abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:33:45 #76
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113552561
Had zij niet een privéchauffeur die haar met een dienstauto komt ophalen. Zij komt ook niet echt geloofwaardig over. Hoe doen ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland. Daar rijden de treinen ook.
pi_113552570
Een logische reactie als je Melanie Henriëtte Schultz van Haegen-Maas Geesteranus uit Laag-Soeren bent, die Bestuurskunde in Leiden heeft gestudeerd en werkzaam is geweest als onderzoeker en adviseur en hier en daar nog wat bestuurtjes heeft gedaan. Die nu minister is en zich elke dag naar haar werk laat chaufferen.

Allemaal dingen waar op zichzelf niks mis mee is (en je kunt er zelf ook weinig aan doen dat je vier achternamen hebt), maar wat wel heel goed aansluit bij deze uitspraak. Ze kan helemaal niet weten of mensen 'minder moeten klagen' omdat ze zelf waarschijnlijk nooit (meer) in een situatie zit die aanleiding tot dit soort klachten geeft. En dan hebben we het niet over 10 minuutjes vertraging, maar over urenlang in een volle stationshal rondlopen terwijl niemand van het NS-personeel je kan vertellen wanneer je weer thuiskomt. Natuurlijk klagen mensen over dat soort dingen.

Het is best een kwalijke uitspraak, omdat ze eigenlijk haar functie van minister ondermijnt. Een minister moet verstand van haar portefeuille hebben en bestaande problematiek (laten) aanpakken, of anders in ieder geval aan de kiezer uitleggen waarom het niet lukt. Een minister moet zich niet bezighouden met spin en framing en proberen te sturen wat de kiezer denkt en waar hij wel en niet over moet klagen.

Dit kabinet zit helaas vol bewindslieden die alles van zich af laten glijden en alle vragen schouderophalend beantwoorden: 'Ja weet ik veel, wat moet ik hier mee? Ben ik er soms eindverantwoordelijk voor?' De leider is teflon-Mark die geen enkele mening heeft over onze positie in Europa, maar Schultz is ook zeker een representant hiervan. Beroepspolitici die al sinds de middelbare schooltijd hebben geleerd hoe ze recht moeten lullen wat krom is en hoe ze moeten besturen, maar die de hoofdzaak een beetje vergeten zijn.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:34:34 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113552593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:33 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe doen ze dat dan in Oostenrijk en Zwitserland. Daar rijden de treinen ook.
Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:38:45 #79
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113552735
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.
pi_113552748
Alle mensen die eens met Schulz reizen niet met het ov en weten niet hoe kut het is om
ergens 3 uur vast te zitten . vertraging te hebben waardoor je belangrijke colleges mist en soms zelfs tentamens. Constant moeten wachten op treinen terwijl je die tijd bij elkaar opgeteld veel nuttiger had kunnen besteden. Enz.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:40:12 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_113552779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar heb je een goed punt, maar het is toch niet minder dan natuurlijk dat mensen klagen als ze uren moeten wachten in onzekerheid. Melanie Schultz moet gewoon haar werk doen en zich concentreren op alles wat met infrastructuur heeft te maken. Verbeter het spoor. Den Haag vangt een miljard dividend per jaar van de NS als aandeelhouder. Ben benieuwd waar het geld zijn bestemming vindt.
Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_113552818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]

Daar hebben ze de ruimte om gewoon een keer een heel spoor dicht te knallen voor onderhoud. In Nederland kan dat niet. Teveel mensen op één hoop.
onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.

Tweede oorzaak is het gebrek aan onderhoud of verkeerde keuzes die men heeft gemaakt.
pi_113552853
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Tuurlijk klagen mensen. Maar naar mijn mening kan dat probleem niet opgelost worden in zo'n dichtbevolkt land.
Naar de mening van deze minister wel, want ze had het opgelost met de NS zei ze vorig jaar.

Terecht dus dat mensen gaan klagen over een probleem dat zou zijn opgelost.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:44:55 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113552945
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

onzin, een van de oorzaken dat het hier gauw een rotzooi wordt is het verbieden van het rondje om de kerk, wat het personeel niet wilde. Daarom hebben mensen in Maastricht last van een storing in Groningen.

Tweede oorzaak is het gebrek aan onderhoud of verkeerde keuzes die men heeft gemaakt.
Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113553169
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het rondje om de kerk heeft met veiligheid te maken. Daarbij maakt het niets uit als bij UT een storing is. Treinen keren dan in Den Bosch of Adam. In Duitsland rijden ze een rondje om de kerk(S-bahn). daar zijn de problemen nog groter. Het ziektepercentage rijst de pan uit. Het verloop onder personeel is ontzettend groot.
Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.

En ziekteverzuim is een ander probleem dan storingen.

Mensen klagen terecht want elke week zijn er wel storingen in het treinverkeer waarbij er geen alternatieven zijn behalve lang wachten.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:56:44 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113553430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee rondje om de kerk wilde de NS invoeren maar het personeel wilde daar niets van weten, ging zelfs staken. Personeel wilde afwisseling.

En ziekteverzuim is een ander probleem dan storingen.
Het personeel wilde het niet omdat het schadelijk is voor de veiligheid. Een machinist die dagelijks jaar in jaar uit op 20-40 km spoor moet rijden brand af. Hierdoor stijgt het ziekteverzuim en is de kans op door rood rijden vele malen groter. Afwisseling is juist bedoeld om de alertheid op peil te houden. Terecht dat het personeel het rondje om de kerk niet ziet zitten. Ze kampen nu al met een personeelstekort. Hoef je niet te vragen als het rondje om de kerk er komt. Dan krijg je niemand meer op de bok. Mij in ieder geval niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113554067
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
pi_113554703
quote:
19s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:41 schreef BrandX het volgende:

[..]

En ook nog een die nagenoeg alleen maar rechtuit gaat (hele flauwe bochten daargelaten) en geen kruisingen tegenkomt *O*

Die sporen en spooromstandigheden zijn niet te vergelijken met hier.

Maar het is wel van de bizarre dat hier bij het minste geringste het spoorverkeer ontregeld is en het gelijk hele dagen blijkt te duren voordat men de boel weer enigzins normaal op gang heeft. Én dat is wat treinreizend Nederland aan het klagen maakt, icm de bizar slechte communicatie zodra het mis is.
Sja op de weg is het wel iets makkelijker, weg afsluiten ofzo.
Hoogstens in de spits heb je der wat last van alles gaat even opzij of een kapotte vrachtwagen even een takelwagen via de vluchtstrook.

Bedenk dat even op het spoor, daar is het altijd spits dat is het probleem.
Je kunt niet even een trein op de vluchtstrook zetten zodat de rest er langs kan.
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:28:26 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113554783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Het veiligheidsaspect is geen kul. Ik ga niet met modder gooien naar andere vervoerders over het aantal STS passages. Je kunt metro waar de snelheden beduidend lager liggen niet vergelijken met een trein. Niet gezegd dat het geen probleem is om dit in te voeren tijdens winterse omstandigheden. Want daar is het personeel wel voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_113554969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
Dat overstappen is nu juist riskant. 10 minuten vertraging, en je moet weer 20 minuten wachten op de aansluiting.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:33:16 #91
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_113555012
Je kunt beter in 900km file staan dan dat je een nacht op een koud station tussen zwervers moet doorbrengen.

Terechte klachten zijn het.
pi_113558980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:13 schreef Shodan het volgende:
Dat veiligheidsargument is kul. Dat rondje om de kerk is er vooral niet gekomen omdat dan gehele trajecten (inclusief personeel) naar andere partijen verkocht kon worden. De vakbonden staken daar een stokje voor. Andere maatschappijen (Connexxion, Syntus, Arriva, Veolia) rijden op diverse trajecten wel met het rondje om de kerk systeem. Metrobestuurders net zo.

Dat geklaag gaat nergens over. Ik ben treinforens, reis dagelijks op 1 van de drukst bereden trajecten en afgezien van die ene winterdag (dat ook 10-20 cm sneeuw op de snelweg stond, daar hoor je dan niemand over ) en die treinspringer heb ik eigenlijk nooit vertraging. En dankzij dat verhaal heeft men nu die 'terugschaalregeling' waarbij men tijdig de diensteregeling uitdunt, en dat tijdig communiceert. Dus men leert ervan en doet er iets mee. Alleen klagen de reizigers nu dat er "wel erg vaak" teruggeschaald wordt:...

Naar een Japans systeem toegaan is de natte droom van de spoorwegen. Veel minder complexiteit, veel hogere betrouwbaarheid omdat er minder wissels gebruikt worden. Maar dan moeten forensen niet zeuren dat ze 3-4x per reis moeten overstappen i.p.v. dat ze die mooie rechtstreekse verbindingen hebben.
dus omdat jij nooit vertragng hebt, is er eigenlijk nooit vertraging ? Wat een flauwekul.

Godzijdank heeft de NS eindelijk de zomerdienstregeling eens afgeschaft, rijden er zomers tenminste ook eens treinen. En dat tijdig communiceren ? Als er iets gebeurt weet niemand van de NS wat ze moeten doen.

En die rijkswegen waren binnen 1 dag allemaal weer begaanbaar, hoe lang reed de NS met minder treinen (behalve dan blijkbaar op jopuw traject)
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 juni 2012 @ 15:08:28 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113559280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:40 schreef Markeerstift het volgende:
En het is ook gewoon zuur dat als er iets mis is in Utrecht er ook geen treinen rijden van bijv. Den Bosch naar Eindhoven.
Ik weet wel dat die treinen van boven Utrecht vandaan komen, maar als er een file staat van Amsterdam naar Utrecht met de auto kun je op het stuk Utrecht Eindhoven nog wel met de auto rijden, er zijn dus veel minder mensen gedupeerd.
Maar dat heeft vaak te maken met het idiote rondje rond de kerk geleuter. Vervang de conducteur in sprinters door vliegende brigades (vgl. metro, tram, etc.) en een vertraagde boemel kan niet meer zorgen dat een intercity niet weg kan omdat het personeel er niet is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113559492
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties :P.
Nou weet ik niet wat jij hoort, maar van mijn Duitse vrienden hoor ik niets anders dan geklaag op de DB eigenlijk... en ik snap ook wel waar dat vandaan komt (het feit dat ik in de stationshal maar moet gaan vragen waar mijn trein eigenlijk blijft en dan pas te horen krijg dat die helemaal niet meer komt, vond ik toch een stuk slechtere informatievoorziening dan ik ooit van de NS gekregen heb).

Maar ik vind dat Schultz wel heel makkelijk oordeelt over klagende reizigers... nee, mij hoor je niet als er veel sneeuw valt en daardoor het hele land (spoor-, weg- én vliegverkeer) platligt. Wél als ik 2 weken later nog steeds elke dag een half uur vertraging heb op de al uitgeklede dienstregeling omdat bepaalde aansluitingen elke keer weer gemist worden. En ik 1,5 maand later binnen 2 weken weer 6x veel vertraging heb omdat Schiphol er voortdurend uitligt. Ik heb altijd behoorlijk veel vertrouwen in de NS gehad en nooit zoveel problemen gehad, maar op het moment zijn ze dat vertrouwen wel kwijt...
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:25:27 #95
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113559996
ministerie van imcompetentie :')
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:46:31 #96
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113560970
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:25 schreef Life2.0 het volgende:
ministerie van imcompetentie :')
dat zijn al onze ministers
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_113561505
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-06-2012 19:15:00 ]
pi_113561934
Imo moet een minister die verantwoordelijk is voor NS ook met de trein reizen. Iets met weten wat voor vlees je in de kuip hebt enzo.

Wat mij betreft mag dat een norm worden, verplicht met de trein reizen voor schultz.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:22:11 #99
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113562636
Helemaal mee eensch, die geitenwollen sokken dragers die keer op keer tegen verbetering van het wegennet stemmen maar wel voor meer en meer allochtonen moeten maar lekker op de blaren zitten.
Voor een habbbekrats met de trein willen en te gierig zijn om een auto aan te schaffen en dan nog klagen als de trein een minuutje te laat is.
Dan ga je maar gewoon een treintje eerder naar je werk!
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:35:32 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113563145
Het is helemaal waar, ik ben ook opgehouden te klagen over de trein, ik reis tegenwoordig liever per auto
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')