Dat is wel heel slecht van die chauffeur.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
gewoon omdat hij zat te bellen, zich zat te scheren, tanden poetsen, aankleden, broodjes bakken en koffie drinken..?quote:
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is wel heel slecht van die chauffeur.
WorDquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:31 schreef Magic-IRC het volgende:
Ik reed achter een vrachtwagen en deze op dat moment inhalen leek mij niet zo netjes aangezien er op de linkerbaan op dat moment diverse auto's ons aan het inhalen waren.
Ik ben niet het type om mijn auto naar links te gooien als ik wordt ingehaald.
Daar komt bij dat mijn afslag naderde.
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want jij maakt natuurlijk nooit een foutje
Ooh, vandaarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Jawel, maar ik kwak hem niet in de achteruit om vervolgens gelijk te gaan rijden.
Aiiiquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:53 schreef Turbomuis het volgende:
De laatste van het vorige topic:
Laatst weer een leuk wtf-momentje.
Vlak bij waar ik woon is een wat onhandige straat. Mensen die het niet kennen rijden bijna standaard fout, namelijk via de busbaan. Staat blijkbaar niet duidelijk aangegeven ofzo.
De situatie was als volgt:
[ afbeelding ]
Ik sta achter een vrachtwagen met zo'n auto-oplegger bij het verkeerslicht. Lichtje wordt groen, vrachtwagen trekt op. Ik ook. Meneer draait de busbaan op (op het plaatje: de rode lijn, stippellijn is de baan die zou moeten). Hij zag vrij snel dat dat niet de bedoeling was. Dus gaat vol in de rem. Ik dus ook. Vervolgens gaat ' ie achteruit. Zonder achteruitrijlichtje, die had waarschijnlijk de vorige botsing niet overleeft. Ik hang op m'n toeter. Vrachtwagenchauffeur ziet me ' verrek, er zit iets achter me!' , draait een beetje onhandig en butst over de vluchtheuvel alsnog de goede baan op.
Pfff...
Precies, lekker belangrijkquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekeringquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Aiii
Een koerier op mijn werk is zo ongeveer zijn auto kwijtgeraakt. Vrachtwagen voor hem bij het stoplicht kwam er achter dat ie toch een andere kant op wilde. Hop, zo in zijn achteruit. Tegen de tijd dat de vrachtwagenchauffeur het wanhopige getoeter achter hem hoorde was de motorkap al helemaal naar zijn grootje en de bestelbus total loss. Ach ja, het is maar iemands broodwinning
Tsja hij reed achteropquote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:55 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er dan zoiets als verzekering.
Daarom, een dashcam.....quote:
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Merk en type auto boeit echt niet voor het niet op de spitsstrook rijden.
Oftewel vrouwen en bejaardenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mwah, zijn toch vaak dezelfde soorten auto's waarvan de bestuurder/ster het niet snapt..
Over het algemeen zijn dat de Aygo achtigen, Micra's, Alto's en kleine Hyundai's en Kia's..
Zijn eigenlijk ook de auto's die ik op de snelweg het meest in de gaten hou, omdat ze het, zoals al eerder vermeld, dus niet altijd helemaal snappen..
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Veel van de mensen die hun auto niet zelf gekocht hebben doen dat ook.
Die voelen zich te verheven voor de spitsstrook...
Dat dus.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Oftewel vrouwen en bejaarden
Ford ka's mag je altijd van de weg rammenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Excuses aan de inzittenden van de Ford Ka die ik vandaag bij het uitvoegen over het hoofd zag en die vol in de remmen moest om niet tussen mij en de vangrails gesandwiched te worden. Het ging gelukkig allemaal net goed maar ik kan me voorstellen dat de bestuurder geschrokken is.![]()
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ford ka's mag je altijd van de weg rammen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:09 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
Waarom zou je je met de auto van je ouders ineens verheven moeten voelen?
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
Je krijgt me niet snel boos in het verkeer en heb alles al een keer of 101 meegemaakt, maar dat invoegen.. dat blijft irritant. Van de week een Ford Sierra uit 1985 met een kerel erin die zijn haar al net zo lang niet geknipt had.. en jawel hoor, 54km/h en meteen naar links de weg op. Vracht auto's seinen en uitwijken, verkeersopstopping en meneer zit gewoon voor zich uit te turen achter het stuur.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik voel wel wat voor het installeren van een raket, dat je op de grote rode knop ramt om die aygo voor je naar de autohel te blazen.
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Dat invoegen is inderdaad bruut irritant, gewoon gassen en even niet aan de natuur denken.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Leaseauto's zijn ook niet zelf gekocht hoor.
Enkel als hij een zzp'r is met rechtspersoonlijkheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]![]()
had ik dan echt [/sarcasme] moeten toevoegen...
Overigens is wat jij zegt ook niet helemaal waar, een ZZP'er kan zijn zelf gekochte auto van zichzelf leasen
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb helaas altijd het idee dat het een combinatie van onkunde en angst is ...
Dat maakt volgens mij niks uit, gewoon lekker optrekken (schakelen rond 2500/3000 toeren) en dan bij 125 de Cruise Control erop.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat slechter is, eeuwig doen over je kruissnelheid behalen of even klein dotje gas en dan meteen de cruise control benutten. Volgens mij kun je best ecologisch doen en normaal invoegen tegelijk.
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXYquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Prima natuurlijk, dat nieuwe rijden. Prima ook dat mensen kleinere zuinigere auto's kopen. Ook prima dat ze daarmee achter vrachtwagens blijven hangen om onmogelijk zuinig te rijden.
Alleen, als je dan dat bordje 'snelweg vanaf hier' op de oprit gepasseerd ben, geef dan even gas zodat je bij de blokte streep uitkomt met een snelheid van minstens 90km/h. Ik wordt er zo schijtziek van om met 50 in te voegen omdat een koekwaus gewoon de hele oprit gebruikt om van 0 tot 50 op te trekken. En dan bij de eerste onderbreking van het verdrijvingsvlak meteen de snelweg op om daar de komende 20 km verder te 'accelereren' tot de 90. Dat is toch wel irritatie nr1 momenteel, het lijkt ook wel steeds erger te worden. Gebeurt elke week wel een paar keer en dan letterlijk met 50-60-70 invoegen.
He ! Die ken ik heel goed !quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef mjh487 het volgende:
[..]
Dat heb ik, zonder uitzonderingen, altijd bij deze oprit: http://bit.ly/NPWPXY
Lekker allemaal op de linkerbaan 50 rijden.... Ga er regelmatig rechts langs
Ik heb zo vaak dat ik bij het stoplicht vooraan sta, bij groen die oprit oprij, en in de laatste 50 meter van de oprit voor de snelweg rijdt er dan een pedaalemmer die daar nog rijdt van het vorige groene stoplichtquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
He ! Die ken ik heel goed !
Daar kan je makkelijk met 120 door
Al ga ik meestal de A1 op richting diemen, maar die flitser na dat viaduct is echt een tiefusding![]()
Goed verwoord!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |