abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114990040

van de wiki:

Le Guess Who? is een jaarlijks muziekfestival in Utrecht. Het festival bestaat sinds 2007 en vindt eind november plaats op verschillende plekken in de stad, waaronder Tivoli Oudegracht, Tivoli de Helling, EKKO, de Kargadoor, dB´s en ACU. Het festival richt zich met name op het presenteren van nieuwe bands.

Aanvankelijk richtte het festival zich exclusief op bands afkomstig uit Canada. Met de line-up van de derde editie, in 2009, werd deze traditie minder strikt genomen en traden er ook bands uit andere landen op. In 2010, bij de vierde editie, is het uitgangspunt van slechts Canadese avant-garde muziek geheel losgelaten en richten de programmeurs zich op avant-garde muziek van over de gehele wereld.
Behalve optredens van bands en DJ’s presenteert Le Guess Who? ook projecten; dit gebeurt vaak in samenwerking met andere partijen. Te denken valt aan exposities van werk van popfotografen, tekenaars, video- en geluidskunstenaars. Daarnaast worden er lezingen gegeven en live interviews gehouden.
Organisaties die eerder aan het programma van Le Guess Who? een bijdrage hebben geleverd, zijn onder andere: Subbacultcha!, Beep! Beep! Back Up The Truck, Wereldfeest, Club 3VOOR12 Utrecht.
De eerste jaren breidde het festival ieder jaar met een dag uit. In 2007 duurde het festival twee dagen, in 2008 drie dagen, in 2009 vier dagen, in 2010 vijf dagen en in 2011 drie dagen.
Bedenkers en programmeurs van het festival zijn Johan Gijsen (programmeur bij poppodium Tivoli) en Bob van Heur.

De eerste namen!
Fuck Buttons, Dirty Three, Grimes, Destroyer, Tim Hecker, Deerhoof, Mono, Julianna Barwick, Nick Waterhouse, Adrian Sherwood, Why?, Beak>, The Revival Hour, Colin Stetson, Zammuto, Lucrecia Dalt, Matana Roberts, Débruit, Jefre Cantu-Ledesma & Paul Clipson, Marisa Anderson, The Luyas, Talk Normal, Valleys, A night curated by DOODcast with DJ Fitz, Black Bombaim and many more to be announced.

Officiële website
wiki

[ Bericht 2% gewijzigd door Darkestrah op 02-08-2012 12:16:49 ]
pi_114990083
Een boel mooie eerste namen, zoals Tim Hecker, Beak>, Destroyer en Jefre Cantu-Ledesma. Ben benieuwd wat ze nog meer gaan boeken.
pi_114992920
En Fuck Buttons, Mono en Adrian Sherwood. Niet verkeerd.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:49:02 #4
13973 ranja
image means nothing
  Moderator donderdag 2 augustus 2012 @ 22:35:58 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115023006
klinkt zeker puik :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115024200
Wat een fucking goede lineup, bizar _O_ Echt bizar _O_

Ik moet gaan _O_ Vorig jaar ook al. Beste (stads)-festival van Nederland? Mjah, wellicht *O*

Destroyer? Fuck Buttons? Grimes? Tim Hecker? Deerhoof? Barwick? Why? Beak? wtf :D Voor relatief kleine artiesten weten ze elke keer weer te heersen :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116006977
Ik kan niet gaan ;(
Wss alleen op vrijdag ofzo ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_116144356
quote:
Le Guess Who?

Tomorrow we will add a lot of new names to our line-up!!!
*O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 22:46 schreef Norrage het volgende:
Ik kan niet gaan ;(
Wss alleen op vrijdag ofzo ;(
Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas. :|W
pi_116145647
Is dat trouwens de officiële poster, die in de OP staat? Utrecht ligt namelijk niet in Holland. :+
pi_116145994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:47 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

*O*

[..]

Ik weet het ook nog niet. Werk in een winkel en het is het weekend voor Sinterklaas. :|W
Godver!!!! Nog meer namen??? Kan het nog erger worden??? ;(
pi_116187606
En suuns bevestigd, wel beetje herhaling van vorig jaar....maar wat zou dat fantastisch geweest moeten zijn _O_ die cd draai ik kapot :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze nou even Destroyer en Suuns en beak op vrijdag programmeren kan ik er hopelijk nog bij zijn!!!!
pi_117019029
Godverdomme, stelletje klootzakken dat het zijn ;(

Voegen ze ook nog eens Purity Ring, Lower Dens en Clinic aan de lineup _O-

man man man....

Gelukkig staan er nu zo fokking veel goede namen, dat ik ze toch niet allemaal had kunnen zien :D Dat bespaart me wat pijn en verdriet en ellende ;(
pi_117055749
Ik ga! Het was al goed en het wordt alleen maar beter :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:50:33 #14
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_117779502
quote:
Matthew Dear, Bersarin Quartett, AmenRa, Lapalux, Cate le Bon, Fidlar, Mala In Cuba, Dam Mantle, Team Ghost, Chain and the Gang, Old Apparatus, Palmbomen (live), Night Beds, Chris Cohen, Sinkane, Oathbreaker, Erin Lang & The Foundlings, Land Observations, St. Paul Psycho, The Allah-Las, Man From The South en Birdt zijn toegevoegd aan het programma van Le Guess Who?.
Niet erg interessante namen voor zover ik weet.
pi_117779865
Huh, komen er onwijs veel podia bij ofzo? Dit is zoveel grotere lineup dan vorig jaar??
pi_117791344
Ik ben van de partij.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 23:11:24 #17
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_117798184

Hier ben ik bij! Zowiezo
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_132212932
Misschien maar het centrale LGW topic maken hiervan?

Ik dacht dat de lineup vorig jaar goed was, maar dit jaar overtreft de stoutste verwachtingen. Oh mijn god, echt de shit.

Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone,
pi_132212948
Wie gaan er allemaal? Ik heb me Passe Partout binnen hoor :Y
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:58:47 #20
412661 brooklyndodger
Irritatie verhogend kritisch
pi_132213177
Sup. Alleen al voor Linda Perhacs , bizar dat zij weer gaat touren grote kans ook nog met Ramona Gonzalez van nite jewel en Julia Holter in de backingband.
pi_132213326
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:53 schreef Norrage het volgende:
Misschien maar het centrale LGW topic maken hiervan?

Ik dacht dat de lineup vorig jaar goed was, maar dit jaar overtreft de stoutste verwachtingen. Oh mijn god, echt de shit.

Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone,
Ik ben nog niet overtuigd...

Hou het wel even in de gaten :)
pi_132213409
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:58 schreef brooklyndodger het volgende:
Sup. Alleen al voor Linda Perhacs , bizar dat zij weer gaat touren grote kans ook nog met Ramona Gonzalez van nite jewel en Julia Holter in de backingband.
wat the fuck? Serieus? :o Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf :D Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik ben nog niet overtuigd...

Hou het wel even in de gaten :)
Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijk _O_
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:06:18 #23
412661 brooklyndodger
pi_132213484
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

wat the fuck? Serieus? :o Nite Jewel, Julia Holter...met Linda Perhacs...wtf :D Dat zou wel heeeel erg vet zijn.....
http://www.timelesslindaperhacs.com/. Als backing band he.
pi_132213495
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:

[..]

[..]

Dan heb je verkeerde muzieksmaak, want deze lineup is te ziekelijk _O_
Ik vind het meeste wat poppy....
pi_132213537
quote:
Ja dat begrijp ik :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ik vind het meeste wat poppy....
Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy? :? ik denk dat met uitzondering van Incubate dit toch wel het meest gewaagde, experimentele en harde festival is dat er is. maar ik heb ook niet alles neergezet, daaronder staan nog wat onbekendere experimentele acts...
pi_132213625
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik :D

[..]

Dan ken je de helft van de bands niet....wat vind jij poppy? :? ik denk dat met uitzondering van Incubate dit toch wel het meest gewaagde, experimentele en harde festival is dat er is. maar ik heb ook niet alles neergezet, daaronder staan nog wat onbekendere experimentele acts...
Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...

In ieder geval van degene die ik gehoord heb tot nu toe. Maar ik ga nog maar eens echt alles luisteren dan.
pi_132213695
Kan me ook herinneren dat ik van vorig jaar maar een paar namen zag die ik de moeite vond.

't Is nogal erg veel indie he? ..

Ik vind Rewire bv interessanter.
pi_132213723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:10 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nouja poppy.... bedoel meer rechttoerechtaan...

In ieder geval van degene die ik gehoord heb tot nu toe. Maar ik ga nog maar eens echt alles luisteren dan.
Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen al :)

Maar ik denk dat ik ondertussen wel een beetje begrijp waar je heen wilt. Maar desalniettemin, voor mij is deze lineup echt te bizar voor woorden. Dat wordt weer enorme plan-stress, alles wat ik daar heb neergezet wil ik bijna wel zien :(
pi_132213813
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat is wel waar, en staan veel rechttoerechtaan bandjes inderdaad. Lekker raggen. Dat hele fuzz-idee is ook een beetje hier ontstaan met Ty Segall en zo. Maar ook nog bands als Yo La Tengo neerzetten, Linda Perhacs, Forest Swords, Olafar Arnalds, Oneothrix Point Never etc....de combinatie alleen al :)

Maar ik denk dat ik ondertussen wel een beetje begrijp waar je heen wilt. Maar desalniettemin, voor mij is deze lineup echt te bizar voor woorden. Dat wordt weer enorme plan-stress, alles wat ik daar heb neergezet wil ik bijna wel zien :(
Waar wil ik heen? :P

Olafur al een paar keer gezien, en z'n laatste tour ook al, die prima te doen was ook al is hij meer pop dan klassiek aan het worden. Maar Oneothrix Point Never vond ik laatst erg tegenvallen ivm paar jaar terug... maar dat zijn dan ook wel een beetje de namen momenteel voor mij.

Maar ik ga dus wel even kijken of er genoeg interessante namen op dezelfde dag spelen. Dat was vorig jaar niet het geval.
pi_132213838
Misschien stomme vraag, maar hoe was het ouwehoer gehalte vorig jaar? :@
pi_132214009
Ik moest vorig jaar missen maar de keren daarvoor was het prima. Heel stil zelfs, maar misschien is dat toeval...
pi_132214147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:20 schreef Norrage het volgende:
Ik moest vorig jaar missen maar de keren daarvoor was het prima. Heel stil zelfs, maar misschien is dat toeval...
Oke dat is dan wel goed. Heb echt een hekel aan mensen die een festival meer als een gezellig uitje met de vrienden zien, dan een serie optredens... Dat zie ik veels te vaak gebeuren tegenwoordig op de alternatievere festivals ;( Trend van de laatste jaren lijkt het wel ;(

Mark Lanegan vind ik op zich al wel prima trouwens :P
pi_132214223
Ik zou alleen voor YLT al gaan _O_ maar Destroyer, Forest Swords, Perhacs, damien jurado...fuck iT ik kan hier te lang blijven opsommen :)
pi_132214246
YLT vind ik dus echt niet zo boeiend :@

Maar ik heb alle artiesten van die lijst daar nu open staan in tabbladen, dus ben even zoet met YT :P
pi_132214561
Zo, dat is een lekkere line-up. Norrage, kun je heel hard roepen of ze deze namens mij willen spelen? Is stilletjes aan één van mijn favorietjes geworden van ze.

woensdag 16 oktober 2013 @ 00:59:56 #36
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_132215025
Hele goede line up in mijn ogen, helaas ben ik wederom afwezig. Zelfde reden als vorig jaar. Dat was mijn bijdrage aan dit topic. Veel plezier nog.
pi_132215651
Pharmakon vind ik ook wel tof :Y Plus nog een paar anderen... vooral de vrijdag. Ik wacht de timetable even af nog :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Faxie op 16-10-2013 02:22:38 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:50:14 #38
412661 brooklyndodger
pi_132224590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:15 schreef Faxie het volgende:
Misschien stomme vraag, maar hoe was het ouwehoer gehalte vorig jaar? :@
Tim hecker 2 jaar geleden was wel heel matig met het gelul van het publiek overal. Het varieert maar is gelukkig vaker aan de positieve kant dan aan de negatieve. Trouwens Perhacs speelt in een kerk
*O*
pi_133252051
Leuke blokkenschema's *O*

http://www.leguesswho.nl/news/317/Timetable+and+festival+guide

En wow, zoveel concerten in de Janskerk :D
pi_133571701
Zo wat gaan jullie zien???? Nog tips?

Ik ga:

Donderdag: Duke Garwood -> Mark Lanegan -> Neko Case -> doordeweeks dus naar huis :(

Vrijdag: Weet nog niet waar ik begin maar wss hele avond Ekko -> Dodos -> Braids -> Forest Swords -> Visionist
Wil ook wel naar Linda Perhacs, maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een artiest die 30 jaar bijna niks meer gedaan heeft live heel boeiend gaat zien. Iemand?

Zaterdag: Lastigste dag (veel onbekendere namen en overlappen)...Crystal Stiltz, Adult Jazz... maar ik denk weer de Ekko met Perera Elsewhere -> Adult Jazz -> Darkstar. Maar voor vdanaag graag nog wat tips :)

Zondag: _O_ _O_ : Wilde eigenlijk Matt Elliott -> Moonface -> Destroyer -> Damien Jurado -> Yo La Tengo -> Wooden Shjips doen. Maar toen hoorde ik dat Destroyer solo zijn spaanse muziek gaat doen...heb ik niet zo'n zin in. Dus waarschijnlij na Moonface naar de Oudegracht voor Lonnie Holley. (wil ook naar Follakzoid....maar Damien Jurado + vooraan staan Yo La Tengo is belangrijker.

Heb er zin in! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')