quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:26 schreef Leatherface het volgende:
Njah, en toch: als Froome zich er niet bij zou kunnen neerleggen dat de afspraak is dat Wiggins moet winnen had ie bij een andere ploeg zijn handtekening moeten zetten.
Aan de andere kant heeft tot nu toe niets erop gewezen dat Froome bij een ander team hetzelfde niveau had kunnen halen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Had 'ie idd moeten doen.
Wuyts zei tijdens de uitzending al "het is te hopen voor Froome dat 'ie niet aan het einden van zijn carrière concludeert dat 'ie twee grote ronden had kunnen winnen, maar met lege handen staat."
Contador had natuurlijk ook al een paar rondes gewonnen en was gewend om kopman te zijn, dus dan sta je er wat anders in.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wel een groot verschil dat Contador er gewoon schijt aan had (tot de buit voor hem al binnen was). Toen heb ik wel wat meer respect voor Contador gekregen.
Risico is dat Froome tijd wint en misschien in de tijdrit nog eens en daardoor Wiggins de tour niet wint. Of met een dermate klein verschil dat iedereen wijst naar die lekke band eerder in de tour en zegt dat Wiggins daardoor de tour heeft gewonnen.quote:Wat was het nadeel geweest voor Sky als ze Froome deze etappe hadden laten winnen? Dat Wiggins met een halve minuut minder voorsprong op Froome, en 2 seconden minder voorsprong op de rest van het veld had gewonnen uiteindelijk? Als je dat een logische beslissing vindt begrijp je er zelf weinig van mijns inziens.
Voor Team Sky was het niet meer dan een talentvolle renner.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Aan de andere kant heeft tot nu toe niets erop gewezen dat Froome bij een ander team hetzelfde niveau had kunnen halen.
Vind het wel wat voor Hoogerland, maar ja die verspilt zijn krachten in te zware bergritten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:23 schreef Oidipous het volgende:
Hmm, de etappe van morgen valt me eigenlijk nog best mee.
[ afbeelding ]
Sanchez op herhaling?
Als Wiggins weer hetzelfde niveau haalt als dit jaar, zie ik het niet gebeuren dat 'ie met rugnummer 1 in de tour gaat knechten voor Froome.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nu denk ik wel dat Wiggins het meent als hij zegt dat hij Froome eens wil helpen. Ik verwacht geen "Fuck you very much" zoals Hinault bij Lemond probeerde te flikken in de daaropvolgende Tour.
Bij Wiggins blijven stond gelijk aan het niet winnen van de etappe, niet bij Wiggins blijven stond gelijk aan het winnen van de etappe. Jij vindt het blijkbaar terecht dat Froome bij Wiggins moet blijven. Op dat moment had Wiggins laten zien dat hij de sterkste was, op Froome na, dus inschatten dat de rest er nog bij gaat komen én Wiggins op achterstand gaat rijden lijkt me wel héél onwaarschijnlijk. En in het onwaarschijnlijke geval dat het toch gebeurde, dan was het misschien 5 seconden geweest terwijl Wiggins uiteindelijk met 4 minuten voorsprong gaat winnen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:30 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij niet mocht winnen? Zeg ik dat ergens? Maar ze haalden Wiggins nog in op het laatst daarom hoort froom als knecht er bij te zitten.
Denk niet dat Wiggins dat allemaal over heeft voor een rol als knecht inderdaad. En Wiggins zal weten dat zijn eigen kansen sowieso erg klein zijn volgend jaar, als El Pistolero weer terug is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Wiggins weer hetzelfde niveau haalt als dit jaar, zie ik het niet gebeuren dat 'ie met rugnummer 1 in de tour gaat knechten voor Froome.
Het is natuurlijk wel de vraag of Wiggins weer dit niveau haalt, want hij heeft er veel voor gelaten en al wel laten doorschemeren dat 'ie dat niet nog eens wil doen.
