dat mččn je niet hequote:
quote:
Sowieso niet mijn muzieksmaak.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:49 schreef leeell het volgende:
vinden jullie die versies nu čcht beter dan George zijn versie ?
dat kan.quote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 14:51 schreef leeell het volgende:
[..]
dat kan.
sowieso zijn er maar een handvol covers beter dan het origineel.
maarja, smaak blijft lastigquote:
Ja.quote:
goeie ja.quote:
Tja, ook hier hangt het weer af van smaak.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:52 schreef leeell het volgende:
[..]
maarja, smaak blijft lastig
vind je een cover "beter" of "leuker"
beide zit nog aardig verschil in, zoals bijvoorbeeld iemand hierboven een rare cover van The Beatles neerplempte, dat is gewoon niet "beter" , en dat is geen mening.
dat kan inderdaad leuk zijn, maar volgens mij zijn muzikaal talent, instrument beheersing, originaliteit geen kwestie van mening maar gewoon keiharde feiten, echter willen sommigen daar maar niet aanquote:Op zondag 15 juli 2012 14:54 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Tja, ook hier hangt het weer af van smaak.Ik vind het wel leuk als iemand er een eigen draai aan geeft.
Alles is toch een mening? Hooguit kan en cover beter zijn als je er een totaal andere versie van maakt, zoals Triggerfinger deed.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:52 schreef leeell het volgende:
[..]
maarja, smaak blijft lastig
vind je een cover "beter" of "leuker"
beide zit nog aardig verschil in, zoals bijvoorbeeld iemand hierboven een rare cover van The Beatles neerplempte, dat is gewoon niet "beter" , en dat is geen mening.
Inderdaad.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:55 schreef leeell het volgende:
[..]
dat kan inderdaad leuk zijn, maar volgens mij zijn muzikaal talent, instrument beheersing, originaliteit geen kwestie van mening maar gewoon keiharde feiten, echter willen sommigen daar maar niet aan
beide uitvoeringen zijn goddelijk, echter heeft Jimi uiteraard de kwaliteit om hem te verbeteren, aangezien Bob en Jimi ongeveer op gelijke hoogte staan, maar dat mensen dan van die louche bands posten met rare covers, dat kan je leuker vinden, maar toch zeker niet beter ?quote:Op zondag 15 juli 2012 14:55 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Alles is toch een mening? Hooguit kan en cover beter zijn als je er een totaal andere versie van maakt, zoals Triggerfinger deed.
Jij vindt Hendrix versie beter dan Dylan. Dat hoeft niet te zeggen dat het zo is. Ik vind die van Hendrix beter dan die van U2, maar niet beter dan het origineel. Wel anders.
dat is zeker veilig om te zeggen jaquote:Op zondag 15 juli 2012 14:57 schreef davako het volgende:
En sluit het topic maar. De beste cover is gewoon van The Animals!
Ik geloof dat het niet bekend is.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:59 schreef leeell het volgende:
[..]
dat is zeker veilig om te zeggen ja
maar van wie is het origineel ?
Donders hij kan best zingen!quote:
Over smaak valt niet te twistenquote:Op zondag 15 juli 2012 14:57 schreef davako het volgende:
En sluit het topic maar. De beste cover is gewoon van The Animals!
preciesquote:
Dat is behoorlijk nice!quote:
Deze dan doen?quote:Op zondag 15 juli 2012 17:45 schreef Gary_Oak het volgende:
Bijna allemaal genres waar ik niet naar luister.![]()
Ik vind ze beide goed. Maar die van Waits vind ik net iets origineler en aparter.quote:
Ik weet niet, ik vind de Bowie versie leuk hoor, maar die van Nirvana heeft toch net iets meer... je ne sais quoi.quote:
Ben ik niet met je eens. Maar gelukkig kunnen smaken verschillen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind de Bowie versie leuk hoor, maar die van Nirvana heeft toch net iets meer... je ne sais quoi.
Zie voor zulke voorbeelden dit topic: Post hier the originalsquote:
Beetje onnodig dit. Dit topic gaat om covers die beter zijn dan het origineel, hoe kan men aantonen dat de cover beter is zonder ook het origineel er bij te vermelden? Ik sta achter mijn post, de Brian May versie van All The Way From Memphis is beter dan het origineel van Mott the Hoople.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zie voor zulke voorbeelden dit topic: Post hier the originals
Het is als aanbeveling bedoeld, niet als verwijt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:03 schreef Headlong het volgende:
Beetje onnodig dit. Dit topic gaat om covers die beter zijn dan het origineel, hoe kan men aantonen dat de cover beter is zonder ook het origineel er bij te vermelden? Ik sta achter mijn post, de Brian May versie van All The Way From Memphis is beter dan het origineel van Mott the Hoople.
Klopt, heerlijke Jazzy versies van jaren 80 nummers bijvoorbeeldquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Nouvelle Vague maakt trouwens alleen maar covers, en overtreffen wel vaker het origineel.
New wave voornamelijk. New wave, nouvelle vague. Ze mikken er ook wel eens wat bossanova door.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, heerlijke Jazzy versies van jaren 80 nummers bijvoorbeeld
New Wave, Neue Deutsche Welle, Punk..quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
New wave voornamelijk. New wave, nouvelle vague. Ze mikken er ook wel eens wat bossanova door.
Onzinquote:Op zondag 15 juli 2012 14:58 schreef leeell het volgende:
grote namen die grote namen coveren zijn de enigen die een cover beter dan het origineel kunnen maken.
De laatste keer dat ik bang werd van een Dire Straits-fan was toen die muziek wilde opzetten. Een paar klootloze softies aan de deur verontrusten mij niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:05 schreef Micson het volgende:
Als mensen hier The Killers noemen met Romeo & Juliet, dan zoek ik via het IP adres het woonadres van die persoon op en stuur ik een paar negers met honkbalknuppels er naartoe.
Romeo & Juliet van Dire Straits kįn niet verbeterd worden.
Precies, hij komt ook niet zelf langs, hij moet "Negers met honkbalknuppels" inhurenquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik bang werd van een Dire Straits-fan was toen die muziek wilde opzetten. Een paar klootloze softies aan de deur verontrusten mij niet.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dire Straits, dat is muziek waar je moeder het van goed vindt dat je er naar luistert
Met immigrantencricket heb ik niet zoveel, maar dik kans dat ik er met negers wel uitkom wat betreft muziek.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, hij komt ook niet zelf langs, hij moet "Negers met honkbalknuppels" inhuren
Het Requiem van Mozart is idd waardeloos, net als Stabat Mater van Pergolesi, net als al die tinnef van Bach.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:34 schreef Micson het volgende:
[..]![]()
Misschien zelf iets minder naar zware metalen muziek met gekrijs over het sterven en de dood luisteren, wellicht dat je de prachtmuziek van Dire Straits dan ooit nog kan waarderen.
Als je verteld dat ze gestuurd zijn door Iemand die Dire Straits wilde verdedigen maken ze rechtsomkeert en gaan ze met een "pair of pliers and a blowtorch" naar hun opdrachtgeverquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met immigrantencricket heb ik niet zoveel, maar dik kans dat ik er met negers wel uitkom wat betreft muziek.
Get medieval on his ass. Dire straits zijn eerzame hardwerkende muzikanten waar ik die hoedanigheid best respect voor heb, het probleem is dat ze de personificatie zijn van de trend om alles glad te polijsten, alle ruwe en rafelige randjes moesten vermeden worden onder invloed van de promotie van de CD als de geluidsdrager.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je verteld dat ze gestuurd zijn door Iemand die Dire Straits wilde verdedigen maken ze rechtsomkeert en gaan ze met een "pair of pliers and a blowtorch" naar hun opdrachtgever
quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dire Straits, dat is muziek waar je moeder het van goed vindt dat je er naar luistert
Tja, Heino is ook een vakman, Danny Christiaan ook, maar de muziek die ze maken vind ik niets.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:46 schreef leeell het volgende:
[..]!
Mark Knopfler is een van de meest getalenteerde artiesten ooit
dat kan, maar om dan zo denigrerend te doen is allerminst op zijn plaats.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, Heino is ook een vakman, Danny Christiaan ook, maar de muziek die ze maken vind ik niets.
quote:
Dude, wtf??quote:Op zondag 15 juli 2012 14:55 schreef mvdejong het volgende:
Brian Adams : ik ga over mijn nek.
Do : mmmmm.
Ik heb vaker dat een nummer gecovered wordt waardoor het plotseling mijn aandacht trekt, en vaak begin ik dan ook het origineel te waarderen. In dit geval echter vind ik het origineel nog steeds een weerzinwekkend kwijlnummer, terwijl de uitvoering van Do ...quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:06 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Dude, wtf??
Sowieso al die rocknummers die "gevoelig" gecovered worden ..
Juist wel, het maakt mensen zo ongelofelijk op hun pikkie getrapt,quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:51 schreef leeell het volgende:
[..]
dat kan, maar om dan zo denigrerend te doen is allerminst op zijn plaats.
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:09 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik heb vaker dat een nummer gecovered wordt waardoor het plotseling mijn aandacht trekt, en vaak begin ik dan ook het origineel te waarderen. In dit geval echter vind ik het origineel nog steeds een weerzinwekkend kwijlnummer, terwijl de uitvoering van Do ...
Kwestie van smaak, gelukkig maar, anders zat iedereen de hele dag naar hetzelfde te luisteren.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:31 schreef R-Tech het volgende:
[..]
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Sterker nog; ik vind de uitvoering van Do echt een weerzinwekkend kwijlnummer.. No offense btw
In dezelfde categorie valt overigens ook Laura Jansen met Use Somebody.
Het is niet persé dat ik de nummers van de originele artiesten zo goed vind, maar die covers zijn echt verschrikkelijk..
En vergeet onze grote vriendin Lucie Silvas nietquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:31 schreef R-Tech het volgende:
In dezelfde categorie valt overigens ook Laura Jansen met Use Somebody.
Inderdaad, helemaal mee eensquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:36 schreef Mark het volgende:
[..]
En vergeet onze grote vriendin Lucie Silvas niet
quote:
Birdy is nog wel de overtreffende trap..quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:36 schreef Mark het volgende:
[..]
En vergeet onze grote vriendin Lucie Silvas niet
Ik vind het eigenlijk meer een imitatie dan een cover. Hennie Huisman erbij en 'live gezongen' onder in beeld, en we hebben de soundmixshow. Wel een winnaar overigens.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ongelofelijk, maar duidelijk beter dan Bowie
Eigenlijk wel sneu voor Leonard Cohen dat hij steeds verdomde goede nummers schrijft maar dat anderen er net steeds iets mooiers van maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 02:53 schreef Kriegel het volgende:
Herman pakt 'm net. En ik weet dat de versie van Judy Collins eigenlijk het origineel is, maar die was ook al geschreven door Cohen en redt het tegen beiden niet.
Idem voor Bob Dylan, maar Cohen kan tenminste wel zingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:46 schreef Trashcanman het volgende:
Eigenlijk wel sneu voor Leonard Cohen dat hij steeds verdomde goede nummers schrijft maar dat anderen er net steeds iets mooiers van maken.
Tom Waitsquote:
Jij vind serieus de versie van bowie beter dan die van Brel???quote:
Andersom ook, dat ze the man fell van Nirvana beter vinden dan die van Bowie.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vind serieus de versie van bowie beter dan die van Brel???
Tja zo kennen zo ook het origineel nietquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Andersom ook, dat ze the man fell van Nirvana beter vinden dan die van Bowie.
Dat komt wel meer voor, vooral bij mensen die geen Frans spreken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mmh, hij wil niet laden op mijn ipadquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat komt wel meer voor, vooral bij mensen die geen Frans spreken.
Bowie heeft wel degelijk een cover van Brel gedaan die beter is maar het is niet die, wel deze:
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat komt wel meer voor, vooral bij mensen die geen Frans spreken.
Coldplay laat zich wel vaker inspireren door andere bandsquote:
Daarvan vind ik de live versie door Prince en Rosie Gaines weer nog beter.quote:
Welnee, ik geloof dat zelfs Cohen de versie van Buckley beter vindt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:00 schreef Moody het volgende:
En het is eigenlijk godsschennis, maar ik vind Jef Buckley's Halleluja beter dan die van Leonard Cohen:
Klinkt als Diamonds and Pearls.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:42 schreef Dagonet het volgende:
Daarvan vind ik de live versie door Prince en Rosie Gaines weer nog beter..
Ik vind juist dat zij laten horen wat voor ontzettend sterk nummer het eigenlijk is. Een beetje wat Johnny Cash ook doet met die American recordings van popliedjes.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:38 schreef MarcusViridis het volgende:
Van een suf nummer een echt Cake-nummer maken. Veel en veel beter dan het origineel. Je kan duidelijk horen dat er persoonlijk leed achter zit en hij meent wat ie zingt.
Daar ben ik het wel weer volledig mee eens. Eigenlijk vind ik het ook wel prettig om muziek te leren kennen helemaal zonder beelden, geen foto's van de makers, niks.quote:Jammer van de videoclip. Maar eigenlijk doe ik sowieso niet aan videoclips, leidt erg van de muziek af.
Da's ook een manier van benaderen.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind juist dat zij laten horen wat voor ontzettend sterk nummer het eigenlijk is. Een beetje wat Johnny Cash ook doet met die American recordings van popliedjes.
Als discoklassieker kon ik hem overigens ook wel waarderen, maar op een ander niveau. Cake maakt het nummer eigenlijk alleen maar bloot, terwijl je ook goede covers hebt die goed zijn omdat er veel aan het nummer is toegevoegd.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:03 schreef MarcusViridis het volgende:
[..]
Da's ook een manier van benaderen.
Inderdaad, pas bij de versie van Cake viel me op hoe dit nummer is doorspekt met sentiment, pogingen tot het opwekken van jaloezie en valse hoop. Iedereen die wel eens een liefde is kwijtgeraakt, terwijl je nog gek op die persoon was, zal veel in dit nummer herkennen. Misschien heb ik nooit eerder goed naar het nummer geluisterd en hoorde ik alleen maar de jaren zeventig discoklanken, waardoor ie -als vanzelf- in het vakje "fout" terecht kwam.
Misschien was dat ietwat kort door de bocht.
wat is dit voor gelulquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:48 schreef Berkery het volgende:
[..]
Idem voor Bob Dylan, maar Cohen kan tenminste wel zingen.
En Cohen die wel kan zingen?quote:Op zondag 22 juli 2012 19:36 schreef ThaTim het volgende:
[..]
wat is dit voor gelul
Maximaal 5 Dylancovers die daadwerkelijk beter zijn
Vergeleken met die weerzinwekkende stem van Dylan kan iedereen zingen.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een mooie versie, maar mooier, mmm, anders mooi dan het origineelquote:
quote:Op zondag 22 juli 2012 21:44 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vergeleken met die weerzinwekkende stem van Dylan kan iedereen zingen.
quote:Op maandag 23 juli 2012 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch hoor ik graag Dylan, net zo goed als Tom Waits, Leonhard Cohen of Brel
Mensen van wie je tenminste hoort dat ze weten waar ze het over hebben als ze de tekst zingen. Meeste koffers zangers en zangeressen zingen de tekst, maar hebben duidelijk geen idee wat ze zingen.
Mooi topic in de zin dat ik 3 pagina's met verbazing heb zitten doorluisteren; duidelijk dat over smaak niet valt te twisten. Maar dan toch opeens deze, ze was erg indrukwekkend in die hele TV serie,quote:
Dit is ongeveer hetzelfde alsquote:
Maar één op de tien nummers van The Editors zijn geslaagd, maar dan zijn ze ook wel erg goed!quote:
dan prefereer ik deze:quote:
quote:
Één Nina Simone-nummer zorgt wel eens voor verwarring:quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:14 schreef M.rak het volgende:
OrigineelOp zondag 22 juli 2012 08:12 schreef Cee het volgende:
De cover, van Nina Simone. Het tempo en haar stem zorgen ervoor dat ik dit de betere versie vind:Op zondag 15 juli 2012 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:
Over smaak valt niet te twisten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Ik weet nog steeds niet of deze cover me nu meer kippenvel bezorgt, maar iets zegt me dat als ik er bij had gestaan ik wel zeker was van mijn zaak.quote:Op dinsdag 27 november 2012 12:10 schreef LuciferRising het volgende:
Leuk gedaan door Leadbelly.
Maar the Animals doen em toch iets leuker:
Al was het ook niet orgineel van Leadbelly.
'My way' van Sinatra is geen origineel maar een cover van 'Comme d'habitude' van Claude Franēois (ik denk dat de meeste hem kennen van 'Alexandrie, Alexandra')quote:
Ik voel niet zo'n sterke behoefte om een emmer stront over je uit te storten, of je dat nou verdient of niet. Maar als ik aanneem dat je niet bedoelt dat Moke's versie ook mooier is dan die van Brel, welke totaal anders is, maar ook dan die van Bowie dan vind ik de mate waarin smaken blijken te verschillen toch weer oprecht verbijsterend. Vooral ook omdat het wel hetzelfde nummer is, en onze smaken dus ook overeenkomen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:55 schreef Stickertje het volgende:
[/youtube]
eeeennnnnnn...
ik krijg hier vast een emmer stront over me heen om dit te plaatsen, maar toch
Dat is ook de enige cover van Voodoo Child die ik ken, die ook daadwerkelijk tof is (vaak maken die blues artiesten van tegenwoordig er een behoorlijk slappe hap vanquote:Op woensdag 19 december 2012 22:12 schreef swekdolfijn het volgende:
origneel:
cover:
origineel is ook steengoed natuurlijk
Dit is toch wel de definitieve versie:quote:
Oh ja Anal cunt , die was ik vergetenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit is toch wel de definitieve versie:
oi! oi! oi!
orly?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:49 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit is toch wel de definitieve versie:
oi! oi! oi!
quote:
Ram Jam is bij lange na niet het origineelquote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef RvLaak het volgende:
Het origineel (welke al behoorlijk goed is):
En de betere cover:
Nou ik vind het eerder een devaluatie.quote:Op maandag 8 september 2014 15:32 schreef RvLaak het volgende:
Het origineel (welke al behoorlijk goed is):
En de betere cover:
quote:Op maandag 8 september 2014 15:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ram Jam is bij lange na niet het origineel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |