abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:03:36 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113545935
Ja, inderdaad, hou toch op met dat geklaag! Dat gezeur ook de hele tijd! Je moet het gewoon zien als 'even pech' hebben..

quote:
Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.

Schultz zegt dat op een winterdag in 2010 bijna 900 kilometer file op de weg stond en mensen op Schiphol op veldbedjes overnachten vanwege geschrapte vluchten.
Schultz:
“En toch fixeerde de hele discussie zich weer op de vertraging op het spoor. De reiziger pikt het nog steeds niet als het systeem stilligt. Die wordt daar heel boos over. Ik begrijp dat treinreizigers zich machtelozer voelen omdat ze niet even een andere weg kunnen inslaan. Maar iedereen moet ook beseffen dat het spoor geen product is waar je nul risico loopt.”

...

Als nu een trein uitvalt, wordt geprobeerd een alternatief in de bestaande dienstregeling te regelen.

Schultz:
“Maar die raakt dan verder ontregeld. Je kunt ook zeggen: ‘U heeft even pech. We laten uw trein uitvallen, zodat de volgende trein gewoon kan rijden.

bron
pi_113545995
vluchten worden overal ter wereld geannuleerd dmv weer.
in elk land waar het sneeuwt staan files

alleen in nederland stop spoor ermee na 5 vlokken sneeuw,
in andere landen kunnen ze door meters dik sneeuw heen ploegen , maar hier niet hoor
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:08:22 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113546019
De minister die het verschil tussen een weg en het spoor niet begrijpt...
Prorail moet gewoon eens in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Frankrijk gaan kijken, want daar kunnen ze met sneeuw, vallende bladeren, vliegende pollen wel blijven rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:08:26 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113546021
Gaat mevrouw Schultz ook wel eens met de trein in de spits als het regent?
  Forum Admin vrijdag 29 juni 2012 @ 09:09:14 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_113546033
Wat een misplaatste arrogantie, zeg :') :r

Schamen, dat moet ze zich. Vooral de vergelijking met schiphol ook, vliegtuigen zijn vatbaarder voor dat soort omstandigheden dan een trein, mag je verwachten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_113546039
Schultz. :') Wat een zwakzinnig wijf is dat.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:09:35 #7
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113546041
dat mag wel zo zijn meneer minister, maar dan moet je er voor zorgen dat ons ov op gelijk nivau is als dat van de landen om ons heen :)
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:10:43 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113546058
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...

Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!

Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
censuur :O
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:14:48 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113546129
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:09 schreef cool15 het volgende:
dat mag wel zo zijn meneer minister, maar dan moet je er voor zorgen dat ons ov op gelijk nivau is als dat van de landen om ons heen :)
Meneer? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_113546163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Gaat mevrouw Schultz ook wel eens met de trein in de spits als het regent?
Ze heeft een auto met chauffeur.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:17:56 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113546178
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...

Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!

Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
Dat sowieso, die hele top van de NS in de pek en veren eruit trappen, daarna op het spoor binden :').

Het is echt debiel met die gasten....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113546235
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:07 schreef kovenant het volgende:
vluchten worden overal ter wereld geannuleerd dmv weer.
in elk land waar het sneeuwt staan files

alleen in nederland stop spoor ermee na 5 vlokken sneeuw,
in andere landen kunnen ze door meters dik sneeuw heen ploegen , maar hier niet hoor
In Duitsland hebben ze anders ook elk jaar problemen met sneeuw, en dat sporennetwerk is minder druk bezet als het onze, dus dat is niet zo zwart/wit. Idem het voorbeeld uit Zwitserland laatst, die rijden wel als er sneeuw ligt. Daar zit een complex meerjarenplan achter, met langdurige miljardeninvesteringen. De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden. Sommige onderstations stammen nog uit de jaren 70 godbetert..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113546243
http://www.treinreiziger.(...)chultz_meldde-144207
Veel meer wisselstoringen dan Schultz meldde

Het winterweer heeft begin vorige maand tot veel meer problemen met wissels geleid dan minister van Verkeer Melanie Schultz (VVD) aan de Kamer meldde. Schultz sprak over 62 wisselstoringen, terwijl er volgens NS 662 infrastoringen waren. Dat schrijft de Volkskrant op basis van een interne evaluatie van de NS.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:21:23 #14
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_113546246
In de herfst vallen er blaadjes , vertragingen
In de winter is het koud en valt er weinig sneeuw, vertragingen
Inde lente valt de stroom uit,......
in de zomer hebben we viekante wielen
Het aangekochte materieel blijkt niet deugdelijk
wc's eruit ....
zucht de ns ;(
There is only one religion
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:22:32 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113546271
We hebben een systeem dat de wissels tegen vrieskou moet beschermen! *O*

De systemen zijn bevroren :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113546288
quote:
Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.
Godverdomme, kut.
Als jij er nou eens voor zorgt dat reizigers niks te klagen hebben, dan klagen ze ook niet.
Dat is JOUW werk. Kan je dat niet voor elkaar brengen? Flikker dan lekker een eind op en laat een competent iemand het oplossen.
Wie ben jij om mensen te zeggen dat ze niet mogen klagen? Wat een teringwijf. :r
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113546290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden.
Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan. :')
pi_113546313
Volledig gelijk heeft deze mevrouw.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:25:06 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113546333
De arrogantie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113546463
Ze zou zelf eens elke dag met het OV moeten gaan, dan piept ze wel anders. :')
pi_113546493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:23 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan. :')
En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard.. _O_
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113546537
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard.. _O_
Euhm. :') Ok.
pi_113546635
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:39:58 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113546656
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Ja hoor, de minister heeft gelijk :').

Extreme omstandigheden :').

Dit is Nederland, we hebben geen extreme omstandigheden hier...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113546668
En het is ook gewoon zuur dat als er iets mis is in Utrecht er ook geen treinen rijden van bijv. Den Bosch naar Eindhoven.
Ik weet wel dat die treinen van boven Utrecht vandaan komen, maar als er een file staat van Amsterdam naar Utrecht met de auto kun je op het stuk Utrecht Eindhoven nog wel met de auto rijden, er zijn dus veel minder mensen gedupeerd.
pi_113546704
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
pi_113546910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
ze heeft helemaal geen gelijk want daar klagen treinreizigers niet eens over.

Ze klagen bv terecht dat er 10 dagen met een een nooddienstregeling wordt gereden terwijl er geen vlok te zien was.

En ze klagen ook terecht omdat Minister Schultz zelf vorig jaar zei dat winterproblemen zoals het jaar daarvoor uitgesloten waren.

[ Bericht 8% gewijzigd door macca728 op 29-06-2012 09:59:46 ]
pi_113547013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Welke extreme omstandigheden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:54:33 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113547052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:53 schreef spijkerbroek het volgende:

Welke extreme omstandigheden?
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113547098
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
pi_113547110
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Oh, daar zal ik net doorheen geslapen hebben. Zal je altijd net zien.. :'(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:57:32 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113547141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:

Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Nu trek je het in het belachelijke!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113547154
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Aardbevingen, terroristen, invasie door Belgie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113547168
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nu trek je het in het belachelijke!
Haiti got nothing on us. :{w
pi_113547188
Giro 555 - help de NS de winter door
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_113547215
Ze is ons aan het voorbereiden voor de toekomst, want het wordt nog veel erger. Die oude gammele zooi die de oorzaak is van de meeste problemen wordt niet vervangen en wordt alleen maar ouder en gammeler, dus zometeen wordt een zuchtje lentewind al genoeg om treinen te doen stranden en sporen lopen al vast als je er alleen naar wijst.
pi_113547399
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.

Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what. Over andere treinaspecten zou wel minder geklaagd moeten worden.
pi_113547411
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden grote problemen op het spoor hebben.
  Boks-Chick vrijdag 29 juni 2012 @ 10:07:38 #39
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113547428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een systeem dat de wissels tegen vrieskou moet beschermen! *O*

De systemen zijn bevroren :').
Deze vond ik ook briljant idd _O-
lolwut
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:09:19 #40
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113547476
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
In 1953 voor het laatst.
censuur :O
pi_113547484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.

Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what. Over andere treinaspecten zou wel minder geklaagd moeten worden.
_O_
  Boks-Chick vrijdag 29 juni 2012 @ 10:09:32 #42
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113547485
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:07 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden weken grote problemen op het spoor hebben.
Fixed :Y)
lolwut
pi_113547569
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties :P.
ijs_beer fan!
  Forum Admin vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:34 #44
232445 crew  Specularium
pi_113547603
quote:
De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”
Dan moet je eens met de trein gaan met je elitaire kutje.
pi_113547874
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties :P.
nou van de week was het weer lekker weer en dan is er geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag en Rotterdam.

En het alternatief is volgens NS via Gouda omreizen terwijl op perron 11 in Den Haag CS de Randstadrail rechtstreeks naar Rotterdam CS gaat.
pi_113547961
Natuurlijk is dat kut ^^. Ik heb veel gebruik gemaakt van de NS in Nederland en ook ontelbare keren vertraging gehad. Ik baal ook altijd en loop in mezelf te schelden maar dat overdreven gedoe hoe sommige reageren :')
ijs_beer fan!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:32:26 #47
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113548038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.

Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what.
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....
pi_113548052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef HeatWave het volgende:

Dit is Nederland, we hebben geen extreme omstandigheden hier...
Tuurlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548058
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ze heeft een auto met chauffeur.
dan moet ze haar bek houden. Volgens mij voelt ze zich verheven boven het volk.
There are only 151 Pokémon.
pi_113548110
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:

Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
Vaker.

Maar daar verwijst ze wel naar. Met alle respect, maar die 900 km file en schiphol dicht kan ik in mijn gedachten prima koppelen aan het winterweer toen ook overal in Europa (zelfs in Zwitserland) het treinverkeer was ontregelt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:49 schreef macca728 het volgende:

ze heeft helemaal geen gelijk want daar klagen treinreizigers niet eens over.
Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.

quote:
Ze klagen bv terecht dat er 10 dagen met een een nooddienstregeling wordt gereden terwijl er geen vlok te zien was.
Maar daar heeft de Minister het niet over.

quote:
En ze klagen ook terecht omdat Minister Schultz zelf vorig jaar zei dat winterproblemen zoals het jaar daarvoor uitgesloten waren.
Als ze dat zo gezegd heeft was dat een domme opmerking. En dan mag je klagen over die domheid van mij. Ok?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.

[..]

Maar daar heeft de Minister het niet over.

[..]

Als ze dat zo gezegd heeft was dat een domme opmerking. En dan mag je klagen over die domheid van mij. Ok?
Dus de minister klaagt over Fokkers ? Lijkt me niet

De minister heeft het niet over mensen die klagen ? Volgens mij wel.

Ja dat heeft ze zo gezegd, weet je dat niet meer ? Was een hele discussie over paar maanden terug bij die problemen.
pi_113548245
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke extreme omstandigheden?
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:

Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548277
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.
Ridiculisatie, om te lachen weet je wel? ;)
pi_113548289
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...

Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!

Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
Makkelijk hey zoon sneeuw ploeg op een enkel spoor :') :')
Wat denk je dat er gebeurt op Utrecht.
Ik zwaai naar dieren.
pi_113548291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:07 schreef CafeRoker het volgende:

laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden grote problemen op het spoor hebben.
Precies.

Maar zoals gezegd: dat heeft ze kennelijk ook gezegd. Dat er ook terecht wordt geklaagd wil niet zeggen dat al het geklaag terecht is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.

Zelfs jij klaagt over mensen die altijd maar klagen....
pi_113548317
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties :P.
Hollanders klagen graag. En zijn bovendien heel allergisch voor kritiek! Bijzondere combinatie...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548362
De minister klaagt over mensen die bv klagen dat er geen treinen rijden terwijl ook het vliegverkeer stilligt.

Maar het vliegverkeer heeft geen nooddienstregeling 2 maanden per jaar en als er treinen bij Utrecht problemen hebben, heeft het hele land er last van, door verkeerd beleid (rondje om de kerk)
  Boks-Chick vrijdag 29 juni 2012 @ 10:41:36 #60
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113548369
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:39 schreef Geerd het volgende:

[..]

Makkelijk hey zoon sneeuw ploeg op een enkel spoor :') :')
En ook nog een die nagenoeg alleen maar rechtuit gaat (hele flauwe bochten daargelaten) en geen kruisingen tegenkomt *O*

Die sporen en spooromstandigheden zijn niet te vergelijken met hier.

Maar het is wel van de bizarre dat hier bij het minste geringste het spoorverkeer ontregeld is en het gelijk hele dagen blijkt te duren voordat men de boel weer enigzins normaal op gang heeft. Én dat is wat treinreizend Nederland aan het klagen maakt, icm de bizar slechte communicatie zodra het mis is.
lolwut
pi_113548383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:37 schreef macca728 het volgende:

Dus de minister klaagt over Fokkers ? Lijkt me niet
Dat stond er niet. Maar je kan je wel voorstellen dat er mensen zijn die EN behoren tot de groep treinreizigers EN behoren tot de groep fokkers?

quote:
De minister heeft het niet over mensen die klagen ? Volgens mij wel.
Ze heeft het over bepaalde mensen die klagen. Nl. degenen die klagen als het onzinnig is.

quote:
Ja dat heeft ze zo gezegd, weet je dat niet meer ?
Ik heb die uitspraak gemist. Gelukkig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:38 schreef Murdera het volgende:

Ridiculisatie, om te lachen weet je wel? ;)
Als het om te lachen is, is het goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113548428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:39 schreef macca728 het volgende:

Zelfs jij klaagt over mensen die altijd maar klagen....
Dat is ook weer waar. Maar ik ben dan ook net als ieder ander hypocriet!

En ik heb gelijk natuurlijk. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:46:43 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_113548551
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:38 schreef DS4 het volgende:

Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.
Iets in het belachelijke trekken is wat anders dan klagen ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_113548611
Ik ben er wel voor om alle risicomarges overboord te gooien opdat zoveel mogelijk treinreizigers zullen sterven.

Puur om een punt te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:58:51 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113548978
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:48 schreef waht het volgende:
Ik ben er wel voor om alle risicomarges overboord te gooien opdat zoveel mogelijk treinreizigers zullen sterven.

Puur om een punt te maken.
Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!
censuur :O
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:11:59 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113549480
Klagen is gewoon geil, punt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_113549571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:

Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!
Tempting...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_113549685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!
Het volk wil het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_113550417
Vrouwen in de politiek kunnen we helaas nogsteeds niet serieus nemen, zo blijkt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:42:08 #71
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113550599
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef Leandra het volgende:
De minister die het verschil tussen een weg en het spoor niet begrijpt...
Prorail moet gewoon eens in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Frankrijk gaan kijken, want daar kunnen ze met sneeuw, vallende bladeren, vliegende pollen wel blijven rijden.
Nee hoor, dat valt wel mee. Zwitserland mag dan een uitzondering zijn. Maar ja 2000 man aan onderhoud meer in dienst. Het net is ontzettend duur en de treinkaartjes dus ook. Duitsland(waar ik zelf rij) en Frankrijk is nog een grotere puinhoop dan NL. Het is dat Duitsers minder klagen, maar daar is de situatie schrijnend.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:58:46 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113551227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...

Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!

Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
Fantast. Veiligheid speelt daarbij geen enkele rol van betekenis in dat soort landen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113551237
Vertragingen vind ik niet zo erg, ik vind het erger dat elke stationshal 1 grote snackstraat is met weinig aantrekkelijke zaakjes, zorg dat er mooi wifi cafe's zijn zodat je daar lekker kunt werken wanneer er vertraging is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00:57 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113551320
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:58 schreef raptorix het volgende:
Vertragingen vind ik niet zo erg, ik vind het erger dat elke stationshal 1 grote snackstraat is met weinig aantrekkelijke zaakjes, zorg dat er mooi wifi cafe's zijn zodat je daar lekker kunt werken wanneer er vertraging is.
Hier ben ik het mee eens. In Duitsland heb je dat wel bij een station van betekenis. Maar helaas dat is niet iets van NS of Prorail.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:00:57 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113551321
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef Leandra het volgende:
De minister die het verschil tussen een weg en het spoor niet begrijpt...
Prorail moet gewoon eens in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Frankrijk gaan kijken, want daar kunnen ze met sneeuw, vallende bladeren, vliegende pollen wel blijven rijden.
Daar wordt het spoor ook veel minder intensief gebruikt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:33:45 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113552561
Had zij niet een privéchauffeur die haar met een dienstauto komt ophalen. Zij komt ook niet echt geloofwaardig over. Hoe doen ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland. Daar rijden de treinen ook.
pi_113552570
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.

Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.

Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.

Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:34:34 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113552593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe doen ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland. Daar rijden de treinen ook.
Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:38:45 #79
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113552735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.
pi_113552748
Alle mensen die eens met Schulz reizen niet met het ov en weten niet hoe kut het is om
ergens 3 uur vast te zitten . vertraging te hebben waardoor je belangrijke colleges mist en soms zelfs tentamens. Constant moeten wachten op treinen terwijl je die tijd bij elkaar opgeteld veel nuttiger had kunnen besteden. Enz.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:40:12 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113552779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.
Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_113552818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.

Tweede oorzaak is het gebrek aan onderhoud of verkeerde keuzes die men heeft gemaakt.
pi_113552853
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.
Naar de mening van deze minister wel, want ze had het opgelost met de NS zei ze vorig jaar.

Terecht dus dat mensen gaan klagen over een probleem dat zou zijn opgelost.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:44:55 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113552945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.

Tweede oorzaak is het gebrek aan onderhoud of verkeerde keuzes die men heeft gemaakt.
Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113553169
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.
Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.

En ziekteverzuim is een ander probleem dan storingen.

Mensen klagen terecht want elke week zijn er wel storingen in het treinverkeer waarbij er geen alternatieven zijn behalve lang wachten.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:56:44 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113553430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.

En ziekteverzuim is een ander probleem dan storingen.
Het personeel wilde het niet omdat het schadelijk is voor de veiligheid. Een machinist die dagelijks jaar in jaar uit op 20-40 km spoor moet rijden brand af. Hierdoor stijgt het ziekteverzuim en is de kans op door rood rijden vele malen groter. Afwisseling is juist bedoeld om de alertheid op peil te houden. Terecht dat het personeel het rondje om de kerk niet ziet zitten. Ze kampen nu al met een personeelstekort. Hoef je niet te vragen als het rondje om de kerk er komt. Dan krijg je niemand meer op de bok. Mij in ieder geval niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113554067
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
pi_113554703
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:41 schreef BrandX het volgende:

[..]

En ook nog een die nagenoeg alleen maar rechtuit gaat (hele flauwe bochten daargelaten) en geen kruisingen tegenkomt *O*

Die sporen en spooromstandigheden zijn niet te vergelijken met hier.

Maar het is wel van de bizarre dat hier bij het minste geringste het spoorverkeer ontregeld is en het gelijk hele dagen blijkt te duren voordat men de boel weer enigzins normaal op gang heeft. Én dat is wat treinreizend Nederland aan het klagen maakt, icm de bizar slechte communicatie zodra het mis is.
Sja op de weg is het wel iets makkelijker, weg afsluiten ofzo.
Hoogstens in de spits heb je der wat last van alles gaat even opzij of een kapotte vrachtwagen even een takelwagen via de vluchtstrook.

Bedenk dat even op het spoor, daar is het altijd spits dat is het probleem.
Je kunt niet even een trein op de vluchtstrook zetten zodat de rest er langs kan.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:28:26 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113554783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Het veiligheidsaspect is geen kul. Ik ga niet met modder gooien naar andere vervoerders over het aantal STS passages. Je kunt metro waar de snelheden beduidend lager liggen niet vergelijken met een trein. Niet gezegd dat het geen probleem is om dit in te voeren tijdens winterse omstandigheden. Want daar is het personeel wel voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113554969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Dat overstappen is nu juist riskant. 10 minuten vertraging, en je moet weer 20 minuten wachten op de aansluiting.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:33:16 #91
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_113555012
Je kunt beter in 900km file staan dan dat je een nacht op een koud station tussen zwervers moet doorbrengen.

Terechte klachten zijn het.
pi_113558980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
dus omdat jij nooit vertragng hebt, is er eigenlijk nooit vertraging ? Wat een flauwekul.

Godzijdank heeft de NS eindelijk de zomerdienstregeling eens afgeschaft, rijden er zomers tenminste ook eens treinen. En dat tijdig communiceren ? Als er iets gebeurt weet niemand van de NS wat ze moeten doen.

En die rijkswegen waren binnen 1 dag allemaal weer begaanbaar, hoe lang reed de NS met minder treinen (behalve dan blijkbaar op jopuw traject)
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 juni 2012 @ 15:08:28 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113559280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:40 schreef Markeerstift het volgende:
En het is ook gewoon zuur dat als er iets mis is in Utrecht er ook geen treinen rijden van bijv. Den Bosch naar Eindhoven.
Ik weet wel dat die treinen van boven Utrecht vandaan komen, maar als er een file staat van Amsterdam naar Utrecht met de auto kun je op het stuk Utrecht Eindhoven nog wel met de auto rijden, er zijn dus veel minder mensen gedupeerd.
Maar dat heeft vaak te maken met het idiote rondje rond de kerk geleuter. Vervang de conducteur in sprinters door vliegende brigades (vgl. metro, tram, etc.) en een vertraagde boemel kan niet meer zorgen dat een intercity niet weg kan omdat het personeel er niet is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113559492
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties :P.
Nou weet ik niet wat jij hoort, maar van mijn Duitse vrienden hoor ik niets anders dan geklaag op de DB eigenlijk... en ik snap ook wel waar dat vandaan komt (het feit dat ik in de stationshal maar moet gaan vragen waar mijn trein eigenlijk blijft en dan pas te horen krijg dat die helemaal niet meer komt, vond ik toch een stuk slechtere informatievoorziening dan ik ooit van de NS gekregen heb).

Maar ik vind dat Schultz wel heel makkelijk oordeelt over klagende reizigers... nee, mij hoor je niet als er veel sneeuw valt en daardoor het hele land (spoor-, weg- én vliegverkeer) platligt. Wél als ik 2 weken later nog steeds elke dag een half uur vertraging heb op de al uitgeklede dienstregeling omdat bepaalde aansluitingen elke keer weer gemist worden. En ik 1,5 maand later binnen 2 weken weer 6x veel vertraging heb omdat Schiphol er voortdurend uitligt. Ik heb altijd behoorlijk veel vertrouwen in de NS gehad en nooit zoveel problemen gehad, maar op het moment zijn ze dat vertrouwen wel kwijt...
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:25:27 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113559996
ministerie van imcompetentie :')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:46:31 #96
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113560970
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
ministerie van imcompetentie :')
dat zijn al onze ministers
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_113561505
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-06-2012 19:15:00 ]
pi_113561934
Imo moet een minister die verantwoordelijk is voor NS ook met de trein reizen. Iets met weten wat voor vlees je in de kuip hebt enzo.

Wat mij betreft mag dat een norm worden, verplicht met de trein reizen voor schultz.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:22:11 #99
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113562636
Helemaal mee eensch, die geitenwollen sokken dragers die keer op keer tegen verbetering van het wegennet stemmen maar wel voor meer en meer allochtonen moeten maar lekker op de blaren zitten.
Voor een habbbekrats met de trein willen en te gierig zijn om een auto aan te schaffen en dan nog klagen als de trein een minuutje te laat is.
Dan ga je maar gewoon een treintje eerder naar je werk!
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:35:32 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113563145
Het is helemaal waar, ik ben ook opgehouden te klagen over de trein, ik reis tegenwoordig liever per auto
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:11:56 #101
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113564568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Maar zo extreem zijn ze vaak niet :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113564649
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

Maar zo extreem zijn ze vaak niet :)
Dat is een ander verhaal.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:33:29 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_113565314
Zo is het ook beter om te stoppen met klagen over politici, je moet ze gewoon minachten en je eigen gang gaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:40:18 #104
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113565514
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal.
Weet ik niet. Ik weet niet op welke extreme omstandigheden de minister doelt :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113571155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:32:25 #106
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113571285
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Socios het volgende:

[..]

"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die term
pi_113571429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die term
Weet ik, maar dat slaat echt nergens op. Men weet sowieso vaak niet wat er 'speelt' op het spoor.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:13:29 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113572715
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:23:41 #109
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113573104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113573456
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Bij Den Bosch zijn ze ook druk met een fly over, en in Amersfoort een dive under.
Ik zwaai naar dieren.
pi_113573529
Verder worden er ook aardig wat kruisingen van treinbewegingen ontvlecht.
pi_113575889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.

Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.

Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.

Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
Even quoten, gewoon omdat je de spijker hier genadeloos hard op de kop slaat...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:35:52 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113576146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:23 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security project
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 22:41:46 #114
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113576510
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security project
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113577190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:10:25 #116
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113578063
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113578919
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?

Negeer hem gewoon als je er last van hebt, ongeacht wie gelijk heeft.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:30:58 #118
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113579131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?

Negeer hem gewoon als je er last van hebt, ongeacht wie gelijk heeft.
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:36:17 #119
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_113579391
Ik zal er aan denken als ik weer eens met dertig man op het balkon van een trein zonder airco sta in de enige trein die nog wel rijdt. We willen de minister tenslotte niet voor het hoofd stoten.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 23:46:24 #120
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_113579833
Wtf zeurt ze. De treinsysteem zuigt in Nederland.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 30 juni 2012 @ 00:27:41 #121
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113581545
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:30 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.
Het is niet geheel verzonnen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 1 juli 2012 @ 07:42:07 #122
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113620175
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef waht het volgende:
Volledig gelijk heeft deze mevrouw.
Jij mag nooit meer stemmen.
pi_113620181
Samenbayting: er gaan miljarden subsidie naar de ns en mensen willen dat de trein rijdt.
pi_113623316
Deze minister is inderdaad een twijfelachtig dieptepunt die we sinds lange tijd in Den Haag hebben gehad. Kan me ook een aantal zeer zwakke optredens herinneren omtrent de 130 km/u kwestie.

Enfin, terug naar het spoor. Iedereen kan zien dat er iets structureel fout zit. Een verzelfstandiging die nooit is doorgezet, geen conrurrentie op het spoor, terwijl de service level agreements wel daarop zijn vastgelegd.

De NS is monopolist op het spoor. De laconieke reactie na de zoveelste storing rond Schiphol of Utrecht laat zien dat er geen echte drive is om de boel te verbeteren. Je ziet geen pro-actieve houding. Het is altijd afwachten en vervolgens externe factoren de schuld geven.
  zondag 1 juli 2012 @ 12:11:18 #125
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_113623740
VERTRAGING want er liggen blaadjes op het spoor. Bedankt voor uw begrip. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113624512
De arrogantie van de minister...gelukkig verwacht ik niet beter van een VVDer.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113624895
Schultz moet haar bek houden.
Conscience do cost.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:47:15 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113626563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Vind je? Afaik rijden ze bv in Japan prima, en ja, er zijn in NL problemen, maar nog steeds vervoeren ze iedere dag heel erg veel mensen waar de meesten gewoon op tijd aankomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 13:54:11 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113626821
In Zwitserland waren er ook vaak genoeg vertragingen. Net als in NL tellen vertragingen van 3-5 minuten niet mee in e statistiekjes. Maar ik heb vaak daar genoeg staan verkleumen op een stationnetje als een boemel weer eens te laat was. En het gebeurde regelmatig dat treinen uitvielen doordat er een lawine over de rails ging of iets dergelijks. Dat kun je ook beschouwen als "een beetje sneeuw op de rails. ".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113630089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
"Pools are perfect for holding water"
pi_113630100
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
pi_113630179
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_113630194
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef probeer het volgende:

[..]

kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
pi_113630459
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113630545
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren. :7
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 16:03:04 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113631407
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113631824
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..

hoe vaak ik al niet gehad heb dat een intercity helemaal niet meer rijdt, omdat hij anders 5 minuten te laat zou zijn en dan officieel vertraagd is in de statistieken van de NS, waardoor ze mss minder centjes krijgen. (uitval telt niet mee)

of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_113636765
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he :W
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_113639500
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Nee. De reden is dat ze een enorme berg geld hebben gekregen (prorail, niet de NS) om wissels winterklaar te maken (dat is zeg maar verwarmen) maar de directie dat geld heeft achtergehouden omdat het "toch niet elke winter zo bar zou zijn" en er dus geen fuck gebeurd is. Die wissels ZOUDEN geen probleem moeten zijn.

Ik vraag me wel af wat die idioten dachtten. Wouden ze dat geld voor iets anders gebruiken dan waarvoor ze het expliciet gekregen hadden?

Ik lees ff teruguit en het lijkt me geen abn :D
  zondag 1 juli 2012 @ 20:55:52 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113643719
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
  zondag 1 juli 2012 @ 20:59:49 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113643903
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:07 schreef DjinN het volgende:
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he :W
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
Het kan alleen maar beter gaan, maar ik ben compleet klaar met de Nederlandse politiek.

Het boeit me niet of El Debili, Irrenhausen, Foubelle, Matoleski of Stupato de nieuwe verkeersminister wordt.
pi_113648671
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:12 schreef probeer het volgende:
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..
Ik vraag me al eeuwen af of die 95 % uberhaupt een gewogen gemiddelde is zoals het m.i. hoort te zijn. De treindienst van Lutjebroek naar Hondestront om 0:24 zal waarschijnlijk minder vaak vertraging hebben dan de intercity naar Eindhoven te Utrecht om 7:23 en die laatste zal ook meer reizigers hebben, en zeker in de ochtendspits gaan mensen niet bijster blij zijn met vertraging.

quote:
of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
Of een stoptrein die 10 minuten moet wachten op een vertraagde intercity (5 minuten zijn ingecalculeerd in de dienstregeling om de intercity voorbij te laten gaan). Of stoptrein *en* intercity die moeten wachten tot een goederentrein als eerste gaat op Utrecht CS.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren. :7
Waarvan akte in het regeerakkoord. ;)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 2 juli 2012 @ 02:57:14 #143
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113660226
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
Wat is het voordeel van het rondje om de kerk. Denk je daarmee het probleem op te lossen? Heb je dan geen uitval, storingen, vertragingen meer? Je luistert iets teveel naar Aptroot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 2 juli 2012 @ 03:16:29 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113660431
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 07:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Samenbayting: er gaan miljarden subsidie naar de ns en mensen willen dat de trein rijdt.
Tja kennelijk snap je iets niet. Ze krijgen net zoals alle andere vervoerders subsidie. Daarbij investeert het rijk de winst terug in het spoor. Getuige het dividend dat de NS moest overdragen aan het rijk.
Heb je trouwens een bron om hoeveel miljarden subsidie het gaat? Ben benieuwd.

Als ik NS was zou ik hier in NL stoppen. In de UK doen ze het schijnbaar uitstekend en word het gezien als een der beste vervoerders. Laat anderen het dan maar lekker uitzoeken in NL. Eens kijken hoe het dan gaat lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 02-07-2012 03:28:16 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:38:30 #145
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113783291
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg. :X

http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
pi_113789482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg. :X

http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
Alsof je iets aan die site hebt.

Ik ben intussen aan m'n vierde chipkaart toe ("Eén kaart voor al het ov"? Jaja) maar als ik die daar probeer toe te voegen:
quote:
Deze kaart kan niet aan uw account worden gekoppeld, omdat de gegevens niet overeenkomen.
"De gegevens komen niet overeen"? :? Drie keer eerder werkte het wel gewoon dus aan mij ligt het echt niet. En dat je bij zowat elke handeling weer opnieuw moet inloggen is ook ontiegelijk irritant.

Echt, wat een faalsite.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2012 00:28:47 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:49:03 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113791939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113792165
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Conducteurs, zijn er niet alleen voor controle je zit met veiligheid tijdens het vertrekproces.
Daarbij speelt weer mee lengte van de trein meerdere conducteurs. En stations waar je in een bocht staat,(Olst, Zupthen, Oss, Sloterdijk, Vathorst, om een paar te noemen)

En ook machinisten wisselen van treinen net als conducteurs, probleem met rondje om de kerk is het verwachtingspatroon van seinen zowel voor conducteur(vertrekproces) als machinist.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 5 juli 2012 @ 06:21:15 #149
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113793812
Voor een conducteur is een rondje rond de kerk toch geen issue? Ze hebben niet naar buiten te kijken maar mensen te controleren. Voor een Machinist zou het weliswaar saai zijn maar 't geldt ook voor buschauffeurs en distributeurs....
20 keer per dag van het busstation naar de universiteit rijden en terug is toch ook zo opwindend niet.
  donderdag 5 juli 2012 @ 06:30:46 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113793822
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 01:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
En bussen zijn nog veel duurder! Het is een enorme verspilling van geld om gesubsidieerd iets te laten doen wat mensen prima zelf kunnen, namelijk zichzelf verplaatsen.
Gek genoeg lijkt het voor de overheid totaal geen bezwaar te zijn dat OV gruwelijk veel geld kost voor een paar procent van de verplaatsingen.
censuur :O
pi_113793964
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 06:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor een conducteur is een rondje rond de kerk toch geen issue? Ze hebben niet naar buiten te kijken maar mensen te controleren. Voor een Machinist zou het weliswaar saai zijn maar 't geldt ook voor buschauffeurs en distributeurs....
20 keer per dag van het busstation naar de universiteit rijden en terug is toch ook zo opwindend niet.
Net uitgelegd,
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')