Mijn duimen gaan weer turbostandquote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:02 schreef Limone het volgende:
Een palindroom-topic! Dat levert vast veel streepjes op!![]()
Gedaan! Inderdaad al een tijdje, hopelijk snel meer succes!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:49 schreef _wolk82_ het volgende:
Bij mag in de OP mijn startdatum er bij 12-2011, helaas dus alweer een tijdje bezig.
Mijn startdatum mag op 08-2011...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Moeten er nog meer dingen aangepast worden? Lot en Bellelena uit het rijtje?
Gedaan! We staan met 3 op een rij die ongeveer even lang bezig zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:06 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Mijn startdatum mag op 08-2011...
de "pest" is natuurlijk dat je er al eentje hebt rondlopen..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:28 schreef Lijnloos het volgende:
Mijn startdatum mag ook wel: (02-2011)
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:33 schreef Lijnloos het volgende:
Nee, Minke is uit zichzelf gekomen, wel wwat lange wachttijd, ook toen... maar nooit medische molen in gegaan.. En dat is misschien inderdaad ook wel het frustrerende. Dat je weet dat je het kan (je hebt het immers al eens gedaan op eigen kracht), weet hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om een kindje te krijgen... Ik wil er zo graag nog een, juist omdat ik weet hoe leuk het kan zijn.
Ook gedaan. Je bent inderdaad al lang bezig.. Verstandig de huisarts te bellen, ik kan me voorstellen dat je nu onderhand gewoon wil weten waarom het niet lukt. Succes!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:28 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
Ja hoor, haal me maar uit het rijtjequote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Moeten er nog meer dingen aangepast worden? Lot en Bellelena uit het rijtje?
Groot gelijk dat je naar de HA gaat, je wacht echt al lang! En dat het bij de eerste wel gelukt is, wil niet zeggen dat er nu niks veranderd kan zijn in je situatie. En het feit dat het toen ook langer duurde, lijkt mij genoeg reden om even verder te kijken. Succesquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:28 schreef Lijnloos het volgende:
Oh wat fijn dat het geregeld isquote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:09 schreef Kekaa het volgende:
Mn werk heeft teruggebeld... dienst is geruild en het is niet erg als ik er iets later ben, want ze gaat ervan uit dat ik toch wel meteen eraan kom als het kan. Fijn!
Het is zooo moeilijk om niet te zeggen waar het over gaat.
@Lijnloos: Succes! Goed dat je die stap neemt!
Toen wij begonnen met klussen, heb ik dat gewoon tegen iedereen gezegd, maar er meteen bij gezegd dat ik het zelf wel zou melden als het raak was. Dus dat ik niet iedere keer de vraag hoefde of het al raak was (daar had ik namelijk ook geen zin in).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:19 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb geen zin in elke week de vraag "En? Ben je al..." Ik ben al ongeduldig genoeg van mezelf![]()
Er zijn wel collega's/vrienden die weten dat we er graag een tweede bij zouden willen. En zij weten ook wel dat ze het wel horen als het raak is, maar toch... Als je bij een borrel geen biertje pakt omdat je er gewoon even geen zin in hebt, komen de vragende blikken al...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Toen wij begonnen met klussen, heb ik dat gewoon tegen iedereen gezegd, maar er meteen bij gezegd dat ik het zelf wel zou melden als het raak was. Dus dat ik niet iedere keer de vraag hoefde of het al raak was (daar had ik namelijk ook geen zin in).
Overigens heb ik op het werk maar aan een handvol collega's-die-ik-als-vrienden-beschouw verteld dat we bezig waren. Maar familie/vrienden/'goede' collega's wisten het dus wel. Moet zeggen dat eigenlijk iedereen zich er wel aan gehouden heeft
Oh echt? Dat is wel irritant ja. Scheelt bij mij waarschijnlijk dat ik sowieso vrijwel nooit drink, dus dat valt niet op verder... Volgens mij zou ik dat nog irritanter vinden dan gewoon vragen!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Er zijn wel collega's/vrienden die weten dat we er graag een tweede bij zouden willen. En zij weten ook wel dat ze het wel horen als het raak is, maar toch... Als je bij een borrel geen biertje pakt omdat je er gewoon even geen zin in hebt, komen de vragende blikken al...
Hoe is het met jou nu Coco?
Als je er geen behoefte aan hebt ook gewoon niet doen. Gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt. Met zussen kan ik me goed voorstellen dat die er wel naar vragen overigens (ben zelf enig kind), dat is toch weer een andere band.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:12 schreef Lijnloos het volgende:
Wij hebben het een paar hele goeie vrienden wel verteld, maar ouders weten nog van niks. Mijn moeder loopt wel regelmatig te vissen, zo van " Jullie wilden tch graag nog meer kinderen???" Mijn antwoord is dan standaard, "ja klopt, we zijn druk aan het oefenen"...
Vorige week nog gezellig allen zussen en aanhang/kindjes bij mijn mams en man op bezoek, toen van elk onderling wel de vraag gehad hoe het er bij ons voor stond (1 zus is nu zwanger van de 2e, via IVF en andere wil voorlopig geen kinderne meer na 2x helse zwangerschap en 1 gezond kindje). Toen wel eerlijk gezegd dat we er wel mee bezig zijn, maar tot nu toe nog niks is geworden. Verder niet op doorgegaan. Ik denk voorlopig ook niet dat ik iemand zal inlichten (behalve misschien die vrienden) dat we een stapje verder gaan omdat het nog niet lukt. Totaal geen behoefte aan nog.
Nou ja, stiefzussen... officieel ben ik ook enig kind, maar mijn ouders zijn gescheiden en daarna allebei hertrouwd met partners die ook al kinderen hadden. Dus nu heb ik een klein broertje (10 jaar jonger) en 2 grote zussen (3 en 6 jaar ouder)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als je er geen behoefte aan hebt ook gewoon niet doen. Gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt. Met zussen kan ik me goed voorstellen dat die er wel naar vragen overigens (ben zelf enig kind), dat is toch weer een andere band.
Ja, om dan ontwijkend te antwoorden lijkt me ook heel raar dan. Wel fijn dat je zo'n goede band hebt met je broertje & zussen (althans, zo komt het over)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:26 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou ja, stiefzussen... officieel ben ik ook enig kind, maar mijn ouders zijn gescheiden en daarna allebei hertrouwd met partners die ook al kinderen hadden. Dus nu heb ik een klein broertje (10 jaar jonger) en 2 grote zussen (3 en 6 jaar ouder)![]()
Tis hoe dan ook een beetje raar, maar ook wel weer lief dat ze ernaar vragen... vandaar ook maar semi-eerlijk geantwoord.
Ik ben er niet zo van om meteen alles te delen. Mijn eigen leidinggevende weet het, net zoals 1 collega. Maar die zijn met vakantie, ik heb dus gebeld met een leidinggevende van een andere vestiging.. die hoeft het mijn inziens niet meteen te weten.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:18 schreef Vulpenballetje het volgende:
Kekaa, waarom vertel je niet op het werk wat er gaande is?
Fijn dat je je dienst hebt kunnen ruilen!
Het stomme is dan weer dat mijn moeder wel gewoon meteen zwanger werd...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:50 schreef Suikertante het volgende:
Kekaa, dat is precies waarom ik nog voor ik stopte met de pil het al met mijn moeder heb besproken. Ik wist dat zij er best lang over hebben gedaan om zwanger te worden en ik was benieuwd hoe dat kwam. Maar eigenlijk kwam het nergens door, gewoon nooit getimed en alles op z'n beloop gelaten.. maar nu vind ik het wel gezellig dat ik het er met haar over kan hebben
Ik had t onderwerp verlof daarvoor wel aangehaald in algemene termen. Uitgelegd dat ik over een tijdje een paar keer op controle moet naar het ziekenhuis (ik schatte toen in dat dat eens per maand zou zijn) en vroeg dus hoe dat zit met ziekteverlof of dat ik daarvoor vrij moest nemen. Toen zei hij dat t de eerste drie maanden (drie keer dus) wel als ziekteverlof kon worden geschreven maar daarna moesten we maar kijken wat er geregeld ging worden. Uiteindelijk moest ik dus drie keer in een week naar het ziekenhuis. Als t even kan los ik het dus op door een andere dag een paar uurtjes meer te maken of door thuis te werken. En zolang ze er geen last van hebben, hoef ik ook niks uit te leggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:06 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben het niemand verteld, wat mij betreft had niemand daar iets mee te maken en ik wilde inderdaad de vragen voorkomen.
Maar zou ik een miskraam gehad hebben, of zou ik een traject in moeten en daarvoor afspraken onder werktijd hebben, dan had ik mijn leidinggevende wel geïnformeerd. Gelukkig heb ik een erg relaxte en begripvolle baas. In principe heb je dan ook recht op verlof hè, en je mag van je werkgever verwachten dat ze integer met die informatie weten om te gaan.
Maar inderdaad, als ze vervolgens je contract niet verlengen heb je weer geen poot om op te staan...
Oh oke, op die manier. Kan me inderdaad voorstellen dat je het niet aan een andere leidinggevende dan je eigen gaat vertellen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:45 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo van om meteen alles te delen. Mijn eigen leidinggevende weet het, net zoals 1 collega. Maar die zijn met vakantie, ik heb dus gebeld met een leidinggevende van een andere vestiging.. die hoeft het mijn inziens niet meteen te weten.
En het is inderdaad heel erg irritant tijdens werktijd enzo. Na de zomervakantie is het beter, dan werk ik weer alleen de middagen en die echo's kunnen alleen in de ochtend. (totdat ik er ander werk bij vindt, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer).
Mijn ouders weten het sinds twee weken ook trouwens. Mijn moeder bevestigde meteen de onregelmatige cyclus. Heb het dus niet van een vreemde.
Lief dat je er naar vraagtquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:52 schreef Suikertante het volgende:
Zeg Frummeltje, zou jij nu niet in de buurt van een eisprong moeten zitten..? Hoe gaat 't daar?
Bij mij mag er 02-2012 achter mijn naam in de openingspost..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:27 schreef .Sparkling. het volgende:
Handig dat er achter steeds meer mensen een datum komt. Is toch makkelijk om te weten hoelang iedereen bezig is.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef Shandaly het volgende:
Fijn zeg Lijnloos! Ik hoop dat het een goed gesprek wordt.
(Irritant he, van die artsen die je zonodig zelf willen laten meedenken? Wij hadden vroeger zo'n dierenarts, waarbij ik ook regelmatig dacht "Ja, wáárom denk dat je we hiervoor bij jou zijn? WIJ weten het dus niet!! En als het dan ook nog eens over jezelf gaat...)
heeft mijn oproep gehoord... Grote schoonmaak is begonnen, tijd voor een nieuwe ronde!
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Lijnloos het volgende:
Gesprek was goed en zij had ook het gevoel dat er echt wel een eisprong was, dus doorverwijzing gekregen voor de gyn... Kon wel ff duren voor de oproep komt, maar de stap gezet!
Dat doen we niet zonder reden. Sommige mensen kunnen erg onrealistische denkbeelden of totaal andere verwachtingen hebben, dus dan is het wel zo fijn als je dat als dokter weetquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef Shandaly het volgende:
(Irritant he, van die artsen die je zonodig zelf willen laten meedenken? Wij hadden vroeger zo'n dierenarts, waarbij ik ook regelmatig dacht "Ja, wáárom denk dat je we hiervoor bij jou zijn? WIJ weten het dus niet!! En als het dan ook nog eens over jezelf gaat...)
De huisarts heeft meteen ingeregeld dat ik een oproep krijg, dus hoef niet zelf te bellen. Tenzij het me te lang duurt, dan ga ik zelf even bellen om te vragne hoe of wat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:48 schreef klumsy het volgende:
Wat fijn Lijnloos, ga je nu ook gelijk het ziekenhuis bellen? ( kan je bij het Meander het beste voor 12 uur doen ) Misschien hebben ze wel heel snel plek!
Zo fijn!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
De huisarts heeft meteen ingeregeld dat ik een oproep krijg, dus hoef niet zelf te bellen. Tenzij het me te lang duurt, dan ga ik zelf even bellen om te vragne hoe of wat.
Tnx meiden. Ik voel me gewoon een soort van opgelucht, ik werd serieus genomen, ze gaf me ook groot gelijk dat het nu wel klaar was met wachten. Blij dat ik dit nu geregeld heb en nu is het afwachten. Ondertussen proberen we lekker verder
Ja ik slikte al een paar maanden die van de Etos niet meer, zag die doos nu ineens weer liggen dus ik dacht dat ik er hier misschien nog iemand blij mee kon maken. Slik nu ook die van Davitamonquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:00 schreef Logician78 het volgende:
Lot,
Ik had die ook waren prima en daarna overgestapt op de "zwanger zijn" ik had ineens telkens ongesteldheidskrampen tot mijn gyn zei dt het door die vitaminepillen kon komen omdat er veel magnesium in zit. Misschien heb je nergens last van maar mocht je dit toch ervaren.. ik ben op davitamon overgestapt en had serieus nergens meer last van binnen 2 dgn.
Ok, ik ben blij dat het geen onbekend fenomeen is hier.. We wachten wel weer af.. Ik kan ook niet wachten om mijn ouders te gaan vertellen dat ze opa en oma worden. Bij ons in de bakkerij hebben ze van die schattige chocolaatjes met roze of blauwe decoraties.. perfect voor in een klein mooi doosje met een echofoto erin natuurlijk..quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:12 schreef .Sparkling. het volgende:
Babbel, het kan wel dat je eisprong niet doorzet en je later nog eens een LH piek krijgt, naar wat ik begreep.
Ik heb het nooit gehad maar niet onmogelijk dus!
Leuk wolk! Daar zat ik ook steeds over te dromen, mijn schoonouders en vader vertellen dat ze opa en oma worden.
Nu droom ik meer over de reactie van mezelf en het moment van mijn man vertellen dat het weer raak is. Hij vond het de vorige zo onverwacht en nu wil hij zo graag!
Thanks Limone! Ik weet zelf ook nooit welke site ik nou wel en welke ik nou niet kan geloven, dus ik dacht: ik vraag 't hier eens aan de ervaringsexpertsquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 08:42 schreef Limone het volgende:
Babbel, google zegt dat je inderdaad meerdere keren per cyclus een LH-piek kan krijgen, maar ik weet het niet. Ik vond dit linkje, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is..
Wat goed, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Lijnloos het volgende:
Gesprek was goed en zij had ook het gevoel dat er echt wel een eisprong was, dus doorverwijzing gekregen voor de gyn... Kon wel ff duren voor de oproep komt, maar de stap gezet!
Jeetje, cheezburger, dat lijkt me sowieso al geen fijne situatie op je werk.. Kan je niet een gesprek aangaan met je leidinggevende over hoe dit opgelost gaat worden en op welke termijn? Ik neem aan dat ze op zeer korte termijn wel iemand aan zullen nemen, al is het maar voor tijdelijk, dan zou je misschien kunnen kijken of je in overleg bijv. 1 dag of dagdeel vrij zou kunnen krijgen ter compensatie (en dan kan jij in die tijd naar de dokter)..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:11 schreef cheezburger het volgende:
Goedzo Lijnloos! Hoop dat het voor jou iets duidelijks oplevert.
Ik moet die stap ook maar gaan zetten, ik ben alweer 8 weken overtijd en mijn lijf doet helemaal niets. Ik snap er geen bal van... Ik weet alleen niet hoe ik het op m'n werk moet regelen, mijn ene collega heeft een zwaar ongeluk gehad en de ander heeft gister ontslag genomen dus ik kan geen moment gemist worden en werk nu ook 55 uur(lang leve de logistiek).
Maar ik zal toch op de een of andere manier tijd moeten maken, het is niet anders, ik ben hier klaar mee, die enorme onzekerheid of er niets iets ernstigers aan de hand is....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De controlestreep is wel duidelijk dikker, maar de teststreep is niet heel dun.. Zulke testen had ik al op 6/7/8 juli (misschien was de teststreep toen nog wel iets dikker), maar ook vorige week en nu weer.. Overal op internet zie ik dat je maar 1 piek hebt, of misschien wel meer, maar volgens mij nooit dat die LH zo hoog blijft (maar ook weer niet positief).. Is er iemand hier die dit herkent?
Sorry dat ik maar vragen blijf stellen over die ovutesten van mij...![]()
Dankjewel voor je reactie, droomvrouwtje.. Ik ben nog steeds niet ongesteld en ik heb net de laatste zwangerschapstest gedaan die ik hier had liggen en die blijft negatief..quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik herken het niet, dit is wel gewoon een positieve ovutest.. Als het goed is had je rond 22 juli dan ongesteld moeten worden.. Ben je nog steeds niet ongesteld geweest dan zou ik er eens een zwangerschapstest tegen aan gooien.. Een ovutest kan ook uitslaan als je zwanger bent.. Ben je niet zwanger dan zou ik toch even overleggen met een huisarts.. Normaal gesproken heb je 1x een piek, ongeveer 14dgn later word je ongesteld en daarna begint je cyclus weer opnieuw.. Als je lh piekt hoog blijft dan is er waarschijnlijk wat met je hormoonhuishouding.. Succes
Weer stilletjes wegkruipt want hier niet thuis hoort
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een tijd geleden onderstaande foto hier geplaatst. Hij is niet erg duidelijk maar de onderste is een senstivetest en de bovenste een normale ovulatietest. Ze zijn op hetzelfde moment met dezelfde urine gedaan.
[ afbeelding ]
Oh, bedankt voor jullie reacties! Na vanmorgen had ik het best even gehad, dus ik lees jullie berichtjes nu pas.. Volgens mij heb ik ook sensitive testen gebruikt.. Waar hebben jullie de gewone testen gekocht? Het is wel even een goede boost voor het afvallen.. Daar was ik al mee bezig, maar de bekende laatste kilo's zijn lastig, dit is wel even een goede boost geweest.. Dat op zich zou al een verbetering kunnen betekenen voor de hele hormoonhuishouding... Pff, ben wel erg blij met jullie berichtjes!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:45 schreef Fieder het volgende:
Ik heb dezelfde ervaring als Sparkling. Ik heb sensitive tests besteld maar ben ermee gestopt omdat ik niet duidelijk positief testte. Met 'gewone' testen bleef de test helemaal wit, dan een licht streepje, tot ie er vanaf knalde. Moeite waard om eens een andere soort te proberen
Klumsy, ik ben ook heel blij met jouw reactie, hoor! Ik was er alleen van geschrokken, omdat ik na jouw bericht natuurlijk google aanslingerde en toen allerlei pagina's heb zitten lezen waar ik erg van geschrokken ben.. Het is op zich heel herkenbaar! Ik was wel blij om te lezen dat afvallen vaak helpt (al had ik voor ik de pil/nuvaring ging gebruiken geen overgewicht) en mijn conditie is altijd wel goed geweest, omdat ik vaak sport.. Ik ben vandaag gelijk supergezond boodschappen gaan halen voor de hele week en toevallig heb ik gisteren een elektrische fiets geleend van iemand om mee naar mijn werk te gaan fietsen (15km), dus al met al komt alles op het juiste moment samen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:49 schreef klumsy het volgende:
Babbel ik herken het ook, is een van de kenmerken van PCOS ( ik heb altijd zulke ovu testen ), zeker als je voor het gebruik van de nuvaring onregelmatig ongesteld was zou het best wel eens kunnen dat PCOS de oorzaak is.
"Gewoon" even de huisarts bellen en je verhaal doen, grote kans dat je gelijk een doorverwijzing krijgt naar de gyn. dat had ik toendertijd wel.
Er wordt nu ook wel naar mensen gezocht hoor, maar dan nog... En nee, overleggen is niet mogelijk, het is een stug bedrijf en als ze erachter komen dat ik zwanger zou willen worden lig ik er ook direct uit. Maar ik heb al bedacht dat mijn man naar het ziekenhuis moet voor zijn ogen en dat hij ivm die druppels niet mag rijden.... Dus dat zou ik als smoes kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:25 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Jeetje, cheezburger, dat lijkt me sowieso al geen fijne situatie op je werk.. Kan je niet een gesprek aangaan met je leidinggevende over hoe dit opgelost gaat worden en op welke termijn? Ik neem aan dat ze op zeer korte termijn wel iemand aan zullen nemen, al is het maar voor tijdelijk, dan zou je misschien kunnen kijken of je in overleg bijv. 1 dag of dagdeel vrij zou kunnen krijgen ter compensatie (en dan kan jij in die tijd naar de dokter)..
In principe is het zo dat je de ovutesten volgens mij alleen hoeft te gebruiken vanaf je ongesteldheid (zelfs een paar dagen erna geloof ik?) tot je de LH-piek hebt gevonden. Daarna heb je de bekende wachtweken tot je ongesteld wordt..quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:33 schreef cheezburger het volgende:
[..]
Er wordt nu ook wel naar mensen gezocht hoor, maar dan nog... En nee, overleggen is niet mogelijk, het is een stug bedrijf en als ze erachter komen dat ik zwanger zou willen worden lig ik er ook direct uit. Maar ik heb al bedacht dat mijn man naar het ziekenhuis moet voor zijn ogen en dat hij ivm die druppels niet mag rijden.... Dus dat zou ik als smoes kunnen gebruiken.
Ik las dat je in december 2011 gestopt bent met de nuvaring: ik ookMaar bij mij herstelde mijn cyclus zich eerst helemaal goed, om nu totaal van slag te zijn.
Gebruik jij nu gewoon ovutesten terwijl je overtijd bent? Ik heb geen ervaring met die dingen, zou het nuttig zijn om die dingen in mijn situatie te gebruiken?
Gelukkig maar. Maar ik hoop wel voor je dat je bij de gelukkige mensen behoort waarbij het in 1 keer raak is!quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha ik ben wel iets rustiger dan mijn bericht misschien doet vermoeden hoorIk zou er echt niet mee zitten als het negatief is. Zou nog god uitkomen ook. Maar toch he, het zooouuuu kunnen
![]()
Ik gok dat dit een eerste-keer-woehaha-spannend-nu-gaat-het-echt-beginnen-kwaal is en dat het bij volgende keren wat rustiger is, mezelf kennende.
Ik deed het elke ochtend om half 6 (de tijd dat ik op moet staan als ik vroege dienst heb). Heb een tijdje getemperatuurd gewoon zodra ik wakker werd maar dat gaf bij mij toch teveel schommelingen aan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Suikertante het volgende:
Ohja dat temperaturen. Dat was ik dus totaal vergeten, ga ik ook weer invoeren. Doen jullie dat allemaal op het moment dat je wakker wordt? Ik vergat het telkens.
Spannend! Ik testte vorige week 10 dagen na m'n eisprong positief hèquote:Op maandag 6 augustus 2012 22:19 schreef Limone het volgende:
Ik test elke ochtend om kwart over zeven, ook in het weekend![]()
Ja L0t, ik vind het stiekem ook best spannend maar ik probeer rationeel te blijven. Gelukkig is het op mijn werk heel drukMijn eisprong zou 12 dagen geleden zijn, volgens de thermometer...
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Spannend! Ik testte vorige week 10 dagen na m'n eisprong positief hè
Geeft nietsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:53 schreef Suikertante het volgende:
Oh sorry, heb nog niet zoveel ervaring met zwangerschapstesten..
Dat zou wel een uitkomst zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:06 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Geeft nietsik heb die ook gedaan in het begin maar na wat rondlezen op internet blijkt dat ze regelmatig vals positief geven. Volgens die testen zouden mannen en kraanwater ook zwanger kunnen zijn.
Wolk, spannend hoor! Volgens mij ben je gewoon zwanger!
Ja! Welquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:41 schreef _wolk82_ het volgende:
Kon toch niet wachten met testen en had bij de ovulatietesten gratis zw testen gekregen. Deze heb ik nog niet eerder gebruikt maar zag een heel heel licht streepje. Iemand ervaring met van die goedkope dipsticks en of daarbij ook geldt streep is streep?
Ben hartstikke blij voor je!!!!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 07:41 schreef _wolk82_ het volgende:
Kon toch niet wachten met testen en had bij de ovulatietesten gratis zw testen gekregen. Deze heb ik nog niet eerder gebruikt maar zag een heel heel licht streepje. Iemand ervaring met van die goedkope dipsticks en of daarbij ook geldt streep is streep?
Je manier van linken klopt niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef _wolk82_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of ie zo te zien is maar kreeg hem vanochtend niet beter op de foto met mijn mobiel.
Was idd nog aan het werk vandaar tussendoor geen reactie van mij, moest al moeite genoeg doen om me te concentreren. Ben ook al de hele dag misselijk.
Ik krijg de foto niet zichtbaar, doe blijkbaar iets fout. Ga straks even kijken wat, nu eerst even eten maken.
Sorry heb dit nog nooit gedaan, maar volgens mij moet ie zo goed gaan.quote:
Nou, dat idd! Na de eerste keer ongesteld zei ik tegen mn man: dat ik maar gauw zwanger mag worden, dan ben ik iig 9 maanden niet ongesteldquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:15 schreef martine1984 het volgende:
Na 3 weken over tijd te zijn geweest en 3 negatieve testen ben ik weer ongesteld geworden. Was even vergeten dat dit zo vies kon voelen....
Ik vond mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil echt een verademing. Ik wil liever zwanger zijn natuurlijk maar tijdens de pil had ik echt veel buikpijn en nu was het er gewoon ineens. Geen centje pijn! Heerlijkquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:21 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nou, dat idd! Na de eerste keer ongesteld zei ik tegen mn man: dat ik maar gauw zwanger mag worden, dan ben ik iig 9 maanden niet ongesteld
En welkom natuurlijk!
Vervelend zeg, dat je cyclus ook nog zo van de leg is... Je kunt er dan zo weinig van op aan he.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:02 schreef Sethiwe het volgende:
Wolk gefeliciteerd.
Welkom Martine, hoop dat je samen met je vriendin zwanger kan en mag zijn.
Sparkling hoop dat de misselijkheid niet voor niets is.
Ik zit nu op dag 26 wel last van wat misselijkheid, maar dat heb ik sinds de nuvaring uit is veel vaker en zegt dus niets. Ga nu pas denken dat het raak is als ik kotsend boven de wc hang... Heb me voorgenomen als ik 19 aug nog niet ongesteld ben om dan te testen, dan zijn we echt een jaar bezig. Vorige cyclussen waren 22 dagen lijkt nu dus wel positief, maar had hiervoor weer cyclus van 50 dagen, kan dus alle kanten op.
Qua heftigheid is het wel veranderd met nuvaring werd ik de laatste maanden niet ongesteld en nu die uit is wel weer, maar niet zo erg als vroeger en het wisselt per keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:25 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat een stilte hier vandaag! Iedereen druk aan het klussen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier alles rustig, ik ben in afwachting van mijn menstruatie..vandaag dag #39..
Zodra ik ongesteld ben, ga ik toch maar beginnen met temperaturen en de nieuwe ovutesten, zodat ik een goed beeld krijg van alles. Ergens denk ik gewoon dat het even gaat duren voor ik zwanger ben, maar ik ben nu lekker aan 't bewegen en gezond aan het eten, dan doe ik in ieder geval alles wat ik kan.. Als het dan nog niet lukt, ga ik wel met de dokter praten..
Wolk, wat superleuk dat het streepje donkerder wordt! Geniet ervan!
Ik slik het gewoon continu, kan geen kwaadquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:30 schreef martine1984 het volgende:
ik nog ongesteld dus helaas er wordt hier niet geklust..... Of fff
slikken jullie t foliumzuur gewoon door tijdens de ongesteldheid? Ik doe t wel lijkt me niet dat t kwaad kan toch???
Ksht Ksht!! Wat doe je hier nog? Ga neukenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:33 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke baadt 't niet dan schaadt ook niet, en tis ook geen straf
En ik slik gewoon de hele tijd foliumzuur (als ik het niet vergeet), als je je aan de aanbevolen dosering houdt kan het geen kwaad lijkt me!
Das een knalstreep! Joepie!!! *insert jompels ivm telefoonquote:Op donderdag 9 augustus 2012 07:17 schreef _wolk82_ het volgende:
Op de foto lijkt het wel een positieve test, ik hoop over twee weken een positieve zw test voor je.
Ik slik foliumzuur gewoon door.
Ik ben toch echt voorstander van de kruidvat testen, deze zijn gewoon echt duidelijk:
[ afbeelding ]
Ja ik ook niet!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:14 schreef .Sparkling. het volgende:
Nou suikertante, die is positief hoor. Gauw het bed in! Hoppaaaa!
Wolk, niet te missen hè? Zo leuk!!
Frummeltje!als je nu niet zwanger raakt weet ik het ook niet meer!
Jawel, ik ga steeds van niet zwanger naar wel zwanger en terug. Ik vind die 2 weken na een ovulatie echt verschrikkelijk hoor. En het went nooit, dat gevoel. Nog minder dan een week!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:21 schreef Frummeltje86 het volgende:
[..]
Ja ik ook niet!stelletje konijnen...
Houd jij het nog een beetje vol?
Ja dat zijn echt slopende weken.... over de helft!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:23 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Jawel, ik ga steeds van niet zwanger naar wel zwanger en terug. Ik vind die 2 weken na een ovulatie echt verschrikkelijk hoor. En het went nooit, dat gevoel. Nog minder dan een week!
Wat bagger zegquote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Whoei, suikertante, succes
Hier weer een negatieve test, veel misselijkheid en duizeligheid. Het zal het ontringen wel zijn waar ik last van heb.
Ik las wat 'afkickverschijnselen' op internet: Duizelig, misselijk, buikpijn. Dezelfde kwalen als bij een zwangerschap. Welke drol heeft dat nou weer verzonnen?!![]()
Nope, nog steeds niet. Terwijl ik vrij snel na het stoppen ongesteld werd. Écht ongesteld zeg maar, geen quasi doorbraakbloeding.quote:
Ja ik bedoelde 'bagger' inderdaad voor de ontwenningsverschijnselen. Liever voel je je goed als je niet zwanger bentquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:26 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Nope, nog steeds niet. Terwijl ik vrij snel na het stoppen ongesteld werd. Écht ongesteld zeg maar, geen quasi doorbraakbloeding.
Ach, qua niet zwanger zijn: volgende keer beter. Qua algehele toestand: tja, kut. Maar ach, er gebeurt iets in mijn lijf iig, we zien het wel. Al ben ik blij dat ik morgen vrij ben, ben zo gaar als een konijn
Waaaah Sparkling, spannend! Ik duim me suf voor je! Klinkt in ieder geval heeeellll hoopgevend!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:04 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes suikertante!
Roomsnoes, dat zijn stomme klachten ja. Die had ik ook heel erg. En nu voel ik iedere keer ook van alles voor NOD.
Ik had het eigenlijk niet moeten doen maar ik had testen liggen die je zou moeten kunnen gebruiken vanaf 6 dagen voor NOD. En ik heb er 1 gedaan. En daar zag ik 2 streepjes op, alleen was die tweede zo vaag, je zag hem alleen als je tuurde. Mijn man heeft hem ook gezien dus het ligt niet aan mij. Maar toen deed ik een KV 2 voor 5 en die is gewoon negatief terwijl ik op internet las dat die nog gevoeliger zijn. Dus nou ja, misschien toch een indrooglijntje. Waarom kan ik me nou nooit inhouden? Stomkop dat ik ben!
Als je het streepje gewoon binnen de tijd ziet, dan kan het volgens mij eigenlijk geen indroogstreepje zijn.... Spannend! Duim voor jequote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Dankjullie! Ik weet zeker er een roze lijntje in te zien maar hij is zo licht dat ik het niet op de foto krijg. Mijn man durft het geen lijntje te noemen en hij noemt het een roze gloedwat spannend! Pffff.. En zelfs al ben ik nu zwanger, zo vroeg voor NOD is er nog hartstikke veel kans dat het mis gaat. Hè, ik ben er misselijk van!
