Dat heb ik geleerd van mijn moederquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Het mag niet. Laatst was er nog eentje die de hele wereld bij elkaar vloekte bij het verlies van de wedstrijd NED-DUIquote:
En dat is nou juist de reden waarom ik bij het benaderen van een invoegstrook wat extra afstand neem van de auto voor mij, zodat de rij in beweging blijft en er toch ingevoegd kan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:04 schreef JF_ het volgende:
Had er vandaag eentje voor me die vanaf de invoegstrook, over het puntstuk, een gaatje probeerde te maken in een stilstaande file, door simpelweg stuur om te gooien en gas te geven. Dan heb je t dus echt niet begrepen. Was wel een goede kandidaat geweest om m'n bumper opnieuw gespoten te krijgen van de verzekering, bedenk ik me ineens...
Anyway. Als je kunt kiezen tussen geforceerd invoegen in stilstaande file, of rustig nog een tientallen meters doorrollen totdat er ergens een gaatje valt, RIJ DAN DOOR! 'Vroeg' invoegen heeft alleen maar zin als je daarmee de file in beweging kunt houden - met z'n allen stilstaan op 1 baan en een lege baan ernaast lijkt me niet echt de meest efficiente benutting van dat asfalt.
Een man die het snapt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:33 schreef Ridocar het volgende:
In het geval van Bootje84 die op een oprit op twee rijstroken gaat rijden geeft 'ie al aan dat 'ie verkeersinzicht toont. Je kunt wel allerlei artikeltjes opzoeken, maar feit blijft dat dit een bijzondere situatie betreft.
Normaal gesproken is er een bepaalde doorstroom op zo'n oprit. Zo'n oprit bestaat uit twee rijstroken is om verkeer dat van twee verschillende richtingen te laten ritsen.
In het geval van file (conflictsituatie Bootje84 - Amerikaans busjerijder) kan er van ritsen geen sprake zijn, want file. Ja, helemaal op het einde krijg je dezelfde conflictsituatie, maar geen ruimte.
hetzelfde met invoegen op een autosnelweg. Men denkt dat als de volledige invoegstrook benut moet worden dat dat betekent dat je helemaal moet doorrijden naar het einde en 'm daarna ergens tussen moet prakken.
De volledige invoegstrook gebruiken betekent dat je de gelegenheid krijgt om snelheid te maken en het goede moment af te wachten om in te voegen. Voor sommigen kan dit al aan het begin van de invoegstrook, en in sommige gevallen kan het pas aan het einde. Het is maar net hoe het uitkomt.
In het geval van file kun je beter meteen invoegen. dan ben je niet aan het klooien aan het einde van zo'n invoegstrook. Daarom staat het zo aso om zo'n file 100 meter voorbij te rijden en pas aan het einde proberen in te voegen. Niet gek dat je er dan niet wordt tussengelaten. Ik zou zo'n asomobilist dan ook laten voor wat 'ie is. Waarschijnlijk rijdt 'ie dan toch door op de vluchtstrook...
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo een goed inzicht. Dat door de weg te blokkeren, je de 2e rijstrook niet kunt benutten, waardoor er meer auto's achteraan moeten aansluiten, waardoor er een file op de andere snelweg onstaat, waardoor er misschien weer iemand achterop kan klappen.
Geweldig inzicht.
Maar niet heus.
Gebruik gewoon zoveel mogelijk asfalt, zodat de rij zo kort mogelijk wordt, en het verkeer wat op een andere weg zit zo min mogelijk gehinderd kan worden door een file omdat niemand op de linker rijstrook mag rijden van een asociaal persoon zonder inzicht...
Neem een rotonde en na 1 afslag, een hele drukke, zijn er twee banen om je tijdelijk op te stellen en dan ritsen en 1 baan. Jij gaat daar lekker die tweede baan blokkeren, waardoor de gehele rotonde stil komt te staan en ook mensen die die kant niet op moeten. Daarom gewoon dat asfalt gebruiken, het ligt er met een reden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Files onstaan helaas vaker doordat mensen achterlijke capriolen uithalen op de snelweg; zoals debiel invoegen, bumperkleven etc. waardoor je een harmonica effect krijgt wanneer er moet worden geremd enzo. Gister nog weer precies kunnen zien hoe 'mooi' dat kan gaan....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb jij enig idee waardoor een file ontstaat?
Drukte icm aanbod van beschikbare ruimte.
Het is gewoon niet voldoende en dan maakt die 300 meter qua file ook echt niet meer uit.
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
300 meter zijn 60 auto's. Elke auto minder achterop is weer mooi meegenomen...
Nee. Niet als iedereen altijd netjes in de kortste rij zou aanlsuiten. Als dat gebeurd, en iedereen ritst netjes, dan is het net alsof iedereen achter elkaar gereden had op een enkele baan. En dat werkt altijd zo, of er nu file staat, of het door rijdt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want de autos die elke keer eikels voor moeten laten kunnen dan óók gelijk rijden.. we hebben het in mijn situatie over een oprit die niet rijdt. Als het rijdt ga ik niet blokkeren. Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten. Verder is er geen rotonde in de buurt..
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:22 schreef Bootje84 het volgende:
Wel als er mensen voorpiepen want dan kan ik nog langer blijven wachten
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionalsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:38 schreef Bootje84 het volgende:
Ik hielp de doorstroming te verbeteren door twee banen te blokkeren.
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:40 schreef OEM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Je eigen doorstroming bedoel je. De doorstroming van het verkeer hinder je. Maar hee, jullie zijn professionals
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, dat zijn we. We zitten een stuk hoger, kunnen alles beter overzien, zitten een kleine 150000 km op de weg. Als we alles over zouden laten aan jullie automobilistjes zou het een ravage worden. Gelukkig dat wij er zijn, toch?
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de mensen die dan rechts staan dat ze voorrang hebben op iemand die optimaal van de weg gebruik wil maken.
[..]
En daardoor de file achter je langer wordt, waardoor deze misschien op de andere snelweg komt te staan met alle gevolgen van dien.
Mensen moeten gewoon eens leren dat die linker rijstrook ook betaald is. En iemand dan het recht ontnemen om daar te rijden is gewoon echt asociaal.
Mensen moeten bij een file gewoon gebruik kunnen maken van alle beschikbare rijstroken. Daarvoor hebben ze het risten uitgevonden.
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zolang men in dit land niet fatsoenlijk kan ritsen heeft Bootje gelijk. Prima dat men de linkerrijstrook benut, maar niet met een noodgang er langs om hem daarna ergens tussen te drukken. En dat laatste gebeurt dus structureel.
Als we in dit land elkaar eens wat ruimte zouden gunnen zou de file druk sterk afnemen.
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Anno1982 het volgende:
Ook maar even inhakend op de discussie van Bootje84:
Grofweg zie je in de file twee types automobilisten ontstaan, het ene type neemt het zoals het komt en is van mening dat de file het meest aangenaam is door berusting. Deze categorie zet een lekker muziekje op, houdt een beetje afstand, laat het spul rollen en wacht af. Het andere type raakt compleet in de stress en ramt elk gat vol dat er te vinden is, in de hoop toch die halve seconde minder in de file te hoeven staan.
Zodra die types elkaar treffenik bij een file op een ritsvlak, is er een probleem. Het rustige type houdt wat afstand en hop, er duikt weer zo'n stresskip in dat gat. Gevolg is dat de rechter baan helemaal vast komt te staan en dat er op de linkerbaan redelijk doorgereden wordt. Wat dat betreft geef ik Bootje84 gelijk, op een gegeven moment wil je toch wel weer rijden. Het is natuurlijk geen oplossing, omdat achter hem weer hetzelfde gaat gebeuren.
De enige oplossing die ik zie is een doseerinstallatie, zodat iedereen tot het einde door kan rijden en daar zeker weet dat iedereen op zijn eigen beurt kan gaan rijden. Dat is best kinderachtig, maar goed, dat is nou eenmaal nodig met het Nederlandse rijgedrag.
Hoewel ik meer van de rustige categorie ben, ben ik blij dat de meeste GTI-rijders in de andere categorie zitten. Hierdoor krijg ik altijd voldoende ruimte.![]()
Foto is een beetje flauw trouwens, veel van dit soort ongelukken worden veroorzaakt door automobilisten die niet weten wat het is om met een vrachtwagen te rijden.
Ja!! Bij de McDrive.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:45 schreef OEM het volgende:
[..]
Kansloze vergelijking. Sta je met je auto in de rij voor de kassa ofzo?
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen. Als je precies volgens de letter van de wet rijdt mis je iets essentieels (en dat idee heb ik bij jou al langer): verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Waarom zou ik me conformeren aan jouw fantasiewereld wat betreft de verkeersregels? De werkelijke verkeersregels zijn iets relevanter. En als jij dat aso vindt... tja, jouw probleem. Opfrissingscursusje misschien?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:47 schreef OEM het volgende:
[..]
BMW, maar dat zal ook wel gegeneraliseerd gaan worden
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.quote:Vrachtauto's zijn in 37% van de ongevallen waarbij zij betrokken zijn, aangemerkt als de veroorzaker. In 63% van de ongevallen ligt de oorzaak dus bij andere verkeersdeelnemers ((bron RWS, Kerncijfers Verkeersveiligheid 2007)
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
[..]
En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Volgens de wettelijke verkeersregels ben ik ook niet verplicht naar links te gaan als iemand wil invoegen. Maar als de mogelijkheid bestaat is het wel zo netjes om dat te doen.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je voorbij dat bord de gelegenheid hebt om te ritsen maar je doet dat niet en je jakkert vrolijk door tot het verdrijvingsvlak dan is dat asociaal. Overigens vind ik de mensen die ongevraagd als verkeersregelaar menen te moeten optreden door twee banen te blokkeren ook asociaal.
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt. Krijg je geen ruimte, kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat je van de rijstrook af moet, dus je mag gewoon de rijstrook benutten tot het eind, want op een rijstrook mag je....... drumroll.......... rijden!
[..]
Nee: dat bord bestaat niet in de verkeersregelgeving. Je moet niks.
Jij weet als chauffeur ook dat ze dat toch niet doen,. simpelweg omdat ze geen idee hebben hoe een vrachtwagen zich gedraagt. Dus nee, je moet juist extra rekening met hun houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
.
Zij houden maar nét even wat meer rekening met mij, dan ik met hun.
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
In sommige gemeentes op de Biblebelt schijnt dat in de APV te staan.quote:
Ook als je niet op de cruisecontrol rijdt.... Mensen willen PER SE voor je langs invoegen terwijl zij nog op snelheid moeten komen en dan extra hard gas gaan geven....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:21 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Leukste in dat opzicht zijn de mensen die hun snelheid zo weten te regelen dat ze bij het invoegen op een verder lege snelweg precies naar je uitkomen terwijl jij op de cruisecontrol rijdt. Vervolgens blijven ze dan naast je rijden en wachten tot je naar links gaat. Als je dat niet doet, laten ze gas los, voegen ze achter je in, halen je vervolgens weer in en maken kenbaar dat je naar links had moeten gaan.
Oh, dus je bent het wel met de rest eens.quote:
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.quote:
En hoe is het ongeval ontstaan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Jullie zorgen wel voor leuke plaatjes. Hoevelaken zal ik niet posten. Deze dan. Professionals! Er moest waarschijnlijk geritst worden aangezien deze professional beide rijstroken blokkeert.
[ afbeelding ]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
Dat mag inderdaad, maar als jij eerder ruimte krijgt om in te voegen en jij jakkert met je BMW door tot het eind, dan mag je wat mij betreft wachten tot je een ons weegt.
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zoquote:kom je rustig aanrijden en geef je richting aan naar rechts, dan laat ik je er tussen.
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.quote:Het probleem is echter dat al die leasebakken met een dusdanig snelheidsverschil aan komen denderen dat ik geen tijd krijg om ruimte te maken. En dan moet ik of remmen, of ik wens ze de vinkentering. Meestal wordt het dat laatste.
veel minder (cijfers niet bekend)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en hoeveel vrachtwagens rijden er rond in verhouding met auto's......
Bij files die sterk wisselden in snelheid deed ik het ook. Liet ik een gat vallen en daarna de combinatie rustig rollen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
True, maar door zoals Bootje voor "eigen rechter" te gaan spelen en rijbanen te gaan blokkeren is ook niet echt bevorderlijk. Dat soort gedrag zorgt juist weer voor irritatie en lokt de aso's juist weer uit om via de vluchtstrook er omheen te gaan.
Het ligt er aan hoe men er langs rijdt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen kunnen niet ritsen omdat ze er niet tegen kunnen dat iemand er langs op rijdt. Maar als ze zelf zo slim waren on die rijstrook te gebruiken, dan kan er niemand langs oprijden omdat dan beide rijen even lang zijn.
Als we in dit land eens inzicht kregen in het gebruiken van het volledige asfalt, zou de file druk extreem afnemen...
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigerenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ga even een dag met een chauffeur mee. Dan kun je zien hoeveel fouten van medeweggebruikers door chauffeurs gecorrigeerd worden. Dan kun je ook zien wat voor capriolen automobilisten allemaal uithalen.
Je mist mijn puntquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
veel minder (cijfers niet bekend)
Dus het aantal ongevallen met alleen personenauto's is het aandeel 100% (geen vrachtauto betrokken)
Klopt, maar als het kan doe ik het wel. Zoals ik zei: dat heet verkeersinzicht en zolang ik niemand hinder zal geen agent mij er om bekeuren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Sterker nog: het mag eigenlijk niet. Je moet zoveel mogelijk rechts houden.
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef OEM het volgende:
[..]
En terecht, maar ik jakker niet in zulke situaties. Ik hobbel met een minimaal snelheidsverschil richting het einde.
[..]
Dan hebben we geen meningsverschil denk ik zo
[..]
Tja, zo rij ik ook. Als vrachtwagenchauffeurs er een potje van maken dan kunnen ze de tering krijgen. Maar de doorsnee vrachtwagenchauffeur geef ik alle ruimte. Djies, ik ga in files geregeld expres rechts rijden om invoegende vrachtwagens ruimte te geven, omdat de normale automobilist dat niet doet.
Ooit een keer een pislinke automobilist achter me gehad omdat ik in een file stil bleef staan om 5 vrachtwagens te laten invoegen.
Als ik een vrachtwagen op de snelweg het gat zie dichtrijden op z'n voorganger laat ik m'n gas al los, zodat ie kan inhalen.
Bij krappe kruisingen stop ik al ver voor de kruising zodat de tegemoetkomende truck alle ruimte heeft om z'n draai te maken.
Maar ga niet eigen rechter spelen of inhalen op de A15 tijdens het inhaalverbod
We kunnen in elk geval concluderen dat er twee definities van asociaaltjes zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een doseerinstallatie? Ritsen is toch perfect daarvoor, moeten mensen wel fatsoenlijk beide rijstroken benutten. Aangezien mensen dat nu ook niet doen, krijg je dezelfde situatie. Mensen gaan rechts staan en kunnen er niet tegen dat mensen op de linker rijstrook helemaal naar voren kunnen rijden. De asociaaltjes gaan dan ook de weg blokkeren omdat ze er niet tegen kunnen dan andere mensen slimmer zijn...
Hoe dan?quote:
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.quote:En dat zijn alleen de cijfers van ongevallen met vrachtauto's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ongevallen tussen vrachtwagens en auto's is 37% de schuld van de vrachtwagenchauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Hoe dan?
quote van mezelf:
[..]
Ongevallen waarbij alleen personenauto's bij betrokken zijn staan niet in het bericht. Het spreekt voor zich dat dergelijke ongevallen alleen aan de personenautomobilisten te wijten zijn.
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, en wie denken die chauffeurs wel niet dat ze zijn om andere weggebruikers te moeten corrigeren? Sowieso, mensen die andere mensen op de weg corrigeren![]()
En ik zit genoeg op de weg om te zien wat automobilisten doen hoor, wees gerust... feit blijft wel dat de impact van capriolen van een vrachtwagenchauffeur toch vaak iets ernstiger zijn
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:35 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Waarom heb je dan zo'n hekel aan vrachtwagenchauffeurs?
Ik zie je alleen maar negatief over ze posten terwijl alles wat jij hebt in zo'n ding gezeten heeft.
En dat laatste doe ik sowieso niet. Ik rijd overdag in Nederland nooit harder dan 83.
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Met corrigeren bedoel ik wat anders dan jij nu denkt. Met corrigeren bedoel ik: al remmen wanneer je het vermoeden hebt dat het fout gaat.
Voorbeeld: ik rijd regelmatig op de N48 en daar mag je 100, maar dat kan dus niet met de vrachtwagen. Men gaat dus inhalen, ook als het net niet kan. Tegen de tijd dat zo'n idioot naast me zit heb ik de auto al terug laten zakken zodat hij het net kan halen. Dat bedoel ik met fouten corrigeren.
Dat je als vrachtwagenchauffeur je auto nooit als wapen mag gebruiken lijkt me logisch. Daar ben je professional voor.
Maar daar erger ik me ook aan. En ik ben chauffeur.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Ja, dat doe ik sowieso. Maar hier corrigeer ik letterlijk de fouten van een ander.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ah, thanks voor de toevoeging. Beter had je anticiperen kunnen gebruiken.
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Op de A28 Harderwijk - Zwolle kunnen ze er ook wat van.... En de A6 ook.... Leuk is dat het vaak gebeurd BIJ het inhaalverbodsbord....
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan vrachtwagenchauffeurs, maar aan degene die het inhaalverbod negeren. Omdat de A15 een hel is. Daar zit je geregeld minutenlang te wachten totdat er weer eentje klaar is met het inhaalverbod te negeren. En dan gaat de volgende. Van Papendrecht tot Tiel. Dag in, dag uit.
Des te erger dat het dan gebeurd op de A6 en A28quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De A15 is waarschijnlijk iets drukker met vrachtwagens.
Kunnen we daar dan aparte parkeerplaatsen voor maken, anders staat het pas echt stil op de A15.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:42 schreef Ridocar het volgende:
Klinkt al een stuk subtieler. Overigens mogen dergelijke chauffeurs op de linker rijstrook op de A15 van mij ook afgeschoten worden.
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeerirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblief, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Ik zie nooit ergens verbetering op dit vlak, snelheden op binnenwegen gaan alleen maar verder omlaag door al deze onzin, en als goedmaker krijgen we de 130 km/h op de snelweg. De overheid zou de provincies en gemeenten eens moeten aanspreken op dit gedrag.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Vaak sluiten de situaties op binnenwegen niet aan bij die van snelwegen inderdaad.... Gelukkig zie je de laatste jaren daar wel veel verbetering in...
Maar als je kijkt naar de 130km stukken, dan zijn dat stukken snelweg met weinig/geen afritten... Vandaar dat daar de snelheid omhoog kan...
Ik praat het niet goed, maar kan me goed voorstellen dat hij na de zoveelste auto die op snelheid langszij komt denkt "krijg de schijt allemaal".quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef OEM het volgende:
Maar wat ik dus ook niet snap, is dat Bootje's aktie goed wordt gepraat. Dat ie het doet, prima. Maar het valt niet goed te praten.
Echt niet, ik gebrui de A6 heel veel die is eindelijk een beetje nuttig met 130 (maar je heb inderdaad een punt)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Dat herken ik wel. Al zou ik best eens een dagje als verkeerspolitie willen rond rijden. Dan gaan er een hoop op de bon.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
Hier is het nog dommer. Hier kom je het dorp uit, kun je 200 meter 80, dan krijg je twee rotondes, dan kun je 1,5 kilometer 80 en dan beland je weer in zo'n gare 60 kilometer zone.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:43 schreef Anno1982 het volgende:
Mijn grootste verkeersirritatie is overigens helemaal niet aan weggebruikers gerelateerd maar meer aan overheden.
Op allerlei plaatsen ontstaan ineens die 130 km/h gebieden op de snelweg (hoera 8% harder), terwijl provincies druk bezig zijn de doorstroming de vern*ken met 60-zones (25% langzamer) en rotondes. Gemeentes doen er vervolgens nog een schepje bovenop met 30-zones (40% langzamer) en gelijkwaardige kruispunten.
Alsjeblieft, rot op met die 130 km/h gebieden, 60- en 30-zones, rotondes en gelijkwaardige kruispunten! Pas dan kunnen we allemaal eindelijk eens doorrijden!
Ja, en ook wanneer je ze 10 km verderop gewoon weer inhaalt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Omdat 'ie dat waarschijnlijk dagelijks meemaakt, dat gedram (ikke-ikke) aan het einde van de rijstrook.
Overigens ben ik het leraarspelen allang verleerd. Laat ze maar gaan, heb ik nog wat vermaak om naar te kijken. Ik vind het maar een triest gezicht, eigenlijk lachwekkend hoe dat daar maar door probeert te rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Vandaag richting Groningen een stuk over de vluchtstrook gereden.
Waarom? Werd aangegeven door de borden i.v.m. wegwerkzaamheden, zodat er nog wel gebruik kon worden gemaakt van 2 rijstroken, ware het dat er zo'n 100 meter voor mij op de linker strook een Yaris reed, netjes de max snelheid, daar niet van, maar pas na 5 km besloot hij om ook maar op de rechterrijstrook te gaan rijden.
Oh, en ergernis 2: Knipperlicht gebruik: Op de snelweg een paar keer moeten remmen omdat ik iemand in wou halen, maar die ook maar besloot in te gaan halen.
Uiteraard gebruikten ze daarbij geen knipperlichten, zodat ik een paar keer van het gas af moest, en een aantal keer zelfs moest remmen om een ongeval te voorkomen.. (en dan ree ik 120/130.. )
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!quote:Op maandag 9 juli 2012 19:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mensen die willen uitvoegen en dan al op de snelweg beginnen met remmen. Dan heb je naar mijn mening zo weinig rijvaardigheden dat je het rijbewijs niet waardig bent.
Ik probeer het van de snelweg gaan altijd redelijk ver vooruit te plannen zoals ook in de luchtvaartquote:Op maandag 9 juli 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik laat hem, mits het leeg is achter me, wel al uitrollen zodat ik minder hoef te remmen. Scheelt brandstofkosten!Maar bij drukte inderdaad not done. Even erg zijn mensen die meteen zodra ze op de afrit zijn afremmen naar 50. Kom je dus later aanzeilen kan je ook een halve noodstop maken.
Dat kom ik ook nog wel eens tegen ja, vergelijkbare situaties.. Je zou haast zeggen dat ze het erom doen..quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:08 schreef Inbox4me het volgende:
Veel herkenbare irritaties
Ik heb een paar van mijn eigen irritaties verzameld (waarschijnlijk al een keer geweest, maar 14 delen doorspitten kost me wat te veel tijd...)
- auto's die naar links komen zetten op de snelweg als er iemand wil invoegen (en dan het liefst vlak voor je en met een aardig snelheidsverschil). Ik heb altijd geleerd dat het invoegende verkeer zijn snelheid aan moet passen
- in dezelfde categorie: aan het begin van de invoegstrook invoegen zodat je met 70 tussen het aanstormende verkeer komt ipv eerst snelheid te maken. Briljant
- auto's die linksafslaan in de bebouwde kom, maar dan met de kont het doorgaande verkeer blokkeren, terwijl er ruimte is om de auto rechtuit tussen de verkeersstromen te zetten![]()
- een knipper te vroeg aanzetten, bij voorkeur als je er net achter/naast hangt. Ik krijg af en toe een hartverzakking omdat ik een aantal keer beleefd heb dat iemand zijn dode hoek niet checkte. Ook leuk op de motor (en ja, ik zit zo kort mogelijk in de dode hoek)
- niet knipperen op een rotonde, terwijl je wel afslaat. Sta je dan te wachten voor Jan <censuur>![]()
- irritantje DJ's op de radio (maar dat is dan weer vrij eenvoudig op te lossen gelukkig).
Gedeelde smart is halve smart oid
Ik had de discussie half meegekregen. Zonder de discussie nieuw leven in te willen blazen: het is gewoon niet handig omdat je niet weet of diegene je wel of niet gezien heeft...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Laatst is er hier nog een hele discussie over geweest. Er zijn hier mensen die voet bij stuk blijven beweren dat op die manier richting aangeven duidelijkheid verschaft over wat je van plan bent. Jouw ervaring bewijst maar weer wat een slechte gewoonte het is. Mensen schrikken er gewoon van.
Vind ik ook altijd zo fantastisch... Zit je op een 50km weg (tja, die houdt echt niet op na die weg van rechts, hoewel de meesten dat wel lijken te denken), zit er weer zo'n eikel achter je te plakken (hey, je rijdt maar 50 waar je 50 mag!) En als je dan de 50 verlaat en mag doortrekken tot 80 zie je ze niet meer terug...quote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
En vandaag ff een klevertje Petje in zn Golfje 2 GTI heerlijk vernederd.
Loopt hele tijd achter mij te kleven op de afrit; links en rechts achter me; metertje afstand.
Bocht, dus afremmen.
Na de bocht: ff de turbo aan t werk gezet.... was ie zo verdwenen in de achteruitkijkspiegel.... Daarna kwam ie weer dichterbij en hield redelijk afstand....![]()
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
Misschien te maken met het feit dat zodra mensen op een fiets zitten ze ook maar wat doen. Laatst nog een enorme discussie gehad met een oudere mevrouw die bij hoog en bij laag vol bleef houden dat fietsers tegenwoordig altijd voorrang hebben, ook als ze van links komen. (wat in dit geval het geval was)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zodra mensen fietsen achterop de auto hangen, kunnen ze niet meer rijden. Is me vaker opgevallen...
Echt ongelofelijk irritant dit inderdaad. Op een lege weg rijden ze 20 km op dezelfde snelheid 'mee' en dan moet je een vrachtwagen inhalen dan gooien ze hem eerder naar links waardoor je je dreigt 'vast' te rijden. Dat soort figuren mogen van mij de vangrail kussenquote:Op maandag 9 juli 2012 22:58 schreef Descendent het volgende:
Andersom was er vandaag een mafkees die op de snelweg de hele tijd achter mij reed; ook op de Cruise Control (echt 10km)en mij opeens ging inhalen toen we beiden achter een vrachtwagen kwamen te zitten -en die dus voorbij moesten- .... Ja; dan gooi ik m er -ondanks of juist misschien wel doordat er verder niemand op de weg was- m er gewoon redelijk krap ervoor hoor...
Ook ergernis wekkend ja, figuren die terwijl je ze inhaalt gas bijgeven, vaak mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:20 schreef Tijn het volgende:
Gisteren zat ik op de A1 achter een of andere droeftoeter die 90 reed met een zooi fietsen achterop. Het was verder vrij rustig, dus ik haal die kerel vlot in en daarna wil ik weer naar rechts... heeft 'ie blijkbaar extra gas gegeven terwijl ik 'em inhaalde, waardoor 'ie in m'n dode hoek blijft hangen
Ik zag dat ik er net voor kon en ik had geen zin om onnodig links te rijden of de snelheidslimiet te overschrijden, dus ik heb m'n knipper naar rechts aan gedaan om aan te geven dat ik graag voor 'em wil. Begint 'ie te toeteren en met groot licht te seinen
Uiteindelijk toch maar een dot gas gegeven en daarna voor 'em ingevoegd, waarna hij weer terugging naar z'n slakkengangetje. Man oh man, wat een figuur
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Het mag wel niet maar dat soort figuren ga ik gewoon rechts voorbij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:23 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, was laatst op tv.. mensen zien een doorgetrokken streep en durven er niet overheen
Ik moet toegeven, de eerste keer dat ik daar reed had ik ook ziets van, wat doen mensen op die vluchtstrook! Toen pas zag ik dat het als spitsstrook dienst deed. Maar ik vond het wel heel vreemd om over de vluchtstrook te rijden...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:18 schreef Fiorano het volgende:
Ergenis:
Op de A1 tussen Amersfoort en Barneveld ligt een spitsstrook. Op dat moment zijn er dus 3 rijbanen open (vluchtstrook = Spitsstrook) en op de een of andere manier maken een heleboel mensen geen gebruik van de Spitsstrook. Zal wel door de doorgetrokken lijn komen ofzo, maar mensen alsjeblieft rij rechts!
Misschien moet jij gewoon wat minder opgefokt achter het stuur zitten? Hij trekt harder op dan degene die rechts staan. En waarom zou iemand op het laatste moment vol in de rem moeten gaan bij een stoplicht? Een beetje rustig uitrollen is gewoon prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:00 schreef CasB het volgende:
Ik heb echt een hekel aan mensen die 300 meter voor een stoplicht al gaan remmen, zoals dit:
En als je dan toch niet van plan bent om gas te geven, blijf dan lekker op de rechterbaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |