abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113624512
De arrogantie van de minister...gelukkig verwacht ik niet beter van een VVDer.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_113624895
Schultz moet haar bek houden.
Conscience do cost.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:47:15 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113626563
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Vind je? Afaik rijden ze bv in Japan prima, en ja, er zijn in NL problemen, maar nog steeds vervoeren ze iedere dag heel erg veel mensen waar de meesten gewoon op tijd aankomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 13:54:11 #129
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113626821
In Zwitserland waren er ook vaak genoeg vertragingen. Net als in NL tellen vertragingen van 3-5 minuten niet mee in e statistiekjes. Maar ik heb vaak daar genoeg staan verkleumen op een stationnetje als een boemel weer eens te laat was. En het gebeurde regelmatig dat treinen uitvielen doordat er een lawine over de rails ging of iets dergelijks. Dat kun je ook beschouwen als "een beetje sneeuw op de rails. ".
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113630089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
"Pools are perfect for holding water"
pi_113630100
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
pi_113630179
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_113630194
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef probeer het volgende:

[..]

kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
pi_113630459
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113630545
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren. :7
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 16:03:04 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113631407
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

[..]

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113631824
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..

hoe vaak ik al niet gehad heb dat een intercity helemaal niet meer rijdt, omdat hij anders 5 minuten te laat zou zijn en dan officieel vertraagd is in de statistieken van de NS, waardoor ze mss minder centjes krijgen. (uitval telt niet mee)

of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_113636765
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he :W
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_113639500
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:

het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.

daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Nee. De reden is dat ze een enorme berg geld hebben gekregen (prorail, niet de NS) om wissels winterklaar te maken (dat is zeg maar verwarmen) maar de directie dat geld heeft achtergehouden omdat het "toch niet elke winter zo bar zou zijn" en er dus geen fuck gebeurd is. Die wissels ZOUDEN geen probleem moeten zijn.

Ik vraag me wel af wat die idioten dachtten. Wouden ze dat geld voor iets anders gebruiken dan waarvoor ze het expliciet gekregen hadden?

Ik lees ff teruguit en het lijkt me geen abn :D
  zondag 1 juli 2012 @ 20:55:52 #140
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113643719
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
  zondag 1 juli 2012 @ 20:59:49 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_113643903
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:07 schreef DjinN het volgende:
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he :W
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
Het kan alleen maar beter gaan, maar ik ben compleet klaar met de Nederlandse politiek.

Het boeit me niet of El Debili, Irrenhausen, Foubelle, Matoleski of Stupato de nieuwe verkeersminister wordt.
pi_113648671
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:12 schreef probeer het volgende:
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..
Ik vraag me al eeuwen af of die 95 % uberhaupt een gewogen gemiddelde is zoals het m.i. hoort te zijn. De treindienst van Lutjebroek naar Hondestront om 0:24 zal waarschijnlijk minder vaak vertraging hebben dan de intercity naar Eindhoven te Utrecht om 7:23 en die laatste zal ook meer reizigers hebben, en zeker in de ochtendspits gaan mensen niet bijster blij zijn met vertraging.

quote:
of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
Of een stoptrein die 10 minuten moet wachten op een vertraagde intercity (5 minuten zijn ingecalculeerd in de dienstregeling om de intercity voorbij te laten gaan). Of stoptrein *en* intercity die moeten wachten tot een goederentrein als eerste gaat op Utrecht CS.

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren. :7
Waarvan akte in het regeerakkoord. ;)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 2 juli 2012 @ 02:57:14 #143
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113660226
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
Wat is het voordeel van het rondje om de kerk. Denk je daarmee het probleem op te lossen? Heb je dan geen uitval, storingen, vertragingen meer? Je luistert iets teveel naar Aptroot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 2 juli 2012 @ 03:16:29 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113660431
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 07:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Samenbayting: er gaan miljarden subsidie naar de ns en mensen willen dat de trein rijdt.
Tja kennelijk snap je iets niet. Ze krijgen net zoals alle andere vervoerders subsidie. Daarbij investeert het rijk de winst terug in het spoor. Getuige het dividend dat de NS moest overdragen aan het rijk.
Heb je trouwens een bron om hoeveel miljarden subsidie het gaat? Ben benieuwd.

Als ik NS was zou ik hier in NL stoppen. In de UK doen ze het schijnbaar uitstekend en word het gezien als een der beste vervoerders. Laat anderen het dan maar lekker uitzoeken in NL. Eens kijken hoe het dan gaat lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 02-07-2012 03:28:16 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 4 juli 2012 @ 22:38:30 #145
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113783291
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg. :X

http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
pi_113789482
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg. :X

http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
Alsof je iets aan die site hebt.

Ik ben intussen aan m'n vierde chipkaart toe ("Eén kaart voor al het ov"? Jaja) maar als ik die daar probeer toe te voegen:
quote:
Deze kaart kan niet aan uw account worden gekoppeld, omdat de gegevens niet overeenkomen.
"De gegevens komen niet overeen"? :? Drie keer eerder werkte het wel gewoon dus aan mij ligt het echt niet. En dat je bij zowat elke handeling weer opnieuw moet inloggen is ook ontiegelijk irritant.

Echt, wat een faalsite.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2012 00:28:47 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 01:49:03 #147
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113791939
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113792165
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Conducteurs, zijn er niet alleen voor controle je zit met veiligheid tijdens het vertrekproces.
Daarbij speelt weer mee lengte van de trein meerdere conducteurs. En stations waar je in een bocht staat,(Olst, Zupthen, Oss, Sloterdijk, Vathorst, om een paar te noemen)

En ook machinisten wisselen van treinen net als conducteurs, probleem met rondje om de kerk is het verwachtingspatroon van seinen zowel voor conducteur(vertrekproces) als machinist.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 5 juli 2012 @ 06:21:15 #149
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113793812
Voor een conducteur is een rondje rond de kerk toch geen issue? Ze hebben niet naar buiten te kijken maar mensen te controleren. Voor een Machinist zou het weliswaar saai zijn maar 't geldt ook voor buschauffeurs en distributeurs....
20 keer per dag van het busstation naar de universiteit rijden en terug is toch ook zo opwindend niet.
  donderdag 5 juli 2012 @ 06:30:46 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113793822
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 01:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
En bussen zijn nog veel duurder! Het is een enorme verspilling van geld om gesubsidieerd iets te laten doen wat mensen prima zelf kunnen, namelijk zichzelf verplaatsen.
Gek genoeg lijkt het voor de overheid totaal geen bezwaar te zijn dat OV gruwelijk veel geld kost voor een paar procent van de verplaatsingen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')