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Net nog een gevoelige test gedaan en die is witter dan wit. Verdorie
Het hoeft niks te zeggen he... je bent nog erg vroeg. Misschien was je urine gisteren net wat geconcentreerder. Ik zou als ik jou was proberen nog even te wachten, hoe moeilijk dat ook is...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Stukken minderquote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:05 schreef Sethiwe het volgende:
Wolk fijn dat tweede streepje steeds duidelijker wordt.
Sparkling oh wat spannend nog een paar daagjes geduld om de kruidvat test ook positief te laten zijn. Ik duim met de dames mee.
Frummeltje hoe is het met de spierpijn?
Roomsoes herken de afkickverschijnselen wel, heb zelf ook de nuvaring gebruikt afgelopen jaren.
Suikertante veel plezier en succes met klussen.
Jammer Sparkling!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 07:39 schreef .Sparkling. het volgende:
Jeej een ei!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:31 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Jammer Sparkling!
Ik kom net weer uit het ziekenhuis: Er is een ei! Nu moet ie nog springen... dus zondag weer erheen.
Moodswings heb ik nu trouwens ook al last van. Blij, maar er kan nog zoveel mis gaan... En we zouden wel heel veel geluk hebben als het meteen de eerste keer zou lukken.
sorry ik wist niet van je miskramen ik kom hier pas net om de hoek kijken. Snap heel goed dat je er niet in durft te geloven. Het zijn inderdaad symtonen die op een zwangerschap kunnen duiden. Ik hoop echt voor je dat je twee streepjes plast! Enne ik heb t absoluut niet naar bedoeld.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef dushi2012 het volgende:
ik weet wat is martine
maar ik maak me zelf niet gek maar vind het vreemd dit heb ik al een maand en dan moet je ongi worden dan is het maar 3 dagen terwijl ik normaal 6 dagen ben zeg maar tot doorlekken en nu bijna niks maar ja na 3 miskramen geloof ik er niet echt meer in
maar ik en me vriend hopen het wel en me zoontje ook die wil een broertje of zusje erbij hebben
Succes! Ben benieuwd naar je uitslag! Hopelijk mag je weer beginnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Chanty het volgende:
Kekaa wat goed dat er een ei is
Ik ga zo ook maar richting ziekenhuis. Lekker een echo met veel![]()
Hopelijk is alles in orde en mag ik weer met chlomid starten.
Oh! Oeps! Bedankt voor het meldenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 19:17 schreef Suikertante het volgende:
Ja is ook zo, heb ik vorige week gedaan! En was heerlijk
(je zei trouwens juni)
Hopelijk blijft je temp de komende maanden hoogquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 09:03 schreef Suikertante het volgende:
Haha inderdaad, volgens mij krijg ik het hoe dan ook best wel moeilijk dat weekend! Mijn vriend heeft ook aan één van zijn vrienden verteld dat we het proberen, dus die weet natuurlijk meteen hoe laat het is!
Overigens is vandaag mijn temperatuur ineens gestegen met bijna een halve graad, ik kan bijna niet geloven dat het zo volgens het boekje lijkt te gaan!Maar ik moet mezelf niet teveel ophitsen natuurlijk, om een grote teleurstelling te voorkomen..
Chant, je eerste chlomid dag! Heeft dat nog bijwerkingen eigenlijk of merk je er niets van?
Bij een innesteling kun je juist een dip krijgen en daarna weer een stijging. Dat heb ik zelf ook gehadquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 11:38 schreef Limone het volgende:
Na de eisprong stijgt de temperatuur inderdaad en bij de innesteling zou er zelfs ook een piek zijn.
Ik kan je teleurstelling en verdriet goed begrijpen. Fijn dat het vandaag weer wat beter gaat. Ga je nog iets leuks doen, vandaag?
Nee niets gemist! Temperatuur nog steeds hoog. Morgen mag ik testen van mijzelf. Ik heb net KV testen gekocht. Ik vind het echt superspannend..quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 12:54 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Bij een innesteling kun je juist een dip krijgen en daarna weer een stijging. Dat heb ik zelf ook gehad
Enne hoe staat het bij jou? Temp nog hoog of heb ik ergens iets gemist? Wanneer ga je testen?
Oh, spannend, Limone!!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee niets gemist! Temperatuur nog steeds hoog. Morgen mag ik testen van mijzelf. Ik heb net KV testen gekocht. Ik vind het echt superspannend..
Ik vind het ook spannend!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee niets gemist! Temperatuur nog steeds hoog. Morgen mag ik testen van mijzelf. Ik heb net KV testen gekocht. Ik vind het echt superspannend..
Haha hier moest ik hardop om lachen!!quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:51 schreef Limone het volgende:
Maar (daar is er weer eentje), om mijzelf een beetje rustig te houden heb ik maandag een aftelkalender gemaakt... in uren.![]()
Nog 12 uur!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |