Maar zo extreem zijn ze vaak nietquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar zo extreem zijn ze vaak niet
Weet ik niet. Ik weet niet op welke extreme omstandigheden de minister doeltquote:
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die termquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Socios het volgende:
[..]
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.
Weet ik, maar dat slaat echt nergens op. Men weet sowieso vaak niet wat er 'speelt' op het spoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die term
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Bij Den Bosch zijn ze ook druk met een fly over, en in Amersfoort een dive under.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Even quoten, gewoon omdat je de spijker hier genadeloos hard op de kop slaat...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.
Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.
Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.
Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security projectquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:23 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?
Geen bron uit je kont dus.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security project
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?
Negeer hem gewoon als je er last van hebt, ongeacht wie gelijk heeft.
Het is niet geheel verzonnen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:30 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |