Dat is wel heel slecht van die chauffeur.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
gewoon omdat hij zat te bellen, zich zat te scheren, tanden poetsen, aankleden, broodjes bakken en koffie drinken..?quote:
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is wel heel slecht van die chauffeur.
WorDquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:31 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik reed achter een vrachtwagen en deze op dat moment inhalen leek mij niet zo netjes aangezien er op de linkerbaan op dat moment diverse auto's ons aan het inhalen waren.
Ik ben niet het type om mijn auto naar links te gooien als ik wordt ingehaald.
Daar komt bij dat mijn afslag naderde.
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutje
Ooh, vandaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.
Aiiiquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
Precies, lekker belangrijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekeringquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aiii
Een koerier op mijn werk is zo ongeveer zijn auto kwijtgeraakt. Vrachtwagen voor hem bij het stoplicht kwam er achter dat ie toch een andere kant op wilde. Hop, zo in zijn achteruit. Tegen de tijd dat de vrachtwagenchauffeur het wanhopige getoeter achter hem hoorde was de motorkap al helemaal naar zijn grootje en de bestelbus total loss. Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Tsja hij reed achteropquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:55 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekering.
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Merk en type auto boeit echt niet voor het niet op de spitsstrook rijden.
Oftewel vrouwen en bejaardenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.
Die voelen zich te verheven voor de spitsstrook...
Dat dus.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Oftewel vrouwen en bejaarden
Ford ka's mag je altijd van de weg rammenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Excuses aan de inzittenden van de Ford Ka die ik vandaag bij het uitvoegen over het hoofd zag en die vol in de remmen moest om niet tussen mij en de vangrails gesandwiched te worden. Het ging gelukkig allemaal net goed maar ik kan me voorstellen dat de bestuurder geschrokken is.![]()
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ford ka's mag je altijd van de weg rammen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:09 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Je krijgt me niet snel boos in het verkeer en heb alles al een keer of 101 meegemaakt, maar dat invoegen.. dat blijft irritant. Van de week een Ford Sierra uit 1985 met een kerel erin die zijn haar al net zo lang niet geknipt had.. en jawel hoor, 54km/h en meteen naar links de weg op. Vracht auto's seinen en uitwijken, verkeersopstopping en meneer zit gewoon voor zich uit te turen achter het stuur.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Leaseauto's zijn ook niet zelf gekocht hoor.
Enkel als hij een zzp'r is met rechtspersoonlijkheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]![]()
had ik dan echt [/sarcasme] moeten toevoegen...
Overigens is wat jij zegt ook niet helemaal waar, een ZZP'er kan zijn zelf gekochte auto van zichzelf leasen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...
Dat maakt volgens mij niks uit, gewoon lekker optrekken (schakelen rond 2500/3000 toeren) en dan bij 125 de Cruise Control erop.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXYquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
He ! Die ken ik heel goed !quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef mjh487 het volgende:
[..]
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXY
Lekker allemaal op de linkerbaan 50 rijden.... Ga er regelmatig rechts langs
Ik heb zo vaak dat ik bij het stoplicht vooraan sta, bij groen die oprit oprij, en in de laatste 50 meter van de oprit voor de snelweg rijdt er dan een pedaalemmer die daar nog rijdt van het vorige groene stoplichtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
He ! Die ken ik heel goed !
Daar kan je makkelijk met 120 door
Al ga ik meestal de A1 op richting diemen, maar die flitser na dat viaduct is echt een tiefusding![]()
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Ligt een beetje aan het soort motor, maar het zuinigste is normaalgesproken snel optrekken net normale toeren (dus benzine tot 2500 of 3000 ongeveer met moderne motoren) en dan constant rijden inderdaad. Motoren zijn het efficiëntste onder zware belasting, maar bij hoge toeren neemt frictie toe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:13 schreef NoBody122 het volgende:
Sinds wanneer is 100 km/u hier toegestaan met aanhanger?
Personenauto met aanhanger mag maximaal 90 toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Iemand met aanhanger mag op een provinciale weg maar 80 km/h.
Alleen op een autosnelweg.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:44 schreef Light het volgende:
[..]
Personenauto met aanhanger mag maximaal 90 toch?
Op autowegen ook, dacht ik.quote:
Dus de maximumsnelheid voor de combinatie is 90.quote:Voor zover niet ingevolge andere artikelen van dit besluit een lagere maximumsnelheid geldt, gelden voor de volgende voertuigen de volgende bijzondere maximumsnelheden:
f. voor personenautos, bestelautos, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;
Je hebt gelijk. De eerste site die Google gaf staat dus verkeerde informatie.quote:
De meeste aanhangers blijven daar wel onder.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De eerste site die Google gaf staat dus verkeerde informatie.
Maar dan moet je wel onder de 3500 kg MTM blijven, anders wel maar 80 km/h.
Auto met aanhanger (of beter, iedere combinatie die langer is dan 7 meter) mag alleen op de twee meest rechtse rijstroken. Behalve bij voorsorteren, maar dat was het vast niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:09 schreef Ambrosius het volgende:
Nu we het daar toch over hebben: een auto met caravan (eigen kenteken) mag niet op de linkerstrook op een 3-strooksweg toch? Moest vorige week echt vol in de ankers, aangezien je daar ook nog eens 130 mocht.
Ja, precies, wist de exacte regel niet maar vermoedde al dat het niet de bedoeling was.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:21 schreef Light het volgende:
[..]
Auto met aanhanger (of beter, iedere combinatie die langer is dan 7 meter) mag alleen op de twee meest rechtse rijstroken. Behalve bij voorsorteren, maar dat was het vast niet.
90 dus; maar zn (gebrek aan) snelheid was ook niet echt de irritatie die speelde... meer zn gebrek aan inzicht / sociaal vermogen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Iemand met aanhanger mag op een provinciale weg maar 80 km/h.
Ja, wel leuk als je een route plant met Google Maps ergens in Frankrijk, dat Google Maps je ervoor waarschuwt: Let op, deze route doorkruist België.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:24 schreef kiwiko het volgende:
Het enige goede van Belgie is dat je er weer uit bent op een gegeven moment...........
mij hoor je voorlopig niet meer klagen over Nederlandse automobilisten
hahaha geweldigquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:53 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, wel leuk als je een route plant met Google Maps ergens in Frankrijk, dat Google Maps je ervoor waarschuwt: Let op, deze route doorkruist België.
Nee hoor. Niet als je van Nederland naar Spanje gaat.quote:
SPOILER: Dan staat er...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de Fransen debieler qua rijgedrag dan de belgen...quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:24 schreef kiwiko het volgende:
Het enige goede van Belgie is dat je er weer uit bent op een gegeven moment...........
mij hoor je voorlopig niet meer klagen over Nederlandse automobilisten
Je zult mij nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit, betrappen met zo'n tester in mijn auto. Ik weiger daar aan mee te werken. Ik drink absoluut nooit alcohol (ik geloof dat ik nu 1 flesje bier in de kast heb staan, komt uit het kerstpakket en een paar blikjes bier in de koelkast voor de slakken). Ik betaal wel een boete als ik ooit aangehouden wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
Frankrijk, met die lobbyende alcoholtester-fabrikanten. Wát een onzin is me dat... En al dat klootjesvolk dat er massaal intrapt (maar wat verwacht je van de gemiddelde Frankrijk-vakantieganger)
Oh, jij denkt dat dat te maken heeft met die spiegels? Het klinkt alsof hij gewoon oogkleppen op had...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:06 schreef Bootje84 het volgende:
2 weken geleden ging ik op vakantie. Reed ik op de A4 ter hoogte van Leimuiden. De A44 komt dan samen met de A4. Als de banen samen komen, komen er extra rijstroken bij.
Daar kwam ik een auto tegen (gewoon een model sedan) met een sleurhut er achter. Op zich niets spannends, echter had deze koekwaus geen caravanspiegels gemonteerd. Hij kon dus gewoon niets zien wat er recht, en in een kleine hoek schuin, achter hem gebeurde.
Hij smeet dus ook gewoon, zonder het dus te zien, zijn auto voor een auto die daar van rechts ingevoegd kwam. Meerdere keren. Wat een rasmongool...![]()
![]()
![]()
Ja, want hij kon die auto onmogelijk aan zien komen.. Ik kon zijn spiegels niet eens zien en ik zat een meter of 20 achter hem....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Oh, jij denkt dat dat te maken heeft met die spiegels? Het klinkt alsof hij gewoon oogkleppen op had...
Oh, mijn ergenis: waarom rijden Duitsers altijd te hard tenzij ze op een B-weg rijden (en gaan ze daar 60 rijden waar ze 80 mogen...)?
Ik ben genoeg mensen met caravan tegen gekomen die die spiegels wel hadden en toch hetzelfde deden als dat jij beschrijftquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:36 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want hij kon die auto onmogelijk aan zien komen.. Ik kon zijn spiegels niet eens zien en ik zat een meter of 20 achter hem....
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:02 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik vond de Fransen debieler qua rijgedrag dan de belgen...
Qua wegen is Belgie echter een nog erger derde wereldland dan Frankrijk...
Ja, maar daar betaal je dan wel voor! Maar ik ben het met je eens, die tolwegen rijden fantastisch. En de voorzieningen rondom de wegen (parkeerplaatsen, wc's) zijn ook prachtig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.
Met als topper de A31 van Toul naar Dijon
Hehe; die alcohol testers liggen in Frankrijk zelf voor nog geen 2 euro (per 2) bij de plaatselijke super. Terwijl je er in NL veuls te veel voor moest betalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:27 schreef NoBody122 het volgende:
Frankrijk, met die lobbyende alcoholtester-fabrikanten. Wát een onzin is me dat... En al dat klootjesvolk dat er massaal intrapt (maar wat verwacht je van de gemiddelde Frankrijk-vakantieganger)
Klopt; mag ook wat kosten..... maar zodra je van de tolwegen afgaat kan de hel losbreken....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vond de wegen in Frankrijk wel mee vallen. En aan de tolwegen kan zelfs Nederland nog een puntje zuigen.
Met als topper de A31 van Toul naar Dijon
Good on you!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je zult mij nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit, betrappen met zo'n tester in mijn auto. Ik weiger daar aan mee te werken. Ik drink absoluut nooit alcohol (ik geloof dat ik nu 1 flesje bier in de kast heb staan, komt uit het kerstpakket en een paar blikjes bier in de koelkast voor de slakken). Ik betaal wel een boete als ik ooit aangehouden wordt.
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:17 schreef Descendent het volgende:
[..]
Hehe; die alcohol testers liggen in Frankrijk zelf voor nog geen 2 euro (per 2) bij de plaatselijke super. Terwijl je er in NL veuls te veel voor moest betalen.
klopt jah, mijn ouders hadden er 1 bij ANWB besteld, duurde 3 weken voor hij er was en kostte 15,- ofzo.. Ik ben, toen we toch even in Duitsland waren, gewoon naar een Dekra geweest, heb iets van 5,- betaald en had 5 minuten later de plakette. (en dan moesten ze nog extra uitzoeken ook, omdat ik een G3 installatie heb.)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.
Ja, maar ze moeten geïmporteerd worden en het is noodzakelijk en duur en we moeten onze kas spekken en en en....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zeker die oplichters van de ANWB? Net als met een umweltplakette daar betaal je bij de ANWB ook 3 keer zoveel als in Duitsland.
Hmm, goed idee als we weer eens naar Duitsland gaan. Waar kun je die dingen allemaal krijgen (bij wat soort winkels, bedoel ik dan)?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt jah, mijn ouders hadden er 1 bij ANWB besteld, duurde 3 weken voor hij er was en kostte 15,- ofzo.. Ik ben, toen we toch even in Duitsland waren, gewoon naar een Dekra geweest, heb iets van 5,- betaald en had 5 minuten later de plakette. (en dan moesten ze nog extra uitzoeken ook, omdat ik een G3 installatie heb.)
Dekra geloof ik. (dus bij meeste TÜV-keurstations)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hmm, goed idee als we weer eens naar Duitsland gaan. Waar kun je die dingen allemaal krijgen (bij wat soort winkels, bedoel ik dan)?
Ik ken iemand die ze vermijdtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
De eerste keer is het wel even goed opletten maar als je de juiste rijstrook hebt dan kan het eigenlijk niet mis lijkt mequote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
Net als Belgen, Fransozen, Duitsers, Spanjaarden, Italianen, enz...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is de Nederlandse mentaliteit. Totaal geen rekening houden met een ander in het verkeer.
Heel herkenbaar. Meestal zit er een bejaarde achter het stuur.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Bel eens naar de gemeente, misschien zit er een idee achter of is er een reden om het zo te doen. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:23 schreef TheSalesman het volgende:
Dit soort fratsen van gemeentelijke wegbeheerders.
Perfect geasfalteerd tweerichtingsfietspad. Komt op een gegeven moment samen met autorijbaan waar gewoon een gedeeld (geasfalteerd) wegdek ontstaat. Hoe maak je die aansluiting? Juist, gewoon de asfalteermachine eroverheen zou je zeggen, het is zelfs gelijktijdig aangelegd. Maar nee:
[ afbeelding ]
En vanaf de andere kant gezien (vanaf het fietspad):
[ afbeelding ]
What were they thinking? De tegeltjes lopen op een gegeven moment zelfs half door in de fietssuggestiestrook, die dus half asfalt is en half betegeld. Misschien kunnen we op/afrit van autosnelwegen voortaan ook half beklinkerd aanleggen, als dat kennelijk zoveel makkelijker/goedkoper is dan asfalt.
Daarnaast zal geen enkele fietser gebruik maken van dat bochtje (bovenste foto) om naar de overkant te komen: iedereen zal gewoon schuin oversteken om snelheid te behouden en onnodig voorrang verlenen te voorkomen. Puur iemand die dat achter een tekenbord beslist zonder erover na te denken. Je kan beter zo'n stippellijn schuin over het wegdek trekken dat aangeeft dat er overstekende fietsers zijn. Goedkoper en effectiever.
E: Wat me nu pas opvalt: aan de streepjes is te zien dat het asfalt is weggeslepen (bovenste foto). Kennelijk hebben ze dus een stuk asfalt weggehaald om er die tegels neer te leggen, die er over een paar jaar ongetwijfeld schots en scheef bijliggen. Ik zucht nogmaals.
Het examen wel gehaald?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef Crowned het volgende:
Vandaag reden er (wederom) 2 prutsers achter elkaar op de turborotonde in Berkel-Enschot (naast het CBR-gebouw nota bene). Kiezen de verkeerde rijstrook, gaan vervolgens bijna stil staan om daarna het gas flink open te trekken om over de verhoging heen te denderen en daarbij het verkeer op de andere rijstrook af te snijden. Je schrikt je toch wel even een ongeluk als iemand over een verhoging ineens op je af kunt rijden (en dat op mijn examen).
Zijn er meer mensen die het opvalt dat veel mensen geen hout snappen van turborotondes? Zo moeilijk is het toch niet? Het staat zó duidelijk aangegeven!
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.quote:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:55 schreef Crowned het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.
Er zijn plekken waar het bijna niet mogelijk is om met 120 km/u in te voegen, maar die zijn zeldzaam (scherpe bocht omhoog, korte invoeger door een brug, dat soort dingen, of zoals bij ons met de N33, beidequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:55 schreef Crowned het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Mijn examinator (een best leuk vrouwtje overigens) zei dat ze me met een gerust hart de weg op durfde te sturen.
Nu het overigens toch over de snelweg (en invoegen) gaat: al dat volk dat geen vaart maakt op de oprit van de snelweg en de invoegstrook vind ik ook verschrikkelijk irritant. Die krengen zijn over het algemeen ontzettend lang en je hebt dan ook meer dan genoeg tijd om op te trekken tot minstens 110/120 km/pu. Waarom zou je in hemelsnaam met 70 in willen voegen? Dat is niet alleen vervelend voor de mensen die al op de snelweg rijden maar ook voor de mensen die achter je rijden op de invoegstrook en wél weten waar het gaspedaal zit (en fatsoenlijk willen invoegen).
Op de N33 mag je ook helemaal niet met 120 invoegen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:35 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Er zijn plekken waar het bijna niet mogelijk is om met 120 km/u in te voegen, maar die zijn zeldzaam (scherpe bocht omhoog, korte invoeger door een brug, dat soort dingen, of zoals bij ons met de N33, beide). Maar er zijn ook plekken waar het bijna onmogelijk is om niet met de max snelheid in te voegen... (invoeger die helling af gaat of zo'n lange invoeger dat je nog trager moet accelereren dan een vrachtwagen om niet de max snelheid te halen). Het valt me op dat een heleboel mensen pas beginnen met accelereren wanneer ze op de snelweg/autoweg zitten, alsof de invoegstrook geen onderdeel is van de snelweg/autoweg...
klopt, maar daar zijn gecombineerde in/uitvoegstroken waar het al knap moeilijk is de 100 te halen.. Met de taxibusjes waar ik in reed was het altijd invoegen met 50-60 km/h, terwijl ik "voluit" ging..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de N33 mag je ook helemaal niet met 120 invoegen.
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:04 schreef Descendent het volgende:
Het was vandaag weer es gooi m dr voor dag op de snelweg.
- Meneer in je rode aftandse 306 grafbak: Leer ff uit je hoofd: Bij twijfel altijd NEE!!! (vrijwel lege snelweg; hij achter vrachtwagen; ik kom met 140 aangekacheld; je ziet m bijna letterlijk twijfelen of ie die vrachtwagen nog voorbij kan en 3 seconden later besluit ie toch maar om met een gangetje van nog geen 100 -op een 130 weg- die vrachtwagen in te halen waardoor ondergetekende zn remblokken weer ff flink kon ontroesten....![]()
Och dat viel ook wel mee; t was niet dat er een bijna ongeluk gebeurde; of dat er nu strepen op t asfalt staan, maar ik moest wel ff redelijk snel van 140 naar 100.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...
Vaak genoeg meegemaakt. Je weet gewoon dat er bepaalde dingen gaan gebeuren. Factoren als merk en type auto, snelheden, wegsituatie en weersomstandigheden zorgen dat je een prima inschatting kunt maken. Noem het zesde zintuig, een niet uit te leggen voorgevoel, maar ik denk zelf dat het veelal ervaring is. Je leert jezelf rekening met dat soort zaken te houden. En als je van rijden een tweede natuur maakt, denk je ook minder na in het verkeer. Dan neemt een stukje onbewust handelen een gedeelte van je denkwerk over. Misschien dat dit soort dingen juist daarom lijken op Jomanda-achtige taferelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:04 schreef Descendent het volgende:
Het was vandaag weer es gooi m dr voor dag op de snelweg.
- Meneer in je rode aftandse 306 grafbak: Leer ff uit je hoofd: Bij twijfel altijd NEE!!! (vrijwel lege snelweg; hij achter vrachtwagen; ik kom met 140 aangekacheld; je ziet m bijna letterlijk twijfelen of ie die vrachtwagen nog voorbij kan en 3 seconden later besluit ie toch maar om met een gangetje van nog geen 100 -op een 130 weg- die vrachtwagen in te halen waardoor ondergetekende zn remblokken weer ff flink kon ontroesten....![]()
Het stomme is dat ik bij dergelijke achterlijke acties vaak zo'n 'fingerspitzengefuhl' heb als in: je ziet het gebeuren; op de één of andere manier wéet je gewoon dat een auto een maffe actie gaat uithalen... zonder dat daar zeg maar visuale aanleiding tot toe is; maar is gewoon een soort van 6e zintuig ofzo..
Hebben jullie dat ook?of doe ik nu een beetje Jomanda?
Gas loslaten: check. Alleen vond diegene dat blijkbaar niet zo'n punt, hij bleef er wel achter hangen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik laat dan mijn gas los en doe mistachterlicht aan. Langzamer rijden is altijd veiliger dan niets zien.
En misschien verdient de rode aftandse 306 het na een dergelijke actie ook om de gril van de achteropkomende auto even van dichtbij te zien.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:48 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Je ziet het al gebeuren, dus je houdt er eigenlijk al rekening mee, maar toch moet je flink in de remmen? Je bleef dus gewoon met 140 doorrijden in die situatie? Een goed chauffeur schat het risico in dat de rode aftandse 306 hem ervoor gaat gooien en anticipeert daar dus al op. Hoef je ook nooit vol in de remmen...
In ieder geval mn groot licht ff op te zien vlammen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:40 schreef H-D het volgende:
[..]
En misschien verdient de rode aftandse 306 het na een dergelijke actie ook om de gril van de achteropkomende auto even van dichtbij te zien.
mijn xenon kostte een geeltje maar staat perfect afgesteldquote:
Het is ook gewoon gevaarlijkquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren reden we op een kruising voor linksaf. 2 oudjes zagen ons nog net en lieten ons voor.![]()
Maar bij het afslaan zagen we dat de rechtervoorband van de auto compleet lek was, ze reden bijna op de velg. Dus wij naast ze stoppen en toeteren.![]()
Maar nee, die oudjes zwaaiden alleen maar naar ons en reden door. en terwijl we het raam open deden, kwam er toch een walm van verbrande koppeling naar binnen....
![]()
Echt, als je dat nog niet door hebt dan ben je niet rijbewijswaardig
Ik (of eigenlijk m'n liefhebbende echtgenoot) haalde laatst een busje in op de ring van Groningen. Ik zag dat zijn linkervoorband nogal behoorlijk leeg was (niet dat hij op de velg reed, maar hij was duidelijk veel te leeg!). En heb toen de bestuurder met handsignalen duidelijk gemaakt dat er iets met z'n band aan de hand was. Maar hij wist het alquote:Op maandag 13 augustus 2012 10:26 schreef penny-wise het volgende:
Gisteren reden we op een kruising voor linksaf. 2 oudjes zagen ons nog net en lieten ons voor.![]()
Maar bij het afslaan zagen we dat de rechtervoorband van de auto compleet lek was, ze reden bijna op de velg. Dus wij naast ze stoppen en toeteren.![]()
Maar nee, die oudjes zwaaiden alleen maar naar ons en reden door. en terwijl we het raam open deden, kwam er toch een walm van verbrande koppeling naar binnen....
![]()
Echt, als je dat nog niet door hebt dan ben je niet rijbewijswaardig
Vanmorgen ook meegemaakt. Van de A4 richting Tholen (N286), komt zo'n Seat Ibiza xenon-hok bumperkleven, inhalen waar het niet toegestaan is, en vervolgens met hoge snelheid er vandoor gaat. Ik schat zo'n 150km/h, en dat is niet overdreven. Op een provinciale weg.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:21 schreef Martijn93 het volgende:
Licht dat verkeerd is afgesteld en dus recht in je gezicht schijnt ook, of van dat neppe pauper xenon.
Sigh...petjes...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vanmorgen ook meegemaakt. Van de A4 richting Tholen (N286), komt zo'n Seat Ibiza xenon-hok bumperkleven, inhalen waar het niet toegestaan is, en vervolgens met hoge snelheid er vandoor gaat. Ik schat zo'n 150km/h, en dat is niet overdreven. Op een provinciale weg.
Later nog een keer ingehaald door z'n billenmaatje, ook een Ibiza, zelfde pauperxenon, zelfde snelheid, en hij moest bij Tholen eraf om vervolgens over de N656 richting Oud-Vossemeer te gaan.
Soms zou je willen dat ze vlak voor je een boom tegenkwamen, al is het vanwege het leermomentje. Maar nee, wat nou leermomentje, ze hebben vast heel veel ervaring met racen en kunnen alles prima inschatten en ontwijken.
En ja, ik was het in die beige/champagnekleurige Astra uit '97, die niet doorreed.
Het is altijd zo jammer dat de rest dat allemaal niet kan! Allemaal van die weg af, vooral die mensen die gewoon alleen maar de max willen rijden!quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
ze hebben vast heel veel ervaring met racen en kunnen alles prima inschatten en ontwijken.
Dat kan toch wel? Als je toch stilstaat in die file.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmorgen weer een dieptepunt meegemaakt: een vrouw voor me in een Volvo zat achter het stuur op de snelweg met twee handen iets als een Danoontje te eten. In de ene hand dat potje, in de andere een lepel....Echt, die mensen gun ik een enkeltje greppel.
De normale kruissnelheid lag daar toch echt gewoon rond de 120km/h...quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat kan toch wel? Als je toch stilstaat in die file.
oh, er stonden geen files vandaag....
Ja, maar als je normaal gesproken in de file staat (en je dus alle tijd hebt om zo'n ding leeg te lepelen) moet dat toch ook kunnen als het vakantie is en er geen files zijn? Anders zou je iets vroeger moeten opstaan om dat ding thuis te eten en dat kan natuurlijk niet!quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
De normale kruissnelheid lag daar toch echt gewoon rond de 120km/h...
Dat was overigens ook op een punt waar nog nooit één file heeft gestaanquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:04 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar als je normaal gesproken in de file staat (en je dus alle tijd hebt om zo'n ding leeg te lepelen) moet dat toch ook kunnen als het vakantie is en er geen files zijn? Anders zou je iets vroeger moeten opstaan om dat ding thuis te eten en dat kan natuurlijk niet!
Ik volg dat ook niet, dat je een boterham eet, nou prima, je kunt goed je stuur en een boterham tegelijk vasthouden met één hand, maar dingen gaan eten waar je twee handen voor nodig hebt...quote:Ik heb het nooit begrepen dat mensen in de auto ontbijten... Als ik iets eet in de auto (vaak tijdens de langere trips) dan is het iets wat ik in 1 hand kan houden en dan nog het liefst ook nog het stuur indien noodzakelijk.
Tja, dan weet ik het ook niet meer!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat was overigens ook op een punt waar nog nooit één file heeft gestaan
zeer handig op de A2, knietje tegen het stuur, voet in de 100km/h houding en lekker rustig met beide handen nu.nl doornemenquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
En dan gebeurt er ineens iets en schiet dat stuur van die knie af... Dat jij zelf dat risico wilt nemen, prima, maar betrek daar geen andere weggebruikers bij.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
Wat achterhaalt... Daar is cruise control voor!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:40 schreef MrKikker het volgende:
[..]
zeer handig op de A2, knietje tegen het stuur, voet in de 100km/h houding en lekker rustig met beide handen nu.nl doornemen
helaas, ik bezit die luxe nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 14:43 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat achterhaald... Daar is cruise control voor!
definiëer iets!quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En dan gebeurt er ineens iets en schiet dat stuur van die knie af... Dat jij zelf dat risico wilt nemen, prima, maar betrek daar geen andere weggebruikers bij.
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.quote:
De A58 is bijna een eigen topic waard, wat een grafweg is dat. Dat links uitvoegen voor de richting 's Hertogenbosch is ook iedere dag weer een feest (of is dat stuk officieel al A65?), er zijn te veel mensen die dat niet begrijpen en dan vanaf het verdrijvingsvlak de weg opgescheurd komen omdat ineens tot ze doordringt dat het bord niet liegt en ze écht links uit moeten voegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.
kom ik niet tegen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probeer het maar eens op de a58 tussen Eindhoven en Tilburg. Daar zitten redelijk wat putten en sleuven in de weg waar je stuur van om kan slaan als je hem niet goed vast houdt.
"Ja, maar meneer de rechter, ik kon er echt niks aan doen. Ik kom normaal gesproken nooit putten of sleuven tegen op de weg"quote:
Mensen die denken dat er nooit hobbels o.i.d. in de weg zitten.quote:Op maandag 13 augustus 2012 14:22 schreef rival het volgende:
mensen die niet met hun knie kunnen sturen
mensen die geen controle hebbenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 00:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mensen die denken dat er nooit hobbels o.i.d. in de weg zitten.
Als ik je avatar zie, concludeer ik dat je circuitervaring hebt. Dan zou je eigenlijk beter moeten weten... En nee, dat maakt je niet automatisch de beste bestuurder op de weg. Juist een goede coureur wordt nooit overmoedig, ook niet op de weg.quote:
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Er was weereens een ongeluk gebeurd op de A15 Rotterdam - Gorinchem en er stond 12km file. Waar me ik dan aan irriteer is het hoge tokkiegehalte op de weg:
- figuren die kilometers over de vluchtstrook rijden
- kneuzen die constant van baan wisselen
- figuren die uitvoegen en verderop weer invoegen
- honderden meters voor de uitvoegstrook al via de vluchtstrook 'uitvoegen'
ik hoop van harte dat je er eens een boete voor krijgtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:46 schreef Djurres het volgende:
[..]
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.
Dus de ene fout los je op door zelf ook een fout te maken? Jij bent er zeker dan ook zo een die z'n auto half op de linkerbaan zet als die linkerbaan 500m verderop ophoudt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 12:46 schreef Djurres het volgende:
[..]
Is maar een oplossing voor, rechts gaan rijden, en dan ook nog is voor de helft op de vluchtstrook.
Werkt perfect, en als ze achterop willen rijden, no problem, heb toch hardstalen bumpers achter <3
Nee. Ik rijd meestal toch rechts omdat ik niet harder kan als 110.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dus de ene fout los je op door zelf ook een fout te maken? Jij bent er zeker dan ook zo een die z'n auto half op de linkerbaan zet als die linkerbaan 500m verderop ophoudt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |