abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114970209
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Users:
Aemelia (01-2012)
Babbel1 (02-2012)
Bellelena (03-2012)
Chanty (09-2011)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa
Lijnloos (02-2011)
Lindala (10-2011)
Marijevdh
Poppejans
Sethiwe (08-2011)
Shandaly (08-2011)
.Sparkling. (09-2011)
Suikertante (04-2012)
Vulpenballetje (12-2011)
Winka (01-2011)
_wolk82_ (12-2011)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 03-08-2012 08:04:33 ]
E.
pi_114983756
Een palindroom-topic! Dat levert vast veel streepjes op! *O* :+
pi_114983794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:02 schreef Limone het volgende:
Een palindroom-topic! Dat levert vast veel streepjes op! *O* :+
Mijn duimen gaan weer turbostand ;)

*O*
pi_114984220
Bij mag in de OP mijn startdatum er bij 12-2011, helaas dus alweer een tijdje bezig.
pi_114984304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:49 schreef _wolk82_ het volgende:
Bij mag in de OP mijn startdatum er bij 12-2011, helaas dus alweer een tijdje bezig.
Gedaan! Inderdaad al een tijdje, hopelijk snel meer succes! :*
E.
pi_114984326
Moeten er nog meer dingen aangepast worden? Lot en Bellelena uit het rijtje?
E.
pi_114984474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Mijn startdatum mag op 08-2011...
pi_114984759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:06 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Mijn startdatum mag op 08-2011...
Gedaan! We staan met 3 op een rij die ongeveer even lang bezig zijn ;)
E.
pi_114984936
Mijn startdatum mag ook wel: (02-2011)
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:30:54 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114984995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:28 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ga morgen maar es de huisarts bellen... kijken wat de mogelijkheden zijn, ik ben er klaar mee en wil verder kunnen op een gerichte manier.
de "pest" is natuurlijk dat je er al eentje hebt rondlopen..
oftewel.. je kan het wel.. of was minke ook uit de medische molen gekomen en heb ik het verkeerd onthouden :@
maar wel waardeloos dat het nu niet lukt.. hopelijk kan de huisarts daar doorheen kijken!
succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_114985039
Nee, Minke is uit zichzelf gekomen, wel wwat lange wachttijd, ook toen... maar nooit medische molen in gegaan.. En dat is misschien inderdaad ook wel het frustrerende. Dat je weet dat je het kan (je hebt het immers al eens gedaan op eigen kracht), weet hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om een kindje te krijgen... Ik wil er zo graag nog een, juist omdat ik weet hoe leuk het kan zijn.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:37:04 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_114985097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:33 schreef Lijnloos het volgende:
Nee, Minke is uit zichzelf gekomen, wel wwat lange wachttijd, ook toen... maar nooit medische molen in gegaan.. En dat is misschien inderdaad ook wel het frustrerende. Dat je weet dat je het kan (je hebt het immers al eens gedaan op eigen kracht), weet hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om een kindje te krijgen... Ik wil er zo graag nog een, juist omdat ik weet hoe leuk het kan zijn.
:*
pi_114985115
quote:
Ook gedaan. Je bent inderdaad al lang bezig.. Verstandig de huisarts te bellen, ik kan me voorstellen dat je nu onderhand gewoon wil weten waarom het niet lukt. Succes!
E.
pi_114985172
Tnx dames... komt vast goed.
pi_114985436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:57 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja hoor, haal me maar uit het rijtje :) Hopelijk voor een lange tijd...

Lijnloos, goede beslissing denk ik om naar de huisarts te gaan. Na zo'n tijd proberen kan het niet anders dan dat 'ie je serieus neemt. Veel succes :*
pi_114986655
Pff wat gaat de tijd traag! 5 aug mag ik pas testen maar moet me beheersen om niet weer een vroege test te gaan doen.
En ik word gek van mezelf. Ik denk steeds 'joh, denk je nou werkelijk dat je in 1 keer zwanger bent?' maar tegelijk denk ik 'ja, maar waarom niet? en je bent immers duizelig en misselijk?'. Gek word ik er van :P

En het zou me eigenlijk niet uit maken als ik niet nu al zwanger ben. Tis immers de eerste poging. Aan de andere kant zou het wel donders fijn zijn, want zwager woont hier een antal maanden in, en ik ben niet zo van het seksen met anderen in huis :P

Succes alvast bij de huisarts Lijnloos!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:05:15 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_114987543
quote:
Groot gelijk dat je naar de HA gaat, je wacht echt al lang! En dat het bij de eerste wel gelukt is, wil niet zeggen dat er nu niks veranderd kan zijn in je situatie. En het feit dat het toen ook langer duurde, lijkt mij genoeg reden om even verder te kijken. Succes :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_114987673
Mn werk heeft teruggebeld... dienst is geruild en het is niet erg als ik er iets later ben, want ze gaat ervan uit dat ik toch wel meteen eraan kom als het kan. Fijn!

Het is zooo moeilijk om niet te zeggen waar het over gaat.

@Lijnloos: Succes! Goed dat je die stap neemt!
pi_114988015
Lijnloos, ik hoop dat je gauw wat meer duidelijk hebt als je bij de huisarts enz. bent geweest. Dit duurt al veels te lang en het is je zo gegund! :*

Kekaa, waarom vertel je niet op het werk wat er gaande is?
Fijn dat je je dienst hebt kunnen ruilen!

Lot, jou wil ik niet meer in dit lijstje terugzien he! ;)

Sparkling, zou ik in het lijstje erbij mogen? Vulpenballetje (12-2011)
Dankje.

Ik zit nog in de wachtstand. Het ene moment denk ik dat het echt wel raak is en even later krijg ik weer steekjes enzo waardoor ik denk dat m'n menstruatie er toch aan zit te komen.
Misschien vanmiddag wat testjes scoren, ik hoef ze maar in huis te hebben he! :+
vragen mag!
pi_114988294
Kekaa wat een goed nieuws! En inderdaad, waarom speel je geen open kaart?

Achter Suikertante mag (04-2012)!

Nog geen NOD, want als je één keer ongesteld bent geworden en nog geen idee hebt of en zoja wanneer er een eisprong is, zou dat wel een hele wilde gok zijn denk ik..
pi_114988311
Volgens mij heb ik alles gedaan wat jullie vroegen!

Roomsnoes, wachten duurt lang! Nog een paar dagen geduld hebben :*

Vulpenballetje, mijn duimen draaien voor jou!
E.
pi_114988369
Handig dat er achter steeds meer mensen een datum komt. Is toch makkelijk om te weten hoelang iedereen bezig is.
E.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:52:18 #23
52229 Chanty
pi_114989269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:09 schreef Kekaa het volgende:
Mn werk heeft teruggebeld... dienst is geruild en het is niet erg als ik er iets later ben, want ze gaat ervan uit dat ik toch wel meteen eraan kom als het kan. Fijn!

Het is zooo moeilijk om niet te zeggen waar het over gaat.

@Lijnloos: Succes! Goed dat je die stap neemt!
Oh wat fijn dat het geregeld is :)

Ik vertel het ook niet aan mijn projectleider/ leidinggevende. Je krijgt hier sowieso al geen vaste aanstelling, maar als ze weten dat ik zwanger probeer te raken ben ik bang dat ze me mijn derde jaarcontract ook door de neus boren. Voor jou 250 anderen op dit moment... Als ik zwanger raak prima, dan trappen ze me er maar uit. Maar voor hetzelfde geldt duurt het nog twee jaar en zit ik alsnog volgens jaar op de bank.
pi_114996021
Ik zou het ook niet op mijn werk vertellen denk ik. Nu zal het voor hen geen verrassing zijn als ik zou melden dat ik zwanger ben - ze hebben natuurlijk allemaal mijn miskraam eerder dit jaar meegekregen, daar ben ik toen wel heel open in geweest omdat ik vooral ook de steun toen toch wel nodig had - maar stel dat ik nu ook de medische molen in zou gaan, dan hou ik dat toch nog wel even voor mezelf. Ik heb geen zin in elke week de vraag "En? Ben je al..." Ik ben al ongeduldig genoeg van mezelf O-)

Overigens denk ik dat de huisarts voor mij weinig zou doen.. ben immers afgelopen jaar al een keer zwanger geworden, dus het werkt blijkbaar nog wel in mijn lijf. Ik verwacht een "probeer nog maar eens een half jaar en kom dan maar terug als je nog niet zwanger bent"-antwoord. Dus ik ga nog maar even niet...
(Al begint leeftijd inmiddels natuurlijk ook mee te spelen... ben alweer 34 inmiddels)

Kekaa, wat fijn dat het geregeld is! Geeft je toch weer wat rust he? En stress kun je niet gebruiken hoor!

Succes met wachten Roomsnoes! (leuke naam trouwens, heb nu zin in roomsoesjes... :9 )
pi_114997482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:19 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb geen zin in elke week de vraag "En? Ben je al..." Ik ben al ongeduldig genoeg van mezelf O-)
Toen wij begonnen met klussen, heb ik dat gewoon tegen iedereen gezegd, maar er meteen bij gezegd dat ik het zelf wel zou melden als het raak was. Dus dat ik niet iedere keer de vraag hoefde of het al raak was (daar had ik namelijk ook geen zin in).

Overigens heb ik op het werk maar aan een handvol collega's-die-ik-als-vrienden-beschouw verteld dat we bezig waren. Maar familie/vrienden/'goede' collega's wisten het dus wel. Moet zeggen dat eigenlijk iedereen zich er wel aan gehouden heeft :)
pi_114997597
Zeg Frummeltje, zou jij nu niet in de buurt van een eisprong moeten zitten..? Hoe gaat 't daar?
pi_114998010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Toen wij begonnen met klussen, heb ik dat gewoon tegen iedereen gezegd, maar er meteen bij gezegd dat ik het zelf wel zou melden als het raak was. Dus dat ik niet iedere keer de vraag hoefde of het al raak was (daar had ik namelijk ook geen zin in).

Overigens heb ik op het werk maar aan een handvol collega's-die-ik-als-vrienden-beschouw verteld dat we bezig waren. Maar familie/vrienden/'goede' collega's wisten het dus wel. Moet zeggen dat eigenlijk iedereen zich er wel aan gehouden heeft :)
Er zijn wel collega's/vrienden die weten dat we er graag een tweede bij zouden willen. En zij weten ook wel dat ze het wel horen als het raak is, maar toch... Als je bij een borrel geen biertje pakt omdat je er gewoon even geen zin in hebt, komen de vragende blikken al...

Hoe is het met jou nu Coco?
pi_114998311
Wij hebben het niemand verteld, wat mij betreft had niemand daar iets mee te maken en ik wilde inderdaad de vragen voorkomen.

Maar zou ik een miskraam gehad hebben, of zou ik een traject in moeten en daarvoor afspraken onder werktijd hebben, dan had ik mijn leidinggevende wel geïnformeerd. Gelukkig heb ik een erg relaxte en begripvolle baas. In principe heb je dan ook recht op verlof hè, en je mag van je werkgever verwachten dat ze integer met die informatie weten om te gaan.

Maar inderdaad, als ze vervolgens je contract niet verlengen heb je weer geen poot om op te staan...
pi_114998630
Wij hebben het een paar hele goeie vrienden wel verteld, maar ouders weten nog van niks. Mijn moeder loopt wel regelmatig te vissen, zo van " Jullie wilden tch graag nog meer kinderen???" Mijn antwoord is dan standaard, "ja klopt, we zijn druk aan het oefenen"...
Vorige week nog gezellig allen zussen en aanhang/kindjes bij mijn mams en man op bezoek, toen van elk onderling wel de vraag gehad hoe het er bij ons voor stond (1 zus is nu zwanger van de 2e, via IVF en andere wil voorlopig geen kinderne meer na 2x helse zwangerschap en 1 gezond kindje). Toen wel eerlijk gezegd dat we er wel mee bezig zijn, maar tot nu toe nog niks is geworden. Verder niet op doorgegaan. Ik denk voorlopig ook niet dat ik iemand zal inlichten (behalve misschien die vrienden) dat we een stapje verder gaan omdat het nog niet lukt. Totaal geen behoefte aan nog.
pi_114999288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Er zijn wel collega's/vrienden die weten dat we er graag een tweede bij zouden willen. En zij weten ook wel dat ze het wel horen als het raak is, maar toch... Als je bij een borrel geen biertje pakt omdat je er gewoon even geen zin in hebt, komen de vragende blikken al...

Hoe is het met jou nu Coco?
Oh echt? Dat is wel irritant ja. Scheelt bij mij waarschijnlijk dat ik sowieso vrijwel nooit drink, dus dat valt niet op verder... Volgens mij zou ik dat nog irritanter vinden dan gewoon vragen!

Hier alles prima overigens. Vandaag ben ik 26 weken. Lurk nog steeds dagelijks mee om te kijken hoe het met jullie allemaal gaat hier O+
pi_114999404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:12 schreef Lijnloos het volgende:
Wij hebben het een paar hele goeie vrienden wel verteld, maar ouders weten nog van niks. Mijn moeder loopt wel regelmatig te vissen, zo van " Jullie wilden tch graag nog meer kinderen???" Mijn antwoord is dan standaard, "ja klopt, we zijn druk aan het oefenen"...
Vorige week nog gezellig allen zussen en aanhang/kindjes bij mijn mams en man op bezoek, toen van elk onderling wel de vraag gehad hoe het er bij ons voor stond (1 zus is nu zwanger van de 2e, via IVF en andere wil voorlopig geen kinderne meer na 2x helse zwangerschap en 1 gezond kindje). Toen wel eerlijk gezegd dat we er wel mee bezig zijn, maar tot nu toe nog niks is geworden. Verder niet op doorgegaan. Ik denk voorlopig ook niet dat ik iemand zal inlichten (behalve misschien die vrienden) dat we een stapje verder gaan omdat het nog niet lukt. Totaal geen behoefte aan nog.
Als je er geen behoefte aan hebt ook gewoon niet doen. Gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt. Met zussen kan ik me goed voorstellen dat die er wel naar vragen overigens (ben zelf enig kind), dat is toch weer een andere band.
pi_114999503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Als je er geen behoefte aan hebt ook gewoon niet doen. Gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt. Met zussen kan ik me goed voorstellen dat die er wel naar vragen overigens (ben zelf enig kind), dat is toch weer een andere band.
Nou ja, stiefzussen... officieel ben ik ook enig kind, maar mijn ouders zijn gescheiden en daarna allebei hertrouwd met partners die ook al kinderen hadden. Dus nu heb ik een klein broertje (10 jaar jonger) en 2 grote zussen (3 en 6 jaar ouder) O+
Tis hoe dan ook een beetje raar, maar ook wel weer lief dat ze ernaar vragen... vandaar ook maar semi-eerlijk geantwoord.
pi_114999750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:26 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou ja, stiefzussen... officieel ben ik ook enig kind, maar mijn ouders zijn gescheiden en daarna allebei hertrouwd met partners die ook al kinderen hadden. Dus nu heb ik een klein broertje (10 jaar jonger) en 2 grote zussen (3 en 6 jaar ouder) O+
Tis hoe dan ook een beetje raar, maar ook wel weer lief dat ze ernaar vragen... vandaar ook maar semi-eerlijk geantwoord.
Ja, om dan ontwijkend te antwoorden lijkt me ook heel raar dan. Wel fijn dat je zo'n goede band hebt met je broertje & zussen (althans, zo komt het over) O+
pi_115000645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:18 schreef Vulpenballetje het volgende:

Kekaa, waarom vertel je niet op het werk wat er gaande is?
Fijn dat je je dienst hebt kunnen ruilen!
Ik ben er niet zo van om meteen alles te delen. Mijn eigen leidinggevende weet het, net zoals 1 collega. Maar die zijn met vakantie, ik heb dus gebeld met een leidinggevende van een andere vestiging.. die hoeft het mijn inziens niet meteen te weten.

En het is inderdaad heel erg irritant tijdens werktijd enzo. Na de zomervakantie is het beter, dan werk ik weer alleen de middagen en die echo's kunnen alleen in de ochtend. (totdat ik er ander werk bij vindt, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer).

Mijn ouders weten het sinds twee weken ook trouwens. Mijn moeder bevestigde meteen de onregelmatige cyclus. Heb het dus niet van een vreemde.
pi_115000909
Kekaa, dat is precies waarom ik nog voor ik stopte met de pil het al met mijn moeder heb besproken. Ik wist dat zij er best lang over hebben gedaan om zwanger te worden en ik was benieuwd hoe dat kwam. Maar eigenlijk kwam het nergens door, gewoon nooit getimed en alles op z'n beloop gelaten.. maar nu vind ik het wel gezellig dat ik het er met haar over kan hebben :)
pi_115003056
Bij mij is helemaal niemand ervan op de hoogte dat we bezig zijn. Mijn vriend en ik zijn al erg lang samen en hebben altijd gezegd dat wij geen kinderen willen, bij ons worden dus ook geen vragen gesteld.
Mijn beste vriendinnen zijn nog helemaal niet met kinderen bezig dus is ook niet echt een onderwerp waar we het over hebben als we samen zijn.
Door collega's wordt er wel vaak over gepraat en sta ik erg hoog op "het lijstje", maar niemand is nog op de hoogte dat we echt bezig zijn. De een na de ander is hier dan ook zwanger, maar dat krijg je in een bedrijf waar de gemiddelde leeftijd rond de 30 ligt.
Ik vindt het nog wel leuk om het iets van ons samen te houden, alleen jullie zijn op de hoogte en dus verder ook mijn enige uitlaatklep.

@Kekaa, wat fijn dat je het met je werk hebt kunnen regelen.
pi_115003183
Wolk82 O+ Ik ben bijna jaloers op je. Ik kan het gewoon niet voor me houden. Ik heb er ook al een paar keer tegen mensen per ongeluk iets over gezegd, stom he? Het klinkt heel romantisch zoals jullie het doen :Y

En voor je omgeving is het trouwens ook erg leuk! Mijn schoonzus wilde ook heel erg geen kinderen, tot ze ineens zwanger was. Daar was ze natuurlijk al even mee bezig, maar voor ons was het een superleuke verrassing!
pi_115005473
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:50 schreef Suikertante het volgende:
Kekaa, dat is precies waarom ik nog voor ik stopte met de pil het al met mijn moeder heb besproken. Ik wist dat zij er best lang over hebben gedaan om zwanger te worden en ik was benieuwd hoe dat kwam. Maar eigenlijk kwam het nergens door, gewoon nooit getimed en alles op z'n beloop gelaten.. maar nu vind ik het wel gezellig dat ik het er met haar over kan hebben :)
Het stomme is dan weer dat mijn moeder wel gewoon meteen zwanger werd...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:28:05 #39
52229 Chanty
pi_115006674
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:06 schreef Mangostine het volgende:
Wij hebben het niemand verteld, wat mij betreft had niemand daar iets mee te maken en ik wilde inderdaad de vragen voorkomen.

Maar zou ik een miskraam gehad hebben, of zou ik een traject in moeten en daarvoor afspraken onder werktijd hebben, dan had ik mijn leidinggevende wel geïnformeerd. Gelukkig heb ik een erg relaxte en begripvolle baas. In principe heb je dan ook recht op verlof hè, en je mag van je werkgever verwachten dat ze integer met die informatie weten om te gaan.

Maar inderdaad, als ze vervolgens je contract niet verlengen heb je weer geen poot om op te staan...
Ik had t onderwerp verlof daarvoor wel aangehaald in algemene termen. Uitgelegd dat ik over een tijdje een paar keer op controle moet naar het ziekenhuis (ik schatte toen in dat dat eens per maand zou zijn) en vroeg dus hoe dat zit met ziekteverlof of dat ik daarvoor vrij moest nemen. Toen zei hij dat t de eerste drie maanden (drie keer dus) wel als ziekteverlof kon worden geschreven maar daarna moesten we maar kijken wat er geregeld ging worden. Uiteindelijk moest ik dus drie keer in een week naar het ziekenhuis. Als t even kan los ik het dus op door een andere dag een paar uurtjes meer te maken of door thuis te werken. En zolang ze er geen last van hebben, hoef ik ook niks uit te leggen.
pi_115006714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:45 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo van om meteen alles te delen. Mijn eigen leidinggevende weet het, net zoals 1 collega. Maar die zijn met vakantie, ik heb dus gebeld met een leidinggevende van een andere vestiging.. die hoeft het mijn inziens niet meteen te weten.

En het is inderdaad heel erg irritant tijdens werktijd enzo. Na de zomervakantie is het beter, dan werk ik weer alleen de middagen en die echo's kunnen alleen in de ochtend. (totdat ik er ander werk bij vindt, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer).

Mijn ouders weten het sinds twee weken ook trouwens. Mijn moeder bevestigde meteen de onregelmatige cyclus. Heb het dus niet van een vreemde.
Oh oke, op die manier. Kan me inderdaad voorstellen dat je het niet aan een andere leidinggevende dan je eigen gaat vertellen.
vragen mag!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:57:28 #41
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115007686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 14:52 schreef Suikertante het volgende:
Zeg Frummeltje, zou jij nu niet in de buurt van een eisprong moeten zitten..? Hoe gaat 't daar?
Lief dat je er naar vraagt :* ik heb even alle berekeningen van mijn cyclus weggegooid. Eerst maar eens kijken of er nog een normale cyclus op gang kan komen. Ik ga binnenkort wel naar een natuurgeneeskundige, dus ik hoop dat zij iets voor me kan doen. Nog even afwachten dus voor mij.

In the mean while lurk ik hier gezellig mee! Ik merk dat ik weinig reageer, sorry daarvoor meiden. Geen onwil mijnerzijds. Ik duim knetterhard voor een hele hoop tweede streepjes!
pi_115011887
Frummeltje, wel lastig dat je cyclus zo vreemd doet hoor. Hopelijk kan de natuurgeneeskundige iets voor je doen.

Hier weet bijna iedereen dat we bezig zijn. Voor ik in januari zwanger werd had mijn zus vrolijk rond zitten vertellen dat ik met de pil gestopt was en daarna hebben we al heel vroeg in de wereld gebracht dat het raak was. Voor mijn vader en schoonouders was het nogal een shock! Ik weet niet of zij weten dat we nu opnieuw bezig zijn maar anders horen ze het vanzelf als het raak is. Er vraagt nooit iemand naar in ieder geval.
Ik wil de volgende keer wel proberen het pas openlijk bekend te maken na een overtuigende goede echo.

Ik heb vandaag weer een ovulatietest gedaan en die is duidelijk negatief. Hij was dus eergisteren alleen positief voor zover ik kon zien. Ik verwacht dus over 2 weken ongesteld te worden en anders nog geduld op een echte eisprong. Ik weet het echt niet dit keer..
E.
pi_115017002
Meh... vandaag alleen maar bruinverlies... Laat die }) dan ook maar komen ook, tijd voor een nieuwe ronde!
pi_115017953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:27 schreef .Sparkling. het volgende:
Handig dat er achter steeds meer mensen een datum komt. Is toch makkelijk om te weten hoelang iedereen bezig is.
Bij mij mag er 02-2012 achter mijn naam in de openingspost..

Ik had gisteren erg veel last van mijn buik (linksonder), dus ik was ervan overtuigd dat ik nu toch wel ongesteld zou worden, maar vandaag is alles weer rustig.. Ik vind het maar vaag. De ovulatietesten liggen te wachten, maar ik weet ook eigenlijk niet of die ik nu wel zal doen. Kan je eigenlijk meerdere keren per cyclus een LH-piek krijgen? (bijv. dat de eisprong niet lukt en dat je lijf het dan later nog een keer probeert?)
pi_115037516
Kekaa, wat fijn dat dat je het met je werk hebt kunnen regelen. Ik heb het ook niet op mijn werk verteld. Ook ik heb een tijdelijk contract en ik werk met bijna alleen maar mannen. Ik zou dan nooit meer eerder wegkunnen over later binnenkomen zonder flauwe opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen :+

Lijnloos, wat goed dat je vandaag gaat bellen. Succes! En vanaf nu gaat het vast heel snel!

Gister zijn mijn ovu-sticks al binnengekomen! Super snel en leuk die korting van 5% (Wij besparen geld op marketingkosten, daarom geven we korting - dat mag ik wel). Juist door dat testen kan ik mijn man meer bij het hele proces betrekken. Hij heeft niet zo'n haast, maar vindt het wel allemaal best wel interessant. Hij leest zich ook best wel in, stelt diepe vragen over de eisprong, maar weet vooral dat je om de paar dagen moet neuken :o O+

Babbel, google zegt dat je inderdaad meerdere keren per cyclus een LH-piek kan krijgen, maar ik weet het niet. Ik vond dit linkje, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is..
pi_115037525
Nou, net huisarts gebeld en mocht meteen langskomen om es te praten. Assistente heeft meteen dubbele tijd geboekt om niet te hoeven haasten. Tis wel bij een vervangende, maar dat vInd ik eigenlijk wel fijn, mijn eigen ha is echt een suffe doedel die mij laat beslissen wat de beste actie is :? Denk dan altijd, wie is hier nou de arts??? Maar goed, straks in elk geval iets van actie...
pi_115037823
Lijnloos, wat fijn dat je meteen al terecht kunt! Heel erg veel succes :*
pi_115038466
Lijnloos wat goed! Succes!
pi_115038777
Lijnloos wat fijn, vandaag al? Ben benieuwd!!

En Frummeltje, ik snap wel dat je het rekenen zat bent.. ik ben nu elke avond ovulatiestreepjes aan het plassen maar ze komen nog niet, is toch telkens weer jammer. Hopelijk kan die natuurgeneeskundige iets voor je betekenen! Ben erg benieuwd wat die te zeggen heeft :)
pi_115039090
Fijn zeg Lijnloos! Ik hoop dat het een goed gesprek wordt.
(Irritant he, van die artsen die je zonodig zelf willen laten meedenken? Wij hadden vroeger zo'n dierenarts, waarbij ik ook regelmatig dacht "Ja, wáárom denk dat je we hiervoor bij jou zijn? WIJ weten het dus niet!! En als het dan ook nog eens over jezelf gaat...)

}) heeft mijn oproep gehoord... Grote schoonmaak is begonnen, tijd voor een nieuwe ronde!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:06:52 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115039172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef Shandaly het volgende:
Fijn zeg Lijnloos! Ik hoop dat het een goed gesprek wordt.
(Irritant he, van die artsen die je zonodig zelf willen laten meedenken? Wij hadden vroeger zo'n dierenarts, waarbij ik ook regelmatig dacht "Ja, wáárom denk dat je we hiervoor bij jou zijn? WIJ weten het dus niet!! En als het dan ook nog eens over jezelf gaat...)

}) heeft mijn oproep gehoord... Grote schoonmaak is begonnen, tijd voor een nieuwe ronde!
:D
pi_115040020
Gesprek was goed en zij had ook het gevoel dat er echt wel een eisprong was, dus doorverwijzing gekregen voor de gyn... Kon wel ff duren voor de oproep komt, maar de stap gezet! *O*
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:36:59 #53
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115040099
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Lijnloos het volgende:
Gesprek was goed en zij had ook het gevoel dat er echt wel een eisprong was, dus doorverwijzing gekregen voor de gyn... Kon wel ff duren voor de oproep komt, maar de stap gezet! *O*
*O*

fijn! je kan weer verder! ^O^
pi_115040418
Yay! Fijn Lijnloos! Er gaat iets gebeuren!
En dan nu nog hopen dat ze inderdaad iets vinden, en dan iets dat gewoon heel simpel te verhelpen is en je gewoon binnenkort twee strepen piest....
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:46:17 #55
208890 June.
Seriously?
pi_115040465
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:04 schreef Shandaly het volgende:

Dat doen we niet zonder reden. Sommige mensen kunnen erg onrealistische denkbeelden of totaal andere verwachtingen hebben, dus dan is het wel zo fijn als je dat als dokter weet ;) voorkomt teleurstellingen.
Shine bright like a diamond.
pi_115040472
Super lijnloos! Lijkt me wel spannend zo'n echte stap, hoop dat Minke héél snel een broertje of zusje kan verwelkomen!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 10:47:56 #57
52229 Chanty
pi_115040547
Lijnloos wat fijn dat er actie wordt ondernomen :)
pi_115040568
Lijnloos, dat klinkt goed, ik sluit me aan bij de anderen. Hopelijk snel die afspraak en ook snel actie!
pi_115040569
Wat fijn Lijnloos, ga je nu ook gelijk het ziekenhuis bellen? ( kan je bij het Meander het beste voor 12 uur doen ) Misschien hebben ze wel heel snel plek!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_115040660
Fijn Lijnloos!
pi_115041392
Wat fijn Lijnloos, ik hoop dat ze iets vinden dat gemakkelijk te verhelpen is en dat je heel snel een tweede streepje hebt.

Mijn schoonmoeder heeft zich er al helemaal bij neergelegd dat ze nooit oma wordt ;). Ik hoop haar heel snel te kunnen vertellen dat ze toch oma wordt zal wel even schrikken zijn voor haar. Kan me er al helemaal op verheugen om de gezichten van iedereen te zien, maar ja dan moet het eerst nog even een tweede streepje piesen.
pi_115041602
Fijn Lijnloos, de eerste stap naar hulp is gezet. Ik gun het jullie zo dat jullie snel een tweede kindje mogen verwelkomen :*

Babbel, het kan wel dat je eisprong niet doorzet en je later nog eens een LH piek krijgt, naar wat ik begreep.
Ik heb het nooit gehad maar niet onmogelijk dus!

Leuk wolk! Daar zat ik ook steeds over te dromen, mijn schoonouders en vader vertellen dat ze opa en oma worden.
Nu droom ik meer over de reactie van mezelf en het moment van mijn man vertellen dat het weer raak is. Hij vond het de vorige zo onverwacht en nu wil hij zo graag!
E.
pi_115049747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:48 schreef klumsy het volgende:
Wat fijn Lijnloos, ga je nu ook gelijk het ziekenhuis bellen? ( kan je bij het Meander het beste voor 12 uur doen ) Misschien hebben ze wel heel snel plek!
De huisarts heeft meteen ingeregeld dat ik een oproep krijg, dus hoef niet zelf te bellen. Tenzij het me te lang duurt, dan ga ik zelf even bellen om te vragne hoe of wat.

Tnx meiden. Ik voel me gewoon een soort van opgelucht, ik werd serieus genomen, ze gaf me ook groot gelijk dat het nu wel klaar was met wachten. Blij dat ik dit nu geregeld heb en nu is het afwachten. Ondertussen proberen we lekker verder :D
pi_115049816
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

De huisarts heeft meteen ingeregeld dat ik een oproep krijg, dus hoef niet zelf te bellen. Tenzij het me te lang duurt, dan ga ik zelf even bellen om te vragne hoe of wat.

Tnx meiden. Ik voel me gewoon een soort van opgelucht, ik werd serieus genomen, ze gaf me ook groot gelijk dat het nu wel klaar was met wachten. Blij dat ik dit nu geregeld heb en nu is het afwachten. Ondertussen proberen we lekker verder :D
Zo fijn! :*
en dan stiekum twee streepjes piesen voordat je je afspraak hebt >:)
pi_115061049
Lijnloos wat goed! Hopelijk komt er nu snel wat schot in de zaak :)
pi_115071242
Ik heb hier trouwens nog een volle doos 'Etos multi zwanger worden' liggen. Ik slikte deze al een tijd niet meer omdat ik het idee had dat het niet echt iets deed voor m'n cyclus maar heb er op internet wel heel veel positieve ervaringen over gelezen. Mag gratis weg voor degene die er interesse in heeft :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 22:00:32 #67
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115071488
Lot,

Ik had die ook waren prima en daarna overgestapt op de "zwanger zijn" ik had ineens telkens ongesteldheidskrampen tot mijn gyn zei dt het door die vitaminepillen kon komen omdat er veel magnesium in zit. Misschien heb je nergens last van maar mocht je dit toch ervaren.. ik ben op davitamon overgestapt en had serieus nergens meer last van binnen 2 dgn.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115071641
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 22:00 schreef Logician78 het volgende:
Lot,

Ik had die ook waren prima en daarna overgestapt op de "zwanger zijn" ik had ineens telkens ongesteldheidskrampen tot mijn gyn zei dt het door die vitaminepillen kon komen omdat er veel magnesium in zit. Misschien heb je nergens last van maar mocht je dit toch ervaren.. ik ben op davitamon overgestapt en had serieus nergens meer last van binnen 2 dgn.
Ja ik slikte al een paar maanden die van de Etos niet meer, zag die doos nu ineens weer liggen dus ik dacht dat ik er hier misschien nog iemand blij mee kon maken. Slik nu ook die van Davitamon :)
Maar bedankt voor de tip ;)
pi_115073484
Ik slik alleen gewoon foliumzuur, AH eigen merk geloof ik. Vorige week nog een nieuwe pot gekocht dus kan nog wel even vooruit...
pi_115073653
Lijnloos wat fijn dat je gelijk doorgestuurd wordt. Hoop dat de afspraak straks niet eens meer nodig is. Je hebt al zolang moeten wachten.

Alweer vergeten wat ik gelezen heb, sorry. Maar wil wel iedereen heel veel sterkte en succes wensen.
pi_115074368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 11:12 schreef .Sparkling. het volgende:

Babbel, het kan wel dat je eisprong niet doorzet en je later nog eens een LH piek krijgt, naar wat ik begreep.
Ik heb het nooit gehad maar niet onmogelijk dus!

Leuk wolk! Daar zat ik ook steeds over te dromen, mijn schoonouders en vader vertellen dat ze opa en oma worden.
Nu droom ik meer over de reactie van mezelf en het moment van mijn man vertellen dat het weer raak is. Hij vond het de vorige zo onverwacht en nu wil hij zo graag!
Ok, ik ben blij dat het geen onbekend fenomeen is hier.. We wachten wel weer af.. Ik kan ook niet wachten om mijn ouders te gaan vertellen dat ze opa en oma worden. Bij ons in de bakkerij hebben ze van die schattige chocolaatjes met roze of blauwe decoraties.. perfect voor in een klein mooi doosje met een echofoto erin natuurlijk.. O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 08:42 schreef Limone het volgende:

Babbel, google zegt dat je inderdaad meerdere keren per cyclus een LH-piek kan krijgen, maar ik weet het niet. Ik vond dit linkje, maar ik weet niet hoe betrouwbaar dit is..
Thanks Limone! Ik weet zelf ook nooit welke site ik nou wel en welke ik nou niet kan geloven, dus ik dacht: ik vraag 't hier eens aan de ervaringsexperts ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 10:34 schreef Lijnloos het volgende:
Wat goed, gefeliciteerd! *O*
pi_115086855
Goedzo Lijnloos! Hoop dat het voor jou iets duidelijks oplevert.

Ik moet die stap ook maar gaan zetten, ik ben alweer 8 weken overtijd en mijn lijf doet helemaal niets. Ik snap er geen bal van... Ik weet alleen niet hoe ik het op m'n werk moet regelen, mijn ene collega heeft een zwaar ongeluk gehad en de ander heeft gister ontslag genomen dus ik kan geen moment gemist worden en werk nu ook 55 uur :') (lang leve de logistiek).
Maar ik zal toch op de een of andere manier tijd moeten maken, het is niet anders, ik ben hier klaar mee, die enorme onzekerheid of er niets iets ernstigers aan de hand is....
pi_115086959
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:11 schreef cheezburger het volgende:
Goedzo Lijnloos! Hoop dat het voor jou iets duidelijks oplevert.

Ik moet die stap ook maar gaan zetten, ik ben alweer 8 weken overtijd en mijn lijf doet helemaal niets. Ik snap er geen bal van... Ik weet alleen niet hoe ik het op m'n werk moet regelen, mijn ene collega heeft een zwaar ongeluk gehad en de ander heeft gister ontslag genomen dus ik kan geen moment gemist worden en werk nu ook 55 uur :') (lang leve de logistiek).
Maar ik zal toch op de een of andere manier tijd moeten maken, het is niet anders, ik ben hier klaar mee, die enorme onzekerheid of er niets iets ernstigers aan de hand is....
Jeetje, cheezburger, dat lijkt me sowieso al geen fijne situatie op je werk.. Kan je niet een gesprek aangaan met je leidinggevende over hoe dit opgelost gaat worden en op welke termijn? Ik neem aan dat ze op zeer korte termijn wel iemand aan zullen nemen, al is het maar voor tijdelijk, dan zou je misschien kunnen kijken of je in overleg bijv. 1 dag of dagdeel vrij zou kunnen krijgen ter compensatie (en dan kan jij in die tijd naar de dokter)..
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:32:57 #74
52229 Chanty
pi_115087038
Cheezeburger het lijkt me dat je gewoon naar de dokter moet kunnen gaan en je hoeft niet te zeggen waarvoor het is. Stel je zou enorme kiespijn hebben, dan zou je ook gewoon gaan toch?
pi_115087155
Nog een vraag over die ovutest dan maar.. Ik kom er eigenlijk niet zo goed uit.. Heel veel testen zien er bij mij zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De controlestreep is wel duidelijk dikker, maar de teststreep is niet heel dun.. Zulke testen had ik al op 6/7/8 juli (misschien was de teststreep toen nog wel iets dikker), maar ook vorige week en nu weer.. Overal op internet zie ik dat je maar 1 piek hebt, of misschien wel meer, maar volgens mij nooit dat die LH zo hoog blijft (maar ook weer niet positief).. Is er iemand hier die dit herkent?

Sorry dat ik maar vragen blijf stellen over die ovutesten van mij... :@
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 10:06:14 #76
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_115087465
Ik herken het niet, dit is wel gewoon een positieve ovutest.. Als het goed is had je rond 22 juli dan ongesteld moeten worden.. Ben je nog steeds niet ongesteld geweest dan zou ik er eens een zwangerschapstest tegen aan gooien.. Een ovutest kan ook uitslaan als je zwanger bent.. Ben je niet zwanger dan zou ik toch even overleggen met een huisarts.. Normaal gesproken heb je 1x een piek, ongeveer 14dgn later word je ongesteld en daarna begint je cyclus weer opnieuw.. Als je lh piekt hoog blijft dan is er waarschijnlijk wat met je hormoonhuishouding.. Succes :*

Weer stilletjes wegkruipt want hier niet thuis hoort
Be happy with the little things in life
pi_115088095
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik herken het niet, dit is wel gewoon een positieve ovutest.. Als het goed is had je rond 22 juli dan ongesteld moeten worden.. Ben je nog steeds niet ongesteld geweest dan zou ik er eens een zwangerschapstest tegen aan gooien.. Een ovutest kan ook uitslaan als je zwanger bent.. Ben je niet zwanger dan zou ik toch even overleggen met een huisarts.. Normaal gesproken heb je 1x een piek, ongeveer 14dgn later word je ongesteld en daarna begint je cyclus weer opnieuw.. Als je lh piekt hoog blijft dan is er waarschijnlijk wat met je hormoonhuishouding.. Succes :*

Weer stilletjes wegkruipt want hier niet thuis hoort
Dankjewel voor je reactie, droomvrouwtje.. Ik ben nog steeds niet ongesteld en ik heb net de laatste zwangerschapstest gedaan die ik hier had liggen en die blijft negatief..

Ik ben dan wel nog niet zo lang bezig in vergelijking met anderen, maar ik ben al in december 2011 gestopt met de nuvaring, omdat ik het idee had dat het weleens lastig zou kunnen worden (aangezien ik daarvoor ook nooit regelmatig ongesteld ben geweest, soms 2x per maand, en dan ineens 3/4 maanden niet)

Ik denk dat ik toch maar eens langs de dokter ga.. En niet eens zozeer omdat ik nog niet zwanger ben, want ik weet dat dat lang kan duren, zelfs al werkt alles gewoon goed, maar vooral omdat ik wil weten of ik wel aan de 'basisvoorwaarden' voldoe om zwanger te kunnen worden.. Als dat het geval is, ga ik wel weer rustig afwachten tot ons blije moment..

-O-
pi_115088209
Hè Babbel.. * Limone geeft aai over bol

Een afspraak bij de dokter is helemaal niet zo'n gek idee.
pi_115088214
Babbel ik herken het ook, is een van de kenmerken van PCOS ( ik heb altijd zulke ovu testen ), zeker als je voor het gebruik van de nuvaring onregelmatig ongesteld was zou het best wel eens kunnen dat PCOS de oorzaak is.
"Gewoon" even de huisarts bellen en je verhaal doen, grote kans dat je gelijk een doorverwijzing krijgt naar de gyn. dat had ik toendertijd wel.
pi_115092681
Babbel, is dit een sensitivetest? Want ik heb testen die hier op lijken en die van mij zien er ook altijd zo uit, bij een eisprong is de streep dan vele malen donkerder.
Als ik met dezelfde urine geen sensitivetest doe is er alleen een heel licht streepje te zien. En zover ik weet heb ik geen PCOS. Juist om deze reden ben ik afgestapt van sensitivetesten.
E.
pi_115092927
Ik heb een tijd geleden onderstaande foto hier geplaatst. Hij is niet erg duidelijk maar de onderste is een senstivetest en de bovenste een normale ovulatietest. Ze zijn op hetzelfde moment met dezelfde urine gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door .Sparkling. op 04-08-2012 13:49:05 ]
E.
pi_115095250
Ik heb dezelfde ervaring als Sparkling. Ik heb sensitive tests besteld maar ben ermee gestopt omdat ik niet duidelijk positief testte. Met 'gewone' testen bleef de test helemaal wit, dan een licht streepje, tot ie er vanaf knalde. Moeite waard om eens een andere soort te proberen
pi_115112945
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:44 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een tijd geleden onderstaande foto hier geplaatst. Hij is niet erg duidelijk maar de onderste is een senstivetest en de bovenste een normale ovulatietest. Ze zijn op hetzelfde moment met dezelfde urine gedaan.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:45 schreef Fieder het volgende:
Ik heb dezelfde ervaring als Sparkling. Ik heb sensitive tests besteld maar ben ermee gestopt omdat ik niet duidelijk positief testte. Met 'gewone' testen bleef de test helemaal wit, dan een licht streepje, tot ie er vanaf knalde. Moeite waard om eens een andere soort te proberen
Oh, bedankt voor jullie reacties! Na vanmorgen had ik het best even gehad, dus ik lees jullie berichtjes nu pas.. Volgens mij heb ik ook sensitive testen gebruikt.. Waar hebben jullie de gewone testen gekocht? Het is wel even een goede boost voor het afvallen.. Daar was ik al mee bezig, maar de bekende laatste kilo's zijn lastig, dit is wel even een goede boost geweest.. Dat op zich zou al een verbetering kunnen betekenen voor de hele hormoonhuishouding... Pff, ben wel erg blij met jullie berichtjes! :*
pi_115113718
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 10:49 schreef klumsy het volgende:
Babbel ik herken het ook, is een van de kenmerken van PCOS ( ik heb altijd zulke ovu testen ), zeker als je voor het gebruik van de nuvaring onregelmatig ongesteld was zou het best wel eens kunnen dat PCOS de oorzaak is.
"Gewoon" even de huisarts bellen en je verhaal doen, grote kans dat je gelijk een doorverwijzing krijgt naar de gyn. dat had ik toendertijd wel.
Klumsy, ik ben ook heel blij met jouw reactie, hoor! Ik was er alleen van geschrokken, omdat ik na jouw bericht natuurlijk google aanslingerde en toen allerlei pagina's heb zitten lezen waar ik erg van geschrokken ben.. Het is op zich heel herkenbaar! Ik was wel blij om te lezen dat afvallen vaak helpt (al had ik voor ik de pil/nuvaring ging gebruiken geen overgewicht) en mijn conditie is altijd wel goed geweest, omdat ik vaak sport.. Ik ben vandaag gelijk supergezond boodschappen gaan halen voor de hele week en toevallig heb ik gisteren een elektrische fiets geleend van iemand om mee naar mijn werk te gaan fietsen (15km), dus al met al komt alles op het juiste moment samen...

Limone, thanks :* Jouw berichtje kwam net op een goed moment...

Pfff, dames, ik ben wel blij met dit forum hoor! In het 'echt' weten maar weinig mensen dat wij echt bezig zijn en degene die het weten, hebben zelf nog geen kinderen (behalve mijn schoonzusje), dus het is fijn dat je dan op zo'n forum bijvoorbeeld zo'n test kan laten zien en dat je dan allerlei persoonlijke ervaringen uit kunt wisselen. Ik ken jullie niet persoonlijk, maar ik ben erg blij met jullie allemaal! O+
pi_115115481
Fijn dat we je kunnen helpen Babbel! :)
Volgens mij kun je de normale testen ook gewoon bij Sensitest kopen. Ik zou het proberen als ik jou was!
PCOS schijnt inderdaad vaak samen te hangen met overgewicht dus toen ik voor mijn miskraam een erg onregelmatige cyclus had was ik er ook bang voor. En nu weet ik niet, ik heb in ieder geval een eisprong. Alleen niet zo vaak als zou moeten.

Ik weet overigens nog steeds niet zeker of ik afgelopen week nou een eisprong heb gehad dus er zit niets anders op dan afwachten. We hebben goed ons best gedaan dus wie weet.. maar verwarrend is het wel, hoe kan ik nou hypochonderen als ik niet weet of ik een eisprong heb gehad? ;)
Het scheelt wel dat ik er nu minder mee bezig ben dan als ik heel bewust mijn eisprong mee maak, dat is wel fijn. Maar ik zou het de volgende keer toch graag zeker weten.
E.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:39:58 #86
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_115117690
Hier ook altijd sensitest gebruikt, ik vond die van mij altijd wel duidelijk (hier even een fototje ter vergelijking) ik moet wel zeggen dat ik de tip had om wel altijd op dezelfde tijd te testen..

Ik moet wel zeggen dat ik aan mijn lijf heel goed merkte of ik een eisprong had ja of nee, de eisprong ging namelijk gepaard met veel buikpijn..
Ik hoop dat jullie wat aan mijn foto hebben om zo te kunnen vergelijken

-edit- ik heb er zelf nog eentje gevonden die nog duidelijker is

Meiden ik wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie snel zwanger zijn

* droomvrouwtje gaat nu echt weg uit dit topic

[ Bericht 24% gewijzigd door droomvrouwtje op 04-08-2012 23:46:27 ]
Be happy with the little things in life
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:20:32 #87
52229 Chanty
pi_115120062
Ik herken het ook babbel, die testen had ik elke dag, maar ook bij de niet sensitive versies. Ik heb dus wel PCOS en geen overgewicht, maar goed, laat je niet direct bang maken. Probeer eerst de normale testen en anders even langs de huisarts :) En wat ik gelezen heb raken de meeste vrouwen met PCOS ook zwanger dus het komt vast goed :* Succes met het afvallen van de laatste kilootjes ^O^

Vandaag op kraamvisite geweest bij vriendinnetje O+ *Rammel rammel*
Hele tijd dat kleine hummeltje op de arm gehad, zo lief en zo onvoorstelbaar dat dat twee weken geleden nog in de buik zat O+
pi_115128080
Babbel :* En wat Chanty zegt: laat je niet direct bang maken! Voor sensitest heb ik hier nog een kortingscode liggen (voor 5%, maar alle beetjes helpen, toch?). Zeg maar als je deze wil gebruiken, dan pm ik heb m even naar je.
pi_115128309
Babbel ik wilde je niet bang maken hoor, PCOS is ook in veel verschillende gradaties...
Hele grote kans dat je het niet hebt, maar een onregelmatige cyclus is wel een symtoom.
Bij mij is het overduidelijk, ik heb nooit een normale cyclus gehad, sinds ik in de pubertijd kwam binnen 1 jaar 20 kilo erbij... nadat ik gestopt was met de pil, was het normaal om 1 keer in de 6-8 maanden ongesteld te worden ( zo goed als geen cyclus dus ) heb nog steeds best wat overgewicht, val erg slecht af en heb "last" van nog een hele rits klachten die erbij horen...
Maar... ( met een klein beetje hulp, om een eisprong op te wekken ) ik ben nu wel al voor de 2e keer zwanger O+
Het enige wat mijn lichaam niet doet ( nouja er zijn wel meer dingen niet :') maar dat heeft niks met zwanger worden te maken :P ) is zorgen voor een eitje en eisprong, van de 3 pogingen met de juiste medicatie ( dat kan soms wel even uitzoeken zijn, al kan dat soms heel snel ) is dit de 2e keer dat ik zwanger ben, volgens het ziekenhuis ben ik dus eigenlijk super vruchtbaar, alleen heeft m'n lichaam even een setje nodig :)
pi_115128328
Deze zijn mij goed bevallen Babbel:

'Gewone' ovulatietest

Eerst die maar eens gebruiken, blijven de strepen altijd heel donker, dan even naar de dokter.
(Bij droomvrouwtje zie je een 'normaal' resultaat.)Niet om je bang te maken maar om je tijd te besparen, lijkt mij? Je kunt er beter nu al achter komen (evt pcos) dan na een jaar proberen.
pi_115128650
Dankjullie wel voor de tips allemaal! :* O+ :*

Zodra het salaris er weer is, ga ik een grote bestelling eruit gooien voor de gewone ovutesten... Nu eerst maar flink bewegen en gezond eten, dan snijdt het mes aan alle kanten.. Als de ovutesten dan geen 'normaal' beeld laten zien, ga ik met de hele rits naar de dokter.. Ben benieuwd!

En Fieder, je hebt gelijk hoor, beter nu de goede richting op dan pas over een paar jaar.. Dankjewel! Limone, ik heb ook nog die kortingscodes liggen van de vorige bestelling, maar dankjewel voor het meedenken!

.Sparkling. in de wachtweken.. spannend!

Klums, jouw verhaal heb ik ook gevolgd.. Zo fijn dat je nu weer zwanger bent! O+
pi_115129235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:25 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Jeetje, cheezburger, dat lijkt me sowieso al geen fijne situatie op je werk.. Kan je niet een gesprek aangaan met je leidinggevende over hoe dit opgelost gaat worden en op welke termijn? Ik neem aan dat ze op zeer korte termijn wel iemand aan zullen nemen, al is het maar voor tijdelijk, dan zou je misschien kunnen kijken of je in overleg bijv. 1 dag of dagdeel vrij zou kunnen krijgen ter compensatie (en dan kan jij in die tijd naar de dokter)..
Er wordt nu ook wel naar mensen gezocht hoor, maar dan nog... En nee, overleggen is niet mogelijk, het is een stug bedrijf en als ze erachter komen dat ik zwanger zou willen worden lig ik er ook direct uit. Maar ik heb al bedacht dat mijn man naar het ziekenhuis moet voor zijn ogen en dat hij ivm die druppels niet mag rijden.... Dus dat zou ik als smoes kunnen gebruiken.

Ik las dat je in december 2011 gestopt bent met de nuvaring: ik ook :) Maar bij mij herstelde mijn cyclus zich eerst helemaal goed, om nu totaal van slag te zijn.
Gebruik jij nu gewoon ovutesten terwijl je overtijd bent? Ik heb geen ervaring met die dingen, zou het nuttig zijn om die dingen in mijn situatie te gebruiken?
pi_115129280
Er zijn hier dus mensen met PCOS... Ik kwam het een tijdje geleden tegen op internet, omdat ik was gaan zoeken naar info over die cyste. Heb het mn man laten lezen, maar hij zegt dat ik niet een te overhaaste conclusie moet trekken.
Er zijn toch echt wel een aantal punten waar ik aan voldoe...

17 augustus krijg ik de uitslag van het bloedprikken, dan weten ze vast meer.
pi_115130205
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:33 schreef cheezburger het volgende:

[..]

Er wordt nu ook wel naar mensen gezocht hoor, maar dan nog... En nee, overleggen is niet mogelijk, het is een stug bedrijf en als ze erachter komen dat ik zwanger zou willen worden lig ik er ook direct uit. Maar ik heb al bedacht dat mijn man naar het ziekenhuis moet voor zijn ogen en dat hij ivm die druppels niet mag rijden.... Dus dat zou ik als smoes kunnen gebruiken.

Ik las dat je in december 2011 gestopt bent met de nuvaring: ik ook :) Maar bij mij herstelde mijn cyclus zich eerst helemaal goed, om nu totaal van slag te zijn.
Gebruik jij nu gewoon ovutesten terwijl je overtijd bent? Ik heb geen ervaring met die dingen, zou het nuttig zijn om die dingen in mijn situatie te gebruiken?
In principe is het zo dat je de ovutesten volgens mij alleen hoeft te gebruiken vanaf je ongesteldheid (zelfs een paar dagen erna geloof ik?) tot je de LH-piek hebt gevonden. Daarna heb je de bekende wachtweken tot je ongesteld wordt..

Ik heb nog een keer een ovutest gedaan, omdat ik nieuwsgierig was wat eruit kwam.. Ik dacht nog geen echte positieve test te hebben gezien, maar ik had wel 3 dagen achter elkaar een donkere streep. De conclusie die ik toen had getrokken, was dat mijn piek waarschijnlijk 's ochtends ergens was geweest en ik deze dus gewoon gemist had met mijn ovutesten 's avonds... Leuk idee, maar ik werd dus niet ongesteld 2 weken later en dat ben ik nu nog steeds niet. Daarom heb ik nog een keer zo'n test gedaan en toen was 'ie weer positief. De drie zwangerschapstesten die ik ertussendoor heb gedaan waren allemaal negatief..

De ovutesten zijn op zich een heel makkelijk middel om je eisprong op te zoeken. Ik vind het fijn.. nja, zou het fijn hebben gevonden, als ik in ieder geval wist dat mijn lijf werkt, zoals het hoort te werken.D aarnaast kan je dan ook 'gericht klussen', maar daar hebben wij het dan weer niet zo voor gedaan ;)
pi_115140531
Wat duurt dat wachten lang... Zit nu op 10/11 DPO. Ik ga proberen te wachten met testen tot volgend weekeinde.
Ik voel van alles, maar dat is elke maand zo, afwachten dus maar.

Ik heb deze maand voor het eerst ovu testen gebruikt, ik heb de gewone gekocht bij babyboomshop. Ik ben er erg tevreden over, ze zijn erg duidelijk. Babbel ik zou me nog niet teveel zorgen maken maar eerst even de gewone ovu uitproberen, ik hoop dat deze wel een duidelijke uitslag geven.
pi_115143818
Dat schiet al op Wolk! Spannend, hopelijk voel je dit keer iets omdat het raak is. Ben benieuwd of je kan wachten tot het weekend, dat zou ik niet kunnen denk ik ;)

Babbel, wat Wolk zegt. Niet direct zorgen maken hoor! En als het wel PCOS is os daar gelukkig goede hulp voor :)
Maar test eerst nog naar eens met de normale testen. Naar de huisarts kan altijd nog!
E.
pi_115144409
Babbel, om je wat moed in te praten. Mijn ovulatie testen gaven soms (op een "logisch") moment een piek aan, maar niet altijd kwam er netjes 2 weken later een menstruatie. Al moet ik zeggen de keren dat ik testte lag het er zeker niet veel verder na.

Een aantal keren vond ik pas na 3/4 weken een streepje op de test en kwam daar wel weer +- 2 weken later mijn menstruatie.

Mijn cyclussen verschilde van 28 dagen tot 50. Maar juist op een moment dat ik het niet verwacht, en achteraf ook nog eens bij een late eisprong (3/4 weken na menstruatie) bleek ik eigenlijk heel spontaan zwanger. Dus ook heel leuk niet van een bewust klusmoment, maar echt een toevalsschot. Ik geef hierbij wel toe dat het 1,5 jaar duurde, zeker ook doordat ik niet elke maand mijn cyclus bijhield met ovutest en we ook een aantal keer niet bewust hebben geklust, maar mijn lichaam bleek het wel gewoon te doen.

Een note overigens bij ovulatie testen is dat de LH inderdaad het hormoon is wat er voor zorgt dat het eitje springt, en dat het hormoon stopt als het op een piek zit. Maar dat er vervolgens geen eisprong hoeft te komen. Als ik het goed onthouden heb werkt tempen hierbij daarom beter. Je temperatuur stijgt namelijk pas als het eitje daadwerkelijk springt. Zo kun je ook een idee krijgen of je wellicht wel een eisprong hebt. Als je de ovulatie test daarlangs houd heb je wellicht in 1 a 2 maanden een mooi beeld van je cyclus en kan de huisarts daar ook wat mee.
pi_115155304
Even een vraagje tussendoor... mijn ouders vertelden vandaag dat ik beter helemaal niet meer de kattenbakken schoon kan maken, ivm deeltjes.
Ik dacht dus dat dit alleen was als je zwanger bent, en niet ervoor.
Wat weten jullie hier van af?
pi_115155520
Dat gaat puur om wanneer je zwanger bent volgens mij. Die "deeltjes" is toxoplasmose... dat kun je altijd wel krijgen, maar als je zwanger bent is het gevaarlijk zover ik weet. Maar er zijn ook aardig wat mensen die het geloof ik, zonder te weten, al hebben gehad en dus ook resistent zijn. Ik heb het in mijn zwangerschap ook op het prik-formulier zien staan, maar ik had het nog niet gehad. Hier geen kattenbak, maar om die reden mag je dan ook niet in de tuin werken, omdat er altijd katten in je tuin kunnen kakken :+
pi_115175515
Pff ik slinger mezelf een beetje heen en weer merk ik.
Stoppen met de pil: wiehoe SPANNEND!!!
Eerste twee maanden: elke dag spannend of ik ongesteld word
Derde maand: loslaten
Vierde maand: ongesteld worden, SPANNEND!! Cyclus kom maar op!
Nu: cyclusdag 11 t/m 16 ovulatietesten (de gewone van Sensitest) waarop NIETS te zien is. Niet eens een béétje een licht streepje.

Nu kakt de spanning dus weer een beetje in. Ik blijf maar gewoon testen denk ik, er moet toch een keer iets uit komen.
pi_115177130
Heeel herkenbaar suikertante!
Hier was ik 1,5 maand na het stoppen met de nuvaring al ongesteld. Prima, dat lijkt dus te werken! (om 5 minuten erna al te balen, ik haaaat ongesteld zijn)
Nu had ik, volgens de statistieken, gisteren mijn nod. Niks, nada. Wel 2 dagen voor de nod een negatieve test (zo'n gevoelige). Dus ben ik maar op de menstruatie gaan wachten. Bij ieder rug- of buikkrampje denk ik: daar komt 'ie! Maar nee, voorlopig niets.

Dus hier nog steeds heen en weer geslinger tussen: "doe normaal trutje, je bent heus niet zwanger" en WHHAHAHWJHAHAH het zou zomaar eens kunnen WHUHAUHUAHUWHA" 8)7

En dit is pas poging 1 :')
Echt, slecht voor je hart, dat baby's maken.
pi_115177940
Suikertante, rot dat je ovulatie op zich laat wachten deze keer. Blijven doortesten, je komt hem vast nog wel tegen :*

Roomsnoes, rustig joh :D Zeker als je nog niet lang bezig bent is het helemaal niet raar dat je menstruatie later is dan normaal. Natuurlijk is er altijd een kans dat je zwanger bent maar het zou ook niet raar zijn als het nog een paar maanden duurt. Probeer rustig te blijven, anders gaan het nog lange maanden voor je worden als het niet meteen zou lukken! :*
Misschien brengt het je rust om ook ovulatietesten te gaan gebruiken? Dan weet je in ieder geval of je eisprong (als het goed is) is geweest en kun je wat beter plannen wanneer je nou echt ongesteld moet worden.
E.
pi_115178102
Haha ik ben wel iets rustiger dan mijn bericht misschien doet vermoeden hoor :) Ik zou er echt niet mee zitten als het negatief is. Zou nog god uitkomen ook. Maar toch he, het zooouuuu kunnen :P
Ik gok dat dit een eerste-keer-woehaha-spannend-nu-gaat-het-echt-beginnen-kwaal is en dat het bij volgende keren wat rustiger is, mezelf kennende.
pi_115181023
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 11:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha ik ben wel iets rustiger dan mijn bericht misschien doet vermoeden hoor :) Ik zou er echt niet mee zitten als het negatief is. Zou nog god uitkomen ook. Maar toch he, het zooouuuu kunnen :P
Ik gok dat dit een eerste-keer-woehaha-spannend-nu-gaat-het-echt-beginnen-kwaal is en dat het bij volgende keren wat rustiger is, mezelf kennende.
Gelukkig maar. Maar ik hoop wel voor je dat je bij de gelukkige mensen behoort waarbij het in 1 keer raak is!

Ik heb al 2 dagen pijn aan mijn borsten! Echt hele pijnlijke steken.. En ontzettende jeuk aan mijn tepels ;(
E.
pi_115186247
Sparkling! :D Spannend zeg! Dat zijn toch wel de symptomen die ik het vaakst hoor!

Ik ben ook pas net bezig natuurlijk Roomsoes, en ja ik denk ook dat het bij mij de beginnerskoorts is! Het zou de eerste ovulatie zijn sinds ik gestopt ben met de pil. Heb nog nooit wachtweken gehad, ben er wel klaar voor ;) Hoewel dat me ook zenuwslopend lijkt maar het moet toch een keer gebeuren he! En waarschijnlijk nog veel meer keren..
pi_115202406
Volgens de app zou ik gister ongesteld worden, maar ik ben het nog niet :+ De app baseert dit echter op een cyclus van 25 dagen, waarin ik ook nog eens een keertje mijn eisprong niet volledig heb benut.

Ik heb ook nog getemperatuurd deze keer en daaruit bleek dat mijn eisprong een paar dagen later was, maar ook die hebben we niet op het hoogtepunt gepakt. Denk ik.

Ik heb wel hoopgevende symptomen (hoge temperatuur nog vanochtend), maar ook niet zulke hoopgevende (ik was vorige week echt buitenzinnen van chagrijnigheid). Gewoon afwachten maar.. :)
pi_115204883
Ohja dat temperaturen. Dat was ik dus totaal vergeten, ga ik ook weer invoeren. Doen jullie dat allemaal op het moment dat je wakker wordt? Ik vergat het telkens.
pi_115208804
Vanochtend bij het ziekenhuis geweest. Vrijdag weer. Er was iets beginnends te zien van een eiblaasje/eitje whatever.. om nog maar niet te spreken over een eisprong.
En de cyste zat er ook nog, was niet erg.
pi_115209217
Kekaa, gaan ze nu vrijdag kijken hoe het zich ontwikkelt?
pi_115209469
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:52 schreef Suikertante het volgende:
Ohja dat temperaturen. Dat was ik dus totaal vergeten, ga ik ook weer invoeren. Doen jullie dat allemaal op het moment dat je wakker wordt? Ik vergat het telkens.
Ik deed het elke ochtend om half 6 (de tijd dat ik op moet staan als ik vroege dienst heb). Heb een tijdje getemperatuurd gewoon zodra ik wakker werd maar dat gaf bij mij toch teveel schommelingen aan.

Spannend Limone! Hoe lang zou je eisprong geleden zijn volgens het temperaturen?
pi_115209764
Zeg, lurkt hier misschien nog iemand mee die een kortingscode over heeft voor Sensitest? :@
Heb heel snugger op mijn laptop al mijn gmailtjes verwijderd uit mijn mailprogramma, om daarna tot de ontdekking te komen dat ze dan online ook weg zijn. Foetsie kortingscode. :W

Voorzien! Bedankt!

[ Bericht 2% gewijzigd door Suikertante op 06-08-2012 22:16:59 ]
pi_115210675
Ik test temperatuur elke ochtend om kwart over zeven, ook in het weekend :O

Ja L0t, ik vind het stiekem ook best spannend maar ik probeer rationeel te blijven. Gelukkig is het op mijn werk heel druk ;) Mijn eisprong zou 12 dagen geleden zijn, volgens de thermometer...

[ Bericht 3% gewijzigd door Limone op 06-08-2012 22:34:41 (aii, waar het hart vol van is/wens is de vader etc) ]
pi_115210977
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:19 schreef Limone het volgende:
Ik test elke ochtend om kwart over zeven, ook in het weekend :O

Ja L0t, ik vind het stiekem ook best spannend maar ik probeer rationeel te blijven. Gelukkig is het op mijn werk heel druk ;) Mijn eisprong zou 12 dagen geleden zijn, volgens de thermometer...
Spannend! Ik testte vorige week 10 dagen na m'n eisprong positief hè O-)
pi_115211160
En daarna nog zeven keer L0t? ;)
pi_115211262
quote:
12s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:22 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Spannend! Ik testte vorige week 10 dagen na m'n eisprong positief hè O-)
:D Ja dat weet ik nog wel! en spookt al twee dagen door mijn hoofd :s)
pi_115211283
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:25 schreef Suikertante het volgende:
En daarna nog zeven keer L0t? ;)
7 kruidvat 2v5 testen ja. En nog wat andere testen.. :@ :@
pi_115211345
:D
pi_115211389
Sparkling, op hoeveel DPO zit je nu?

Roomsnoes ik hoop voor je dat je hoort bij de paar gelukkige bij wie het in 1 keer raak is.

Kekaa ik ben benieuwd hoe alles er vrijdag uitziet.

En helaas wennen de wachtweken vanzelf, al duren ze altijd wel erg lang. De eerste maanden voelde ik ook van alles, vorige maand was ik er bijna van overtuigd dat het raak was, had pijnlijke steken in mijn lies gehad, maar helaas ook toen niet.
Ik merk wel dat ik er nu veel rustiger onder ben, misschien ook wel omdat ik weet dat ik een positieve ovulatietest heb gehad.

En L0t ze waren gewoon allemaal positief, begin je het een beetje te geloven?
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:05:19 #119
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115214189
Hier is het dradentrektijd. Hebben we dus maar goed gebruik van gemaakt ;)

Sparkling, ik ben heel benieuwd! Het begint al aardig hoopvol te klinken, gezien je klachten! :)
pi_115220003
Hier nog geen draden. En wat ook gek is: een paar dagen geleden dacht ik laat ik die baarmoedermond eens in de gaten houden. En nu ligt hij vandaag een stuk lager en is hij ook wat minder zacht. Een paar dagen geleden had ik ook een supervaag tweede ovulatiestreepje, maar omdat het de volgende dag niet meer zichtbaar was ben ik maar blijven testen. We hebben toen wel voor de zekerheid met pret geklust.
Ik snap er niks meer van!
pi_115226461
Kon toch niet wachten met testen en had bij de ovulatietesten gratis zw testen gekregen. Deze heb ik nog niet eerder gebruikt maar zag een heel heel licht streepje. Iemand ervaring met van die goedkope dipsticks en of daarbij ook geldt streep is streep?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 07:44:48 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_115226476
een streep is een streep bij vrijwel elke test. Vals positief komt bijna nooit voor.

*O*
pi_115226645
Ik durf er nog niet op te hopen, ik denk dat ik donderdag nog een test doe. Mijn NOD is woensdag of donderdag, dus dan zou de test duidelijker positief moeten zijn.
Ben nu hartstikke misselijk waarschijnlijk door de spanning.
pi_115226735
Wolk! Waarom geen early test kopen vandaag? Dit doe je jezelf toch geen paar dagen aan joh! :o

[ Bericht 35% gewijzigd door Suikertante op 07-08-2012 08:37:29 ]
pi_115227026
Wolk, een streep is een streep! Bij mijn vorige zwangerschapstest deed ik ook als eerste een gratis dipstick en toen die positief was deed ik er nog 1. Haal nog een test joh!

Ik zou geen early test halen hoor. Die staan niet zo goed bekend volgens mij. De kruidvat 2 voor 5 euro testen zijn goed en heel gevoelig.
E.
pi_115227130
Oh sorry, heb nog niet zoveel ervaring met zwangerschapstesten.. ;)
pi_115227232
Die van de kruidvat heb ik al eerder geprobeerd maar wordt een beetje lastig kopen ivm werk en sluitingstijd winkel. Ik heb nog een paar dipsticks liggen, ga kijken of ik tot donderdag kan wachten.
pi_115227316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 08:53 schreef Suikertante het volgende:
Oh sorry, heb nog niet zoveel ervaring met zwangerschapstesten.. ;)
Geeft niets ;) ik heb die ook gedaan in het begin maar na wat rondlezen op internet blijkt dat ze regelmatig vals positief geven. Volgens die testen zouden mannen en kraanwater ook zwanger kunnen zijn.

Wolk, spannend hoor! Volgens mij ben je gewoon zwanger! :*
E.
pi_115227386
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 09:06 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Geeft niets ;) ik heb die ook gedaan in het begin maar na wat rondlezen op internet blijkt dat ze regelmatig vals positief geven. Volgens die testen zouden mannen en kraanwater ook zwanger kunnen zijn.

Wolk, spannend hoor! Volgens mij ben je gewoon zwanger! :*
Dat zou wel een uitkomst zijn :7

Wolk, streep is streep! Succes met wachten tot donderdag!
pi_115227556
Wolk we duimen allemaal mee! *O*

Gebruiken er nog meer mensen Fertility Friend en hoe handig is dat? Ik heb het nu sinds dag 1 van mijn menstruatie ingevuld, maar niet héél trouw. Zo nu en dan temperatuur/baarmoedermond/afscheiding, wel trouw het menstrueren, het klussen en de ovulatietests.

Ik heb dus geen positieve ovulatietest gehad, maar ik zie nu dat dat heeeeeele vage lichte streepje wel overeen komt met de FF tabel. En dat ik toen tegelijk een zachte en hoge baarmoedermond had. En we hebben toen ook nog eens geklust.

Nu is mijn NOD volgens FF 18 augustus. Zouden jullie daar ook maar een klein beetje op vertrouwen bij een eerste echt cyclus of maar een paar weken langer wachten op ongesteld worden straks?
(niet dat dat lukt natuurlijk, maar toch)

Ik besef nu dat ik dit twee weken van tevoren al vraag. Volgens mij wil ik best wel graag zwanger worden :@
pi_115227604
*O* wolk!!! Een streep is een streep! Je bent gewoon zwanger hoor!

Beide keren heb ik een paar dagen voor mijn NOD met een sensitest dipstick als eerst een heeeeel licht streepje getest. Dat ik hem ongeveer in het licht moest houden. Telkens na een paar dagen werd ie donkerder! Als alles goed gaat zul je donderdag dus een donkerder streepje hebben, die je al beter met het blote oog kunt zien ;). En 2 dagen daarna een nog donkerder streepje, etc etc :D *O*
pi_115227975
Wolk, een streep is een streep hoor, jij bent gewoon ZWANGER!! O+ *O*

Suikertante, ik gebruik(te) ook FF. Ik vond het heel handig om voor mezelf terug te kunnen lezen wat voor kwaaltjes ik had en of ik een soort patroon kon ontdekken en om een mooie temperatuurcurve te krijgen. Ik ben nooit uitgegaan van die mogelijk vruchtbare dagen etc. die FF aangaf want dat klopte bij mij toch niet, omdat ik tot afgelopen maand heel onregelmatig was en ook niet altijd een eisprong kreeg. Ben echt gevaren op de ovulatietesten en mm'n temperatuur.

Nu houd ik het nog steeds bij, handige manier om je kwaaltjes bij te houden :)
pi_115228408
Heeft wolk al streepjes gepiest dan? Ze ging toch wachten?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115228441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:41 schreef _wolk82_ het volgende:
Kon toch niet wachten met testen en had bij de ovulatietesten gratis zw testen gekregen. Deze heb ik nog niet eerder gebruikt maar zag een heel heel licht streepje. Iemand ervaring met van die goedkope dipsticks en of daarbij ook geldt streep is streep?
Ja! Wel :D
Gefeliciteerd *O* Een streepje is een streepje hoe licht ook O+
*O* ZWANGER *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:11:57 #135
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115230336
Jaaaa wolkje! *O* Streep is een streep hoor!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 11:24:17 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_115230737
het regent het regent!

*pakt paraplu en kaplaarzen! *

*O* *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:16:57 #137
378192 -mandy-
I am who I am
pi_115232719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 07:41 schreef _wolk82_ het volgende:
Ben hartstikke blij voor je!!!!!

Een streep is een streep!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_115232875
Gefeliciteerd *O*
pi_115233859
*O* Nog meer streepjes! Gefeliciteerd, wolk! *O*
pi_115243061
*O* jeeeeeeee Wolk! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:32:35 #141
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115243657
*O* Van harte Wolk! *O*
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:51:47 #142
52229 Chanty
pi_115244532
Wolk gefeliciteerd :D Streepje is streepje! En nu willen we foto's zien!
pi_115244656
Oh, Wolk! O+ *O*
pi_115246041
Wolk is nog aan het werk zeker?
Als de test echt klopt, gefeliciteerd!!

En om op de vraag van Suikertante terug te komen: Ze gaan inderdaad vrijdag kijken hoe het zich verder ontwikkeld heeft. Dus duimen! En misschien voor die tijd al semi ongedwongen seks hebben... dan ligt er toch nog iets minder druk op dan eventueel na vrijdag.
pi_115249344

Ik weet niet of ie zo te zien is maar kreeg hem vanochtend niet beter op de foto met mijn mobiel.

Was idd nog aan het werk vandaar tussendoor geen reactie van mij, moest al moeite genoeg doen om me te concentreren. Ben ook al de hele dag misselijk :(.

Ik krijg de foto niet zichtbaar, doe blijkbaar iets fout. Ga straks even kijken wat, nu eerst even eten maken.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:27:37 #146
52229 Chanty
pi_115249658
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 18:19 schreef _wolk82_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet niet of ie zo te zien is maar kreeg hem vanochtend niet beter op de foto met mijn mobiel.

Was idd nog aan het werk vandaar tussendoor geen reactie van mij, moest al moeite genoeg doen om me te concentreren. Ben ook al de hele dag misselijk :(.

Ik krijg de foto niet zichtbaar, doe blijkbaar iets fout. Ga straks even kijken wat, nu eerst even eten maken.
Je manier van linken klopt niet.

je moet [ img ]www.adresvanfoto.jpg[ /img ] doen (zonder spaties bij img). Dan krijg je dit:

Wel heel klein dus weet niet of je nog een grotere versie hebt?
pi_115250264
pi_115250335
quote:
Sorry heb dit nog nooit gedaan, maar volgens mij moet ie zo goed gaan.

Zoals ik al zei heeeel licht, in het echt is ie iets duidelijker.
pi_115250340
Ik zie twee roze streepjes hoor! (roze, dat zijn de goeie toch?)
pi_115250438
Wolk ik zie toch echt twee strepen hoor *O* .. Gefeliciteerd!

Oww en ik zweer ook bij de Kruidvat testen. Kosten geen drol maar geven snel en goed resultaat.

Etos daarentegen .. 2 keer kapot gepiest en ik wist nog niks .. Heel frustrerend als je helemaal in spanning zit 8)7
pi_115250670
Roze zijn idd de goede.

Ik denk dat ik toch maar probeer morgen iets eerder van mijn werk weg te gaan om de kv testen te halen die vindt ik toch prettiger dan deze, maar vanochtend had ik niets anders.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:53:12 #152
52229 Chanty
pi_115250888
Ik zie ook duidelijk twee streepjes *O*
pi_115250949
Ja hoor wolk, dat zijn echt 2 streepjes!! O+ *O*
pi_115252983
Ik zie ze ook hoor wolk! *O*

Die kruidvattesten zijn fijn omdat ze meteen een wat donkerder streepje laten zien (aan het begin kan het wel een paar minuutjes duren voor ie goed zichtbaar is ook hoor!), dus als het lukt zou ik die ook gewoon halen en doen :*
pi_115253579
Das heus een streep wolk! Jippie!

Eh, stomme vraag allicht, maar kan je zo'n midstream test ook in een potje doen? Lijkt mij niet uitmaken? Ik kan niet zo goed richten, kwam ik laatst achter. Dan weet ik tenminste zeker dat er pies op komt c_/
pi_115254223
Nou je bent niet de enige! Daarom heb ik die dipsticks :D

(en Kekaa, veel plezier ;))
pi_115255281
Die is echt positief Wolk! Mijn eerste positieve was niet eens op foto vast te leggen en dat was ook raak. Gefeliciteerd! :*

Roomsnoes, tuurlijk mag dat! Doen wat jij makkelijk vindt :)

Nog een week voor ik mag testen. Ik doe mijn best nergens op te hopen maar dat gaat me niet zo best af geloof ik. Geduld is een schone zaak..
E.
pi_115255433
Ik mag me hier ook eindelijk komen melden! *O*
2 maandjes terug is mijn spiraal er uit gegaan 27/06/2012. 2 dagen daarna was ik gelijk ongesteld, 2 weken lang :X Wat op zich wel goed was, ik moest 2 weken later nog onder nacose vanwege een ingreep aan mn neus. Zo wisten we tenminste zeker dat ik niet zwanger zou zijn tijdens de operatie, mn lief en ik zijn niet zo handig met condooms O-)
Na 3 weken over tijd te zijn geweest en 3 negatieve testen ben ik weer ongesteld geworden. Was even vergeten dat dit zo vies kon voelen.... Nu over 1,5 week weer druk proberen O+

Van de week kwam mn beste vriendinnetje vertellen dat ze 7 weken zwanger is, en dat terwijl niet eens wisten dat ze er mee bezig werden. Eerste keer raak, en dat was zo niet verwacht aangezien zij al van de gyn te horen had gekregen dat ze hoogstwaarschijnlijk niet op de natuurlijke wijze zwanger kon worden. Wat zou het leuk zijn als we samen konden zwangeren *O*
pi_115255557
Welkom Martine! Het zou inderdaad leuk zijn als je samen met je vriendin zwanger kan zijn. Succes!
E.
pi_115255629
Welkom Martine, spannend hè! Hopelijk ben jij zó weer weg uit dit topic om samen met je vriendin te zwangeren :)
pi_115255746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:15 schreef martine1984 het volgende:

Na 3 weken over tijd te zijn geweest en 3 negatieve testen ben ik weer ongesteld geworden. Was even vergeten dat dit zo vies kon voelen....

Nou, dat idd! Na de eerste keer ongesteld zei ik tegen mn man: dat ik maar gauw zwanger mag worden, dan ben ik iig 9 maanden niet ongesteld :D

En welkom natuurlijk!
pi_115255919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:21 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nou, dat idd! Na de eerste keer ongesteld zei ik tegen mn man: dat ik maar gauw zwanger mag worden, dan ben ik iig 9 maanden niet ongesteld :D

En welkom natuurlijk!
Ik vond mijn eerste menstruatie na het stoppen met de pil echt een verademing. Ik wil liever zwanger zijn natuurlijk maar tijdens de pil had ik echt veel buikpijn en nu was het er gewoon ineens. Geen centje pijn! Heerlijk ;)
E.
pi_115256036
Dat herken ik Sparkling!
pi_115256047
Oh das omgekeerd hier, Sparkling :D
Sinds ik aan de pil/nuvaring ben, heb ik vlak voor mijn menstruatie 1 dag koppijn, en 3 dagen bloed. Nu (nou ja vorige keer dan, nu ben ik 3 dagen over tijd) had ik 7 dagen bloed en was ik hondsberoerd. Dus alleen daarom zou ik al zwanger willen zijn :D

Edit: Heb wel veel minder (vr)eetlust nu! Jeee :)
pi_115256234
Ik heb mijn spiraal laten plaatsen 5 weken naar mn bevalling, en ben al die tijd (2,5 jaar) zo goed als niet ongesteld geweest. Ik kon het af met één inlegkruisje per dag (voor de visualisering) en nu in eens heb ik het gevoel als of ik leeg loop.... moest de eerste 2 dagen ieder 1,5 uur een nieuw maandverbandje in anders lekte t gewoon door..... nu wordt t gelukkig wel minder ben er nu al zat van :X
pi_115256444
Oh Martine, dat is rot ja. Ik had het bij mijn laatste menstruatie. Ik wist vrij zeker toen zwanger te zijn en toen werd ik ineens ongesteld. En hoe! :( ik lekte overal doorheen en iedere keer binnen het uur al. Echt verschrikkelijk was dat, het was nog erger dan tijdens de miskraam bij 8 weken. Hopelijk is het deze keer weer normaal. Of liever gewoon geen menstruatie ;)
E.
pi_115256816
Ik hoop het ook voor je Sparkling. Geen ongesteldheid is het beste nieuws. Om het dan vervolgens 9 maanden later ruimschoots in te halen met van die dikke kraamverbanden en een hele mooie baby in je armen!

Wolk, gefeliciteerd met je 2de streepje!!!
pi_115257262
Wolk, een streepje! Wat goed, van harte gefeliciteerd! Vast en zeker over een paar dagen twee donkerroze strepen hoor!! *O*

Een oude schoolvriendin van me is dit weekend bevallen van haar eerste kindje, vind het heel leuk voor haar maar toch ook wel heel naar in de huidige situatie, je wordt toch geconfronteerd met je angst dat er echt iets mis is en dat het misschien niet makkelijk gaat worden :{
pi_115258219
Martine welkom, ik hoop dat je snel twee streepjes hebt.

Ik vindt het nog maar moeilijk te geloven. Ik hoop zo dat ik binnenkort twee donkere strepen heb.

Voorlopig blijf ik hier nog wel eventjes hangen, wil toch eerst dikkere strepen hebben voor ik het echt kan geloven.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:10:34 #170
52229 Chanty
pi_115258524
Welkom Martine en succes! :)
pi_115261099
Hoi Martine, welkom! Ik hoop dat je snel raak piest ;)

Na het verwijderen van mijn spiraal was ik ook zo heftig ongesteld, maar dan 1 dag. De rest van de drie dagen dat ik ongesteld was, pruttelde het eigenlijk nog maar een beetje na..

Ongesteld zijn vind ik niet zo erg, maar die twee weken daarvoor! Boh, in die twee weken zwelt mijn buik langzaam op, kan ik maar lastig scheissen, puisten, chagrijnig, moe. Als ik eenmaal ongesteld ben, dan is dat allemaal direct voorbij..
pi_115265810
Bluhh, ik ben misselijk! Nu verwacht ik niet dat het iets is maar toch hè.. Stom mens dat ik ben ;)
E.
pi_115267604
Spannend!!!
pi_115270417
Wolk gefeliciteerd *O*.

Welkom Martine, hoop dat je samen met je vriendin zwanger kan en mag zijn.

Sparkling hoop dat de misselijkheid niet voor niets is.

Ik zit nu op dag 26 wel last van wat misselijkheid, maar dat heb ik sinds de nuvaring uit is veel vaker en zegt dus niets. Ga nu pas denken dat het raak is als ik kotsend boven de wc hang... Heb me voorgenomen als ik 19 aug nog niet ongesteld ben om dan te testen, dan zijn we echt een jaar bezig. Vorige cyclussen waren 22 dagen lijkt nu dus wel positief, maar had hiervoor weer cyclus van 50 dagen, kan dus alle kanten op.

Qua heftigheid is het wel veranderd met nuvaring werd ik de laatste maanden niet ongesteld en nu die uit is wel weer, maar niet zo erg als vroeger en het wisselt per keer.
pi_115277381
He Martine, wat leuk!!! J. wordt grote broer hopelijk! Succes!!!
En Wolk, van harte! *O*
pi_115277538
Sparkling en Sethiwe, spannend ik duim voor jullie. Ik hoop zo dat de streepjes regen doorzet.

Bedankt voor alle felicitaties. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar vanochtend wad het streepje toch alweer donkerder dan gisteren. Dus ik het wel moet gaan geloven.

pi_115277558
WIE!!!!HOOEE!!!
*O*
*G*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_115277578
Yay!!!
*O* Gefeliciteerd Wolk!!! *O*
  woensdag 8 augustus 2012 @ 07:44:05 #179
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115277580
Da's echt een verbetering inderdaad, Wolk! Super meid! *O*

Ik begin langzaamaan te geloven dat mijn eisprong deze week plaatsvindt, dus hopelijk kan ik over een week of twee jou nadoen ;)

edit: en een welkom voor de nieuwelingen! :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 07:45:53 #180
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115277592
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 00:02 schreef Sethiwe het volgende:
Wolk gefeliciteerd *O*.

Welkom Martine, hoop dat je samen met je vriendin zwanger kan en mag zijn.

Sparkling hoop dat de misselijkheid niet voor niets is.

Ik zit nu op dag 26 wel last van wat misselijkheid, maar dat heb ik sinds de nuvaring uit is veel vaker en zegt dus niets. Ga nu pas denken dat het raak is als ik kotsend boven de wc hang... Heb me voorgenomen als ik 19 aug nog niet ongesteld ben om dan te testen, dan zijn we echt een jaar bezig. Vorige cyclussen waren 22 dagen lijkt nu dus wel positief, maar had hiervoor weer cyclus van 50 dagen, kan dus alle kanten op.

Qua heftigheid is het wel veranderd met nuvaring werd ik de laatste maanden niet ongesteld en nu die uit is wel weer, maar niet zo erg als vroeger en het wisselt per keer.
Vervelend zeg, dat je cyclus ook nog zo van de leg is... Je kunt er dan zo weinig van op aan he. :*
pi_115277927
Sethiwire, ik hoop dat je wolk snel mag volgen!
Wolk: *O* O+
pi_115278287
Wolk O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_115278317
Jahoor wolk *O* dat is echt heus een tweede streepje O+ Nogmaals heel erg gefeliciteerd!
pi_115278502
Wolk, dat is echt een prachtig tweede streepje!! :D je hebt er lang genoeg op moeten wachten! Gefeliciteerd :*

Sethiwe, wat rot dat je cyclus niet op orde is. Het duurt dan allemaal zo lang, je weet niet waar je aan toe bent. :*

Ik ben helemaal niet meer misselijk! Dus nou ja.. Ik ben steeds in staat een test te doen maar een week voor NOD komt daar niets uit natuurlijk ;) en mijn gevoel zegt ook dat het niet raak is en toch ben ik hartstikke zenuwachtig..
E.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 09:40:00 #185
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115278966
Ja, dan zal ie sowieso negatief zijn Sparkling ;) Nog even wachten! :* Ik vind dat jij echt een tweede streepje verdient. :)
pi_115286583
Sparkling ik hoop zo dat het raak is voor, en ik weet nu dat je ook niet altijd op je gevoel kan vertrouwen, ik dacht deze maand ook dat het niet raak was. Nog een weekje wachten. :*.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:25:59 #187
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115305182
Wat een stilte hier vandaag! Iedereen druk aan het klussen? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115306312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:25 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat een stilte hier vandaag! Iedereen druk aan het klussen? ;)

SPOILER
_O-

Hier alles rustig, ik ben in afwachting van mijn menstruatie..vandaag dag #39..

Zodra ik ongesteld ben, ga ik toch maar beginnen met temperaturen en de nieuwe ovutesten, zodat ik een goed beeld krijg van alles. Ergens denk ik gewoon dat het even gaat duren voor ik zwanger ben, maar ik ben nu lekker aan 't bewegen en gezond aan het eten, dan doe ik in ieder geval alles wat ik kan.. Als het dan nog niet lukt, ga ik wel met de dokter praten..

Wolk, wat superleuk dat het streepje donkerder wordt! Geniet ervan!
pi_115311415
HELP!
Klusadvies gevraagd!

Gebruik nu al tien dagen achter elkaar de ovulatietesten van sensitest, zonder resultaat. Weer besteld, maar vandaag moest ik een dagje zonder. Toen had ik vanmorgen ineens glibberige afscheiding.. dus toch even naar de drogist, en midstream tests van test-point gehaald.

En ja hoor:

Is dit toeval? Moet ik klussen als een malle? Is hij toch nog iets te licht? Of is dit merk niet betrouwbaar? Ben ik nu dan echt voor het eerst aan het ovuleren??? :o

[ Bericht 1% gewijzigd door Suikertante op 08-08-2012 22:32:01 (foto was wel erg groot..) ]
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:27:59 #190
52229 Chanty
pi_115311612
Ik zou maar het bed induiken ;)
pi_115311813
ik nog ongesteld dus helaas er wordt hier niet geklust..... Of fff

slikken jullie t foliumzuur gewoon door tijdens de ongesteldheid? Ik doe t wel lijkt me niet dat t kwaad kan toch???
pi_115311916
succes en veel plezier tussen de lakens suikertante!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:33:36 #193
52229 Chanty
pi_115311977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:30 schreef martine1984 het volgende:
ik nog ongesteld dus helaas er wordt hier niet geklust..... Of fff

slikken jullie t foliumzuur gewoon door tijdens de ongesteldheid? Ik doe t wel lijkt me niet dat t kwaad kan toch???
Ik slik het gewoon continu, kan geen kwaad :)
pi_115311996
Haha oke baadt 't niet dan schaadt ook niet, en tis ook geen straf ;)
En ik slik gewoon de hele tijd foliumzuur (als ik het niet vergeet), als je je aan de aanbevolen dosering houdt kan het geen kwaad lijkt me!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:36:45 #195
52229 Chanty
pi_115312171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:33 schreef Suikertante het volgende:
Haha oke baadt 't niet dan schaadt ook niet, en tis ook geen straf ;)
En ik slik gewoon de hele tijd foliumzuur (als ik het niet vergeet), als je je aan de aanbevolen dosering houdt kan het geen kwaad lijkt me!
Ksht Ksht!! Wat doe je hier nog? Ga neuken :P
pi_115312226
:D ~O> Ben al weg!
pi_115324404
Op de foto lijkt het wel een positieve test, ik hoop over twee weken een positieve zw test voor je.

Ik slik foliumzuur gewoon door.

Ik ben toch echt voorstander van de kruidvat testen, deze zijn gewoon echt duidelijk:

pi_115324484
Nou dat lijkt mij duidelijk! :D
oh... is dat een ovulatietest?

Ik zal voor zondag ook maar even deze supertesten halen...

[ Bericht 10% gewijzigd door Limone op 09-08-2012 07:45:13 (oh is dat een ovulatietest...) ]
pi_115324523
Wolk, dat lijkt me een goede reden voor mij om even door te testen. Kijken wat het streepje nog gaat doen. Bij t Kruidvat hier hebben ze geen kruidvat tests, alleen van de dure merken.

Overigens lijkt t me wel pittig voor sommige ervaren klussers hier dat er telkens weer leken zoals ik bijkomen die van die beginnersvragen stellen. Aan die mensen: dank voor jullie geduld en alle advies!
pi_115325506
Nou suikertante, die is positief hoor. Gauw het bed in! Hoppaaaa!

Wolk, niet te missen hè? Zo leuk!!

Frummeltje! :D als je nu niet zwanger raakt weet ik het ook niet meer! ;)
E.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:17:27 #201
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115325567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 07:17 schreef _wolk82_ het volgende:
Op de foto lijkt het wel een positieve test, ik hoop over twee weken een positieve zw test voor je.

Ik slik foliumzuur gewoon door.

Ik ben toch echt voorstander van de kruidvat testen, deze zijn gewoon echt duidelijk:

[ afbeelding ]
Das een knalstreep! Joepie!!! *insert jompels ivm telefoon ;) you did it!!

Foliumzuur dien je gewoon door te slikken inderdaad. Je houdt daarmee het gehalte in je lijf op peil. :)

Ik heb geen ervaring met die midstream testen Suikertante, al lijkt hij mij aardig positief! Klussen dus jij ;)
pi_115325664
Foliumzuur blijven slikken is wel belangrijk ja. Gewoon doen!

Ik was het in december vorig jaar een paar keer vergeten en juist die ronde werd ik zwanger. En wat voelde ik mij schuldig zeg.. En toen werd het ook nog een miskraam en toen had ik het helemaal afgedaan voor mezelf. Hoe dan ook, nu slik ik ze trouw iedere dag en ben ik er nooit meer 1 vergeten.
E.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:21:41 #203
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115325666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:14 schreef .Sparkling. het volgende:
Nou suikertante, die is positief hoor. Gauw het bed in! Hoppaaaa!

Wolk, niet te missen hè? Zo leuk!!

Frummeltje! :D als je nu niet zwanger raakt weet ik het ook niet meer! ;)
Ja ik ook niet! ;) stelletje konijnen...

Houd jij het nog een beetje vol? :*
pi_115325715
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:21 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ja ik ook niet! ;) stelletje konijnen...

Houd jij het nog een beetje vol? :*
Jawel, ik ga steeds van niet zwanger naar wel zwanger en terug. Ik vind die 2 weken na een ovulatie echt verschrikkelijk hoor. En het went nooit, dat gevoel. Nog minder dan een week! *O*
E.
pi_115325738
Dat is een hele duidelijke streep Wolk!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:30:05 #206
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115325858
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:23 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Jawel, ik ga steeds van niet zwanger naar wel zwanger en terug. Ik vind die 2 weken na een ovulatie echt verschrikkelijk hoor. En het went nooit, dat gevoel. Nog minder dan een week! *O*
Ja dat zijn echt slopende weken.... over de helft! *O*
pi_115345645
Mijn streepje is vandaag nog donkerder dan gisteren. Dat wordt een zware week ;)
pi_115347914
Whoei, suikertante, succes :P

Hier weer een negatieve test, veel misselijkheid en duizeligheid. Het zal het ontringen wel zijn waar ik last van heb.
Ik las wat 'afkickverschijnselen' op internet: Duizelig, misselijk, buikpijn. Dezelfde kwalen als bij een zwangerschap. Welke drol heeft dat nou weer verzonnen?! o|O

Ik ga zo eens wat ovulatietesten kopen denk ik. Dan gaan we voor het echie :P
pi_115348454
Ja Roomsnoes stom hè die overlappende symptomen! Wat denk je van ongesteld worden/zwanger zijn..
pi_115348698
Succes suikertante! ;)

Roomsnoes, dat zijn stomme klachten ja. Die had ik ook heel erg. En nu voel ik iedere keer ook van alles voor NOD.

Ik had het eigenlijk niet moeten doen maar ik had testen liggen die je zou moeten kunnen gebruiken vanaf 6 dagen voor NOD. En ik heb er 1 gedaan. En daar zag ik 2 streepjes op, alleen was die tweede zo vaag, je zag hem alleen als je tuurde. Mijn man heeft hem ook gezien dus het ligt niet aan mij. Maar toen deed ik een KV 2 voor 5 en die is gewoon negatief terwijl ik op internet las dat die nog gevoeliger zijn. Dus nou ja, misschien toch een indrooglijntje. Waarom kan ik me nou nooit inhouden? Stomkop dat ik ben!
E.
pi_115348842
Oh Sparkling! Spannend? Nog 6 testen doen? :D
pi_115349374
Ik ben er toe in staat maar nee, ik wacht liever nog een paar dagen. Ik had het nu eigenlijk al niet moeten doen want zelfs als hij echt positief is zegt het niets.
Ik ga op mijn handen zitten ;)
E.
pi_115349594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:47 schreef Roomsnoes het volgende:
Whoei, suikertante, succes :P

Hier weer een negatieve test, veel misselijkheid en duizeligheid. Het zal het ontringen wel zijn waar ik last van heb.
Ik las wat 'afkickverschijnselen' op internet: Duizelig, misselijk, buikpijn. Dezelfde kwalen als bij een zwangerschap. Welke drol heeft dat nou weer verzonnen?! o|O

Wat bagger zeg -O- En ben je nu nog steeds niet ongesteld?
pi_115349744
Sparkling, ik hoop (net als jij) heeeeel erg dat het gewoon een hypergevoelig testje was en dat je over een paar dagen weer twee mooie streepjes plast!
pi_115349769
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:23 schreef Limone het volgende:

[..]

Wat bagger zeg
Nope, nog steeds niet. Terwijl ik vrij snel na het stoppen ongesteld werd. Écht ongesteld zeg maar, geen quasi doorbraakbloeding.
Ach, qua niet zwanger zijn: volgende keer beter. Qua algehele toestand: tja, kut. Maar ach, er gebeurt iets in mijn lijf iig, we zien het wel. Al ben ik blij dat ik morgen vrij ben, ben zo gaar als een konijn :P
pi_115351332
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:26 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Nope, nog steeds niet. Terwijl ik vrij snel na het stoppen ongesteld werd. Écht ongesteld zeg maar, geen quasi doorbraakbloeding.
Ach, qua niet zwanger zijn: volgende keer beter. Qua algehele toestand: tja, kut. Maar ach, er gebeurt iets in mijn lijf iig, we zien het wel. Al ben ik blij dat ik morgen vrij ben, ben zo gaar als een konijn :P
Ja ik bedoelde 'bagger' inderdaad voor de ontwenningsverschijnselen. Liever voel je je goed als je niet zwanger bent :) ik ben wat moe, vandaar de korte reactie

Lekker hoor, vrij morgen!
pi_115354535
.sparkling. ik duim voor je! :*

Suikertante, veel plezier jij ~O>
pi_115354677
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:04 schreef .Sparkling. het volgende:
Succes suikertante! ;)

Roomsnoes, dat zijn stomme klachten ja. Die had ik ook heel erg. En nu voel ik iedere keer ook van alles voor NOD.

Ik had het eigenlijk niet moeten doen maar ik had testen liggen die je zou moeten kunnen gebruiken vanaf 6 dagen voor NOD. En ik heb er 1 gedaan. En daar zag ik 2 streepjes op, alleen was die tweede zo vaag, je zag hem alleen als je tuurde. Mijn man heeft hem ook gezien dus het ligt niet aan mij. Maar toen deed ik een KV 2 voor 5 en die is gewoon negatief terwijl ik op internet las dat die nog gevoeliger zijn. Dus nou ja, misschien toch een indrooglijntje. Waarom kan ik me nou nooit inhouden? Stomkop dat ik ben!
Waaaah Sparkling, spannend! Ik duim me suf voor je! Klinkt in ieder geval heeeellll hoopgevend! O+
Bij mij was KV 2v5 4 dagen voor m'n NOD echt heeellll licht, bijna onzichtbaar, denk niet dat ik daar 6 dagen voor NOD al iets op had gezien..
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:43:39 #219
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_115354728
Sparkling spannend, ik duim voor je!!!! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_115354957
Sparkling spannend hoor! ik duim met de andere dames mee
pi_115355323
Dankjullie! Ik weet zeker er een roze lijntje in te zien maar hij is zo licht dat ik het niet op de foto krijg. Mijn man durft het geen lijntje te noemen en hij noemt het een roze gloed ;) wat spannend! Pffff.. En zelfs al ben ik nu zwanger, zo vroeg voor NOD is er nog hartstikke veel kans dat het mis gaat. Hè, ik ben er misselijk van!
E.
pi_115355695
Sparkling spannend ik ga heel hard voor je duimen. Ik hoop zo voor je dat het raak is. Succes met wachten :*
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:00:04 #223
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_115355886
Wat spannend! Ik duim mee! :*
pi_115357406
Ohh ik wilde dat ik de tijd vooruit kon spoelen voor je .sparkling.! Het klinkt echt heel spannend, mijn eerste test was op een maandag (11 dpo) en mijn NOD op donderdag. Op de sensitest had ik een heeeel licht streepje, meer een gloed, die alleen in het licht zichtbaar was. Op de kruidvat test had ik een licht streepje dat wel zichtbaar opdroogde. Ik durfde het ook pas te geloven na mijn NOD en nog steeds doe ik elke 2 a 3 dagen een test :) En tot nu toe met een steeds donkerder streepje O+ Ik duim echt heel erg mee dat het bij jou ook zo zal gaan! Dat er gewoon morgen of overmorgen een iets donkerder streepje verschijnt en dan weer en dan weer :*
pi_115359138
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:52 schreef .Sparkling. het volgende:
Dankjullie! Ik weet zeker er een roze lijntje in te zien maar hij is zo licht dat ik het niet op de foto krijg. Mijn man durft het geen lijntje te noemen en hij noemt het een roze gloed ;) wat spannend! Pffff.. En zelfs al ben ik nu zwanger, zo vroeg voor NOD is er nog hartstikke veel kans dat het mis gaat. Hè, ik ben er misselijk van!
Als je het streepje gewoon binnen de tijd ziet, dan kan het volgens mij eigenlijk geen indroogstreepje zijn.... Spannend! Duim voor je O+
  donderdag 9 augustus 2012 @ 22:54:46 #226
52229 Chanty
pi_115359999
Oh Sparkling ik hoop het voor je :) We gaan met z'n allen hier heel hard duimen op twee dikke strepen voor jou!
pi_115360602
Wolk fijn dat tweede streepje steeds duidelijker wordt.

Sparkling oh wat spannend nog een paar daagjes geduld om de kruidvat test ook positief te laten zijn. Ik duim met de dames mee.

Frummeltje hoe is het met de spierpijn?

Roomsoes herken de afkickverschijnselen wel, heb zelf ook de nuvaring gebruikt afgelopen jaren.

Suikertante veel plezier en succes met klussen.
pi_115369738
Net nog een gevoelige test gedaan en die is witter dan wit. Verdorie :(
E.
pi_115369921
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 07:39 schreef .Sparkling. het volgende:
-O-
pi_115370192
Hè bah Sparkling, ik gun het je zo om dat tweede streepje te zien... :*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:26:51 #231
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115370826
quote:
Het hoeft niks te zeggen he... je bent nog erg vroeg. Misschien was je urine gisteren net wat geconcentreerder. Ik zou als ik jou was proberen nog even te wachten, hoe moeilijk dat ook is... :*
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:29:44 #232
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115370872
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 23:05 schreef Sethiwe het volgende:
Wolk fijn dat tweede streepje steeds duidelijker wordt.

Sparkling oh wat spannend nog een paar daagjes geduld om de kruidvat test ook positief te laten zijn. Ik duim met de dames mee.

Frummeltje hoe is het met de spierpijn?

Roomsoes herken de afkickverschijnselen wel, heb zelf ook de nuvaring gebruikt afgelopen jaren.

Suikertante veel plezier en succes met klussen.
Stukken minder ;) thanx for asking! We kunnen weer :X
pi_115371038
sparkling, wat een enorm ###.... Probeer nog even geduld te hebben tot dat je echt mag testen. Het is heel moeilijk maar er zit niks anders op. Sterkte!
pi_115371263
Ik heb nog steeds hoop voor je Sparkling! :*
pi_115371476
goedemorgen mensen

ik vraag toch wat af
ik voel me al een maand raar normaal drink ik veel energy drink nu ineens smaakt het niet drink ineens veel thee slaap slecht en lage rugpijn als ik uit me bed komt
3 dagen geleden had ik steken in me buik onderin en kwam met schoten
heb erge stemmings wisseling en huilbuien maar test zegt negatief
normaal ben ik 6 a7 dagen ongi en dan veel verlies nu had ik 3 dagen en niet eens veel

ik hoop dat jullie hier een antwoord heb
pi_115371544
Nog een test doen?
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_115371828
ja ga ik ook straks weer doen

maar ze zeggen dat je het ook kan merken met haar verven dat had ik met me zoontje ook werd het een andere kleur heb een vriendin die zei tegen mij hoe ik het echt blond moest krijgen maar ben gewoon orange geworden :(
pi_115371874
Zou ik ook doen Dushi.Als je zwanger bent zou hij toch eens van negatief naar positief moeten gaan. Anders is je cyclus een beetje van slag, dat komt helaas ook veel voor..

Bedankt iedereen! :*
Ik hoop het ook maar gisteren was ik al niet zeker en nu helemaal niet meer. Het zal wel weer niets zijn of misschien is het in een vroeg stadium mis gegaan. Ik test over een paar dagen nog eens maar ik reken nergens meer op.
Bah, ik het het gevoel al hartstikke lang bezig te zijn maar dat valt reuze mee. Enen half jaar sinds de miskraam, nog niets aan de hand dus.
E.
pi_115371994
ja iedereen in me omgeving zeg van je bent gewoon zwanger maar ja als ik alle kenmerken moet gaan type dan ben ik ff bezig
pi_115372106
Je kunt ook even naar de huisarts gaan als de test negatief blijft, om te horen of er andere dingen zijn. Het kan ook zijn dat je onbewust denkt dat je zwanger bent en daardoor de kenmerken hebt, en je cyclus daardoor van slag is. Niet om je moed de grond in te boren, maar meer om de teleurstelling misschien wat minder groot te maken als het toch niet zo blijkt te zijn. :* Ik duim natuurlijk wel dat je alsnog twee streepjes plast!

En dat van die haren zegt niets als je van een donkere kleur komt, ik ben ook van donkerbruin/rood naar blond gegaan in 3 stappen. Waarvan de eerste stap ook peentjes oranje was. :9
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_115372258
quote:
Jammer Sparkling!

Ik kom net weer uit het ziekenhuis: Er is een ei! Nu moet ie nog springen... dus zondag weer erheen.
Moodswings heb ik nu trouwens ook al last van. Blij, maar er kan nog zoveel mis gaan... En we zouden wel heel veel geluk hebben als het meteen de eerste keer zou lukken.
pi_115372276
ja hoop ik ook
en van me haar heb k in 3 stappen gedaan maar nog orange :( terwijl ik nooit probleme mee heb gehad
pi_115372283
Nanuke, ik had juist deze maand helemaal niet het gevoel zwanger te zijn. Ik deed een test omdat ik hoopte weer even genezen te zijn van mijn zenuwen ;)
En dat ik het graag wil zou verklaren waarom ik dat streepje zag, niet dat mijn man hem ook zag. Die is juist heel erg nuchter namelijk.
We zullen zien..
E.
pi_115372301
dushi ff langs de huisarts voor een bloedtest, die liegen niet. Dan weet je het zeker. Ik dacht afgelopen maand zwanger te zijn en ging op iedere slak zout leggen en maakte mezelf gek..... Nou zeg ik niet dat t bij jou t geval is maar het kan.

Ik hoop dat je 2 streepjes plast en anders zou ik toch ff langs de huisarts gaan. Sterkte!
pi_115372329
Hè verdorie .Sparkling... Ik blijf ook nog duimen hoor, dat het nog gewoon te vroeg is! Wat iemand ook al zei, de ene dag kan je urine geconcentreerder zijn dan de andere dag. Het kan nog steeds, maar kan me zo voorstellen dat dit even als een enorme domper voelt :*

dushi2012: Het enige dat je kunt doen is over een paar daagjes weer een test doen. Of zoals hierboven wordt gezegd, even langs de huisarts om daar een test te laten doen. Hopelijk ook te vroeg en alsnog twee strepen voor jou! Succes!
pi_115372417
ik weet wat is martine
maar ik maak me zelf niet gek maar vind het vreemd dit heb ik al een maand en dan moet je ongi worden dan is het maar 3 dagen terwijl ik normaal 6 dagen ben zeg maar tot doorlekken en nu bijna niks maar ja na 3 miskramen geloof ik er niet echt meer in
maar ik en me vriend hopen het wel en me zoontje ook die wil een broertje of zusje erbij hebben :)
pi_115372455
dank je bellelena
ik ga over paar daagjes gewoon weer doen en als dan nog nega is dan maar ff huisarts
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:50:50 #248
52229 Chanty
pi_115372767
Kekaa wat goed dat er een ei is *O*
Ik ga zo ook maar richting ziekenhuis. Lekker een echo met veel })
Hopelijk is alles in orde en mag ik weer met chlomid starten.
pi_115372802
Keeka! Wat goed een ei *O* !! Is het de bedoeling dat jullie nu zelf aan de klus gaan? In dat geval veel plezier ~O>

Chanty: Veel succes!
pi_115373511
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:31 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Jammer Sparkling!

Ik kom net weer uit het ziekenhuis: Er is een ei! Nu moet ie nog springen... dus zondag weer erheen.
Moodswings heb ik nu trouwens ook al last van. Blij, maar er kan nog zoveel mis gaan... En we zouden wel heel veel geluk hebben als het meteen de eerste keer zou lukken.
Jeej een ei! *O* En nu?
pi_115374494
Bellelena en Limone: Nu wachten.... Ze hebben niks gezegd over zelf aan de klus gaan, nog.... Volgens mij moet je dan ook echt een eisprong hebben.... Maar we gaan het wel doen, of in ieder geval proberen. Mijn man vind het best moeilijk, presteren onder druk. Zonet wel even een emotioneel gesprek met hem gehad.
pi_115374600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:37 schreef dushi2012 het volgende:
ik weet wat is martine
maar ik maak me zelf niet gek maar vind het vreemd dit heb ik al een maand en dan moet je ongi worden dan is het maar 3 dagen terwijl ik normaal 6 dagen ben zeg maar tot doorlekken en nu bijna niks maar ja na 3 miskramen geloof ik er niet echt meer in
maar ik en me vriend hopen het wel en me zoontje ook die wil een broertje of zusje erbij hebben :)
sorry ik wist niet van je miskramen ik kom hier pas net om de hoek kijken. Snap heel goed dat je er niet in durft te geloven. Het zijn inderdaad symtonen die op een zwangerschap kunnen duiden. Ik hoop echt voor je dat je twee streepjes plast! Enne ik heb t absoluut niet naar bedoeld.
pi_115374643
kekaa, wat fijn een ei! Succes
pi_115374896
Keeka, gewoon vast een legertje klaarleggen ;) Enne, je ei is nu nog niet gesprongen, dus misschien geeft dat vast wat minder druk voor je man :)
pi_115375137
nee ik weet het martina dat het niet naar bedoelt was

ik hoop het ook maar we w8 nog ff af
het ergste is die moeheid en misselijk heid
en zo smaakt niks en zo heb ik trek in alles
pi_115375238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 10:50 schreef Chanty het volgende:
Kekaa wat goed dat er een ei is *O*
Ik ga zo ook maar richting ziekenhuis. Lekker een echo met veel })
Hopelijk is alles in orde en mag ik weer met chlomid starten.
Succes! Ben benieuwd naar je uitslag! Hopelijk mag je weer beginnen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:31:56 #257
52229 Chanty
pi_115375858
Geen cystes *O* Mag morgen starten met chlomid en dan 20ste echo om te kijken of er eitjes groeien.
pi_115377907
chanty, super!
pi_115381347
Whieee Chanty het gaat beginnen!!
pi_115383923
Goed nieuws Chanty! Ik duim mee dat de chlomid deze maand zijn werk goed gaat doen en dat er een mooi eitje gaat springen!
pi_115389311
Over springende eitjes, als het goed is zijn ze nu ongeveer aan het jumpen daar beneden. Eergister was het streepje even donker, gister donkerder en vandaag lichter dan het controlestreepje *O*
Ik vertrouw niet helemáál op deze tests dus misschien moet ik er morgen toch nog maar even eentje gebruiken, maar laten we even stellen dat het klopt. Dan klussen we er vandaag nog even achteraan, dan moeten we toch snor zitten?

En dan de vraag der vragen. Wanneer, stel dát ik dan nog niet ongi ben, is het dan tijd voor een.. ik durf het bijna niet te zeggen.. zwangerschapstest? Mijn cyclus begon op 21 juli.
pi_115389979
Wat goed Chanty! *O*

En Kekaa ook al een ei. Jeee! :D

Suikertante, hopelijk is het raak! Ik zou denk ik proberen te wachten met testen tot 24 of 25 augustus. Ik heb bij mezelf uitgevonden dat ik altijd 15 dagen na de laatste positieve test ongesteld word.

Dushi, wat zwaar dat je al 3 miskramen hebt gehad :* hopelijk heb je te vroeg getest en plas je over een paar dagen duidelijke streepjes!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Sparkling. op 10-08-2012 19:32:41 ]
E.
pi_115390203
Hmm, dat vind ik wel erg lang Sparkling _O-

Een weekendje gepland met vrienden, dat wordt dus spannend! Meestal best wel een feestweekend, met de nodige alcohol. Maar dit is de allerallerallereerste keer dat het uberhaupt raak zou kúnnen zijn, dus ik denk dat ik zowiezo niet echt wil drinken.

Dushi, ik hoop ook dat de streepjes voor jou toch nog komen!
pi_115390920
Je kan vast ook eerder testen maar wees niet zo'n sukkel als ik ;) dat brengt alleen maar meer onzekerheid.

Volgende week vrijdag is er een cocktailnight in de buurt. Als ik niet zwanger ben ga ik er naar toe! Even los! Ik houd al sinds september rekening met geen alcohol drinken, nu ben ik er eventjes klaar mee. Ook best lekker dan!
E.
pi_115391004
Ja is ook zo, heb ik vorige week gedaan! En was heerlijk :)

(je zei trouwens juni)
pi_115391616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:17 schreef Suikertante het volgende:
Ja is ook zo, heb ik vorige week gedaan! En was heerlijk :)

(je zei trouwens juni)
Oh! Oeps! Bedankt voor het melden ;) zo lang zou ik niet wachten nee, doe maar augustus!
E.
pi_115392867
Fijn Chanty!!

En Suikertante, ik zou over twee weken gaan testen.

Dushi, ik zou over een aantal dagen nog eens testen of een afspraak maken bij de huisarts.
pi_115404355
Chanty, wat fijn geen cyste! Ik vind cystes (waar dan ook) zo akelig.

Ik hou trouwens niet echt rekening met alcohol en zo zoals vanavond.. :@
pi_115406479
Haha ik ken ook veel meiden die er helemaal geen rekening mee houden! Maar ja, nu het de eerste echte kans is wil hem gewoon graag benutten. Volgende keer zal ik misschien alweer wat makkelijker zijn..
pi_115416314
Je hebt ook hardstikke gelijk, Suikertante! Het is niet alleen beter voor jou en je kind om niet te drinken, maar je krijgt ook geen rare blikken als je de volgende 10 vrijmibo's alleen maar spa drinkt. Zoals ik, mocht ik zwanger zijn.
pi_115416604
Haha inderdaad, volgens mij krijg ik het hoe dan ook best wel moeilijk dat weekend! Mijn vriend heeft ook aan één van zijn vrienden verteld dat we het proberen, dus die weet natuurlijk meteen hoe laat het is!

Overigens is vandaag mijn temperatuur ineens gestegen met bijna een halve graad, ik kan bijna niet geloven dat het zo volgens het boekje lijkt te gaan! O+ Maar ik moet mezelf niet teveel ophitsen natuurlijk, om een grote teleurstelling te voorkomen..

Chant, je eerste chlomid dag! Heeft dat nog bijwerkingen eigenlijk of merk je er niets van?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 09:14:06 #272
52229 Chanty
pi_115416679
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 09:03 schreef Suikertante het volgende:
Haha inderdaad, volgens mij krijg ik het hoe dan ook best wel moeilijk dat weekend! Mijn vriend heeft ook aan één van zijn vrienden verteld dat we het proberen, dus die weet natuurlijk meteen hoe laat het is!

Overigens is vandaag mijn temperatuur ineens gestegen met bijna een halve graad, ik kan bijna niet geloven dat het zo volgens het boekje lijkt te gaan! O+ Maar ik moet mezelf niet teveel ophitsen natuurlijk, om een grote teleurstelling te voorkomen..

Chant, je eerste chlomid dag! Heeft dat nog bijwerkingen eigenlijk of merk je er niets van?
Hopelijk blijft je temp de komende maanden hoog ;)

Vorige keer had ik geen bijwerkingen van de chlomid. Wel van de primolut (hongerrrr) :D Maar niks ernstigs dus gelukkig.
pi_115416873
Nog negen nachtjes voor jou! *O*
pi_115418236
Dat klinkt goed Suikertante! Ik weet helemaal niet hoe dat temperaturen nou gaat. Stijgt je temperatuur na de eisprong? En blijft hij hoog als je zwanger bent en daalt als het niet zo is? En wanneer daalt hij dan? Op de dag dat je ongesteld zou worden? Nou, jullie zien het, daar heb ik geen kaas van gegeten ;)

Ik was gisteren erg verdrietig door de negatieve test maar vandaag gaat het al wat beter. Ik weet dat het theoretisch nog kan maar ik heb een erg zeker gevoel dat het niet zo is. Ik baal ontzettend maar goed, onze tijd komt nog wel en nu kunnen we ietsje langer alleen van elkaar genieten. Vanochtend was de test ook negatief trouwens. Ik denk dus echt dat het streepje eergisteren een indrooglijntje was, al heb ik hem niet meer gezien op andere testen. Nog een paar dagen wachten en dan weet ik het zeker :)

Oh! En ik vraag mijn man de volgende keer om de testen te verstoppen denk ik ;) Iedere keer neem ik me voor pas op NOD te testen en dat lukt me nooit.
E.
pi_115418905
Na de eisprong stijgt de temperatuur inderdaad en bij de innesteling zou er zelfs ook een piek zijn.

Ik kan je teleurstelling en verdriet goed begrijpen. Fijn dat het vandaag weer wat beter gaat. Ga je nog iets leuks doen, vandaag?
pi_115420700
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 11:38 schreef Limone het volgende:
Na de eisprong stijgt de temperatuur inderdaad en bij de innesteling zou er zelfs ook een piek zijn.

Ik kan je teleurstelling en verdriet goed begrijpen. Fijn dat het vandaag weer wat beter gaat. Ga je nog iets leuks doen, vandaag?
Bij een innesteling kun je juist een dip krijgen en daarna weer een stijging. Dat heb ik zelf ook gehad :)

Enne hoe staat het bij jou? Temp nog hoog of heb ik ergens iets gemist? Wanneer ga je testen? :P
pi_115423160
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 12:54 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Bij een innesteling kun je juist een dip krijgen en daarna weer een stijging. Dat heb ik zelf ook gehad :)

Enne hoe staat het bij jou? Temp nog hoog of heb ik ergens iets gemist? Wanneer ga je testen? :P
Nee niets gemist! Temperatuur nog steeds hoog. Morgen mag ik testen van mijzelf. Ik heb net KV testen gekocht. Ik vind het echt superspannend.. :s)
pi_115423419
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:19 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee niets gemist! Temperatuur nog steeds hoog. Morgen mag ik testen van mijzelf. Ik heb net KV testen gekocht. Ik vind het echt superspannend.. :s)
Oh, spannend, Limone!!

Hier nog steeds niet ongesteld op dag 42.. Iemand vroeg of het geen idee was om weer een test te doen voor de zekerheid (Stel dat de eisprong erg verlaat was, misschien dat je dan alsnog..), maar heb eerlijk gezegd geen zin in weer een negatieve test. Voor mezelf heb ik het idee dat ik een eisprong heb overgeslagen en dat ik over 2 weken ofzo wel ongesteld zal worden en gek genoeg geeft dit rust. Ik ben er niet zo veel mee bezig, dus ik vind het wel even prima..
pi_115426787
Limone spannend, ik hoop dat je morgen twee streepjes hebt.
pi_115426939
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 14:19 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik vind het ook spannend! :D Op hoeveel dagen na je eisprong zit je dan?
pi_115429752
Dat wilde ik ook vragen!
Héél spannend. Ik vind het nu al lang duren zo 1 dag na de eisprong :')

Sparkling, ik wil nog even tegen jou zeggen dat ik het je ook zo gun.. duim heel hard voor de volgende ronde!
pi_115435412
Lief van jullie!

Ik zit op dag 17..Maar ik heb heel veel 'maar-en': het pas de tweede ronde en kan dus heel goed dat ik nog in mijn cyclus moet komen en -nog een maar- ik voel vrij weinig.. Zo hou relativeer ik het allemaal een beetje, want ik wil me ook niet een teleurstelling in pissen ;)

Maar (daar is er weer eentje), om mijzelf een beetje rustig te houden heb ik maandag een aftelkalender gemaakt... in uren. :')

Nog 12 uur!
pi_115435610
sparkling ik weet het maar is allemaal door stress gekomen enzo
keeka en suikertante ik ga over paar dagen testen
ik voel me steeds moe en heb veeel last van maagzuur ik krijg al maagzuur van een bak koffie :(
huisdieren kruipen zowat iin me
pi_115438579
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:51 schreef Limone het volgende:

Maar (daar is er weer eentje), om mijzelf een beetje rustig te houden heb ik maandag een aftelkalender gemaakt... in uren. :')

Nog 12 uur!
Haha hier moest ik hardop om lachen!! _O- (zou ik ook zomaar kunnen doen)

[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 11-08-2012 22:59:04 ]
pi_115454401
Nou ik heb getest, maar ik ben niet wild enthousiast. Op de KV test was het tweede streepje zo licht dat ik twijfelde en mijn man 'm helemaal niet zag. Ik heb toen ook nog maar een zwangerschapstest van sensitest gedaan en daar verscheen wel een lichte tweede streep...!

met een stukje aftelkalender ;)

Maar ik twijfel te erg om heel erg uit mijn dak te gaan. Is dit niet een te lichte streep voor een week tot 4 dagen overtijd? En is dit niet een te lichte streep voor 17 (ik vergiste mij gister) DPO?
  zondag 12 augustus 2012 @ 08:58:07 #286
57497 happyme28
I'm so happy
pi_115454437
Iedere vrouw maakt anders HCG aan, misschien gaat het langzaam bij jou? Ben je helemaal zeker van de dag van je eisprong? Ik vind het wel positief hoor, een tweede streepje verschijnt niet zomaar (enkele gevallen daargelaten)
pi_115454439
Limone, dat is gewoon een goede streep hoor *O* ! Gefeliciteerd!!

Voor iedereen geldt dat het streepje donkerder of lichter kan zijn, dat is gewoon per persoon verschillend. Mijn streepjes waren op de nod en vlak erna ongeveer zo op de sensitest. Je kunt voor de zekerheid (over)morgen nog een keer testen, dan zal ie donkerder zijn!
  zondag 12 augustus 2012 @ 09:06:23 #288
52229 Chanty
pi_115454503
Volgens mij is er geen twijfel over mogelijk, zwanger *O* Gefeliciteerd en test anders over een paar dagen nog eens voordat je uit je dak gaat, als je je daar prettiger bij voelt.
pi_115454516
Als ik zo'n streep had zou ik toch stiekem wel gaan juichen Limone! En anders even wachten en nog eens doen óf naar de huisarts. Moet je als je zwanger bent toch heen! ;)
Gefeliciteerd! *O*
pi_115454615
Die is positief hoor, als er geen HCG zou zijn dan was ie wit gebleven. Een streep is een streep *O*.
Maar ik herken je onzekerheid ook, gewoon morgen of overmorgen nog een test doen.
pi_115454621
*O* Dank jullie!

Ik zal dinsdag nog eens testen!

*O*
pi_115454831
Ja, dat is een streep volgens mij, gefeliciteerd!!
Maar ik zou denk ik net zo reageren als jij.
pi_115454852
Uhhh jij bent gewoon hartstikke ZWANGER hoor :D :D *O*

Gefeliciteerd!!!! O+ ik wist het wel, kon ook niet anders met die temp :D
pi_115455129
Oh Limone ook al twee streepjes, wat mooi!! *O* Gefeliciteerd! *O*
pi_115455153
:D Die temperatuur is inderdaad wat mij over de (tweede) streep trekt ;) Daardoor weet ik ook bijna zeker dat mijn ovulatie 17 dagen geleden is, happyme. :)

Naja de druk is er in ieder geval vanaf..!
pi_115455248
Gefeliciteerd Limone. Dat is echt een duidelijk zwangerstreepje hoor!
E.
pi_115455251
Limone, das heus een klein limoentje! Woei! *O*
  zondag 12 augustus 2012 @ 10:26:51 #298
258612 nytar
boys boys boys
pi_115455287
gefeliciteerd limone!
Enne je hoeft niet per se naar de huisarts hoor. Die kan er niet meer aan doen... De verloskundige bellen lijkt me verstandiger! :)
pi_115455297
limone, das gewoon een echte streep! Dus zwanger! Gefeliciteerd!!!
pi_115455301
Limone!!! Wat goed, dat zijn duidelijke streepjes.... *O* Gefeliciteerd!!

Wat gaan er hier veel mensen door, streepjesregen!!! O+

(PS: mijn test was dit weekend weer negatief... Jammer)
pi_115455857
limone gefeliciteerd

jammer cheez hoop snel op een tweede streepje voor je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')