Dat schijnt voor iedereen verschillend te zijn. Je krijgt wel overgangsklachten, maar volgens mij had ik die toch al, dus, ik merk niet veel verschil. Elke dag een extra pilletje en that's it.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:14 schreef computergirl het volgende:
gefeliciteerd.
Is die hormoon therapie belastend?
En waarom post je dit in een borstkanker topic?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:54 schreef announcement het volgende:
Ik heb vanmiddag nogal hard getraint met voetbal ....
Zoals Gia al zei, is voor iedereen anders. Bij mij: alle overgangsklachten die je kunt bedenken. Ik heb een implantaat (elke 12 weken een nieuwe) en had eerder ook pillen. Die heb ik nu niet meer omdat ik nu weer aan de chemo zit. Niet meer ongesteld worden vond ik trouwend wel weer een voordeel, hehe.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:14 schreef computergirl het volgende:
gefeliciteerd.
Is die hormoon therapie belastend?
Toch fijn dat ze er vroeg bij zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:41 schreef Fratz het volgende:
Heb trouwens ook weer slecht nieuws te melden, kreeg net een mail van mijn werk, een collega heeft een knobbel gevonden, ze wordt over twee weken geopereerd. Zoals ik het begrepen heb zijn je er goed op tijd bij. Meh. Dit slaat er tch weer in als een bom, ben helemaal van slag.
hè gatver.. mijn haar leek ook niet uit te vallen maar helaas, is zie nu toch wel heel veel haren in het doucheputje verdwijnen. verder heb ik behoorlijk last van mijn beide armen (niet alleen de bestraalde). en wederom gaan mijn ribben, nek en rug weer pijn doen. ribben en rug weer laten bestralen zou ik niet zo erg vinden, mijn nek wel, want dan moet er weer een masker gemaakt worden en de laatste keer dat ik onder het bestralingsapparaat ging met dat ding op was ik me toch zooooo opgelucht dat het voorbij was! ik dacht nog "dat wil ik nooit meer!". gebruik nu ook veel meer neusspray dan eerst. eerst voelde het een beetje raar om dat spul te gebruiken maar nu niet meer. meneer fratz zei terecht tegen me: "je hebt dat spul toch niet voor niks gekregen? gebruik het dan ook in plaats van te klagen dat je pijn hebt!". het scheelt een hoop! alleen moet ik niet drie pufjes achter elkaar gebruiken, dan krijg ik de dag erna mega koppijn. verder wordt mijn huid erg dun. en het heelt ook niet zo fantastisch meer. een wondje onder mijn arm heeft er een hele week over gedaan om een korstje te vormen. niet leuk!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:56 schreef computergirl het volgende:
[..]
Toch fijn dat ze er vroeg bij zijn. Klinkt naar baas-boven-bazig maar mijn collega gaan ze niet opereren. Ze heeft honderden tumors in haar lever. Het ijsmutje heeft niet voorkomen dat haar haar nu na 3x chemo gaat uitvallen, dus nu gaat ze daar in ieder geval maar mee stoppen.
Oh daaaaarom is het zulk mooi weer!quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:52 schreef Fratz het volgende:
Ik ben vandaag jarig!![]()
![]()
Lekker niksen, voetbal kijken en in de tuin bankhangen, yeah!
Ik heb een iets ander traject. Geen amputatie, dus wel bestraling en daarna 6 TAC-kuren, om de drie weken. De eerste twee kuren, weinig problemen. Geen smaak, haaruitval en beginnende neuropathie. Vanaf de derde kuur ben ik echt afgetakeld, na de vierde is er ook een week uitstel geweest voor de vijfde. Maar ik heb het overleefd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:46 schreef Piplodokie het volgende:
Daar ben ik weer! Hoi allemaal!
Vandaag zit ik samen met mevrouw Piplodokie in het ziekenhuis voor de eerste chemo. Spannend! Ik voel wel wat tegenstand bij d'r, eigenlijk wil ze helemaal niet dat het 'vergif' haar aders in loopt. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Dit is het begin van een lang traject.
- nu eerst vier keer om de drie weken AC-kuur (adriamycine en cyclofosfamide)
- vervolgens 12 keer elke week Taxol en Herceptin
- en tenslotte nog 13 keer om de drie weken alleen Herceptin
- het geheel sluiten we af met 5 jaar hormoontherapie
In totaal dus 63 weken (+5 jaar...).
Bij mij begon het de tweede week na de eerste kuur al uit te vallen, maar daar zat in mijn geval de taxotere al bij. Dus misschien duurt het bij mevrouw Piplodokie langer. Ik had al een pruik uitgezocht en heb het vrijdags, voor het inlopen van de tweede kuur op maandag, af laten knippen. Het leek me vreselijk als ik middenin het verwerken van de tweede kuur, ziek bij de kapper zou zitten.quote:Van de borstamputatie en reconstructie is ze in ieder geval spoedig herstelt (ondanks de nabloeding). Aflopen week liepen we al weer door de stad, terwijl het pas drie weken geleden is. Wel heeft ze last van littekenweefsel aan de bovenkant van haar borst, waarschijnlijk omdat alles twee keer open gehaald is. Hoe en wanneer dit opgelost gaat worden weten we niet.
Dan is er nu nog het issue van de haren. Over een week of twee zal het uit gaan vallen is ons verteld. Ze heeft nu nog prachtige lange blonde haren van zichzelf (een gelijkende pruik vinden was ook best moeilijk).
Hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Hebben jullie je haar van te voren laten millimeteren, op het moment dat het uit begon te vallen of hebben jullie er niets aan gedaan en het jezelf 'gewoon' laten overkomen?
Ik hoor graag jullie ervaring!
Ik had destijds haar tot op mijn kont..quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:43 schreef automatic_ het volgende:
Mijn moeder had al erg kort haar, dus de stap maar afscheren / pruik dragen was ietsjes kleiner. Althans, dat kan ik mij voorstellen als je altijd lange lokken had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |