Iedereen in een gelijkwaardige auto, een Opel Olympia bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier zat ik ook aan te denken maar dat past niet bij het Olympische idee volgens mij.
Dat geldt voor wel meer sporten die er nu wel bij zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier zat ik ook aan te denken maar dat past niet bij het Olympische idee volgens mij.
Bestaat er dan ook zoiets als relatief rugbyquote:
Dan liever iets nieuws in een vertrouwde context. Geef het als werktitel 'De Scheve Schaats'quote:En inline skating.
Volgens mij zijn er nu geen gemotoriseerde sporten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:09 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat geldt voor wel meer sporten die er nu wel bij zijn.
Schieten is juist per definitie een Olympische sport.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:09 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind:
-alle schietdisciplines geen Olympische sporten
Racen is juist per definitie geen Olympische sport.quote:-auto- en motorsport...zou toch enorm tof zijn? een F1-event, 125, 250 en 500cc?
Goeie argumentatie ook!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Schieten is juist per definitie een Olympische sport.
[..]
Racen is juist per definitie geen Olympische sport.
Die hebben allebei hun eigen platform waar het wel mag blijven.quote:
Hoog- en verspringen vanuit stand (zonder aanloop dus).quote:Daarbij moesten de atleten onder meer over een paal klimmen, onder een rij omgekeerde boten door zwemmen en, op de terugweg, over die botenrij heen klauteren.
Zie niet in waarom dat bij schieten anders is. Die pijlen gooien ze toch ook niet met de hand richting het bord?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kun je die daar zelf niet bij verzinnen?
Iets met motors en zelf doen?
"En in de ultra-linkse hoek, YI-LONG!"quote:Op donderdag 2 augustus 2012 02:10 schreef Yi-Long het volgende:
Bankier-boksen.
Bankiers die zich schuldig hebben gemaakt aan zelfverrijking, fraude, etc etc, worden gedwongen om met elkaar te vechten, bare-knuckles, en de bankier die aan het eind van het toernooi wint moet de ziekenhuis- en/of begraafkosten van alle verliezers betalen....
Het publiek participeert trouwens door eieren, tomaten, en stenen te gooien naar de deelnemers, tijdens de wedstrijden.
Goeie argumentatie ookquote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Schieten is juist per definitie een Olympische sport.
[..]
Racen is juist per definitie geen Olympische sport.
Waar denk jij dat het bij die sport op aan komt? Denk je nou echt dat het een kwestie is van 'alleen maar goed kunnen mikken'?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zie niet in waarom dat bij schieten anders is.
Nou je het zegt... ik stuur voortaan mijn auto wel de 10 meter baan op, dan weet ik in elk geval zeker dat ik de 10 raak! (en de rest ook)quote:Die pijlen gooien ze toch ook niet met de hand richting het bord?
Schieten: je stuurt met je hand een geweer aan
Auto: je stuurt met je hand een auto aan
geen verschil!
alsof autoracen niet technisch isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:22 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Waar denk jij dat het bij die sport op aan komt? Denk je nou echt dat het een kwestie is van 'alleen maar goed kunnen mikken'?
[..]
Nou je het zegt... ik stuur voortaan mijn auto wel de 10 meter baan op, dan weet ik in elk geval zeker dat ik de 10 raak! (en de rest ook)
Waar gaat jouw argumentatie nou over? Olympische sporten gaan om de prestatie van de mens. Bij autoracen gaat het daar niet over. (Daarom heb ik ook weinig tot niets met de paardensporten).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
alsof autoracen niet technisch is
Heb je alleen maar een gouden medaille uit te delen, en een zilveren en bronzen urn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:24 schreef beantherio het volgende:
Hunting man for sports
Maar dat zal ook wel weer tegen de olympische gedachte zijn.
Ik ben het er mee eens dat schieten een prima Olympische sport is, en autosport niet, maar wat je hier zegt over autosport is onzinquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:26 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Waar gaat jouw argumentatie nou over? Olympische sporten gaan om de prestatie van de mens. Bij autoracen gaat het daar niet over. (Daarom heb ik ook weinig tot niets met de paardensporten).
Schieten is wel degelijk een mensensport; je moet hard trainen en veel bewegen om goed stil te kunnen staan. (Want schieten = stilstaan en ademhalen).
Zo'n soort Race of Champions zou inderdaad erg gaaf zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Autoracen, gewoon hetzelfde als het concept als The Race of Champions. Gewoon allemaal dezelfde wagen en desnoods nog verschillende races met andere wagens. Autosport wordt fysiek gewoon zwaar onderschat, is niet zomaar even een autootje besturen.
Of gewoon karten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Autoracen, gewoon hetzelfde als het concept als The Race of Champions. Gewoon allemaal dezelfde wagen en desnoods nog verschillende races met andere wagens. Autosport wordt fysiek gewoon zwaar onderschat, is niet zomaar even een autootje besturen.
kijk hier hou ik nou van!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:13 schreef sorcees het volgende:
Base jumpen, Bunjee jumpen, ultramarathon, zeepkistenrace, hotdog eten, zweefvliegen, houhakken, doedelzakspelen, zwaardvechten, en hoe heet dat ook al weer, iets met lansen en paarden uit de middeleeuwen.
Of een 24 uurs race op de fiets.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:12 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
kijk hier hou ik nou van!
Maar wat dachten we van een nieuwe jurysport zoals Stand-up comedy (dan valt er nog eens iets te lachen).
Hinkelen lijkt me wel aardig om te zien, misschien langeafstandsduiken?
Doe dan maar iets als transalp, als ze dat nou eens mooi in beeld zouden kunnen brengen, fantastisch!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:14 schreef sorcees het volgende:
[..]
Of een 24 uurs race op de fiets.
Transalp, solo, non-stop als survival, ja dat lijkt me wel wat, een ploeterende kei-kapotte sportheld omringd met helicopters en cameracrossmotoren!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:16 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Doe dan maar iets als transalp, als ze dat nou eens mooi in beeld zouden kunnen brengen, fantastisch!
Fietsen op omafietsen met iemand achterop, en dan in de vorm van een klimtijdrit. Mooie televisie gegarandeerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:18 schreef sorcees het volgende:
[..]
Transalp, solo, non-stop als survival, ja dat lijkt me wel wat, een ploeterende kei-kapotte sportheld omringd met helicopters en cameracrossmotoren!
Estafettespringen, met stokje overgeven natuurlijk.quote:
Zou ik het liefste zien uiteraard maar (het huidige) pankration is voor het algemene publiek wat toegankelijker.quote:
MMA lijkt me te bloederig voor het IOC.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:57 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Zou ik het liefste zien uiteraard maar (het huidige) pankration is voor het algemene publiek wat toegankelijker.
Alleen leuk voor de Belgen en een verdwaalde Tsjech.quote:
En garandeerd goud voor Vos.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:39 schreef Beach het volgende:
[..]
Alleen leuk voor de Belgen en een verdwaalde Tsjech.
En het duurpoepen? Waarbij je blijft eten en tegelijkertijd moet blijven poepen in een doorlopende stroom.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:27 schreef jekomterwelhinter het volgende:
De poepsport (je gaat zitten en alles valt van je af)
Met pentlapoep bestaande uit:
Hindernispoepen (jeukpoeder op de bril, een lekkende stortbak)
Doelpoepen (een object raken met de poep)
Krachtpoepen (gaat het echt om de hoeveelheid)
En natuurlijk het figuurpoepen. (in tweeën natuurlijk vrije figuren en verplichte figuren)
Super Smash en Soul Calibur moeten ook meedoenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gamen zou wel een leuke ''sport'' zijn. de playstation 3 word dan gebruikt
Bestaat dan uit drie onderdelen:
een sportspel (FIFA 12, PES12 of pro cycling)
een schietspel(call of duty)
en een racespel (F1 2012 ofzo)
Ja vreemd dat de grootste sport ter wereld er bij zit, snap er ook niks van.quote:Cricket (gigantisch in niet-westerse landen dus echt te vreemd dat Hocket en Voetbal er wel bij zitten maar Cricket niet)
Zoals je zegt is er ook paardrijden, zolang dat er is zie ik geen reden waarom autoracen niet zou kunnen. Dat gaat zelfs meer om de prestatie van de mens dan paardensport gezien je alle auto's gelijk kan afstellen en dat bij paardensport niet mogelijk is (ja of je moet iedereen op hetzelfde paard laten rijden maar dan valt het beest na een dag springen dood neer).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:26 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Waar gaat jouw argumentatie nou over? Olympische sporten gaan om de prestatie van de mens. Bij autoracen gaat het daar niet over. (Daarom heb ik ook weinig tot niets met de paardensporten).
Schieten is wel degelijk een mensensport; je moet hard trainen en veel bewegen om goed stil te kunnen staan. (Want schieten = stilstaan en ademhalen).
Wel als de twee na grootste sport ter wereld er niet bij zitquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:20 schreef Thas het volgende:
Honkbal en Softbal gewoon weer terug.
[..]
Ja vreemd dat de grootste sport ter wereld er bij zit, snap er ook niks van.
Dan kun je in ieder geval al niet in F1 auto's gaan rijden. Daarbij is het juist zo dat iedere coureur zijn eigen afstelling wilt op basis van zijn rijstijl.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:24 schreef Thas het volgende:
[..]
Zoals je zegt is er ook paardrijden, zolang dat er is zie ik geen reden waarom autoracen niet zou kunnen. Dat gaat zelfs meer om de prestatie van de mens dan paardensport gezien je alle auto's gelijk kan afstellen en dat bij paardensport niet mogelijk is (ja of je moet iedereen op hetzelfde paard laten rijden maar dan valt het beest na een dag springen dood neer).
Zie de relevantie hiervan niet helemaal in om eerlijk te zijn. Nee, ze kunnen dan niet in F1 auto's rijden, maar waarom zou dat moeten? Er zijn genoeg racewaardige auto's om uit te kiezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:36 schreef merino het volgende:
[..]
Dan kun je in ieder geval al niet in F1 auto's gaan rijden. Daarbij is het juist zo dat iedere coureur zijn eigen afstelling wilt op basis van zijn rijstijl.
F1-chauffeurs moeten ook trainen, goede conditie hebben, hard trainen. Uiteindelijk is het de auto die het doet, net als dat de schieters een geweer aansturen...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:26 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
SchUTters. En er is, procentueel gezien, veel meer lichamelijke inspanning voor nodig om een geweer 'aan te sturen' dan een auto. Sterker nog, zonder perfecte lichamelijke controle lever je gemiddeld achten en negens af, niet tienen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 22:19 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
F1-chauffeurs moeten ook trainen, goede conditie hebben, hard trainen. Uiteindelijk is het de auto die het doet, net als dat de schieters een geweer aansturen...
Er is een kans dat deze in 2020 erbij komen, staan op de shortlist.quote:
Was taekwando dat al dit jaar?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:45 schreef Remcotwente het volgende:
Rugby zal in Rio een olympische sport worden
http://rio2016.com/en/the-games/olympic/sports
Taekwando is dit jaar ook een olympische sport inderdaad. ( Doet ook een nederlander aan mee)quote:
Serieus waneer begint dat dan? want vind het wel leuk om te zienquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:47 schreef Remcotwente het volgende:
[..]
Taekwando is dit jaar ook een olympische sport inderdaad. ( Doet ook een nederlander aan mee)
Golf wordt trouwens ook een olympische sport in 2016!
De 8e begint het. Golf vind ik zelf ook niks. Rugby hoort er gewoon bijquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:49 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Serieus waneer begint dat dan? want vind het wel leuk om te zienGolf vind ik dan weer niks, rugby dan weer wel .
Dan hoort hoog-pissen er natuurlijk ook bij!!quote:
Gamen moeten ze zo ver mogelijk weghouden van ieder sportevenement.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gamen zou wel een leuke ''sport'' zijn. de playstation 3 word dan gebruikt
Bestaat dan uit drie onderdelen:
een sportspel (FIFA 12, PES12 of pro cycling)
een schietspel(call of duty)
en een racespel (F1 2012 ofzo)
quote:
Al sinds 2000quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:47 schreef Remcotwente het volgende:
[..]
Taekwando is dit jaar ook een olympische sport inderdaad. ( Doet ook een nederlander aan mee)
Golf wordt trouwens ook een olympische sport in 2016!
Honkbal moet inderdaad terug!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 04:35 schreef qwerty-nl het volgende:
Jullie zullen misschien wel dit "![]()
" als reactie hebben. Schrik niet!
Schaken
Honkbal
Karate
Bestaat er een kortere variant van cricket want de versie met wedstrijden van acht uur lijkt me niet echt ideaal voor de Olympische Spelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:20 schreef Thas het volgende:
Ja vreemd dat de grootste sport ter wereld er bij zit, snap er ook niks van.
Die versie van Tennis wordt ook gespeeld op de OS andersquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:29 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Bestaat er een kortere variant van cricket want de versie met wedstrijden van acht uur lijkt me niet echt ideaal voor de Olympische Spelen.
Allemaal verschrikkelijke sportenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 04:35 schreef qwerty-nl het volgende:
Schaken
Honkbal
Karate
twenty20quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:29 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Bestaat er een kortere variant van cricket want de versie met wedstrijden van acht uur lijkt me niet echt ideaal voor de Olympische Spelen.
Voor vrouwen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 05:03 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dan hoort hoog-pissen er natuurlijk ook bij!!
Nee, voor vrouwen lijkt me hink-stap-plas meer geschikt!!quote:
Technisch enorm gecompliceerd, vooral een timing probleem tijdens de laatste zweeffase, zonder lekken of spetteren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:08 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nee, voor vrouwen lijkt me hink-stap-plas meer geschikt!!
Het zal inderdaad jarenlange training en toewijding vergen van de atleten. Lekken of spetteren betekent veel strafpunten. Staat tegenover dat de winnaar nooit vergeten zal worden. Wie deze kunst verstaat krijgt terecht eeuwige roem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 08:11 schreef sorcees het volgende:
[..]
Technisch enorm gecompliceerd, vooral een timing probleem tijdens de laatste zweeffase, zonder lekken of spetteren.
Honkbal en karate vind ik best tof. Schaken ook, maar dat past niet echt op een OSquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 04:35 schreef qwerty-nl het volgende:
Schaken
Honkbal
Karate
Alhoewel ik schaken echt een mooie sport vind, echt spannende live-uitzendingen krijg je niet, of je moet er snelschaken van maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Honkbal en karate vind ik best tof. Schaken ook, maar dat past niet echt op een OS
De vraag is of er überhaupt in Formule-serie wagens gereden zou moeten worden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:37 schreef Thas het volgende:
[..]
Zie de relevantie hiervan niet helemaal in om eerlijk te zijn. Nee, ze kunnen dan niet in F1 auto's rijden, maar waarom zou dat moeten? Er zijn genoeg racewaardige auto's om uit te kiezen.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:55 schreef IPA het volgende:
Blokjesvoetbal (in sommige plaatsen ook wel bekend als paaltjesvoetbal), eventueel kan ook de flessenvoetbal variant. Lijkt me serieus meesterlijk. Een Duitser door de benen passeren en dan genadeloos hard z'n blokje weg rossen.
Kunstschaatsen en triathlon zijn al Olympisch.quote:Op zondag 5 augustus 2012 02:56 schreef Mishu het volgende:
Golfsurfen, triathlon en kanopolo. Kunstschaatsen. American wrestling.
Je vind karate tof.. Hoe ben je ermee in aanraking gekomen dan? Wedstrijden worden nooit uitgezonden en docu's zijn zeer schaars en op één hand te tellen. Verder komt het nooit aan bod in de media. En je gaat me niet vertellen dat je het "tof" vind omdat je een keer Karate Kid (al dan niet de originele) hebt gezien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Honkbal en karate vind ik best tof. Schaken ook, maar dat past niet echt op een OS
Alleen uit films inderdaadquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:54 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je vind karate tof.. Hoe ben je ermee in aanraking gekomen dan? Wedstrijden worden nooit uitgezonden en docu's zijn zeer schaars en op één hand te tellen. Verder komt het nooit aan bod in de media. En je gaat me niet vertellen dat je het "tof" vind omdat je een keer Karate Kid (al dan niet de originele) hebt gezien.
Mag ik vragen wat voor films? Als die een realistisch beeld schetsen wil ik ze ook wel eens keer zien.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Alleen uit films inderdaadNiet Karate Kid overigens, Japanse films
En ik noemde eerder ook hinderniszwemmen, lijkt me ook tof, al heb ik dat nooit gezien, behalve een ministukje laatst.
Titels heb ik zo niet bij de hand, ik downloade af en toe een Japanse Aktiefilm en daar kwam het wel in voor. Ik denk niet dat het realistisch wasquote:Op zondag 5 augustus 2012 15:56 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat voor films? Als die een realistisch beeld schetsen wil ik ze ook wel eens keer zien.
Niet flauw bedoeld maar dan kun je niet echt zeggen dat je het "tof" vind imho.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Titels heb ik zo niet bij de hand, ik downloade af en toe een Japanse aktiefilm en daar kwam het wel in voor. Ik denk niet dat het realistisch wasdaar zijn het speelfilms voor.
Linkje toegevoegd. Dat soort films. Vechtsporten vind ik mooi om te kijken, ik kijk ook vaak naar boksen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:00 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Niet flauw bedoeld maar dan kun je niet echt zeggen dat je het "tof" vind imho.
Een mod die een linkje met torrents plaatst.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:03 schreef Karina het volgende:
[..]
Linkje toegevoegd. Dat soort films. Vechtsporten vind ik mooi om te kijken, ik kijk ook vaak naar boksen.
En maakt niet uitVan de sport weet ik ook niet zoveel, heb je helemaal gelijk in.
Zijn reviews van filmsquote:Op zondag 5 augustus 2012 16:06 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Een mod die een linkje met torrents plaats.
En boksen is idd ook erg mooi. Daar kun je als leek prima van meegenieten.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:04 schreef StateOfMind het volgende:
De 100m horden voor rolstoelers lijkt mij een leuke sport om te kijken
Jawel toch? Staan eronder.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Zijn reviews van filmsEn die torrents kun je niet eens gebruiken.
Ik word dan doorverwezen naar een forum en als ik me dan registreer zou het wel kunnen.quote:
Uh nee. Maar we gaan erg off topic nu. Het ging om de reviews in ieder geval.quote:Op zondag 5 augustus 2012 16:11 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik word dan doorverwezen naar een forum en als ik me dan registreer zou het wel kunnen.
Uh jawel hoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |