Dat is wel heel slecht van die chauffeur.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
gewoon omdat hij zat te bellen, zich zat te scheren, tanden poetsen, aankleden, broodjes bakken en koffie drinken..?quote:
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is wel heel slecht van die chauffeur.
WorDquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:31 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik reed achter een vrachtwagen en deze op dat moment inhalen leek mij niet zo netjes aangezien er op de linkerbaan op dat moment diverse auto's ons aan het inhalen waren.
Ik ben niet het type om mijn auto naar links te gooien als ik wordt ingehaald.
Daar komt bij dat mijn afslag naderde.
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutje
Ooh, vandaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.
Aiiiquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
Precies, lekker belangrijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekeringquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aiii
Een koerier op mijn werk is zo ongeveer zijn auto kwijtgeraakt. Vrachtwagen voor hem bij het stoplicht kwam er achter dat ie toch een andere kant op wilde. Hop, zo in zijn achteruit. Tegen de tijd dat de vrachtwagenchauffeur het wanhopige getoeter achter hem hoorde was de motorkap al helemaal naar zijn grootje en de bestelbus total loss. Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Tsja hij reed achteropquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:55 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekering.
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Merk en type auto boeit echt niet voor het niet op de spitsstrook rijden.
Oftewel vrouwen en bejaardenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.
Die voelen zich te verheven voor de spitsstrook...
Dat dus.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Oftewel vrouwen en bejaarden
Ford ka's mag je altijd van de weg rammenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Excuses aan de inzittenden van de Ford Ka die ik vandaag bij het uitvoegen over het hoofd zag en die vol in de remmen moest om niet tussen mij en de vangrails gesandwiched te worden. Het ging gelukkig allemaal net goed maar ik kan me voorstellen dat de bestuurder geschrokken is.![]()
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ford ka's mag je altijd van de weg rammen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:09 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Je krijgt me niet snel boos in het verkeer en heb alles al een keer of 101 meegemaakt, maar dat invoegen.. dat blijft irritant. Van de week een Ford Sierra uit 1985 met een kerel erin die zijn haar al net zo lang niet geknipt had.. en jawel hoor, 54km/h en meteen naar links de weg op. Vracht auto's seinen en uitwijken, verkeersopstopping en meneer zit gewoon voor zich uit te turen achter het stuur.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Leaseauto's zijn ook niet zelf gekocht hoor.
Enkel als hij een zzp'r is met rechtspersoonlijkheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]![]()
had ik dan echt [/sarcasme] moeten toevoegen...
Overigens is wat jij zegt ook niet helemaal waar, een ZZP'er kan zijn zelf gekochte auto van zichzelf leasen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...
Dat maakt volgens mij niks uit, gewoon lekker optrekken (schakelen rond 2500/3000 toeren) en dan bij 125 de Cruise Control erop.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXYquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
He ! Die ken ik heel goed !quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef mjh487 het volgende:
[..]
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXY
Lekker allemaal op de linkerbaan 50 rijden.... Ga er regelmatig rechts langs
Ik heb zo vaak dat ik bij het stoplicht vooraan sta, bij groen die oprit oprij, en in de laatste 50 meter van de oprit voor de snelweg rijdt er dan een pedaalemmer die daar nog rijdt van het vorige groene stoplichtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
He ! Die ken ik heel goed !
Daar kan je makkelijk met 120 door
Al ga ik meestal de A1 op richting diemen, maar die flitser na dat viaduct is echt een tiefusding![]()
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Ligt een beetje aan het soort motor, maar het zuinigste is normaalgesproken snel optrekken net normale toeren (dus benzine tot 2500 of 3000 ongeveer met moderne motoren) en dan constant rijden inderdaad. Motoren zijn het efficiëntste onder zware belasting, maar bij hoge toeren neemt frictie toe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds wanneer is 100 km/u hier toegestaan met aanhanger?
Personenauto met aanhanger mag maximaal 90 toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Iemand met aanhanger mag op een provinciale weg maar 80 km/h.
Alleen op een autosnelweg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:44 schreef Light het volgende:
[..]
Personenauto met aanhanger mag maximaal 90 toch?
Op autowegen ook, dacht ik.quote:
Dus de maximumsnelheid voor de combinatie is 90.quote:Voor zover niet ingevolge andere artikelen van dit besluit een lagere maximumsnelheid geldt, gelden voor de volgende voertuigen de volgende bijzondere maximumsnelheden:
f. voor personenautos, bestelautos, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;
Je hebt gelijk. De eerste site die Google gaf staat dus verkeerde informatie.quote:
De meeste aanhangers blijven daar wel onder.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De eerste site die Google gaf staat dus verkeerde informatie.
Maar dan moet je wel onder de 3500 kg MTM blijven, anders wel maar 80 km/h.
Auto met aanhanger (of beter, iedere combinatie die langer is dan 7 meter) mag alleen op de twee meest rechtse rijstroken. Behalve bij voorsorteren, maar dat was het vast niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:09 schreef Ambrosius het volgende:
Nu we het daar toch over hebben: een auto met caravan (eigen kenteken) mag niet op de linkerstrook op een 3-strooksweg toch? Moest vorige week echt vol in de ankers, aangezien je daar ook nog eens 130 mocht.
Ja, precies, wist de exacte regel niet maar vermoedde al dat het niet de bedoeling was.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:21 schreef Light het volgende:
[..]
Auto met aanhanger (of beter, iedere combinatie die langer is dan 7 meter) mag alleen op de twee meest rechtse rijstroken. Behalve bij voorsorteren, maar dat was het vast niet.
90 dus; maar zn (gebrek aan) snelheid was ook niet echt de irritatie die speelde... meer zn gebrek aan inzicht / sociaal vermogen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Iemand met aanhanger mag op een provinciale weg maar 80 km/h.
Ja, wel leuk als je een route plant met Google Maps ergens in Frankrijk, dat Google Maps je ervoor waarschuwt: Let op, deze route doorkruist België.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:24 schreef kiwiko het volgende:
Het enige goede van Belgie is dat je er weer uit bent op een gegeven moment...........
mij hoor je voorlopig niet meer klagen over Nederlandse automobilisten
hahaha geweldigquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:53 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, wel leuk als je een route plant met Google Maps ergens in Frankrijk, dat Google Maps je ervoor waarschuwt: Let op, deze route doorkruist België.
Nee hoor. Niet als je van Nederland naar Spanje gaat.quote:
SPOILER: Dan staat er...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de Fransen debieler qua rijgedrag dan de belgen...quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:24 schreef kiwiko het volgende:
Het enige goede van Belgie is dat je er weer uit bent op een gegeven moment...........
mij hoor je voorlopig niet meer klagen over Nederlandse automobilisten
Je zult mij nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit, betrappen met zo'n tester in mijn auto. Ik weiger daar aan mee te werken. Ik drink absoluut nooit alcohol (ik geloof dat ik nu 1 flesje bier in de kast heb staan, komt uit het kerstpakket en een paar blikjes bier in de koelkast voor de slakken). Ik betaal wel een boete als ik ooit aangehouden wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
Frankrijk, met die lobbyende alcoholtester-fabrikanten. Wát een onzin is me dat... En al dat klootjesvolk dat er massaal intrapt (maar wat verwacht je van de gemiddelde Frankrijk-vakantieganger)
Oh, jij denkt dat dat te maken heeft met die spiegels? Het klinkt alsof hij gewoon oogkleppen op had...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:06 schreef Bootje84 het volgende:
2 weken geleden ging ik op vakantie. Reed ik op de A4 ter hoogte van Leimuiden. De A44 komt dan samen met de A4. Als de banen samen komen, komen er extra rijstroken bij.
Daar kwam ik een auto tegen (gewoon een model sedan) met een sleurhut er achter. Op zich niets spannends, echter had deze koekwaus geen caravanspiegels gemonteerd. Hij kon dus gewoon niets zien wat er recht, en in een kleine hoek schuin, achter hem gebeurde.
Hij smeet dus ook gewoon, zonder het dus te zien, zijn auto voor een auto die daar van rechts ingevoegd kwam. Meerdere keren. Wat een rasmongool...![]()
![]()
![]()
Ja, want hij kon die auto onmogelijk aan zien komen.. Ik kon zijn spiegels niet eens zien en ik zat een meter of 20 achter hem....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Oh, jij denkt dat dat te maken heeft met die spiegels? Het klinkt alsof hij gewoon oogkleppen op had...
Oh, mijn ergenis: waarom rijden Duitsers altijd te hard tenzij ze op een B-weg rijden (en gaan ze daar 60 rijden waar ze 80 mogen...)?
Ik ben genoeg mensen met caravan tegen gekomen die die spiegels wel hadden en toch hetzelfde deden als dat jij beschrijftquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want hij kon die auto onmogelijk aan zien komen.. Ik kon zijn spiegels niet eens zien en ik zat een meter of 20 achter hem....
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik vond de Fransen debieler qua rijgedrag dan de belgen...
Qua wegen is Belgie echter een nog erger derde wereldland dan Frankrijk...
Ja, maar daar betaal je dan wel voor! Maar ik ben het met je eens, die tolwegen rijden fantastisch. En de voorzieningen rondom de wegen (parkeerplaatsen, wc's) zijn ook prachtig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.
Met als topper de A31 van Toul naar Dijon
Hehe; die alcohol testers liggen in Frankrijk zelf voor nog geen 2 euro (per 2) bij de plaatselijke super. Terwijl je er in NL veuls te veel voor moest betalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
Frankrijk, met die lobbyende alcoholtester-fabrikanten. Wát een onzin is me dat... En al dat klootjesvolk dat er massaal intrapt (maar wat verwacht je van de gemiddelde Frankrijk-vakantieganger)
Klopt; mag ook wat kosten..... maar zodra je van de tolwegen afgaat kan de hel losbreken....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.
Met als topper de A31 van Toul naar Dijon
Good on you!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je zult mij nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit, betrappen met zo'n tester in mijn auto. Ik weiger daar aan mee te werken. Ik drink absoluut nooit alcohol (ik geloof dat ik nu 1 flesje bier in de kast heb staan, komt uit het kerstpakket en een paar blikjes bier in de koelkast voor de slakken). Ik betaal wel een boete als ik ooit aangehouden wordt.
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:17 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; die alcohol testers liggen in Frankrijk zelf voor nog geen 2 euro (per 2) bij de plaatselijke super. Terwijl je er in NL veuls te veel voor moest betalen.
klopt jah, mijn ouders hadden er 1 bij ANWB besteld, duurde 3 weken voor hij er was en kostte 15,- ofzo.. Ik ben, toen we toch even in Duitsland waren, gewoon naar een Dekra geweest, heb iets van 5,- betaald en had 5 minuten later de plakette. (en dan moesten ze nog extra uitzoeken ook, omdat ik een G3 installatie heb.)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.
Ja, maar ze moeten geïmporteerd worden en het is noodzakelijk en duur en we moeten onze kas spekken en en en....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.
Hmm, goed idee als we weer eens naar Duitsland gaan. Waar kun je die dingen allemaal krijgen (bij wat soort winkels, bedoel ik dan)?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt jah, mijn ouders hadden er 1 bij ANWB besteld, duurde 3 weken voor hij er was en kostte 15,- ofzo.. Ik ben, toen we toch even in Duitsland waren, gewoon naar een Dekra geweest, heb iets van 5,- betaald en had 5 minuten later de plakette. (en dan moesten ze nog extra uitzoeken ook, omdat ik een G3 installatie heb.)
Dekra geloof ik. (dus bij meeste TÜV-keurstations)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, goed idee als we weer eens naar Duitsland gaan. Waar kun je die dingen allemaal krijgen (bij wat soort winkels, bedoel ik dan)?
Ik ken iemand die ze vermijdtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
De eerste keer is het wel even goed opletten maar als je de juiste rijstrook hebt dan kan het eigenlijk niet mis lijkt mequote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
Net als Belgen, Fransozen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, enz...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is de Nederlandse mentaliteit. Totaal geen rekening houden met een ander in het verkeer.
Heel herkenbaar. Meestal zit er een bejaarde achter het stuur.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Bel eens naar de gemeente, misschien zit er een idee achter of is er een reden om het zo te doen. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:23 schreef TheSalesman het volgende:
Dit soort fratsen van gemeentelijke wegbeheerders.
Perfect geasfalteerd tweerichtingsfietspad. Komt op een gegeven moment samen met autorijbaan waar gewoon een gedeeld (geasfalteerd) wegdek ontstaat. Hoe maak je die aansluiting? Juist, gewoon de asfalteermachine eroverheen zou je zeggen, het is zelfs gelijktijdig aangelegd. Maar nee:
[ afbeelding ]
En vanaf de andere kant gezien (vanaf het fietspad):
[ afbeelding ]
What were they thinking? De tegeltjes lopen op een gegeven moment zelfs half door in de fietssuggestiestrook, die dus half asfalt is en half betegeld. Misschien kunnen we op/afrit van autosnelwegen voortaan ook half beklinkerd aanleggen, als dat kennelijk zoveel makkelijker/goedkoper is dan asfalt.
Daarnaast zal geen enkele fietser gebruik maken van dat bochtje (bovenste foto) om naar de overkant te komen: iedereen zal gewoon schuin oversteken om snelheid te behouden en onnodig voorrang verlenen te voorkomen. Puur iemand die dat achter een tekenbord beslist zonder erover na te denken. Je kan beter zo'n stippellijn schuin over het wegdek trekken dat aangeeft dat er overstekende fietsers zijn. Goedkoper en effectiever.
E: Wat me nu pas opvalt: aan de streepjes is te zien dat het asfalt is weggeslepen (bovenste foto). Kennelijk hebben ze dus een stuk asfalt weggehaald om er die tegels neer te leggen, die er over een paar jaar ongetwijfeld schots en scheef bijliggen. Ik zucht nogmaals.
Het examen wel gehaald?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.quote:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:55 schreef Crowned het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.
Er zijn plekken waar het bijna niet mogelijk is om met 120 km/u in te voegen, maar die zijn zeldzaam (scherpe bocht omhoog, korte invoeger door een brug, dat soort dingen, of zoals bij ons met de N33, beidequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:55 schreef Crowned het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.
Nu het overigens toch over de snelweg (en invoegen) gaat: al dat volk dat geen vaart maakt op de oprit van de snelweg en de invoegstrook vind ik ook verschrikkelijk irritant. Die krengen zijn over het algemeen ontzettend lang en je hebt dan ook meer dan genoeg tijd om op te trekken tot minstens 110/120 km/pu. Waarom zou je in hemelsnaam met 70 in willen voegen? Dat is niet alleen vervelend voor de mensen die al op de snelweg rijden maar ook voor de mensen die achter je rijden op de invoegstrook en wél weten waar het gaspedaal zit (en fatsoenlijk willen invoegen).
Op de N33 mag je ook helemaal niet met 120 invoegen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Er zijn plekken waar het bijna niet mogelijk is om met 120 km/u in te voegen, maar die zijn zeldzaam (scherpe bocht omhoog, korte invoeger door een brug, dat soort dingen, of zoals bij ons met de N33, beide). Maar er zijn ook plekken waar het bijna onmogelijk is om niet met de max snelheid in te voegen... (invoeger die helling af gaat of zo'n lange invoeger dat je nog trager moet accelereren dan een vrachtwagen om niet de max snelheid te halen). Het valt me op dat een heleboel mensen pas beginnen met accelereren wanneer ze op de snelweg/autoweg zitten, alsof de invoegstrook geen onderdeel is van de snelweg/autoweg...
klopt, maar daar zijn gecombineerde in/uitvoegstroken waar het al knap moeilijk is de 100 te halen.. Met de taxibusjes waar ik in reed was het altijd invoegen met 50-60 km/h, terwijl ik "voluit" ging..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de N33 mag je ook helemaal niet met 120 invoegen.
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:04 schreef Descendent het volgende:
Het was vandaag weer es gooi m dr voor dag op de snelweg.
- Meneer in je rode aftandse 306 grafbak: Leer ff uit je hoofd: Bij twijfel altijd NEE!!! (vrijwel lege snelweg; hij achter vrachtwagen; ik kom met 140 aangekacheld; je ziet m bijna letterlijk twijfelen of ie die vrachtwagen nog voorbij kan en 3 seconden later besluit ie toch maar om met een gangetje van nog geen 100 -op een 130 weg- die vrachtwagen in te halen waardoor ondergetekende zn remblokken weer ff flink kon ontroesten....![]()
Och dat viel ook wel mee; t was niet dat er een bijna ongeluk gebeurde; of dat er nu strepen op t asfalt staan, maar ik moest wel ff redelijk snel van 140 naar 100.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...
Vaak genoeg meegemaakt. Je weet gewoon dat er bepaalde dingen gaan gebeuren. Factoren als merk en type auto, snelheden, wegsituatie en weersomstandigheden zorgen dat je een prima inschatting kunt maken. Noem het zesde zintuig, een niet uit te leggen voorgevoel, maar ik denk zelf dat het veelal ervaring is. Je leert jezelf rekening met dat soort zaken te houden. En als je van rijden een tweede natuur maakt, denk je ook minder na in het verkeer. Dan neemt een stukje onbewust handelen een gedeelte van je denkwerk over. Misschien dat dit soort dingen juist daarom lijken op Jomanda-achtige taferelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:04 schreef Descendent het volgende:
Het was vandaag weer es gooi m dr voor dag op de snelweg.
- Meneer in je rode aftandse 306 grafbak: Leer ff uit je hoofd: Bij twijfel altijd NEE!!! (vrijwel lege snelweg; hij achter vrachtwagen; ik kom met 140 aangekacheld; je ziet m bijna letterlijk twijfelen of ie die vrachtwagen nog voorbij kan en 3 seconden later besluit ie toch maar om met een gangetje van nog geen 100 -op een 130 weg- die vrachtwagen in te halen waardoor ondergetekende zn remblokken weer ff flink kon ontroesten....![]()
Het stomme is dat ik bij dergelijke achterlijke acties vaak zo'n 'fingerspitzengefuhl' heb als in: je ziet het gebeuren; op de één of andere manier wéet je gewoon dat een auto een maffe actie gaat uithalen... zonder dat daar zeg maar visuale aanleiding tot toe is; maar is gewoon een soort van 6e zintuig ofzo..
Hebben jullie dat ook?of doe ik nu een beetje Jomanda?
Gas loslaten: check. Alleen vond diegene dat blijkbaar niet zo'n punt, hij bleef er wel achter hangen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik laat dan mijn gas los en doe mistachterlicht aan. Langzamer rijden is altijd veiliger dan niets zien.
En misschien verdient de rode aftandse 306 het na een dergelijke actie ook om de gril van de achteropkomende auto even van dichtbij te zien.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...
In ieder geval mn groot licht ff op te zien vlammen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:40 schreef H-D het volgende:
[..]
En misschien verdient de rode aftandse 306 het na een dergelijke actie ook om de gril van de achteropkomende auto even van dichtbij te zien.
mijn xenon kostte een geeltje maar staat perfect afgesteldquote:
Het is ook gewoon gevaarlijkquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren reden we op een kruising voor linksaf. 2 oudjes zagen ons nog net en lieten ons voor.![]()
Maar bij het afslaan zagen we dat de rechtervoorband van de auto compleet lek was, ze reden bijna op de velg. Dus wij naast ze stoppen en toeteren.![]()
Maar nee, die oudjes zwaaiden alleen maar naar ons en reden door. en terwijl we het raam open deden, kwam er toch een walm van verbrande koppeling naar binnen....
![]()
Echt, als je dat nog niet door hebt dan ben je niet rijbewijswaardig
Ik (of eigenlijk m'n liefhebbende echtgenoot) haalde laatst een busje in op de ring van Groningen. Ik zag dat zijn linkervoorband nogal behoorlijk leeg was (niet dat hij op de velg reed, maar hij was duidelijk veel te leeg!). En heb toen de bestuurder met handsignalen duidelijk gemaakt dat er iets met z'n band aan de hand was. Maar hij wist het alquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren reden we op een kruising voor linksaf. 2 oudjes zagen ons nog net en lieten ons voor.![]()
Maar bij het afslaan zagen we dat de rechtervoorband van de auto compleet lek was, ze reden bijna op de velg. Dus wij naast ze stoppen en toeteren.![]()
Maar nee, die oudjes zwaaiden alleen maar naar ons en reden door. en terwijl we het raam open deden, kwam er toch een walm van verbrande koppeling naar binnen....
![]()
Echt, als je dat nog niet door hebt dan ben je niet rijbewijswaardig
Vanmorgen ook meegemaakt. Van de A4 richting Tholen (N286), komt zo'n Seat Ibiza xenon-hok bumperkleven, inhalen waar het niet toegestaan is, en vervolgens met hoge snelheid er vandoor gaat. Ik schat zo'n 150km/h, en dat is niet overdreven. Op een provinciale weg.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:21 schreef Martijn93 het volgende:
Licht dat verkeerd is afgesteld en dus recht in je gezicht schijnt ook, of van dat neppe pauper xenon.
Sigh...petjes...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vanmorgen ook meegemaakt. Van de A4 richting Tholen (N286), komt zo'n Seat Ibiza xenon-hok bumperkleven, inhalen waar het niet toegestaan is, en vervolgens met hoge snelheid er vandoor gaat. Ik schat zo'n 150km/h, en dat is niet overdreven. Op een provinciale weg.
Later nog een keer ingehaald door z'n billenmaatje, ook een Ibiza, zelfde pauperxenon, zelfde snelheid, en hij moest bij Tholen eraf om vervolgens over de N656 richting Oud-Vossemeer te gaan.
Soms zou je willen dat ze vlak voor je een boom tegenkwamen, al is het vanwege het leermomentje. Maar nee, wat nou leermomentje, ze hebben vast heel veel ervaring met racen en kunnen alles prima inschatten en ontwijken.
En ja, ik was het in die beige/champagnekleurige Astra uit '97, die niet doorreed.
Het is altijd zo jammer dat de rest dat allemaal niet kan! Allemaal van die weg af, vooral die mensen die gewoon alleen maar de max willen rijden!quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
ze hebben vast heel veel ervaring met racen en kunnen alles prima inschatten en ontwijken.
Dat kan toch wel? Als je toch stilstaat in die file.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmorgen weer een dieptepunt meegemaakt: een vrouw voor me in een Volvo zat achter het stuur op de snelweg met twee handen iets als een Danoontje te eten. In de ene hand dat potje, in de andere een lepel....Echt, die mensen gun ik een enkeltje greppel.
De normale kruissnelheid lag daar toch echt gewoon rond de 120km/h...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat kan toch wel? Als je toch stilstaat in die file.
oh, er stonden geen files vandaag....
Ja, maar als je normaal gesproken in de file staat (en je dus alle tijd hebt om zo'n ding leeg te lepelen) moet dat toch ook kunnen als het vakantie is en er geen files zijn? Anders zou je iets vroeger moeten opstaan om dat ding thuis te eten en dat kan natuurlijk niet!quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De normale kruissnelheid lag daar toch echt gewoon rond de 120km/h...
Dat was overigens ook op een punt waar nog nooit één file heeft gestaanquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je normaal gesproken in de file staat (en je dus alle tijd hebt om zo'n ding leeg te lepelen) moet dat toch ook kunnen als het vakantie is en er geen files zijn? Anders zou je iets vroeger moeten opstaan om dat ding thuis te eten en dat kan natuurlijk niet!
Ik volg dat ook niet, dat je een boterham eet, nou prima, je kunt goed je stuur en een boterham tegelijk vasthouden met één hand, maar dingen gaan eten waar je twee handen voor nodig hebt...quote:Ik heb het nooit begrepen dat mensen in de auto ontbijten... Als ik iets eet in de auto (vaak tijdens de langere trips) dan is het iets wat ik in 1 hand kan houden en dan nog het liefst ook nog het stuur indien noodzakelijk.
Tja, dan weet ik het ook niet meer!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat was overigens ook op een punt waar nog nooit één file heeft gestaan
zeer handig op de A2, knietje tegen het stuur, voet in de 100km/h houding en lekker rustig met beide handen nu.nl doornemenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
En dan gebeurt er ineens iets en schiet dat stuur van die knie af... Dat jij zelf dat risico wilt nemen, prima, maar betrek daar geen andere weggebruikers bij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
Wat achterhaalt... Daar is cruise control voor!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef MrKikker het volgende:
[..]
zeer handig op de A2, knietje tegen het stuur, voet in de 100km/h houding en lekker rustig met beide handen nu.nl doornemen
helaas, ik bezit die luxe nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat achterhaald... Daar is cruise control voor!
definiëer iets!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan gebeurt er ineens iets en schiet dat stuur van die knie af... Dat jij zelf dat risico wilt nemen, prima, maar betrek daar geen andere weggebruikers bij.
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.quote:
De A58 is bijna een eigen topic waard, wat een grafweg is dat. Dat links uitvoegen voor de richting 's Hertogenbosch is ook iedere dag weer een feest (of is dat stuk officieel al A65?), er zijn te veel mensen die dat niet begrijpen en dan vanaf het verdrijvingsvlak de weg opgescheurd komen omdat ineens tot ze doordringt dat het bord niet liegt en ze écht links uit moeten voegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.
kom ik niet tegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.
"Ja, maar meneer de rechter, ik kon er echt niks aan doen. Ik kom normaal gesproken nooit putten of sleuven tegen op de weg"quote:
Mensen die denken dat er nooit hobbels o.i.d. in de weg zitten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
mensen die geen controle hebbenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat er nooit hobbels o.i.d. in de weg zitten.
Als ik je avatar zie, concludeer ik dat je circuitervaring hebt. Dan zou je eigenlijk beter moeten weten... En nee, dat maakt je niet automatisch de beste bestuurder op de weg. Juist een goede coureur wordt nooit overmoedig, ook niet op de weg.quote:
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Er was weereens een ongeluk gebeurd op de A15 Rotterdam - Gorinchem en er stond 12km file. Waar me ik dan aan irriteer is het hoge tokkiegehalte op de weg:
- figuren die kilometers over de vluchtstrook rijden
- kneuzen die constant van baan wisselen
- figuren die uitvoegen en verderop weer invoegen
- honderden meters voor de uitvoegstrook al via de vluchtstrook 'uitvoegen'
ik hoop van harte dat je er eens een boete voor krijgtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:46 schreef Djurres het volgende:
[..]
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.
Dus de ene fout los je op door zelf ook een fout te maken? Jij bent er zeker dan ook zo een die z'n auto half op de linkerbaan zet als die linkerbaan 500m verderop ophoudt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:46 schreef Djurres het volgende:
[..]
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.
Werkt perfect, en als ze achterop willen rijden, no problem, heb toch hardstalen bumpers achter <3
Nee. Ik rijd meestal toch rechts omdat ik niet harder kan als 110.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dus de ene fout los je op door zelf ook een fout te maken? Jij bent er zeker dan ook zo een die z'n auto half op de linkerbaan zet als die linkerbaan 500m verderop ophoudt?
Maar dan mag je nog steeds niet op de vluchtstrook rijden. Je mag die doorgetrokken streep niet overschrijden. Dat is net zo fout als over de vluchtstrook rijden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:03 schreef Djurres het volgende:
[..]
Nee. Ik rijd meestal toch rechts omdat ik niet harder kan als 110.
Geloof me, dat heb je niet als je met je knietjes stuurt. Maar goed, blijf vooral in de waan dat jouw knietjes de baas zijn over je auto. Ik hoop niet voor je dat je er een keer achter komt dat het toch niet zo is.quote:
Dat zou ik nog wel eens met een camera willen vastleggen. Vooral de transformatie van rasechte klootzakken naar ruggengraatloze watjes is toch wel leuk om te zien. Toch maar eens die dashcam meenemen de volgende keer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd ineens keurig richting aangeven en netjes 120 rijden als ze een politieauto zien.... Totdat de auto uit het zicht is en hop het gas gaat er weer op en het asociale gedrag viert weer hoogtij.
nee vlieg hem lekker met 180 voorbij en lever je rijbewijs inquote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd ineens keurig richting aangeven en netjes 120 rijden als ze een politieauto zien....
Niet alleen bij politie auto's hoor. Dagelijks zie ik dat soort mensen. Knallen ze je hard voorbij (nog net op tijd terug naar de rechterbaan voordat die tegenligger eraan komt), zit je bij ze op de staart zodra ze bij die flitspaal komen. Want dan mag je niet meer harder dan 40 (terwijl ik er het liefst met 66 op de teller voorbij ga...) En dan scheuren ze ineens weer bij je vandaan wanneer ze die paal voorbij zijn. Ik hoop dat altijd dat er net om dat hoekje een mobiele flitser staat...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:06 schreef gebrokenglas het volgende:
Mensen die altijd ineens keurig richting aangeven en netjes 120 rijden als ze een politieauto zien.... Totdat de auto uit het zicht is en hop het gas gaat er weer op en het asociale gedrag viert weer hoogtij.
Want je gaat ook echt zo'n flitspaal hard voorbij? Logisch dat je dan toch even geen risico neemtquote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alleen bij politie auto's hoor. Dagelijks zie ik dat soort mensen. Knallen ze je hard voorbij (nog net op tijd terug naar de rechterbaan voordat die tegenligger eraan komt), zit je bij ze op de staart zodra ze bij die flitspaal komen. Want dan mag je niet meer harder dan 40 (terwijl ik er het liefst met 66 op de teller voorbij ga...) En dan scheuren ze ineens weer bij je vandaan wanneer ze die paal voorbij zijn. Ik hoop dat altijd dat er net om dat hoekje een mobiele flitser staat...
Jij vindt het logischer dat ze dan ook met volle snelheid langs die flitser gaan? Alleen voor het principe?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alleen bij politie auto's hoor. Dagelijks zie ik dat soort mensen. Knallen ze je hard voorbij (nog net op tijd terug naar de rechterbaan voordat die tegenligger eraan komt), zit je bij ze op de staart zodra ze bij die flitspaal komen. Want dan mag je niet meer harder dan 40 (terwijl ik er het liefst met 66 op de teller voorbij ga...) En dan scheuren ze ineens weer bij je vandaan wanneer ze die paal voorbij zijn. Ik hoop dat altijd dat er net om dat hoekje een mobiele flitser staat...
Waarom zou je een flitspaal die op 60km (+ extra) afgesteld staat, met 40 voorbij gaan?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij vindt het logischer dat ze dan ook met volle snelheid langs die flitser gaan? Alleen voor het principe?
Mensen zijn bang dat die flitser toch te krap staat afgesteld en rijden 'voor de zekerheid' er met een nog lagere snelheid dan toegestaan, langs.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Waarom zou je een flitspaal die op 60km (+ extra) afgesteld staat, met 40 voorbij gaan?
Brandstofbesparing.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:45 schreef TFFKABH het volgende:
Ook nog iets anders, niet zozeer een irritatie maar meer iets wat me blijvend verbaast. Al die personenwagens die makkelijk de 130 kilometer en meer kunnen halen als het moet en toch allemaal met 85 doortsjoekelen op de rechterbaan.
En soms heb ik na een lange dag hard werken helemaal geen zin om met 130 naar huis te jakkeren.quote:
Ik heb dat ook............ lekker in standje tuf......... heerlijk!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En soms heb ik na een lange dag hard werken helemaal geen zin om met 130 naar huis te jakkeren.
Voor mij is het wel een irritatie, die mensen weten het toch altijd voor elkaar te krijgen om het overige verkeer door dat gedrag te hinderen... Met dezelfde snelheid gewoon nietsvermoedend de linkerbaan opgaan bijvoorbeeld. Als je geen 120 durft te rijden, ga je maar lekker met de treinquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:45 schreef TFFKABH het volgende:
Ook nog iets anders, niet zozeer een irritatie maar meer iets wat me blijvend verbaast. Al die personenwagens die makkelijk de 130 kilometer en meer kunnen halen als het moet en toch allemaal met 85 doortsjoekelen op de rechterbaan.
Mensen die met minder dan 120 inhalen en sneller rijdende mensen hinderen vind ik eigelijk gewoon een beetje a-sociaal. Geef dan ff een beetje gas bij en als je voorbij bent ga je weer 110.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij is het wel een irritatie, die mensen weten het toch altijd voor elkaar te krijgen om het overige verkeer door dat gedrag te hinderen... Met dezelfde snelheid gewoon nietsvermoedend de linkerbaan opgaan bijvoorbeeld. Als je geen 120 durft te rijden, ga je maar lekker met de trein
Het valt me op dat dat de laatste tijd inderdaad steeds vaker gebeurt, als ik 120 rij, ga ik het merendeel gewoon voorbij tegenwoordig... Zorg eens voor de doorstroming en rij lekker door!
Ik mocht gisteravond weer eens half in de ankers omdat iemand met 100 naar links ging, en als er was gekeken ben ik verbaasd. Was sowieso gevaar op de weg - ik zag de vrouw achter het stuur iets vasthouden bij haar oor en 't zag er mobieltjes-achtig uit.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij is het wel een irritatie, die mensen weten het toch altijd voor elkaar te krijgen om het overige verkeer door dat gedrag te hinderen... Met dezelfde snelheid gewoon nietsvermoedend de linkerbaan opgaan bijvoorbeeld.
130 op de A2 tussen Everdingen en Deil gooit je door de week ook vaker wel dan niet op de 3e/4e baan, ipv de 2e of de 1e. In het weekend word je met 130 op de 3e baan bij wijze van rechts ingehaald. Echt verschil van dag en nacht, of week en weekend, as the case may be.quote:Als je geen 120 durft te rijden, ga je maar lekker met de trein
Het valt me op dat dat de laatste tijd inderdaad steeds vaker gebeurt, als ik 120 rij, ga ik het merendeel gewoon voorbij tegenwoordig... Zorg eens voor de doorstroming en rij lekker door!
Misschien was die instructeur wel aan t wachten op de leerling, om te zien of die het wel doorhad. Learning the hard way zeg maar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 20:26 schreef kiwiko het volgende:
vanmiddag bijna een lesauto ingehaald rechts op de A12..............
Nah, dan heb je echt een verhaaltje te vertellen.....![]()
Ik kan hinderlijk in je rechterspiegel aanwezig zijn dan..... net met mijn neus bij of voorbij je kofferbak![]()
Ineens ging het lichtje branden bij de instructeur!
Je zal het zo maar leren!!!
Dat zijn twee volledig verschillende dingen. Ik rijd ook wel eens langzamer dan de max snelheid op snelwegen (vooral als het wat drukker is en ik geen zin heb om continue van baan te moeten wisselen). Maar zodra ik naar de linkerbaan ga, is het gas erop om de max snelheid te rijden (in ieder geval om mee te rijden met het verkeer op die baan). En dan weer terug naar de rechterbaan om af te zakken naar mijn lagere cruise snelheid.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Voor mij is het wel een irritatie, die mensen weten het toch altijd voor elkaar te krijgen om het overige verkeer door dat gedrag te hinderen... Met dezelfde snelheid gewoon nietsvermoedend de linkerbaan opgaan bijvoorbeeld. Als je geen 120 durft te rijden, ga je maar lekker met de trein
Het valt me op dat dat de laatste tijd inderdaad steeds vaker gebeurt, als ik 120 rij, ga ik het merendeel gewoon voorbij tegenwoordig... Zorg eens voor de doorstroming en rij lekker door!
Had er een melding over ingediend.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:10 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Bel eens naar de gemeente, misschien zit er een idee achter of is er een reden om het zo te doen. Ik ben benieuwd.
Overigens zijn beide redenen geen goed excuus:quote:Geheel geasfalteerde fietspaden hebben ook onze voorkeur. Een fietspad uitgevoerd in asfalt heeft minder onderhoud nodig en is sneller aangelegd dan een fietspad met elementenverhardingen. De reden voor uitvoering in elementenverhardingen (...) is dat de nutsbedrijven op deze locatie geen dichte verhardingen van asfalt en of beton op de kabels en leidingen wil hebben. Verschillende materialen worden eveneens toegepast om de verschillende verkeerstromen te sturen en attent te maken op overgangen en gewijzigde verkeerssituaties.
De elementenverhardingen van het fietspad zijn door de aannemer enkele meters in
de fietssuggestiestrook op de rijbaan doorgevoerd. Deze inrichting is minder fraai maar
zal worden gehandhaafd. In september / oktober worden wel de dubbelklinkers
naast het asfalt herstraat.
Mensen mogen van mij best 85 rijden als ze dat willen maar doe het normaal zonder mij, en anderen die wel 85+ rijden, er mee lastig te vallen. Als in met 90 vanachter een vrachtwagen naar de linkerbaan zeilen en het dan raar vinden dat andere auto's opeens heel dichtbij komen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:45 schreef TFFKABH het volgende:
Ook nog iets anders, niet zozeer een irritatie maar meer iets wat me blijvend verbaast. Al die personenwagens die makkelijk de 130 kilometer en meer kunnen halen als het moet en toch allemaal met 85 doortsjoekelen op de rechterbaan.
-Asfalt kan idd over kabels en leidingen worden gelegd. En de fietsbond kan er idd een mooi verhaal over wegzetten. Maar zodra er een kabel en leidingstrook onder ligt, dan eisen de nutsbedrijven dat er geen asfalt op wordt gelegd. Met als reden: bij spoed moet men er meteen bij kunnen, en niet eerst op een aannemer te hoeven wachten die het asfalt kan verwijderen. En dan heb ik het niet over de huisaansluitingen die af en toe oversteken. Om die reden willen ze ook vaak geen kabels en leidingen onder parkeerstroken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 14:20 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Had er een melding over ingediend.
Het antwoord:
[..]
Overigens zijn beide redenen geen goed excuus:
- Asfalt kan ook gewoon over kabels e.d. worden aangelegd. Dacht je dat er nergens kabels onder de autorijbanen liggen? Ook de Fietsersbond heeft deze reden om tegels/klinkers te leggen al eens ontkracht. Zie ook deze publicatie van het Fietsberaad: www.fietsberaad.nl/librar(...)n/document000178.pdf
- Het gebruik van verschillend materiaal om verkeersstromen te sturen is ook niet noodzakelijk. Er zou immers gebruikgemaakt kunnen worden van rood asfalt voor het fietspad/fietsstrook, daarvoor zijn geen rode tegels noodzakelijk.
Dat had gekunnen. Maar je kan het natuurlijk ook onderbouwen, dat schept meer begrip dan alleen zeggen dat het om de centen gaat. Komt op hetzelfde neer, maar klinkt toch net anders.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:43 schreef kiwiko het volgende:
Zeg dan gewoon dat het om de centen gaatMaar maak er niet een of ander lulverhaal van
Ik heb ook een keer zoiets gezien; Audi A5 met caravan erachter. Die reed met die combinatie net zoals ie waarschijnlijk normaal met z'n Audi rijdtquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:48 schreef gebrokenglas het volgende:
't was gister net alsof het free ride day was. Werkelijk niemand hield zich aan de regels. Echt veel te hard rijden (50+), slaperige middenstrookrijders met 110, caravanrijders die vrolijk 135 rijden op de meest linkerstrook (en die sleurhut danzend en stuiterend erachter..., echt niet normaal),
lui die zonder blozen 3 banen overschieten om de afslag te halen - over het verdrijvingsvlak -, geen richting aangeven om iemand rechts!! voorbij te gaan, middelvinger en een claxon als iemand eventjes aarzelt om in te voegen... Nee, 't was geen pretje.
En als aardbei op de taart: 2 Japanners die zich hopeloos klem rijden in een parkeergarage waarop iedereen vingers-trommelend moet wachten.... Ik zag later pas dat het Japanners waren met een huurauto, en het gaat dubbelop natuurlijk: stuur aan de andere kant, en de voor hun onleesbare aanwijzingen, en dan alles zo megakrap allemaal.![]()
Als het duidelijk toeristen zijn, heb ik altijd heel veel geduld. Ik hoop ook dat ze dat met mij hebben als ik als toerist in hun land loop te vertragen!quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 09:48 schreef gebrokenglas het volgende:
En als aardbei op de taart: 2 Japanners die zich hopeloos klem rijden in een parkeergarage waarop iedereen vingers-trommelend moet wachten.... Ik zag later pas dat het Japanners waren met een huurauto, en het gaat dubbelop natuurlijk: stuur aan de andere kant, en de voor hun onleesbare aanwijzingen, en dan alles zo megakrap allemaal.![]()
Ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde instructeur, zie zo vaak lesauto's met 90 op de rechterbaan rijden (terwijl het harder kan en mag), terwijl ik de eerste keer meteen verplicht 125 op de teller moest rijden en inhalen als iemand langzamer reed.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 06:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien was die instructeur wel aan t wachten op de leerling, om te zien of die het wel doorhad. Learning the hard way zeg maar.
Elke leerling is natuurlijk ook anders. Misschien is in sommige gevallen de bovenstaande aanpak van instructeur beter dan de aanpak die jij ervaren hebt.quote:Op maandag 20 augustus 2012 08:27 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde instructeur, zie zo vaak lesauto's met 90 op de rechterbaan rijden (terwijl het harder kan en mag), terwijl ik de eerste keer meteen verplicht 125 op de teller moest rijden en inhalen als iemand langzamer reed.
Inderdaad. Mijn eerste instructeur was verbaasd dat ik gelijk 120 ging rijden op de snelweg toen ik er voor het eerst op kwam. Meestal moest hij zijn leerlingen eerst porren voordat ze op snelheid gingen rijden. En het kan best eng zijn, die snelheid als je hem ineens zelf moet rijden. Hangt helemaal van de persoon af.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Elke leerling is natuurlijk ook anders. Misschien is in sommige gevallen de bovenstaande aanpak van instructeur beter dan de aanpak die jij ervaren hebt.
Of nog erger: beginnen met van baan wisselen en daarna pas richting aangeven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 04:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Richting aangeven als je van baan verwisseld is een goede gewoonte. Maar wat sommige mensen doen, is richting aangeven en in dezelfde beweging aan het stuur draaien om van baan te verwisselen.
Laat er even een seconde tijd tussen zitten zodat ik, die achter u rijdt, kan anticiperen op het knipper licht!
Vooral op de duurdere vehikels. Het klinkt generaliserend, maar het aangeven van richting gaat omgekeerd everedig op met de gemiddelde prijs van de auto.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:00 schreef Balsam het volgende:
Of heel kort knipperen of helemaal geen richting aangeven, alsof het een optie op de auto is
Die optie is dan niet meer te betalenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 21:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral op de duurdere vehikels. Het klinkt generaliserend, maar het aangeven van richting gaat omgekeerd everedig op met de gemiddelde prijs van de auto.
Totdat je een mes tussen je ribben hebt zitten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je moet bij dat soort gasten ook gewoon direct stoppen en meteen uitstappen. Die doen hun deurtjes op slot en schijten hem, is allemaal grootdoenerij namelijk.
Niet slim om te doen want dadelijk heb je idd een mes tussen je ribben. Het beste wat je kan doen is negeren dat soort paupers.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je moet bij dat soort gasten ook gewoon direct stoppen en meteen uitstappen. Die doen hun deurtjes op slot en schijten hem, is allemaal grootdoenerij namelijk.
Waarom zou je uitstappen als iemand je al km's lang gebaren incl. keel bewegingen. Beter negeren zo'n gast.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
Doorsnee Marokkaan is niet zo stoer in zijn eentje hoor
Of, nog erger, als jij rechtaf moet en er komt iemand van rechts, dat jij alsnog moet stoppen omdat zij de bocht zo afsnijden. Uberhaupt valt het mij de laatste tijd ook op dat er weer veel bochten gesneden worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:56 schreef Turbomuis het volgende:
Ik merk steeds vaker, dat mensen de bocht niet meer kunnen nemen. Binnen de bebouwde kom dus. Je wacht op een auto die van rechts komt, en die moet de straat in waar jij staat te wachten. En die neemt dan de bocht zo krap dattie jou bijna raakt. En dan vaak ook nog pissig kijken, dat je in de weg staat enzo.
Laatste weken regelmatig meegemaakt, het zal wel heersen.
Je doet toch opeens aan hockey?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:01 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Waarom zou je uitstappen als iemand je al km's lang gebaren zit te maken en keel bewegingen zit te maken?
Nee hoor, ik laat me alleen niet gek maken door een infantiele gek. Ga een beetje scene schoppen op de vluchtstrookquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je doet toch opeens aan hockey?![]()
Dat is dus wat ik bedoelde, maar dan in wat meer woordenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Of, nog erger, als jij rechtaf moet en er komt iemand van rechts, dat jij alsnog moet stoppen omdat zij de bocht zo afsnijden. Uberhaupt valt het mij de laatste tijd ook op dat er weer veel bochten gesneden worden.
Nouja, de grap zit hem er meestal in dat ze zichzelf heel stoer vinden (iedereen die zegt dat je moet stoppen), maar zodra je direct uitstapt en op ze afstapt, en dus zelf iniatief neemt, ze hem toch wel knijpen omdat men dan niet weet wat te verwachten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:05 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik laat me alleen niet gek maken door een infantiele gek. Ga een beetje scene schoppen op de vluchtstrook
Ik dacht dat jij linksaf moest. Ik zet hem, ook met linksaf slaan tegenwoordig, strak op de middenstreep en de haaientanden. Levert inderdaad ook wel eens boze blikken op. Vooral bij drukke kruisingen doe ik dit, je moet anderen zo extra laten remmen waardoor er wel eens gaten kunnen vallen en jij er makkelijker doorheen kan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:06 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoelde, maar dan in wat meer woorden
Laten varen man, dat soort gasten vinden het vaker frustrerend als je niet reageert dan dat je er juist op reageert. En uitstappen en je verhaal gaan maken n.a.v. wat gebaren vind ik ook zo primitief.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de grap zit hem er meestal in dat ze zichzelf heel stoer vinden (iedereen die zegt dat je moet stoppen), maar zodra je direct uitstapt en op ze afstapt, en dus zelf iniatief neemt, ze hem toch wel knijpen omdat men dan niet weet wat te verwachten.
Doe ik ook niet hoor. Heb alleen een keer een figuur gehad die mij afsneed (ook een Golf sjonnie), stopte en vervolgens uitstapte. (tsja, als je links gaat staan moet je gewoon optrekken, ik houd niet in omdat jij niet weet hoe je moet optrekken bij een stoplicht met ritsen erna). Tegen de tijd dat hij zich had omgedraaid en aan het einde van zijn auto was stond ik voor hem, waar die toch wel van schrok. Ik wil alleen maar zeggen dat ze vaak heel stoer zijn in hun vierkante blikje, maar zodra je daadwerkelijk doet wat ze gebaren ze opeens een stel schijtluizen zijn. En geldt voor meer petjes achtige figuren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:09 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Laten varen man, dat soort gasten vinden het vaker frustrerend als je niet reageert dan dat je er juist op reageert. En uitstappen en je verhaal gaan maken n.a.v. wat gebaren vind ik ook zo primitief.
Zo zullen er ook mensen zijn die met jou een discussie aan gaan over de ontstane woede. Er zijn ook mensen die in hun woede een mes trekken of andere dingen. Ik wil die situatie graag voor zijn, hoe graag je je gelijk ook wilt hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor. Heb alleen een keer een figuur gehad die mij afsneed (ook een Golf sjonnie), stopte en vervolgens uitstapte. Tegen de tijd dat hij zich had omgedraaid en aan het einde van zijn auto was stond ik voor hem, waar die toch wel van schrok. Ik wil alleen maar zeggen dat ze vaak heel stoer zijn in hun vierkante blikje, maar zodra je daadwerkelijk doet wat ze gebaren ze opeens een stel schijtluizen zijn. En geldt voor meer petjes achtige figuren.
Waarom zou je aandacht besteden aan iemand die je niet kent, nooit eerder hebt gezien en waarschijnlijk ook nooit meer zult zien?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor. Heb alleen een keer een figuur gehad die mij afsneed (ook een Golf sjonnie), stopte en vervolgens uitstapte. (tsja, als je links gaat staan moet je gewoon optrekken, ik houd niet in omdat jij niet weet hoe je moet optrekken bij een stoplicht met ritsen erna). Tegen de tijd dat hij zich had omgedraaid en aan het einde van zijn auto was stond ik voor hem, waar die toch wel van schrok. Ik wil alleen maar zeggen dat ze vaak heel stoer zijn in hun vierkante blikje, maar zodra je daadwerkelijk doet wat ze gebaren ze opeens een stel schijtluizen zijn. En geldt voor meer petjes achtige figuren.
Eens. Heb ik ook een keer gehad. Moest ritsen (wat ik altijd op een normale manier doe) en meneer probeert bewust het gat dicht te rijden. Remmen was niet zo'n goede optie daar gezien het verkeer erachter, dus maar even doorgereden over verdrijvingsvlak en alsnog ingevoegd, waarop meneer begon te seinen. Volgende stoplicht springt op rood en meneer staat achter me te wachten. Ik stap uit en denk ga eens ff rustig vragen waar hij nou mee bezig was. Die blik van hem toen ik uitstapte was voor mij al goud waard en het antwoord was vervolgens niet veel meer dan een beetje gestotter. Toch mooi hoe iemand zich lekker anoniem en veilig waant in z'n autoquote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor. Heb alleen een keer een figuur gehad die mij afsneed (ook een Golf sjonnie), stopte en vervolgens uitstapte. (tsja, als je links gaat staan moet je gewoon optrekken, ik houd niet in omdat jij niet weet hoe je moet optrekken bij een stoplicht met ritsen erna). Tegen de tijd dat hij zich had omgedraaid en aan het einde van zijn auto was stond ik voor hem, waar die toch wel van schrok. Ik wil alleen maar zeggen dat ze vaak heel stoer zijn in hun vierkante blikje, maar zodra je daadwerkelijk doet wat ze gebaren ze opeens een stel schijtluizen zijn. En geldt voor meer petjes achtige figuren.
Zeer regelmatig. Eigenlijk zelfs wekelijks. Altijd als we boodschappen doen. Of erger, een weg met een bocht van 90 graden die je dan via de binnenbocht neemt terwijl er tegemoetkomend verkeer aan komt...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:56 schreef Turbomuis het volgende:
Ik merk steeds vaker, dat mensen de bocht niet meer kunnen nemen. Binnen de bebouwde kom dus. Je wacht op een auto die van rechts komt, en die moet de straat in waar jij staat te wachten. En die neemt dan de bocht zo krap dattie jou bijna raakt. En dan vaak ook nog pissig kijken, dat je in de weg staat enzo.
Laatste weken regelmatig meegemaakt, het zal wel heersen.
Heerlijk, als mensen eens echt moeten sturen! En wat kunnen ze dan boos kijken alsof jij wat verkeerd doet...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij linksaf moest. Ik zet hem, ook met linksaf slaan tegenwoordig, strak op de middenstreep en de haaientanden. Levert inderdaad ook wel eens boze blikken op. Vooral bij drukke kruisingen doe ik dit, je moet anderen zo extra laten remmen waardoor er wel eens gaten kunnen vallen en jij er makkelijker doorheen kan.
Zo werd ik laatst in een 30km-zone (en dat is daar niet voor niets) met gierende banden ingehaald door een petje in een golf. Met naast zich zijn hoogblonde vriendin die een baby op schoot had.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef Bootje84 het volgende:
Zucht.. sta ik voor een stoplicht, kijk ik naast me..
Peuter zit LOS op de passagiersstoel, pakje Marlboro in het middenconsole..
Echt.. sommige mensen verdienen geen kinderen...
Die mensen moeten eens meemaken wat er gebeurt als je met ca. 5 km/u de rem vol intrapt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef Bootje84 het volgende:
Zucht.. sta ik voor een stoplicht, kijk ik naast me..
Peuter zit LOS op de passagiersstoel, pakje Marlboro in het middenconsole..
Echt.. sommige mensen verdienen geen kinderen...
Inderdaad, net zoals ik toen op de parkeerplaats van de snelweg een auto aan zag komen rijden, stond van binnen blauw van de sigarettenrook (dichte ramen), maar er zaten drie kinderen op de achterbank... Dan ben je toch echt een idioot eerste klas. Ook al heb ik niets met kinderen, zoiets zou ik nooit doen (nu rook ik ook niet, maar goedquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef Bootje84 het volgende:
Zucht.. sta ik voor een stoplicht, kijk ik naast me..
Peuter zit LOS op de passagiersstoel, pakje Marlboro in het middenconsole..
Echt.. sommige mensen verdienen geen kinderen...
ik zeg 1x tegen passagiers dat ze hun gordel om moeten, anders eerste rem actie het laatste stukje vol de rem in, is meestal voor het einde van de straat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:13 schreef Light het volgende:
[..]
Die mensen moeten eens meemaken wat er gebeurt als je met ca. 5 km/u de rem vol intrapt.
Ik had ook van zulke ouders. Allebei roken. En met een dagje naar familie was het niet zo erg. Alleen met vakanties (natuurlijk naar Frankrijk, 2 dagen in de auto) had je een probleem. Zeker als het weer een beetje tegenzat. (lees:regen)quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, net zoals ik toen op de parkeerplaats van de snelweg een auto aan zag komen rijden, stond van binnen blauw van de sigarettenrook (dichte ramen), maar er zaten drie kinderen op de achterbank... Dan ben je toch echt een idioot eerste klas. Ook al heb ik niets met kinderen, zoiets zou ik nooit doen (nu rook ik ook niet, maar goed) Sommige mensen denken echt dat ze onsterfelijk zijn... En dan de grootste paniek als iemand anders iets over hun eigen kinderen durft te zeggen.
Ik weet niet welk teken duidelijker is, dat diegene in een Scenic rijdt of dat die auto voorzien is van een gele plaat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:15 schreef lezut het volgende:
En dan rijd je in Duitsland... kom je nog weer zo'n halve zool tegen die zonder te kijken z'n auto naar links hoekt. Uiteraard was de betreffende Scenic voorzien van gele kentekenplaten.
Klopt; ik heb t wel eens gedaan bij zo'n rifaapje: als in: 'WIE noemde jij hier een kankerlijer???' (zei ie gewoon zonder enige reden toen ik hem en zn mede aapje voorbijfietste....) Toen was ie opeens een stuk minder stoer...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nouja, de grap zit hem er meestal in dat ze zichzelf heel stoer vinden (iedereen die zegt dat je moet stoppen), maar zodra je direct uitstapt en op ze afstapt, en dus zelf iniatief neemt, ze hem toch wel knijpen omdat men dan niet weet wat te verwachten.
^^quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:06 schreef Rode_banaan het volgende:
Ik begrijp niet waar jullie je altijd zo druk om maken.
omdat wegpiraten gewoon kankerhinderlijk zijn, en gevaarlijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:06 schreef Rode_banaan het volgende:
Ik begrijp niet waar jullie je altijd zo druk om maken.
Typisch motorrijdersniveau weer..quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef Yreal het volgende:
Mensen die je er als motorrijder gewoon niet door laten![]()
[..]
omdat wegpiraten gewoon kankerhinderlijk zijn, en gevaarlijk
Ow, zo had ik vanmiddag een Duitser die met zijn Mercedes midden op een rotonde stil ging staan om eens op de kaart te gaan kijken...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:19 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond een debiel die halverwege de afrit van de snelweg stilstond om op zijn tomtom te kijken.....
Echt, waar zijn je hersens ?!?!![]()
De gemiddelde snelheid ligt op dat punt met het gemak nog boven de 70.
Gelukkig was dit een uitvoegstrook met twee rijbanen en kon iedereen er nog langs gieren...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef Yreal het volgende:
Mensen die je er als motorrijder gewoon niet door laten![]()
[..]
omdat wegpiraten gewoon kankerhinderlijk zijn, en gevaarlijk
Dat een motorrijder tijdens een file (of langzaam rijdend verkeer) tussen de auto's doorrijden snap ik en begrijp ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:25 schreef Yreal het volgende:
Mensen die je er als motorrijder gewoon niet door laten![]()
[..]
omdat wegpiraten gewoon kankerhinderlijk zijn, en gevaarlijk
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 01:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Als er iets gevaarlijk is dan zijn het wel die achterlijke motormuizen die overal zigzaggend doorheen schieten. Vanmiddag ook zo'n kneus gezien op de A27. Op een meter achter auto's met zo'n 100km/u hangen en dan de kleine ruimtes inschieten.
Gaat ook om filles en stoplichten. harder dan 50 hoeft van mij niet, wil niet doodquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:09 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Dat een motorrijder tijdens een file (of langzaam rijdend verkeer) tussen de auto's doorrijden snap ik en begrijp ik.
Ik wist echter niet dat dit ook geldig was bij 100 km/u.
doe ik ook altijd, mensen die extra voor je opzij gaan zijn liefquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
Gister voor het Coenplein was er één die naar iedereen die ruimte liet zijn hand op stak
Je reed 35 op een 70 weg?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
En net ging ik op gegeven moment 35 op een 70 weg. Dubbelbaans en zat er een met groot licht achter me. Pas bij 35 ging ie er voorbij (zat met zijn telefoon te spelen).
Ik ga inderdaad mijn snelheid dusdanig verlagen totdat deze gene mij inhaalt. Als ik niets zie (en in dit geval zag ik ook echt niets door verblinding) rijd ik niet lekker. Vorige keer dat ik echt verblind werd, was op dezelfde weg trouwens, ging ik een stapje naar voren en was ik de pineut omdat ik precies tijdens die inhaalactie gelaserd werd. Nou, dat hoeft van mij niet nogmaals.quote:
Ja het was een Renault Clio uit 2000 fzo. Met mistlampen. Die aan waren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
Weet je zeker dat het geen breedstralers zijn?
oh. Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mistlampen zijn pas mistlampen met een merkteken in het glas
Oh zo.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad mijn snelheid dusdanig verlagen totdat deze gene mij inhaalt. Als ik niets zie (en in dit geval zag ik ook echt niets door verblinding) rijd ik niet lekker. Vorige keer dat ik echt verblind werd, was op dezelfde weg trouwens, ging ik een stapje naar voren en was ik de pineut omdat ik precies tijdens die inhaalactie gelaserd werd. Nou, dat hoeft van mij niet nogmaals.
Nee, zo'n gevaar op de weg ben ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh zo.
Ik dacht dat je 35 reed en dat diegene achter jou daarop reageerde met grootlicht.
Zoals ik al zei, deze had zijn telefoon in de hand en zal dat dus niet eens gemerkt hebben. Kan ook verkeerd afgestelde verlichting zijn, maar ik heb er geen trek in om het achter me te hebben.quote:Meestal als ik mensen achter me heb met grootlicht flikker ik mijn mistachterlicht aan. Als reacties daarop gebruiken mensen vaak hun grootlicht en merken ze in dit geval dat dat aanstaat.
Ik vind het eerder zielig, mistlichten aan hebben als het niet nodig is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:58 schreef H-D het volgende:
[..]
oh. Dat wist ik nietmaar anyway het was irritant en verblindend.
Dimlicht verblindend met mist? Nog nooit van gehoord. laat staan meegemaakt...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, als ik groot licht opzet in de polder, gooi ik eigenlijk standaard mistlicht voor erbij, omdat je voor de auto meer van de berm ziet zo. Verder gebruik ik alleen met echte mist de mistlampen voor en ja, dan inderdaad meestal op stadslicht omdat ik anders mijzelf alsnog aan het verblinden ben.
Ik wel. Met zeer dichte mist.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dimlicht verblindend met mist? Nog nooit van gehoord. laat staan meegemaakt...
Ik rijd veel in het donker over polderweggetjes met aan beide kanten een flinke sloot. Als die dan staan te dampen en je op een windluw stukje komt, heb je plaatselijk zeer dichte mist en zie je dus geen drol met dimlicht.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dimlicht verblindend met mist? Nog nooit van gehoord. laat staan meegemaakt...
Als dimlicht net zo goed zou werken zouden autofabrikanten geen mistlampen leveren... En sowieso, hoe vaak rij je in echt dichte mist? Ik zit al een jaar of 8 elke dag op de weg, en het aantal keren dat ik dichte mist tref (<50m) is op 1 hand te tellen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dimlicht verblindend met mist? Nog nooit van gehoord. laat staan meegemaakt...
Jep, schijnt vrij normaal te zijn. Mijn cc staat op 82 en ik word altijd voorbij gereden, Ook door vrachtauto's (trappen 'm altijd in de begrenzer).quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:05 schreef Yreal het volgende:
Wel grappig dat 's nachts niemand zich aan de vmax houdt![]()
Reed om 1 uur van amsterdam naar huis. Normaal rij je op de a4 met 100km/u bijna iedereen voorbij, nu zat ik op rechts en kwam alles voorbij vliegen
Als er mensen aanwezig zijn, of duidelijk is dat een lagere snelheid beter is voor die situatie (smallere stroken bijvoorbeeld), verlaag ik mijn snelheid altijd netjes. Maar het gebeurt zo verschrikkelijk vaak dat die borden er helemaal voor niks staan. Bijvoorbeeld omdat er niet aan de weg wordt gewerkt, maar aan iets ernaast. De borden staan er dan omdat er mogelijk werkverkeer zich even op de weg kan bevinden, maar die lui werken misschien 8 uur per dag, dus 16 uur per dag kan er niks gebeuren.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:36 schreef Ridocar het volgende:
Helemaal grappig als er werkzaamheden zijn. De vmax van 70 schijnt voor de kat z'n kut te staan. Iedereen (geen uitzonderingen) rijdt er te snel. En komen ze mij tegen (omdat ik wel 70 rij) dan voel je bijna de haat achter je. Toevallig weet ik dat zelfs 70 voor die wegwerklui een best hoge snelheid is.
Ja dat dus idd. Als het er overduidelijk geen werkzaamheden aan de gang zijn dan ga ik ook geen 70 rijden ofzo.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:57 schreef Cybje het volgende:
[..]
Als er mensen aanwezig zijn, of duidelijk is dat een lagere snelheid beter is voor die situatie (smallere stroken bijvoorbeeld), verlaag ik mijn snelheid altijd netjes. Maar het gebeurt zo verschrikkelijk vaak dat die borden er helemaal voor niks staan. Bijvoorbeeld omdat er niet aan de weg wordt gewerkt, maar aan iets ernaast. De borden staan er dan omdat er mogelijk werkverkeer zich even op de weg kan bevinden, maar die lui werken misschien 8 uur per dag, dus 16 uur per dag kan er niks gebeuren.
Of dat er weer een bord met wegwerkzaamheden + snelheidsbeperking blijft staan. Soms letterlijk een maand nadat de werkzaamheden al zijn afgerond en verder alles is weggehaald aan paaltjes en dergelijken.
Ik snap dat het supervervelend is voor die wegwerkers, maar het zou heel veel helpen als die borden er alleen stonden wanneer het echt nut heeft. En als ze dan klaar zijn voor die dag, dat ze die borden gewoon even wegdraaien, zodat mensen er wel 70+ mogen. Dan blijven er natuurlijk altijd een paar aso's die zich bewust niet aan de snelheid houden (zeker in het begin), maar dan moeten ze maar gewoon een controle neerzetten of iets dergelijks. Is direct mooi cashen voor de overheid.
Ook zo grappig laatst. In een smalle straat stond de ene kant op een bord wegwerkzaamheden + snelheidsverlaging, maar in de tegengestelde richting stond geen bord. Wegwerkzaamheden waren allang verdwenen natuurlijk. Maar het heeft echt totaal geen nut dat als je noordwaarts gaat, je langzamer mag dan dat als je richting het zuiden rijdt.
Zo, even mijn ergernissen met betrekking tot de borden gespuwd. Ik ben het volledig met je eens dat mensen zich moeten gedragen en niet keihard langs wegwerkers moeten rijden. Als je op een meter afstand van een voorbijrijdende auto staat, is 70 echt al verschrikkelijk hard.
Nee en daar heb ik ook nooit iets van gemerkt. Meestal zie ik wegwerkers gewoon midden op de dag aan het werk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je weet dat het, in verband met afleiding, verboden is zichtbaar werk te doen op drukke tijdstippen?
Hmm, dat is een idee... De herfst komt er weer aan. En het kan bij ons ook zeeeeer mistig zijn. De vorige auto had geen mistlichten, de nieuwe wel...quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:56 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik wel. Met zeer dichte mist.
Dan zie je meer met mistlicht en stadslicht alleen, dan wanneer je mistlicht en dimlicht aan hebt.
Ik zie ze altijd heel klein worden als er een auto langs de weg geparkeerd staat... Slecht geweten, denk ik...quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef H-D het volgende:
Ohja en verder het gebruikelijke gekleef enzo( nee ik ging niet te langzaam). Overigens is het dan wel geinig om als er weer wat ruimte is even meer gas te geven en dan die klevende lease Peugeot heel klein zien worden .
Dat is normaal ja. Vanochtend ook, ik ging naar rechts en gewoon 120 rijden, gaat de vrachtwagen die ik net inhaalde seinenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:16 schreef Reakon het volgende:
Is dat links rijden op de snelweg met 110km/u waar je 120 mag normaal in Nederland? Hele treinen werden gevormd..
Ja, want [koosspeemodus]Hardrijders veroorzaken meer ongelukken dan mensen die langzaam rijden[/koosspeemodus]quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:16 schreef Reakon het volgende:
Is dat links rijden op de snelweg met 110km/u waar je 120 mag normaal in Nederland? Hele treinen werden gevormd..
Koos Speequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, want [koosspeemodus]Hardrijders veroorzaken meeongelukken dan mensen die langzaam rijden[/koosspeemodus]
Typo gefixed... En ja, kijk maar weer naar dat onderzoek van het SWOV. Mensen die veel boetes krijgen lopen meer kans een ongeluk te maken. Tja, klinkt an sich logisch, want mensen die wel opletten als ze (hard)rijden hebben ook de weg om zich heen meer in de gaten dan slaaprijders... Maargoed, hardrijden is gevaarlijk, vergeet dat niet!quote:
Het was niet om de type..het was om Koos Spee..die manquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Typo gefixed... En ja, kijk maar weer naar dat onderzoek van het SWOV. Mensen die veel boetes krijgen lopen meer kans een ongeluk te maken. Tja, klinkt an sich logisch, want mensen die wel opletten als ze (hard)rijden hebben ook de weg om zich heen meer in de gaten dan slaaprijders... Maargoed, hardrijden is gevaarlijk, vergeet dat niet!
Koos Spee is ook zo camerageil altijdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, maar ik zag wel een typo staanEn ja, Koos Spee vindt hardrijden gevaarlijk. Is laatst iemand die 50 reed op de A1 van de weg geplukt, maar volgens de logica van Spee was zijn kans op een ongeluk in het negatieve gegaan...
Maar dat zegt hij natuurlijk niet.
Oke, ja het was vrij irritant.. nu heb ik nog niet zo lang mijn rijbewijs maar de neiging om te gaan seinen was soms wel aanwezig, come on.. was zoveel ruimte rechts..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat is normaal ja. Vanochtend ook, ik ging naar rechts en gewoon 120 rijden, gaat de vrachtwagen die ik net inhaalde seinen.
Hij seinde juist omdat ik wel naar rechts ging en dus inhaalde langs rechts.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:27 schreef Reakon het volgende:
[..]
Oke, ja het was vrij irritant.. nu heb ik nog niet zo lang mijn rijbewijs maar de neiging om te gaan seinen was soms wel aanwezig, come on.. was zoveel ruimte rechts..
Tsja...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij seinde juist omdat ik wel naar rechts ging en dus inhaalde langs rechts.
Daar mocht ik vorige week ook nog twee banen naar links opschuiven om een middenbaanrijder in te halen, om daarna weer twee banen naar rechts op te schuiven.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 08:26 schreef Reakon het volgende:
[..]
Tsja...
Terechte actie van jou vind ik, maarja, de Duitse Autobahn was veeel fijner
Ik doe niet eens meer de moeite om ze links in te halen. Als ze zo koppig zijn om in het midden te rijden, ben ik te koppig om naar links te gaan.. En 90% heeft het niet eens in de gatenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Light het volgende:
[..]
Daar mocht ik vorige week ook nog twee banen naar links opschuiven om een middenbaanrijder in te halen, om daarna weer twee banen naar rechts op te schuiven.
Da's waar.. En al haal je ze links in en snij je als je weer helemaal naar rechts gaat, dan nog hebben ze niets in de gaten...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:42 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik doe niet eens meer de moeite om ze links in te halen. Als ze zo koppig zijn om in het midden te rijden, ben ik te koppig om naar links te gaan.. En 90% heeft het niet eens in de gaten
Een middenbaanrijder met gele kentekenplaten offe??quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Light het volgende:
[..]
Daar mocht ik vorige week ook nog twee banen naar links opschuiven om een middenbaanrijder in te halen, om daarna weer twee banen naar rechts op te schuiven.
Wat ik wel niet snap is dat zoiets in de spits moet gebeuren. Net zoals tractoren tijdens de psits op de weg. Erbuiten geen probleem, maar tijdens de drukste uren stoort het gewoon veel mensen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:45 schreef CasB het volgende:
En? Zo'n ding is waarschijnlijk op weg om ergens naar toe te gaan waar dat ding gebruikt gaat worden. Ik snap niet dat mensen zich altijd zo druk maken over voertuigen die professioneel gebruikt worden. Als Henk en Truus 40 rijden op 2 weghelften waar je 70 mag, dan kan ik me daar wel druk om maken, maar een vrachtwagen die op weg is naar een klus, nee, die is ook maar op weg naar z'n werk.
Zoals Metalfreak zegt, raar dat dat dan in de spits moet, en ten tweede, hij paste gewoon op 1 weghelft...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 09:45 schreef CasB het volgende:
En? Zo'n ding is waarschijnlijk op weg om ergens naar toe te gaan waar dat ding gebruikt gaat worden. Ik snap niet dat mensen zich altijd zo druk maken over voertuigen die professioneel gebruikt worden. Als Henk en Truus 40 rijden op 2 weghelften waar je 70 mag, dan kan ik me daar wel druk om maken, maar een vrachtwagen die op weg is naar een klus, nee, die is ook maar op weg naar z'n werk.
En dan nog paste 'ie gewoon op 1 weghelftquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:29 schreef CasB het volgende:
Die mensen werken toch ook gewoon van 9-5?
Ik krijg als recreatief wielrenner heel vaak voorrang op rotondes terwijl ik het niet heb. Echt super, hoef ik niet uit te klikken. Deze wielrenner vond het allicht vanzelfsprekend worden om voorrang te krijgen. Wij wielrenners worden verpest door je vriendelijke collega automobilisten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
Twee fietsers vandaag die graag geschept wilden worden: eerst die wielrenner die hem voor mijn auto gooit op een rotonde in mijn woonplaats terwijl hij daar op het fietspad moet fietsen.
Nee, jullie worden verpest door de paupers die doen of ze voorrang hébben... En maar huilen als ze dat niet krijgen.. als ik moet remmen voor zo een pauper, ben ik weer 2 liter diesel lichter, om weer fatsoenlijk op gang te komen. Kan ik ff aftikken?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 13:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ik krijg als recreatief wielrenner heel vaak voorrang op rotondes terwijl ik het niet heb. Echt super, hoef ik niet uit te klikken. Deze wielrenner vond het allicht vanzelfsprekend worden om voorrang te krijgen. Wij wielrenners worden verpest door je vriendelijke collega automobilisten.
Misschien op het rechte stuk ja, maar wat als verderop een bocht komt en hij drukt een of andere blonde bimbo van de weg die dacht dat ze er nog wel tussen paste?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:36 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
En dan nog paste 'ie gewoon op 1 weghelft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |