,00 en kan ik dan NHM zien? En is dat op een bepaalde locatie. Of zijn er meerdere locaties en kan ik bijvoorbeeld de pech hebben (ook al heb ik een kaartje) dat alles vol staat bij Neutral Milk Hotel?

Sorry voor de stomme vragen, maar wil graag dan kaartje kopen.
Dat kaartje van 30 euro is voor may day helemaal. Dus ook de andere zalen. Als je gewoon zorgt dat je ruim op tijd in de oudegracht bent dan kan er niks mis gaan.

Ruim op tijd is de act daarvoor ofzo. Niet pas proberen binnen het uur voor NMH.

Edit: of zou het nieuwe muziekcentrum dan al open zijn?
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:37:57 #48
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_133644157
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:34 schreef portie het volgende:

[..]

Dat kaartje van 30 euro is voor may day helemaal. Dus ook de andere zalen. Als je gewoon zorgt dat je ruim op tijd in de oudegracht bent dan kan er niks mis gaan.

Ruim op tijd is de act daarvoor ofzo. Niet pas proberen binnen het uur voor NMH.

Edit: of zou het nieuwe muziekcentrum dan al open zijn?
Heb het even nagevraagd bij een vriend van me die stage loopt bij LGW, maar hij "heeft nog geen idee". YEAH RIGHT.
pi_133644216
Ok ik zit op de site een beetje rond te neuzen, maar begrijp ik dus goed dat Neutral Milk Hotel de eerste bevestiging is van een nieuwe editie van Le Guess Who op o.a. 24 mei 2014?

Is dit festival meerdere keren per jaar dan? Aangezien ik ook timetables zie staan voor aanstaand weekend?
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:43:37 #50
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_133644282
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Ok ik zit op de site een beetje rond te neuzen, maar begrijp ik dus goed dat Neutral Milk Hotel de eerste bevestiging is van een nieuwe editie van Le Guess Who op o.a. 24 mei 2014?

Is dit festival meerdere keren per jaar dan? Aangezien ik ook timetables zie staan voor aanstaand weekend?
Er is een soort vertakking van het festival genaamd Le Guess Who? Mayday. Dat is dus in mei en dat is het festival waar NMH komt te staan. Het 'officiële' festival is komend weekend.
pi_133644286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:40 schreef indiaantje89 het volgende:

LGW? Is 2x per jaar. De grote meerdaagse editie die aanstaand weekend is en een May-day. 1 dag in mei.

Die laatste editie komt NMH. Dus de timetaes die je op de site vindt hebben niks te maken met de mei editie
pi_133644401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:43 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Er is een soort vertakking van het festival genaamd Le Guess Who? Mayday. Dat is dus in mei en dat is het festival waar NMH komt te staan. Het 'officiële' festival is komend weekend.
Ok thanks. Ik ga er proberen erbij te zijn.
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:49:08 #53
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_133644475
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:47 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ok thanks. Ik ga er proberen erbij te zijn.
Sowieso vaak wel een goede lineup hoor. Al zal komende editie vooral in het teken staan van NMH.
pi_133644564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:49 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Sowieso vaak wel een goede lineup hoor. Al zal komende editie vooral in het teken staan van NMH.
Ach de rest is mooi meegenomen dan, in de line-up van a.s. weekend staan ook genoeg leuke dingen bij. Maar NHM is voor mij een mustsee.
pi_133652578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:00 schreef Muknal het volgende:
Ik ga dit jaar voor de eerste maal naar Le Guess Who... Zal tevens mijn eerste keer in Utrecht zijn.

Ik kom met de wagen en ben van plan mijn fiets mee te nemen. Iemand suggesties waar te parkeren? Liefst niet >2km van het centrum en duurder dan 25euro per avond.

Die transferia liggen wat ver van het centrum en zijn na 1u 's nachts afgesloten...
Iemand? Alsook plaatsen waar goedkoop fietsen te huur zijn? Mijn fiets past namelijk niet in de wagen merkte ik. Of is alles te voet makkelijk te begaan?
pi_133653026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:13 schreef Muknal het volgende:

[..]

Iemand? Alsook plaatsen waar goedkoop fietsen te huur zijn? Mijn fiets past namelijk niet in de wagen merkte ik. Of is alles te voet makkelijk te begaan?
Te voet is het wel ver en heb je het ook wel snel gehad vrees ik. Ov fietsen zijn betaalbaar en dus een goede optie.
pi_133653032
quote:

[..]

Er zijn geloof ik iets van tien plekken in Utrecht waar je een ov fiets kunt huren, kijk anders even op de website. De meeste plekken zijn goed te belopen, alleen de Helling ligt uit de richting.
Hello, my name is Oliver
pi_133653114
quote:

[..]

OV fiets huren @ CS idd!
pi_133653145
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Er zijn geloof ik iets van tien plekken in Utrecht waar je een ov fiets kunt huren, kijk anders even op de website. De meeste plekken zijn goed te belopen, alleen de Helling ligt uit de richting.
DB's ligt ook behoorlijk uit de richting.
pi_133653212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:29 schreef thewallsareshifting het volgende:

[..]

DB's ligt ook behoorlijk uit de richting.
Oh ja, die was er ook nog
Hello, my name is Oliver
pi_133653349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 20:26 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Vooral Ekko en Helling liggen ver uit elkaar. Fiets is zeker aan te raden. Parkeren kan ik je niet mee helpen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 21:23:03 #62
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133655844
OV-fiets ^O^

Ik zit net het programma voor Le Mini Who te bekijken. Staan interessante dingen tussen.
Alleen jammer dat Tony Dekker (de frontman van Great Lake Swimmers) en Meindert Talma soort van gelijk geprogrammeerd zijn en dan ook nog eens zo vroeg! Maar het is gratis, dus mij hoor je niet zeuren.
pi_133658563
OV fiets lijkt me geen optie gezien ik uit België kom.

Ik denk dat ik ga parkeren in P1 Parking Kruisstraat, kost voor 24h ¤16,5. Op 100m hiervan kan je een fiets huren voor ¤7,5/dag bij De Fietsenwinkel Laag Catharijne.
pi_133710925
Ticket in de pocket.
pi_133712349
Vanavond *O*

Ik ga gezllig naar de Janskerk, en dan door naar Neko. *O*
pi_133718119
Vanavond naar King Khan & The Shrines en daarna The Fall in Tivoli.
pi_133720540
Ik wil nightbeats eigenlijk ook wel zien, maar dat is pas om 02:00 in de ACU....
pi_133726039
Aanrader the night beats.. Aantal keer gezien, all good.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_133730064
Ja jammer, de beste acts van vandaag staan heel erg laat...

Net thuis, want vanavond wil ik nog wel voor 12en naar bed _O-

Duke Garwood in de kerk was mwah, terwijl het album met Lanegan erg goed is. Maar de Janskerk is eigenlijk maar een hele sfeerloze, grote, lelijke kerk. Maar mooie echos. Lanegan zelf was wel mooi, maar (ik wist het wel hoor), maar wat een vreselijk sfeerloze vent...Leuk dat hij nog de Kytopia strijkers in zijn band had gestopt. Maar verder kon het met niet heel erg boeien. Ook ruim voor het einde weggegaan voor Neko. En dat was leuk maar ook niet heel bijzonder. *O*

LGW is in ieder geval begonnen, baal wel een beetje dat ik niet gewoon naar Dirty Beaches en King Khan in Oudegracht ben geweest....Janskerk viel tegen! Morgen heel veel zin in Forest Swords. Wat ik verder ga doen, geen idee. Ik denk toch maar de Janskerk weer :)
  donderdag 28 november 2013 @ 23:33:51 #70
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133730376
Ik ben morgen van de partij!

Ik kwam nog meer gratis optredens tegen. Deze keer niet Le Mini Who?, maar sessies door 3voor12 georganiseerd :)
quote:
Voor de vrijdag en zaterdag zullen er zeker nog bands bij komen. Hierbij het tijdschema (onder voorbehoud):

Vrijdag - Museum Speelklok, Adres: Steenweg 6, 3511 JP
13:30 uur - Superhumanoids (openden in de VS voor Cold War Kids en Local Natives)
14:30 uur - Wampire
15:30 uur - Califone
16:30 uur - Black Angels

Zaterdag - Mirliton Theater
Adres: Boven Clarenburg 93-2 , Hoog Catharijne, 3511 CS
12:30 uur - Linda Perhacs
14:00 uur - PINS
15:00 uur - METZ
16:30 uur - Crystal Stilts

Zondag - The Village Coffee and Music
Adres: Voorstraat 46, 3512 AP
14:30 uur - Destroyer
15:30 uur - Föllakzoid
16:30 uur - Damien Jurado
17:30 uur - Wooden Shjips
pi_133730827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:33 schreef kciR het volgende:
Ik ben morgen van de partij!

Ik kwam nog meer gratis optredens tegen. Deze keer niet Le Mini Who?, maar sessies door 3voor12 georganiseerd :)

[..]

Ja heel vet. Ga ik zeker wat van meepakken, vooral op zondag _O_ (al zijn dat acts die ik sowieso wel zie, maar Follakzoid pakken is wel cool want die mis ik door Yo La Tengo)
pi_133735466
King Khan was dik feest!!

_O-

The Fall daarna was bizar.... de band speelde echt SUPERstrak maar omg wat stond Mark Smith er verlept bij!!! Ondanks dat was het een tof optreden.

Vandaag naar Perhacs, Forest Swords en The black angels.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:23:16 #73
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133735488
Ik pak de zondag ook mee. wil vooral heel graag Moonface en Woodenshjips zien. Verder is Damien Jurado een erg leuke bonus. Over Yo La Tengo twijfel ik nog, OM klinkt ook wel goed.
pi_133735591
OM zijn dan ook dikke legendes... het oude Sleep. Om, Forest swords, perhacs en Wooden shjips zijn voor mij de grote uitschieters op het festival.
pi_133735842
Net Brokeback ontdekt *O* Geen idee dat dat de bassist van Tortoise is. Daar ga ik dus heen vnv, doei Perhacs :W

En ja, na Brokeback is er nog wel tijd voor Perhacs. Maar ik denk niet dat het me kan boeien, hoe legendarisch die plaat ook is...Blijf lekker in Tivoli tot vlak voor begin Forest Swords. Disappears moet ook vet zijn :Y Maar wat te doen ná Forest Swords mensen?
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:35:16 #76
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133736905
Norrage, ik denk dat je Ekko ipv Tivoli bedoelt.
Ik ga naar Forest Swords lekker naar huis denk ik. Ik vond het geloof ik allemaal niet zo interessant, wat ik had opgezocht.
Wat ik zo lees wordt het volle bak bij FS. Iedereen lijkt daar heen te gaan. Ik ben erg benieuwd!
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:36:02 #77
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133736917
En hoe gaat het met de bandjes halen op het Neude. Loopt dat een beetje snel door?
pi_133737023
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:35 schreef kciR het volgende:
Norrage, ik denk dat je Ekko ipv Tivoli bedoelt.
Ik ga naar Forest Swords lekker naar huis denk ik. Ik vond het geloof ik allemaal niet zo interessant, wat ik had opgezocht.
Wat ik zo lees wordt het volle bak bij FS. Iedereen lijkt daar heen te gaan. Ik ben erg benieuwd!
Ik blijf in Tivoli, tot het begin van Forest Swords. Beter geformuleerd zo? ;)
pi_133737030
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:36 schreef kciR het volgende:
En hoe gaat het met de bandjes halen op het Neude. Loopt dat een beetje snel door?
Ik geloof het niet. Maar ik had het gistermiddag al gehaald. Toen was ik samen met Pien Feith de enige :P
pi_133737150
Jawel loopt prima door, er was gisteren een dikke rij maar er waren 3 medewerkers dus geen enkel probleem.
pi_133737200
Ze hadden misschien een andere locatie moeten kiezen voor forest swords.
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:53:22 #82
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133737310
Oke, nou ik ga vanmiddag mn bandje halen (en kaartje kopen, ik hoop dat daar ook kan, anders fiets ik weer even snel naar huis).

Al klinkt dat Brokeback ook wel interessant. Dan wou ik eigenlijk naar Wampire, maar dat is in hetzelfde gebouw, kan ik altijd nog kiezen te plekke.
De rest vd avond sta ik in de Ekko, dus ik ben sowieso binnen bij FS ;)
pi_133737317
Ekko is er wel een schitterende locatie voor. Maar je denkt dat het te klein is? Of ligt het niet op de route?
pi_133737421
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:53 schreef Norrage het volgende:
Ekko is er wel een schitterende locatie voor. Maar je denkt dat het te klein is? Of ligt het niet op de route?
Te klein ja. Oudegracht was beter geweest denk ik. Of de Helling, niet dat die zoveel groter is dan de Ekko maar dat is imo wel by far te tofste locatie in Utrecht. Echt zo'n hol O+
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:00:17 #86
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133737474
Heeft er iemand nog een parkeertip. Ik wil eigenlijk in de buurt van Tivoli de Helling parkeren, aangezien ik daar ook het laatste concert meepik. Wil ook best wel iets lopen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:03:57 #87
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133737552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:00 schreef MrMusic79 het volgende:
Heeft er iemand nog een parkeertip. Ik wil eigenlijk in de buurt van Tivoli de Helling parkeren, aangezien ik daar ook het laatste concert meepik. Wil ook best wel iets lopen.
Dat is wel één vd meest ideale festivallocaties om te parkeren, buiten het centrum en het ligt praktisch tegen een woonwijk aan.
Ik zou het bij één vd flats bij het Tolsteegplantsoen proberen, ik geloof dat dat nog gratis is ook.
Of een zijstraat van de Saffierlaan, ergens in die buurt..
pi_133737607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef thewallsareshifting het volgende:

[..]

Te klein ja. Oudegracht was beter geweest denk ik. Of de Helling, niet dat die zoveel groter is dan de Ekko maar dat is imo wel by far te tofste locatie in Utrecht. Echt zo'n hol O+
Mjah, hier op dit forum is Forest Swords ontzettend gehyped, maar verder kent niemand het volgens mij. Zat gisteren ook met wat random mensen te praten over wat ze nog gingen zien, maar niemand had ooit van Forest Swords gehoord. Maar goed, ik ga er in ieder geval op tijd proberen te zijn :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:06:57 #89
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133737622
Alleen maar Fok!kers bij Forest Swords ;)
pi_133737624
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:57 schreef thewallsareshifting het volgende:

[..]

De Helling is echt O+

Heerlijk ook net buiten het centrum. Je voelt je daar echt alsof je helemaal speciaal voor de muziek naar een uithoek bent gegaan.
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:09:57 #91
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133737688
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:03 schreef kciR het volgende:

[..]

Dat is wel één vd meest ideale festivallocaties om te parkeren, buiten het centrum en het ligt praktisch tegen een woonwijk aan.
Ik zou het bij één vd flats bij het Tolsteegplantsoen proberen, ik geloof dat dat nog gratis is ook.
Of een zijstraat van de Saffierlaan, ergens in die buurt..
Even via Google Maps gekeken. Zie een grote parkeerplaats op het smaragdplein. moet wel lukken daar lijkt me. En volgens mij gratis. Thanks!

edit: Ow, die van jou zijn nog dichterbij! Super!
pi_133749588
Als er nog mensen willen meeten bij Forest Swords ;) Of Brokeback...dan ben ik de grote krullebol met blauw ruitjes overhemd ;)

Wellicht tot vanavond!
pi_133755887
Zit nu toch bij Linda, sloot beter aan voor Forest Swords. Ohwee als het niet goed is dodger ;)
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:58:03 #94
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133769584
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:49 schreef Norrage het volgende:
Als er nog mensen willen meeten bij Forest Swords ;) Of Brokeback...dan ben ik de grote krullebol met blauw ruitjes overhemd ;)

Wellicht tot vanavond!
Was gezellig! Goed dat je bent weggegaan naar Visionist, die Alex Smoke speelde de hele zaal leeg. Was niet de juiste muziek voor het moment.

Mijn avond bestond uit Wampire :) , Brokeback, Connan Mockasin, Braids :) , Forest Swords ^O^ , Visionist en tijdens Alex Smoke naar huis gegaan.
Nu snel ontbijten en op weg naar Tony Dekker en Meindert Talma voor hun sessies.
pi_133769712
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:58 schreef kciR het volgende:

[..]

Was gezellig! Goed dat je bent weggegaan naar Visionist, die Alex Smoke speelde de hele zaal leeg. Was niet de juiste muziek voor het moment.

Mijn avond bestond uit Wampire :) , Brokeback, Connan Mockasin, Braids :) , Forest Swords ^O^ , Visionist en tijdens Alex Smoke naar huis gegaan.
Nu snel ontbijten en op weg naar Tony Dekker en Meindert Talma voor hun sessies.
Ah je bent nog gebleven? Atzegod zei inderdaad op twitter dat Alex Smoke niet echt fijn was :P

En Forest Swords was een....tsja...interessante ervaring.
  zaterdag 30 november 2013 @ 11:23:38 #96
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133769978
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:08 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ah je bent nog gebleven? Atzegod zei inderdaad op twitter dat Alex Smoke niet echt fijn was :P

En Forest Swords was een....tsja...interessante ervaring.
Ik denk nog een half uurtje oid.. maar ik had ook net zo goed kunnen gaan.
En heeft Atze toch altijd gelijk ;)
pi_133771337
Ik heb ook even om zijn omnipotente mening gevraagd op Twitter, over Forest Swords, maar hij heeft nog niet gereageerd :(

Nou..programma vanavond...lastig lastig...

Ik begin bij de gezellige pop van Thao & the Get Down Stay Down. En dan maar naar Dump (de bassist van Yo la tengo). En dan op naar Ekko voor Adult Jazz en Darkstar. Wel de "minste" dag vandaag, maar ik ken ook veel niet en laat me verassen.
Iemand nog tips?
pi_133771444
Ik zou wel benieuwd zijn naar Douglas Dare. Dat is de nieuwe telg uit de Erased Tapes-familie.

pi_133771463
Wat was er mis met het Forest swords optreden dan? Metz is wel een aanrader imo.

pi_133771551
Forest Swords was gewoon van een bandje gespeeld volgens mij. Bassist was aan het playbacken, en Barnes (de frontman) leek ook maar weinig te doen...Ik vond het een bevreemdende performance...
pi_133771788
  zaterdag 30 november 2013 @ 13:57:59 #102
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133773246
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou wel benieuwd zijn naar Douglas Dare. Dat is de nieuwe telg uit de Erased Tapes-familie.

Greg Haines is ook wel tof. Is niet van Erased Tapes, maar het zit wel in dezelfde hoek.

Edit: Wow, luister nu pas die clip. Dat is erg mooi!

[ Bericht 2% gewijzigd door kciR op 30-11-2013 14:27:57 ]
pi_133773366
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:36 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook even om zijn omnipotente mening gevraagd op Twitter, over Forest Swords, maar hij heeft nog niet gereageerd :(

Nou..programma vanavond...lastig lastig...

Ik begin bij de gezellige pop van Thao & the Get Down Stay Down. En dan maar naar Dump (de bassist van Yo la tengo). En dan op naar Ekko voor Adult Jazz en Darkstar. Wel de "minste" dag vandaag, maar ik ken ook veel niet en laat me verassen.
Iemand nog tips?
Ik ga sowieso naar Perera Elsewhere.

Hello, my name is Oliver
pi_133774094
pffff keuzes keuzes keuzes...ik weet het niet meer.

Dat Douglas Dare klinkt wel heel mooi ja. Thao is vooral leuk, Perera is inderdaad ook vet maar ik wil zeker Dump zien..En dan Adult Jazz (dat ik eigenlijk helemaal niet ken maar wat echt heel vet klinkt op basis van omschrijving (geen clips te vinden) of het toch wel overweldigend goede Crystal Stiltz...Alleen Darkstar ben ik over uit, dat album van 2 jaar terug was fantastisch :)
pi_133774100
Was net trouwens op de Neude, leuk hoor, al die LGW activiteiten :D
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:40:39 #106
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_133774208
Oh, shit. Ik was net is het centrum. Ben ik vergeten daar heen te gaan, misschien zo nog even langs..

Ik was vanochtend bij Tony Dekker. Sympathieke vent. Speelde een uur ongeveer, met eigen nummers en een aantal van z'n band Great Lake Swimmers. Was nog best druk ook, voor 12u in de ochtend.
pi_133774339
Ik ga morgen denk ik ook naar Wooden shjips in The village.
pi_133774562
Ik wil ook graag naar de hele Village sessie, maar ik moet ook nog ergens eten.Problemen :( Morgen is echt bizar programma _O_
pi_133789353
Highlights dag is dit. Fantastisch _O_
pi_133795395
Hoogtepunten waren Metz en JIBÓIA als afsluiter in de ACU, holy shit was wat dat vet!!! _O_ Gelijk de LP gekocht ^_^
pi_133801281
Adult Jazz, was echt FANTASTISCH _O_ Een soort jazz-versie van Alt-J. Dit was hun eerste optreden ooit buiten de UK, en ik denk niet dat het daarbij gaat blijven.

Thao was ook fantastisch leuk _O_ En hoe veelzijdig...En het ging er soms harder aan toe dan bij Pins beneden....

Darkstar was volstrekt anders dan ik dacht, gewoon pure donkere electro-act, maar errug goed! En Dump was ook vet. Prima dag gister. Maar vandaag moet het gebeuren *O*

Matt Elliott, Destroyer, Damien Jurado, YLT, Wooden Shjips...Zouden zo allen voor mij het hoogtepunt van LGW13 kunnen zijn :Y
pi_133801548
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 13:32 schreef Norrage het volgende:
Adult Jazz, was echt FANTASTISCH _O_ Een soort jazz-versie van Alt-J. Dit was hun eerste optreden ooit buiten de UK, en ik denk niet dat het daarbij gaat blijven.

Thao was ook fantastisch leuk _O_ En hoe veelzijdig...En het ging er soms harder aan toe dan bij Pins beneden....

Darkstar was volstrekt anders dan ik dacht, gewoon pure donkere electro-act, maar errug goed! En Dump was ook vet. Prima dag gister. Maar vandaag moet het gebeuren *O*

Matt Elliott, Destroyer, Damien Jurado, YLT, Wooden Shjips...Zouden zo allen voor mij het hoogtepunt van LGW13 kunnen zijn :Y
Klinkt als een super weekend. :Y
pi_133829019
Matt Elliott O+
YLT O+ op hun meest noisiest _O_

Holy crap. Destroyer en Damien Jurado vielen tegen, eigenlijk als verwacht, want dat soort artiesten kunnen me gewoon niet boeien als ze solo gaan.....

En ik ben nu al thuis. GEen energie meer voor Wooden Shjips _O-
pi_133835511
  maandag 2 december 2013 @ 18:18:35 #115
412661 brooklyndodger
pi_133848953
Hey norrage was je bij dump. Wat was dat genieten zeg, prachtig gitaar werk van James Mcnew ook al was ik soms bang dat hij met zijn reuzenhanden zijn gitaar ging klein knijpen.
pi_133849993
jazeker. Was wel een tikkeltje saai, en dat luidruchtige publiek :r, maar erg indrukwekkend :Y
  maandag 2 december 2013 @ 20:35:56 #117
412661 brooklyndodger
pi_133854631
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 18:50 schreef Norrage het volgende:
jazeker. Was wel een tikkeltje saai, en dat luidruchtige publiek :r, maar erg indrukwekkend :Y
Saai is ja begrijpelijk maar ik ging er totaal in op, ging mij zo snel voorbij ook. Stond ook recht voor McNew tijdens het concert dus heb al het pedaalwerk(best wel heel veel) kunnen volgen.
pi_133857969
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:35 schreef brooklyndodger het volgende:

[..]

Saai is ja begrijpelijk maar ik ging er totaal in op, ging mij zo snel voorbij ook. Stond ook recht voor McNew tijdens het concert dus heb al het pedaalwerk(best wel heel veel) kunnen volgen.
Dan moeten we praktisch naast elkaar gestaan hebben. Ik stond achter Ira :)
  maandag 2 december 2013 @ 21:49:11 #119
412661 brooklyndodger
pi_133858572
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 21:37 schreef Norrage het volgende:

Dan moeten we praktisch naast elkaar gestaan hebben. Ik stond achter Ira
Jongen met kort/midlang(geen idee hoe te beschrijven) haar, een slacker 5 weken baard en een zwart vest aan. Stond tussen wat oudere mannen.
pi_133858649
Ik zat steeds te zoeken naar een baard-dude, maar ik heb er geen gezien die ongeveer 20 jaar zou moeten zijn :D

Hoe vond je Forest Swords?
  maandag 2 december 2013 @ 22:27:14 #121
412661 brooklyndodger
pi_133860377
Niet gezien, ik kwam toen een kennis van me uit Duitsland tegen en ben toen wat gaan bieren.
pi_135183038
En Black Lips en War on Drugs toegevoegd aan de Mayday lineup! *O*
pi_135183698
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:50 schreef Norrage het volgende:
En Black Lips en War on Drugs toegevoegd aan de Mayday lineup! *O*
Yep, mooie namen. Hopelijk valt er nog wat te bekijken naast Neutral Milk Hotel.
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 17:03:13 #124
332671 crew  indiaantje89
pi_139665025
Morgen zal de timetable bekend gemaakt worden. Ben benieuwd:

pi_139665102
Ik kan niet meer gaan trouwens, dus als iemand die toch nog een kaartje moet kopen er eentje moet kan je bij mij aankloppen ;)
pi_139665122
En ik hoorde dat Venray - War on Drugs - Neutral Milk in Oudegracht op een rij. Dat zouden precies 3 acts zijn waar ik heen zou zijn gegaan :D
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 17:07:52 #127
pi_139665202
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:05 schreef Norrage het volgende:
En ik hoorde dat Venray - War on Drugs - Neutral Milk in Oudegracht op een rij. Dat zouden precies 3 acts zijn waar ik heen zou zijn gegaan :D
Las dat ook net ja, mweh ik hoop toch Future Islands te zien, The War On Drugs ga ik al zien op BKS.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:22:23 #128
412661 brooklyndodger
pi_139682828
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:05 schreef Norrage het volgende:
Ugh een extreem wissevalig nl band die amper volk op LGw trekt, een van de grootste overgewadeerde indie bands van de laatste jaren en dan nog NHM wat ik wel wil zien
pi_139683352
Niet haten op TWOD. Al is dat nieuwste album zwaar overhypet, die vorige is echt een klassieker. Maar een van de redenen dat ik niet sta te springen om te gaan (buiten dat ik niet meer kan) is dat ze live eigenlijk vrij suf zijn, en ze niet in de buurt komen van hun studioalbums. Van Venray weet ik dat ook, maar die wil op zich wel zien. En ze zijn een goede smoes om bij TWOD en NMH lekker vooraan te staan :)
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:40:20 #130
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_139683570
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
Niet haten op TWOD. Al is dat nieuwste album zwaar overhypet, die vorige is echt een klassieker. Maar een van de redenen dat ik niet sta te springen om te gaan (buiten dat ik niet meer kan) is dat ze live eigenlijk vrij suf zijn, en ze niet in de buurt komen van hun studioalbums.
TWOD? Het is geen spektakelstuk nee maar live vond ik het wel steengoed.

Verder komt het tijdschema niet morgen maar pas de 13e:
quote:
We'll announce the timetable for this edition of Le Guess Who? May Day this Tuesday, the 13th of May.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:37:51 #131
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:39:02 #132
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_139908285
+ Fat White Family en Rue Royale
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 15:46:24 #133
pi_139908508
De Helling is wel fijn, jammer dat NMH in de Oudegracht staat. Liggen die 2 locaties dicht bij elkaar?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:50:42 #134
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_139908669
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef indiaantje89 het volgende:
De Helling is wel fijn, jammer dat NMH in de Oudegracht staat. Liggen die 2 locaties dicht bij elkaar?
Het is niet heel ver lopen. Kleine tien minuten gok ik zo.
pi_139908682
De dingen die ik wil zien zijn tegelijkertijd/sluiten te nauw aan. Dus ik sla over.
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 16:16:57 #136
pi_139909628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:50 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Het is niet heel ver lopen. Kleine tien minuten gok ik zo.
Thanks, The War On Drugs is ook wel tof, maar die ga ik al zien op BKS. Dus pak daarom liever dit keer Future Islands mee. En dan maar mijn weg vervolgen naar Neutral Milk Hotel. Misschien daarvoor Hello Venray meepakken en mijn afsluiten bij Fat White Family. Even kijken hoe en wat allemaal.

Is het wel beetje duidelijk aangegeven? (looproutes e.d.)?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:59:58 #137
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_139912973
Big Ups om 03:00 is ook een aanrader. Tof album!
Find hungry samurai...
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:25:39 #138
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_139913683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 17:59 schreef CoJackso het volgende:
Big Ups om 03:00 is ook een aanrader. Tof album!
Fat White Family daarvoor ook meepakken. En om 3 uur nog Big Ups neerzetten, hulde. _O_
  Moderator dinsdag 20 mei 2014 @ 12:26:22 #139
pi_140164272
Zaterdag is het zo ver. Iemand nog wat praktische info. Ik kom met de auto, en da denk ik toch alleen maar in de Oudengracht hangen (17 minuten lopen naar de Helling is toch wat veel, en heb een vriendin bij die slecht ter been is).

Ik heb begrepen dat je het polsbandje op moet halen in Vredenburg? En waar kan je het beste parkeren?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 12:46:45 #140
412661 brooklyndodger
pi_140164860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:25 schreef Darkestrah het volgende:
Fat White Family daarvoor ook meepakken. En om 3 uur nog Big Ups neerzetten, hulde.
Zal ik alvast extra black metal op mijn mp3 zetten voor de terugreis? Goede dosis akelig voelen word dat
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:24:50 #141
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_140167745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 12:46 schreef brooklyndodger het volgende:

[..]

Zal ik alvast extra black metal op mijn mp3 zetten voor de terugreis? Goede dosis akelig voelen word dat
Doe maar op je telefoon en dan gewoon op speaker zetten.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 14:39:21 #142
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_140168154
Oh, en Selda, Einsturzende Naubauten en St. Vincent zijn toegevoegd voor de Le Guess Who eind november.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 15:11:05 #143
412661 brooklyndodger
pi_140169079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:24 schreef Darkestrah het volgende:

Doe maar op je telefoon en dan gewoon op speaker zetten.
Levende hell voor al de vroeg reizende wandel bejaarden
  donderdag 22 mei 2014 @ 10:03:33 #144
412661 brooklyndodger
pi_140233402
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:34 schreef Norrage het volgende:
Niet haten op TWOD
Dat maak ik zelf uit vriend. Ik ga hiervan genieten:
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 10:07:50 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140233505
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 14:39 schreef Darkestrah het volgende:
Einsturzende Naubauten
:o :o :o
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:08:58 #146
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140235070
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:o :o :o
In de gaten houden dus :9
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 11:09:32 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140235082
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:08 schreef Gehenna het volgende:

[..]

In de gaten houden dus :9
ze gaan wel iets specifieks spelen....
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:13:17 #148
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140235169
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ze gaan wel iets specifieks spelen....
he bah, specifieke dingen :{w :r
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 11:15:53 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140235234
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:13 schreef Gehenna het volgende:

[..]

he bah, specifieke dingen :{w :r
:D nouja ik bedoel dat dat vaak iets nieuws is en dat moet maar net iets leuks zijn, ze gaan niet leunen op hun back catalog. Nogsteeds potentieel boeiend natuurlijk :)
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:17:04 #150
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_140235275
Hun EP met Perc? Die was fantastisch. _O_
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 11:18:19 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_140235313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 11:17 schreef Darkestrah het volgende:
Hun EP met Perc? Die was fantastisch. _O_
Nee iets wat "Lament" heet

Oh dat wordt hun nieuwe album :) prima... perpetuum mobile beviel me goed dus dat is wel de moeite van het kijken waard.
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:24:46 #152
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_140235495
hehe ik ben sowieso wel benieuwd :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 12:16:53 #153
412661 brooklyndodger
pi_140275238
London setlist van woensdag
quote:
1. Two-Headed Boy
The Fool
Holland, 1945
A Baby for Pree / Glow Into You
On Avery Island / April 1st
Gardenhead / Leave Me Alone
Everything Is
The King of Carrot Flowers, Part One
The King of Carrot Flowers, Parts Two & Three
In the Aeroplane Over the Sea
Naomi
Ferris Wheel on Fire
Oh Comely
Song Against Sex
Ruby Bulbs
Snow Song, Part One
Encore:
Ghost
[untitled]
Two-Headed Boy, Part Two
Engine
Woot woot engine en Naomie.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 13:17:47 #154
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_140277043
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:16 schreef brooklyndodger het volgende:
London setlist van woensdag

[..]

Woot woot engine en Naomie.
Dit wil ik toch niet weten, man.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:35:33 #155
412661 brooklyndodger
pi_140279322
quote:
18s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:17 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Dit wil ik toch niet weten, man.
Sorrruuuh
  zondag 25 mei 2014 @ 07:15:22 #156
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_140336368
Lief dagboek,

In het treintje terug naar huis, mooie dag/nacht.
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 12:16:15 #157
pi_140340209
Zo geweldig genoten. Veel leuks gezien. NMH toch wel de topper van de avond voor mij!
  zondag 25 mei 2014 @ 13:15:47 #158
412661 brooklyndodger
pi_140341820
Ik heb niks gezien wat niet onder goed uitkwam. Van de lamme Aussie garage van scott and charlene's wedding tot NMH de garageband en ja fat white family/big ups.
pi_140346277
Neutral Milk Hotel was een geweldig circus, het was een diep ontroerend optreden. De hooliganeske sfeer ben ik als carnavalesk gaan zien, de avond was mooi.
Stay on my arm, you little charmer
pi_140349584
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Zo geweldig genoten. Veel leuks gezien. NMH toch wel de topper van de avond voor mij!
Hoe waren The War on Drugs en Future Islands?
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 17:12:41 #161
pi_140349804
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:05 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Hoe waren The War on Drugs en Future Islands?
Future Islands was leuk. Prima vermaakt. War On Drugs niet gezien. S. Carey vond ik ook wel gaaf.
pi_140350122
Jammer dat ik het gemist heb, verhalen klinken goed :D
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 22:04:38 #163
pi_140362693
quote:
7s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:22 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat ik het gemist heb, verhalen klinken goed :D
Jep was mijn eerste LGW , en heb alleen maar toffe dingen gezien, ga in November zeker weer een poging wagen.
pi_142139079
Zoooooo...de lineup is weer lekker hoor O+ _O_

Dr. John & The Nite Trippers, Bonnie 'Prince' Billy (met Matt Sweeney & The Cairo Gang), Ben Frost, tUnE-yArDs, Mac DeMarco, Sharon Van Etten, Owen Pallett, Ought, Daniel Norgren, Amen Dunes...

...Trans Am, Dean Blunt, Tamikrest, Son Lux, A Winged Victory For The Sullen, Full Ugly, Ela Stiles, Wreckless Eric, Helado Negro, Steve Gunn, Crows, King Gizzard & The Lizard Wizard, Torn Hawk, Paus en Thug Entrancer?

Bonnie Prince Billy _O_
Sharon van Etten _O_
Ought _O_
Son Lux _O_
tUnE-yArDs _O_
Mac de Marco _O_
pi_142139593
Grote probleem van dit festival is altijd dat je maar een handjevol van de namen kan zien door de overlap en het feit dat de optredens doorgaan alleen 's avonds zijn.
pi_142139710
Zitten leuke namen tussen. Ik dacht dat Bonnie Prince Billy alleen een exclusief kerkentourtje ging doen trouwens. Ben Frost, A Winged Victory For The Sullen zijn ook interessant en ik ben benieuwd hoe Ought live is.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 16:42:43 #167
412661 brooklyndodger
pi_142208144
Deze tour is anders, gitaar geweldenaar/superwolf/ex-chavez leider Matt Sweeney gaat mee op gitaar. Ik zat al te kijken om naar de Brusselse data te gaan maar nu is de keuze wel heel makkelijk, bluh er staan 3 dingen in dat rijtje ongeveer die ik niet graag wil zien....
  Redactie Sport woensdag 20 augustus 2014 @ 17:52:21 #168
274204 crew  Mexicanobakker
pi_143636040
Mouth To Mouth curated by Swans/Michael Gira: Swans,Wire,Savages / Bo Ningen ‘Words To The Blind’, Silver Apples, Ben Frost, Prurient, Sir Richard Bishop, Baby Dee, Carla Bozulich, Xiu Xiu, Xylouris White, Victor Herrero, Jenny Hval, Okkyung Lee, Father Murphy, Leafcutter John

24-Hour Dronefest (eerste namen): William Basinski, Stephen O’Malley, Tim Hecker, Raime, Steve Hauschildt

Niets mis mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_143636369
William Basinski én Tim Hecker. Oef.
pi_143637100
Wat een baas is programmeur Johan Gijsen. Le Guess Who en Into the great wide open _O_
pi_143637124
Raime en Prurient. En Tim Hecker en William Basinski. Erg fijn.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_143660547
Wire, Baby Dee, Carla Bozulich, Xiu Xiu, William Basinski en Sir Richard Bischop stonden allemaal vrij hoog op het lijstje 'ooit nog eens live gaan zien' _O_

Verder zijn Swans, Savages, Silver Apples, SoMa, en Tim Hecker sowieso al geweldig, geen problemen mee om die nog eens te gaan zien :D
pi_143660678
Ik moet maar eens definitief mijn kaartje gaan halen, voordat die early bird sale is afgelopen :)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:26:36 #174
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_143672773
Verschrikkelijk goede lineup dit jaar. Nu hopen dat ik vrij krijg, dat was andere jaren een ramp. }:|
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:23:19 #175
412661 brooklyndodger
pi_143778777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Darkestrah het volgende:
Verschrikkelijk goede lineup dit jaar. Nu hopen dat ik vrij krijg, dat was andere jaren een ramp. }:|
Aub kom je weer mee was op may day een feestje *O* (behalve toen we verdwaalde op weg naar de ekko)
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:13:01 #176
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_143780729
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:13 schreef Gehenna het volgende:
Wire, Baby Dee, Carla Bozulich, Xiu Xiu, William Basinski en Sir Richard Bischop stonden allemaal vrij hoog op het lijstje 'ooit nog eens live gaan zien' _O_

Verder zijn Swans, Savages, Silver Apples, SoMa, en Tim Hecker sowieso al geweldig, geen problemen mee om die nog eens te gaan zien :D
Baby Dee heb ik een paar jaar geleden gezien op State-X New Forms. Heb het volgens mij wel helemaal bekeken, muzikaal was het wel ok, maar qua performance is het mij toch iets teveel van het goede. Doe mij Antony maar :)
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:36:54 #177
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:49:57 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143841832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:36 schreef Darkestrah het volgende:
Kaartje. w/
pi_144136856
Autechre erbij _O_
pi_144141189
Wat een line up !

En dit:

"Op de eerste dag van het festival zal Austin Psych Fest een programma presenteren met optredens van onder andere Loop, Tamikrest en The Growlers."

8-)
Sabrina, why don't you, uh, dance a little.
pi_144141371
Yes. Autechre en Loop, heel vet. Lijkt me wel een dure lineup dit jaar.
pi_144162376
En Mac Demarco ... en Bonnie 'Prince' Billie ... die wou ik ook al een tijdje zien.
Sabrina, why don't you, uh, dance a little.
pi_144162521
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:26 schreef On het volgende:
Yes. Autechre en Loop, heel vet. Lijkt me wel een dure lineup dit jaar.
Lijkt me wel mee te vallen eigenlijk? Naja, itt andere jaren dan. Vorig jaar waren er toch ook wel best dure namen.
pi_144162832
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Lijkt me wel mee te vallen eigenlijk? Naja, itt andere jaren dan. Vorig jaar waren er toch ook wel best dure namen.
Zie wel wat artiesten die volgens mij wel wat mogen kosten, verder veel exclusieve artiesten, grote projecten. Iemand enig idee of A Winged Victory met een orkest speelt? Dat is ook meteen een stuk duurder. Vredenburg zal er ook wel wat geld ingepompt hebben, aangezien zij zich als nieuw poppodium goed neer willen zetten. Niet dat het veel uitmaakt - tof festival hoezee.
  Redactie Sport donderdag 4 september 2014 @ 10:49:22 #185
pi_144162844
Genot.
  vrijdag 5 september 2014 @ 00:12:11 #186
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144189532
Ik ga denk ik een dagkaart voor de zaterdag halen. Autechre, Wire, Tim Hecker, A Winged Victory, Son Lux, Sharon van Etten. Dat moet wel goedkomen!
pi_144189585
Moet je nog mee naar crossing border kcir? :p (oh dacht even dat dit indie topic was)

Naja zin in LGW :)

[ Bericht 64% gewijzigd door Norrage op 05-09-2014 00:22:39 ]
pi_144193075
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:12 schreef kciR het volgende:
Ik ga denk ik een dagkaart voor de zaterdag halen. Autechre, Wire, Tim Hecker, A Winged Victory, Son Lux, Sharon van Etten. Dat moet wel goedkomen!
Tim Hecker komt op het dronefest toch? Dan heb je een dagkaart voor zondag nodig volgens de website van Tivoli.
Hello, my name is Oliver
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:27:56 #189
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144204463
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:35 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Tim Hecker komt op het dronefest toch? Dan heb je een dagkaart voor zondag nodig volgens de website van Tivoli.
Hmm.. Balen. Dan ga ik er nog even over nadenken hoe graag ik Tim Hecker wil zien..

En Norrage. Daar kom ik nog op terug :)
pi_144204821
Gewoon elke dag gaan man, mietje! Trok ik vorig jaar makkelijk!
  donderdag 25 september 2014 @ 07:13:34 #191
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_144882081
Alsof de line-up nog niet uitgebreid genoeg was:
quote:
- Fuzzland
In 2012, Le Guess Who? hosted Fuzzbox, a garage rock-focused program that was later also staged in London. This year, the genre receives another in-depth treatment with Fuzzland, a mini-festival within Le Guess Who? with its very own area in Utrecht. Fuzzland takes places in EKKO, ACU and Moira venues on Saturday and dB’s on Sunday.

The line-up for Fuzzland includes: The Monsters, formed in 1986 and offering a mix of sixties garage punk, wild teenage trash, rockabilly and primitive rock ‘n roll; Wreckless Eric, one of the first acts signed to Stiff Records in the 70s and writer of ‘(I'd Go The) Whole Wide World,’ chosen by MOJO Magazine as ‘One of the best punk rock singles of all time’; King Tuff; Curtis Harding; Benjamin Booker, who incorporates his southern heritage of soul and gospel into his raw blend of blues-inspired garage rock; Deers; The Intelligence; Liquor Store; Danny & The Darleans; Juan Wauters; Yonatan Gat (ex-Monotonix); Far-Out Fangtooth; Obliterations; Chuckamuck; The Garden; Movie Star Junkies; The Miseries; The Coathangers and Full Ugly. More acts for Fuzzland will be announced soon.

- Other announcements: Greylag, Viet Cong, PCPC, Baba Zula, more

Alongside the Fuzzland announcement, the festival adds other acts to the line-up: warm-blooded, harmonic folk trio Greylag from Portland; Viet Cong (featuring former members of Women); Homeboy Sandman; I Am Many; PCPC (project of Parquet Courts together with PC Worship); Tape; Maarten Vos & Greg Haines; the Turkish folk, reggae and dub inspired Baba Zula, who offer ritual-like live shows; broeder Dieleman; Grup Ses Beats; The Walking Who; Tomaga; Ogoya Nengo & The Dodo Women’s Group; uKanDanZ; Rebel Up; Americo Brito; Tabanka and Vintage Voudou DJs.
  donderdag 25 september 2014 @ 09:18:03 #192
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_144883923
Broeder Dieleman _O_

En Tape, dat is lang geleden dat ik dat geluisterd heb :)

De rest zegt me weinig eigenlijk
pi_144884376
Ken echt bijna geen van die namen. Heb wel het gevoel dat het dit jaar wat obscuurder is :D
  donderdag 25 september 2014 @ 10:47:43 #195
412661 brooklyndodger
pi_144885496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:37 schreef Gehenna het volgende:
Broeder Dieleman _O_
Prachtig, zover ik heb gehoord is zijn nieuwe plaat zijn beste zover en ik vond de vorige al niet matig.
pi_144887130
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:47 schreef brooklyndodger het volgende:

[..]

Prachtig, zover ik heb gehoord is zijn nieuwe plaat zijn beste zover en ik vond de vorige al niet matig.
Ik kende tot voor kort de beste man helemaal niet. Maar had laatst zijn nieuwe album geluisterd en die is gewoon ijzersterk. Terwijl ik normaal niet zoveel met singer/songwriters heb :)
  donderdag 25 september 2014 @ 20:58:29 #197
417552 mrsmith0331
continue as planned
pi_144904199
Line-up van de herfsteditie is echt gestoord _O_
pi_144914118
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:35 schreef On het volgende:
Zitten leuke namen tussen. Ik dacht dat Bonnie Prince Billy alleen een exclusief kerkentourtje ging doen trouwens. Ben Frost, A Winged Victory For The Sullen zijn ook interessant en ik ben benieuwd hoe Ought live is.
Ben Frost vanavond gezien met z'n Aurora Live. Heb staan genieten *O* En vinyl gescoord :s)
pi_144914141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:48 schreef On het volgende:

[..]

Zie wel wat artiesten die volgens mij wel wat mogen kosten, verder veel exclusieve artiesten, grote projecten. Iemand enig idee of A Winged Victory met een orkest speelt? Dat is ook meteen een stuk duurder. Vredenburg zal er ook wel wat geld ingepompt hebben, aangezien zij zich als nieuw poppodium goed neer willen zetten. Niet dat het veel uitmaakt - tof festival hoezee.
Winged Victory was met een mannetje of 8 dacht ik.
pi_144974779
ZOOOOOOOO HIER HEB IK ZIN AN! wat een line up zeg!
my ambition is handicapped by my laziness
pi_144974782
Bo Ningen met the Savages :D *O* *O* *O*
my ambition is handicapped by my laziness
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:07:58 #202
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146035365
Site doet het niet ;(
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:17:31 #204
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:23:13 #205
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146035870
Clashes!

Donderdag:
stukje Ben Frost / Loop

Vrijdag:
Perfume Genius / Jenny Hval
Bonnie 'Prince' Billy / Viet Cong

Zaterdag:
Wire / Sharon van Etten / A Winged Victory For the Sullen
Autechre / Emptyset / Jameszoo

Dat is het gewoon. Zondag helemaal prima wat mij betreft. _O_ Topschema.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:26:02 #206
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_146035990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:17 schreef Darkestrah het volgende:
In de tussentijd kun je hier terecht: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)o.html#gallery-close
Erg leesbaar is het niet :P
pi_146036065
Maar 2 zalen TiVre? Dat wordt weer reizen....
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:07:10 #208
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146037763
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:27 schreef Norrage het volgende:
Maar 2 zalen TiVre? Dat wordt weer reizen....
Zoveel zalen, en er dan inderdaad maar twee gebruiken. En nog steeds die achterlijke dB's gebruiken.
pi_146037834
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:07 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Zoveel zalen, en er dan inderdaad maar twee gebruiken. En nog steeds die achterlijke dB's gebruiken.
Op zaterdag gebruiken ze er wel meer gelukkig :)
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:11:46 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146037984
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:07 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

O+ dBs O+

Wat is er achterlijk aan dBs? Zoveel beter dan die sfeerloze kubus waar (ik parafraseer gehenna) nog eens een keer fatsoenlijk tegen de muur gekotst moet worden.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:13:32 #211
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146038070
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

O+ dBs O+

Wat is er achterlijk aan dBs? Zoveel beter dan die sfeerloze kubus waar (ik parafraseer gehenna) nog eens een keer fatsoenlijk tegen de muur gekotst moet worden.
Met het zaaltje zelf is niet veel mis hoor, maar de ligging. Ugh.
  Moderator dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:25:49 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_146038590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Met het zaaltje zelf is niet veel mis hoor, maar de ligging. Ugh.
paar minuten met trein, tivoli ligt een minuut lopen van de trein, al met al kan je niet langer dan 10 min onderweg zijn als je het goed planned. Als je op incubate van de andere kant van het spoor naar het theater moet ben je langer onderweg :D
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:09:59 #213
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_146128654
Ik twijfel er sterk over om de vrijdag te gaan. Ryley walker - Jenny hval - viet cong - ought - iceage :Y

Praktisch vraagje, want ik als Belg ken Utrecht nauwelijks. Liggen die zalen een beetje bij elkaar in de buurt? Dus is het makkelijk te wisselen van zaal zonder al te veel tijd te verliezen. Ook qua drukte?
  zondag 2 november 2014 @ 00:06:37 #214
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146202524
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:09 schreef Beregd het volgende:
Praktisch vraagje, want ik als Belg ken Utrecht nauwelijks. Liggen die zalen een beetje bij elkaar in de buurt? Dus is het makkelijk te wisselen van zaal zonder al te veel tijd te verliezen. Ook qua drukte?
Niet echt, vooral Tivoli de Helling (voor Jenny Hval) ligt in je schema behoorlijk uit de buurt. De rest is prima te doen. Veel mensen nemen dan ook een fiets mee voor LGW?
  donderdag 6 november 2014 @ 17:19:38 #215
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146373498
Raime heeft afgezegd. James Blackshaw vervangt.
pi_146373564
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:19 schreef Darkestrah het volgende:
Raime heeft afgezegd. James Blackshaw vervangt.
Geen verkeerde wissel wat mij betreft ^O^
  donderdag 6 november 2014 @ 17:24:02 #217
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146373654
James Blackshaw is leuk hoor, maar Raime. Daar keek ik wel heel erg naar uit.
pi_146380515
Verkoopt het in de regel uit? ...

Want ik wil eigenlijk nog geen kaart halen...
  donderdag 6 november 2014 @ 20:28:00 #219
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_146380583
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 00:06 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Niet echt, vooral Tivoli de Helling (voor Jenny Hval) ligt in je schema behoorlijk uit de buurt. De rest is prima te doen. Veel mensen nemen dan ook een fiets mee voor LGW?
hm, vervelend. Ik heb geen zin om veel heen en weer te zoeken, en al zeker niet om te fietsen, mss dat ik dus toch maar pas.
pi_146802004
Zo al zin in mensen??? :)

Morgen maar de hele rits aan Neubauten doen inclusief WOI filmpje ervoor, en dan is mijn avond wel weer af :P

Vooral vrijdag en zondag beloven episch te worden, maar zaterdag weet ik het nog niet echt.
pi_146803016
Hmm ik zou alleen de zondag kunnen, maar ik denk dat ik 'm maar laat passeren er komt nét te weinig wat ik echt heel graag wil zien..
pi_146804128
Ik twijfel tussen Wire en Binkbeats. Weet iemand of Wire nog de moeite waard is of is het vergane glorie?
Hello, my name is Oliver
  woensdag 19 november 2014 @ 12:15:54 #223
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146804251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Ik twijfel tussen Wire en Binkbeats. Weet iemand of Wire nog de moeite waard is of is het vergane glorie?
Is Binkbeats nou wel echt zo interessant als dat de organisatie het laat voordoen?
pi_146804292
Volgens mij is dat Binkbeats echt geen reet aan, heb wat filmpjes lopen kijken en het is simpelweg een kleine youtube hype die vooral interessant is door de leuke nummers die hij covert....
pi_146804618
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Is Binkbeats nou wel echt zo interessant als dat de organisatie het laat voordoen?
Weet ik niet. Interessanter dan Wire wellicht.
Hello, my name is Oliver
pi_146809282
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:11 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Live klinkt het volgens mij (als ik de recente live videos mag geloven) nog steeds dikke prima. Maar ze spelen wel wat meer nieuwer werk dan je (ik iig wel :P ) wellicht zou hopen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:05:06 #227
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146867325
Dag 1! Carla Bozulich en Silver Apples tof, maar Xiu Xiu en Loop O+
pi_146867348
Neubauten waren cool _O_

Vanavond weer een rits leuk spul. Vooral benieuwd naar Ryley Walker (in een zaal die ik nog niet ken) en Brandt Brauer Frick.
pi_146867426
BBF.... concept leuk, muziek saai.... vond ik dan.
pi_146867585
Ik vind de platen fantastisch. Denk dat het live helemaal cool is, maar we gaan het zien :)
pi_146898581
Verslagje van de eerste 2 dagen:

http://pat-sounds.blogspo(...)-who-2014-11-21.html
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:09:16 #232
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146905333
Je hebt het over een algehele festivalsfeer. Als ik iets mis aan LGW? is dat het eigenlijk wel.
Verder hebben we gisteren tot Dr John dezelfde route gehad, waar ik ook nog even Dean Blunt mee pakte wat super goed was. En inderdaad, wat was Dr John onprettig om te horen.
  zaterdag 22 november 2014 @ 19:10:33 #233
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146905367
En je hebt het over Perfume Genius die bovenin de Pandora speelde. Volgens mij gewoon onderin de Pandora hoor. ^O^
pi_146905550
Ik vond de sfeer in Tivolivredenburg erg fijn :) ook mogelijk eten te halen en overal rondlopende mensen :)

En tsja? Pandora zit toch op verdieping 5 ofzo :P
pi_146910304
Ik vind de sfeer in tivoli echt helemaal niks... ben benieuwd hoe het zo gaat zijn met Autechre...
pi_146919309
Tivoli is kut... echt een fucking doolhof :N

Het optreden van Swans was werkelijk waar subliem.... zelfs stukken beter dan 2 jaar geleden op BKS en die was al echt awesome. Een van de beste optredens die ik ooit gezien heb.

Daarna keihard los gegaan bij zZz @ de Moira _O_ Helaas was het te druk bij de Ekko dus King Tuff moeten missen ;(
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_146920002
Ik ben nog nooit verdwaald geweest daar. Bordjes zijn echt heel duidelijk :D En de EKKO staat altijd rammend vol ja, jammer. Grappig want (eergisteren) bij Ought was de EKKO te klein, en gister stond ik een halflege Helling bij Ought :D Wat wel het absolute hoogtepunt was van LGW vooralsnog _O_ Wat een helden.
pi_146921006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Live klinkt het volgens mij (als ik de recente live videos mag geloven) nog steeds dikke prima. Maar ze spelen wel wat meer nieuwer werk dan je (ik iig wel :P ) wellicht zou hopen.
Ik heb toch voor Binkbeats gekozen. Geen spijt gehad.
Hello, my name is Oliver
pi_146953397
Was weer fenomenaal _O_

Hoogtepunten: Einsturzende Neubauten, Bonnie Prince Billy en met stip op #1: Ought! *O*

En waarom heb ik Dean Blunt gemist? :o
  maandag 24 november 2014 @ 14:27:24 #240
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_146954836
Tof! :)

Iemand nog naar dat 24-hours dronefest geweest? Ik was benieuwd hoe William Basinski en Stephen O'Malley waren. Van die laatste verwachtte ik dat het nogal op auto-pilot-mode zou zijn
pi_146954892
Geen drone-fest gepakt nee. Was gisteravond maar op tijd naar huis. Geen zin meer na St Vincent :P
pi_146956122
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:27 schreef Gehenna het volgende:
Tof! :)

Iemand nog naar dat 24-hours dronefest geweest? Ik was benieuwd hoe William Basinski en Stephen O'Malley waren. Van die laatste verwachtte ik dat het nogal op auto-pilot-mode zou zijn
Tja ze waren allebei wel typisch zeg maar. :P
  Redactie Sport maandag 24 november 2014 @ 15:20:44 #243
pi_146956416
Tivoli is echt waardeloos.
  maandag 24 november 2014 @ 15:27:16 #244
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_146956647
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 15:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

Tja ze waren allebei wel typisch zeg maar. :P
hehe typisch? :P
pi_146956706
Wat heeft iedereen tegen Tivoli zeg :o
  maandag 24 november 2014 @ 16:20:13 #246
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_146958453
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 15:29 schreef Norrage het volgende:
Wat heeft iedereen tegen Tivoli zeg :o
Ik ben nog maar één keer bij de nieuwe Tivoli geweest (met Slint), we moesten wel erg veel trappen op klauteren voordag we bij ons zaaltje kwamen. Qua indeling voelde het heel onnatuurlijk.

En er was toen nog totaal geen aankleding, alles was heel steriel.Maar dat was niet zo heel vreemd natuurlijk, volgens mij was hij toen nog niet eens (of amper) officieel geopend, sfeer komt ook met de jaren. Is dat al iets beter?
  maandag 24 november 2014 @ 16:23:14 #247
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_146958557
Tivoli Vredenburg is me juist heel erg meegevallen, had ik niet gedacht. Genoeg plekken om rustig te praten, en die paar (rol)trappen overleef ik ook wel.
pi_146958668
Ik heb voor het eerst dat ik serieus met verlangen en heimwee aan een zaaltje terugdenk. Die Ronda is zo'n heerlijke zaal, echt zo ontzettend cool. Met stip mijn favoriete (grotere) concertzaal van het land.
pi_146959090
Ik vind het gewoon kaal en kil aanvoelen allemaal. Grote open klinische ruimtes met roltrappen enzo.... gewoon echt niet mijn ding. Ik ben meer van de ouderwetse poppodia denk ik.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  maandag 24 november 2014 @ 16:56:59 #250
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_146959624
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:23 schreef Darkestrah het volgende:
Tivoli Vredenburg is me juist heel erg meegevallen, had ik niet gedacht. Genoeg plekken om rustig te praten, en die paar (rol)trappen overleef ik ook wel.
Met een festival lijken me die grote ruimtes inderdaad wel een pluspunt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')