Een knecht hoort bij zijn kopman te blijven ja. (als hij eerst in het klassement staat)quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Bij Wiggins blijven stond gelijk aan het niet winnen van de etappe, niet bij Wiggins blijven stond gelijk aan het winnen van de etappe. Jij vindt het blijkbaar terecht dat Froome bij Wiggins moet blijven. Op dat moment had Wiggins laten zien dat hij de sterkste was, op Froome na, dus inschatten dat de rest er nog bij gaat komen én Wiggins op achterstand gaat rijden lijkt me wel héél onwaarschijnlijk. En in het onwaarschijnlijke geval dat het toch gebeurde, dan was het misschien 5 seconden geweest terwijl Wiggins uiteindelijk met 4 minuten voorsprong gaat winnen.
Te allen tijde? Jij vindt dat een EBH morgen niet in de aanval mag gaan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:36 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Een knecht hoort bij zijn kopman te blijven ja. (als hij eerst in het klassement staat)
Die staat toch laag in het klassement dus waarom niet. Tot ze hem nodig hebbenquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Te allen tijde? Jij vindt dat een EBH morgen niet in de aanval mag gaan?
Huh? Wat heeft zijn positie er mee te maken dan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:39 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Die staat toch laag in het klassement dus waarom niet. Tot ze hem nodig hebben
Dat denk ik ook wel. Wiggins beseft dat gezien het parcours en de tegenstand dit een unieke kans was. Volgend jaar hebben we een ander traject dat vast meer op het lijf van klimmers is geschreven en Contador is er weer bij.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nu denk ik wel dat Wiggins het meent als hij zegt dat hij Froome eens wil helpen. Ik verwacht geen "Fuck you very much" zoals Hinault bij Lemond probeerde te flikken in de daaropvolgende Tour.
Ze laten niet zo makkelijk iemand gaan die 2minuten op de nummer een heeft.....quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh? Wat heeft zijn positie er mee te maken dan?
Definieer 'ze'.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:40 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Ze laten niet zo makkelijk iemand gaan met 2m op de #1 heeft.....
Als je vindt dat het situatieafhankelijk is dan snap ik niet dit niet een situatie vond om Froome te laten rijden. Zo kort voor de finish en alle concurrenten al op achterstand gereden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:39 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Die staat toch laag in het klassement dus waarom niet. Tot ze hem nodig hebben
Nou, het leek er vandaag toch aardig op dat ze Froom 'lieten' gaan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:40 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Ze laten niet zo makkelijk iemand gaan die 2minuten op de nummer een heeft.....
Tja, dat is wat anders dan zijn eigen ploeg waar het om ging...quote:
Omdat hij aan het knechten was met de #1quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, het leek er vandaag toch aardig op dat ze Froom 'lieten' gaan.
Die glans is er nu echt wel af.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je vindt dat het situatieafhankelijk is dan snap ik niet dit niet een situatie vond om Froome te laten rijden. Zo kort voor de finish en alle concurrenten al op achterstand gereden.
Het argument dat Froome dan dichter bij Wiggins zou komen gaat niet op. Oké, dat zou wat van de glans van de overwinning van Wiggins afnemen. Maar dat gebeurt nu in minimaal dezelfde mate.
Ja, de uitspraken zoals "ach, we zijn jong, we komen nog wel eens terug om te winnen" betekenen helemaal niets. Voor hetzelfde geld staat er één van de volgende jaren een nieuwe superman op en is 't gedaan met Froome. Als je nu goed bent, moet je nu winnen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Wiggins beseft dat gezien het parcours en de tegenstand dit een unieke kans was. Volgend jaar hebben we een ander traject dat vast meer op het lijf van klimmers is geschreven en Contador is er weer bij.
Maar het zou toch zomaar kunnen dat Froome nooit een grote ronde wint. Dat zal dan zeker aan hem gaan knagen.
Die pakt wel 4minuten op Froome. Er is maar 1 tijdrit van hem bekend die goed was. (laat die nou net in deze tour zijn)quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die glans is er nu echt wel af.
Alleen als in de tijdrit Wiggins weer minstens een minuut pakt, komt de glans weer terug.
En Vuelta vorig jaar, Dauphiné dit jaar..quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Die pakt wel 4minuten op Froome. Er is maar 1 tijdrit van hem bekend die goed was. (laat die nou net in deze tour zijn)
Je valt nu wel echt door de mand.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Die pakt wel 4minuten op Froome. Er is maar 1 tijdrit van hem bekend die goed was. (laat die nou net in deze tour zijn)
Maar er geen 1 van gewonnenquote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En Vuelta vorig jaar, Dauphiné dit jaar..
jij lult onzin let maar op hoe froome gaat verliezen in de TT. herinner er mij er dan nog een x aan aub.quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, de uitspraken zoals "ach, we zijn jong, we komen nog wel eens terug om te winnen" betekenen helemaal niets. Voor hetzelfde geld staat er één van de volgende jaren een nieuwe superman op en is 't gedaan met Froome. Als je nu goed bent, moet je nu winnen.
Precies. In '97 dacht iedereen dat Ullrich vertrokken was voor de volgende 8 jaar. Er kwam er niet één meer bij.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, de uitspraken zoals "ach, we zijn jong, we komen nog wel eens terug om te winnen" betekenen helemaal niets. Voor hetzelfde geld staat er één van de volgende jaren een nieuwe superman op en is 't gedaan met Froome. Als je nu goed bent, moet je nu winnen.
Haha, hij won tijd op Wiggins vorig jaar gek...quote:
Oh, dit dus.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de Vuelta vorig jaar wel tijd gepakt op Wiggins.
Je beweert een paar posts hierboven dat Froome 4 minuten verliest op Wiggins. Dat gaat niet gebeuren. Worden er hooguit 1½, waarschijnlijk minder. En ik sluit niet uit dat Froom tijd terugpakt op Wiggins.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:45 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
jij lult onzin let maar op hoe froome gaat verliezen in de TT. herinner er mij er dan nog een x aan aub.
Ja toen was hij gevallen in de tour met een gebroken sleutelbeen. Lekkere begin voor de Vuelta.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de Vuelta vorig jaar wel tijd gepakt op Wiggins.
kijk je wel ooit wielrennen?quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:43 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Dan zijn je opmerkingen nog dommer dan ze aanvankelijk leken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
ik zie meer dan de tour ja. jij niet kennelijk.
Precies. Je weet wat je tekent als het goed is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:26 schreef Leatherface het volgende:
Njah, en toch: als Froome zich er niet bij zou kunnen neerleggen dat de afspraak is dat Wiggins moet winnen had ie bij een andere ploeg zijn handtekening moeten zetten.
quote:Chris Froome was donderdag in de laatste Pyreneeën-etappe van de 99e Tour de France opnieuw sterker dan zijn kopman Bradley Wiggins. In de slotklim naar Peyragudes maakte Froome zelfs gebaartjes dat zijn kopman door moest rijden. Ook keek hij tot twee keer toe demonstratief achterom waar zijn kopman bleef.
Het zal de verhoudingen binnen Team Sky niet ten goede komen. Desondanks rijdt Wiggins zondag in het geel naar Parijs. "Wat Froome daar deed, leek nergens op. Het doet afbreuk aan de eindzege van Wiggins", analyseerde oud-renner en Tour-volger Laurent Jalabert na de finish.
"Chris vroeg of hij voor de ritzege mocht gaan, waarop ik 'ja' zei", verklaarde Wiggins na afloop. "We wisten alleen niet precies wat het gat naar Valverde was." Opmerkelijk genoeg bleef Froome echter - geheel volgens de teamafspraken - bij zijn kopman. Het duo kwam op 19 seconden van ritwinnaar Alejandro Valverde over de meet en verspeelde zo een kans op een tweede ritzege van Froome.
In een dalende strook op de Peyresourde had Wiggins al aan de eindzege gedacht. "Ik stond mezelf toe om aan de eindzege in de Tour te denken. Dat was voor het eerst."
De kenners weten dat Hinault in 1985 Lemond flikte maar voor de meesten blijft vooral bij dat Hinault in 1985 zijn 5de overwinning pakte. Normaal gesproken had Lemond gewonnen maar hem werd verteld dat een achterop geraakt Hinault minder dan een minuut achter lag. Dat waren in werkelijkheid bijna 3 minuten. Het gat aan het einde van de TDF was minder dan die 3 minuten die Lemond makkelijk had kunnen pakken op Hinault.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ullrich was de betere van Riis in de laatste tijdrit van de Tour van 1996, dat weten velen nog steeds toch? Het wordt wel in enige mate vergeten natuurlijk, maar bij lange na niet binnen een week door bijna iedereen.
bullshit van die tour-volger/analist Laurent Jalabert. Volgens mij wilde Froome gewoon een etappe winnen EN Wiggins bij hem houden. Daarom stopte hij constant om iig Wiggins niet uit het hoog te verliezen en om toch te proberen dichterbij Valverde te komen...quote:
Wiggins geloof ik eigenlijk wel, dus dan idd vrij idioot van Froome.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:25 schreef knep het volgende:
Wat een malloot die Froome, als het tenminste waar is wat Wiggo zegt.
Op de lange termijn gaat Wiggins de geschiedenisboeken in als Tourwinnaar, en Froome niet, dat klopt. En dat is een zeer groot verschil. Denk alleen niet dat de manier waarop heel snel vergeten wordt. Ligt wel wat extremer, maar Pereiro en Schleck hebben officieel ook een Tour gewonnen maar op dit moment zien weinigen hen nog zo. Anyways, ik denk wel dat we het eens zijnquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
De kenners weten dat Hinault in 1985 Lemond flikte maar voor de meesten blijft vooral bij dat Hinault in 1985 zijn 5de overwinning pakte. Normaal gesproken had Lemond gewonnen maar hem werd verteld dat een achterop geraakt Hinault minder dan een minuut achter lag. Dat waren in werkelijkheid bijna 3 minuten. Het gat aan het einde van de TDF was minder dan die 3 minuten die Lemond makkelijk had kunnen pakken op Hinault.
Het verschil tussen Wiggins en Froome lijkt me deze TDF kleiner, dan rijdt je als tweede man in de klassering hoe dan ook voor je kopman en pas bij volledig door het ijs zakken van die kopman ga je voor eigen kans. De kans bestaat dat je als ploeg de hoofdprijs mist (zie Vuelta 2011) maar je houdt ook kans dat twee man het podium halen. Als je tegen je kopman gaat rijden kan het wel eens volledig verkeerd aflopen met de klassering van beiden.
Goeie aanhalingstekensquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:27 schreef knep het volgende:
Trouwens ik moet nog maar zien wat Froome kan als hij vol in de schijnwerpers staat als topfavoriet. Zou niet de eerste meesterknecht zijn die dan 'choked'.
Gewoon, mooie subtiliteit. Want neem aan dat je (ook) op iets ander doelt dan choken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:41 schreef knep het volgende:
[..]
Ik volg je ff niet. Wat is er zo grappig aan?
Vandaar die blik van Voeckler.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:56 schreef TheArt het volgende:
Even terugkomen op CAS. Het scheen dat je de botten in zijn twee vingers kon zien zitten
Het was idd slaapverwekkend saai.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:05 schreef bianconeri het volgende:
Saaie Tour eigenlijk op deze manier!
Zoals gewoonlijk durven de toppers niets, Nibali blijft ook doodleuk zitten in afdaling en laat zich zelfs afzakken(en ja hij kon op eind niet meer maar had normaal veel voorsprong natuurlijk).
Evans zakt totaal weg, verder zijn er weinig mensen die echt wat kunnen.
Froome die zich totaal laat inpakken door de ploeg...
Elke keer weer laat zien dat hij de beste klimmer is van de Tour op dit moment en makkelijk weg kan rijden bij iedereen. Maar nee moet wachten op Wiggins, de duidelijk mindere renner die om 1 of andere reden toch de Tour moet winnen.
Wordt er niet leuker op
Die afdaling was niet zo lastig en daarbij voelde nibali wsl al wel dat hij niet zo goed was. Nibali is wel de laatste die je iets kan verwijten op dat gebied.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:05 schreef bianconeri het volgende:
Saaie Tour eigenlijk op deze manier!
Zoals gewoonlijk durven de toppers niets, Nibali blijft ook doodleuk zitten in afdaling en laat zich zelfs afzakken(en ja hij kon op eind niet meer maar had normaal veel voorsprong natuurlijk).
Evans zakt totaal weg, verder zijn er weinig mensen die echt wat kunnen.
Froome die zich totaal laat inpakken door de ploeg...
Elke keer weer laat zien dat hij de beste klimmer is van de Tour op dit moment en makkelijk weg kan rijden bij iedereen. Maar nee moet wachten op Wiggins, de duidelijk mindere renner die om 1 of andere reden toch de Tour moet winnen.
Wordt er niet leuker op
twitter:zeeuwseleeuw twitterde op donderdag 19-07-2012 om 21:01:12Chris Anker Sorensen reed inderdaad voor me toen hij met 60 per uur iets uit z'n wiel wilde halen in de afdaling van de Col de Ares 1/2 reageer retweet
Hij schijnt ook een huidtransplantatie te moeten ondergaantwitter:zeeuwseleeuw twitterde op donderdag 19-07-2012 om 21:03:482/2Hoorde toen een geluid van een sensor oid die hij in zn wiel duwde, dacht ik. Maar dat was dus z'n hand! Dat moet echt pijn hebben gedaan reageer retweet
Tja, 99 van de 100 keer lukt het wel...quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:20 schreef Gitank2 het volgende:
Ik snap niet dat hij niet even stopte, verlies je wat tijd (die je nog wel goed kan maken, want een krantje lijkt me geen probleem om dat snel te verwijderen) maar geen vingers.
Zarrabeitia heeft ook ooit zoiets meegemaakt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tja, 99 van de 100 keer lukt het wel...
quote:Chris Anker Sörensen gets a skin transplant tonight. Riis is not very optimistic rider can start tomorrow
Net aan? Hij gaat waarschijnlijk met drie minuten voorsprong de Tour winnen....quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:18 schreef JC14 het volgende:
[..]
Het was idd slaapverwekkend saai.
Tsja, dat Sky deze Tour alles op alles op Wiggins heeft gezet is net aan goed afgelopen.
Werkelijk waar gekkenwerk dat die man niet afstapte en dat ze er ook maar over nadenken om hem te laten starten morgen.quote:
Wegquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Straks gaat Wiggins onderuit in de tijdrit en verliest meer dan 5 minuten omdat zich hij geblesseerd heeft. Froome valt vrijdag en breekt een sleutelbeen, hij moet naar huis. Nibali is betrapt op doping en verlaat de tour
Dan is het feest want het is lang geleden dat een belg de tour gewonnen heeft.
Reactie ook maar weg dan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Doet VDB2 dan mee? Ik heb die wieltjeszuiger de afgelopen weken niet gezien.
Als ie Van Garderen achter zich weet te houden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Straks gaat Wiggins onderuit in de tijdrit en verliest meer dan 5 minuten omdat zich hij geblesseerd heeft. Froome valt vrijdag en breekt een sleutelbeen, hij moet naar huis. Nibali is betrapt op doping en verlaat de tour
Dan is het feest want het is lang geleden dat een belg de tour gewonnen heeft.
Gerapporteerd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Wieltjes zuiger? Die kerel durft nog aan te vallen, volgens mij volg je de wedstrijden niet. jaloerse kutnederlander
dankjequote:
Looohoohoohoosuuuuuurs. Mietjuuuuuuhhsss. Kneuzuuuhhhhhhquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:21 schreef Dreassic het volgende:
Bijna vingers eraf en nog steeds voor alle Nederlanders eindigen, zegt al genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |