De vooruitzichten zijn heel goed over 3 maanden zou ik weer beter moeten zijn. Ik heb +/- 99% kans om weer helemaal beter te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef Etsu het volgende:
Aww, heel veel sterkte. Hoop dat alles goedkomt.
gelukkigquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
De vooruitzichten zijn heel goed over 3 maanden zou ik weer beter moeten zijn. Ik heb +/- 99% kans om weer helemaal beter te worden.
Mijn fipo 5 keer aangepast en toen maar besloten het niet te postenquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
Sterke ts, al vraag ik mij af of KLB het meeste verstandige forum is om in te plaatsen dat je chemokuren krijgt.
Ik heb hetzelfde als Lance Armstrong, ik heb dus teelbalkanker. En die had het nog veel erger dan ik had. Maar klote is t wel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:53 schreef Mr.Cooper het volgende:
Jaa succes, gelukkig dat je weet dat het voor 99% te genezen is.
Idd zwaar kloten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als Lance Armstrong, ik heb dus teelbalkanker. En die had het nog veel erger dan ik had. Maar klote is t wel.
Ik vind wel dat er ook een paar grappen gemaakt kunnen worden. Dan kun je veel gemakkelijker relativeren. Ik maak er zelf ook grappen over, dat houdt mij sterk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:55 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Mijn fipo 5 keer aangepast en toen maar besloten het niet te posten
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Idd zwaar kloten.
Nogmaals veel sterkte![]()
Kijk dat is goed idd. Ik heb zelf ook wel eens wat gehad (niet zo serieus als een chemo) maar idd je moet er zelf een beetje om kunnen lachen om het enigszins dragelijk te houden en om er makkelijk met je omgeving over te praten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er ook een paar grappen gemaakt kunnen worden. Dan kun je veel gemakkelijker relativeren. Ik maak er zelf ook grappen over, dat houdt mij sterk.
Ik vond hem ook leuk, maar die is in de familie en bij vrienden al vaak voorbij gekomen. Wees origineelquote:
Ja je zit in het begin wel even met je handen in het haar. Maar over 3 weken kan dat ook niet meer. Maar persoonlijk heb ik het er nog niet supermoeilijk mee. Maar het zal nog wel een beetje zwaarder worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:59 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Kijk dat is goed idd. Ik heb zelf ook wel eens wat gehad (niet zo serieus als een chemo) maar idd je moet er zelf een beetje om kunnen lachen om het enigszins dragelijk te houden en om er makkelijk met je omgeving over te praten.
Ik ben 27 en de jongste van de gehele afdeling. En ja het is een aandachtstopic maar ik verveel me hier kapot!quote:
In het begin wel ja.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ja je zit in het begin wel even met je handen in het haar. Maar over 3 weken kan dat ook niet meer. Maar persoonlijk heb ik het er nog niet supermoeilijk mee. Maar het zal nog wel een beetje zwaarder worden.
Hier, een spelletje om je af te leidenquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik ben 27 en de jongste van de gehele afdeling. En ja het is een aandachtstopic maar ik verveel me hier kapot!
Geen flash op iPad dus ik kan niet spelenquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hier, een spelletje om je af te leiden
En sterkte
Ohquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Geen flash op iPad dus ik kan niet spelen
Wat is dit?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een afbeelding van wat TS heeft.
Sterkte ermee, TS! Dat het zeer hoogstwaarschijnlijk goed gaat komen moet je kracht geven, toch?
Zeker wel. Ik ben heel positief. Het worden 9 lange weken en dan nog 6/7 weken nodig om te herstellen en dan moet het weer een heel eind de goede kant op gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een afbeelding van wat TS heeft.
Sterkte ermee, TS! Dat het zeer hoogstwaarschijnlijk goed gaat komen moet je kracht geven, toch?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
a je zit in het begin wel even met je handen in het haar. Maar over 3 weken kan dat ook niet meer. Maar persoonlijk heb ik het er nog niet supermoeilijk mee. Maar het zal nog wel een beetje zwaarder worden.
Verschrikkelijk want dat komt nooit voor op FOK!.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Catch22- het volgende:
Wat is de gewenste oplossing?
Maar sterkte, hoewel dit een beetje een aandachtstopic is.
En tussendoor lekker klagen in KLB toch. En rare pruiken dragen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik ben heel positief. Het worden 9 lange weken en dan nog 6/7 weken nodig om te herstellen en dan moet het weer een heel eind de goede kant op gaan.
Je hebt dan mazzel dat je er op tijd bij was. Gelukkig is teelbalkanker niet een van de meest agressieve heb ik begrepen maar ik heb het met je te doen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Zeker wel. Ik ben heel positief. Het worden 9 lange weken en dan nog 6/7 weken nodig om te herstellen en dan moet het weer een heel eind de goede kant op gaan.
Ja die hebben ze operatief verwijderd. Op de eerste scan was helemaal niets te zien. In het bloed ook niet. De maanden daar op ook geen verhoging in het bloed, maar bij de 2e scan wel wat gevonden. En 1 week later lig ik dan alweer hier met de chemo.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]super dat je die zelfspot hebt. Maar die teelbalkanker, kunnen ze dat niet operatief verwijderen? Ik heb enige ervaring met kanker, ivm mijn vader, maar dat kende helaas geen goede afloop.
Heel veel sterkte en succes in ieder geval.
Daar heb ik voorzorgsmaatregelen voor getroffen. De kans is klein dat je na 1 jaar niet meer vruchtbaar bent maar ik heb mijn kwakjes netjes laten invriezenquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je hebt dan mazzel dat je er op tijd bij was. Gelukkig is teelbalkanker niet een van de meest agressieve heb ik begrepen maar ik heb het met je te doen.
Ik hoop trouwens dat je er ook niets aan overhoudt op het gebied van vruchtbaarheid.
Slimquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:18 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Daar heb ik voorzorgsmaatregelen voor getroffen. De kans is klein dat je na 1 jaar niet meer vruchtbaar bent maar ik heb mijn kwakjes netjes laten invriezen
Ongepast misschien maar daar moest ik ook aan denken ja.quote:
Het plaatje komt redelijk in de buurt van de werkelijkheidquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Slim
[..]
Ongepast misschien maar daar moest ik ook aan denken ja.
Aangezien je er toch heel nuchter en luchtig over bent denk ik dat ik deze wel kan inkoppen. Misschien kun je van die zak een scrotumcoat van laten maken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:20 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Het plaatje komt redelijk in de buurt van de werkelijkheidik had na de operatie een inwendige nabloeding gekregen waardoor ik een mega grote zak had lol.
Heldquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:02 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ja je zit in het begin wel even met je handen in het haar. Maar over 3 weken kan dat ook niet meer.
Van de ene op de andere nacht ontzettend veel pijn aan mijn rechter testikel. Getwijfeld om nog naar de EHBO te gaan en uiteindelijk niet gegaan. Een dag later naar de huisarts maar toen had ik eigenlijk nergens geen laast meer van.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef CrushedTinBox het volgende:
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen?
Jaaa ik begrijp je punt. Maar om mij heen blazen heel veel mensen zulke teksten, terwijl ik zeker weet dat niet één van hun zo'n sterk karakter heeft dat ze het ook echt daadwerkelijk zullen kunnen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:45 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik wil nog wel nog wel even toelichten waarom ik grappen maak.
Natuurlijk als je kanker hebt dan schrik je even. Maar de vorm die ik heb is de best genezende kanker die er is. Natuurlijk is deze periode niet leuk, maar ik zie me na deze 3 hele lange maanden er alleen maar sterker uitkomen.
Ik ben vol goede moed en het is klote (daar instie weer) maar je moet gewoon niet de moed laten zakken. Positief denken is de beste remedie en er word vaak verteld dat het genezingsproces positief beïnvloed.
Het ergste wat me waarschijnlijk gaat overkomen dat is het kaal worden. Maar dan heb ik een goed excuus om de buren de kast op te jagen met de oude happy hardcore hits :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 15 meter lang en kaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roken is lekker
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:59 schreef Mr.Cooper het volgende:
Als je toch grappen wilt horen, lezen, zien, voelen:
Het is 30 meter lang en kaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 15 meter lang en kaalgastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh en sterkte ts. Altijd bal(l)en als je kanker hebt.I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Heb ik groot respect voor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:45 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik ben vol goede moed en het is klote (daar instie weer) maar je moet gewoon niet de moed laten zakken. Positief denken is de beste remedie en er word vaak verteld dat het genezingsproces positief beïnvloed.
Maar het groeit weer terug toch, uiteindelijk?quote:Het ergste wat me waarschijnlijk gaat overkomen dat is het kaal worden. Maar dan heb ik een goed excuus om de buren de kast op te jagen met de oude happy hardcore hits :p
Het is 30 meter lang en kaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 15 meter lang en kaalIk moest lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vannacht is de polonaise hier ook korter geworden. Vannacht is hier serieus iemand overleden. Dat is wel apart moet ik eerlijk zeggen. Maar er word voordat je hier komt goed gezegd op wat voor afdeling je komt te liggen. Het is wel een harde afdeling en je ziet veel verdriet van andere mensen. Maar ook dat maakt me sterker, want ik wil mezelf en andere niet teleurstellen.
Dat vind ik persoonlijk wel het zwaarste dat je familie en vrienden het er moeilijk mee hebben. Voor jezelf is het minder erg vind ik zelf.
Het groeit terug na 6/7 weken na de laatste kuur. En ze zeggen dat je vaak veel mooier haar terug krijgt.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Heb ik groot respect voor.
Niet iedereen kan dat, je moet het in je hebben om ook in zulke barre tijden positief te kunnen blijven.
[..]
Maar het groeit weer terug toch, uiteindelijk?
Restecp hoe je ermee omgaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:07 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik moest lachenvannacht is de polonaise hier ook korter geworden. Vannacht is hier serieus iemand overleden. Dat is wel apart moet ik eerlijk zeggen. Maar er word voordat je hier komt goed gezegd op wat voor afdeling je komt te liggen. Het is wel een harde afdeling en je ziet veel verdriet van andere mensen. Maar ook dat maakt me sterker, want ik wil mezelf en andere niet teleurstellen.
Dat vind ik persoonlijk wel het zwaarste dat je familie en vrienden het er moeilijk mee hebben. Voor jezelf is het minder erg vind ik zelf.
Heb je dan niet dat je je bijna bezwaard voelt om het moeilijk te hebben met je eigen behandeling, wetende dat het zeer waarschijnlijk met jou wel goed gaat komen terwijl die andere patiënten daar niet zo zeker van kunnen zijn?quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:07 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik moest lachenvannacht is de polonaise hier ook korter geworden. Vannacht is hier serieus iemand overleden. Dat is wel apart moet ik eerlijk zeggen. Maar er word voordat je hier komt goed gezegd op wat voor afdeling je komt te liggen. Het is wel een harde afdeling en je ziet veel verdriet van andere mensen. Maar ook dat maakt me sterker, want ik wil mezelf en andere niet teleurstellen.
In dat geval begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed dat je dat het ergste vindt dat je gaat overkomen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:09 schreef BraboMeneer het volgende:
Het groeit terug na 6/7 weken na de laatste kuur. En ze zeggen dat je vaak veel mooier haar terug krijgt.
Ja dat vind ik ook echt baas van TSquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:28 schreef vera166 het volgende:
Gohdat je er grappen over kan maken vind ik best wel knap.
Als ik kanker zou hebben ging ik in mn eentje een tijdje liggen janken enzo.
Veel succes ermee, en sterkte
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde als Lance Armstrong, ik heb dus teelbalkanker. En die had het nog veel erger dan ik had. Maar klote is t wel.
Ze hebben me gevraagd of ik met lotgenoten in contact wilde komen of met andere patiënten. Ik heb direct nee gezegd. Natuurlijk heb je contact met de patiënten op je kamer. En je ziet dat de meeste heel positief blijven, ook met een verkorte levensverwachting.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Heb je dan niet dat je je bijna bezwaard voelt om het moeilijk te hebben met je eigen behandeling, wetende dat het zeer waarschijnlijk met jou wel goed gaat komen terwijl die andere patiënten daar niet zo zeker van kunnen zijn?
Niet dat dat terecht zou zijn overigens, maar ik kan me dat zo voorstellen.
Ik had beide, iets dat niet vaak voorkomt. Ook had ik één van die twee midden in de kern van mijn bal zitten. Wat nog minder vaak voorkomt. Ik heb dus twee zeldzaamheidjes in één keer. Ik was misschien wel een uniek geval.quote:
Ja ik wil bij deze alle FOK!ers die me sterkte wensen hartelijk bedanken voor al jullie steunbetuigingenquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:14 schreef Compliment het volgende:
Kijk alle FOK!ers ineens TS allemaal sterkte wensen![]()
Sterkte TS!
Soms moet je ziek worden gemaakt om juist weer beter te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:25 schreef sthomass het volgende:
Jezelf ziek laten maken door doktoren.. Ik hoop dat je het overleeft.
Ja en dan geven ze me iets waar ik het bloedheet van kreeg, ik was voor dat middeltje allergisch. Maar ze zeggen dat hier ook. Aangeven als je je niet lekker voelt en dan kijken we of we wat kunnen doen. En Vaak helpt dat heel snel.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:24 schreef Lunaflame het volgende:
Heel veel sterkte TS, gelukkig maar dat je goed kunt relativeren en zo positief bent.
99% herstelkans klinkt erg hoopvol en daar moet je je dan ook aan vasthouden.
Maar voor nu is het doorbijten, door die vreselijke chemo heen.
Geef het zoveel mogelijk aan als je je misselijk voelt, ze kunnen er tegenwoordig veel tegen doen. (Ik heb het van dichtbij ook meegemaakt).
Thumbs up voor jou
Jouw bal is een medisch wonder dat door studenten in de toekomst bewonderd gaat worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:20 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik had beide, iets dat niet vaak voorkomt. Ook had ik één van die twee midden in de kern van mijn bal zitten. Wat nog minder vaak voorkomt. Ik heb dus twee zeldzaamheidjes in één keer. Ik was misschien wel een uniek geval.
Je moet er maar in geloven, net zoals bij vaccinaties.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Soms moet je ziek worden gemaakt om juist weer beter te worden.
Klinkt vreemd, maar je moet vaak ook geld uitgeven om geld te kunnen verdienen.
Klopt. Ik heb me nooit slecht gevoeld sinds ik weet dat ik kanker heb. Maar nu moet ik eerst ziek worden om beter te worden. Dat is ook best vreemd, maar als ik over 3 maanden weer de oude ben, dan is er niets meer aan de hand en heb ik er dit graag allemaal voor over gehad. En dus moet ik nu ook niet zeuren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:27 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Soms moet je ziek worden gemaakt om juist weer beter te worden.
Klinkt vreemd, maar je moet vaak ook geld uitgeven om geld te kunnen verdienen.
Ik vindt dit echt heel erg voor je en ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komtquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:30 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb me nooit slecht gevoeld sinds ik weet dat ik kanker heb. Maar nu moet ik eerst ziek worden om beter te worden. Dat is ook best vreemd, maar als ik over 3 maanden weer de oude ben, dan is er niets meer aan de hand en heb ik er dit graag allemaal voor over gehad. En dus moet ik nu ook niet zeuren.
Sterkte.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:30 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb me nooit slecht gevoeld sinds ik weet dat ik kanker heb. Maar nu moet ik eerst ziek worden om beter te worden. Dat is ook best vreemd, maar als ik over 3 maanden weer de oude ben, dan is er niets meer aan de hand en heb ik er dit graag allemaal voor over gehad. En dus moet ik nu ook niet zeuren.
Ehhmm ..... nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:32 schreef sthomass het volgende:
[..]
Misschien als je niks aan de kanker had gedaan, dat het alweer over was geweest. En die chemokuur maakt je hele lichaam kapot.. Ik denk niet dat dat je genezingsproces versnelt.
Ik zeg steeds alles komt goed. Er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jezelf. Maar aan die mensen moet je niet denken want dan word je wel gekquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Ik vindt dit echt heel erg voor je en ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt
Vroeger ging je ook aan de griep dood..quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ehhmm ..... nee.
Vroeger, toen er nog geen chemokuur en zo bestond, was kanker vrijwel zeker een doodsvonnis.
Nu niet meer (al verschilt het natuurlijk per soort, als je bijv. leukemie hebt, heb je meer kans om dood te gaan dan wanneer je borstkanker hebt).
Maar toch, ik heb diepe respect voor je!quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:33 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik zeg steeds alles komt goed. Er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jezelf. Maar aan die mensen moet je niet denken want dan word je wel gek
En aan nog heel veel andere dingen en daar hebben ze tegenwoordig geneesmiddelen voor.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:34 schreef sthomass het volgende:
[..]
Vroeger ging je ook aan de griep dood..
Is al gedaan. Maar bedankt voor de tipquote:Op woensdag 27 juni 2012 12:46 schreef Twiitch het volgende:
Wel even wat zaad laten invriezen TS.
Sterkte.
Oké thanks. Ik heb besloten om volgende week als ik weer thuis ben, even met de tondeuse over mijn kop te gaan. Dan is de klap zeggen ze iets minder.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:51 schreef Ireyon het volgende:
Sterkte ermee TS.
Het kaal worden valt wel mee. Denk aan het gevoel van een frisse wind die door je benen lang je vers geschoren balzak waait wanneer je uit de douche stapt, maar dan op je hoofd. Niet onaangenaam.
En trek je verder niet teveel aan van waar anderen je allemaal mee lastig gaan vallen (behalve dan van wat ik je nu zeg), grote kans dat je tot in den treure moet aanhoren hoe jong je nog wel niet bent en hoe de achterneef van willekeurig persoon ook zoiets dergelijks heeft gehad etc. En neem alle tijd van de wereld, er is echt geen deadline waarop je gerevalideerd moet zijn ofzo.
Valt tegen. Ik heb 14 mei de laatste van 6 kuren gehad en moet de haartjes nog steeds met een vergrootglas zoeken. Kaal zijn heeft overigens ook voordelen. Snel klaar met 'haar' wassen, minder zweten met warm weer, je hoeft je haar niet te kammen.....maar goed, ze komen terug, dus het is niet het eind van de wereld.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:09 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Het groeit terug na 6/7 weken na de laatste kuur. En ze zeggen dat je vaak veel mooier haar terug krijgt.
Blijjkbaar ben je dan nog niet helemaal ziek in je hoofd, gelukkig.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:55 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Mijn fipo 5 keer aangepast en toen maar besloten het niet te posten
hihahoquote:Op donderdag 5 juli 2012 12:19 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Goed, lief dat je het vraagt. Met jou?
Haar valt uit door de chemo, niet door bestraling.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:18 schreef Fokboer het volgende:
Haaruitval is een reactie op de straling oftewel een symptoom van stralingsziekte.
Wat houdt chemo in, volgens jij?quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Haar valt uit door de chemo, niet door bestraling.
Behalve als je bestraald wordt op plekken met haar. Dan kan daar plaatselijk het haar uitvallen.
Nee man sterkte tsquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:39 schreef ikWilSpoilersKunnenLezen het volgende:
Slim in deze tijden van economische malaise. Scheelt weer een aantal bezoeken aan de kapper
ja joh ff gratis hersentumortje erbijquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:08 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Kanker met kanker bestrijden.
Beter cannabis gebruiken
23, pff.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb 6 chemokuren gehad en 23 bestralingen. Ik weet dus echt het verschil wel.
Eerst natriumthiopental, een narcosemiddel dat ervoor zorgt dat de behandelde in slaap valt. Daarna wordt de stof pancuroniumbromide ingespoten die de spieren verlamt en zo de ademhaling stopt. En als laatste kaliumchloride dat het hart tot stilstand brengt met de dood als gevolg.quote:
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 01:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
23, pff.
6 kuren als 6 keer na drie weken/maand terugkomen of 6 x 6?
Ben je 'genezen'?
En wat voor kanker had/heb je, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.
En dat 6 keer.
Voor de bestralingen was ik al geopereerd. Of ik genezen ben? Ik hoop het, maar volgens mij weet je dat nooit zeker.
Ik had een nichtje bij wie de borstkanker na meer dan 5 jaar terugkwam en zij is er aan overleden.
Maar op dit moment voel ik me best goed.
Ik ben nu bezig met hyperbare zuurstoftherapie, omdat ik bestralingsschade heb. Dit moet dertig tot veertig keer, 2 uur per dag, elke werkdag.
Kanker is niet niks. Respect daarom voor TS, dat hij zijn humor behoudt. Dat doe ik ook. Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig uitdrukkingen als 'geen spreekwoordelijke haar op mijn hoofd die daar aan denkt' of 'he, ik ben niet blond!'
Maar ja, Brabanders, he?
Borst. 1 op de 8 vrouwen krijgt dat.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En wat voor kanker had/heb je, als ik vragen mag?
pun intended?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Boh, inderdaad niet niks zeg, goed dat jij en TS je er zo luchtig over kunnen zijn. Respectquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Elke drie weken een kuur met drie stoffen. Taxotere, adriamycine en cyclofosfamide.
En dat 6 keer.
Voor de bestralingen was ik al geopereerd. Of ik genezen ben? Ik hoop het, maar volgens mij weet je dat nooit zeker.
Ik had een nichtje bij wie de borstkanker na meer dan 5 jaar terugkwam en zij is er aan overleden.
Maar op dit moment voel ik me best goed.
Ik ben nu bezig met hyperbare zuurstoftherapie, omdat ik bestralingsschade heb. Dit moet dertig tot veertig keer, 2 uur per dag, elke werkdag.
Kanker is niet niks. Respect daarom voor TS, dat hij zijn humor behoudt. Dat doe ik ook. Ik gebruik bijvoorbeeld regelmatig uitdrukkingen als 'geen spreekwoordelijke haar op mijn hoofd die daar aan denkt' of 'he, ik ben niet blond!'
Maar ja, Brabanders, he?
Is geen apparaat. Chemo krijg je of met pillen, of via een infuus. Naaldje in de arm dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:57 schreef cool15 het volgende:
[..]
pun intended?
anyway sterkte, krijg je pillen of die met dat apparaat
Ja, flink duur allemaal. Ik kreeg de dag na het inlopen van elke kuur, nog een spuitje neulasta. 1500 euro per stuk. Wat de kuur op zich kost? Geen idee.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:52 schreef pinine het volgende:
Ben ook met een chemokuur bezig, één capsule per dag à 300 euro, een kuur kost 6000 en ben nu met de 2e kuur bezig, gelukkig dekt de verzekering alles en volgens bloedonderzoek is er al goed resultaat, wordt hier niet kaal van en vraag me af of TS dat wel wordt.
Wij hebben toen 1 rekening onder ogen gezien dit betrof deel 2 van 1 chemo, zijn chemo's bestonden uit twee delen eerste deel waren 2 zakjes en het tweede gedeelte 1 zakje, dat zakje koste 1400 euro.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, flink duur allemaal. Ik kreeg de dag na het inlopen van elke kuur, nog een spuitje neulasta. 1500 euro per stuk. Wat de kuur op zich kost? Geen idee.
Bij mij is het eindelijk weer aan 't groeien, en ja, ik zweet me weer kapot met die drie mm haar. Kaal is eigenlijk best lekker fris.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:53 schreef BraboMeneer het volgende:
Jullie zouden is moeten weten hoeveel warmte er in je haar blijft hangen. Als je haren eraf zijn is het direct een heel stuk kouder, daarom draag ik nu ook constant een petje.
Dit is een goede instelling.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er ook een paar grappen gemaakt kunnen worden. Dan kun je veel gemakkelijker relativeren. Ik maak er zelf ook grappen over, dat houdt mij sterk.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
Sterke ts, al vraag ik mij af of KLB het meeste verstandige forum is om in te plaatsen dat je chemokuren krijgt.
quote:Op maandag 16 juli 2012 23:21 schreef ikjijallebei het volgende:
oh na globaal enkele posts te hebben gelezen kan TS wel tegen een grapje.![]()
De FOK! knokploeg kan de kanker ook gewoon uit je trappen, ze kunnen alles!
Gegarandeerd geen uitzaaiing.
In 't geval van TS misschien niet meer.quote:Op maandag 16 juli 2012 23:35 schreef Fok-it het volgende:
Sterkte TS. Wie weet kom je hier wel veel sterker uit, je weet het nooit. de bal is rond.
Helemaal kaal is echt anders. Zelfs met milimeterhaartjes heb je nog een isolatielaagje. Als je hoofd kaal is, verlies je veel warmte. Veel mensen slapen dan ook met een mutsje. Dat heb ik dan niet gedaan, omdat ik het altijd erg warm heb in bed. Vond het wel lekker om die warmte kwijt te raken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:57 schreef Arcadia het volgende:
Ik heb mijn haar altijd gemillimeterd, dus ik weet niet over welke kou je het hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei!
Je hebt gelijk. Ik had van tevoren gemillimeterd haar. Dan merk je al dat het kouder is, maar als je kaal bent voel je ieder zuchtje en is dat direct koud. Zeker met de temperaturen die we nu hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal kaal is echt anders. Zelfs met milimeterhaartjes heb je nog een isolatielaagje. Als je hoofd kaal is, verlies je veel warmte. Veel mensen slapen dan ook met een mutsje. Dat heb ik dan niet gedaan, omdat ik het altijd erg warm heb in bed. Vond het wel lekker om die warmte kwijt te raken.
Maar goed, zal blij zijn als ik weer een bos haar heb. Toch wel.
Dit soort topics gaan meestal verrassend goed in KLBquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:55 schreef davihaa het volgende:
Goh ik dacht hoelang zal het duren voordat iemand aandachtstopic of zelfmedelijden roept en de boel gaat escaleren. Gelukkig is er nog hoop voor de wereld.
Heel veel sterkte!
Hé héquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:48 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik had van tevoren gemillimeterd haar. Dan merk je al dat het kouder is, maar als je kaal bent voel je ieder zuchtje en is dat direct koud. Zeker met de temperaturen die we nu hebben.
Wel ben ik voor mezelf blij dat we dit jaar een echte Nederlandse zomer hebben. Als het bloedheet zou zijn geweest had ik het minder fijn gevonden. Maar jullie Fokkers! komen ook nooit buiten dus jullie zou het ook geen reet moeten schelen ;-)
Stiekem zijn alle FOK!kers wel lief hoor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit soort topics gaan meestal verrassend goed in KLBbijvoorbeeld de hele 2cv reeks. We kunnen het wel.
![]()
Ik woon nog thuis bij mijn ouders ;-) dus dat is geen probleem. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en het is moeilijk aan werk komen in mijn vakgebied vandaar dat ik nog thuis woon, maar in dit geval is het wel fijn. Tevens heb ik wel een hele lieve BraboMevrouw die ook heel goed voor me zorgt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef Gia het volgende:
Heb je thuis wel iemand die voor je zorgt? Dat heb je eigenlijk wel nodig. Al is het maar voor je eten en een beetje het huishouden.
Maar misschien heb je wel een hele lieve brabantmevrouw. Dan moet je het over je heen laten komen, moet toch, uitzieken en na de laatste uit het dal klauteren. En je intussen lekker laten verwennen.
Welke stof(fen) krijg je? Raak je ook je smaak kwijt? Anders heb ik nog wel wat tips wat smaak houdt en wat niet.
Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:
Ik had tongkanker, en ben volledig genezen.
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.
Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?
En echt, onwijs veel sterkte.
Nee, ik dronk enkel in het weekend en dat viel wel mee. Maar het mag niet meer van dokter. En van een vriend die uitgezaaide kanker heeft hoorde ik dat hij ook geen alcohol mag. Dus vroeg me af of Brabomeneerook niet meer mocht drinken. Maar jij dus wel. Vreemdquote:Op donderdag 19 juli 2012 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Was alcohol de veroorzaker van tongkanker? Dan kan ik me voorstellen dat je niet meer mag drinken, alcohol dan. Net als longkankerpatienten niet meer mogen roken.
Ik mag gerust alcohol hebben, maar in de tijd van de chemo's smaakte dat niet. Echt zo vies! Ben blij dat dat weer goed is gekomen, want ik hou wel van een wijntje op zijn tijd.
Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
+1quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:12 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Het is de meest terechte klacht in het hele subforum!
Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:41 schreef Meneerik2 het volgende:
Ik had tongkanker, en ben volledig genezen.
Het meest vervelend (op de eerste operaties na waar ze een monster nemen van je tong, slecht verdoofd) na zijn eigenlijk nog schoonfamilieleden die ELKE-KEER-WEER vragen of het goed met me gaat. Het is zo bijna al twee jaar geleden. Ga weg.
Vraag aan TS: Mag jij nou straks ook geen alcohol meer, of dat je met andere dingen op moet passen?
En echt, onwijs veel sterkte.
Vind het ook niet raar hoor, maar van alcohol kan je ook slokdarm-, strottehoofd- en maagkanker krijgen. Daarom dacht ik dat geen enkel (voormalig) kanker patient alcohol meer mocht. Maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:58 schreef Gia het volgende:
Als je googled op alcohol na chemo kun je lezen dat dit voor en vlak na het inlopen wordt afgeraden. Bij mij smaakte het vervolgens 2,5 week niet, dan drie dagen wel en dan weer devolgende kuur.
Nee hoor een borrel mag gewoon. Vreemd dat jij dat niet mag.
Effe gegoogled op tongkanker en alcohol. Alcohol en tabaksrook zijn risicofactoren voor tongkanker.
Hoe dan ook, succes. Mocht je iets willen vragen, vertellen of een oor, dan ben ik er voor je. Hoe gay dat ook klinkt. Maar denk dat vrijwel iedereen hier er voor je is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:52 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik mag tijdens de kuur zelf geen alcohol maar straks wel weer. Maar eerlijk gezegd drink ik nooit alcoholische dranken. Ik hou er gewoon niet van.
Voor de rest mag en kan ik gewoon alles eten :-) ik heb net nuggets van de Mc Donalds op. Maar die waren nu ook niet te kanen.
supertopperquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:06 schreef BraboMeneer het volgende:
Even een schopje voor dit topic. Vandaag is namelijk mijn derde en laatste kuur begonnen.
De eerste week van de tweede kuur hier in het ziekenhuis ging redelijk goed tot dat ik op het eind van de week echt wel heel misselijk ben geweest. Ook kreeg ik ontzettend dik slijm in mijn mond en smaakte al het eten totaal niet.
Uiteindelijk bleek ik net zoals de bij de eerste kuur last te hebben van een schimmelinfectie in de mond. Dit komt puur door de verlaagde weerstand. Ik heb hier toen weer een drankje voor gekregen en de schimmelinfectie is weer verdwenen. Na de schimmelinfectie is het eten ook weer beter gaan smaken.
Op dag 16 moest ik voor chemo ook weer naar het ziekenhuis gaan en toen werd er ook een ct.-scan gemaakt om te kijken of bij mijn de chemo zou aanslaan. Hier had ik alle vertrouwen in want op dat moment voelde ik me al heel erg goed en dat gaf me ook zelfvertrouwen dat de chemo echt goed aansloeg.
En toen was het vrijdag, de uitslag van het onderzoek. Mijn vriendin en ouders waren daar natuurlijk bij. Gelukkig had ik een goed voorgevoel, want alle uitzaaiingen die ze bij de vorige scan hadden ontdekt die waren op de scan niet meer terug te vinden. Gelukkig hebben ze ook geen nieuwe meer gevonden.
Waarom dan nog de derde chemokuur? Omdat ze op deze manier de laatste kankercellen die te klein zijn om op de scan te zien. Om deze helemaal KAPOT te maken!
Jullie begrijpen dus dat ik heel erg blij ben. Toch word dit waarschijnlijk nog een redelijk zware periode, maar die neem ik natuurlijk nu graag voor lief.
Samenvatting: De derde kuur is begonnen. Bij de ct-scan zien ze geen uitzaaiingen meer. Dat houdt in dat ik zo goed als kankervrij ben. Derde kuur toch gestart om laatste kankercellen die te klein zijn om waar te nemen op de scan, om die KAPOT te maken.
quote:
Ik zal even zeggen waarom ik jou post quote.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:35 schreef Apuleius het volgende:
Komen wij aan met die kutklachten en dan lees je dit!
Héé mèn, ik wens je alle goeds en gezondheid toe. Succes met aansterken en bedankt voor je humorvolle posts.
Ik denk dat ik je begrijp.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik zal even zeggen waarom ik jou post quote.
Op deze afdeling kom je heel vaak dezelfde patiënten tegen. En je weet dat heel veel van die patiënten nooit meer beter zullen worden. Met deze mensen heb je dus ook soms contact. En omdat je regelmatig die contacten hebt weet je pas echt wat kanker is.
Ze vroegen aan mij hoe het met me gaat. Ik vertel dat ze bij mij niets meer kunnen zien en ik dus kankervrij ben. Terwijl je weet dat bepaalde mensen niet eens meer een jaar te leven hebben aan deze rare ziekte. Daarom lieve Fok!kers heb ik hier geleerd om veel meer van het leven te genieten. Het kan serieus bij iedereen en dus ook echt bij JOU je leven van de één op de andere dag veranderen.
Dus waarom quote ik jou post? Kom ik aan dat ik geen kanker meer heb. Het is allemaal zo dubbel. Net zoals heel veel klachten hier in klaagbak.
Ja je begrijpt best goed wat ik bedoel. En ja ik ben jong en dat heeft wel een bepaalde impact. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat vreugde en verdriet heel dicht bij elkaar liggen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:11 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je begrijp.
Jouw 'verhaal' maakt indruk, omdat je nog zo jong bent. En positief in het leven staat. Van mijn vaders kant is in de familie zo'n beetje iedereen aan deze ziekte overleden. Maar die waren allen al op leeftijd.
Bij jonge mensen en kinderen is het toch anders. Die horen hun hele leven nog voor zich te hebben. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je dat zelf niet altijd in de hand en ziet alles er plotseling héél anders uit.
En nu genieten!
Voor de patiënten die niet beter worden kan je niets doen. Aan de oneerlijkheid kun je ook niets veranderen, helaas. Maar goed, ik heb makkelijk praten, zo achter mijn laptop. Jij ligt daar en maakt het ter plekke mee. Unieke situatie, helaas onder minder leuke omstandigheden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:23 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ja je begrijpt best goed wat ik bedoel. En ja ik ben jong en dat heeft wel een bepaalde impact. Maar ik bedoel eigenlijk meer dat vreugde en verdriet heel dicht bij elkaar liggen.
Ik ben blij omdat ik ga genezen. Maar hoe moet dat voor de andere patiënten zijn die niet beter worden? Daarom is hier liggen ook heel erg dubbel. De andere patiënten zijn blij voor mij, maar ik denk dat ik me in een situatie waarin je niet meer beter wordt en ook niet meer beter kan worden je er juist slechter door gaat voelen.
Dat ben ik me dus hier ook gaan realiseren en het is gewoon vreemd. En dus heel erg dubbel en ook vaak voor de mensen die niet meer genezen niet eerlijk.
Juist! Je kan niets doen en er helemaal niets aan veranderen. Er ligt nu werkelijk waar een man langs me die toch nog hoopt beter te worden. Mijn verhaal geeft hem weer krachtig zegt hij. Die goede man heeft hooguit nog maar een jaar te leven en dat is dan echt triest.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:39 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Voor de patiënten die niet beter worden kan je niets doen. Aan de oneerlijkheid kun je ook niets veranderen, helaas. Maar goed, ik heb makkelijk praten, zo achter mijn laptop. Jij ligt daar en maakt het ter plekke mee. Unieke situatie, helaas onder minder leuke omstandigheden.
Dat is wel erg treurig voor de man. Maar toch, als ze er kracht uit putten, dan hebben ze op het moment dat jij er over praat er dus wel degelijk baat bij. Dat is toch erg mooi!quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:44 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Juist! Je kan niets doen en er helemaal niets aan veranderen. Er ligt nu werkelijk waar een man langs me die toch nog hoopt beter te worden. Mijn verhaal geeft hem weer krachtig zegt hij. Die goede man heeft hooguit nog maar een jaar te leven en dat is dan echt triest.
Het is gewoon soms lastig om dit soort dingen van je af te zetten. Mja, uiteindelijk is me dat nog altijd wel gelukt.
Is het ook. Het is heel goed om positief te blijven natuurlijk. Ik hoop ook voor hem dat die zal genezen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:55 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat is wel erg treurig voor de man. Maar toch, als ze er kracht uit putten, dan hebben ze op het moment dat jij er over praat er dus wel degelijk baat bij. Dat is toch erg mooi!
quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:04 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Is het ook. Het is heel goed om positief te blijven natuurlijk. Ik hoop ook voor hem dat die zal genezen.
Maar de kans is nog groter dat je panne met me auto krijgt. En er vervolgens een auto stopt met twee vrouwen die coca cola drinken en die jou auto komen maken.
Echt misselijk wordt lang niet iedereen meer. Je krijgt medicijnen tegen de misselijkheid. Maar goed, daarvan krijg je weer, tijdelijk, een dikke kop.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:08 schreef Madame_Paon het volgende:
Goed nieuws.
Alleen jammer dat je nog steeds misselijk wordt door de chemo. Men kan nu zo veel, dat je zou denken dat ze ook spul zonder bijwerkingen kunnen maken, maar blijkbaar niet ...
Even offtopic: waarom heb je Bubbles in de kleuren van Blossom in je UI?
Hmm... een beetje kush zou TS wel heel veel goeds doen idd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Aangezien je er toch heel nuchter en luchtig over bent denk ik dat ik deze wel kan inkoppen. Misschien kun je van die zak een scrotumcoat van laten maken.
[ afbeelding ]
Nu valt t nog mee met de misselijkheid. Ik klop even af. Maar ik vraag nu ook direct iets als ik me niet lekker voel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:08 schreef Madame_Paon het volgende:
Goed nieuws.
Alleen jammer dat je nog steeds misselijk wordt door de chemo. Men kan nu zo veel, dat je zou denken dat ze ook spul zonder bijwerkingen kunnen maken, maar blijkbaar niet ...
Even offtopic: waarom heb je Bubbles in de kleuren van Blossom in je UI?
Ik heb veel last van droge vingers constant. En later krijg ik waarschijnlijk veel last van een Ook vettig laagje in mijn mond en de vieze geur en smaak van eten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt misselijk wordt lang niet iedereen meer. Je krijgt medicijnen tegen de misselijkheid. Maar goed, daarvan krijg je weer, tijdelijk, een dikke kop.
Ergste bijwerking van de chemo vond ik de verzwakking van mijn spieren. Ik kon nog geen aardappel meer schillen.
troll?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:40 schreef ikWilSpoilersKunnenLezen het volgende:
[..]
ja joh ff gratis hersentumortje erbij
Dat is goed om te horen, altijd positief blijven!quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:50 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
De vooruitzichten zijn heel goed over 3 maanden zou ik weer beter moeten zijn. Ik heb +/- 99% kans om weer helemaal beter te worden.
En gelukkig hoor ik bij die +/- 99%quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:29 schreef Laconfiture het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen, altijd positief blijven!
Inderdaad, wanneer je met nare ziektes/situaties geconfronteerd word ziet men ineens in dat men een goed leven lijdt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:30 schreef Thvd het volgende:
Ik gun je van harte dat alles weer goed komt, maar zo te horen gaat het helemaal de goede kant op!
Sterkte!
(Ik durf nooit meer een klaagbaaktopic aan te maken nu ik dit heb gelezen. Alles lijkt dan zo onbenullig en pietluttigDit is in elk geval een terechte klacht.)
Ik had twee en een halve week vrijwel geen smaak, bij elke kuur. Wel voor zoet. Hagelslag, stroopwafels en wherters echte. Droge vingers zou lichte mate van 'handen-voetensyndroom kunnen zijn. Heb ik nog steeds, en heel erg aan mijn voeten. Pas maar op, als het erger wordt, laat je vanalles vallen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:20 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Ik heb veel last van droge vingers constant. En later krijg ik waarschijnlijk veel last van een Ook vettig laagje in mijn mond en de vieze geur en smaak van eten.
Of leidt?quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:58 schreef FruitenCo het volgende:
[..]
Inderdaad, wanneer je met nare ziektes/situaties geconfronteerd word ziet men ineens in dat men een goed leven lijdt.
Mijn telefoon is afgelopen week al 5 keer ofzo vanuit het niets uit mijn handen gevallen. Hopelijk trekt dit na een tijdje weer weg. De verplegers denken van wel, toch blijf ik het goed in de gaten houden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had twee en een halve week vrijwel geen smaak, bij elke kuur. Wel voor zoet. Hagelslag, stroopwafels en wherters echte. Droge vingers zou lichte mate van 'handen-voetensyndroom kunnen zijn. Heb ik nog steeds, en heel erg aan mijn voeten. Pas maar op, als het erger wordt, laat je vanalles vallen.
Het duurt de eerste 5 dagen van maandagochtend half 9 tot vrijdagsmiddags rond half 5/5uur. En dan heb ik van dinsdag tot en met dinsdag altijd minstens een half uurtje dat ik los gekoppeld wordt om goed en rustig te kunnen douchen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:40 schreef Adelante het volgende:
Hoe lang duurt bij jou zo'n chemoIk weet nog wel dat het zo 6 uurtjes kon duren, maar dat ik al sliep bij de tweede spoeling (maagbeschermers meestal)...
Als ik jou was zou ik er maar geenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:00 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
zeg, wat houd chemokuur precies in? moet je medicijnen slikken? of onder de straling ofzoiets
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik er maar geen [ afbeelding ] gezichtje bij zetten, want zo plezierig is het niet.
Ok dan, sorry. Mij leek het alleen voor dit topic nogal ongepast, maar in dat geval.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:03 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
[..]! dat is mijn standaard PostIcon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn chemokuur wordt alleen gedaan door middel van het infuus. Daardoor krijg ik de chemo in mijn lijf gepompt en die vloeistof breekt dan alle cellen af.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:00 schreef Altair_Ibn-LaAhad het volgende:
zeg, wat houd chemokuur precies in? moet je medicijnen slikken? of onder de straling ofzoiets
Nee mijn urine is vrij licht van kleur. Maar dat komt omdat in 1 week tijd ruim 25 lliter aan chemo en spoelvloeistof door mijn lijf gepompt word. Dus ik moet ook heel vaak naar het toilet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef vera166 het volgende:
Er zit hier nu iemand die ondergaat ook chemo, en zij plast felrood. ( chemicaliën ? )
Heb jij dat ook na je chemo of heb je niet zo'n soort chemo?
Okequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:12 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Nee mijn urine is vrij licht van kleur. Maar dat komt omda in 1 week tijd ruim 25 lliter aan chemo en spoelvloeistof door mijn lijf gepompt word. Dus ik moet ook heel vaak naar het toilet.
Als ik eenmaal thuis ben wordt het weer gewoon als anders. Een stuk geler ook al ruikt het wel veel sterker dankzij die checkout.
Je hebt het heel goed gelezen. En ja je houdt wel iets van vocht vast maar dat is minimaal. Mocht je toch nog vocht vasthouden, dan krijg je er een plastabletje bij. Die heb ik gelukkig pas één keer hoeven hebben. Maar dan ga je in 2 uur tijd 10 tot 15 keer naar het toilet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:18 schreef vera166 het volgende:
[..]
Oke![]()
25 liter klinkt wel veel zeg, dat is zo'n beetje wat je in 2 weken drinkt ( 2 liter x 14 dagen ).
Dat je dat uit plast.. ik heb dus wat geleerd
Succes! Fijn dat het binnenkort afgelopen is (als ik het goed heb gelezen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Wow super veel dan. Strontvervelend zo vaak naar de wc. Maar is voor een goed doelquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:23 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Je hebt het heel goed gelezen. En ja je houdt wel iets van vocht vast maar dat is minimaal. Mocht je toch nog vocht vasthouden, dan krijg je er een plastabletje bij. Die heb ik gelukkig pas één keer hoeven hebben. Maar dan ga je in 2 uur tijd 10 tot 15 keer naar het toilet.
Heb ik ook gehad, Vera. Dat komt door de stof Adriamycine. Die krijg je, o.a., bij borstkanker toegediend. Dat stofje is erg agressief en moet snel inlopen. De eerste keer, soms twee keer, dat je moet plassen is het dan inderdaad rood.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:06 schreef vera166 het volgende:
Er zit hier nu iemand die ondergaat ook chemo, en zij plast felrood. ( chemicaliën ? )
Heb jij dat ook na je chemo of heb je niet zo'n soort chemo?
Ik heb dagelijks twee plastabletten, al 8 jaar. Maar met een keer of 5 tot 6 plassen, in drie uur, is dat wel klaar. Heb ze een half uur geleden ingenomen en dan begint het gezeik ongeveer om 9 uur. En dan het eerste uur ieder kwartier, het tweede uur nog twee keer en dat is het wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:23 schreef BraboMeneer het volgende:
Je hebt het heel goed gelezen. En ja je houdt wel iets van vocht vast maar dat is minimaal. Mocht je toch nog vocht vasthouden, dan krijg je er een plastabletje bij. Die heb ik gelukkig pas één keer hoeven hebben. Maar dan ga je in 2 uur tijd 10 tot 15 keer naar het toilet.
Het vaak plassen is eigenlijk heel erg goed :-) dat betekent dat de nieren goed werken en de afvalstoffen ook snel weer het lichaam uitgaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 00:15 schreef vera166 het volgende:
[..]
Wow super veel dan. Strontvervelend zo vaak naar de wc. Maar is voor een goed doelsterkte met de laatste loodjes
Beter als helemaal niet kunnen plassen!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:09 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Het vaak plassen is eigenlijk heel erg goed :-) dat betekent dat de nieren goed werken en de afvalstoffen ook snel weer het lichaam uitgaan.
Maar het vaak plassen is alsnog soms best vervelend.
Bij de scan die ik vorige week moest laten maken en waar ik vorige week vrijdag de uitslag van heb gehad daar was geen uitzaaiing meer op te zien. Toch moest ik deze laatste kuur doen om de microscopische kankercellen zo helemaal KAPOT te krijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Brabomeneer, wanneer hoor je iets over het resultaat van deze behandeling?
Dat klinkt behoorlijk positief.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:32 schreef BraboMeneer het volgende:
[..]
Bij de scan die ik vorige week moest laten maken en waar ik vorige week vrijdag de uitslag van heb gehad daar was geen uitzaaiing meer op te zien. Toch moest ik deze laatste kuur doen om de microscopische kankercellen zo helemaal KAPOT te krijgen.
Ik krijg daar binnenkort meer informatie over. Maar ik denk dat ik iedere maand bloed moet laten prikken. En na iedere 1,5 tot 2 maanden door de ct-scan. Dit moet dan zo vaak omdat ze geen verhoogde waardes in mijn bloed kunnen vinden. Mja als alles goed blijft, is dat allemaal niet erg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef FL_Freak het volgende:
Echt tof dat je je er zo doorheen hebt kunnen doorslaan! Ga je nog wel regelmatig naar het ziekenhuis na dit alles voor controle?
Het is 30 meter lang en kaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is 15 meter lang en kaaldamn ik ben echt slecht, vond t echt grappigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
Idd _o_quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |