bronquote:Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.
Schultz zegt dat op een winterdag in 2010 bijna 900 kilometer file op de weg stond en mensen op Schiphol op veldbedjes overnachten vanwege geschrapte vluchten.
Schultz:
“En toch fixeerde de hele discussie zich weer op de vertraging op het spoor. De reiziger pikt het nog steeds niet als het systeem stilligt. Die wordt daar heel boos over. Ik begrijp dat treinreizigers zich machtelozer voelen omdat ze niet even een andere weg kunnen inslaan. Maar iedereen moet ook beseffen dat het spoor geen product is waar je nul risico loopt.”
...
Als nu een trein uitvalt, wordt geprobeerd een alternatief in de bestaande dienstregeling te regelen.
Schultz:
“Maar die raakt dan verder ontregeld. Je kunt ook zeggen: ‘U heeft even pech. We laten uw trein uitvallen, zodat de volgende trein gewoon kan rijden.
Ze heeft een auto met chauffeur.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Gaat mevrouw Schultz ook wel eens met de trein in de spits als het regent?
Dat sowieso, die hele top van de NS in de pek en veren eruit trappen, daarna op het spoor bindenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...
Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!
Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
In Duitsland hebben ze anders ook elk jaar problemen met sneeuw, en dat sporennetwerk is minder druk bezet als het onze, dus dat is niet zo zwart/wit. Idem het voorbeeld uit Zwitserland laatst, die rijden wel als er sneeuw ligt. Daar zit een complex meerjarenplan achter, met langdurige miljardeninvesteringen. De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden. Sommige onderstations stammen nog uit de jaren 70 godbetert..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:07 schreef kovenant het volgende:
vluchten worden overal ter wereld geannuleerd dmv weer.
in elk land waar het sneeuwt staan files
alleen in nederland stop spoor ermee na 5 vlokken sneeuw,
in andere landen kunnen ze door meters dik sneeuw heen ploegen , maar hier niet hoor
Godverdomme, kut.quote:Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.
Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden.
En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan.
Euhm.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard..
Ja hoor, de minister heeft gelijkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
ze heeft helemaal geen gelijk want daar klagen treinreizigers niet eens over.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Welke extreme omstandigheden?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.quote:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Oh, daar zal ik net doorheen geslapen hebben. Zal je altijd net zien..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Nu trek je het in het belachelijke!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Aardbevingen, terroristen, invasie door Belgie.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden grote problemen op het spoor hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
Deze vond ik ook briljant iddquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een systeem dat de wissels tegen vrieskou moet beschermen!
De systemen zijn bevroren.
In 1953 voor het laatst.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.
Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what. Over andere treinaspecten zou wel minder geklaagd moeten worden.
Fixedquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden weken grote problemen op het spoor hebben.
Dan moet je eens met de trein gaan met je elitaire kutje.quote:De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”
nou van de week was het weer lekker weer en dan is er geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag en Rotterdam.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties.
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.
Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Dit is Nederland, we hebben geen extreme omstandigheden hier...
dan moet ze haar bek houden. Volgens mij voelt ze zich verheven boven het volk.quote:
Vaker.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:49 schreef macca728 het volgende:
ze heeft helemaal geen gelijk want daar klagen treinreizigers niet eens over.
Maar daar heeft de Minister het niet over.quote:Ze klagen bv terecht dat er 10 dagen met een een nooddienstregeling wordt gereden terwijl er geen vlok te zien was.
Als ze dat zo gezegd heeft was dat een domme opmerking. En dan mag je klagen over die domheid van mij. Ok?quote:En ze klagen ook terecht omdat Minister Schultz zelf vorig jaar zei dat winterproblemen zoals het jaar daarvoor uitgesloten waren.
Dus de minister klaagt over Fokkers ? Lijkt me nietquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.
[..]
Maar daar heeft de Minister het niet over.
[..]
Als ze dat zo gezegd heeft was dat een domme opmerking. En dan mag je klagen over die domheid van mij. Ok?
quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Ridiculisatie, om te lachen weet je wel?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.
Makkelijk hey zoon sneeuw ploeg op een enkel spoorquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...
Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!
Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
Precies.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:07 schreef CafeRoker het volgende:
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden grote problemen op het spoor hebben.
Zelfs jij klaagt over mensen die altijd maar klagen....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Dat zie ik hier op fok gewoon gebeuren. Toegegeven, hier op fok klaagt altijd wel iemand ergens over... maar toch.
Hollanders klagen graag. En zijn bovendien heel allergisch voor kritiek! Bijzondere combinatie...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties.
En ook nog een die nagenoeg alleen maar rechtuit gaat (hele flauwe bochten daargelaten) en geen kruisingen tegenkomtquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:39 schreef Geerd het volgende:
[..]
Makkelijk hey zoon sneeuw ploeg op een enkel spoor![]()
Dat stond er niet. Maar je kan je wel voorstellen dat er mensen zijn die EN behoren tot de groep treinreizigers EN behoren tot de groep fokkers?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:37 schreef macca728 het volgende:
Dus de minister klaagt over Fokkers ? Lijkt me niet
Ze heeft het over bepaalde mensen die klagen. Nl. degenen die klagen als het onzinnig is.quote:De minister heeft het niet over mensen die klagen ? Volgens mij wel.
Ik heb die uitspraak gemist. Gelukkig.quote:Ja dat heeft ze zo gezegd, weet je dat niet meer ?
Als het om te lachen is, is het goed.quote:
Dat is ook weer waar. Maar ik ben dan ook net als ieder ander hypocriet!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:39 schreef macca728 het volgende:
Zelfs jij klaagt over mensen die altijd maar klagen....
Iets in het belachelijke trekken is wat anders dan klagen ...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:38 schreef DS4 het volgende:
Jullie bewijzen het gelijk van de Minister zo wel.
Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:48 schreef waht het volgende:
Ik ben er wel voor om alle risicomarges overboord te gooien opdat zoveel mogelijk treinreizigers zullen sterven.
Puur om een punt te maken.
Tempting...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!
Het volk wil het.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Twee chloortreinen op volle snelheid frontaal laten botsen in centrum Amsterdam dus? Dan is half Amsterdam dood!
Nee hoor, dat valt wel mee. Zwitserland mag dan een uitzondering zijn. Maar ja 2000 man aan onderhoud meer in dienst. Het net is ontzettend duur en de treinkaartjes dus ook. Duitsland(waar ik zelf rij) en Frankrijk is nog een grotere puinhoop dan NL. Het is dat Duitsers minder klagen, maar daar is de situatie schrijnend.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef Leandra het volgende:
De minister die het verschil tussen een weg en het spoor niet begrijpt...
Prorail moet gewoon eens in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Frankrijk gaan kijken, want daar kunnen ze met sneeuw, vallende bladeren, vliegende pollen wel blijven rijden.
Fantast. Veiligheid speelt daarbij geen enkele rol van betekenis in dat soort landen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...
Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!
Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
Hier ben ik het mee eens. In Duitsland heb je dat wel bij een station van betekenis. Maar helaas dat is niet iets van NS of Prorail.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:58 schreef raptorix het volgende:
Vertragingen vind ik niet zo erg, ik vind het erger dat elke stationshal 1 grote snackstraat is met weinig aantrekkelijke zaakjes, zorg dat er mooi wifi cafe's zijn zodat je daar lekker kunt werken wanneer er vertraging is.
Daar wordt het spoor ook veel minder intensief gebruikt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef Leandra het volgende:
De minister die het verschil tussen een weg en het spoor niet begrijpt...
Prorail moet gewoon eens in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk/Frankrijk gaan kijken, want daar kunnen ze met sneeuw, vallende bladeren, vliegende pollen wel blijven rijden.
Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe doen ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland. Daar rijden de treinen ook.
Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.
onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
Naar de mening van deze minister wel, want ze had het opgelost met de NS zei ze vorig jaar.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.
Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.
Tweede oorzaak is het gebrek aan onderhoud of verkeerde keuzes die men heeft gemaakt.
Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.
Het personeel wilde het niet omdat het schadelijk is voor de veiligheid. Een machinist die dagelijks jaar in jaar uit op 20-40 km spoor moet rijden brand af. Hierdoor stijgt het ziekteverzuim en is de kans op door rood rijden vele malen groter. Afwisseling is juist bedoeld om de alertheid op peil te houden. Terecht dat het personeel het rondje om de kerk niet ziet zitten. Ze kampen nu al met een personeelstekort. Hoef je niet te vragen als het rondje om de kerk er komt. Dan krijg je niemand meer op de bok. Mij in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.
En ziekteverzuim is een ander probleem dan storingen.
Sja op de weg is het wel iets makkelijker, weg afsluiten ofzo.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
En ook nog een die nagenoeg alleen maar rechtuit gaat (hele flauwe bochten daargelaten) en geen kruisingen tegenkomt
Die sporen en spooromstandigheden zijn niet te vergelijken met hier.
Maar het is wel van de bizarre dat hier bij het minste geringste het spoorverkeer ontregeld is en het gelijk hele dagen blijkt te duren voordat men de boel weer enigzins normaal op gang heeft. Én dat is wat treinreizend Nederland aan het klagen maakt, icm de bizar slechte communicatie zodra het mis is.
Het veiligheidsaspect is geen kul. Ik ga niet met modder gooien naar andere vervoerders over het aantal STS passages. Je kunt metro waar de snelheden beduidend lager liggen niet vergelijken met een trein. Niet gezegd dat het geen probleem is om dit in te voeren tijdens winterse omstandigheden. Want daar is het personeel wel voor.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.
Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...
Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Dat overstappen is nu juist riskant. 10 minuten vertraging, en je moet weer 20 minuten wachten op de aansluiting.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
dus omdat jij nooit vertragng hebt, is er eigenlijk nooit vertraging ? Wat een flauwekul.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.
Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...
Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Maar dat heeft vaak te maken met het idiote rondje rond de kerk geleuter. Vervang de conducteur in sprinters door vliegende brigades (vgl. metro, tram, etc.) en een vertraagde boemel kan niet meer zorgen dat een intercity niet weg kan omdat het personeel er niet is.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:40 schreef Markeerstift het volgende:
En het is ook gewoon zuur dat als er iets mis is in Utrecht er ook geen treinen rijden van bijv. Den Bosch naar Eindhoven.
Ik weet wel dat die treinen van boven Utrecht vandaan komen, maar als er een file staat van Amsterdam naar Utrecht met de auto kun je op het stuk Utrecht Eindhoven nog wel met de auto rijden, er zijn dus veel minder mensen gedupeerd.
Nou weet ik niet wat jij hoort, maar van mijn Duitse vrienden hoor ik niets anders dan geklaag op de DB eigenlijk... en ik snap ook wel waar dat vandaan komt (het feit dat ik in de stationshal maar moet gaan vragen waar mijn trein eigenlijk blijft en dan pas te horen krijg dat die helemaal niet meer komt, vond ik toch een stuk slechtere informatievoorziening dan ik ooit van de NS gekregen heb).quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties.
Maar zo extreem zijn ze vaak nietquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar zo extreem zijn ze vaak niet
Weet ik niet. Ik weet niet op welke extreme omstandigheden de minister doeltquote:
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die termquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Socios het volgende:
[..]
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.
Weet ik, maar dat slaat echt nergens op. Men weet sowieso vaak niet wat er 'speelt' op het spoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die term
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Bij Den Bosch zijn ze ook druk met een fly over, en in Amersfoort een dive under.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Even quoten, gewoon omdat je de spijker hier genadeloos hard op de kop slaat...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.
Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.
Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.
Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security projectquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:23 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?
Geen bron uit je kont dus.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security project
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?
Negeer hem gewoon als je er last van hebt, ongeacht wie gelijk heeft.
Het is niet geheel verzonnen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:30 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.
Vind je? Afaik rijden ze bv in Japan prima, en ja, er zijn in NL problemen, maar nog steeds vervoeren ze iedere dag heel erg veel mensen waar de meesten gewoon op tijd aankomen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Nee. De reden is dat ze een enorme berg geld hebben gekregen (prorail, niet de NS) om wissels winterklaar te maken (dat is zeg maar verwarmen) maar de directie dat geld heeft achtergehouden omdat het "toch niet elke winter zo bar zou zijn" en er dus geen fuck gebeurd is. Die wissels ZOUDEN geen probleem moeten zijn.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Het kan alleen maar beter gaan, maar ik ben compleet klaar met de Nederlandse politiek.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:07 schreef DjinN het volgende:
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
Ik vraag me al eeuwen af of die 95 % uberhaupt een gewogen gemiddelde is zoals het m.i. hoort te zijn. De treindienst van Lutjebroek naar Hondestront om 0:24 zal waarschijnlijk minder vaak vertraging hebben dan de intercity naar Eindhoven te Utrecht om 7:23 en die laatste zal ook meer reizigers hebben, en zeker in de ochtendspits gaan mensen niet bijster blij zijn met vertraging.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:12 schreef probeer het volgende:
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..
Of een stoptrein die 10 minuten moet wachten op een vertraagde intercity (5 minuten zijn ingecalculeerd in de dienstregeling om de intercity voorbij te laten gaan). Of stoptrein *en* intercity die moeten wachten tot een goederentrein als eerste gaat op Utrecht CS.quote:of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
Waarvan akte in het regeerakkoord.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren.
Wat is het voordeel van het rondje om de kerk. Denk je daarmee het probleem op te lossen? Heb je dan geen uitval, storingen, vertragingen meer? Je luistert iets teveel naar Aptroot.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
Tja kennelijk snap je iets niet. Ze krijgen net zoals alle andere vervoerders subsidie. Daarbij investeert het rijk de winst terug in het spoor. Getuige het dividend dat de NS moest overdragen aan het rijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 07:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Samenbayting: er gaan miljarden subsidie naar de ns en mensen willen dat de trein rijdt.
Alsof je iets aan die site hebt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg.![]()
http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
"De gegevens komen niet overeen"?quote:Deze kaart kan niet aan uw account worden gekoppeld, omdat de gegevens niet overeenkomen.
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Conducteurs, zijn er niet alleen voor controle je zit met veiligheid tijdens het vertrekproces.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
En bussen zijn nog veel duurder! Het is een enorme verspilling van geld om gesubsidieerd iets te laten doen wat mensen prima zelf kunnen, namelijk zichzelf verplaatsen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 01:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
Net uitgelegd,quote:Op donderdag 5 juli 2012 06:21 schreef gebrokenglas het volgende:
Voor een conducteur is een rondje rond de kerk toch geen issue? Ze hebben niet naar buiten te kijken maar mensen te controleren. Voor een Machinist zou het weliswaar saai zijn maar 't geldt ook voor buschauffeurs en distributeurs....
20 keer per dag van het busstation naar de universiteit rijden en terug is toch ook zo opwindend niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |