SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Nibb-It : 12 juli
Remco026 : 12 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topicreeks: DEF SCOp zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Ik zou dr doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:01 schreef -Amber- het volgende:
hoe ze zijn microphone even tactisch omhoog drukt "toch"
Nu wel eventjes... Die Dunja (?) is wat minder.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:03 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Jammer voor je dat ze zo weinig in beeld komt he?
Als ik het programma zie gok ik tot 1700/1800.quote:
feli!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:01 schreef Vortix het volgende:
Afwikkelweek komende week. Onmenselijke hoeveelheden bier drinken en donderdag naar alle waarschijnlijkheid eindelijk eens een keer die deurbel op mijn schouder krijgen. Ruggengraat foetsie dus
Gefeliciteerd, deurbel is dat vaandig?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:01 schreef Vortix het volgende:
Afwikkelweek komende week. Onmenselijke hoeveelheden bier drinken en donderdag naar alle waarschijnlijkheid eindelijk eens een keer die deurbel op mijn schouder krijgen. Ruggengraat foetsie dus
Jupquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:03 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, deurbel is dat vaandrig?
Née zit voor de eerste keer mobiel en moet me weg nog vinden. Word trouwens hellemaal gek van de spel checker, elk tweede woord wil het veranderen/verbeterenquote:
iPhone?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:40 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Née zit voor de eerste keer mobiel en moet me weg nog vinden. Word trouwens hellemaal gek van de spel checker, elk tweede woord wil het veranderen/verbeteren
Ja Maar jij hebt waarschijnlijk een Nederlandse spel checker en geen Engelsequote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
iPhone?
Zwaar irritant ja, maar ik ga het ook niet uitzetten, omdat het soms weer handig is bij lange woorden die hij dan zelf afmaakt
Nee ik heb hem zowel in het NL als EN, want hoe gek het ook moge klinken, ik praat soms met Engelsenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:44 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja Maar jij hebt waarschijnlijk een Nederlandse spel checker en geen Engelse
Hier hen ik enkel Engels (en Spaans?) dus zowat elk woord is fout volgens dit ding. En dan noemen ze zoiets smartquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee ik heb hem zowel in het NL als EN, want hoe gek het ook moge klinken, ik praat soms met Engelsen
Dan zou ik het gewoon uitzetten als ik jou was. Vaag dat NL er niet op staatquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:51 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Hier hen ik enkel Engels (en Spaans?) dus zowat elk woord is fout volgens dit ding. En dan noemen ze zoiets smart
Ga ik ook doen moet nog wat werken. Tot laterquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:52 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dan zou ik het gewoon uitzetten als ik jou was. Vaag dat NL er niet op staat
kan je allemaal instellen, op een HTC tenminstequote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:51 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Hier hen ik enkel Engels (en Spaans?) dus zowat elk woord is fout volgens dit ding. En dan noemen ze zoiets smart
baksteen danwel molotovcocktail werkt perfect.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:35 schreef Erasmo het volgende:
Er staat hier al een paar uur lang een busje in de straat waarvan het alarm om de tien minuten afgaat
Een brandfles is makkelijker te maken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:18 schreef Thaboel het volgende:
[..]
baksteen danwel molotovcocktail werkt perfect.
wapenstok/ploertendoder... Het brand en zit in een fles.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een brandfles is makkelijker te maken.
Ben jij nu ook al ER2? Ongelijk hebben maar dat niet willen toegeven?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
wapenstok/ploertendoder... Het brand en zit in een fles.
Ik zou het verschil niet wetenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ben jij nu ook al ER2? Ongelijk hebben maar dat niet willen toegeven?
de naamquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:39 schreef jankaas020 het volgende:
Wat is het verschil dan tussen een brandfles en een molotovcocktail?
Brandfles:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:39 schreef jankaas020 het volgende:
Wat is het verschil dan tussen een brandfles en een molotovcocktail?
Nee, de manier van ontsteking. Een brandfles steek je in de fik. Een molotovcocktail vliegt in de hens bij het breken van de fles door de aangebrachte chemicaliën.quote:
Leerzaam topicquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, de manier van ontsteking. Een brandfles steek je in de fik. Een molotovcocktail vliegt in de hens bij het breken van de fles door de aangebrachte chemicalieën.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:39 schreef Thaboel het volgende:
Dus speciaal voor Cobra4: Ik zat fout almachtige god der def.
En hoe zit het dan met deze?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, de manier van ontsteking. Een brandfles steek je in de fik. Een molotovcocktail vliegt in de hens bij het breken van de fles door de aangebrachte chemicaliën.
yup.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:07 schreef Schild het volgende:
Zijn toch lucifers die er aan de zijkant aanzitten?
Oh, is dat een lucifer? Dan is het een brandfles.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:07 schreef Schild het volgende:
Zijn toch lucifers die er aan de zijkant aanzitten?
Ja, en het verkeerde gebruik van die termen door bijna alle journalisten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:15 schreef Schild het volgende:
Even Wikipedia aanpassen dan;
http://en.wikipedia.org/wiki/Molotov_cocktail
Toch zegt men dat dit het oorspronkelijke ontwerp is voor de molotovcocktail door het Finse bedrijf Alko.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, is dat een lucifer? Dan is het een brandfles.
Dan staat het ook op de NL wiki verkeerd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en het verkeerde gebruik van die termen door bijna alle journalisten.
quote:Een molotovcocktail is een met brandbare stof gevulde glazen fles die via een lont of lap stof wordt ontstoken
Nee, dat zegt wiki.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
Dus wat jij (C4) eigenlijk zegt is dat, in tegenstelling tot de media die beiden een molotov cocktail noemen, de molotov geëvolueerd is vanuit de brandfles.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:24 schreef Cobra4 het volgende:
En op de Britse wiki staat dit:
The Finns perfected the design and tactical use of the petrol bomb. The fuel for the Molotov cocktail was refined to a slightly sticky mixture of gasoline, kerosene, tar, and potassium chlorate.
Further refinements included the attachment of wind-proof matches or a phial of chemicals that would ignite on breakage, thereby removing the need to pre-ignite the bottle,
Verwarring alom dus.
quote:During the Winter War, the Soviet air force made extensive use of incendiaries and cluster bombs against Finnish troops and fortifications. When Soviet People's Commissar for Foreign Affairs Vyacheslav Molotov claimed in radio broadcasts that they were not bombing, but delivering food to the starving Finns, the Finns, who were not starving, started to call the air bombs Molotov bread baskets.[8] Soon they responded by attacking advancing tanks with "Molotov cocktails", which were "a drink to go with the food". At first, the term was used to describe only the burning mixture itself, but in practical use the term was soon applied to the combination of both the bottle and its contents.
Ik ga maandag even contact leggen met de Belgische para waar ik de instructie van heb gehad in Lagland. Bij hem heb ik beiden leren maken en gooien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:26 schreef jankaas020 het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen verschil tussen een brandbom/brandfles/molotovcocktail/petrolbomb. Elke definitie is 'een glazen fles gevuld met een brandbare inhoud met een lont of lap.'
Graag, want de internetbronnen komen eigenlijk allemaal op hetzelfde (dus mogelijk foutieve) verhaal neer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ga maandag even contact leggen met de Belgische para waar ik de instructie van heb gehad in Lagland. Bij hem heb ik beiden leren maken en gooien.
Yep... ik durf niet meer te posten nadat ik gister Esses van het 1e plekje had verstoten met bagger postsquote:
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep... ik durf niet meer te posten nadat ik gister Esses van het 1e plekje had verstoten met bagger posts
Nah, ik ben niet zo goed in monologenquote:Op zondag 8 juli 2012 00:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.
nop. Berekeningen voor positionering zijn nog altijd gelijkquote:Op zondag 8 juli 2012 00:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.
Dus mijn conclusie, ik heb teveel gebaggerdquote:Op zondag 8 juli 2012 00:10 schreef Esses het volgende:
[..]
nop. Berekeningen voor positionering zijn nog altijd gelijk
Als jij werkelijk meer posts hebt zou je op een staan.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus mijn conclusie, ik heb teveel gebaggerd
Stond ik gister even tot mijn schrikquote:Op zondag 8 juli 2012 00:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Als jij werkelijk meer posts hebt zou je op een staan.
Dus we zitten close.quote:
Yep, dus ik moet wat minder posten hierquote:
Ramen open zetten, en vuile was in de machine gooienquote:
quote:
Daar geloof ik niks van.quote:
Ik heb van slaapwandelen gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik wat over slaaptypen hoor (lees).quote:
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deedquote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deed
Ach, ik heb mijn 3xquote:Op zondag 8 juli 2012 01:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik heb van slaapwandelen gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik wat over slaaptypen hoor (lees).
plop? Biertje openen? Kan natuurlijk ook gewoon eerklijk zeggen (schrijven) "heb geen zin om tegen/met die trut te sprekenquote:Op zondag 8 juli 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deed
*plop* is idd biertje openenquote:Op zondag 8 juli 2012 01:13 schreef -Amber- het volgende:
[..]
plop? Biertje openen? Kan natuurlijk ook gewoon eerklijk zeggen (schrijven) "heb geen zin om tegen/met die trut te spreken
En nu ben ik een rotjoch?quote:Op zondag 8 juli 2012 01:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, ik heb mijn 3xin ABO al gegeven, dus daar ben ik weg. C4 lurkt alleen verder dan ABO
Vanochtend brak opgestaan, want iets te laat in bed, maar was wel om 11 uur bij de verjaardag van mijn nichtje die 4 werd. Nichtje zelfs is een leuk lief rustig meiske. Minder was dat mijn zusje met haar vier koters ers ook waren. Dus was nogal veel kabaal. Vervolgens thuis eerst even een uurtje bijgekomen, boodschapjes gedaan, huis gepoetst, verplichte docu over WOI gezien en gaan FOK!ken.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:16 schreef -Amber- het volgende:
Iemand nog wat leuks gedaan, of allemaal voor de PC gezeten en de vlootdagen via live stream gekeken?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]dat is mijn koosnaampje voor die meneer met de mooie ogen en dat leuke grijzende baartje
Oh, die meneer ken ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
OMG ik zou na een dag met van die kleine bengels waarschijnlijk helemaal gesloopt zijn. Ben nu trouwens ook niet helemaal fris meer, want kom net thuis van een 4 uur durende hoor zittingquote:Op zondag 8 juli 2012 01:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vanochtend brak opgestaan, want iets te laat in bed, maar was wel om 11 uur bij de verjaardag van mijn nichtje die 4 werd. Nichtje zelfs is een leuk lief rustig meiske. Minder was dat mijn zusje met haar vier koters ers ook waren. Dus was nogal veel kabaal. Vervolgens thuis eerst even een uurtje bijgekomen, boodschapjes gedaan, huis gepoetst, verplichte docu over WOI gezien en gaan FOK!ken.
Nee, Marinedagen gaat het voor mij dit jaar niet worden, collega die wel mee wilde gaat morgen toch liever vliegen/
Daarom moest ik ook even een uurtje bijkomen voordat ik aan de huispoets kon beginnen.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:25 schreef -Amber- het volgende:
[..]
OMG ik zou na een dag met van die kleine bengels waarschijnlijk helemaal gesloopt zijn. Ben nu trouwens ook niet helemaal fris meer, want kom net thuis van een 4 uur durende hoor zitting
Kan niet in detail gaan, maar was een door VFW (national) aangewezen zitting om vast te stellen wat er met bepaalde gelden gebeurt was, en indien schuldig gesproken wat het vonnis zou zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daarom moest ik ook even een uurtje bijkomen voordat ik aan de huispoest kon beginnen.
Wat voor soort hoorzitting? (Als je het vertellen mag)
Ow, als het over geld gaat is het meestal saai.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:30 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kan niet in detail gaan, maar was een door VFW (national) aangewezen zitting om vast te stellen wat er met bepaalde gelden gebeurt was, en indien schuldig gesproken wat het vonnis zou zijn.
Nee saai was het niet, maar wel moeilijk, omdat ik de beschuldigde ken, en het eigelijk geen slechte kerel is. En of men wat hij deed nu onder de noemer domheid, nalatendheid of wat dan ook valt, is een tweede, maar wij (pannel) konden niet anders dan met de voorgelegde bewijsmiddelen de man schuldig spreken.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, als het over geld gaat is het meestal saai.
Slaap lekker meneer met een lekker kontje.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:36 schreef Cobra4 het volgende:
Deze meneer met dat lekkere kontje gaat slapen.
Slaap lekker, meneer met lekker kontjequote:Op zondag 8 juli 2012 01:36 schreef Cobra4 het volgende:
Deze meneer met dat lekkere kontje gaat slapen.
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:39 schreef Royyy het volgende:
Avond allemaalNog wat bijzonders gebeurd hier? Leuke relletjes ofzo die het teruglezen waard zijn?
Niet dat ik weetquote:Op zondag 8 juli 2012 01:39 schreef Royyy het volgende:
Avond allemaalNog wat bijzonders gebeurd hier? Leuke relletjes ofzo die het teruglezen waard zijn?
Ga je ook je oogjes dicht doen?quote:Op zondag 8 juli 2012 01:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]is (met uitzondering voor -Amber-) slaapjes tijd
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:41 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Niet dat ik weet
[..]
Ga je ook je oogjes dicht doen?
no sleep till..quote:Op zondag 8 juli 2012 01:39 schreef MaryMouse het volgende:
Ah, gelukkig Amber heeft nog companyquote:
Mietjes.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:39 schreef MaryMouse het volgende:
Slaap lekker dan, ga ik even de keuken in om het avondeten te koken.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]het is al 0141 hier en ik had vóór 0000 in mijn nest willen liggen
Waaruit bestaat het menu vandaag?quote:Op zondag 8 juli 2012 01:43 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Slaap lekker dan, ga ik even de keuken in om het avondeten te koken.
hmm, eten.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:43 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Slaap lekker dan, ga ik even de keuken in om het avondeten te koken.
Klinkt goed, smakelijk!quote:
Wat ik gemaakt heb is ook makkelijk (en snel)quote:Op zondag 8 juli 2012 02:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Klinkt goed, smakelijk!
Ik ga vandaag denk ik maar even makkelijk doen haha, ergens wat fastfood spul halen.
Heb hier geen keuken tot m'n beschikking. Ben een paar weken rond aan het reizen.quote:Op zondag 8 juli 2012 02:17 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Wat ik gemaakt heb is ook makkelijk (en snel)
Waar ben je aan het reizen?quote:Op zondag 8 juli 2012 02:20 schreef Royyy het volgende:
[..]
Heb hier geen keuken tot m'n beschikking. Ben een paar weken rond aan het reizen.
Westen van de VS. Nu even in Tonopah NV aan het bijkomen van een geweldige dag in Vegas, en morgen naar Mono Lake, Lake Tahoe en Reno. Daarna nog Oregon, Idaho, Utah en Colorado.quote:
Kom je rond de 20st nog in de buurt van Reno?quote:Op zondag 8 juli 2012 02:38 schreef Royyy het volgende:
[..]
Westen van de VS. Nu even in Tonopah NV aan het bijkomen van een geweldige dag in Vegas, en morgen naar Mono Lake, Lake Tahoe en Reno. Daarna nog Oregon, Idaho, Utah en Colorado.
Nee, ben dan in Colorado.quote:Op zondag 8 juli 2012 02:50 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Kom je rond de 20st nog in de buurt van Reno?
Ahh jammer, zou wel leuk zijn geweest als ik net dan daar was. Nee, vanuit Colorado ga ik helaas op de 23e terug naar NL.quote:Op zondag 8 juli 2012 03:05 schreef -Amber- het volgende:
[..]
K, want dan ben ik namelijk daar. Kom je nog deze kant op (NC)?
Ja pech voor je anders had ik je in Reno op een biertje kunnen treffenquote:Op zondag 8 juli 2012 03:11 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ahh jammer, zou wel leuk zijn geweest als ik net dan daar was. Nee, vanuit Colorado ga ik helaas op de 23e terug naar NL.
Kort gezegd maar 2 mogelijkheden. Heel erg veel geluk hebben in de Green Card Lottery, of een Amerikaanse trouwen en dan 2 jaar wachten totdat je een permanente green card krijgt.quote:Op zondag 8 juli 2012 03:31 schreef Thaboel het volgende:
Stel he Amber, je zou vanuit nld naar the usa willen verhuizen om naar de krijgsmacht te gaan. Hoe moeilijk is het dan om een greencard te krijgen?
Je krijgt geen green card omdat je hier zou willen dienen, je kan indien geschrikt (physical, psychological, back ground, school, etc.) eventueel in dienst kunnen als je al een green card hebt. (dus eerst green card dan dienen, en niet dienen [of daarvoor opgeven] en dan green card) Vergeet echter niet dat niet alle dienstvakken en rangen openstaan voor niet Amerikanen (grren card houders). Zo kan je bv. nooit officier worden als green card houder. Ook dienstvakken waar men een top secret clearance voor nodig heeft (bv. binnen SOF eenheden) zijn niet mogelijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 03:31 schreef Thaboel het volgende:
Stel he Amber, je zou vanuit nld naar the usa willen verhuizen om naar de krijgsmacht te gaan. Hoe moeilijk is het dan om een greencard te krijgen?
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:
Ik ken het.. Gister met een paar maten ff een koelkast geleegd.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:42 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zo, dat waren weer abominabele hoeveelheden..
'de tandjes' is hier ib de buurt gewoon een uitdrukking. Je kan het dan lezen als 'verdomme, was weer een leuk feestje'quote:
De tandjes...quote:Op zondag 8 juli 2012 15:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
'de tandjes' is hier ib de buurt gewoon een uitdrukking. Je kan het dan lezen als 'verdomme, was weer een leuk feestje'
Behalve alchohol en peuken gebruik ik geen drugs.
Waar is hierquote:
Waar jij gisteren stoer keek?quote:
omgeving Amsterdamquote:Op zondag 8 juli 2012 16:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De tandjes...
Welke buurt heb je het over? Duckstad?
Ook niet als je kunt gaan eten?quote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik eet niet. Ik draai op gerstemout en hop.
Sorry voor de late reactie, druk weekend gehad. Maar alvast bedankt. Hou nog een klein slagje om de arm tot en met donderdag, niets is zeker binnen defensiequote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:03 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, deurbel is dat vaandig?
Googolplexquote:
Hoef jij geen DCP te lopen?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:38 schreef Rave_NL het volgende:
Die heb ik sinds de middelbare school niet meer gedaan.
Raar, op de site van het Korps staat een eis voor de 12 minuten test, 2800 meter?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:44 schreef Rave_NL het volgende:
Conditie wordt gemeten door een fietstest met toenemende weerstand.
DCP.quote:
Ik heb wel moeten rennen bij de MAST, maar dat was volgens mij meer een duurlooptest dan een coopertest als ik het me goed kan herinneren.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:46 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Raar, op de site van het Korps staat een eis voor de 12 minuten test, 2800 meter?
Ja duh, daar zal vast een tijd aan gekoppeld zijnquote:Op zondag 8 juli 2012 19:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
50 bochten naar links op de sintelbaan.
Ligt eraan hoe boos AchJa zich maakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:51 schreef BredeBradda het volgende:
Maaar.. nog steeds geen antwoord op de vraag? Hoeveel lopen de mensen hier op 12 minuten?
3017quote:Op zondag 8 juli 2012 19:51 schreef BredeBradda het volgende:
Maaar.. nog steeds geen antwoord op de vraag? Hoeveel lopen de mensen hier op 12 minuten?
Aangezien dit het DEF SC is, miss veel mensen die hier zelf actief zijn. Verwacht je natuurlijk wel een beetje conditie, vooral voor Infanteriepersoneelquote:Op zondag 8 juli 2012 19:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe boos AchJa zich maakt.
Waarom vraag je het?
quoted for the evaluation.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:47 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
DCP.
Kreeg na een 10-kilometer eis te horen dat ik nog even wat moest opdrukken en buikspieren om een vinkje achter m'n naam te krijgen.
Waarom, gemiddeld infanterist is of aan het wandelen of zit weg te rotten achterin een CV-90...quote:Op zondag 8 juli 2012 19:54 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Aangezien dit het DEF SC is, miss veel mensen die hier zelf actief zijn. Verwacht je natuurlijk wel een beetje conditie, vooral voor Infanteriepersoneel
Gemiddeld Marinier of LMB'er?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom, gemiddeld infanterist is of aan het wandelen of zit weg te rotten achterin een CV-90...
50 minuten volgens mij, maar alles na 45 wordt sociaal verstoten.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja duh, daar zal vast een tijd aan gekoppeld zijn.
45 is aardig snel. Maar goed, jullie zijn dan ook semigoden hè.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:56 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
50 minuten volgens mij, maar alles na 45 wordt sociaal verstoten.
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
45 is aardig snel. Maar goed, jullie zijn dan ook semigoden hè.
Semi?quote:Op zondag 8 juli 2012 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zitten appaten bij die hem in 36 lopen.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En als je in zeeland zit kan je ook oefenen. Toch niets te doen daar.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zitten appaten bij die hem in 36 lopen.
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
Rave? Jij bent marinier neem ik aan? Respect.
Wat doe je, nou gaat ie weer tof doen enzoquote:Op zondag 8 juli 2012 20:00 schreef BredeBradda het volgende:
Rave? Jij bent marinier neem ik aan? Respect.
Alsof mariniers zo bijzonder is. Gewoon een infateriecompagnie hoor.quote:
Thnxquote:Op zondag 8 juli 2012 20:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ook respect voor jou hoor, ouwe lasermiet van me.
Ja maar PAINF is ook een infanterie compagnie, Marns lijkt me veel zwaarder net zoals LMB?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Alsof mariniers zo bijzonder is. Gewoon een infateriecompagnie hoor.
Welneequote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja maar PAINF is ook een infanterie compagnie, Marns lijkt me veel zwaarder net zoals LMB?
Gelukkig je hebt wel het verstand ze niet op KCT niveau te plaatsen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja maar PAINF is ook een infanterie compagnie, Marns lijkt me veel zwaarder net zoals LMB?
ff quoten ditquote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zoals LMB of niet zwaarder dan PAINF?
Ieder zn specialteit toch, KCT lijkt me sowieso dat die er boven uit komen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Gelukkig je hebt wel het verstand ze niet op KCT niveau te plaatsen.
Jaquote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet zoals LMB of niet zwaarder dan PAINF?
MARSOF?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Gelukkig je hebt wel het verstand ze niet op KCT niveau te plaatsen.
Welneequote:Op zondag 8 juli 2012 20:04 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ieder zn specialteit toch, KCT lijkt me sowieso dat die er boven uit komen.
Stop isquote:
Welnee.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, heel marns is marsofquote:
Lees voor je reageerd. Zou je sieren.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik bedoelde: MARSOF lijkt me redelijk vergelijkbaar met het KCT qua zwaarte.
Krijg je tegenwoordig ergens nog een vergoeding dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:06 schreef BredeBradda het volgende:
Ze zijn ook al lekker hard op de site van het KCT, niet aan de eisen voldoen mag je naar huis zonder vergoeding hahah
Pfoe pfoe. Dat is hard. Wees blij dat je uberhaupt kans hebt OP reiskostenvergoeding. Dat heb je verder op weinig plaatsen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:06 schreef BredeBradda het volgende:
Ze zijn ook al lekker hard op de site van het KCT, niet aan de eisen voldoen mag je naar huis zonder vergoeding hahah
Hij heeft het over marns. Jij zegt marsof. Ik zeg, ja is mooi, maar is hele marns marsof? jij zegt, ze lijken op aardig gelijk niveau.quote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij heeft het over marns. Jij zegt marsof. Ik zeg, ja is mooi, maar is hele marns marsof? jij zegt, ze lijken op aardig gelijk niveau.
Like... WTF.
Alsof elke militair een parakikkercommando is...quote:Op zondag 8 juli 2012 19:54 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Aangezien dit het DEF SC is, miss veel mensen die hier zelf actief zijn. Verwacht je natuurlijk wel een beetje conditie, vooral voor Infanteriepersoneel
Every soldier a rifleman?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:12 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Alsof elke militair een parakikkercommando is...
Ik kan net aan glock kijken...quote:
Whahaha.quote:
Euh... ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Hij heeft het over marns. Jij zegt marsof. Ik zeg, ja is mooi, maar is hele marns marsof? jij zegt, ze lijken op aardig gelijk niveau.
Like... WTF.
Word eerst maar marinier.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:17 schreef BredeBradda het volgende:
Ja ik had ook een vraag aan Rave.. Als je bij de marns zit, welke specialisaties vallen dan onder MARSOF?
Ik doe m;n best.quote:
Have fun.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:19 schreef Sloggi het volgende:
Nou jongens, ik ga even de 10 kilometer in 45 min. fixen. Houdoe.
Marsof is de verzamelnaam maar de drie grote richtingen zijn de UIM (BBE), de kikkers en het Mountain-Leaders verkenningspeloton. Met daaronder weer verschillende aftakkingen naar verdere specialisaties.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:17 schreef BredeBradda het volgende:
Ja ik had ook een vraag aan Rave.. Als je bij de marns zit, welke specialisaties vallen dan onder MARSOF?
En dat is juist de makkelijkste van de 3.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:19 schreef BredeBradda het volgende:
De 3 dingen die me het meeste aanspreken zijn toch wel Mountain Leader, UIM en Para. Vooral 't laatste.
Weet jij waar je info kan vinden over de ML's? Dat je wordt opgeleid voor in de bergen snap ik ook wel, alleen wat voor functie heb je als ML'er?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:21 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Marsof is de verzamelnaam maar de drie grote richtingen zijn de UIM (BBE), de kikkers en het Mountain-Leaders verkenningspeloton. Met daaronder weer verschillende aftakkingen naar verdere specialisaties.
Waar heb jij je in gespecialiseerd dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En dat is juist de makkelijkste van de 3.
Wie zegt dat hij bij MARSOF zit?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Waar heb jij je in gespecialiseerd dan?
ML'ers zijn specialisten in bergachtig/artic gebied, en zullen voor normale groepen een adviserende functie hebben.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:23 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Weet jij waar je info kan vinden over de ML's? Dat je wordt opgeleid voor in de bergen snap ik ook wel, alleen wat voor functie heb je als ML'er?
Buiten MARSOF heb je ook specialisaties hoor, Muzikant, Wapen instructeur etc.quote:
Oke ty.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
ML'ers zijn specialisten in bergachtig/artic gebied, en zullen voor normale groepen een adviserende functie hebben.
Óf bij elkaar in een extreem getrained verkenningspeloton dus.
Antilliaanse voorligsteun aannemen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Waar heb jij je in gespecialiseerd dan?
Rave is Pijper.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:25 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Buiten MARSOF heb je ook specialisaties hoor, Muzikant, Wapen instructeur etc.
Gespecialliseerd in vleesworst.quote:
Hahaha, naja na de vakantie keuring van V&V Niv. 3. Ik hoor toch dat op de medische keuring van Defensie zelf toch nog mensen afgekeurd worden. Moeten ze maar ff strenger maken dan anders doe ik 't voor niets.quote:
Of zowaar een echte opleiding gaan doen (Y)quote:Op zondag 8 juli 2012 20:30 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Hahaha, naja na de vakantie keuring van V&V Niv. 3. Ik hoor toch dat op de medische keuring van Defensie zelf toch nog mensen afgekeurd worden. Moeten ze maar ff strenger maken dan anders doe ik 't voor niets.
Weet toch niks beters te doen, MBO opleidingen spreken me niet aan. En 't liefst zo snel mogelijk instromen. En MBO 3 is beter dan VMBO-TLquote:Op zondag 8 juli 2012 20:32 schreef Esses het volgende:
[..]
Of zowaar een echte opleiding gaan doen (Y)
En dan komt de allom bekende vraag. Dan word je afgekeurd en dan? Dan moet je na paar jaar weg... en dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:33 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Weet toch niks beters te doen, MBO opleidingen spreken me niet aan. En 't liefst zo snel mogelijk instromen. En MBO 3 is beter dan VMBO-TL, niet dat ik er wat aan ga hebben ofzo hoor maarja.
Als ik wordt afgekeurd vanwege iets dat niet meer te herstellen is dan ga ik gewoon naar school, op je 19e kan je nog makkelijk naar school toe. Na een paar jaar lijkt me niet het geval, aangezien het toch een Niv. 3 opleiding is voor Onderofficier, mocht het toch het geval zijn kan ik altijd nog een HBO opleiding gaan doen met de 21+ test.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:36 schreef Esses het volgende:
[..]
En dan komt de allom bekende vraag. Dan word je afgekeurd en dan? Dan moet je na paar jaar weg... en dan?
Met VMBO-TL niveau een 21+ test zomaar halen. Dat spreekt vn zelfvertuwen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:39 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Als ik wordt afgekeurd vanwege iets dat niet meer te herstellen is dan ga ik gewoon naar school, op je 19e kan je nog makkelijk naar school toe. Na een paar jaar lijkt me niet het geval, aangezien het toch een Niv. 3 opleiding is voor Onderofficier, mocht het toch het geval zijn kan ik altijd nog een HBO opleiding gaan doen met de 21+ test.
Ik heb vroeger VWO gedaan, keihard gefaald vanwege geen motivatie. Nu het 3e jaar VMBO-TL erop zitten zonder een reet uit te voeren. Ik zeg niet dat 't makkelijk wordt maar het is zeker haalbaar.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Met VMBO-TL niveau een 21+ test zomaar halen. Dat spreekt vn zelfvertuwen.
QFDumbass.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:39 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Als ik wordt afgekeurd vanwege iets dat niet meer te herstellen is dan ga ik gewoon naar school, op je 19e kan je nog makkelijk naar school toe. Na een paar jaar lijkt me niet het geval, aangezien het toch een Niv. 3 opleiding is voor Onderofficier, mocht het toch het geval zijn kan ik altijd nog een HBO opleiding gaan doen met de 21+ test.
3e jaar? Dus je moet nog een jaar...quote:Op zondag 8 juli 2012 20:44 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik heb vroeger VWO gedaan, keihard gefaald vanwege geen motivatie. Nu het 3e jaar VMBO-TL erop zitten zonder een reet uit te voeren. Ik zeg niet dat 't makkelijk wordt maar het is zeker haalbaar.
Jup, na de zomervakantie zit ik in het examenjaar. Vandaar was ook mijn vraag over de coopertest, ik loop nu 4x per week en zit aan het randje van 2800, de eisen voor V&V stellen niet veel voor alleen vanwege de medische keuring toch nog mijn vraagtekens.quote:
Het kan rekenenquote:
Bedoel alleen maar dat het lastig is om weer de schoolmetaliteit te krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:49 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ken genoeg jongens die vorig jaar de dienst uit zijn gegaan en nu HBO doen hoor.
Ja... Even alle kennis zelf nog bijfiksen naast de baas (Y) Gaat je lukken joh.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:44 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik heb vroeger VWO gedaan, keihard gefaald vanwege geen motivatie. Nu het 3e jaar VMBO-TL erop zitten zonder een reet uit te voeren. Ik zeg niet dat 't makkelijk wordt maar het is zeker haalbaar.
1 van de 2 dingen die ik wel kan.quote:
Dat jij nou geen vertrouwen in je zelf hebt, nee daar kom je ver mee. Alles is mogelijk, en al zou die test me niet lukken spijker ik zelf wel weer de havo basis dingen aan om hem alsnog het jaar erop te voltooien.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja... Even alle kennis zelf nog bijfiksen naast de baas (Y) Gaat je lukken joh.
Dat is zeker waar, denk ik, maar het is niet zo'n ontzettend dumbass-idee als je aanvankelijk deed vermoeden.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoel alleen maar dat het lastig is om weer de schoolmetaliteit te krijgen.
Ben zelf ook gestopt bij def en doe nu een mbo4.
Welke opleiding doe je? En waarom was je weggegaan?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoel alleen maar dat het lastig is om weer de schoolmetaliteit te krijgen.
Ben zelf ook gestopt bij def en doe nu een mbo4.
CIOS, sportleider niv4quote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Welke opleiding doe je? En waarom was je weggegaan?
Moet je naar bedje toe. Trouwens er al over uit of je winterbanden wil?quote:
Ik ben pa!! (oh nee, ik ben geen van beiden)quote:
Nice.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef Thaboel het volgende:
Wie ging er ookal weer naar Thailand?
[ afbeelding ]
Je bent weer eerste in de activity graph.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben pa!! (oh nee, ik ben geen van beiden)
Oke CIOS was ook idd een van de weinige opleiding op het MBO die mij aansprak. Laatst nog een infodag van het CIOS gehad.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:54 schreef Thaboel het volgende:
[..]
CIOS, sportleider niv4
Wat persoonlijke redenen.
Ik heb m'n zomerbanden er weer onder. Maar sinds dat gedaan is "bonkt" de auto een beetje van links-voor.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:54 schreef Esses het volgende:
[..]
Moet je naar bedje toe. Trouwens er al over uit of je winterbanden wil?
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ben pa!! (oh nee, ik ben geen van beiden)
Oeps...quote:Op zondag 8 juli 2012 20:55 schreef Esses het volgende:
[..]
Je bent weer eerste in de activity graph.
Ga lekker CIOS doenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Oke CIOS was ook idd een van de weinige opleiding op het MBO die mij aansprak. Laatst nog een infodag van het CIOS gehad.
Haha. Nee hoor, maakt toch niets uit? :pquote:Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oeps...prettige avond verders, ik ga maar rustig de film afkijken in de hoop mijn post-count wat naar beneden te krijgen.
Winterbanden moet je er ook niet onder hebben bij temps > +-9 graden. Daar tegenover staat wel dat als het regent en het is 6 graden je remafstand direct 10 meter korter is (bij normale snelheden) dan wanneer je ze niet hebt. Onmisbaar in de winter wat dat aan gaat.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik heb m'n zomerbanden er weer onder. Maar sinds dat gedaan is "bonkt" de auto een beetje van links-voor.
Ik ga idd ook niet laat naar bed, maar dit weekendje Engeland was vermoeiend, met name toen we terugkwamen in Nederland moest er nog het één en ander gebeuren.
Kan Defensie > ALO niet dan? Tenzei ik pas na 10 jaar wordt weggeschopt. Leek me ook wel wat, tijdens je tijd een HBO halen en via dat een hogere functie kunnen beoefenen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ga lekker CIOS doenHeb je veel meer aan en je kan daarna altijd nog naar defensie.
TenzIJ jij weggeschopt word? Hoe wil jij de ALO volgen dan terwijl jij bij Defensie werkt? Of wil je het erna doen?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Kan Defensie > ALO niet dan? Tenzei ik pas na 10 jaar wordt weggeschopt. Leek me ook wel wat, tijdens je tijd een HBO halen en via dat een hogere functie kunnen beoefenen.
Nah, sportlui zijn CIOS opgeleid.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Kan Defensie > ALO niet dan? Tenzei ik pas na 10 jaar wordt weggeschopt. Leek me ook wel wat, tijdens je tijd een HBO halen en via dat een hogere functie kunnen beoefenen.
Hij is van plan er na een jaar uitgetrapt te wordenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:00 schreef Esses het volgende:
[..]
TenzIJ jij weggeschopt word? Hoe wil jij de ALO volgen dan terwijl jij bij Defensie werkt? Of wil je het erna doen?
nee natuurlijk niet, het liefst zit ik er tot m'n pensioen maar dat gaat niet gebeuren, dat kan je meteen al zeggen. Als ik er toch wordt uitgeschopt en ik zit nog niet op een max. leeftijd van 28 kan ik nog ALO doen. M'n broer heeft ook ALO afgerond na VWO maar is later toch accountant geworden. Als ALO niet meer kan zijn er genoeg andere opleidingenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Hij is van plan er na een jaar uitgetrapt te worden
Ik had er ook helemaal niet meer bij stilgestaan dat ze er onder zaten.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Winterbanden moet je er ook niet onder hebben bij temps > +-9 graden. Daar tegenover staat wel dat als het regent en het is 6 graden je remafstand direct 10 meter korter is (bij normale snelheden) dan wanneer je ze niet hebt. Onmisbaar in de winter wat dat aan gaat.
Leuk da hij accountant is geworden. Maar wat wil je er allemaal mee zeggen joh.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:03 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, het liefst zit ik er tot m'n pensioen maar dat gaat niet gebeuren, dat kan je meteen al zeggen. Als ik er toch wordt uitgeschopt en ik zit nog niet op een max. leeftijd van 28 kan ik nog ALO doen. M'n broer heeft ook ALO afgerond na VWO maar is later toch accountant geworden. Als ALO niet meer kan zijn er genoeg andere opleidingen
Klinkt allemaal leuk in theorie, ik maak nu mee hoe het in de praktijk gaatquote:Op zondag 8 juli 2012 21:03 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, het liefst zit ik er tot m'n pensioen maar dat gaat niet gebeuren, dat kan je meteen al zeggen. Als ik er toch wordt uitgeschopt en ik zit nog niet op een max. leeftijd van 28 kan ik nog ALO doen. M'n broer heeft ook ALO afgerond na VWO maar is later toch accountant geworden. Als ALO niet meer kan zijn er genoeg andere opleidingen
Dat alles gewoon nog kan. Een HBO opleiding Sportmarketing is ook deeltijd te volgen. Dat zou dus gewoon kunnen tijdens dienst.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef Esses het volgende:
[..]
Leuk da hij accountant is geworden. Maar wat wil je er allemaal mee zeggen joh.
Leg eens uit.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef m.k het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk in theorie, ik maak nu mee hoe het in de praktijk gaat
Nogmaals, HOE denk je datte gaan doen tijdens je dienst :pquote:Op zondag 8 juli 2012 21:05 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Dat alles gewoon nog kan. Een HBO opleiding Sportmarketing is ook deeltijd te volgen. Dat zou dus gewoon kunnen tijdens dienst.
Ik had ook allemaal mooie theorieën in mijn hoofd over hoe ik het ging aanpakken als ik de keuring niet zou halen. Het punt is dat de motivatie verdwijnt als je in een klas zit die 2 jaar (of meer) jonger is dan jou. En de lessen iedere dag weer inhoudsloos zijn. Je moet bijna hersendood zijn wil je dat 4 jaar volhouden. Maar na die vier jaar heb je dan gelukkig ook niksquote:
Jij noemt HBO niks?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:10 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik had ook allemaal mooie theorieën in mijn hoofd over hoe ik het ging aanpakken als ik de keuring niet zou halen. Het punt is dat de motivatie verdwijnt als je in een klas zit die 2 jaar (of meer) jonger is dan jou. En de lessen iedere dag weer inhoudsloos zijn. Je moet bijna hersendood zijn wil je dat 4 jaar volhouden. Maar na die vier jaar heb je dan gelukkig ook niks
En je hebt een goede fysieke basis.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ga lekker CIOS doenHeb je veel meer aan en je kan daarna altijd nog naar defensie.
Ik noem MBO word je dom van, HBO mag je van geluk spreken als je er aan het eind net zo slim uit komtquote:
Nou in het begin zal het nog niet lukken, op het moment dat je een jaar of 3 in dienst bent zal je denk ik wel een opleiding kunnen gaan volgen. Als ik door de keuring en de opleiding heen kom start ik ook als Marinier, van wat het korps zelf zegt is dat je na 1.5/2 jaar aanstelling krijgt tot Korporaal/OOFquote:Op zondag 8 juli 2012 21:10 schreef Esses het volgende:
[..]
Nogmaals, HOE denk je datte gaan doen tijdens je dienst :p
Ik las een stukje in de Autoweek dat daar ook nog wel wat op af te dingen is, en dat sommige tests uitwijzen dat ze pas rond het vriespunt of lager echt effectief zijn. Sowieso helpt een A-merk zomerband al, schreven ze. Ze worden wel steeds beter schreven ze, de winterbanden.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef Esses het volgende:
[..]
Winterbanden moet je er ook niet onder hebben bij temps > +-9 graden. Daar tegenover staat wel dat als het regent en het is 6 graden je remafstand direct 10 meter korter is (bij normale snelheden) dan wanneer je ze niet hebt. Onmisbaar in de winter wat dat aan gaat.
jij gaat de tijd niet vindne om te studeren.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:13 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Nou in het begin zal het nog niet lukken, op het moment dat je een jaar of 3 in dienst bent zal je denk ik wel een opleiding kunnen gaan volgen. Als ik door de keuring en de opleiding heen kom start ik ook als Marinier, van wat het korps zelf zegt is dat je na 1.5/2 jaar aanstelling krijgt tot Korporaal/OOF
Er zijn anders genoeg mariniers die ook een deeltijd studie doen. En als je een tijd in dienst bent en veel trainingen achter de rug heb lijkt het me dat het allemaal wat rustiger gaat.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:14 schreef Esses het volgende:
[..]
jij gaat de tijd niet vindne om te studeren.
Het ligt er inderdaad aan wat voor band je haalt. Haal je banden van 40-50 euro stuk... dan moet je er niet op rekenen. Ik had 2 jaar terug banden van 150 euro stuk. Waar 7 ongelukken op een weg gebeurden tufte ik er vrolijk langs alsof er niets was, met de nodige remmomenten.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik las een stukje in de Autoweek dat daar ook nog wel wat op af te dingen is, en dat sommige tests uitwijzen dat ze pas rond het vriespunt of lager echt effectief zijn. Sowieso helpt een A-merk zomerband al, schreven ze. Ze worden wel steeds beter schreven ze, de winterbanden.
QFT.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:13 schreef m.k het volgende:
[..]
Ik noem MBO word je dom van, HBO mag je van geluk spreken als je er aan het eind net zo slim uit komt
Wil jij naast je werk nog een leven hebben?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:15 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg mariniers die ook een deeltijd studie doen. En als je een tijd in dienst bent en veel trainingen achter de rug heb lijkt het me dat het allemaal wat rustiger gaat.
Dat leven komt wel na je studie.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Wil jij naast je werk nog een leven hebben?
Even voor de duidelijkheid, ik heb VMBO-TLquote:
Ja. Succes!quote:
Hoi.quote:
Interesse in Defensie. En op de forumindex staat in het groot een tab met "Defensie". Vandaar dusquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |