Maar zo extreem zijn ze vaak nietquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar zo extreem zijn ze vaak niet
Weet ik niet. Ik weet niet op welke extreme omstandigheden de minister doeltquote:
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die termquote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:29 schreef Socios het volgende:
[..]
"Spoorboekloos" is een waardeloze 'term'. De frequentie van de treinen gaat omhoog (prima), maar er blijft altijd volgens een spoorboekje gereden worden.
Weet ik, maar dat slaat echt nergens op. Men weet sowieso vaak niet wat er 'speelt' op het spoor.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 20:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja maar rijksoverheid hanteert zelf die term
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Bij Den Bosch zijn ze ook druk met een fly over, en in Amersfoort een dive under.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
In Japan wordt de vertraging in seconden gemeten, niet in minuten. Dat komt omdat er nergens kruisingen in zitten, de trein rijdt altijd in zijn eigen spoor. Veel minder wissels, veel minder SPOF's
Dit kan omdat het van het begin af aan zo ontworpen is.
Slim, die Japanners.
In NL is men trouwens hard aan het werk ook steeds minder kruisingen te hebben, werken met Fly Overs, bv bij Station Arnhem, lag er lang uit om dat te realiseren.
Even quoten, gewoon omdat je de spijker hier genadeloos hard op de kop slaat...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.
Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.
Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.
Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security projectquote:Op vrijdag 29 juni 2012 21:23 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor deze theorie of haal je dit gewoon uit je kont?
Geen bron uit je kont dus.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is mij verteld door mensen van de NS waar ik een tijd heb gewerkt op een IT security project
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Heb jij ook vrienden buiten internet eigenlijk?
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:26 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Maakt niet uit.... wie ben jij dan om zo verschrikkelijk onbeleefd voor iedereen over te komen dan?
Negeer hem gewoon als je er last van hebt, ongeacht wie gelijk heeft.
Het is niet geheel verzonnen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:30 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon netjes waar hij dat ontzettend domme verhaal vandaan heeft. Een juiste vraag blijkt nu aangezien die dit allemaal verzonnen heeft.
Vind je? Afaik rijden ze bv in Japan prima, en ja, er zijn in NL problemen, maar nog steeds vervoeren ze iedere dag heel erg veel mensen waar de meesten gewoon op tijd aankomen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Geen bron uit je kont dus.
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:10 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Pietverdriet is je kontebonker dat je alle theorietjes van hem zomaar gelooft?
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan moeten ze dat maar eens rap gaan aanpassen als dat hun bottleneck is!
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
kan niet, want NL is klein en vol, en heeft heeeeeeeeel veel spoor.
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waar een wil is is een weg. bottlenecks zijn er om opgelost te worden.
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Jij zou een goede verkiezingsstrateeg zijn.. Laat me raden, elk tekort is op te lossen door een verbeterde efficiëntie, of niet?
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Nee. De reden is dat ze een enorme berg geld hebben gekregen (prorail, niet de NS) om wissels winterklaar te maken (dat is zeg maar verwarmen) maar de directie dat geld heeft achtergehouden omdat het "toch niet elke winter zo bar zou zijn" en er dus geen fuck gebeurd is. Die wissels ZOUDEN geen probleem moeten zijn.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:27 schreef probeer het volgende:
het klopt ook gewoon. de reden waarom het NL-se spoorwegnet zo moeilijk doet vaak, is door de enorme hoeveelheid wissels.
daardoor is NL gewoonweg niet te vergelijken met zweden/zwitserland/duitsland/japan
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
Het kan alleen maar beter gaan, maar ik ben compleet klaar met de Nederlandse politiek.quote:Op zondag 1 juli 2012 18:07 schreef DjinN het volgende:
Zeverdoos Schulz:
Als jullie eens kappen met al die loze beloften, dan hoeven wij ook niet te klagen.
In een land waar vaak een pak sneeuw ligt hebben ze ook geen problemen op het spoor, daar zijn ze namelijk WEL GOED VOORBEREID.
Maar wel de treinkaartjes weer duurder maken he
Zoals iemand net al eerder zei: wat een zwakzinnig wijf is die Schulz zeg.
Ik vraag me al eeuwen af of die 95 % uberhaupt een gewogen gemiddelde is zoals het m.i. hoort te zijn. De treindienst van Lutjebroek naar Hondestront om 0:24 zal waarschijnlijk minder vaak vertraging hebben dan de intercity naar Eindhoven te Utrecht om 7:23 en die laatste zal ook meer reizigers hebben, en zeker in de ochtendspits gaan mensen niet bijster blij zijn met vertraging.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:12 schreef probeer het volgende:
het zou al enorm veel schelen als ze niet zo star aan die 95% norm vast blijven houden..
Of een stoptrein die 10 minuten moet wachten op een vertraagde intercity (5 minuten zijn ingecalculeerd in de dienstregeling om de intercity voorbij te laten gaan). Of stoptrein *en* intercity die moeten wachten tot een goederentrein als eerste gaat op Utrecht CS.quote:of een intercity met 5 minuten vertraging, om dan vervolgens nog 5 minuten te moeten wachten om de stoptrein voor te laten gaan (want anders zouden ze allebei vertraagd zijn in de statistieken), waarna je de hele weg met 60km/h achter de stoptrein rijdt.
Waarvan akte in het regeerakkoord.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
elk tekort is op te lossen door flink te bezuinigen op ambtenaren.
Wat is het voordeel van het rondje om de kerk. Denk je daarmee het probleem op te lossen? Heb je dan geen uitval, storingen, vertragingen meer? Je luistert iets teveel naar Aptroot.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik blijf het nog eeuwig zonde vinden dat NS niets voelde voor het Rondje Om De Kerk.
Tja kennelijk snap je iets niet. Ze krijgen net zoals alle andere vervoerders subsidie. Daarbij investeert het rijk de winst terug in het spoor. Getuige het dividend dat de NS moest overdragen aan het rijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 07:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Samenbayting: er gaan miljarden subsidie naar de ns en mensen willen dat de trein rijdt.
Alsof je iets aan die site hebt.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een bagger is het toch weer: de Security Certificate van de ov-chipkaart.nl website has been revoked. Professioneel allemaal zeg.![]()
http://www.mobypicture.com/user/djiwie/view/13203248/sizes/full
"De gegevens komen niet overeen"?quote:Deze kaart kan niet aan uw account worden gekoppeld, omdat de gegevens niet overeenkomen.
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 22:41 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Trein verkeer is overal slecht omdat het een 150 jaar oud concept is wat niet meer van deze tijd is.
Conducteurs, zijn er niet alleen voor controle je zit met veiligheid tijdens het vertrekproces.quote:Op zondag 1 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach, die oude wissels worden op dit moment al weggehaald, vandaar ook de werkzaamheden overal. Maar het moeten rijden met conducteurs die steeds weer een andere trein moeten hebben -geen rondjes rond de kerk nietwaar- kan er uiteraard voor zorgen dat een vertraging van de ene trein een aantal andere treinen zal vertragen. Zet gewoon controleurteams in in sprinters en stoptreinen en voer bij de perrons ingangcontroles uit als het gevaarlijke trajecten zijn en van die ellende ben je af.
En bussen zijn nog veel duurder! Het is een enorme verspilling van geld om gesubsidieerd iets te laten doen wat mensen prima zelf kunnen, namelijk zichzelf verplaatsen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 01:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Spijker op z'n kop, maar niemand die het wil zien. Kijk eens voor de grap naar de website van het CBS en kijk wat de trein kost en wat de auto oplevert aan geld. Als het OV financieel rendabel gemaakt moet worden moet de prijs minstens verdubbeld worden. Daarmee zijn de extra investeringen niet inbegrepen. De eerste de beste die bereid is om dagelijks meer dan het dubbele te betalen om een paar keer per jaar geen grote vertraging op te lopen mag nu reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |