abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114406992
wat is die dexa ook al weer? google komt met botdichtheid
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:05:36 #32
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_114409757
ah, soort turbo-prednison
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 14:30:07 #34
34726 Fratz
Max
pi_114414081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:47 schreef computergirl het volgende:
ah, soort turbo-prednison
Haha zo ga ik het voortaan noemen! :D
Ik kan wel merken dat ik van 8mg aan het afbouwen ben naar nu 1mg.
Poehoe, scheelt me enorm veel energie hoor. Maar wil ook niet met zo'n dikke kop blijven rondlopen.
En sowieso alle extra kilo's vind ik niet tof natuurlijk. En het schijnt ook niet zo goed te zijn voor je botten, en die zijn al zo crappy bij mij :P.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 16:13:49 #35
240917 Mula
pi_114418729
Rottdog, ik snap helemaal dat je je andere borst ook zou willen laten amputeren. Klinkt gek, maar het bevalt mij erg goed dat ze er beide vanaf zijn. Ik maakte me zorgen dat twee protheses niet goed zouden blijven zitten, maar dat is helemaal niet zo. Zelfs tijdens het rennen blijft het prima op zijn plek. Enige wat een beetje uitkijken is, is voorover bukken maar dat heb je ook met een prothese.

Amputatie zonder verwijdering lympfeklieren/bestraling is ook stukken makkelijker dan met.

En gewoon je eigen formaat tieten uitkiezen is ook best handig. :P
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 16:16:36 #36
240917 Mula
pi_114418859
Oh en dat hypergedoe van de dexa had ik ook. Elke nacht om de drie uur wakker. :'(

En de plofkop klinkt ook bekend. Trekt ook niet weg. }:|
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:28:09 #37
3542 Gia
User under construction
pi_114419452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:26 schreef Rottdog het volgende:

Nu ben ik erg aan het dubben over de hormoon therapie ongeacht het genetische onderzoek van mij mogen ze mijn eierstokken wel verwijderen. Eerste komende jaren in een chemische overgang en daarna zeker nog mijn eigen overgang geloof niet dat ik daar op zit te wachten.
Eierstokken verwijderen is toch niet in plaats van een hormoonkuur, lijkt me. Anders hadden ze dat bij mij ook wel mogen doen. Wordt 49! Ik hoef geen kindjes meer. Denk ook niet dat dat nog zal lukken ook, op mijn leeftijd.

Ik had iets gelezen over eierstokken stilleggen, tijdelijk, bij jonge mensen.

Overigens kom je ook in de overgang als je de eierstokken laat verwijderen.
quote:
En wil zelfs wel graag mijn andere borst laten amputeren :@
Da's ook wel heftig. Niet liever een verkleining en reconstructie aan de andere kant?
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:31:14 #38
3542 Gia
User under construction
pi_114419612
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:16 schreef Mula het volgende:
Oh en dat hypergedoe van de dexa had ik ook. Elke nacht om de drie uur wakker. :'(

En de plofkop klinkt ook bekend. Trekt ook niet weg. }:|
Sluit me hierbij aan, had ik ook. En die botpijn ook, door de neulasta.
Die plofkop is bij mij wel aardig weggetrokken.
Zie ik het beste met mijn pruik op. Zonder pruik lijkt het nog steeds een bolle toet.
pi_114433158
Wat een moeilijke beslissingen steeds, Rottdog. Sterkte voor jou en jullie gezin!
pi_114435853
Ik postte net in een totaal ander forum een bericht, toen ik me bedacht om eens op onderwerpen te zoeken die me op doet moment écht bezig houden. En zo kom ik 'per toeval' in dit forum terecht.

Zit op dit moment in het AvL aan het bed bij mijn vrouw (net 27), die gisteren een borstamputatie met directe reconstructie heeft ondergaan en prompt een uur later een nabloeding kreeg. Gaat vandaag nog niet zo lekker dus..

Ik weet niet of in dit forum meer mensen actief zijn die niet zelf een vorm van kanker hebben, maar hun man/vrouw/vriend(in). Of dat jullie zelf allemaal een vorm van kanker hebben (overleefd)?
Heb namelijk nog lang niet alle posts gelezen, dat werkt niet echt op een mobieltje.

Hoe dan ook, ik vind het fijn om ervaringen te lezen en ter delen. Schrijven gaat me beter af dan praten.

Ik keer binnenkort terug :)
- Vreemde ogen dwingen -
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 22:19:13 #41
34726 Fratz
Max
pi_114436720
Welkom Piplodokie.

De aanleiding om hier te komen is natuurlijk crap, maar ik denk dat je je hier wel thuis zult voelen.
Veel ervaringsdeskundigen hier (helaas).
Bij mij is in 2009 borstkanker geconstateerd, ik heb toen een borstbesparende operatie gehad plus een okselkliertoilet. Er volgden diverse chemokuren, bestralingen en hormoontherapie. Het ging heel goed totdat ik vorig jaar september van vakantie terugkwam en toch wel heel veel rugpijn had. Mijn kanker is dus terug en inmiddels uitgezaaid naar botten, longen en hersenvliezen. Ik krijg momenteel chemo, hormoontherapie en bestraling tegen de pijn.

Vraag het gerust als je iets wilt weten, hoe een behandeling gaat, waar je op moet letten, wat je kunt verwachten, etc, er is hier vast iemand die het weet, een goede tip heeft of het zelf heeft moeten doorstaan.
Mag natuurlijk ook in een persoonlijk bericht.

En heel veel sterkte en knuffels voor jou en je vrouw! :*
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 22:23:22 #42
34726 Fratz
Max
pi_114436968
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Eierstokken verwijderen is toch niet in plaats van een hormoonkuur, lijkt me. Anders hadden ze dat bij mij ook wel mogen doen. Wordt 49! Ik hoef geen kindjes meer. Denk ook niet dat dat nog zal lukken ook, op mijn leeftijd.

Ik had iets gelezen over eierstokken stilleggen, tijdelijk, bij jonge mensen.

Overigens kom je ook in de overgang als je de eierstokken laat verwijderen.

Da's ook wel heftig. Niet liever een verkleining en reconstructie aan de andere kant?
Toen ik steeds tussentijdse bloedingen kreeg (zoladex nog niet goed ingewerkt destijds) wilden ze mijn eierstokken ook verwijderen omdat dat "minstens net zo goed zou werken en ik had mijn eierstokken toch niet meer nodig" (letterlijk gezegd door de gyn, mijn broek zakte er van af).
Dus soms doen ze het wel. Uiteindelijk werkte alles naar behoren en mocht ik mijn eierstokken houden.
pi_114437996
Thanks Fratz. Heftig jouw situatie!

Langzaamaan zal ons verhaal hier ook verschijnen. Inmiddels hebben we al een heel traject achter de rug met 2 borstbesparende operaties en nu de amputatie uiteindelijk. En alle sores er om heen: klaplong, ivf, nabloeding, foutieve uitslagen, etc.

We zijn gestart in het JBZ in 's-Hertogenbosch, maar wat een k*t ziekenhuis. Geen goed woord voor over. Hopen dat het vanaf nu beter loopt in het AvL.
- Vreemde ogen dwingen -
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2012 @ 07:45:04 #44
240917 Mula
pi_114448666
Mijn god piplodokie, wat jong en wat een ellende al. Hoe erg ik het ook vind dat je reden hebt om hier mee te schrijven: toch welkom! Bij mij is trouwens ongeveer een jaar geleden bk geconstateerd (nadat een half jaar daarvoor dezelfde knobbel als 'gezond' werd gelabeld). Inmiddels 8 chemokuren, dubbelzijdige amputatie, 25bestralingen gehad. Ik slik hormonen en krijg nog een aantal keer Herceptin en bovenal: het gaat eigenlijk best wel heel erg goed met me!!

En vandaag helemaal, want ik vertrek zo naar Parijs. :P
pi_114448736
Veel plezier Mula!!!!!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:31:58 #46
3542 Gia
User under construction
pi_114452028
Welkom piplodokie, sterkte voor jou en je vrouw.

Mula, have fun meisje.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2012 @ 21:06:11 #47
34726 Fratz
Max
pi_114476171
In overleg met mijn huisarts vandaag de dosis van mijn fentanyl pleister verhoogd.
Volgens meneer Fratz werkt het heel goed, ik schijn een en al spraakwaterval te zijn! :P
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 10:10:15 #48
240917 Mula
pi_114596591
Disney was leuk. O+

Wat minder leuk is, is dat niet alleen mijn oedeemarm dik is, maar dat er ook weer behoorlijk wat wondvocht onder mijn litteken zit. Wordt er waarschijnlijk vandaag nog uitgehaald. Ben het vocht behoorlijk zat inmiddels. }:|
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 12:58:13 #49
34726 Fratz
Max
pi_114601174
Vandaag is er weer een vampiermeisje langs geweest om bloed te prikken.
Ze was helemaal niet aardig, zelfs een beetje onbeschoft! Nou ja zeg.
Morgen weer chemo. Hoop dat het allemaal een beetje vlotjes gaat, met dit weer in het ziekenhuis moeten zijn sucks.

Hoe doen ze dat Mula, het wondvocht er uit halen?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:28:45 #50
3542 Gia
User under construction
pi_114604111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef Fratz het volgende:
Morgen weer chemo. Hoop dat het allemaal een beetje vlotjes gaat, met dit weer in het ziekenhuis moeten zijn sucks.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Sterkte allemaal.

Ben nu al 14 keer in de tank geweest. Gaat goed, ik knap er erg van op. Niet alleen wat het oedeem betreft, dat gaat langzaam, maar vooral spieren en zo. Je krijgt er ook een gratis 'cursus filmrecensent'. Vandaag had ik 'guess who' uitgezocht. Aanrader. Alleen lachen is wat lastig met zo'n masker op. Donderdag heb ik vrij genomen, omdat morgen mijn jongste volwassen wordt. Met dit weer is dat de hele dag feest, dus donderdag een rustdag. Gaan we een terrasje pikken en tapas eten.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 14:59:31 #51
240917 Mula
pi_114605099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:58 schreef Fratz het volgende:

Ik weet het eigenlijk niet precies. Zogauw er een naald bij mij in de buurt komt doe ik mijn ogen dicht. :@ Ze steken een naald in de buurt van het litteken (gevoelloos!!! *O* ) en dan zuigen ze het er uit. En dan komt het vrolijk weer terug. o|O

Gia, alvast van harte met je zoon! Wat fijn dat de therapie helpt!

Fratz, succes morgen! Gelukkig is het meestal wel lekker koel in een ziekenhuis (ik lig standaard onder een deken tijdens een infuus!).
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 15:10:22 #52
34726 Fratz
Max
pi_114605429
Haha Gia de filmrecensent! Dus we moeten bij jou zijn voor de beste tips! :)
Wat fijn hè dat je de verjaardag van je jongste met dit weertje kunt vieren! Lekker er even uit toch?

En ik lig ook altijd onder een dekentje in het ziekenhuis realiseer ik me nu! Meestal zelfs nog met mijn schoenen aan :P. Ik zit nu in de tuin. Wel warm maar verder heerlijk! Moet wel uitkijken dat ik niet in de zon ga zitten met mijn gezicht. Heb minn zuurstof hier ook en straks krijg ik zo'n domme streep onder mijn neus!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:44:29 #53
3542 Gia
User under construction
pi_114616161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:10 schreef Fratz het volgende:
Moet wel uitkijken dat ik niet in de zon ga zitten met mijn gezicht.
Ja, pas maar goed op. Ik was in april ook aan een kant van mijn gezicht verbrand en ik zat toen niet eens in de zon. Kun je er echt niet bij hebben, nu.
pi_114617119
Goh fratz, zit je echt altijd aan het zuurstof :o
pi_114617146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 07:49 schreef Fratz het volgende:
Oh ja!

Woensdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest, mijn schouder is bestraald.
Nooit bij stil gestaan dat je arm zo zwaar is eigenlijk! En dat typen met alleen je gammele linkerhand ongeveer tien keer zo langzaam gaat! :P
Ik ben blij dat ik nu goed tegen morfine neusspray kan, wat is dat spul een uitkomst zeg.

Hoe is het met de anderen? Gia, hou jij een beetje de lichttherapie vol? Mula hoe is het met je arm? Rottdog hoe gaat het met jou, knap je alweer een beetje op? Ga je door met de chemo? Wijnbo hoe is het met met mevrouw Wijnbo?
Heul late reactie, maar met mevrouw Wijnbo gaat het redelijk. Chemo 6 / 16 achter de rug, ze heeft nu de 2e van een wat lichter type. (TC geloof ik...)

Hoop dat het komende dagen koeler wordt. Veel te warm nu!
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 21:49:15 #56
34726 Fratz
Max
pi_114618665
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, pas maar goed op. Ik was in april ook aan een kant van mijn gezicht verbrand en ik zat toen niet eens in de zon. Kun je er echt niet bij hebben, nu.
In mei heb ik mijn voet verbrand.. Het was bijna niet te zien maar het deed verrekte veel pijn! Heb nog dagenlang aftersun erop gesmeerd. Ik smeer nu overal factor 30 op. En ik ga in de schaduw zitten. Iets met een ezel enzo! :P

quote:
Goh fratz, zit je echt altijd aan het zuurstof :o
Bijna wel. In huis sowieso. Als ik eet niet, dat voelt heel raar. En in the rare ocasion we een keertje ergens heengaan (supermarkt ofzo) dan ligt er wel een zuurstoffles in de auto voor-het-geval-dat maar meestal neem ik hem niet mee. Het is zo'n gesleep.. In het ziekenhuis krijg ik standaard zuurstof, da's prettig. Ik ga ook niet helemaal kapot zonder zuurstof, maar het maakt het wel makkelijker. Toevallig komt zaterdag een vriendin langs die ook aan de zuurstof zit, die hoeft eindelijk niet haar grote fles mee te nemen, die kan er wel eentje van mij lenen :). Wij moesten er erg om lachen, kan me voorstellen dat dat gek is voor een buitenstaander :D

Een dikke knuffel voor iedereen :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:26:11 #57
61800 Rottdog
pi_114893066
Heeft er weer een weekendje hospital opzitten, vrijdag begonnen mijn maag en darmklachten weer op te spelen. Mijn buik stond op knappen kon niet eens mijn normale broek aan, leek wel 9 mnd zwanger zo op spanning stond mijn buik. Uit voorzorg werd ik direct opgenomen, toeval was dat ik op dezelfde afdeling kwam te liggen als een oude buurman dat was dan wel weer lachen. Zonder verdere poespas heeft het probleem zichzelf verholpen en was het waarschijnlijk een reactie op eten en de antibiotica samen.

Heb zelf besloten de komende 18 dagen niet meer in het ziekenhuis ga vertonen ;)

Hoe is het met de rest van de dames?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:12:56 #58
61800 Rottdog
pi_115046891
Ohw helemaal vergeten te vertellen, mijn goede nieuws *O* ik hoef niet bestraald te worden *O* . Met andere woorden ik ben aan het einde van mijn traject en mag me de 18de gaan melden voor de hormoon therapie.
pi_115046933
gefeliciteerd.
Is die hormoon therapie belastend?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:02:58 #60
3542 Gia
User under construction
pi_115060960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:12 schreef Rottdog het volgende:
Ohw helemaal vergeten te vertellen, mijn goede nieuws *O* ik hoef niet bestraald te worden *O* . Met andere woorden ik ben aan het einde van mijn traject en mag me de 18de gaan melden voor de hormoon therapie.
Vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moest, maar gelukkig ook een heel groot lichtpunt: geen bestraling. Hoewel ik zelf de chemo als meest belastend heb ervaren, heb ik van die bestralingen toch de meeste restklachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')