bronquote:Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.
Schultz zegt dat op een winterdag in 2010 bijna 900 kilometer file op de weg stond en mensen op Schiphol op veldbedjes overnachten vanwege geschrapte vluchten.
Schultz:
“En toch fixeerde de hele discussie zich weer op de vertraging op het spoor. De reiziger pikt het nog steeds niet als het systeem stilligt. Die wordt daar heel boos over. Ik begrijp dat treinreizigers zich machtelozer voelen omdat ze niet even een andere weg kunnen inslaan. Maar iedereen moet ook beseffen dat het spoor geen product is waar je nul risico loopt.”
...
Als nu een trein uitvalt, wordt geprobeerd een alternatief in de bestaande dienstregeling te regelen.
Schultz:
“Maar die raakt dan verder ontregeld. Je kunt ook zeggen: ‘U heeft even pech. We laten uw trein uitvallen, zodat de volgende trein gewoon kan rijden.
Ze heeft een auto met chauffeur.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:08 schreef gebrokenglas het volgende:
Gaat mevrouw Schultz ook wel eens met de trein in de spits als het regent?
Dat sowieso, die hele top van de NS in de pek en veren eruit trappen, daarna op het spoor bindenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Mond dicht en slikken! Niet klagen! Gewoon de volle mep betalen! Naast de miljardensubsidie natuurlijk...
Outsource die hele NS-operatie nou eens naar een stel Japanners, die kunnen wel op tijd rijden. En dan is 5 minuten te laat niet "op tijd" zoals bij de NS!
Wanneer zou Schultz zelf voor het laatst in de trein gezeten hebben? Regen, sneeuw, zon, onweer, bladertjes, wind, ALLES grijpen ze aan om maar niet te hoeven rijden. Terwijl juist een trein op rails totaal geen last van sneeuw o.i.d. zou moeten hebben.
Komt-ie nog een keer:
In Duitsland hebben ze anders ook elk jaar problemen met sneeuw, en dat sporennetwerk is minder druk bezet als het onze, dus dat is niet zo zwart/wit. Idem het voorbeeld uit Zwitserland laatst, die rijden wel als er sneeuw ligt. Daar zit een complex meerjarenplan achter, met langdurige miljardeninvesteringen. De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden. Sommige onderstations stammen nog uit de jaren 70 godbetert..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:07 schreef kovenant het volgende:
vluchten worden overal ter wereld geannuleerd dmv weer.
in elk land waar het sneeuwt staan files
alleen in nederland stop spoor ermee na 5 vlokken sneeuw,
in andere landen kunnen ze door meters dik sneeuw heen ploegen , maar hier niet hoor
Godverdomme, kut.quote:Treinreizigers moeten minder klagen over grote problemen op het spoor. Zeker als die worden veroorzaakt door winterse omstandigheden of bliksem. De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”, zegt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur, VVD) vandaag in een interview in NRC Handelsblad.
Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:21 schreef fruityloop het volgende:
De politiek in Nederland echter, heeft de laatste ~10 jaar prorail nagenoeg geen cent extra gegeven om het spoor te upgraden.
En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jawel hoor. Bakken met geld. Maar dat is allemaal richting translink gegaan.
Euhm.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat systeem werkt prima. Lange leve mijn NS-businesscard..
Ja hoor, de minister heeft gelijkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
ze heeft helemaal geen gelijk want daar klagen treinreizigers niet eens over.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Welke extreme omstandigheden?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef DS4 het volgende:
De Minister heeft gewoon gelijk dat bij vertragingen onder extreme omstandigheden (als dus ook het vliegverkeer en het wegennetwerk compleet ontregelt is) het geklaag van treinreizigers idioot is.
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.quote:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Oh, daar zal ik net doorheen geslapen hebben. Zal je altijd net zien..quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:54 schreef Copycat het volgende:
Die megasneeuwstormen die ons land elk jaar teisteren, de orkanen in de herfst, de railssmeltende hitte in de zomer ... Bijvoorbeeld.
Nederland: het extreemste weer van Europa.
Nu trek je het in het belachelijke!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
Aardbevingen, terroristen, invasie door Belgie.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:56 schreef Murdera het volgende:
Vergeet de ijstijd niet, Tsunami's, vulkaanuitbarstingen..
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden grote problemen op het spoor hebben.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
Deze vond ik ook briljant iddquote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:22 schreef HeatWave het volgende:
We hebben een systeem dat de wissels tegen vrieskou moet beschermen!
De systemen zijn bevroren.
In 1953 voor het laatst.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.
Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what. Over andere treinaspecten zou wel minder geklaagd moeten worden.
Fixedquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
laten we zeggen 1x per drie jaar. Haar voorbeeld klopt wel; als mensen zelfs in auto's moeten overnachten ivm sneeuw kun je slechts verwachten dat het spoor wel ok is. Maar dat is geen excuus voor het feit dat we hier zo'n beetje eens in de twee maanden weken grote problemen op het spoor hebben.
Dan moet je eens met de trein gaan met je elitaire kutje.quote:De boosheid van reizigers “bevreemdt mij soms”
nou van de week was het weer lekker weer en dan is er geen treinverkeer mogelijk tussen Den Haag en Rotterdam.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:13 schreef NanKing het volgende:
Ik vind het gekanker op de NS tot op een bepaalde hoogte terecht. Maar vind het ookwel typisch dat in andere landen de treinen nog kutter rijden en er minder geklaagd wordt. De Bahn ligt hier ook stil door herfstblaadjes, 2 vlokken sneeuw of weet ik 't wat. Vertragingen worden hier niet eens goed vermeld op de borden en zie en hoor toch minder frustraties.
Straks zal dat trouwens geen issue meer zijn als er spoorboekloos gereden gaat worden... Zijn ze dus nooit meer vertraagd of te laat....quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:06 schreef Socios het volgende:
Treinreizigers moeten minder klagen over bepaalde dingen.
Treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden. No matter what.
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef HeatWave het volgende:
Dit is Nederland, we hebben geen extreme omstandigheden hier...
dan moet ze haar bek houden. Volgens mij voelt ze zich verheven boven het volk.quote:
Vaker.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:41 schreef Murdera het volgende:
Ja, onder extreme weersomstandigheden. Ik denk dat we 1 keer in de 40 jaar dat soort omstandigheden hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |