quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:39 schreef Thaboel het volgende:
Dus speciaal voor Cobra4: Ik zat fout almachtige god der def.
En hoe zit het dan met deze?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, de manier van ontsteking. Een brandfles steek je in de fik. Een molotovcocktail vliegt in de hens bij het breken van de fles door de aangebrachte chemicaliën.
yup.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:07 schreef Schild het volgende:
Zijn toch lucifers die er aan de zijkant aanzitten?
Oh, is dat een lucifer? Dan is het een brandfles.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:07 schreef Schild het volgende:
Zijn toch lucifers die er aan de zijkant aanzitten?
Ja, en het verkeerde gebruik van die termen door bijna alle journalisten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:15 schreef Schild het volgende:
Even Wikipedia aanpassen dan;
http://en.wikipedia.org/wiki/Molotov_cocktail
Toch zegt men dat dit het oorspronkelijke ontwerp is voor de molotovcocktail door het Finse bedrijf Alko.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh, is dat een lucifer? Dan is het een brandfles.
Dan staat het ook op de NL wiki verkeerd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:16 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, en het verkeerde gebruik van die termen door bijna alle journalisten.
quote:Een molotovcocktail is een met brandbare stof gevulde glazen fles die via een lont of lap stof wordt ontstoken
Nee, dat zegt wiki.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
Dus wat jij (C4) eigenlijk zegt is dat, in tegenstelling tot de media die beiden een molotov cocktail noemen, de molotov geëvolueerd is vanuit de brandfles.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:24 schreef Cobra4 het volgende:
En op de Britse wiki staat dit:
The Finns perfected the design and tactical use of the petrol bomb. The fuel for the Molotov cocktail was refined to a slightly sticky mixture of gasoline, kerosene, tar, and potassium chlorate.
Further refinements included the attachment of wind-proof matches or a phial of chemicals that would ignite on breakage, thereby removing the need to pre-ignite the bottle,
Verwarring alom dus.
quote:During the Winter War, the Soviet air force made extensive use of incendiaries and cluster bombs against Finnish troops and fortifications. When Soviet People's Commissar for Foreign Affairs Vyacheslav Molotov claimed in radio broadcasts that they were not bombing, but delivering food to the starving Finns, the Finns, who were not starving, started to call the air bombs Molotov bread baskets.[8] Soon they responded by attacking advancing tanks with "Molotov cocktails", which were "a drink to go with the food". At first, the term was used to describe only the burning mixture itself, but in practical use the term was soon applied to the combination of both the bottle and its contents.
Ik ga maandag even contact leggen met de Belgische para waar ik de instructie van heb gehad in Lagland. Bij hem heb ik beiden leren maken en gooien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:26 schreef jankaas020 het volgende:
Volgens mij is er helemaal geen verschil tussen een brandbom/brandfles/molotovcocktail/petrolbomb. Elke definitie is 'een glazen fles gevuld met een brandbare inhoud met een lont of lap.'
Graag, want de internetbronnen komen eigenlijk allemaal op hetzelfde (dus mogelijk foutieve) verhaal neer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ga maandag even contact leggen met de Belgische para waar ik de instructie van heb gehad in Lagland. Bij hem heb ik beiden leren maken en gooien.
Yep... ik durf niet meer te posten nadat ik gister Esses van het 1e plekje had verstoten met bagger postsquote:
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep... ik durf niet meer te posten nadat ik gister Esses van het 1e plekje had verstoten met bagger posts
Nah, ik ben niet zo goed in monologenquote:Op zondag 8 juli 2012 00:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.
nop. Berekeningen voor positionering zijn nog altijd gelijkquote:Op zondag 8 juli 2012 00:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Door één of ander wonder (truukje van Esses) staat esses weer op 1. GA je gang dus.
Dus mijn conclusie, ik heb teveel gebaggerdquote:Op zondag 8 juli 2012 00:10 schreef Esses het volgende:
[..]
nop. Berekeningen voor positionering zijn nog altijd gelijk
Als jij werkelijk meer posts hebt zou je op een staan.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus mijn conclusie, ik heb teveel gebaggerd
Stond ik gister even tot mijn schrikquote:Op zondag 8 juli 2012 00:17 schreef Esses het volgende:
[..]
Als jij werkelijk meer posts hebt zou je op een staan.
Dus we zitten close.quote:
Yep, dus ik moet wat minder posten hierquote:
Ramen open zetten, en vuile was in de machine gooienquote:
quote:
Daar geloof ik niks van.quote:
Ik heb van slaapwandelen gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik wat over slaaptypen hoor (lees).quote:
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deedquote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deed
Ach, ik heb mijn 3xquote:Op zondag 8 juli 2012 01:11 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ik heb van slaapwandelen gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik wat over slaaptypen hoor (lees).
plop? Biertje openen? Kan natuurlijk ook gewoon eerklijk zeggen (schrijven) "heb geen zin om tegen/met die trut te sprekenquote:Op zondag 8 juli 2012 01:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Rotjoch, jij weet dat ik 30 min geleden nog een *plop* deed
*plop* is idd biertje openenquote:Op zondag 8 juli 2012 01:13 schreef -Amber- het volgende:
[..]
plop? Biertje openen? Kan natuurlijk ook gewoon eerklijk zeggen (schrijven) "heb geen zin om tegen/met die trut te spreken
En nu ben ik een rotjoch?quote:Op zondag 8 juli 2012 01:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, ik heb mijn 3xin ABO al gegeven, dus daar ben ik weg. C4 lurkt alleen verder dan ABO
Vanochtend brak opgestaan, want iets te laat in bed, maar was wel om 11 uur bij de verjaardag van mijn nichtje die 4 werd. Nichtje zelfs is een leuk lief rustig meiske. Minder was dat mijn zusje met haar vier koters ers ook waren. Dus was nogal veel kabaal. Vervolgens thuis eerst even een uurtje bijgekomen, boodschapjes gedaan, huis gepoetst, verplichte docu over WOI gezien en gaan FOK!ken.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:16 schreef -Amber- het volgende:
Iemand nog wat leuks gedaan, of allemaal voor de PC gezeten en de vlootdagen via live stream gekeken?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op zondag 8 juli 2012 01:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]dat is mijn koosnaampje voor die meneer met de mooie ogen en dat leuke grijzende baartje
Oh, die meneer ken ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
OMG ik zou na een dag met van die kleine bengels waarschijnlijk helemaal gesloopt zijn. Ben nu trouwens ook niet helemaal fris meer, want kom net thuis van een 4 uur durende hoor zittingquote:Op zondag 8 juli 2012 01:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vanochtend brak opgestaan, want iets te laat in bed, maar was wel om 11 uur bij de verjaardag van mijn nichtje die 4 werd. Nichtje zelfs is een leuk lief rustig meiske. Minder was dat mijn zusje met haar vier koters ers ook waren. Dus was nogal veel kabaal. Vervolgens thuis eerst even een uurtje bijgekomen, boodschapjes gedaan, huis gepoetst, verplichte docu over WOI gezien en gaan FOK!ken.
Nee, Marinedagen gaat het voor mij dit jaar niet worden, collega die wel mee wilde gaat morgen toch liever vliegen/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |