SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:21 schreef automatic_ het volgende:
Fratz; ik wilde je een PM sturen, maar Fok doet stom
Dan maar eventjes hier!Je hebt een bericht terug!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
Wil je die blog, eventueel via pm met ons delen.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:03 schreef computergirl het volgende:
Ja ben echt zwaar onder de indruk van dit nieuws.
Ze is zelf redelijk nuchter en heeft een blog opgezet om iedereen op de hoogte re houden.
Fratz, hoe bedoel je dit? Want zoals ik het lees is het afwachten of je chemo niet uitverkocht is ofzo.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:42 schreef Fratz het volgende:
Ah nee toch Computergirl.. Dat meen je niet. GVD! Sterkte meis. Wat is het toch k*t. Dikke knuffel voor jou!
. Ik hoordeze week of mijn chemo er nog is voor volgende week en anders gaan we een andere chemo proberen.
Haha ja zo klinkt het wel hè? Ik krijg het laatste restje caelyx. Dat spul heeft al sinds 2010 leveringsproblemen. Misschien is er nog iets voor volgende week en anders moet ik een andere chemo. Heel jammer omdat ik hier heel goed op reageerde maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:42 schreef Mula het volgende:
[..]
Fratz, hoe bedoel je dit? Want zoals ik het lees is het afwachten of je chemo niet uitverkocht is ofzo.
Wel balen van je haar. Maar aan de andere kant; het is 'maar' haar... Des te meer zichtbare huid om vanuit te "shinen" zullen we maar denken he Fratzje.
Ik ben aan de FEC, Docetacel, Capecetabine geweest en heb nu Caelyx.quote:Op woensdag 18 juli 2012 20:55 schreef computergirl het volgende:
Rottdog heeft hele slechte ervaring met chemo, maar hoe zit het met anderen eigenlijk? Kan je er ook doorheen huppelen of komt de ellende pas later?
Haha zo ga ik het voortaan noemen!quote:
Eierstokken verwijderen is toch niet in plaats van een hormoonkuur, lijkt me. Anders hadden ze dat bij mij ook wel mogen doen. Wordt 49! Ik hoef geen kindjes meer. Denk ook niet dat dat nog zal lukken ook, op mijn leeftijd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:26 schreef Rottdog het volgende:
Nu ben ik erg aan het dubben over de hormoon therapie ongeacht het genetische onderzoek van mij mogen ze mijn eierstokken wel verwijderen. Eerste komende jaren in een chemische overgang en daarna zeker nog mijn eigen overgang geloof niet dat ik daar op zit te wachten.
Da's ook wel heftig. Niet liever een verkleining en reconstructie aan de andere kant?quote:En wil zelfs wel graag mijn andere borst laten amputeren
Sluit me hierbij aan, had ik ook. En die botpijn ook, door de neulasta.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:16 schreef Mula het volgende:
Oh en dat hypergedoe van de dexa had ik ook. Elke nacht om de drie uur wakker.![]()
En de plofkop klinkt ook bekend. Trekt ook niet weg.
Toen ik steeds tussentijdse bloedingen kreeg (zoladex nog niet goed ingewerkt destijds) wilden ze mijn eierstokken ook verwijderen omdat dat "minstens net zo goed zou werken en ik had mijn eierstokken toch niet meer nodig" (letterlijk gezegd door de gyn, mijn broek zakte er van af).quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Eierstokken verwijderen is toch niet in plaats van een hormoonkuur, lijkt me. Anders hadden ze dat bij mij ook wel mogen doen. Wordt 49! Ik hoef geen kindjes meer. Denk ook niet dat dat nog zal lukken ook, op mijn leeftijd.
Ik had iets gelezen over eierstokken stilleggen, tijdelijk, bij jonge mensen.
Overigens kom je ook in de overgang als je de eierstokken laat verwijderen.
Da's ook wel heftig. Niet liever een verkleining en reconstructie aan de andere kant?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef Fratz het volgende:
Vandaag is er weer een vampiermeisje langs geweest om bloed te prikken.
Ze was helemaal niet aardig, zelfs een beetje onbeschoft! Nou ja zeg.
Morgen weer chemo. Hoop dat het allemaal een beetje vlotjes gaat, met dit weer in het ziekenhuis moeten zijn sucks.
Hoe doen ze dat Mula, het wondvocht er uit halen?
Ik weet het eigenlijk niet precies. Zogauw er een naald bij mij in de buurt komt doe ik mijn ogen dicht.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef Fratz het volgende:
Vandaag is er weer een vampiermeisje langs geweest om bloed te prikken.
Ze was helemaal niet aardig, zelfs een beetje onbeschoft! Nou ja zeg.
Morgen weer chemo. Hoop dat het allemaal een beetje vlotjes gaat, met dit weer in het ziekenhuis moeten zijn sucks.
Hoe doen ze dat Mula, het wondvocht er uit halen?
Ja, pas maar goed op. Ik was in april ook aan een kant van mijn gezicht verbrand en ik zat toen niet eens in de zon. Kun je er echt niet bij hebben, nu.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:10 schreef Fratz het volgende:
Moet wel uitkijken dat ik niet in de zon ga zitten met mijn gezicht.
Heul late reactie, maar met mevrouw Wijnbo gaat het redelijk. Chemo 6 / 16 achter de rug, ze heeft nu de 2e van een wat lichter type. (TC geloof ik...)quote:Op vrijdag 13 juli 2012 07:49 schreef Fratz het volgende:
Oh ja!
Woensdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest, mijn schouder is bestraald.
Nooit bij stil gestaan dat je arm zo zwaar is eigenlijk! En dat typen met alleen je gammele linkerhand ongeveer tien keer zo langzaam gaat!![]()
Ik ben blij dat ik nu goed tegen morfine neusspray kan, wat is dat spul een uitkomst zeg.
Hoe is het met de anderen? Gia, hou jij een beetje de lichttherapie vol? Mula hoe is het met je arm? Rottdog hoe gaat het met jou, knap je alweer een beetje op? Ga je door met de chemo? Wijnbo hoe is het met met mevrouw Wijnbo?
In mei heb ik mijn voet verbrand.. Het was bijna niet te zien maar het deed verrekte veel pijn! Heb nog dagenlang aftersun erop gesmeerd. Ik smeer nu overal factor 30 op. En ik ga in de schaduw zitten. Iets met een ezel enzo!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, pas maar goed op. Ik was in april ook aan een kant van mijn gezicht verbrand en ik zat toen niet eens in de zon. Kun je er echt niet bij hebben, nu.
Bijna wel. In huis sowieso. Als ik eet niet, dat voelt heel raar. En in the rare ocasion we een keertje ergens heengaan (supermarkt ofzo) dan ligt er wel een zuurstoffles in de auto voor-het-geval-dat maar meestal neem ik hem niet mee. Het is zo'n gesleep.. In het ziekenhuis krijg ik standaard zuurstof, da's prettig. Ik ga ook niet helemaal kapot zonder zuurstof, maar het maakt het wel makkelijker. Toevallig komt zaterdag een vriendin langs die ook aan de zuurstof zit, die hoeft eindelijk niet haar grote fles mee te nemen, die kan er wel eentje van mij lenenquote:Goh fratz, zit je echt altijd aan het zuurstof
Vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moest, maar gelukkig ook een heel groot lichtpunt: geen bestraling. Hoewel ik zelf de chemo als meest belastend heb ervaren, heb ik van die bestralingen toch de meeste restklachten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef Rottdog het volgende:
Ohw helemaal vergeten te vertellen, mijn goede nieuwsik hoef niet bestraald te worden
. Met andere woorden ik ben aan het einde van mijn traject en mag me de 18de gaan melden voor de hormoon therapie.
Dat schijnt voor iedereen verschillend te zijn. Je krijgt wel overgangsklachten, maar volgens mij had ik die toch al, dus, ik merk niet veel verschil. Elke dag een extra pilletje en that's it.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:14 schreef computergirl het volgende:
gefeliciteerd.
Is die hormoon therapie belastend?
En waarom post je dit in een borstkanker topic?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef announcement het volgende:
Ik heb vanmiddag nogal hard getraint met voetbal ....
Zoals Gia al zei, is voor iedereen anders. Bij mij: alle overgangsklachten die je kunt bedenken. Ik heb een implantaat (elke 12 weken een nieuwe) en had eerder ook pillen. Die heb ik nu niet meer omdat ik nu weer aan de chemo zit. Niet meer ongesteld worden vond ik trouwend wel weer een voordeel, hehe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:14 schreef computergirl het volgende:
gefeliciteerd.
Is die hormoon therapie belastend?
Toch fijn dat ze er vroeg bij zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef Fratz het volgende:
Heb trouwens ook weer slecht nieuws te melden, kreeg net een mail van mijn werk, een collega heeft een knobbel gevonden, ze wordt over twee weken geopereerd. Zoals ik het begrepen heb zijn je er goed op tijd bij. Meh. Dit slaat er tch weer in als een bom, ben helemaal van slag.
hè gatver.. mijn haar leek ook niet uit te vallen maar helaas, is zie nu toch wel heel veel haren in het doucheputje verdwijnen. verder heb ik behoorlijk last van mijn beide armen (niet alleen de bestraalde). en wederom gaan mijn ribben, nek en rug weer pijn doen. ribben en rug weer laten bestralen zou ik niet zo erg vinden, mijn nek wel, want dan moet er weer een masker gemaakt worden en de laatste keer dat ik onder het bestralingsapparaat ging met dat ding op was ik me toch zooooo opgelucht dat het voorbij was! ik dacht nog "dat wil ik nooit meer!". gebruik nu ook veel meer neusspray dan eerst. eerst voelde het een beetje raar om dat spul te gebruiken maar nu niet meer. meneer fratz zei terecht tegen me: "je hebt dat spul toch niet voor niks gekregen? gebruik het dan ook in plaats van te klagen dat je pijn hebt!". het scheelt een hoop! alleen moet ik niet drie pufjes achter elkaar gebruiken, dan krijg ik de dag erna mega koppijn. verder wordt mijn huid erg dun. en het heelt ook niet zo fantastisch meer. een wondje onder mijn arm heeft er een hele week over gedaan om een korstje te vormen. niet leuk!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Toch fijn dat ze er vroeg bij zijn. Klinkt naar baas-boven-bazig maar mijn collega gaan ze niet opereren. Ze heeft honderden tumors in haar lever. Het ijsmutje heeft niet voorkomen dat haar haar nu na 3x chemo gaat uitvallen, dus nu gaat ze daar in ieder geval maar mee stoppen.
Oh daaaaarom is het zulk mooi weer!quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef Fratz het volgende:
Ik ben vandaag jarig!![]()
![]()
Lekker niksen, voetbal kijken en in de tuin bankhangen, yeah!
Ik heb een iets ander traject. Geen amputatie, dus wel bestraling en daarna 6 TAC-kuren, om de drie weken. De eerste twee kuren, weinig problemen. Geen smaak, haaruitval en beginnende neuropathie. Vanaf de derde kuur ben ik echt afgetakeld, na de vierde is er ook een week uitstel geweest voor de vijfde. Maar ik heb het overleefd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:46 schreef Piplodokie het volgende:
Daar ben ik weer! Hoi allemaal!
Vandaag zit ik samen met mevrouw Piplodokie in het ziekenhuis voor de eerste chemo. Spannend! Ik voel wel wat tegenstand bij d'r, eigenlijk wil ze helemaal niet dat het 'vergif' haar aders in loopt. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Dit is het begin van een lang traject.
- nu eerst vier keer om de drie weken AC-kuur (adriamycine en cyclofosfamide)
- vervolgens 12 keer elke week Taxol en Herceptin
- en tenslotte nog 13 keer om de drie weken alleen Herceptin
- het geheel sluiten we af met 5 jaar hormoontherapie
In totaal dus 63 weken (+5 jaar...).
Bij mij begon het de tweede week na de eerste kuur al uit te vallen, maar daar zat in mijn geval de taxotere al bij. Dus misschien duurt het bij mevrouw Piplodokie langer. Ik had al een pruik uitgezocht en heb het vrijdags, voor het inlopen van de tweede kuur op maandag, af laten knippen. Het leek me vreselijk als ik middenin het verwerken van de tweede kuur, ziek bij de kapper zou zitten.quote:Van de borstamputatie en reconstructie is ze in ieder geval spoedig herstelt (ondanks de nabloeding). Aflopen week liepen we al weer door de stad, terwijl het pas drie weken geleden is. Wel heeft ze last van littekenweefsel aan de bovenkant van haar borst, waarschijnlijk omdat alles twee keer open gehaald is. Hoe en wanneer dit opgelost gaat worden weten we niet.
Dan is er nu nog het issue van de haren. Over een week of twee zal het uit gaan vallen is ons verteld. Ze heeft nu nog prachtige lange blonde haren van zichzelf (een gelijkende pruik vinden was ook best moeilijk).
Hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Hebben jullie je haar van te voren laten millimeteren, op het moment dat het uit begon te vallen of hebben jullie er niets aan gedaan en het jezelf 'gewoon' laten overkomen?
Ik hoor graag jullie ervaring!
Ik had destijds haar tot op mijn kont..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:43 schreef automatic_ het volgende:
Mijn moeder had al erg kort haar, dus de stap maar afscheren / pruik dragen was ietsjes kleiner. Althans, dat kan ik mij voorstellen als je altijd lange lokken had.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:03 schreef Fratz het volgende:
[..]
Oh ja @ meneer P, waarschuw mevrouw P voor haarwortelpijn.. Nu ik er namelijk bij zo over nadenk, dat uitvallen van mijn haar deed af en toe best verrot veel pijn.
Hier in 't ziekenhuis doen ze het standaard niet. Juist omdat het in de meeste gevallen uiteindelijk toch niet werkt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:47 schreef computergirl het volgende:
Mijn collega had bij de eerste chemo's zo'n koel-ding op haar hoofd, dat had ik ook al eens op tv gezien dus dacht dat dit iets algemeens was.
Door de kou is de bloedvoorziening naar je haarwortels minder waardoor de chemo je haren niet aantast. Althans dat was de bedoeling, bij haar werkte het niet zo goed.
Denk er eigenlijk nog hetzelfde over, hij mag er van mij af.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:54 schreef Mula het volgende:
Rottdog, wat ga je nu met je andere borst doen?
Zo'n ijsmuts is die jullie aangeboden? Mij niet in elk geval. Heb wel gehoord dat zo'n muts niet zo fijn is om op te hebben en ook heel pijnlijk kan zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier in 't ziekenhuis doen ze het standaard niet. Juist omdat het in de meeste gevallen uiteindelijk toch niet werkt.
Er zijn chemo's waarbij 'misschien' je haar uitvalt en dan kan zo'n ijsmuts helpen, maar het haar wordt er sowieso veel dunner van.
Er zijn ook chemo's waarbij je haar vrijwel zeker uitvalt, en dan heeft die ijsmuts geen nut.
Schijnt nog zeer te doen ook.
Dat had mijn moeder ook idd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:35 schreef Rottdog het volgende:
Haar/wortelpijn heb ik totaal geen last van gehad, heb nu wel hele droge ogen door het verlies van mijn wimpers.
Zoiets was het bij mij ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:10 schreef Mula het volgende:
Ik weet niet meer of de muts mij is aangeboden, maar weet wel dat iemand (verpleegkundige volgens mij) vertelde dat het niet/nauwelijks wordt gedaan, omdat de resultaten niet goed zijn en het heel erg vervelend is.
Och Fratz, je bent geen sukkelquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef Fratz het volgende:
Ik dacht net dat ik wel even zelf mijn broodje kon smeren in de keuken. Maar staan is gewoon lastig nu voor me, ik struikel over mijn eigen voeten en -bam- ik ga door mijn enkel. Wat een sukkel ben ik..
Kan me voorstellen dat je graag vooruit wilt kunnen, maar houd je in.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:53 schreef Fratz het volgende:
Ik dacht net dat ik wel even zelf mijn broodje kon smeren in de keuken. Maar staan is gewoon lastig nu voor me, ik struikel over mijn eigen voeten en -bam- ik ga door mijn enkel. Wat een sukkel ben ik..
Je hebt helemaal gelijk! Maar als je je goed voelt doe je het gewoon hè tegen beter weten in..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 00:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je graag vooruit wilt kunnen, maar houd je in.
Ik liet mijn man de spullen klaarzetten op de salontafel en dan kon ik, bijvoorbeeld, aardappelen schillen of boontjes schoonmaken. Voelde ik me toch nog een beetje nuttig.
Nu kan ik het allemaal wel weer aan de aanrecht, maar soms kun je beter creatief zijn, i.p.v te veel hooi op je vork nemen.
Maar ik begrijp het goed.
5 septemberquote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:54 schreef computergirl het volgende:
Wat een leuke verrassing, wanneer gaan jullie er eten?
Oh wat gezellig!quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:27 schreef Gia het volgende:
Vandaag flink gesport. Heerlijk. Ik voel dat het me goed doet.
Een van de vrouwen daar woont hier om de hoek. We hebben al afgesproken om te gaan wandelen en zwemmen.
Knuffel terug, Fratz, en voor alle meiden.
Blijft zeer doen. Heb het gevoel dat ze stijf worden, als ik ze niet beweeg, dus zit de hele dag met mijn tenen te wiebelen. Staan en lopen is niet pijnlijker dan zitten.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:57 schreef Fratz het volgende:
[..]
Oh wat gezellig!
Hoe is het met je voeten Gia?
Hey Fratz, mag ik ook het adres? Superlief initiatief! Weet je mams dat je Fratz heet op Fok?quote:
Thanks! Ze is pas volgende week jarig overigensquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:36 schreef Gia het volgende:
Fratz gefeliciteerd met je moeder. Dat ze jou nog maar heel lang mag verzorgen.
Ben ik een week te vroeg, verkeerd gelezen, maar goed bedoeld.quote:Op dinsdag 4 september 2012 23:43 schreef Fratz het volgende:
[..]
Thanks! Ze is pas volgende week jarig overigens
Mijn haar ziet er niet uit. Een en al weerborstels. Het groeit alle kanten op. Maar ach, we doen het ermee.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:53 schreef Mula het volgende:
Oh, en mijn haar heeft een groeispurtje gehad en is ineens iets beter hanteerbaar! Ik word alleen moe van de "oh, wat heb je mooooooooi haar!"-opmerkingen!
Oh ja, vorige week een week te vroeg gefeliciteerd, zou ik het nu vergeten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:54 schreef Brighteyes het volgende:
Fratz viert vandaag haar moeders verjaardag.
Verjaardagskaart voor mijn moeder #2
Bovenarm? Heb je daar het infuus gehad?quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:32 schreef Mula het volgende:
Het ging goed Gia. Ik ben gaan winkelen in Ikea, dus ik had niet veel andere keus dan wakker blijven.De afspraak voor me was uitgevallen, dus ik was nog eerder aan de beurt ook. Was wel nodig ook, want van dat stilzitten in een wachtkamer kreeg ik het een beetje moeilijk.
Ik heb weer iets geks. Sinds gisteravond trekt er iets verschrikkelijk in mijn rechterarm. Het voelt als lympfestrengen, maar die kan ik niet vinden en het zit op meerdere plekken in mijn arm. Ik denk dat het dus mijn ader is die gek aan het doen is. Echt irritant gevoel.
Het is belangrijk om de tijd te nemen voor herstel en verwerking. Programma zit ook goed in elkaar en de begeleiding is super.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:58 schreef Ilske het volgende:
Hey Fratz, hoe was de verjaardag van je moeder, beetje goede oogst qua kaartjes?
Wat een goede verhalen over herstel en balans, knap dat jullie hier zo mee bezig zijn en dat de resultaten zo goed zijn!
Mijn haar groeit goed. Heb vandaag voor het eerst iets van een scheiding erin gekregen. Met een nat washandje, haha. Maar het ziet er al een stuk minder als een kankerpatient uit. En dat scheelt al heel veel gestaar.quote:Op maandag 24 september 2012 22:49 schreef Mula het volgende:
Ik heb vorige week een spuit gehad en heb nu ook nauwelijks nog opvliegers. Over drie maanden ga ik mijn spuit eerder laten zetten, want als ik precies 3 maanden wacht krijg ik de laatste week opvliegers.
Worden je voeten niet beter Gia? Of merk je zolangzamerhand wel vooruitgang? En hoe is het met je haar? Mijne is big en poofy!
Is goed, ben benieuwd. Mijn haar piekt ook vooral omhoog, maar glad strijken met een washandje gaat redelijk.quote:Op maandag 24 september 2012 23:36 schreef Mula het volgende:
Scheiding?mijne wil alleen maar omhoog staan.
Het krult. Geen echte pijpekrullen, maar wel slag. Ik vind het verschrikkelijk.ik doe er na het douchen mousse in, laat het opdrogen en ga er dan met mijn handen doorheen. Dan lijkt het steiler. Ik zal morgen proberen of ik het goed op foto kan krijgen!
Ik heb echt zoveel bewondering voor je, dat je allemaal steeds weer zo goed oppakt, na elke tegenslag. Houd vol, kanjer!quote:Op donderdag 27 september 2012 10:29 schreef Fratz het volgende:
Blegh mijn haar valt steeds meer uit, ik word er gek van. Ik vind echt overal haar. En ongeveer ter hoogte van mijn oren groeit het juist weer aan en krult het heel dom (het haar wat uitgevallen is toen mijn hoofd werd bestraald groeit nu weer aan). Ik ben gelukkig af van dat virus. Wat ben ik beroerd geweest zeg!
Ben ook helemaal in de war geweest met de dagen. En daarom nu een dag te laat met het wisselen van mijn fentanyl pleister..sukkel..vond al dat ik zoveel pijn had! Gister ook nog mijn radiotherapeut aan de lijn gehad.
Binnenkort moet ik weer een botscan. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ze er eentje hebben gemaakt.
Ik had na de eerste chemo een hele heftige huidreactie. Achteraf denk ik dat het wondroos was, maar ik heb eigenlijk nooit koorts. Tja, en dan kan dat niet, he?quote:Op donderdag 27 september 2012 21:59 schreef computergirl het volgende:
S. heeft vorige week de eerste chemo op volle sterkte gehad. Nu gelijk problemen met haar immuunsysteem dat blijkbaar helemaal plat ligt.
Ze zijn nogal teleurgesteld over de EH van het zks, hebben weinig kennis en bieden volgens hen weinig dan standaard testjes.
Nu ze zich weer zo slecht voelde (koorts, keelpijn etc) zijn ze maar rechtstreeks naar de poli gegaan. Is dat ook jullie ervaring?
Wens haar veel sterkte.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef computergirl het volgende:
S. ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze heeft nu ook bloedarmoede en heeft inmiddels 2 zakken bloed gehad.
En ze houdt veel vocht vast, 6 kilo aangekomen in korte tijd. Ik vind het allemaal best verontrustend.
Dit kan ik me zo goed voorstellen! Interview eens iemand die niet die rooskleurige vooruitzichten heeft maar die gewoon weet dat het niet meer over zal gaan en die er dan, met alle onzekerheden, nog maar het beste van moet zien te maken...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:45 schreef Fratz het volgende:
Ja, pink ribbon maand yay.
Valt mij op dat het allemaal hallelujah verhalen zijn in de media. Allemaal vrouwen die "survivors" zijn worden geinterviewd. Ik voel me bijna een sukkel omdat ik uitzaaiingen heb. Want je overleefd borstkanker volgens de media toch zo gemakkelijk? Er wordt vergeten dat wij allemaal keihard er voor moeten vechten en dat er genoeg slachtoffers zijn. Meh.
Op de site van Pink Ribbon zie ik, maar één persoonlijk verhaal staan:quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit kan ik me zo goed voorstellen! Interview eens iemand die niet die rooskleurige vooruitzichten heeft maar die gewoon weet dat het niet meer over zal gaan en die er dan, met alle onzekerheden, nog maar het beste van moet zien te maken...
Ook valt er wel het nodige te lezen over uitgezaaide borstkanker:quote:Anita van Nuland: 'Ik wil eruit halen wat er nog in zit'
Anita, alleenstaande moeder van drie kinderen, leeft sinds januari 2011 met de diagnose uitgezaaide borstkanker. Wandelen is daarbij haar grote steun en inmiddels haar lust en leven. Het is voor haar de manier om met haar ziekte om te gaan.
http://www.pinkribbon.nl/(...)a%20van%20Nuland.pdf
Misschien een hele stomme vraag, maar wie is S.?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:29 schreef computergirl het volgende:
S. ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ze heeft nu ook bloedarmoede en heeft inmiddels 2 zakken bloed gehad.
En ze houdt veel vocht vast, 6 kilo aangekomen in korte tijd. Ik vind het allemaal best verontrustend.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 12:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Op de site van Pink Ribbon zie ik, maar één persoonlijk verhaal staan:
[..]
Ook valt er wel het nodige te lezen over uitgezaaide borstkanker:
http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=1540&t=3&l=1&pp=21
Toevallig is het thema dit jaar uitgezaaide borstkanker, dat had ik nog niet gezien. Maar zoals hierboven ook staat, daar wordt weinig over gepraat en is ook weinig over bekend. Ik snap het eigenlijk ook wel want het is geen makkelijk onderwerp en het is ook niet leuk om over te praten.quote:Stichting Pink Ribbon vraagt aandacht voor de borstkankerpatiënt van vandaag. In oktober, de borstkankermaand, staat het onderwerp leven tussen hoop en vrees centraal. Hiermee staat Pink Ribbon stil bij borstkankerpatiënten met uitgezaaide borstkanker. Een thema waar nog te weinig over gepraat wordt en waarover de informatievoorziening gering is. Daarom wil Pink Ribbon dit taboe doorbreken, mensen informeren en uiteindelijk fondsen werven om projecten die aansluiten bij dit thema financieel te kunnen ondersteunen. Maar wat is uitgezaaide borstkanker precies, hoeveel mensen krijgen er mee te maken en wat is hun prognose?
mijn (ex) collega. Weet niet of zijn het op prijs stelt dat ik hier haar naam voluit schrijf.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:20 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Misschien een hele stomme vraag, maar wie is S.?
Ik heb het idee dat ik iets gemist heb![]()
Edit; Oh wacht... Jij post namens haar onder haar account zeker?
Oh getsiequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
mijn (ex) collega. Weet niet of zijn het op prijs stelt dat ik hier haar naam voluit schrijf.
Ze heeft nog niet zolang de diagnose met borstkanker, met (veel) uitzaaiingen naar lever
die laatste komt (gelukkig) minder vaak voor, maar je kan ook niks aan preventie doen. Dat is misschien het enige 'positieve' aan borst kanker en teelbal kanker, je kan jezelf af en toe eens checken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:15 schreef Gia het volgende:
En kanker aan de eierstokken hoor je vrijwel niets over, terwijl die ook vaak door die hele mallemolen moeten.
Dat neemt niet weg dat er wel gepraat over moet worden. Sowieso door de familie en de mensen om de persoon heen die het heeft. En niet makkelijk? Het is gemakkelijker om erover te praten dan te hebben meen ik zo. Leuk is het niet maar moet alles dan perse leuk zijn?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:30 schreef Fratz het volgende:
[..]
[..]
Toevallig is het thema dit jaar uitgezaaide borstkanker, dat had ik nog niet gezien. Maar zoals hierboven ook staat, daar wordt weinig over gepraat en is ook weinig over bekend. Ik snap het eigenlijk ook wel want het is geen makkelijk onderwerp en het is ook niet leuk om over te praten.
Hey ik heb uitgezaaide borstkanker. Ik praat er toevallig wel veel over en ik kan dat ook. Maar mijn ervaring is dat heel veel mensen, zowel familie als vrienden, dit niet kunnen. Veel mensen laten je zelfs helemaal links liggen en ik heb zelfs meegemaakt dat mensen tegen me zeiden dat ik 'mijn mond maar moest houden over mijn ziekte want dat was allemaal zo vervelend' terwijl ik dan nog helemaal niks had gezegd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er wel gepraat over moet worden. Sowieso door de familie en de mensen om de persoon heen die het heeft. En niet makkelijk? Het is gemakkelijker om erover te praten dan te hebben meen ik zo. Leuk is het niet maar moet alles dan perse leuk zijn?
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:48 schreef Fratz het volgende:
ik heb zelfs meegemaakt dat mensen tegen me zeiden dat ik 'mijn mond maar moest houden over mijn ziekte want dat was allemaal zo vervelend' terwijl ik dan nog helemaal niks had gezegd.
De andere kant is ook niet leuk, dat het altijd en overal maar over die ziekte gaat. Ik ben meer dan een kankerpatient. Ik vind dat juist IK aan mag geven of ik er wel of niet over wil praten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:48 schreef Fratz het volgende:
[..]
Hey ik heb uitgezaaide borstkanker. Ik praat er toevallig wel veel over en ik kan dat ook. Maar mijn ervaring is dat heel veel mensen, zowel familie als vrienden, dit niet kunnen. Veel mensen laten je zelfs helemaal links liggen en ik heb zelfs meegemaakt dat mensen tegen me zeiden dat ik 'mijn mond maar moest houden over mijn ziekte want dat was allemaal zo vervelend' terwijl ik dan nog helemaal niks had gezegd.
Ja! Ik ben het helemaal met je eens!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:18 schreef Gia het volgende:
[..]
De andere kant is ook niet leuk, dat het altijd en overal maar over die ziekte gaat. Ik ben meer dan een kankerpatient. Ik vind dat juist IK aan mag geven of ik er wel of niet over wil praten.
Er niet tegen kunnen is niet erg, niet iedereen is een prater en zelden zegt iemand waar je toch al niet zelf over nagedacht hebt. Gewoon zeggen dat men niet weet wat men moet zeggen is ook voldoende. Bij andere is een blik al voldoende om te weten dat ze er niet over kunnen praten. Maar dat is anders dan er niet over willen praten, omdat iemand het de sfeer vindt verpesten, het niet 'leuk' vindt et cetera. Vraag dan gewoon niets, bemoei je er niet mee en vertrek in stilte.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:48 schreef Fratz het volgende:
[..]
Hey ik heb uitgezaaide borstkanker. Ik praat er toevallig wel veel over en ik kan dat ook. Maar mijn ervaring is dat heel veel mensen, zowel familie als vrienden, dit niet kunnen. Veel mensen laten je zelfs helemaal links liggen en ik heb zelfs meegemaakt dat mensen tegen me zeiden dat ik 'mijn mond maar moest houden over mijn ziekte want dat was allemaal zo vervelend' terwijl ik dan nog helemaal niks had gezegd.
Nee klopt, is niet de eerste. Zijn ook mensen bij gekomen en mensen die ik al jaren niet meer had gezien zitten nu weer gezellig op de bank alsof ze nooit weg zijn geweestquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Als ze zoiets tegen mij zouden zeggen zou ik die vriend nog niet missen ook. Dan maar een vriend minder. Het zal vast niet de eerste zijn die vertrokken is sinds je ziek zijn vermoed ik!
Succes met de botscan. Dat is in ieder geval geen vervelend onderzoek!
Wat fijn om te horen Gia!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:26 schreef Gia het volgende:
Mammo ging goed. Effe doorbijten bij het pletten, maar ze werkte snel. Deed dus maar even zeer. Werd meteen bekeken door een arts en het zag er allemaal goed uit.
Borstkanker en eierstokkanker hebben hetzelfde gen en aangezien ik toch in de overgang moet wou ik alles uitsluiten. Daar komt het kort gezegt op neer, ivm mijn leeftijd is het geen raar verzoek en doen ze het veel vaker bij vrouwen onder de 40.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:36 schreef Brighteyes het volgende:
Wat balen dat ze het niet willen doen Rottdog? Waarom wilde je dat eigenlijk precies? Was daar ook risico?
Wel fijn dat de chirurg wel met je mee kan gaan vwb je andere borst.
Ja, ik kanme dat wel voorstellen dan hoor. Haal er maar uit als dat de risico's beperkt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:45 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Borstkanker en eierstokkanker hebben hetzelfde gen en aangezien ik toch in de overgang moet wou ik alles uitsluiten. Daar komt het kort gezegt op neer, ivm mijn leeftijd is het geen raar verzoek en doen ze het veel vaker bij vrouwen onder de 40.
Kan je eigen gynaecoloog het dan niet doen met een buikoperatie? Dan hoeft die buik niet opgeblazen te worden. Maar goed, da's wel een grote operatie. Misschien gelijktijdig met het verwijderen van je borst. Je moet daarvoor toch al onder narcose.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:45 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Borstkanker en eierstokkanker hebben hetzelfde gen en aangezien ik toch in de overgang moet wou ik alles uitsluiten. Daar komt het kort gezegt op neer, ivm mijn leeftijd is het geen raar verzoek en doen ze het veel vaker bij vrouwen onder de 40.
Volgens mij is het tijdens de overgang, vooral in begin, niet raar dat je juist heviger en vaker ongesteld bent. Of geldt dat alleen voor 'normale' oude wijven gedoe.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:02 schreef Rottdog het volgende:
Huisarts raadde aan om toch nog een gesprek te wagen met de gyn, mochten we dan nog niet op 1 lijn zitten ga ik samen met de huisarts zoeken naar een gyn die het wel wil doen.
Officieel hoor ik in de overgang te zitten maar mijn lichaam denkt er toch anders over ben gewoon echt mega ongesteld geworden niet te geloven![]()
Woensdag wel ff slecht bericht gekregen, mijn oom heeft lymfeklierkanker in zijn oksel ze moeten nog onderzoeken waar het uit weg komt
Hoe is de scan gegaan....?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:44 schreef Fratz het volgende:
[..]
Nee klopt, is niet de eerste. Zijn ook mensen bij gekomen en mensen die ik al jaren niet meer had gezien zitten nu weer gezellig op de bank alsof ze nooit weg zijn geweest
Net mijn radioactieve prik gehad en om 13:40 heb ik de scan. Inderdaad geen vervelend onderzoek, alleen maar stil liggen!
Exact mijn diagnose en behandelingsplan. Ik wil je heel veel sterkte wensen met de kuren. De eerste twee keer zijn wel te doen. Daarna wordt het steeds zwaarder.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Even diep ademhalen en *plons* ....
Een lieve medeFokster heeft mij op het bestaan van dit topic gewezen. Helaas ga ik mij hier aansluiten. Sinds 25 juli 2012 werd bij mij de diagnose borstkanker gesteld. Voor de liefhebbers, een invasief ductaal carcinoom van 3,2 cm met een micro uitzaaiing in de oksel. Inmiddels ben ik op 9 augustus geopereerd en heb ik 21 bestralingen achter de rug. A.s. dinsdag 23 oktober start ik met de eerste van de 6 TAC kuren. Na dit alles volgen nog 5-7 jaar hormoonbehandelingen.
Wellicht dat sommigen van jullie mij nog kennen uit de OUD topics "wachten op het tweede streepje" en "als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat". Toen was de onderkant van mijn lichaam door de vruchtbaarheidsbehandelingen van het ziekenhuis, nu is met de borstkanker de bovenkant aan de beurt. Ik ga de komende paar dagen even inlezen, want er is een hoop gebeurd...
Jompels,
Slaapmeisje
Bij mij zette mijn zoon die. Is vierdejaars verpleegkundige.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
BE en Vickyniet leuk om terug te zijn, maar wel fijn
![]()
Dank je wel Gia voor de tip. Ik zal het dinsdag eens vragen. Ben het nog niet tegengekomen in die 3 kg aan folders en brochures die ik inmiddels heb verzameld. Vanavond ben ik nog gebeld door de apotheek van het ziekenhuis. Ik ben officieel "aangemeld". Bij de intake had ik al aangeven dat ik de Neulasta spuit, de dag na de kuur, best zelf wilde zetten. Ik heb tenslotte 4,5 jaar lang hormonen gespoten, dus zo'n prikkie draai ik mijn hand niet voor om. Ze vonden het toch te riskant. Als het mis zou gaan met de Neulasta, dan mag ik de vervangende prik zelf betalen (1500 euro woeiii).
Ik mag nog drie keer en dan zit het er, helaas, weer op.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:05 schreef Rottdog het volgende:
Slaapmeisjeverdomd jammer ook jou hier te zien.
Aanrader voor na alle behandelingen is Herstel & Balans echt waar kan wel promotor worden wat een geweldig programma
Die inloophuizen zitten hier ook, woon je soms in de buurt. Helmond, Eindhoven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hey Rottdog, anders jou wel! Is niet echt een leuk reunietopic zo... Herstel & Balans doen ze ook in mijn ziekenhuis en ik ben zeker van plan dat te gaan volgen. Verder is er in de stad een soort inloophuis waar ik nu een keer geweest ben. Best fijn om onder lotgenoten te zijn, maar ook heel confronterend. Ik kon er niet meer onderuit, ik heb borstkanker.
Klopt, ook TAC.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:13 schreef Slaapmeisje het volgende:
Gia volgens mij heb jij ook TAC gehad toch? Ik had al wat gelezen over die smaakverandering en ben erg benieuwd wat het effect op mij zal zijn. Ik heb nu in ieder geval al Goedemorgen drinkontbijt in huis gehaald en lekkere Danone vanille kwark. Hmmm nu ik erover nadenk, misschien moet ik die maar vóór de chemo alvast verorberen. Straks lust ik het misschien niet meer
Volgens mij niet invasief, maar zeker weet ik dit niet. Zat in een melkklier. Bij mij is alleen de poortwachter verwijderd, en de volgende twee bestraald. Bij mij was er een klein stukje van de tumor blijven zitten. Een puntje. Ook daar is bestraald.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:33 schreef Slaapmeisje het volgende:
Gelukkig heb ik geen volledig okselkliertoilet (bah, ik kan maar niet wennen aan dat woord) gehad. Bij mij is alleen de poortwachterklier en een overloopklier verwijderd. Hier zat een micro metastase in. Helaas was de tumor zelf wel angio-invasief, dus al aangesloten op mijn bloedvaten. Hiervoor krijg ik de chemo's. Hoe groot was jouw tumor? En dus ook een invasief ductaal carcinoom?
Wat is DCIS?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Heb je geen kopie van het PA rapport opgevraagd? Hier staan alle details in van de tumor en alle kenmerken die tijdens het onderzoek van het weefsel gevonden zijn. Omdat er ook nog 1,5 cm DCIS weefsel om de tumor heen aanwezig was bij mij, is er een stuk uit mijn borst gehaald van 7 x 5 x 4 cm. Het was wel een borstbesparende operatie, maar helaas is de wond gaan ontsteken en heb ik meer dan twee maanden met een gat in mijn borst rondgelopen. Gelukkig lijkt het nu te gaan herstellen, maar erg fraai is het er niet van geworden.
Even terugdenkend zat het toch in een melkgang. Ductaal. Kan me herinneren dat ik dat woord heb zien staan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
DCIS is een voorstadium van kanker. In 1 op de 3 gevallen groeit het uit tot een invasief carcinoom. Als ik het zo lees dat heb jij een invasief lobulair carcinoom. De plaats waar het groeit, melkklier of melkgang, bepaalt wat voor soort kanker het is. Je zou eventueel alsnog dat rapport nog op kunnen vragen. Daar heb je recht op. Zo kun je bijvoorbeeld ook achterhalen of jouw tumor een langzame of een snelle groeier is. Ik kan me zo goed voorstellen dat dat puntje wat overgebleven was jou zorgen baart. Heb je niet toch een volledige amputatie overwogen? Of was dat geen optie in jouw ziekenhuis? Gek, ik dacht eigenlijk dat het standaard procedure is om bij een niet schoon snijvlak toch over te gaan tot een amputatie.
Dat is bij mijn oksel ook nog steeds zo! Er groeit minder haar en het groeit ook langzamer. Ik vind het helemaal niet ergquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:18 schreef Mula het volgende:
Rottdog, de haargroei op mijn lijf is nog steeds niet helemaal normaal. Vooral mijn okselhaar is echt weinig! Ik weet dat haarzakjes door bestralen kapot kunnen gaan, maar ook mijn niet-bestraalde oksel heeft minder haargroei dan vroeger. En het lijkt of alles stukken langzamer groeit dan vroeger.. Helemaal niet vervelend!
Nou, ik kan binnenkort de kermis op. De vrouw met de baard. Krijg juist overal, veel haar, ook in mijn gezicht. Waarschijnlijk door die hormoonpillen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:18 schreef Mula het volgende:
Rottdog, de haargroei op mijn lijf is nog steeds niet helemaal normaal. Vooral mijn okselhaar is echt weinig! Ik weet dat haarzakjes door bestralen kapot kunnen gaan, maar ook mijn niet-bestraalde oksel heeft minder haargroei dan vroeger. En het lijkt of alles stukken langzamer groeit dan vroeger.. Helemaal niet vervelend!
Het komt me zo bekend voor! En ik altijd maar mijn schoonmoeder pesten als ze hier over klaagde.. Nu doe ik dat zelf!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 07:02 schreef Mula het volgende:
Mijn haar krult ook vooral boven mijn oren heel erg. Het is zooooo enorm pluizig ook. Ik moet er echt mousse in doen, anders ziet het er niet uit. Het ziet er uit als een enorme bos haar, maar het is heel dun en zacht. Echt babyhaar. Oh, en regen is verschrikkelijk... Dan gaat het echt als een gek krullen!
Lichamelijk ging dit niet voor mij op. Ik had -vooral bij taxotere- elke keer dezelfde klachten op dezelfde dagen van de kuur. Geestelijk vond ik het wel steeds zwaarder worden: ik voelde me niet 'mezelf' en dat begon me op te breken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:10 schreef Gia het volgende:
En ik wil je niet bang maken, maar stel je erop in dat het per kuur zwaarder wordt.
Ik dacht dat je juist pillen krijgt om je eigen hormonen plat te leggen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:41 schreef Slaapmeisje het volgende:
Na de chemo krijg ik ook nog 5 jaar hormonen. Er gaan zelfs plannen op om het te verlengen naar 7 jaar. Wat fijn dat je er relatief weinig last van hebt van die pillen. Dat geeft de burger moed
Daar heb ik dan weer geen last van. Misschien dat mijn plastabletten op dat punt werken als antagonist.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:48 schreef Mula het volgende:
Ik heb helemaal geen spierzwakte. Heb alleen wel tijden dat ik om de haverklap enorme kramp in mijn kuiten heb. Schijnt van de tamoxifen te komen.
Is morgen een week geleden, toch? Dan ben je al snel aan 't opknappen. Bij mij duurde dat tot begin week 3, voordat ik me weer iets beter ging voelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
PillendoosHoeveel pillen, poedertjes en andere shit er naar binnen gaat. Ik was vroeger al huiverig om een extra paracetamol in te nemen, maar draai nu mijn hand er niet voor om om mezelf vol te gooien. Milo vroeg vanmorgen nog wanneer ik nou es klaar was met de "pillen eten"
![]()
Zo dan, sinds vandaag kan ik in ieder geval weer langer dan 5 minuten rechtop zitten. Jee wat eng als je zelfs niet eens een pak cornflakes kan optillen. Heb me de afgelopen paar dagen dan ook even flink zielig gevoeld. En vanmorgen werd ik wakker met een stuk meer energie. Manlief naar zijn werk, kind naar BSO, het huis is van MIJ, heerlijk! Heb nog niet veel kunnen doen, maar ik geniet al gewoon van een iets helderder hoofd. Ik ben weer op de terugweg
Jazeker. We gaven een vel papier rond met de naam erboven waarop iedereen een boodschap voor de ander schreef. Ik had dit thuis al voorbereid. Ik zocht voor iedereen een uitspraak van een beroemd persoon die ik bij hem/haar vond passen en schreef daar nog een persoonlijke wens bij.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:59 schreef Rottdog het volgende:
Onder leiding van een kunstzinnig therapeut gekleid, niet echt mijn ding mijn gedachten schieten dan alle kanten op behalve de juisteAan het einde van de rit is het een dobbelsteen geworden zonder invulling omdat hoe je het ook gooit het loopt zoals het loopt, je hebt er toch geen vat op.
Bij de diarree had ik altijd zoiets van des te eerder is die zooi mijn lichaam uit en begon ik me gewoon weer beter te voelen. En tja het haar de tondeuse was er al overheen voordat ik aan de tweede kuur begon.
Gia had je een leuke afsluiting van H&B?
Ik heb ook steeds mijn tenen gelakt, en ben geen nagels kwijtgeraakt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 06:01 schreef Mula het volgende:
Slaapmeisje, deze week is de Herome nagelverharder in de aanbieding bij de Trekpleister. Van ¤12,70 voor ¤6,35. Ik heb dit tijdens de chemo gebruikt om het loslaten van nagels tegen te gaan. Ik heb het alleen op mijn vingernagels gesmeerd en die bleven zitten. Van mijn teennagels raakte ik er 3 kwijt.
Er wordt gezegd dat het niet helpt mbt loslaten, maar ookal zou dat zo zijn, dan nog is het prettig om nagelverharder te gebruiken. Je nagels worden zo zacht en kwetsbaar!
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:10 schreef Slaapmeisje het volgende:
"De kanker is voorbij als je haar weer gaat groeien". Dit vertelde Milo vanmorgen tegen mij. Toen ik hem vroeg van wie hij deze wijsheid had, zei hij dat hij dit zelf had bedacht: "Dat denk ik in mijn hoofd mama".
Wat gaat er toch allemaal in dat koppie om. Hij is zo lief voor me. Vanmorgen werd ik wakker gemaakt doordat hij over mijn wang aaide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |